Zazi (1+1+1) |
|
(6.12.2011 16:14:23) Prosím o tipy na nějaké ověřené společenské hry, kde hráči musí mluvit (např. popisovat, vysvětlovat). Napadla mě jenom "Hádej, kdo jsem", ale neznám ji naživo, nevím jestli je dobrá, funkční a tak. Pravidla hry mohou být klidně složitější, hledám to pro děti na prvním stupni základní školy, které mají nějaké problémy s komunikací. Když připojíte, jak se vám hra hraje, zda baví vás i vaše děti, budu ráda.
|
Anicol |
|
(6.12.2011 16:16:49) Aktivity a pokud jde o svoje pocity a názory tak 13. komnata
|
Zazi (1+1+1) |
|
(6.12.2011 16:25:40) Anicol, a jsou běžné Activity vhodné i pro osmi-devítileté dítě? Nebo by pro ně byly spíš "Activity děti"?
|
Anicol |
|
(6.12.2011 16:49:55) Záleží jak jsou na tom intelektuálně, ale myslím, že spíš ta dětská varianta. Jednou jsme je hráli s šestiletým dítkem a většinu výrazů jsme museli vysvětlovat. Občas se tam najde výraz, který neznám příp. nevím jak vysvětlit, nakreslit, zahrát...
|
Zazi (1+1+1) |
|
(6.12.2011 16:51:43) Anicol, mentálně vyspěle, ale slovní zásoba je na tom výrazně hůř, takže zřejmě dětská varianta. Máš s ní prosím Tě přímo zkušenost?
|
Anicol |
|
(6.12.2011 16:56:05) Já ne, ale kamarádka ji chválila. Hraje ji se svýma dětma (7 a 11 let). Je to tam i nakreslené a jednodušší, protože se nemusí orientovat v které části herního plánu jsi a jen podle barvy Jen jsem viděla pár kartiček a plánek. Ale myslím, že by to mohlo být ok
|
|
|
|
|
|
Ida | •
|
(6.12.2011 16:25:11) Hádej kdo jsem je skvělá, jen dej pozor, ať neskončíš jaké já, která jsem uprostřed zvlášť vydařených narozenin jela pro další várku hostů na lidnaté nádraží s lístečkem nalepeným na čele, kde stálo velkými písmeny Vodník Volšoveček.Jinak doporučuju aktivity.
|
|
terezie + tadeáš 05 + berta 08 |
|
(6.12.2011 16:52:59) hra times up je taky fajn, hraje se podobně jako aktivity. karty okecáváš, pak ty stejný hádáš pantomimou či maluješ. takže je fajn, že klidně můžeš pantomimovat tu okecávací větu a je na hráčích zda si pamatují o čem byla řeč
|
|
Winky | •
|
(6.12.2011 18:11:22) co třeba hra "kufr" - utvoří se několik dvojic dětí, v dvojici vždy jedno je "hádač" a druhé "napovídač", někdo (učitel, moderátor) má zásobu slov (obvykle podstatných jmen nebo sloves která se dají dobře popsat), po jednom je vypisuje na tabuli pod kterou sedí hádač (tedy nevidí na ta slova) a napovídač se mu snaží opisem a popisem té věci napovědět o co se jedná, slov mají k dispozici postupně několik, je daný časový limit a záleží kolik slov v něm dokáže dvojice uhodnout, event. lze i udělat variantu bez limitu času - naopak danou počtem slov, přičemž lze některé slovo "odmávnout" a říct si o další pokud se dotyčnému zdá že by ho nedokázal napovědět. Zdá se to jednostranné ale v podstatě ti dva musí pracovat jako tým, napovídač se může unapovídat a když hadač nebude aktivní a nebude se domýšlet, neuhodnou nic. Může se udělat jako soutěž ale jde to i bez efektu soutěžení.
|
Winky | •
|
(6.12.2011 18:12:59) pardon - ještě hlavní pravidlo - nesmí se napovědět daným slovem nebo jeho tvarem. Takže pokud je slovo třeba "opice", něměl by napovídač říct "zvíře co se opičí", spíš by měl předvést nějaké pohyby, nebo říct - "žije v džungli, houpá se na stromech, dělá skřeky, drbe se na hlavě, jí banány...." aby šlo vydedukovat o co jde.
|
Zazi (1+1+1) |
|
(6.12.2011 21:03:42) Winky,díky za tip, zkusím vymyslet, jak to zrealizovat
|
Winky | •
|
(6.12.2011 22:33:16) býval to pořad v televizi, pod názvem "kufr" bys možná mohla najít nějaké epizody na youtube. Hraju to se studentama AJ
Potom ještě hrajeme "hádej co mám dnes v kabelce" - dám si do ní krom věcí "předvídatelných" (telefon, peněženka, klíče, malovátka) i takové méně předvídatelné (kladivo, dudlík, rohlík, borovou šišku, autíčko na hraní.... obvykle teda ani nemusím nic extra přidávat, mám tam zběsilý mišmaš i tak ). Nejdřív si píšou tipy každý na papírek, pak se přečtou, vyškrtá se co skutečně mám v tašce a dál se ptají otázkami na které se dá odpovědět "ano/ne" (třeba "je to k jídlu") apod. a zjišťují ten zbytek, limitní hranice se zdá velikost mé kabelky ale zdání může klamat . Obvykle v rámci téhle hry počítám s bonusem - např. pytlík bonbonů nebo čokoláda kterou je pak odměním....
A nebo podobná hra "co je v pytli", taky na dvojice, kdy různorodé předměty mám v tašce (nejlépe hluboká, látková, neprůhledná), jeden z dvojice musí do tašky sáhnout (tak aby tam ale neviděl, tj. dívá se jinam, šmátrá jen rukou), vybere si jeden zpředmětů, dží ho v ruce uvnitř té tašky takže předmět není vidět. a on ho podle doteků popisuje jak předmět vypadá (resp. jak si myslí že vypadá, jaký má tvar, z jakého materiálu je, jestli je na omak hladký/drsný, těžký apod.) a druhý z dvojice se snaží uhádnout co za předmět to je. Zdá se to snadné ale není. Lehčí varianta je ta, že ten kdo "osahává" taky hádá.
|
Winky | •
|
(6.12.2011 22:39:42) jo a ještě na komunikaci a důvěru jsme dělali jednu hru. Připraví se "krosová dráha" - tj. průchod různými překážkami - ve třídě jde nasimulovat obcházením stolů, hromady židlí, nebo ze židlí udělat "lávku" apod. Opět minimálně dvojice ale lze i větší skupinky. Jeden má oči otevřené, druhý /ti ostatní/ je mají zavázané. Dvojice/tým je spolu svázaná lanem (resp. asi tak jako jsou děti v jesličkách na vycházce - na lanu jsou očka a jednotl. osoby se jich drží). První jdou "slepí", poslední jde "vidoucí", má za úkol osoby před sebou jdoucí a nevidící navigovat tak, aby zvládli projít tu dráhu, "slepí" musí poslouchat bedlivě jeho pokynů. Taky se to zdá lehké ale zpočátku nejsou neobvyklé instrukce typu "jdi tam, tam TAM TAM!!!!" až postupně se vidoucí učí zdárně navigovat "dva kroky vpřed, pomalu se otoč vlevo, opatrně zvedni nohu a vystup na židli která je před tebou..." no a ti "slepí" mají taky co dělat, byť třeba i dráhu pomáhali sami stavět, najednou je ztráta zraku velmi znejistí v rozhodování...
|
Winky | •
|
(6.12.2011 22:40:26) naviguje se pouze slovně, nikoli dotykem, vedením za ruku a tak.
|
|
|
|
|
|
|
Eržika. |
|
(6.12.2011 18:38:16) Ahoj Zazi
My hrajeme Dixit. Karty z Dixitu už jsem používala i na doučku na stavění a vyprávění příběhů, dětem se líbí.
|
Eržika. |
|
(6.12.2011 18:39:31) Když mi je nepoztrácíte, můžu vám kartičky půjčit na skouknutí.
|
Tragika |
|
(6.12.2011 18:41:26) Chytrá opice v Africe.
|
Ridwen2 |
|
(6.12.2011 19:18:28) Existují ještě Activity Junior, ty jsou asi pro první stupeň nejlepší. Ty dětské jsou až moc jednoduché, to je pro předškoláky. Na Dixit mám zálusk, potřebovala bych dítě hodně rozmluvit na příběhy, ale bojím se, aby to nebylo moc složitý...
|
Eržika. |
|
(6.12.2011 20:16:26) Ridven, samotný proncip hry Dixit je velmi jednoduchý, a dá se hrát v mnoha různých složení účastníků. Vtip je v tom, že se ostatní musí přizpůsobit zbytku, jinak nic neuhrají. Takže už jsem hrála s intelektuály, kteří měli složité metafory s literárními odkazy i s dětmi, které dávají pro dospěláky občas ne příliš pochopitelné kombinace.
|
Zazi (1+1+1) |
|
(6.12.2011 21:08:36) Eržiko, jak funguje Dixit pro dva? Našla jsem, že by měl být pro dva až šest hráčů, ale popis hry odpovídal minimálně třem :-(
|
Eržika. |
|
(6.12.2011 21:12:56) Dixit pro dva nevím, ideální je tak čtyři. Já si kartičky používala jen tak po svém - vybrala jsem sadu třeba po pěti kartách a nechala dítě sestavit příběh a pod.
Já byla Dixitem nadšená, protože můj přítel ve všech strategických hrách vždycky vyhraje, i když my všichni ostatní se spojujeme proti němu.
|
Zazi (1+1+1) |
|
(6.12.2011 21:18:37) Díky za Dixit, asi ho pořídíme. Přijde mi zajímavý, neobvyklý. A strategie (Carcassone) prohrávám i s čtyřletým synem
|
|
|
|
|
Zazi (1+1+1) |
|
(6.12.2011 20:58:59) Ridwen, díky, po projití netu jsem se přikláněla k variantě Junioru, teď jsi mi to potvrdila
|
Ridwen2 |
|
(6.12.2011 21:43:03) Eržiko, taky díky za Dixit, asi ho koupím. Mě manžel a syn nejvíc válcujou ve hrách jako Kde leží Kulíkov? nebo Vlajky, v těch strategiích jako Cluedo nebo Ticket to Ride to bývá většinou celkem vyrovnaný. Zazi, Activity Juniorky jsou bezva a myslím, že pro tenhle účel úplně ideální. My máme i to Kdopak jsem?, ale to je vlastně hra, která se dá hrát i bez pomůcek, občas to hrajeme v autě při dlouhých cestách - že si někdo myslí, že něco nebo někdo je, a ostatní hádají...
|
|
|
|
|
|
|
|