Zazi (1+1+1) |
|
(26.1.2012 8:34:07) Hledám a nemůžu nic najít, tak doufám, že mě někdo tady nasměruje. Nevíte prosím, o nějakých studiích, analýzách, které by srovnávaly, kolik stojí v době povinné školní docházky vzdělávání žáka na běžné základní škole a kolik stojí vzdělávání na škole speciální? Ideální by bylo i srovnání s náklady navíc, když je dítě se speciálními vzdělávacími potřebami integrované, tedy škola nějakým způsobem čerpá prostředky na asistenta pedagoga atd. Nedávno jsem v jedné americké studii našla jen stručný odkaz na jakýsi výzkum USA, jehož výsledkem bylo, že pokud je žák v USA integrovaný, stojí jeho vzdělávání jen o trochu méně, než když je ve škole speciální. Pokud někdo víte, kde můžu hledat, budu velmi vděčna a bude vás provázet můj nehynoucí vděk. (Nepíšu o tom žádnou školní/vědeckou/jinou práci, jsem jen zvědavá, v praxi integrací zapojená a chci vědět víc.)
|
Pawlla |
|
(26.1.2012 8:41:28) Fajn téma,sama jsem zvědavá.Osobně si taky myslím,že vzdělání na základní škole je levnější než na specce a to podstatně.
|
remus |
|
(26.1.2012 8:44:52) A proč si to myslíš? Studie neznám ,ale pokud máte nějaké otázky, tak se ptejte, sice jsem pěkných pár let pryč, ale z mé rodiny ve specce stále učí.
|
Pawlla |
|
(26.1.2012 8:59:16) Proč si to myslím?Tak já jsem měla syna na obou typech škol,takže můžu posoudit.Na specce je přinejmenším jednou tolik pedagogického personálu,speciální projekty,terapie,často i RHB a logopedická péče.To všechno určitě není zadarmo,na běžné základce,dostane žák jen asistenta a škola dotace,asistent je často jeden pro více dětí.
|
susu | •
|
(26.1.2012 9:01:09) Jo, je to asi levnější, ale holt to s tím asistentem zase moc nefunguje.
|
Pawlla |
|
(26.1.2012 9:02:57) susu a to soudíš podle vaší školy?V mnoha školách asistent naopak funguje výborně,je to o lidech,ostatně tady často píše Jahala,která asistentku dělá autistovi a má úspěchy.
|
susu | •
|
(26.1.2012 9:06:27) Je otázka v kolika školách to funguje a v kolika ne a jestli dát přednost levnější a horší variantě před dražší a lepší.
|
Pawlla |
|
(26.1.2012 9:07:33) Ale pozor,ta dražší není pro všechny lepší.
|
susu | •
|
(26.1.2012 9:08:56) Těžko říct. Na to máme prostě každá jiný názor.
|
Pawlla |
|
(26.1.2012 9:14:44) Tady nejde o názor,ale o zkušenost.Například pro mého syna je zbytečná jak RHB,tak logopedie,canisterapie,bazální stimulace atd.Prakticky čerpá to nejdražší zbytečně a to není názor,ale fakt.Do takových škol by měly chodit děti hodně postižené,které všechno tohle využijí a potřebují.
|
susu | •
|
(26.1.2012 9:16:32) Jistě, pokud něco čerpá zbytečně, tak to péči prodražuje. Stačilo by odstranit tento problém.
|
Pawlla |
|
(26.1.2012 9:17:16) jak?
|
susu | •
|
(26.1.2012 9:18:09) Tím, že to speciální škola bude poskytovat jen těm žákům, kteří to opravdu potřebují.
|
Pawlla |
|
(26.1.2012 9:22:37) susu,to nejde,je tam určitá koncepce,třeba TV učí rehabilitační sestra,nejde tam nechodit,další terapie jsou taky pro všechny děti,protože je to součástí školy,je to tak dělané,právě proto,že děti jako můj syn a spousta jiných tam nepatří,takže se s nimi nepočítalo,nicméně když je jinde nechtějí,tak co se dá dělat.Já jsem ho na tu specku nervala.
|
susu | •
|
(26.1.2012 9:26:57) Je takový problém, že je TV učí rehabilitační sestra? Některým to prospěje, jiným to nevadí, pokud by měli mít TV samostatně, je to zase dražší.
|
Pawlla |
|
(26.1.2012 9:27:56) Mě to nevadí,já jen píšu,že je to dražší,než kdyby učil učitel a nejde to nečerpat.
|
susu | •
|
(26.1.2012 9:30:07) jenže ti ostatní to zase potřebují a obyčejný učitel je nejspíš učit nemůže.
|
susu | •
|
(26.1.2012 9:30:29) Nejspíš není ve tříděš sám.
|
Pawlla |
|
(26.1.2012 9:34:40) susu,o čem se mnou diskutuješ?Já si nestěžuju,já Ti odpovídám,proč tu péči musí využívat i když ji nepotřebuje.
|
susu | •
|
(26.1.2012 9:39:40) Já původně myslela, že něco čerpá samostatně, a tedy mi to přišlo zbytečné, že by ty peníze šly uštřit. Teď zjišťuju, že asi nikoli, že jde o skupinovou činnost, takže podle mě to není problém, že to využívá. Ostatní děti ve třídě to nejspíš potřebují, on se přidá, je to dražší, leč lepší péče než by dostali na ZŠ.
|
Pawlla |
|
(26.1.2012 9:41:53) susu,ale on to nepotřebuje,tudíž to čerpá zbytečně chápeš?A není sám?Kdyby takové děti nechali na základce,tak jsou to pro stát ušetřené peníze,to je snad jasné.
|
susu | •
|
(26.1.2012 9:42:34) A proč ne ta praktická, která vypadá vhodnější?
|
sarmi |
|
(26.1.2012 10:13:50) dovolim si za pawlu odpovedet, protoze uz to zminovala. prakticka ji nevyhovovala kvuli skadbe deti - caste vychovne problemy.
|
|
|
|
|
|
|
Pawlla |
|
(26.1.2012 9:32:12) Přesně tak,však to píšu a to je to proč je ta péče dražší a proč není pro někoho lepší,protože ten někdo ji nepotřebuje,přesto ji musí čerpat,nevýhodné hlavně pro stát.Mě vadí,že není mezi "normálními dětmi",že to stát něco stojí,dobře mu tak.
|
|
|
|
|
|
Černá kronika |
|
(26.1.2012 9:22:58) A je řeč o ZŠ praktické nebo ZŠ speciální?
|
Pawlla |
|
(26.1.2012 9:24:24) Já jsem pochopila a píšu o speciální.
|
Černá kronika |
|
(26.1.2012 9:31:21) Aha, tak to mě popletlo, tady je rahabilitace jen v té speciální, ale tam jsou děti opravdu těžce postižené, ležící, inkontinentní s těžkou mentální retardací, ve třídě jich je 6-7, učitelka a dvě asistentky. V praktické rehabilitace není, jsou tam děti celkem samostatné a OK, Downův syndrom, autismus nebo lehčí mentální retardace. Učitelka bývá i bez asistentky, podle financí školy. Teď tu hledali zrovna asistenta k už většímu klučinovi ze speciální školy, ale chtějí chlapa, prý je už silný a dost agresivní.
|
Pawlla |
|
(26.1.2012 9:33:36) "tady je rahabilitace jen v té speciální, ale tam jsou děti opravdu těžce postižené, ležící, inkontinentní s těžkou mentální retardací, ve třídě jich je 6-7, učitelka a dvě asistentky."
Přezdívko,ano a tak by to mělo být všude,specka je dělaná pro tyhle děti.
|
susu | •
|
(26.1.2012 9:42:07) Teď jsem z toho Goro. Tvůj syn teda nechodí do praktické proč? Tys ho chtěla na ZŠ, tam to nevyšlo, proč chodí na specku a ne do té praktické? Nějak mě to mate.
|
Pawlla |
|
(26.1.2012 9:47:20) Protože praktická škola zase neplní tu funkci,ke které byla určena.Převážně tam končí děti z kázeňských důvodů a on v kolektivu 12 problémových dětí neobstojí.Kdyby na praktické škole byly děti s lehčím postižením,klidně bych ho tam dala.Bohužel u nás rodiče dají raději už dítě na specku,protože tam mu zajistí individuální přístup a naučí ho zřejmě i víc než na základce.Problém je,že to dítě potřebuje integraci a ne izolaci.
|
susu | •
|
(26.1.2012 9:50:43) Tak se potom nemůžeš divit, že jsou tam i věci, které nepotřebuje.
|
Pawlla |
|
(26.1.2012 9:51:46) susu,já se nedivím,divíš se ty.Já jsem Ti psala,že to tak je a Ty jsi se ptala proč,já ti jen odpovídám.
|
susu | •
|
(26.1.2012 9:55:53) Ale ty s tím vyjadřuješ nespokojenost, čemuž se teda divím já. Na ZŠ ho z konkrétních důvodů nechtěli(nebo na ni nemá a ty si to nechceš přiznat), na praktickou ho nedalas, na specku si stěžuješ, ře čerpá péči, kterou nepotřebuje. To nějak nemá řešení.
|
sarmi |
|
(26.1.2012 10:07:23) ja to od pawly spis vnimam jako povzdech, nez stiznost. na druhou stranu, i rodice tech problematickych deti z praktickych skol by pro sve ratolesti nechteji izolaci. a bohuzel integrace v dnesnich podminkach je realizovatelna uspesne ojedinele - at uz kvuli poctu deti, snaze, schopnostem a vzdelani ucitele a rozhodnuti reditele, pritomnosti pedag. asistenta atd. treba aktivni pan ministr neco noveho zase vymysli a budeme vsichni cubrnet .
|
susu | •
|
(26.1.2012 10:10:49) sarmi, ale to, že některé dítě nechodí zrovna do ZŠ, zase není až taková izolace.
|
sarmi |
|
(26.1.2012 10:11:24) krome specialek uz jsou vsechny skoly ZS
|
|
|
|
Pawlla |
|
(26.1.2012 10:14:15) susu,patří na normální školu-není tam,to je špatně,nevím co je na tom nesrozumitelného.
|
susu | •
|
(26.1.2012 10:17:18) Je otázkou, nakolik je to jen tvé přesvědčení.
|
Pawlla |
|
(26.1.2012 10:20:22) susu,tak tohle je dost nefér argument,já taky můžu napadat každé Tvé slovo,že si to beztak myslíš jenom Ty.Pro Tvoji informaci,můj syn dostal jeden rok v únoru posudek z SPC,že integraci zvládá a má v ní pokračovat a téhož roku v květnu,nám ředitel oznámil,abychom si našli jinou školu.Zajímavé,že?
|
susu | •
|
(26.1.2012 10:26:08) Pawlo, asi byly nějaké problémy.
|
Pawlla |
|
(26.1.2012 10:28:44) Jistě,Ty to víš lépe,než já i celé SPC.
|
Pawlla |
|
(26.1.2012 10:29:42) Od února do května se nestalo nic,syn není agresivní,já nevím co ještě potřebuje,aby mohl laskavě chodit do školy,jako jiné děti?
|
susu | •
|
(26.1.2012 10:33:55) Vždyť chodí do školy, jenom ne do té, která se líbí tobě. To potkává více rodičů.
|
susu | •
|
(26.1.2012 10:35:26) Nějak jsme se vzdálily od původného tématu.
|
|
Pawlla |
|
(26.1.2012 11:17:02) susu,panebože,opravdu myslíš,že integrace je o tom,že se mi jedna škola líbí víc než druhá?Integrace je o tom,že dítě s postižením se začlení do kolektivu vrstevníků,pro autistu je to zvlášť přínosné,protože autista odkoukává vzorce chování a příjmá je od okolí.Mému synovi vyloženě ubližuje fakt,že je na speciální škole,ne proto,že je ta škola špatná a ne proto,že by se tam nic nenaučil,ale proto,že tu integraci půotřebuje,aby jednou mohl být jakž takž samostatný a začlenit se do společnosti.Jenže nemůže se začlenit,když je oddělován.
|
susu | •
|
(26.1.2012 11:29:15) Předpokládám, že chodíte taky do kroužků. Svět nestojí a nepadá jen se školou. Chápu, že chceš, pro syna to, co považuješ za nejlepší. Ostatní to ale dělají taky tak a asi tam teda problém nějaký byl a proto to dopadlo tak, jak to dopadlo. Nejsi jediný rodič, kterému nevycházejí plány, tak to pořád neřeš.
|
Pawlla |
|
(26.1.2012 11:34:56) susu,není to pravda,nebyl,byl to jeden velký podvod sehraný na všechny.Baví mě,že ačkoliv oo tom nic nevíš,pořád urputně tvrdíš,že problém musel být v něm.Tohle je,ale věc zásadní,jestli bude žít jako každý jiný,nebo někde v ústavu,to není jen"prostě nevyšly plány".Vůbec nevíš jaké problémy provázejí rodiče dětí s touhle dg,ale víš,že je to úplně banální.
|
susu | •
|
(26.1.2012 11:36:53) Ano, nic o tom nevím, jediné informace, které mám jsou od tebe, kdy ty tvrdíš, že problém byl naopak někde jinde. Já fakt nevím, ale z opatrnosti tvrzení matek jen tak stoprocentně nevěřím.
|
Pawlla |
|
(26.1.2012 11:40:40) Tak to je zbytečná diskuse,žij si dál ve svém světě,kde se přece nic takového nemůže stát a děkuj bohu nebo přírodě,že se Ti narodilo zdravé dítě,není to Tvoje zásluha.Víc psát nebudu,nehodlám se snižovat k tomu,abych dokazovala každé své slovo.
|
susu | •
|
(26.1.2012 11:43:22) Každý máme své problémy.
|
|
|
|
Pawlla |
|
(26.1.2012 11:38:46) Jo a k těm kroužkům,naštěstí jsem našla jeden,kde nepanují předsudky a chodí mezi normální děti,dělají počítačovou animaci,vede to paní,co vůbec problematiku nezná a není žádný problém,takže asi v něm opravdu není,že?To je,ale strašně málo,ve škole tráví podstatně víc času,kromě toho škola je poviná,kroužek ne,tam mají plné právo se na mě vykašlat a o něčem svědčí už to,že naopak na nás kašle školství.
|
susu | •
|
(26.1.2012 11:42:03) Já nevím Pawlo, jen prostě tvým tvrzením o bezproblémovosti až tak nevěřím.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Černá kronika |
|
(26.1.2012 10:13:00) Pavlo, to je ale hrozná škoda, že u vás praktická škola funguje tak jak píšeš. To je tam jen jedna v tak velkém městě? Tady je to naopak v praktické úplně super, úplně to otočilo moje mínění o těhle školách, co jsem kdysi měla. Tak, kde jsem dříve bydlela, to právě taky tak fungovalo, jak popisuješ. Tady z té praktické odchází velká část dětí dál na učňovské obory.
|
sarmi |
|
(26.1.2012 10:15:27) neda se to zobecnovat, skola je takova, jaka je mistni skladba deti. to si proste nevyberes. i na nasi prakticke byly tridy lepsi a tridy hure zvladatelne.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jarka | •
|
(26.1.2012 9:03:22) Takže v podstatě na běžné škole to bude levnější, ale zas tam žáci nemají komplexní péči? Takže děti potřebují několikrát za den rehabilitovat, tak maj smůlu, pokud potřebují logopedickou péči, tak jedině po škole?
|
Pawlla |
|
(26.1.2012 9:05:58) Jarko,samozřejmě,že ano,přece není možné,aby součástí běžné školy byla třeba RHB.Pokud máš normální dítě,třeba po úraze,taky s ním budeš chodit na RHB odpoledne po škole.
|
|
remus |
|
(26.1.2012 9:12:10) Jarka na to kápla, zatímco na specce to žák může mít vše v jednom, tak na normální škole s ním pak rodiče jezdí na logopedii a na rehabilitaci, takže to finančně vyjde hůř pro rodinu, nikoliv pro stát. Mám možnost srovnání obou typů škol - specka bez rehabilitací a logopeda a specka s rehabilatační sestrou a logopedkou, rozhodně je to pro rodiče pohodlnější, když dítě je po vyučování kompletně "hotové", zda se děti lépe cítí mezi "svými" nebo mezi "normálními", tak to asi za prvé záleží na stupni postižení a pak taky na dítěti.
|
Pawlla |
|
(26.1.2012 9:15:58) No,ale zakladatelka se ptala,kolik to stojí stát,nebo jsem to špatně pochopila?
|
remus |
|
(26.1.2012 9:20:02) Tak toho logopeda a rehabilitaci snad také platí stát nebo ne?
|
|
|
|
|
Jitk@ |
|
(26.1.2012 9:10:00) Mám dceru ve speciální škole. RHB je proplácena zdravotní pojišťovnou (přes poukaz, který mi vypisuje neurolog). Na asistenta přispívám z příspěvku na péči. Navíc platím každý měsíc i provozní příspěvek. Podle mě na dítě dostávají ty samé peníze jako běžné školy, zbytek jde z příspěvků na péči prostřednictvím rodičů.
|
Zazi (1+1+1) |
|
(26.1.2012 9:13:06) Jitko, a to přispíváš z PnP na asistenta v době školního vzdělávání? Nebo na něco jiného? (Cesta do školy atd.)
|
Jitk@ |
|
(26.1.2012 9:15:57) V době školního vyučování. Do a ze školy si ji vodím resp. vozím sama. Škola má tedy i svoz, ale my jsme jaksi mimo trasu. Kdo využívá svoz (taky s asistenty) připlácí víc.
|
|
|
Pawlla |
|
(26.1.2012 9:16:54) na pedagogického asistenta by jsi neměla přispívat nic.
|
Jitk@ |
|
(26.1.2012 9:22:10) Za asistenci platím jednu částku, co z toho jde na osobního asistenta a co na pedagogického, nevím. Ve třídě jsou oba.
|
Pawlla |
|
(26.1.2012 9:23:32) Tak to platíš určitě osobního.Ale zaráží mě,že nevíš co vlastně platíš,nemáš žádné vyúčtování,smlouvu?
|
Jitk@ |
|
(26.1.2012 9:30:13) Mám vyúčtování a mám smlouvu. Platím za osobní asistenci (tu dcera potřebuje i při vyučování) a potom měsíční příspěvek na provoz školy.
|
Pawlla |
|
(26.1.2012 9:35:17) Jitko,tak to jo,mě zmátlo,že jsi psala,že nevíš za jakého asistenta platíš.
|
|
Zazi (1+1+1) |
|
(26.1.2012 9:41:14) Jitko, ach jo, tohle je taková sprosťárna, už dávno neměli být osobní asistenti hrazení rodiči při vyučování. Povinná školní docházka je jednou v ČR zdarma a je nepěkně diskriminační, že někteří rodiče mají za povinnou školní docházku platit. Tohle už má (i podle legislativy) být pokryto asistenty pedagoga, nikoliv rodiči. Jo a asistent pedagoga už má v současné době dělat vše spojené s tím, že se dítě vzdělává, tedy vyřešit i toaletu atd. Ale vzhledem ke skrblictví krajů je bohužel tohle častá praxe, asistent pedagoga nepokrývá vše a doplácejí to rodiče z peněz, které by měli využít najiné věci, než povinnou školní docházku. Měli by je spíš využít na sociální služby spojené s časem mimo školu.
|
Pawlla |
|
(26.1.2012 9:43:33) Zazi,tam je problém,pokud dítě potřebuje pomoc při sebeobslužných činnostech,PA toto nemá v náplni práce,je to samozřejmě o lidech,ale pokud to dělat nechce, nemusí a rodiče osobního asistnta zaplatit musí.
|
Zazi (1+1+1) |
|
(26.1.2012 9:48:25) Pawllo, AP by tyhle věci měla dělat a musí. Probírali jsme to několikrát s lidmi z "našeho" SPC a tohle prostě je šlendrián a nedodržování zákonů, hřešící na to, že rodiče radši platí, než by bojovali s tím, kdo je s jejich dítětem několik hodin denně.
|
Pawlla |
|
(26.1.2012 9:50:04) Zazi,já tady pracovní náplň PA mám,zkusím pohledat a písnu,mám pocit,že ne.
|
Zazi (1+1+1) |
|
(26.1.2012 9:55:18) Pawllo, díky. Kdybys nenašla, napiš, pohledám taky.
|
Zazi (1+1+1) |
|
(26.1.2012 10:03:51) Pawwlo, cituji z vyhlášky: Hlavními činnostmi asistenta pedagoga jsou: a) ... b) ... c)... d) nezbytná pomoc žákům s těžkým zdravotním postižením při sebeobsluze a pohybu během vyučování a při akcích pořádaných školou mimo místo, kde škola (...) uskutečňuje vzdělávání.
Vyhláška 147/2011 Sb § 7, odst. 1
Ke stažení tady: http://www.msmt.cz/file/16097_1_1/download/
|
Pawlla |
|
(26.1.2012 10:16:18) Tak to jsi rychlá,no každopádně to,ale takhle málokde funguje,no,že mě to,ale překvapuje.
|
|
|
|
|
|
|
Jitk@ |
|
(26.1.2012 10:10:04) Zazi, asi by to mělo být tak, jak píšeš. Ale praxe je jiná. Já jsem v podstatě ráda, že dcerku mám kam dávat. Se školou jsem jinak moc spokojená a dcerka v ní také. Na běžnou integraci nemám. A co se týče plateb, hahaha. Příspěvek na péči v podstatě padne na všechno kolem školy. Na nějaké placení služeb mimo školu už z těchto peněz nezbývá.
|
Zazi (1+1+1) |
|
(26.1.2012 10:19:21) Jitko, jo, tak přesně jsem to myslela. Realita ledaskde neodpovídá zákonům. A rozumím ti, proč ses takhle rozhodla, taky jsme nějakou dobu platili osobního asistenta, aby byl s dcerou v MŠ, v danou chvíli to bylo nejlepší možné řešení, i když to nebylo fér. Ale štve mě, že se to děje, fakt hodně, protože rodina pak dotuje něco, co by neměla a proklamované teze o rovných příložitostech pro všechny jspou prostě jen...proklamované teze.
Omlouvám se, musím teď odejít, ale ráda si to pak dočtu a budu reagovat. A kydyb někdo věděl o těch tvrdých datech...
|
|
|
|
|
|
|
|
H&M | •
|
(26.1.2012 9:17:32) Jo Jitko,u nas to funguje podobne. Treba logoped nebo rehabilatacni.. Maji sice ve skole ordinaci, ale nejsou jeji zamestnanci. Induvidulani terapie, jsou hrazeny z pojistek ditete.. Jeste vim, ze logopedka dochazi do tridy, treba deti naucit znak. A rehabilitacni chodim s detmi jedou tydne na telocvik..Jinak ve tride je 10 zaku z LMR. Na to jedna ucitelka a jedna pomocnice z strednim peg. vzdelanim..
|
|
|
|
Zazi (1+1+1) |
|
(26.1.2012 9:11:26) Rin-Tin-Tino, z toho, co jsem viděla na běžných školách a na školách speciálních, bylo zřetelné, že ve školách speciálních je víc zaměstnaných osob na menší počet žáků. Taky na žáky vycházelo víc metrů čtvrečních, což muselo znamenat vyšší náklady na energie, pronájmy nebo opravy atd. Napadají mě i další věci, ale nedokážu to právě z finančního hlediska posoudit, proto zkouším dohledat nějaká "tvrdá"data.
|
remus |
|
(26.1.2012 9:14:21) tak to opravdu záleží na škole, když je specka v jedné budově se základkou, tak ty náklady bych neřešila, učitel má ve třídě 6-8 dětí, tak to vyjde levněji, než když by mělo každé dítě k sobě někoho. Pokud je to budova samostatná a je tam k dispozici a ta rehabilitace a logoped, tak se to o ty provozní náklady navyšuje. Studie jsem na tahle témata fakt nedělala, jen tu práci s dětmi
|
Zazi (1+1+1) |
|
(26.1.2012 9:35:11) Rin-Tin-Tino, tyjo, já třeba ve svém okolí (stotisícové město a okolí) neznám jedinou speciálku, která by byla ve stejné budově jako běžná ZŠ! Všechny mají vlastní budovy. Souhlasím, že asistent pro každé dítě zvlášť je velmi drahý. Proto pořád nechápu, proč tak málokde funguje skupinová integrace, ať už malé speciální třídy v běžné ZŠ, nebo více dětí s postižením v jedné třídě.
|
Pawlla |
|
(26.1.2012 9:35:50) Taky neznám.
|
|
remus |
|
(26.1.2012 9:38:37) No vidíš, tak já právě znám, ale rozhodně bych řekla, že ta samostatná škola je mnohem - nevím, jak to napsat - kklidnější? Pohodovější? Děti a rodiče více spokojení? Samozřejmě to bude i o učitelích, ale mně se víc tedy líbila ta samostatná škola, jen teď dost osekali finance, tak specka pod školou bude asi pro učitele finančně lepší, na té samostatné šla příbuzná s platem dolů
|
|
|
|
|
|
|
Ananta |
|
(26.1.2012 9:38:57) Nějací odborníci, jméno si nepamatuju, říkali, že speciální školství je dražší, ale když sem jezdí ze států, kde je spíš inkluze a porovnávají úroveň znalostí, tak specky jednoznačně vedou. Myslím, že je to logické, je tam mnohem individuálnější péče, speciální didaktické pomůcky, asistenti a odborně vzdělaní speciální pedagogové (teda měli by být) malé skupinky dětí ve výuce... Jsem taky speckař, ale neučím, mám na specce známé. Integrace a inkluze není vůbec vhodná pro každého, možná integrované třídy, to už ano. Zatím nevím o odborníkovi, který by to nepotvrdil, ale ráda si přečtu i opačný názor.
|
Pawlla |
|
(26.1.2012 9:40:30) Ananto,tomu věřím,já mám zkušenosti se dvěma speckami a jednou základkou a jednoznačně vedou specky,profesionalita a odbornost nesrovnatelná.
|
Ananta |
|
(26.1.2012 9:44:04) Mě pořád není jasné, jak je to s tím rušením specek, připadá mi to naprosto nereálné, jako přesunutí části dětí, které by to zvládaly na normální ZŠ jo, ale jsou postižení, kde mi to připadá vyloučené a nechápu, jak si to kdo vlastně představuje, nevíš o tom víc? Plánovala jsem totiž do budoucna učit na specce, láká mě to už dlouho, bavilo by mě to.
|
remus |
|
(26.1.2012 9:47:17) Můžou je zeštíhlit, osekat ale nemůžou je zrušit, každé dítě má nárok na vzdělání - i to ležící, neumím si přestavit, ja kvezou dítě na posteli do třídy na základní škole. Jinak u rušení tedy nic nevím, ale ty děi, co teď učí moje příbuzná, nejsou v žádném případě schopné přímé integrace na ZŠ.
|
Zazi (1+1+1) |
|
(26.1.2012 9:54:00) Rin-Tin-Tino, nevím, jak si to představuje současné ministerstvo (rušení speciálních škol) a v zájmu zachování svého duševního zdraví to asi v tuhle chvíli ani vědět nechci. Kdysi tady na Rodině byl článek, kde máma holčičky s těžkým kombinovaným postižením popisovala integraci jejich dcery v menší škole někde v Americe. Tady, už jsem to našla: http://www.rodina.cz/clanek1946.htm To je z mého pohledu ideál, malé speciální třídy při běžných školách. Nemusí to pak být jeden asistent pedagoga na jedno dítě, všechny děti z jedné rodiny mohou chodit do jedné školy spolu s dětmi z okolí jejich bydliště, všichni vědí, že všechny děti jsou součástí jedné společnosti, komunity... Já vím, že tenhle článek je dost "ideální", ale myslím, že cíle je třeba mít vysoko, abychom věděli, kam směřujeme. Já vím, že někam ke skupinové integraci a ve výsledku inkluzi
|
|
|
Pawlla |
|
(26.1.2012 9:49:02) Ananto,osobně si myslím,že půjde opět o změnu názvu školy,tak jako když se rušily zvláštní školy.Do úplného zrušení tady nikdo nepůjde,u nás jsou úplně opačné tlaky.
|
|
|
Zazi (1+1+1) |
|
(26.1.2012 9:46:32) Pawllo, na tohle byla hrozně zajímavá studie z Anglie. Zavedli tam v některých hrabstvích povinně integraci (nevím, zda úplně u všech typů postižení) o několik let dříve než v jiných, a tak jim vznikly dokonalé kontrolní skupiny. No a ten výzkum se zaměřil na dovednosti a schopnosti dětí s Downovým syndromem. Jednoznačně z něj vycházelo, že děti integrované měly výrazně lepší výsledky, zkoumali například používání předložek, určitých/neurčitých členů, čtení, psaní, atd. Děti integrované ty věci zvládaly výrazně lépe (bylo to vřádech desítek procent), než děti ve speckách. Bohužel ten výzkum vůbec neřešil jejich vztahy s vrstevníky, sociální integraci. A jasně, není to jednoduše přenosné, školy v Anglii jsou jiné.
|
Pawlla |
|
(26.1.2012 9:50:55) No v Angli to mají stoprocentní,píše tady často Aida nebo Len,to opravdu můžeme jen závidět.
|
Evžíček |
|
(26.1.2012 10:12:25) myslím, že 100% integrace není nic k závidění
některé děti prostě normální školu nezvládnou a praktická či speciální škola je pro ně řešení, kdy se mohou vzdělávat přiměřeně svým dovednostem
asi to vidím sobecky z pohledu matky dítěte s problémy- syn je dysfatik v dost těžké formě,ale intelekt má nadprůměrný, takže jde do školy bez asistenta s předpokladem ISP v rámci integrace- myslím, že učitelka s ním bude mít dost co dělat...představa, že má ve třídě i jiné nestandartní děti- třeba s MR nebo jinými problémy- pokud by nefungovali praktické a speciální školy- je pro mě upřímně řečeno děsivá- musela by se z toho zbláznit- myslím, že syn plus pár dalších s běžnými poruchami učení ji vytíží až až
ale jak říkám, vím, že je to sobecký přístup-ale každému jde v první řadě o jeho dítě
|
|
|
Ananta |
|
(26.1.2012 9:58:36) No, ale jakou integraci? Jak ta integrace vypadala? To se nedá tak jednoduše říct, že integrované dítě vykazuje lepší výsledky, jde o to, za jakých podmínek ta výuka probíhá, o jaký typ postižení se jedná, jestli jsou to integrované děti v běžné třídě, nebo skupinová integrace, je dost možné, že tam mají ještě lepší podmínky než na našich speckách (diskuzi jsem nečetla jestli někdo psal). Je někde ta studie? Protože já mám opačné informace.
|
Zazi (1+1+1) |
|
(26.1.2012 9:59:59) Ananto, musím ji pohledat, mám ji někde zašitou, napiš mi prosím na mail pod nickem (abych nezapomněla) a já ti pošlu.
|
Ananta |
|
(26.1.2012 10:15:53) díky
|
|
|
|
sarmi |
|
(26.1.2012 10:10:54) ano, skoly v anglii jsou opravdu jine. sestra tam chvili ucila a prchala rychle pryc. hruza ale vim, ze hodne zobecnuju - jsou jednoduse skoly lepsi a skoly horsi. jako u nas, tak i v cizine.
|
|
|
|
|
Vítr z hor |
|
(26.1.2012 14:43:12) Kolik přesně stojí, nevím, ale obvykle pro jedno a totéž dítě neexistuje volba mezi oběma možnostmi.
– asistenta dostane málokdo, většinou je dávají dětem s kombinovaným postižením, rodiče si to musejí vyběhat a navíc dostatečně dlouho dopředu (tuším do února, aby mělo dítě nárok na asistenta od září). K tomu, že je asistent společný pro více dětí dochází tak, že buď si to dá zařízení jako podmínku při přijetí (bereme vás, ale asistent bude k ruce učitelce, nikoliv vašemu dítěti, nebo je placen z prostředků zařízení)
– do speciální školy, MŠ je podstatně snazší se dostat – stačí doporučení PPP a rozhoduje se dle kritérií zařízení – například berou nejvíce postižené. Jenže to záleží na tom, kolik a jak potřebných dětí se přihlásí.
|
Zazi (1+1+1) |
|
(26.1.2012 19:22:10) Veveru, my jsme třeba tu volbu měli, zvolili jsme integraci (a našli jsme několik škol, které byly ochotné naši dceru integrovat, přitom do spyciální by mohla jít z fleku). Ale samozřejmě, bylo potřeba obíhat, domlouvat a tak.
|
Pawlla |
|
(27.1.2012 4:39:29) Veveru,Zazi,můj názor je,že na specku se dostane dítě až moc snadno,s integrací je to ošidné,to,že Ti 6 škol integraci nabídne,neznamená nic jiného,než,že jsou ochotní dítě zapsat a vzít na něj peníze,nevypovídá to nic o ochotě se dítěti věnovat nebo si jej nechat déle.A to dopředu rozlišit není jednoduché.Logicky,moje a nejen moje špatné zkušenosti s integrací,nikdy nezačínaly tím,že by se někdo musel do školy rvát násilím,to by přece ani nikdo,komu záleží na dítěti nedělal.Naopak ty všechny školy byly na začátku velmi vstřícné.Než jsem pochopila smysl tohohle celého,taky mi to trvalo,z naší školy třeba odešlo postupně všech 5 autistů,ale to tak bylo dáno předem,jen to nevíte.Dneska bych volila jinak,rozhodně ne školu,která je velká a paradoxně se na integraci specializuje,naopak bych zvolila malou školu,která nemá zkušenosti žádné,i s tím,že bych asistenta musela vyřídit a vyběhat já.Je nás více,jak píšu,my jsme tenkrát naletěli hromadně a všichni jsme se shodli na tomto řešení.Někdo to tak i udělal,já ne,protože těch změn už bylo hodně a syn potřeboval jistotu,i když na úkor integrace.Byl totiž i ve špatném psychickém stavu,musel by brát silnější AD atd.Že u něj nejvíc pokazila ta škola,vidí všichni,psycholožka,psychiatr,ale nenaděláte nic,oni na tom nakonec vydělali a můžou se smát.Jinak tady napíšu,když něco budete chtít vědět,odpovím,ale nemíním se dohadovat s lidmi,kteří jen pro to,že měli to štěstí a nemají postižené dítě,rozdávají svoje moudra a vědí,že se to nemůže stát.Osobně bych se bála něco takového jen vyslovit,aby mě to jednou nedohonilo,ale sebevědomí je krásná věc a když nemám argument,tak řeknu,že o nemůže být pravda,klasika.
|
|
|
|
|