arsiela, |
|
(27.7.2011 19:36:55) Lendy já bych tohle zatím vůbec neřešila,všechno se mění,co je teď za rok může být jinak(tím myslím možnost uplatnění atd)Chodí do normální školy?
|
Lendy |
|
(27.7.2011 20:00:49) Do první třídy chodil do běžné základky ale nezvládal.První třídu přes veškerou mojí i jeho snahu skončil málem kolapsem z přetížení mozku(dle neuroložky podle eeg)a dvěma čtyřkama na vysvědčení.Takže příští rok pujde na praktickou.Bojovala jsem o integraci ale ve škole o tom nechtěli ani slyšet přestože v jeho třídě bylo na dnešní poměry málo dětí.
|
JiBi* |
|
(27.7.2011 22:45:19) dryjádo, mě opravdu nejdo do hlavy, jak může dítě s LMR zvládnout bez problémů první třídu, natož celý první stupeň . Máme v pěst. péči dítě, které má taky diagnostikanou hraniční LMR. Má za sebeou první třídu "zvláštní" školy. Dala jsem ji rovnou na tuto školu, protože jsem věděla koho mám doma, i když psycholožka řekla, že pokud budu chtít aby nastoupila do ZŠ, že proti tomu nebude. Byla i u zápisu na ZŠ, kde se "líbila" a paní ředitelka by ji byla přijala. Teď v první třídě měla trojky z ČJ a z M. Učili se počítat do 5, zvládá bezpečně, že 1+1=2, 2+1 se nám nepodařilo za celý rok naučit. Podobné je to se čtením, předpokládám, že teď po měsíci prázdnin už zase nepozná ani A (nemám na to nervy se s ní hádat, aby se mnou přečetla pár slov ze slabikáře, když je tvrdě proti).
|
Pawlla |
|
(28.7.2011 8:32:51) Dítě s LMR může zvládnout celý první stupeň,samozřejmě pokud je správně vedeno.
|
|
|
JiBi* |
|
(27.7.2011 22:48:11) dryjádo, mě opravdu nejdo do hlavy, jak může dítě s LMR zvládnout bez problémů první třídu, natož celý první stupeň . Máme v pěst. péči dítě, které má taky diagnostikanou hraniční LMR. Má za sebeou první třídu "zvláštní" školy. Dala jsem ji rovnou na tuto školu, protože jsem věděla koho mám doma, i když psycholožka řekla, že pokud budu chtít aby nastoupila do ZŠ, že proti tomu nebude. Byla i u zápisu na ZŠ, kde se "líbila" a paní ředitelka by ji byla přijala. Teď v první třídě měla trojky z ČJ a z M. Učili se počítat do 5, zvládá bezpečně, že 1+1=2, 2+1 se nám nepodařilo za celý rok naučit. Podobné je to se čtením, předpokládám, že teď po měsíci prázdnin už zase nepozná ani A (nemám na to nervy se s ní hádat, aby se mnou přečetla pár slov ze slabikáře, když je tvrdě proti). Základní škola je šitá na míru dítěti s IQ 100, takže je jasné, že podprůměr musí mít už značné potíže, natož pak LMR. Jestli má dítě naměřeno IQ 70 nebo 69, v rozdílu jednoho bodu nevidím žáden praktický význam.
|
JiBi* |
|
(27.7.2011 23:24:45) dryjádo, to, že na ZŠ dobře uspějí děti s IQ 100 nemám samozřejmě ze své hlavy, ale z hlavy psycholožky PhDr. Petry Vrtbovské, Ph.D., která školí nás, rodiče s dětmi v NRP.
Taky jsou ty školní výsledky dětí pro mě docela záhadou, protože u toho našeho dítěte ve třídě na spec. škole jsou zcela jistě děti s mnohem nižším IQ a přitom mnohé z nich zvládají učivo daleko lépe. A vůbec to není o tom, že bychom se dítěti nevěnovali. Asi tam hraje velkou roli velká porucha pozornosti, i když si myslím, že i při té by se mohla naučit do 5 počítat, jak píšu v jiném příspěvku, zvládá jen 1+1, a to si nejsem jistá, jestli to ví i teď o prázdninách.
|
|
|
|
|