marlen2 |
|
(13.4.2012 20:23:54) ahoj všem, potřebovala bych nutně poradit. objednala jsem si u jedné paní na mmb nějaké zboží (má ho tam jako eshop, prodává nové zboží), bohužel jsem byla nucena zboží do 14 dnů vrátit, protože mi nevyhovovalo, toto jsem udělala, balík v pořádku poslala a chtěla po paní vrátit peníze. bohužel si strhla peníze i za poštovné, které by ale po správnu měla vracet. moc prosím, nevíte někdo, jak to opravdu je? četla jsem tento článek, ale chtěla bych vědět, jestli je to opravdu někde právně upravené. jde mi o princip. paní jsem před 14 dny upozornila, že balíček vracím, napsala jsem jí i částku, kterou chci vrátit, na to mi vůbec neodpověděla, že vrácená částka bude jiná. to až dnes v mailu. díky moc všem http://www.podnikatel.cz/clanky/odstoupeni-od-smlouvy-musite-vratit-i-postovne/nazory/
|
Ufonka |
|
(13.4.2012 20:29:01) No moje zkušenost: když jsem vracela z důvodu porouchaného zboží, tedy "chyba" nebyla na mé straně, paní mi vrátila i poštovné. Když jsem vracela, protože jsem zjistila, že mi zboží nevyhovuje, poštovné mi paní nevrátila, ani jsem jej neočekávala. Jak to má být "správně", nevím. brala jsem to podle selské logiky.
|
marlen2 |
|
(13.4.2012 20:31:22) no podle selské logiky to dává smysl, ale při nakupování na internetu má člověk nárok do 14 dní odstoupit a zboží bez udání důvodu vrátit a prodávající má peníze vrátit včetně poštovného. sama dělám v eshopu, peníze vracíme automaticky i s dopravou. navíc si myslíme, že je zbytečné dělat si se zákazníkem peklo jen kvůli tomuto. chtěla bych proto vědět, jestli je to prostě někde nějak ošetřené.
|
Jarka | •
|
(13.4.2012 20:41:01) Koukla jsem na článek z tvého odkazu a v něm je přímo číslo soudního rozhodnutí, na základě kterého se má poštovné vracet a které je pro prodejce v EU závazné. Tak co chceš od nás ještě víc slyšet k tomu, jestli je to někde nějak ošetřené?
|
|
|
|
Mikeš+ 3 holky |
|
(13.4.2012 20:37:18) Důležitou informací je, že ačkoliv má zákazník nárok na vrácení peněz včetně nákladů na přepravu, zboží zakoupené v e-shopu zasílá zpět prodejci na vlastní náklady. Takhle, koupíš kalhoty za 350,-, poštovné je 50,- /příklad, aby se to líp počítalo/. Pošleš prodejci 400,-, on pošle kalhoty. Rozhodneš se kalhoty vrátit, protože mají blbou barvu nebo nesedí nebo něco... zaplatíš na poště dalších 50,- za balík. Prodejce ti musí vrátit 400,-. Tu další padesátikorunu ne, posíláš zboží zpět na vlastní náklady, je to tvoje riziko, že nakupuješ přes e-shop.
Jiná je, když ty kalhoty vracíš, protože je tu rozpor oproti smlouvě, např. dostaneš zmetek, pošlou jinou velikost, jinou než objednanou barvu... Zaplatíš na poště dalších 50,- za odeslání zpět prodejci a máš dostat 450,-, protože je to chyba prodávajícího.
|
Mikeš+ 3 holky |
|
(13.4.2012 20:38:03) čerpáno odtud, ale totéž je na různých jiných poradnách a webech http://www.oxid-eshop.cz/aktualne-e-shopy-a-vraceni-postovneho-d1062/?urlparam=s=4
|
|
marlen2 |
|
(13.4.2012 20:44:05) jj, to je mi jasný, že náklady na vrácení hradím já. jdu to prostudovat, díky
|
|
|
Suza007 |
|
(13.4.2012 20:50:10) Moje zkušenost je, že při reklamaci vrátili peníze za zboží i za obojí poštovné a při bezdůvodném vrácení do 14ti dnů jenom peníze za zboží. Ale jestli je to tak správně, to nevím.
|
|
Katka | •
|
(13.4.2012 21:46:27) Mám e-shop a po konzultaci s právníkem a s ČOI má e-shop právo účtovat si náklady spojené s vrácením zboží. Tzn. vybalení zboží, kontrola zboží zda je v pořádku, naskladnění, znovuzavedení do prodeje, vystavení opravného dokladu, vrácení peněz na účet zákazníka...
|
perdita |
|
(13.4.2012 22:08:05) Katka to sice píše správně, ale myslím, že by se čoika dost podivovala, kdyby se odečtená částka rovnala poštovnému. Čoika navíc tvrdí, že tato částka nesmí být v OP vyčíslena paušálně, ale to jen na okraj. Zakladatelka (omlouvám se, nevzpomínám si nick) by si měla být stoprocentně jistá, že brátila do 14 dní, protože vím, že prodejci jsou ochotni přijmout i po této době (ti slušní), ale pak už nechtějí vracet poštovné - ani nemusí.
|
marlen2 |
|
(14.4.2012 9:39:04) taky pracuju v jednom eshopu, kde prodáváme trošku těžší a dražší věci, takže je u nás poštovné od 300,- nahoru a pokud vracíme zákazníkovi zboží, tak i s poštovným. proto mě samozřejmě naštve, že když můžou toto dodržovat jiní prodejci, kteří mají s prodejem a expedicí nepochybně více práce (prodáváme matrace, takže jeden balík má minimálně 20kg), tak proč nemůžou i druzí. navíc v mailu od paní mám vysloveně napsané, že částka je ponížena o poštovné a o poplatek bance. a že vlastně ten článek, který jsem předtím uvedla, je víceméně doporučení a ne povinnost, takže nějak nechápu..
|
|
|
|
withep |
|
(13.4.2012 22:11:18) Já jsem o tom slyšela, ale podle mě je to minimálně vyčuranost od zákazníka chtít peníze za poštovné zpátky. On to poštovné někdo zaplatit musí, proč by ho měl platit obchodník? On s tím prodejem měl práci, nakonec nic nevydělá a ještě má prodělat na poštovném? Pokud by toto "právo" lidi plošně uplatňovali, bude to mít jeden ze dvou možných efektů. Buď e-shopy plošně všechno zdraží a ve vyšších cenách to poštovné rozpustí, nebo to velká část z nich zabalí.
|
Pam-pela |
|
(13.4.2012 23:57:47) ...to, co se píše v původním článku je naprosto proti logice.
|
|
|
Míša | •
|
(14.4.2012 7:53:26) Nějak nechápu logiku, proč bys měla dostat i poštovné, sama ses rozhodla, že zboží pošleš zpět, nic mu nebylo. Když už ti jde o prïncip, zamysli se nad tím, jak k tomu přijde prodejce, neudělal nic špatně a bude platit poštovné? Chápala bych to při reklamaci, ale takto ne. Četla jsem, že e-shop si může při vrácení účtovat náklady, které mu vznikly vrácením zboží. Tak to ber prostě tak, že poštovné ti vrátili, ale naúčtovali si náklady na znovupřijetí na sklad.
|
marlen2 |
|
(14.4.2012 9:40:23) míšo jak už jsem psala, paní psala, že mi nevrátila poštovné a strhla poplatek bance. prostě se mi toto nelíbí. je to svým způsobem padlé na hlavu, ale my v to eshopu musíme dodržovat taky, takže nevím, proč ne ostatní..
|
Markéta.. |
|
(14.4.2012 9:46:01) Padlé na hlavu mi spíš připadá povinnost vracet poštovné pokud se nejedná o reklamaci, ale vrácení je pouze rozhodnutí zákazníka. Vy jste možná velký eshop a nějaké poštovné vás nevytrhne, paní to asi dělá sama na sebe a chápu, že nevidí důvod poštovné vracet. Akorát jsi jí přidělala práci a ještě děláš nepříjemnosti, i když zákon odporující zdravému rozumu ti dává za pravdu
|
marlen2 |
|
(14.4.2012 10:00:31) no nevím jestli se podle velikosti zboží dá určit, jestli jsme velký eshop nebo ne, vyděláváme si přesně tak sami na sebe, jak kdokoliv jiný, akorát to poštovné je několikanásobně vyšší a musíme toto dodržovat taky, i když se nám to nelíbí. a co se týká reklamací je to to samé, u tohoto zboží je možná častější, než u oblečení, takže kolikrát jde člověk u objednávky do ztráty, protože na tomto nijak extra velké výdělky nejsou. nikde jsem neřekla, že jsme velcí, nebo ona malá. o to tu vůbec nejde. všichni bychom měli mít stejné povinnosti. o to mě jde. a naštvalo mě o to víc, že mi při oznámení, že budu zboží vracet nenapsala ani slovo o tom, že bude vracet jinou částku, než jakou jsem napsala. poslala pouze adresu a tím to skončilo.
|
Bára a kluci |
|
(14.4.2012 10:24:36) S oblečením možná není tolik reklamací, ale od chvíle zavedení povinnosti vracet poštovné, když zákazník využije práva odstoupení od smlouvy do 14 dnů bez udání důvodu se e-shopy z hadrama staly něčím podobným jako zkušební kabinkou. Vím, o čem mluvím, protože e-shop s oblečením a obuví mám.
Pokud se vztekáš, že když vy dodržujete, proč ona ne - tak jí upozorni na to, že zkontaktuješ ČOI - pokud paní ví, jak to chodí, tak s ní nehne ani tohle, protože ČOI se o vymáhání poštovného nestará.
Stržení poplatku za bankovní operaci chápu, to lze zahrnout do té kategorie nákladů spojených s vrácením zboží.
Pravda ale je, že prodávající maminky většinou mají MMB za něco jiného než ofiko e-shop a kolikrát lze jedou podle volnějších pravidel než např. i ve vlastním e-shopu.
|
|
|
Markéta.. |
|
(14.4.2012 10:24:39) Píšeš, že jsi pracuješ v eshopu, z čehož usuzuji, že je to větší eshop, když má zaměstnance. Z žádné velikosti zboží nic neusuzuji, nevím o jaké zboží šlo, asi jsem to přehlédla. Jinak jsem napsala pouze svůj názor na logiku věci, po právní stránce je to jinak (a proti logice), ale ty se svého práva domáhej klidně soudně, když na to máš právo. Já osobně si budu i nadále myslet, že pokud něco vracím z vlastního rozhodnutí (ne reklamaci), platím poštovné, přijde mi to tak OK.
|
|
marlen2 |
|
(14.4.2012 11:34:49) jitys má napsané, že podle toho a toho paragrafu máme nárok na vrácení do 14 dnů, máme napsat mailem, to je jasné že. ona pošle adresu a strhne při vrácení těch 10,- poplatek bance. a že poštovné a balné si při výměně i vratky zboží hradí kupující samy, což chápu. ještě teda jsem se dověděla, že jsem zboží vrátila pozdě, přitom jsem si ho vyzvedla před 14 dny ve čtvrtek a vracela teď v úterý, protože maloši byli marodní. ale vrátila jsem všechno včas a v pořádku, v původních obalech, s paragonem, se vším.
|
Bára a kluci |
|
(14.4.2012 17:26:26) Pokud jsi nekontaktovala paní o vrácení zboží předem nejpozději poslední den 14ti denní lhůty, počítá se ta lhůta do dne, kdy zboží obdržela prodávající zpět, ne kdy jsi ho poslala. Jinak se samozřejmě počítá ten den, kdy prodávajícího informuješ ať už mejlem nebo telefonicky.
|
|
|
|
|
|
|