Pawlla |
|
(14.2.2012 6:53:35) V komentářích pod článkem jsem našla dobrý odkaz,možná znáte:http://ferovaskola.cz/.Já jsem to neznala a jsem nadšená,moc škol zapojených samozřejmě není,ale to se dalo čekat,i tak je to krok vpřed.A o co jde?
"Liga lidských práv prosazuje v českém školství principy inkluzivního vzdělávání. Za jeden z nejsilnějších nástrojů moderního vzdělávání považujeme individuální integraci žáků. Proto podporujeme a oceňujeme školy, které vytvářejí spravedlivé prostředí pro všechny děti a snaží se využít potenciálu každého jedince.
Zapojte se i vy do projektu Férová škola! Dejte vědět světu, že vaše škola netrpí předsudky! Zde naleznete podmínky a veškeré informace o projektu, ale také užitečné rady, články či materiály, které vám pomohou naplňovat principy inkluzivního vzdělávání."
Máte někdo i osobní zkušenost?
|
Epepe |
|
(14.2.2012 7:52:51) Slyšela jsem o tom prvně. Je to sice hezké, ale velice vágní vymezení. Zapadne tam každá druhá škola.
|
Pawlla |
|
(14.2.2012 8:13:00) Ne,to teda nezapadne,to mi věř.Jinak na stránkách je toho víc,to byl jen stručný doprovod,aby mi to nesmázli.
|
Epepe |
|
(14.2.2012 9:23:13) Já ty stránky četla.
Jo, a mimochodem, další téma na desetkrát.
|
Pawlla |
|
(14.2.2012 11:08:52) V jeden den,jako tvoje?
|
|
Pawlla |
|
(14.2.2012 11:08:53) V jeden den,jako tvoje?
|
Pawlla |
|
(14.2.2012 11:09:18) Oj,tak to nebyl záměr.
|
|
|
|
|
Jahala. |
|
(14.2.2012 8:15:30) No to , že tam zapadnem, jsem si řekla jak jsem viděla video. Jsem si říkala to dostala škola co integrovala jednoho autistu, no to je výkon, ale pak, jsem si četla dál a mi neprojdem. protože máme přípravku pro sociálně vyloučené a tam je převázně jedno etnikum. pak máme "dys" třídy, kam se v na prvním stupni integrují i jiná postižení, a už je to podle férové školy špatně, protože to není běžná třída. Nebude tak snadné to splnit, ale taky jsem nepochopila, co to té škole dá když se zapojí, akorát se jí někdo další bude hrabat v papírech Nevím ani pro jako pro rodiče mi to nepřijde extra přínosné, protože spousta škol, to mít nebude přestože jsou vstřícné. Nejdůležitější jsou asi takové ty osobní zkušenosti rodičů dětí s hendikepem to bych sháněla jako rodič. Navíc je to dost individuální a co vyhovuje jednomu nemusí vyhovovat druhému
|
Pawlla |
|
(14.2.2012 8:41:00) Pro rodiče je to každopádně informace a záruka,že se některé věci na škole dít nebudou,samozřejmě že bude i spoustu dobrých škol,které certifikát nemají,ale proto není špatně celý projekt.
|
Jahala. |
|
(14.2.2012 8:48:54) možná jsem se vyjádřila blbě, není špatně celý projekt,ale nejak nevím co přináší škole, kromě ocenění Jo máš pravdu pro rodiče to může být jedna z kladných info do mozaiky.
|
Pawlla |
|
(14.2.2012 8:51:01) Dobrý pocit zní asi blbě,že?No tak z pohledu něco za něco asi nic.
|
Jahala. |
|
(14.2.2012 8:58:12) dobrý pocit máme i bez toho Stačí, že si nás rodiče najdou a dojíždí 25 km. Očekávala, bych pomoc při psaní projektů na granty, nebo při žádostech o asistenty, něco konkrétního, ne jen metodické pokyny, a prohrabání dokumentace. to my přijde prostě moc, já někoho pustím věnuji tomu spoustu času a budu mít papír a dobrý pocit, to ten čas navíc raději věnuji dětem Ti tu radost kazim co Pawllo?
|
Pawlla |
|
(14.2.2012 11:07:58) Vůbec ne,pro mě je důležité co to přinese rodičům,co to přinese vaší škole je mi jedno,bez urážky.Projekt je dobrovolný,takže každý se rozhodne jestli se mu líbí nebo ne a to je dobře,nemá cenu,aby se zapojovali lidi co nemají zájem.Pro ty školy,které se zapojily to asi význam má,ale jaký konkrétně,to by ses musela zeptat jich.
|
Jahala. |
|
(14.2.2012 11:30:24) Hele Pawllo, pokud to má něco přinést rodičům, musí mít školy zájem se tam hlásit, vzhledem k tomu, jak dlouho projekt jede a že na tento rok je přihlášeno 10 škol, to moc smysl nemá. Úspěšný projekt totiž musí přinášet něco totiž všem zúčastněným, ne jen jedněm. No nicméně jsem stránky přeposlala vedení ať oni rozhodnou jestli je to pro nás zajímavé.
|
Pawlla |
|
(14.2.2012 13:21:34) No tak u nás má málokdo ty podmínky splní,takže podle mě ještě dlouho to nebude projekt pro hodně škol,což mi osobně taky nevadí.
|
Jahala. |
|
(14.2.2012 13:31:05) Nicméně je v zájmu dětí aby školy byly motivovány to splnit, což tím programem. No nevím možná se pletu. Pokud se pletu tak jsem ráda. 4ekala bych tam školení o inkluzi, projekty školení na spolupráci učitel asistent, to jsem tam taky nenašla, jen se prostě pohrabou v papírech aby to papírově sedělo a jestli to tak je. No nevím jestli časem taky skutek neutek Snad ne, třeba mám jen negativní období.
|
|
JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) |
|
(14.2.2012 20:45:08) Vidim to stejně jako Jahala. Nabídek na zapojení do různých projektů chodí na školy řada, ale pokud to škole nic nepřináší a naopak ji to jen stojí papírování, tak zapojení jen ubírá čas, který by se jinak mohl věnovat dětem. Ve výsledku takový nastavení škodí i projektu, protože jakou vypovídací hodnotu má projekt, do kterýho se skoro nikdo nehlásí...?
Druhá věc je, že když nějaká škola je schopna slušně integrovat, tak se ta informace šíří jako blesk - my už pár dětí museli odmítnout, protože to bychom během dvou let neintegrovali, ale byla by z nás speciálka... (někteří byli ochotni denně dojíždět i 50km). Takže pak nějaký zapojení do projektu už vůbec nemá smysl, když už teď nejsme schopno uspokojit poptávku.
|
Pawlla |
|
(15.2.2012 4:59:19) O.K,já se nehádám,zřejmě je lepší nedělat nic,jak to tak vidím.Bude to asi tím,že nepracuju ve škole ,ale fakt nedokážu poznat z webových stránek,které jsem předtím ani neznala,že je projekt "jen o papírování".Za druhé si nemyslím,že počet škol zapojených v projektu musí být rovný s počtem přihlášených škol,právě vzhledem k podmínkám.Za třetí,u nás se rozhodně nešíří informace jako blesk,aspoň ne v mém okolí,nesbírám drby a tahle informace by pro mě třeba vodítkem byla.To je vše,nikoho nenutím,že se mu to musí líbit.
|
JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) |
|
(15.2.2012 6:34:50) Pawlo, není lepší nedělat nic. Je lepší dělat něco, co je k něčemu.
Já se dřív do podobných projektů bezhlavě hnala, než jsem zjistila, že to jen krade čas na potřebnější věci.
Navíc realita je, že stejně nikdy nikdo nepřijede zkontrolovat, jestli škola v dotazníku nelže.
Mně nedávno říďa říkala, že nás zapsala do projektu Rodiče vítáni. Jsou tam podmínky jako že rodiče maj přístup do výuky apod. Muj názor je, že na to nepotřebujem certifikát, páč to o nás každej ví a když jsem se podívala na zapojený školy, tak tam je i škola, odkud jsem kdysi utekla a kam bych dítě nedala. Organizátor to má dobře vymyšlený - škola jen vyplní, zda to splňuje a zaplatí pětikilo za certifikát a samolepku na dveře. Kontrola údajně spočívá v tom, že rodiče můžou školu nahlásit, pokud podmínky neplní, ale řekni mi, jestli někdo z rodičů, poté, co uvidí samolepku, půjde na net hledat, jestli škola vše plní... Kdyby jo, tak už tam ta má bejvalá škola dávno není. A to má kolem pěti set žáků, jakže rodičů mraky. Pak se mě říďa ptala, jestli se nezapojíme do Fairtradeové školy, když jsem Fair trade výrobky začla kupovat do MC, dělali jsme nějaký jejich vzdělávací moduly a byla jsem dvakrát na jejich semináři (mají je kvalitní). Říkala jsem jí, že už jsem to četla a že nevidim, co by mi to dalo, krom toho, že bychom museli ustanovit komisi a psát zprávy, co děláme. Sorry - ale já papíruju od rána do večera a další papíry nechci, díky... (to jsem teda napsala i organizátorům). Kdo k nám chodí, ten to tam vidí i bez certifikátu.
Jen za poslední měsíc přišly nabídky na minimálně 5 jiných projektů.
|
perdita |
|
(15.2.2012 10:39:34) Jeno, přesný. Naše škola má rodiče vítáni a já koukám jako puk. Žádné vypsané konzultační hodiny, paní učitelka nechce, aby jí rodiče psali na mail, který povinně má, ale nereaguje na něj. Když jdu vyzvednout dítě, obvykle už tam paní učielka není. Telefon často nikdo nebere a už jsem nekolikrát zažila, že mi nikdo nereagoval na žádný zvonek, vrátný nikde a já půlhodinu čekala za zamčenými dveřmi, abych si mohla vyzvednout dítě, když jdeme k lékaři. Neprobírá se prospěch před ostatními? Opět, záleží to na učiteli, u nás to bohužel neplatí. To je prostě jen taková akce, aby se koza nažrala.
|
JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) |
|
(15.2.2012 21:16:45) Perdito, já ty podmínky ani nečetla, ale na mailu jsem denně, rodičům na hromadnej mail píšu tak jednou, dvakrát týdně, mezitim si tu a tam píšu s někym něco individuálně, telefon na mě maj všichni a já mám všechny rodiče uložený v mobilu (dnes kupříkladu 3 SMS a jeden hovor), navíc většinu denně vídám, páč jsem i odpoledne v družině a dvě děti svážím (dojíždim a dvě děti nabírám na trase 8km od školy)... po pravdě klidně bych toho kontaktu mohla mít i míň a bylo by to dost
Ale i novej rodič hned po prvním mailu zjistí, že má do pár hodin odpověď, nebo že mu vezmem telefon, když zavolá. A návštěva ve výuce je to první, co mu nabídnem, když se zeptá na školu.
Čekání u dveří u nás neexistuje - stejnej vchod vede do našeho MC, který je hned vedle třídy a dveře ze třídy bejvaj často otevřený na chodbu (občas k nám zdrhne i nějaký to batole, tak to by bylo, aby tam netrefil dospělej ). Jen teda od tý doby, co mrzne, se nám zasekávaj dveře, tak je třeba se do nich rázně opřít a pro změnu hrozí, že rodiče odradí stará budova, oprejskaný zdi, děravej okap a tak. My máme tu vnitřní krásu takhle důkladně zhmotněnou
|
|
|
|
|
|
|
|
Jahala. |
|
(14.2.2012 11:32:52) Jo a ta škola není naše,ale i vaše, Vás jako rodičů a Vašich dětí našich žáků. Takže když to přinese něco nám, přinese to i Vám
|
Pawlla |
|
(15.2.2012 5:01:17) Jahalo,já u vás dítě nemám,moje rozhodně ne.
|
Jahala. |
|
(15.2.2012 8:25:19) Pawlo, to já vím, že u nás dítě nemáš Když sbírám informace o škole, pro své dítě tak ty "drby" sbírám. A Protože když mé dítě bylo malé dělala jsem ve fabrice a prošli jsme spoustu takových projektů různá ISA 5S projekty, který jsou hlavně o papírech, ale mě jako zaměstnanci to nepřinášelo nic kromě buzerace, ohledně papírů, s kvalitou výroby to nemá nic, hlavně ať jsou zmetky napsané ve správné kolonce a pak jich může být třeba 80%. Takže i díky tomu dám spíš na osobní informace zákazníků, zaměstnanců atpod., než na nějaký certifikát. Musíš to znát i ze své práce
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jája | •
|
(14.2.2012 8:19:03) Hmmm, krásný slova. Inkluze se báječně prosazuje, hlavně od zeleného stolu. Záleží na tom, KOHO chceš integrovat. Jestli patologického rváče, tak tě ty plky o inkluzi přejdou v okamžiku, kdy ti doleze domů zmlácené dítě. My máme furt kydů o inkluzi a integraci, ale co svět světem stojí, se společnost snažila lidi s nevhodným chováním izolovat, aby jí neškodili. Ve středověku do hladomorny, v novější době do basy, a třeba na doživotí. Pokud se lidi NEBUDOU chtít integrovat sami, NIKDO A NIC je k tomu nedonutí. A škoda peněz, na to vynaložených, mohly být využity smysluplnějším způsobem.
|
Jahala. |
|
(14.2.2012 8:25:51) nevím o tom, že by někde dávali do basy, nebo hladomorny 6 leté děti
|
Pawlla |
|
(14.2.2012 8:41:58) Jj,nebavíme se o zločincích,ale dětech s postižením
|
|
|
Babsi+2 |
|
(14.2.2012 8:27:25)
Až mi ministerstvo dá asistenta ke KAŽDÉMU žáku, který asistenta potřebuje, budu integrovat jako o život. Klidně i o prázdninách! Nedávno jsem viděla reporáž o česko-romských dětech v Anglii. Rodiče i reportér vychvalovali, jak hezky se tam děti začlenily do zš, zatímco tady by chodily na ZvŠ. Bodejď by se nezačlenili, když tam měl pan učitel 12 dětí a tři asistenty!!!
|
Pawlla |
|
(14.2.2012 8:39:19) Tak nechápu na co ten váleček?To je snad dobře,když je asistent?
|
ronniev |
|
(14.2.2012 8:44:52) To je špatně, když tady není a ty dvě situace se srovnávají.
|
|
Babsi+2 |
|
(14.2.2012 8:47:50) Ten váleček je na reportéra, který to natočil. Celá reportáž mi připadala značně nevyvážená, chtěli prostě poplivat české školy a vychválit britské. Ale nějak zamlčel (možná záměrně), že v té třídě jsou 4 pedagogové a ne jeden, jako tady.
|
Pawlla |
|
(14.2.2012 8:48:27) Jo tak
|
|
|
|
perdita |
|
(14.2.2012 9:13:18) Babsi, to tam bylo, nebo odkud víš, že na 14 žáků je... a teď jsem zapomněla... jeden učitel a tři asistenti to bylo?
|
. | •
|
(14.2.2012 10:54:43) Nebo reportér nějak nepochopil, že to v té anglii nebyla běžná základka, taková totiž má podobné poměry jako ty naše. ) Jinak - jsem proti nesmyslné inkluzi od zeleného stolu, při práci s handicapovanýma mladýma lidma jsem poznala dost takových, kteří o svém pobytu v běžné zš mluvili jako o ztraceném čase bez kamarádů, vyčleněni z kolektivu, s asistentem věčně za zadkem a na škole, zaměrené pro ně až konečně našli sobě podobné lidičky a volnost pohybu. :)
|
Pawlla |
|
(14.2.2012 11:11:46) Jo?To je zajímavé,že třeba Aida,která tam žije,nebo Len ty poměry popisují úplně odlišně.A jim tedy aniž bych se tě chtěla dotknout věřím víc.
Ale jinak chápu,zas jsem si dovolila pochválit něco,co je mimo normu.
|
Pawlla |
|
(14.2.2012 11:14:05) Tady je příspěvek Aidy,fakt úplně jak u nás....
http://www.rodina.cz/nazor13460006.htm
|
|
|
zwedavka |
|
(14.2.2012 11:13:48) Poznámka v žk mého syna minulý týden: O. o přestávce napadl N.G. a kopl ho do břicha, O. ve škole břicho nebolelo, pro jistotu vás o incidentu informujeme. podpis Pak mám být zastánce integrace jistého etnika, propadlík naprosto nestíhá učivo a špatný pocit si kompenzuje násilím...
|
Pawlla |
|
(14.2.2012 11:15:52) No to by bylo na dlouhou debatu,každopádně je to v diskusi"integrace postižených dětí",takže tuhle integraci jsem měla na mysli při zakládání tématu.
|
|
Jahala. |
|
(14.2.2012 11:38:48) To ovšem nemá nic společného s integrací nebo inkluzí zdravotně postižených. Školu pro jedno etnikum, ti už nikde neschválí . musí se to řešit jinde a jinak a ne bojem proti integraci nebo inkluzi
|
|
|
Pawlla |
|
(22.2.2012 5:26:37) Ještě k té reportáži,znovu zkopíruji Aidu:
Skolky a skoly (moje parketa). Budu tedy mluvit o statnich zarizenich. Kazde zarizeni (skoly i skolky) dostavaji od Mestskeho Uradu penize na deti se specialnimi potrebami do sveho rozpoctu. Pokud se u ditete predpoklada,ze bude potrebovat asistenta na minimalne 15 hodin tydne, pak se zacne vyrizovat tzv Statement of Special Educational Needs. Rodice ci skola,skolka,zazadaji na mistnim uradu a ti se na zaklade zadosti rozhodnou, zda udelaji posudek. Pak si vyzadaji od vsech zainteresovanych lidi posudky (jejich vlastni sahodlouhe formulare) a vsichni lekari, ucitele a rodice to vyplni. Pak se to sejde zpatky na urade a tam se podle toho rozhodne, co dite potrebuje a vyda se ten Statement. Na vsechno jsou presne casove limity, odvolani atd. Nakonec tedy rodina dostane dokument, ktery urcuje, kolik presne hodin bude mit dite asistenci a co vsechno musi skola delat a zaridit. Taky ve vsech statnich skolach je na prvnim miste v kriteriich prijmuti deti ""Deti se Statementem"", takze rodice si opravdu muzou vybirat, kam dite umistit. V pripade zajmu se muzu rozepsat, co vsechno ten Statement obsahuje. Dite se Statementem prijde do skoly s ""balikem penez"", tedy se svym vlastnim rozpoctem, ktery pokryva jeho potreby. Rodice v zadnem pripade nic neplati. Nova vlada chysta zmeny, chce propojit skolstvi a socialni peci a davat ty penize rodicum, kteri pak rozhodnou,co s nima. Momentalne to rozhoduje skola. Je zde snaha co nejvice deti integrovat do beznych skol, protoze je to jednoduse mnohem levnejsi.Takze pokud diteti ""normalni"" skola nevyhovuje, muze to byt docela boj ho dostat do skoly specialni. I kdyz skolky integruji vsechny deti, i nevidome neslysici hodne mentalne postizene v jednom, zakladni skoly pak integruji hodne deti (krome fyzickych postizeni, kde deti potrebuji fyzio, plavani atd, to proste kazda skola nema). Pri prechodu na stredni skolu (v 11ti letech) uz pak jsou opravdu jen ti schopnejsi, v nasi skole tam pul na pul, pulka jich prejde do specialky. Moznost prace- teoreticky je to osetreno, prakticky jen pro lidi, kteri vydelavaji nadprumerne. A nebo jit do prace do statniho podniku. Rodiny s postizenymi detmi maji vyssi sance na to, byt chudi.
Opravdu se najde někdo komu to připadá stejné nebo dokonce u nás lepší????
|
|
|
Babsi+2 |
|
(14.2.2012 12:13:25) Kromě výpovědi rodiny a holčičky tam byly i záběry ze třídy - jeden učitel, děti (u těch jsem se mohla přepočítat) a mezi nimi byli další tři dospělí lidé - stáli/seděli u lavic a dětem pomáhali. Tudíž předpokládám, že to byli asistenti/dobrovolníci/podporující rodiče.
|
|
|
|
|
Králíček4 |
|
(27.4.2012 9:07:57) Protože se nás letos týkal zápis,tak i jsme jej podstoupili,ale rovnou s jistotou odkladu.A tak se nám nástup do školy posunul o rok a jem tomu ráda,protože budu syna integrovat do klasické školy.Mezitím jsem zjistila,že Férovou školu máme nedaleko a tak mám rozhodnuto.Poptala jsem se rodičů dětí co tam chodí a prošla jejich stránky,také se chystám na konzultaci s ředitelkou a na den otevřených dveří.Nemají problém integrovat děti co jiné školy nechtějí a do speciální nepatří.Zatím slyším ze všech stran pouze pozitiva.
|
|
|