memphis |
|
(10.1.2012 7:23:33) Holky,má některé vaše dítě také asistenta?
Dcerka jde do školy letos - měla odklad a v podstatě nám byl doporučen asistent už při nástupu do školy.
Vůbec nevím,co to všechno obnáší,co asistent dělá,jak to funguje...
|
Věra | •
|
(10.1.2012 7:32:43) Syn chodí do školy s asistentkou, v přípravném ročníku měl asistentku pedagoga ( platí školství), byla společná pro dvě děti, teď chodí už do páté třídy běžné ZŠ a má asistentku osobní, platíme ji my z příspěvku na péči, škola nedostala peníze. Syn má těžkou formu expresivní dysfázie, špatnou hrubou i jemnou motoriku, IQ normální, ale bez asistentky by v běžné ZŠ nemohl fungovat. (Cizí mu nerozumí i když logopedii pilujeme už léta, špatně chodí po schodech, nezaváže tkaničku ...)
|
NL |
|
(10.1.2012 12:10:55) Věrko když Vás tu tak všechny čtu, tak se zase začínám děsit. Moje dcerka 4,5 roku má od podzima diagnostikovanou expresivní vývojovou dysfázii, dominuje fonologicko syntaktický syndrom, ADHD, nemá ukončený vývoj laterality, nedostatky v koordinaci jemné motoriky a prý i hrubá nic moc. Pozornost na verbální projevy limitovaná, potíže s opakováním vět (už 3 slova jí dělají problém). Nezvládá část verbálních položek od vývojové úrovně 3 roky a 6 měsíců. Neverbální úkoly plní částečně a vývojové úrovni 5 let. Už se začínám smiřovat s odkladem. Jsme ve fázi, kdy máme i potíže se školkou. Přestěhovali jsme se a místa nejsou. Takže teď od listopadu jí vozím aspoň na 3 dny v týdnu do 20 km vzdálené školky, dost jí to pomáhá, nosí báničky, písničky, baví jí to. Ale už se smiřuji s tím, že bude mít odklad, pokud se nestane zázrak. Vy tu řešíte koukám asistenta. Já jsem v podstatě s ní na začátku (diagnoza chvíli, podezření že něco není v pořádku už delší dobu, ale než jsme se dopracovali k výsledku, tak to chvíli trvalo). Vůbec nevím co vlastně máme dál dělat. Chodíme půl roku na logopedii, čekáme na foniatrické vyšetření, i když asi problém v sluchu nebude. Logopedie jde ztuha, doma cvičit nechce, ale snažíme se. Něco málo se zlepšilo. Příští týden jdeme na neurologii na EEG, pak budeme vědět zase víc. Nevíte kdy začít chodit do pedagogicko psychologické poradny? A jak velký zázrak se může stát a všechno se třeba spravit? Dětská doktorka to celou dobu zlehčovala, v podstatě s tím nemá zkušenosti. Já vůbec nevím co všechno nás čeká a na co se připravit. Díky za případné postřehy.
|
|
|
Květulina+3 |
|
(10.1.2012 7:34:22) To jsem zvědavá, jak pochodíte ve škole. Nám byl asisten pro dceru taky doporučen (nastupuje v září) a ve školách, kde jsme se byli informovat o možnosti přijeti nám řekli, že s asistentem nám ji nevezmou, protože na to škola nemá peníze (on ten postup je složitější, ale ve finále jde zase o ty peníze).
|
memphis |
|
(10.1.2012 9:10:17) Květulinko a jak budete tedy postupovat,co budete dělat?
Naše dcerka je na tom podobně jako Věrka popisovala svého synka.Taky by v běžné škole bez asistenta prostě neosbtála
|
Květulina+3 |
|
(10.1.2012 9:14:49) Memphis, já vůbec nevím, čekám, až se mi ozve ředitel školy ze sousední obce, jak se k tomu postaví a pokud nám jí odmítnou s asistentem, bude muset jít do školy bez asistenta, jinou možnost nevidím a ani nám není schopen nikdo poradit, co a jak , protože do školy musí. Štve mě to, protože legislativa stojí za prd a dítě je zase až na posledním místě.
|
|
Pawlla |
|
(10.1.2012 10:41:57) A nemůže mít popřípadě ještě odklad,nebo už měla?
|
Květulina+3 |
|
(10.1.2012 10:52:04) Pawlo, už měla odklad, takže do školy už prostě musí. Ona nepotřebuje osobního asistenta, péči o sebe to zvládá, ona potřebuje vyloženě asistenta pedagoga, protože tam budou zpočátku problémy. SPC nám moc pomocnou ruku nepodalo, tam nám řekli, že školu si musíme najít sami, ať jim jenom oznámíme kam nastoupí, aby případně napsali doporučení na asistenta. když jsem tam volala s tím, že školy mi ji s asistentem vzít nechtějí, tak mi bylo stručně řečeno, že mi ji musí vzít spádová škola bez asistenta a že to třeba zvládne a když ne, tak holt buď bude opakovat ročník nebo ji vrátí zpátky do školky. Já vím, že po nich nemůžu chtít nemožné, že to je v podstatě na nás rodičích, ale tak nějak jsem asi očekávala, že mi víc poradí.Mě prostě přijde, že je zbytečné ji nechat opakovat ročník nebo vracet do školky jen proto, že naše legislativa je někde v háji a že s asistentem by se třeba tím začátkem lépe prokousávala. Třeba ne, třeba to bude špatný i s ním, ale to teď zatím nikdo neví a přijde mi smutné, že tu šanci prostě nemůžou tyhle děti dostat. No prostě začarovaný kruh.
|
Pawlla |
|
(10.1.2012 10:54:55) Aha,tak odklad ne.No samozřejmě máš pravdu,ale na druhou stranu přece jen asistent ji určitým způsobem v tom kolektivu označí,takže kdyby to zvládla bez něj,je to nakonec ta největší výhra.Jaké jsou,ale šance musíš posoudit sama,nevím ani jakou má dcerka dg.
|
|
arsiela, |
|
(10.1.2012 11:17:32) včera jsme to řešila,spádovka ti ji vzít musí a musí si i sehnat asistenta,toť slova vedoucí odboru na magistrátu.Ty žádného asistenta nesháníš,jen musíš dát ve škole papír,že ho malá potřebuje.Zbytek je věc školy,protože ho škola bude zaměstnávat,dává mu náplň práce atd.
|
Hal2 |
|
(10.1.2012 11:24:27) Nezlob se, ale to je jen teorie. V praxi to mnohdy dopadne tak, že škola řekne,že asistenta kraj nepřiklepne nebo nepřiklepl, a řeší se to oklikou, případně dítě zůstane "na krku učiteli" a ty konce pak bývají smutný. Přiznání asistenta zdaleka není samozřejmá věc a většinou dá hodně úsilí ho zařídit.
|
arsiela, |
|
(10.1.2012 11:26:54) Vilmo já to vím,ale spádovka to prostě musí řešit a aspoň na našem kraji spádovka prachy dostane,protože to je spádovka.Fakt sem to včera 4 hodiny řešila
|
|
|
Hal2 |
|
(10.1.2012 11:25:13) navíc žádost o integraci podává škole rodič
|
arsiela, |
|
(10.1.2012 11:27:15) jo to jo,ale asistenta shání škola.
|
Pawlla |
|
(10.1.2012 11:34:45) Arsi,myslím,že Vilma má pravdu,taky jsem slyšela o případech,že asistent prostě nebyl,nebyly peníze a nikdo s tím nic neudělal.Hodně se to liší kraj od kraje.
|
Hal2 |
|
(10.1.2012 11:43:21) Ono je to ještě tak, že pokud peníze na asistenta nepřijdou z kraje, může je škola uvolnit ze svého rozpočtu. Jenže to znamená vzít je někde jinde v rámci školy. Takže v praxi to potom vypadá tak, že škola se často snaží situaci postavit tak, že to půjde i bez asistence. Na úkor dítěte samozřejmě. PPP má v tomto případě pouze hlas poradní, rozhoduje ředitel školy.
|
|
|
Hal2 |
|
(10.1.2012 11:35:05) jj. asistenta určitě. Víš, píšu to proto, že kamarádka takto asistenta taky řešila ve spádové škole. Po třech letech to vzdala. Nejprv o asistentovi uvažovali, ale prošvihli termín podání žádosti a rok se čekalo, tak ten druhý rok jim prý asistenta zamítli a usoudili, že paní učitelka si poradí...no a na to kamarádce došla trpělivost, změnila školu a asistenta má - na část výuky.
|
arsiela, |
|
(10.1.2012 11:57:16) aha,tak omluva,nám řekli, že spádovka asitenta dostane
|
|
|
|
|
Květulina+3 |
|
(10.1.2012 13:45:46) Arsielo, spádová škola mi ji vzít musí, to ano, ale s asistentem to není tak, jak ty píšeš. Ono je to složitější. Škola o něj žádá, kraj jí ho můzže schválit, ale ne v takovém rozsahu jak je potřeba a nemusí na něj dát ani tolik peněz. Ono je to opravdu složité a já to těm ředitelům škol vůbec nezávidím.
|
Hal2 |
|
(10.1.2012 14:10:52) Květulinko, to je naprostá pravda, klobouk dolů před každým ředitelem, který je asistenta schopen upapírovat, zařídit.
|
Pawlla |
|
(11.1.2012 5:31:28) Ale no tak.Co jiného než papírování pan ředitel má?Klobouk dolů před asistentem,který to dělá za tak mizerný plat.
|
Květulina+3 |
|
(11.1.2012 7:22:24) Ono to není jen o tom papírování......ono jde taky právě o ten mizerný plat, který když nedostanou od kraje na plný úvazek asistenta, musí ředitel dorovnávat jiným způsobem a často se dostává do situací, kdy mu hrozí porušení rozpočtové kázně. Ono to fakt není jen o tom, vyplnit těch pár papírů, to je na tom to nejmenší...
|
Hal2 |
|
(11.1.2012 7:36:38) To souhlasím, jen nevím, jestli jsou papíry to nejmenší, právě na dobře "vyplněných pár papírech" asi hodně záleží, zda to, co je požadováno, je taky schváleno. Navíc vím, třeba jen kolik podpisů na nich je potřeba - vzhledem k termínům o nic jednoduchého nejde. Nevím, zda to mají všechny kraje stejné, ale u nás to je opravdu papírová bitva. Do toho v termínu zvládnout opětovnou diagnostiku specializovaným pracovištěm, mnohdy skoro 100 km vzdáleném - se starší zprávou na asistenta není šance. U nás ve škole se to asi daří, ředitel nejspíš má potřebné informace, aby věděl, kdy je a kdy není šance. Je pravda, že musí hodně zvažovat, kterému dítěti asistenta ano a kdy ne.
|
|
|
Hal2 |
|
(11.1.2012 7:40:38) Pawlo, v naší škole toho ředitel má hodně. Není to dobře placená úřednice. Mj se stará o děti a ne méně než učitelé. Jen trochu "selektivněji".
|
Pawlla |
|
(12.1.2012 5:13:20) Jak který.
|
|
|
Hal2 |
|
(11.1.2012 7:48:54) s tím asistentem máš samozřejmě pravdu, to je doopravdy těžce nezaplacená práce a pokud je dělaná dobře, mnohdy minimálně stejně náročná jako práce učitele. Jenže asistenti za platy asi nebudou stávkovat
|
Pawlla |
|
(12.1.2012 5:13:02) Ano,v pomáhajících profesích jsou peníze neslušné slovo,to znám.
|
|
|
|
|
arsiela, |
|
(10.1.2012 14:41:40) Aha tak je to asi kraj od kraje,já myslela,že to maj stejný všude.
|
|
|
|
|
|
|
|
|