| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Vracení poštovného za vrácené zboží

 Celkem 26 názorů.
 marlen2 


Téma: Vracení poštovného za vrácené zboží 

(13.4.2012 20:23:54)
ahoj všem, potřebovala bych nutně poradit. objednala jsem si u jedné paní na mmb nějaké zboží (má ho tam jako eshop, prodává nové zboží), bohužel jsem byla nucena zboží do 14 dnů vrátit, protože mi nevyhovovalo, toto jsem udělala, balík v pořádku poslala a chtěla po paní vrátit peníze. bohužel si strhla peníze i za poštovné, které by ale po správnu měla vracet. moc prosím, nevíte někdo, jak to opravdu je? četla jsem tento článek, ale chtěla bych vědět, jestli je to opravdu někde právně upravené. jde mi o princip. paní jsem před 14 dny upozornila, že balíček vracím, napsala jsem jí i částku, kterou chci vrátit, na to mi vůbec neodpověděla, že vrácená částka bude jiná. to až dnes v mailu. díky moc všem
http://www.podnikatel.cz/clanky/odstoupeni-od-smlouvy-musite-vratit-i-postovne/nazory/
 Ufonka 


Re: vracení poštovného za vrácené zboží 

(13.4.2012 20:29:01)
No moje zkušenost: když jsem vracela z důvodu porouchaného zboží, tedy "chyba" nebyla na mé straně, paní mi vrátila i poštovné. Když jsem vracela, protože jsem zjistila, že mi zboží nevyhovuje, poštovné mi paní nevrátila, ani jsem jej neočekávala. Jak to má být "správně", nevím. brala jsem to podle selské logiky.
 marlen2 


Re: vracení poštovného za vrácené zboží 

(13.4.2012 20:31:22)
no podle selské logiky to dává smysl, ale při nakupování na internetu má člověk nárok do 14 dní odstoupit a zboží bez udání důvodu vrátit a prodávající má peníze vrátit včetně poštovného. sama dělám v eshopu, peníze vracíme automaticky i s dopravou. navíc si myslíme, že je zbytečné dělat si se zákazníkem peklo jen kvůli tomuto. chtěla bych proto vědět, jestli je to prostě někde nějak ošetřené.
 Jarka 
  • 

Re: vracení poštovného za vrácené zboží 

(13.4.2012 20:41:01)
Koukla jsem na článek z tvého odkazu a v něm je přímo číslo soudního rozhodnutí, na základě kterého se má poštovné vracet a které je pro prodejce v EU závazné. Tak co chceš od nás ještě víc slyšet k tomu, jestli je to někde nějak ošetřené?
 Mikeš+ 3 holky 


Re: vracení poštovného za vrácené zboží 

(13.4.2012 20:37:18)
Důležitou informací je, že ačkoliv má zákazník nárok na vrácení peněz včetně nákladů na přepravu, zboží zakoupené v e-shopu zasílá zpět prodejci na vlastní náklady.
Takhle, koupíš kalhoty za 350,-, poštovné je 50,- /příklad, aby se to líp počítalo/. Pošleš prodejci 400,-, on pošle kalhoty. Rozhodneš se kalhoty vrátit, protože mají blbou barvu nebo nesedí nebo něco... zaplatíš na poště dalších 50,- za balík. Prodejce ti musí vrátit 400,-. Tu další padesátikorunu ne, posíláš zboží zpět na vlastní náklady, je to tvoje riziko, že nakupuješ přes e-shop.

Jiná je, když ty kalhoty vracíš, protože je tu rozpor oproti smlouvě, např. dostaneš zmetek, pošlou jinou velikost, jinou než objednanou barvu... Zaplatíš na poště dalších 50,- za odeslání zpět prodejci a máš dostat 450,-, protože je to chyba prodávajícího.
 Mikeš+ 3 holky 


Re: vracení poštovného za vrácené zboží 

(13.4.2012 20:38:03)
čerpáno odtud, ale totéž je na různých jiných poradnách a webech http://www.oxid-eshop.cz/aktualne-e-shopy-a-vraceni-postovneho-d1062/?urlparam=s=4
 marlen2 


Re: vracení poštovného za vrácené zboží 

(13.4.2012 20:44:05)
jj, to je mi jasný, že náklady na vrácení hradím já. jdu to prostudovat, díky :-)
 Suza007 


Re: vracení poštovného za vrácené zboží 

(13.4.2012 20:50:10)
Moje zkušenost je, že při reklamaci vrátili peníze za zboží i za obojí poštovné a při bezdůvodném vrácení do 14ti dnů jenom peníze za zboží. Ale jestli je to tak správně, to nevím.
 Katka 
  • 

Re: vracení poštovného za vrácené zboží 

(13.4.2012 21:46:27)
Mám e-shop a po konzultaci s právníkem a s ČOI má e-shop právo účtovat si náklady spojené s vrácením zboží. Tzn. vybalení zboží, kontrola zboží zda je v pořádku, naskladnění, znovuzavedení do prodeje, vystavení opravného dokladu, vrácení peněz na účet zákazníka...
 perdita 


Re: vracení poštovného za vrácené zboží 

(13.4.2012 22:08:05)
Katka to sice píše správně, ale myslím, že by se čoika dost podivovala, kdyby se odečtená částka rovnala poštovnému. Čoika navíc tvrdí, že tato částka nesmí být v OP vyčíslena paušálně, ale to jen na okraj.
Zakladatelka (omlouvám se, nevzpomínám si nick) by si měla být stoprocentně jistá, že brátila do 14 dní, protože vím, že prodejci jsou ochotni přijmout i po této době (ti slušní), ale pak už nechtějí vracet poštovné - ani nemusí.
 marlen2 


Re: vracení poštovného za vrácené zboží 

(14.4.2012 9:39:04)
taky pracuju v jednom eshopu, kde prodáváme trošku těžší a dražší věci, takže je u nás poštovné od 300,- nahoru a pokud vracíme zákazníkovi zboží, tak i s poštovným. proto mě samozřejmě naštve, že když můžou toto dodržovat jiní prodejci, kteří mají s prodejem a expedicí nepochybně více práce (prodáváme matrace, takže jeden balík má minimálně 20kg), tak proč nemůžou i druzí. navíc v mailu od paní mám vysloveně napsané, že částka je ponížena o poštovné a o poplatek bance. a že vlastně ten článek, který jsem předtím uvedla, je víceméně doporučení a ne povinnost, takže nějak nechápu..
 withep 


Re: vracení poštovného za vrácené zboží 

(13.4.2012 22:11:18)
Já jsem o tom slyšela, ale podle mě je to minimálně vyčuranost od zákazníka chtít peníze za poštovné zpátky. On to poštovné někdo zaplatit musí, proč by ho měl platit obchodník? On s tím prodejem měl práci, nakonec nic nevydělá a ještě má prodělat na poštovném? Pokud by toto "právo" lidi plošně uplatňovali, bude to mít jeden ze dvou možných efektů. Buď e-shopy plošně všechno zdraží a ve vyšších cenách to poštovné rozpustí, nebo to velká část z nich zabalí.
 Pam-pela 


Naprostý souhlas 

(13.4.2012 23:57:47)
...to, co se píše v původním článku je naprosto proti logice.
 Míša 
  • 

Re: vracení poštovného za vrácené zboží 

(14.4.2012 7:53:26)
Nějak nechápu logiku, proč bys měla dostat i poštovné, sama ses rozhodla, že zboží pošleš zpět, nic mu nebylo. Když už ti jde o prïncip, zamysli se nad tím, jak k tomu přijde prodejce, neudělal nic špatně a bude platit poštovné? Chápala bych to při reklamaci, ale takto ne. Četla jsem, že e-shop si může při vrácení účtovat náklady, které mu vznikly vrácením zboží. Tak to ber prostě tak, že poštovné ti vrátili, ale naúčtovali si náklady na znovupřijetí na sklad.
 marlen2 


Re: vracení poštovného za vrácené zboží 

(14.4.2012 9:40:23)
míšo jak už jsem psala, paní psala, že mi nevrátila poštovné a strhla poplatek bance. prostě se mi toto nelíbí. je to svým způsobem padlé na hlavu, ale my v to eshopu musíme dodržovat taky, takže nevím, proč ne ostatní..
 Markéta.. 


Re: vracení poštovného za vrácené zboží 

(14.4.2012 9:46:01)
Padlé na hlavu mi spíš připadá povinnost vracet poštovné pokud se nejedná o reklamaci, ale vrácení je pouze rozhodnutí zákazníka. Vy jste možná velký eshop a nějaké poštovné vás nevytrhne, paní to asi dělá sama na sebe a chápu, že nevidí důvod poštovné vracet. Akorát jsi jí přidělala práci a ještě děláš nepříjemnosti, i když zákon odporující zdravému rozumu ti dává za pravdu ~Rv
 marlen2 


Re: vracení poštovného za vrácené zboží 

(14.4.2012 10:00:31)
no nevím jestli se podle velikosti zboží dá určit, jestli jsme velký eshop nebo ne, vyděláváme si přesně tak sami na sebe, jak kdokoliv jiný, akorát to poštovné je několikanásobně vyšší a musíme toto dodržovat taky, i když se nám to nelíbí. a co se týká reklamací je to to samé, u tohoto zboží je možná častější, než u oblečení, takže kolikrát jde člověk u objednávky do ztráty, protože na tomto nijak extra velké výdělky nejsou. nikde jsem neřekla, že jsme velcí, nebo ona malá. o to tu vůbec nejde. všichni bychom měli mít stejné povinnosti. o to mě jde. a naštvalo mě o to víc, že mi při oznámení, že budu zboží vracet nenapsala ani slovo o tom, že bude vracet jinou částku, než jakou jsem napsala. poslala pouze adresu a tím to skončilo.
 Bára a kluci 


Re: vracení poštovného za vrácené zboží 

(14.4.2012 10:24:36)
S oblečením možná není tolik reklamací, ale od chvíle zavedení povinnosti vracet poštovné, když zákazník využije práva odstoupení od smlouvy do 14 dnů bez udání důvodu se e-shopy z hadrama staly něčím podobným jako zkušební kabinkou. Vím, o čem mluvím, protože e-shop s oblečením a obuví mám.

Pokud se vztekáš, že když vy dodržujete, proč ona ne - tak jí upozorni na to, že zkontaktuješ ČOI - pokud paní ví, jak to chodí, tak s ní nehne ani tohle, protože ČOI se o vymáhání poštovného nestará.

Stržení poplatku za bankovní operaci chápu, to lze zahrnout do té kategorie nákladů spojených s vrácením zboží.

Pravda ale je, že prodávající maminky většinou mají MMB za něco jiného než ofiko e-shop a kolikrát lze jedou podle volnějších pravidel než např. i ve vlastním e-shopu.

 Markéta.. 


Re: vracení poštovného za vrácené zboží 

(14.4.2012 10:24:39)
Píšeš, že jsi pracuješ v eshopu, z čehož usuzuji, že je to větší eshop, když má zaměstnance. Z žádné velikosti zboží nic neusuzuji, nevím o jaké zboží šlo, asi jsem to přehlédla.
Jinak jsem napsala pouze svůj názor na logiku věci, po právní stránce je to jinak (a proti logice), ale ty se svého práva domáhej klidně soudně, když na to máš právo. Já osobně si budu i nadále myslet, že pokud něco vracím z vlastního rozhodnutí (ne reklamaci), platím poštovné, přijde mi to tak OK.
 marlen2 


Re: vracení poštovného za vrácené zboží 

(14.4.2012 11:34:49)
jitys má napsané, že podle toho a toho paragrafu máme nárok na vrácení do 14 dnů, máme napsat mailem, to je jasné že. ona pošle adresu a strhne při vrácení těch 10,- poplatek bance. a že poštovné a balné si při výměně i vratky zboží hradí kupující samy, což chápu. ještě teda jsem se dověděla, že jsem zboží vrátila pozdě, přitom jsem si ho vyzvedla před 14 dny ve čtvrtek a vracela teď v úterý, protože maloši byli marodní. ale vrátila jsem všechno včas a v pořádku, v původních obalech, s paragonem, se vším.
 Bára a kluci 


Re: vracení poštovného za vrácené zboží 

(14.4.2012 17:26:26)
Pokud jsi nekontaktovala paní o vrácení zboží předem nejpozději poslední den 14ti denní lhůty, počítá se ta lhůta do dne, kdy zboží obdržela prodávající zpět, ne kdy jsi ho poslala. Jinak se samozřejmě počítá ten den, kdy prodávajícího informuješ ať už mejlem nebo telefonicky.
 Mysterious 


Re: vracení poštovného za vrácené zboží 

(14.4.2012 10:37:44)
Mám pocit, že prodejce na MMB není vázaný obchodním zákoníkem, takže se na něj povinnost vrácení poštovného nevztahuje. Nebo má prodejkyně svůj e-shop? Naopak si myslím, že paní tím, že si vzala od tebe zpět zboží bez vady, projevila velkou vstřícnost. Tvoje chyba, že sis něco objednala, a pak si to rozmyslela.
 marlen2 


Re: vracení poštovného za vrácené zboží 

(14.4.2012 10:58:33)
takže prodávání na mmb na živnost (prodávání nového zboží) se řídí nějakýma jinýma pravidlama?
 houstička 
  • 

Re: vracení poštovného za vrácené zboží 

(14.4.2012 11:03:29)
ano i ne

Společné (ověřené) podmínky prodeje Ověřených obchodníků

1. Odstoupení od smlouvy – vrácení zboží do 14 dnů od převzetí:
Dle Občanského zákoníku §53

odst. 7. Byla-li smlouva uzavřena při použití prostředků komunikace na dálku, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit bez uvedení důvodu a bez jakékoliv sankce do 14 dnů od převzetí plnění.

odst. 8. Kromě případů, kdy je odstoupení od smlouvy výslovně ujednáno, nemůže spotřebitel odstoupit podle odstavce 7 od smluv:


na poskytování služeb, jestliže s jejich plněním bylo s jeho souhlasem započato před uplynutím lhůty 14 dnů od převzetí plnění,
na dodávku zboží nebo služeb, jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli dodavatele,
na dodávku zboží upraveného podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu, jakož i zboží, které podléhá rychlé zkáze, opotřebení nebo zastarání,
na dodávku audio a video nahrávek a počítačových programů, porušil-li spotřebitel jejich originální obal,
na dodávku novin, periodik a časopisů,

spočívajících ve hře nebo loterii
Následkem odstoupení od smlouvy je ve smyslu ustanovení § 457 občanského zákoníku povinnost obou stran vydat si navzájem bezdůvodné obohacení, kterým je vše, co podle zrušené smlouvy dostaly.

Spotřebitel je proto povinen vrátit poskytovateli služeb přijaté plnění, je-li to možné, tedy nejčastěji převzaté zboží. Prodávající je pak povinen spotřebiteli vrátit plnou výši zaplacené finanční částky. Uplatní-li spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, je prodávající povinen vrátit spotřebiteli zaplacené finanční částky nejpozději do 30 dnů od odstoupení od smlouvy. Není-li spotřebitel již schopen zboží či jiné převzaté plnění vrátit, anebo jeho hodnota byla již snížena (došlo k částečnému spotřebování či opotřebování zboží), je spotřebitel povinen chybějící hodnotu podle ustanovení § 458 odst. 1 občanského zákoníku prodávajícímu nahradit v penězích.

Nadto mohou být spotřebiteli účtovány pouze skutečně vynaložené náklady spojené s vrácením zboží.

Náklady spojené s vrácením zboží zpět k prodejci (poštovné) si hradí spotřebitel sám.


2. Záruční lhůty

NOVÉ ZBOŽÍ:
Při prodeji spotřebního zboží trvá záruční lhůta 24 měsíců, není-li u zboží uvedena záruční lhůta jiná. U potravinářského zboží činí osm dnů. Jestliže je na prodávané věci, jejím obalu nebo návodu k ní vyznačena v souladu se zákonem lhůta k použití věci, skončí záruční doba jejím uplynutím. Při prodeji nové věci odpovídá prodávající za všechny vady, které představují rozpor s kupní smlouvou a které se vyskytnou po převzetí věci v záruční době.
Záruční lhůta začíná běžet od převzetí zboží kupujícím.

Nehledě na dvouletou záruku by měl kupující vady zboží reklamovat u prodávajícího bez zbytečného odkladu (poté, co byla vada objevena). Jestliže tedy vadné zboží kupující dále i s vadou používá a reklamaci uplatní až později, nemusí být uznána.
Reklamace musí být vyřízena - včetně odstranění vady - nejpozději do 30 dnů ode dne jejího uplatnění. Lhůtu lze prodloužit pouze v případě, že s tím zákazník výslovně souhlasí.

POUŽITÉ ZBOŽÍ:
U věcí použitých nepřichází v úvahu odpovědnost za vady, které se vyskytnou dodatečně po převzetí věci. Na věci použité neplatí záruka, odpovědnost prodávajícího se vztahuje jen na vady, jež tyto věci měly při převzetí kupujícím. Vyjde-li taková vada najevo až dodatečně, je stanovena prekluzivní lhůta pro vytknutí vady kupujícím a pro uplatnění práva z odpovědnosti za vady (§ 626 odst. 3 občanského zákoníku. U věcí použitých práva z odpovědnosti za vady věci zaniknou, nebyla-li uplatněna do 24 měsíců ode dne převzetí věci kupujícím. Prodávající může tuto dobu v dohodě s kupujícím zkrátit, ne však méně než na 12 měsíců; tuto dobu uvede prodávající v dokladu o prodeji věci).

Reklamační postup uvede prodávající ve druhé - vlastní části podmínek prodeje.


3. Prohlášení

Prodávající prohlašuje, že se seznámil s podmínkami, které by měl splňovat prodejce nabízející zboží přes internet, viz. http://www.mimibazar.cz/page.php?id=19

Zároveň prodávající odpovídá za to, že ve svých vlastních podmínkách prodeje bude uvádět požadované informace, které jsou v souladu s aktuálním zněním jednotlivých zákonů.

Vlastní podmínky prodeje....
to už má každý jiné a většinou jsou tam i vyčíslené náklady, protože před zavedením společných ověřených podmínek byli prodávající nuceni MMB tyto částky vyčíslit a uvést do svých podmínek, teď už to vypadá takhle.
 Verka351 


Re: Vracení poštovného za vrácené zboží 

(5.6.2012 11:58:43)
Před chvíli jsem psala v jiné diskusi,kde paní radila ať si to jde vyzkoušet do obchodu a potom obj na e-shopu.Nezlobte se,ale mě připadá,že vychcanost by se v ČR už fakt mohla měřit na metry.Zákazník už opravdu neví co.Mám kamenný obchod i eshop s oblečením.Jsme na vše sama, jen na dohodu mi chodí vypomáhat kámoška.Mít zaměstnance ? Jak bych ho asi uživila ?Do obchodu lidi chodí a zkouší hadry a potom je hledají na internetu,aby si je objednali o 50 kč levněji,fotí si visačky, smějou se do obličeje,že si to přišli jen vyzkoušet a obj na internetu a když jim to potom špatně sedí,tak mají ještě tu drzost přijít do obchodu a tvrdit,že si to tady koupili a chtějí měnit velikost.My malí obchodníci stojíme na pokraji , naše výdělky jsou fakt mizerné,když příjde zákazník,věnujeme se mu-to je naše +,ale to jak to zákazníci zneužívají,jak kradou, jsou zlí a sprostí,to už fakt nedávám a přesto,že jsme v našem městě poslední ČR obchod,uvažuju že skončím,nebo odejdu jinam.Nechávají si odkládat zboží, objednají si jinou velikost a potom se ani neukážu, neodpoví na SMS.......
Když objednají přes e-shop.kde např já prodávám hlavně slevněné zboží ze starších kolekcí apod,chtějí vrátit poštovné apod......tak z čeho bych potom vydělala,když za zboží ve slevě už tak nemám skoro nic ?
 Lída+2 


Re: Vracení poštovného za vrácené zboží 

(5.6.2012 13:59:50)
Verka351, mě by teda hrozně moc zajímalo kde ten obchod máš.

A to tak, že fakt jo.

Komerční sdělení

Zajímavé akce

Vložte akci

Další akce nalezte zde

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.