LenkaVa |
|
(7.10.2011 22:52:59) Myslím, že se to s ní povleče
Mám takového kluka. Nevydrží, neposedí, lítá ......
Už je čtvrťák a řešíme to pořád.
V hodině to jakž-takž ukočíruje, ale přestávky
Nej, asi blbější, byla poznámka, že utíkal ve druhé třídě na záchod. Ptala jsem se ho jak to bylo. Prý se dovolil učitelky jestli může jít čůrat, že je to akutní. Učitelka mu řekla, že nikoli, že je 10 minut do zvonění, tak to vydrží .......
Zazvonilo, on vyběhl ze třídy rovnou k záchodu. Byl vrácen zpět, že nemá lítat po chodbě, dostal poznámku a než došel na záchod, tak se připočůral.
Co mám na takovou poznámku asi říci?
Jindy jsem navrhovala ať je zaměstnán, či počítá něco navíc, bylo mi však řečeno, že by to pro učitelku byla práce navíc, jelikož by to musela kontrolovat. Když jsem říkala, že nemusela, však je to jedno, jen on by nezlobil ........ prý musela.
Zlobí a pošťuchuje už úspěšně 4.rokem a já nevím jak z toho ven.
Prý má všechnu práci hotovou mezi prvními a pak neví co roupama.
Pravda, doma taky neposedí.
|
Líza |
|
(7.10.2011 22:55:41) Lenko, to ale podle popisu není jeho chyba, ale přinejmenším z velké části chyba učitelky.
|
LenkaVa |
|
(7.10.2011 22:59:48) Já vím, ale nevím jak to mám řašit. Děsím se každé třídní schůzky, každé poznámky ......
Už je prostě veden jako zlobivec a pohlíží se tak na něho.
Ano, uznávám, že je asi malinko živější než kdejaký jiný tvor, ale tak se narodil.
Poznámky nosí zhruba 1x týdně, když je dobrá konstalace hvězd.
Už se vždycky jen zeptám jestli opravdu to bylo nutné a on mi odpoví, že se bude příště snažit.
Co s tím fakt nevím.
Uklidňuji se tím, že pak alespoň bude jako dospělý aktivní a ne pecivál.
|
|
Líza |
|
(7.10.2011 23:03:09) No možná by stačilo, kdyby byl někde, kde nejede hluboko pod svými schopnostmi a nenudí se. Pak by se ani třeba nemusel "snažit" být hodnej.
|
LenkaVa |
|
(7.10.2011 23:04:57) Možná jo. Asi.
Ale do nejbližší lepší školy je to zhruba 30km a to opravdu nezvládnu. Mám dvě práce a tudíž nemohu dělat taxi.
Tohle je obyčejná vesnická škola i když říkají, že ta nejlepší v okolí.
|
|
|
Tante Ema |
|
(7.10.2011 23:09:35) Bych to neviděla tragicky. Tak má týdně poznámku... Jestli je učitelka komisní protiva, stejně se s ní nedomluvíš. Na druhou stranu ona ho nějak zvládat musí a možnsti udělat to nějak inteligentně a funkčně jsou zmačně omezené. Takže slabší povahy fakt poměrně rychle upadnou do komisnosti, kterou popisuješ. A s tím kontrolováním práce navíc: ona to fakt kontrolovat musí. Je to mj. i dost nevýchovné zadat práci, ke které pak není zpětná vazba. Je poněkud trapné, že se takhle vymlouvá a je líná, zvlášť když by to nejspíš celý problém dobře vyřešilo, jenže s tím taky moc nenaděláš. Systém je takový, běžná atmosféra ve škole taková. První povinností učitele je vést řádně dokumentaci (nedělám si legraci, my to máme v práci na nástěnce)....
|
LenkaVa |
|
(7.10.2011 23:12:46) Tante, ale já se na ní nezlobím. Vím, že toho má hodně, vím, že to nemá lehké. Já bych učit nemohla, obvzlášť kdyby jen polovina byla jako můj syn.
Jen jsem chtěla nastínit, že jsem se i snažila najít nějaké řešení ......
Já mu sice mohu doma domlouvat, hubovat, ale přijde mi, že on to stejně nedokáže ukočírovat.
Učitelku lituji a to upřímně, jen nevím taky jak z toho ven. Když oni by to řešení chtěli.
|
Tante Ema |
|
(7.10.2011 23:24:37) Tak ty těžko můžeš vyřešit jejich problém, žejo... Maximálně se můžete domluvit na nějaké společné taktice, což se zdá, že ze strany učitelky asi není na pořadu dne. Tak má týdně poznámku. Z hlediska vesmíru i blízké budoucnosti je to nevýznamná věc. Mně fungovala docela dobře u páťáků věc - když jsem měla třicetihlavou třídu se dvěma dětmi s poměrně náročnými specifickými potřebami, čtyřmi dalšími ADHD integrovanými dětmi a bez asistenta- že každý měl ve škole knížku. Libovolnou, oblíbenou, třeba atlas fotbalistů nebo komix a když měl hotovo a jiná práce nebyla, četl si. Fungovalo to dobře, třeba by na to synova učitelka přistoupila, pokud syn rád čte. Může si jako výstup dělat čtenářský deník. Nebo louskat sudoku. Předělávat nástěnku, pečovat o kytky nebo čistit klec třídnímu křečkovi, něco se dá najít vždycky. Ale pokud už je učitelka zakopaná na pozicích, asi to půjde ztuha nebo vůbec.
|
LenkaVa |
|
(7.10.2011 23:28:01) Tady je to samý dobrý nápad, ale bohužel.
Prý se nemůže volně po třídě pohybovat, ani pomalu, jelikož by rušil ostatní (to asi ano) a nebo by to chtěli všichni.
Stejná je i varianta s knihou.
Já se nehroutím, že má poznámku, jen doufám, že tu školu nějak dodělá a jeden z nás nezůstane nakonec na bojišti mrtev
|
Tante Ema |
|
(7.10.2011 23:32:36) Njn... tak "argument", že by to chtěli všichni, mluví sám za sebe... s tím fakt nic moc nenaděláš, leda jinu učitelku, pokud by byla nějaká trochu kreativnější.
|
LenkaVa |
|
(7.10.2011 23:35:33) Vím. Je to pořád dokola.
Třeba to na druhém stupni bude lepší, i když ....... mám tam teď nejstarší holku, takže představu mám, takže asi bohužel.
Díky za slova. Musím jít spát, ráno vstávám do práce.
Omlouvám se za narušení tématu.
Dobrou .....
|
|
|
|
|
|
|
|
Markéta, kluci 9 a 3 | •
|
(7.10.2011 23:08:25) Chyby učitelky, že je kluk neposedný? Ty učitelé fakt můžou za všechno.
|
Tante Ema |
|
(7.10.2011 23:12:34) A maj furt prázdniny, potvory .
|
LenkaVa |
|
(7.10.2011 23:13:05) Viď
|
|
|
Líza |
|
(8.10.2011 6:05:13) Markéto, přečti si, na co reaguju. Pokud má učitelka ve třídě dítě, které je napřed, pro které je všechno snadné a se vším je hotové dřív než ostatní a odmítá ho zaměstnat, pak je její chyba, že je dítě neposedné. Klasickej, učebnicovej příklad.
|
Líza |
|
(8.10.2011 6:09:32) A možná jsem tak rezolutní právě proto, že na dvou svých dětech a jejich učitelích vidím, že to úplně normálně jde, stačí jen trochu chtít. Omlouvat učitelku, která je "jen komisní a líná" a z kluka, kterej se na jejích hodinách nudí, tím dělá problémového žáka, mi přijde jako naprostý nesmysl. Přemýšlím, jak problémová by bývala byla moje starší holka, kdyby natrefila na nějakou takovouhle hrůzu v první třídě. Takhle dělala pořád přiměřeně svým schopnostem a dneska je spokojená na víceletým gymplu. Nikdo v ní neudupal zvědavost a ochotu ve škole pracovat a nikdo ji nepostavil do role problémové holky s problémovým chováním (což by se jinak asi stalo, protože co by jinak ve škole dělala, kdyby byla nucena dělat jen a přesně to, co zbytek třídy, to nevím - nutně by vymýšlela kraviny). A fakt mě to štve, protože takhle se z šikovných dětí dělají děti nemotivované a nespolupracující.
|
Markéta, kluci 9 a 3 | •
|
(8.10.2011 11:30:29) Aha, já jsem to pochopila tak, že v hodině to s ním jde a dělá bordel o přestávce. Někde to tam jeho maminka píše.
|
Líza |
|
(8.10.2011 11:36:21) Já reaguju na tu neposednost v hodině. Jinak pokud jde o přestávku a o to, že ho učitelka v hodině nepustí na WC, pak mu píše poznámku za trest, že na WC vyběhl, a kluk se pak chudák počůrá, to je taky spíš na poznámku učitelce.
|
Hilly. |
|
(8.10.2011 12:59:06) No tak tohle je jedna z mála věcí, kvůli které bych ve škole udělala tóčo a hnala to minimálně k řediteli
|
|
|
|
|
|
|
|