luthienka |
|
(5.10.2011 13:21:36) Ahoj holky. Právě se pokouším sestavit individuální plán pro předškolní dítě s PAS. Kdo ho pro vaše dítě vytvářel, pokud bylo integrované? Nemáte nějaký typ, podle čeho ho vytvořit? Já nacházím vše spíš až pro školní děti. Hodil by se i nějaký bianko formulář, abych se měla čeho chytit.
|
karma |
|
(5.10.2011 14:46:53) můžu přeposlat formulář, do kterého vpisuju ivp pro "svoje" děcka ve škole, chceš? Pomůže ti to asi minimálně, ale aspon něco. Mám? Já na Tvém místě bych se klidně inspirovala školníma ivp, např hezký jsou stránky o jarovi (o jarečkovi???-tak nějak, chlapeček autík)
|
luthienka |
|
(6.10.2011 12:42:46) Pokud máš formulář, budu moc ráda, když mi ho pošleš.
Jinak nám bylo SPC sděleno, že si máme vypracovat IVP samy. Máme od nich nějaké podklady, ale velmi obecné: typu najít vhodnou motivaci, respektovat individualitu a unavitelnost, předcházet stresu a zadávat práci v kratších časových úsecích a volit ji tak , aby byla úspěšně dokončena.
|
|
|
..maya.. |
|
(5.10.2011 16:30:07) jedině spc nebo ppp
|
|
Pawlla |
|
(6.10.2011 7:54:08) Jak píšou holky,je to v kompetenci SPC,Ty pracuješ jako co?
|
Pawlla |
|
(6.10.2011 8:00:14) Budu za rýpalistu,ale dát dítě do specializované péče a zjistit,že kompetentní pracovník hledá teprve na netu,jak se píše IVP,tak mě klepne.
|
Petra+2 |
|
(6.10.2011 9:25:08) tak u nás psala IVP učitelka na základě knih, které jsem jí já zapůjčila já to neřeším, jsem ráda, že je tam dítě spokojený
|
..maya.. |
|
(6.10.2011 10:18:39) my ivp nemáme, máme kvalitní školu s učiteli kteří mají zkušenosti, mají rádi svou práci, mimonkům rozumí a dokážou z nich vydolovat nečekané...
|
Pawlla |
|
(6.10.2011 10:21:28) A není to u dětí s SVP povinné?Teď si nejsem jistá,syn ho měl na každé škole.
|
..maya.. |
|
(6.10.2011 10:33:30) Pavli, nevím, on má doporučení z spc kvůli logopedii, dále má doporučení od psycholožky ze školy co má dělat doma, v čem pokulhává, ale doporučení na vzdělávání z spc kvůli aspergera nemá, já jsem volala Olšákové z spc že nám autismus potvrdil ale ona to chce na papíře, Matýs mi dá zprávu až to celé uzavře, takže až budeme mít hotové cars testy, iq, ct, eeg atd...akorát mi říkala sestřička od Matýse že mi může dát nějaký výpis ze zprávy, zeptám se ji na to až tam půjdu pro léky, protože takhle to bude uzavřené až tak za půl roku...což mi přijde dost dlouhá doba..on je do školy integrován v té době s dysfázií, kterou teda nemá protože je asperger..uf
|
..maya.. |
|
(6.10.2011 10:36:08) zdůvodnila mi to tím že ji volá spousta lidí že je jeich dítě autista/aspík a pak se ukáže že to není pravda tak proto to chce ve zprávě od dr, nechápu, protože ona sama ho vyšetřovala, chtěla zpětnou vazbu, já ji dala ale chce to ještě potvrzené, no do té doby jsme mohli udělat další pokrok..
dneska jsme šli do školy a přechod hlídají měšští a Ondra na policistu: Dobrý den policie...a ten polda mu říká: no dobrý ale říká se to trošku jinak....nevysvětluju, nemám sílu
|
|
Pawlla |
|
(6.10.2011 10:36:38) Lendulinko,to mě jen tak napadlo,oni na to mají ze zákona právo,ale jestli je to i povinnost nevím,to je jedno.
|
Petra+2 |
|
(6.10.2011 10:43:32) já o IVP nežádala, ale ve škole říkali, že ho musí mít
|
|
..maya.. |
|
(6.10.2011 11:12:04) akorát nevím jestli se nedělá až v průběhu roku protože těžko někdo dokáže posoudit dopředu jak komu co půjde..třeba ne běžné základce se posílá do PPP až na konci první třídy..
|
|
|
|
|
|
|
luthienka |
|
(6.10.2011 12:56:11) Jinak, Pawli, nejsme specializované zařízení - jsme obyčejná školka, jen máme 1 dítě se speciálními vzdělávacími potřebami.
|
karma |
|
(6.10.2011 16:34:26) Hele, kašli na reakce: já jsem spec ped, vystudovanej. Na všechno si musíš přijít sama, ve škole mě naučili HOUBY. navíc do nedávné doby jsem učila děti ze "základky" s fyziským postižením a "zvláštní", dnes praktickou. Před půl rokem jsem dostala pomocnou-speciální, jedno dítě auti rysy, jedno hluché, jedno nemluvící. Milé dámy, uvědomte si, že každé děcko-s kombinovaným postižením zvlášt-je nakolik specifické, že přestava, že učíte dle "mustru" je děsně naivní. Jakobych s každým novým děckem se mé osobní "dějiny pedagogiky" píšou od samého počátku. IVP jsem psala na děti ze speciální školy poprvé, spc mi teda neporadí vůbec nic, na co bych si nepřišla sama. Zakladatelko, hledej na netu co nejvíc, dobré jsou blogy maminek dětí s autíkama, inspiruješ se...hodně síly. Jsi dobrá a zodpovědná, že se snažíš. Mustr jsEM POslala, ale asi nebude na moc
|
karma |
|
(6.10.2011 16:40:52) MMch co vím dává žádost škole rodič, škola jakože žádá spc o vyšetření a měla by poradit...tj teorie, praxe je, že posílám ivp vypracovaný do spc, oni přijedou, vyptají se, co dělám s dítětem...doplní, podepíšou. Vyšetřit by měl v spc spec.pedagog+psycholog. Ale mezi spc jsou kvalitativní rozdíly....jako všude
|
Pawlla |
|
(6.10.2011 18:14:43) To je,ale povinnost SPC a vy jako učitelky by jste na to měly tlačit,zvlášť,když s tím máte problémy a neděláte to často.
|
|
|
Pawlla |
|
(6.10.2011 19:10:14) Žasnu,faktHledej na netu,na blogu maminek autíků,to je skvělá rada,nicméně IVP už podle názvu je o tom,že je individuálně šitý na to konkrétní dítě.
|
karma |
|
(6.10.2011 19:25:22) Jasně, ale matka s dítětem žije, zná ho, ta učitelka ho má cca měsíc, třeba ještě žádný dítě s autismem nikdy neučila, chápeš? Neříkám, že to má obšlahnout, ale může ji to inspirovat. Myslíš, že učitelka je všeznalá bohyně? Spc by mělo...Já přebrala třeba autistku během minulého roku, učila jsem prostě děcka se somatickým postižení, max se zrakovou vadou...pak buch, mám autistku...myslíš, že se jako vzbudím a protože mám spec.ped., vím? Spc mi zrovna s touhle holčičkou neporadilo vůůůůbec nic. Poradila mi nejvíc kolegyně, která učila autíky. Poradila mi se strukturou apod. Asi by nás to měli naučit ve škole, ale cha cha cha.
|
Pawlla |
|
(7.10.2011 6:30:09) Já teda nevím co tě na tom tak baví,jestli to,že nic nevíš,ale já nepíšu,že učitelka má být všeznalá bohyně,ale že když teda neví,má trvat na spolupráci s SPC.K čemu je jí příběh jiného autisty někde z netu,když má psát IVP(upozorňuju opět na slvo individuální)na někoho jiného,že nejde jeden mustr uplatňovat na všechny autisty vás snad na specce učili,nebo ani to ne?Tak promiň,ale to jsi teda mohla místo VŠ sedět na internetu,když ti to nic nedalo.
|
|
|
|
luthienka |
|
(7.10.2011 8:10:47) Sisan, děkuji, docela to pomohlo. Problém je, že vše co jsem o IVP četla je o školních dětech, na školku se trochu zapomíná. Ale samozřejmě nějaké zásady práce s autisty znám, spíš nevím, kde začít a jak to logicky roztřídit do plánu. Naše dítě vůbec nekomunikuje a tím je to těžší... No, aspoň se docela adaptoval a do školky se těší. Jinak pro Pawlu: maminku nikdo nenutil, aby dítě dávala k nám, naopak jí byla doporučena speciální školka. Objednací doby do SPC a PPP jsou několikaměsíční, takže pokud napíšu IVP špatně, dozvím se to nejdřív za půl roku. Čekala jsem závěr z SPC detailnější, ale co s tím udělám... To vůbec nemluvím o systému - naše dítě začalo u psychologa, psychiatra, neurologa,logopeda, ale nemělo stále diagnozu. To trvalo rok! Pak šlo do PPP, aby dostalo návrh na přidělení asistenta a stanovilo diagnozu - na začátku září. Pak ho napoprvé odmítli přijmout do SPC, protože je v péči PPP. Se školkou se nechtěl kontaktovat nikdo, ač jsem to nabízela. Spolupráce organizací v našem kraji je příšerná. UFF, ulevila jsem si a mažu do práce
|
Pawlla |
|
(7.10.2011 8:17:01) "Jinak pro Pawlu: maminku nikdo nenutil, aby dítě dávala k nám, naopak jí byla doporučena speciální školka. Objednací doby do SPC a PPP jsou několikaměsíční, takže pokud napíšu IVP špatně, dozvím se to nejdřív za půl roku. Čekala jsem závěr z SPC detailnější, ale co s tím udělám..."
Proč by ji měl někdo nutit nebo nenutit?O tom řeč nebyla.Jinak trvám na tom,že Tobě mělo radit SPC,je to v jejich kompetenci.U nás se to dělá automatickyInformace z netu jsou zavádějící,protože se netýkají toho konkrétního dítěte,pro které IVP sestavuješ.
|
Pawlla |
|
(7.10.2011 8:18:43) A pokud byl doteď v péči PPP,tak to samé platí tam,i oni mají zodpovědnost za IVP.
|
..maya.. |
|
(7.10.2011 10:40:37) přesně tak...
to je rada do života fakt že jo...
|
turbinka + 3 |
|
(7.10.2011 12:18:01) Ahoj, myslím, že s IVP ve školce si nemusíš dělat hlavu. Možná by pomohlo se podívat na nějaký mustr -pro formu. Ale obsahově, to musíš prostě individuálně. Podle mě stačí projet internet se zásadami pro PAS, případně ADHD (mě připadají v ledasčems podobné), projít diskuse, případně deníčky, co komu pomáhá- nebo knihy - třeba Výchova dětí s autismem nebo s AS. Pak vykomunikovat s maminkou, co už ví, že jim funguje, co dítěti způsobuje neklid, čeho se konkrétně bojí, co mu nejde atd. A pak si stanovit krátkodobý a dlouhodobý cíl, plán. Představ si to selským rozumem- jde o to omezit pro něj nepříjemné, nezvládnutelné. pomoci mu orientovat se v chaosu - podle potřeby piktogramy, jiný pevný řád, nebo jen dobředu říct, co bude následovat,jasně formulovat pravidla. Vymyslet možnost klidného místa, aby si odpočinul, případně extrémně nerušil ostatní.A pomalu učit vše co mu dělá potíže- v malých krůčcích, ne vše najednou.
Ale to si to SPC zatraceně zlehčuje, návrh podle mě mají dělat oni, podle vyšetření a ty to máš jen napasovat na denní program v MŠ.
Jinak mírná depka trvá. Byla jsem u dětské psycholožky, ktrá mě vždy pochválí, jak to zvládáme, ale moc do toho nevstupuje - je to člověk, proti zbytečným diagnozám - podle ní každá dg. by se měla dávat ve chvíli, kdy dítě má problém, který nejde řešit jinak. Docela mě zaujal názor na např. AS a jiné dg., že např. "obyčejná" uzkost může imitovat spoustu příznaků napřAS. Toto je u Mat., oční kontakt normálně má, ale když je s cizími nebo před hodně lidma, tak ho má menší a je takový stuhlý - ale podle jedněch bude AS a nebo má prostě nepříjemný pocit, úzkost, nejistotu, takže se přirozeně pak chová nepřirozeně:o) Mat ve škole funguje jako utajený AS, má IVP na poruchu pozornosti a labilitu, lehkou dysgrafii. Teď je vzorný, ale včera mi spec. ped řekla, že se jí ptala učka na hudebku, jak to má se zvuky, že je hrozně neklidný a ruší tam. Tak jsem se ptala Mat, (ze zvuků mu vadil tak maximálně vlak nebo matějská, ale ne moc). Tak to vypadá, že ho nebaví dokola stejné písničky a prostě zlobí.Ale hned to vypadá jako projevy AS - uvažuju o tom, jestli se svět zblázní nebo ne. Nepopírám, že osvěta je důležitá pro např. jasné AS, kteří byli dřív neprávem za zlobivé a nebylo jim pomoci. Ale pocit, že rozhodnout musím já, kolik toho moje dítě ještě unese, mi moc příjemný není. Ale s poradci mi to připadá, jak tanec mezi mlýnskými koly, z extrému do extrému. Zlatá střední cesta.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|