Kkatka, 6letý syn |
|
(31.8.2012 16:56:13) Krásný den,
chtěla jsem se zeptat, podle čeho jste vybírali základní školu. V lednu 2013 syna čeká zápis do první třídy... Díky za názory a postřehy.
|
anexa |
|
(31.8.2012 17:10:25) také podle toho, že je nejblíž a i proto, že školka pod tuto ZŠ spadala a tudíž do ní šli všichni kamarádi z MŠ
|
|
NovákováM |
|
(31.8.2012 17:25:54) drby kamarádek, dopravní dostupnost
|
|
arantxa |
|
(31.8.2012 18:02:56) Nás to taky čeká, ale mám jasno. Učím na ZŠ, takže syn půjde na stejnou školu. Navíc škola má dobré reference a je o ní velký zájem. Školku jsme si vybírat nemohli, byli jsme rádi,že nás někde vzali, takže dojíždíme. Kamarády na sídlišti nemáme, a proto by stejně syn nastupoval mezi nové děti.
|
štěpánkaa |
|
(31.8.2012 20:14:47) jsem dítě učiteky, máma učila na mé škole a bylo to trašný. pokud tvoje škola není jediná široko daleko, tak se přimlouvám z to, by syn chodil do jiné
|
Paradox |
|
(31.8.2012 21:22:18) Nápodobně. Dokonce mě máma ve druhé třídě učila prvouku.
|
štěpánkaa |
|
(31.8.2012 21:23:14) mě taky učila, ale jen asi 2 roky, jiný učitel na ten předmět nebyl (2. stupeň)
|
|
|
|
|
Limai |
|
(31.8.2012 18:33:14) Mě byla škola doporučena osobou,která má pod palcem pražské školy a ví o nich víc než dost,takže jsem tam dceru zapsala a nelituji,na školu nemohu říci jediné negativum,kromě toho,že jsem tam zažila dvě vrátné,které byly příjemné jak osina v zadku.Letos probíhal konkurs na ředitele a jenom jsem se modlila,aby ve funkci zůstal ten stávající-no,dopadlo to dobře,ale odchází jeho zástupce,který vyhrál konkurs na ředitele na jiné škole,tak jsem zvědavá,jaká bude nově zvolená zástupkyně.
|
|
Hadi a spol |
|
(31.8.2012 18:45:43) Podle dopravní obslužnosti
|
|
Mamisek |
|
(31.8.2012 19:29:39) Zejména podle referencí na konkrétní učitelku, taky jde o školu velmi žádanou a jede nám k ní autobus od nás. Hlavní roli hrála ale učitelka. To, že s dcerou chodí do třídy několik spolužáků ze školky je spíše na škodu, s jednou z těchto holčiček máme nepříjemné potíže...
|
|
gf fgfhf |
|
(31.8.2012 20:01:42) Zápis nás čeká taky, ale už teď mám jasno. ZŠ jsou u nás na stejné úrovni, takže je pro mě rozhodující místo bydliště. Školu máme cca 5 min. chůze od baráku, a nemusíme chodit nikde přes hlavní silnici, výhoda do budoucna až bude syn chodit sám domů,a další věc hned vedle školy je školka, kam teď chodíme a bude tam chodit dcera od září, takže vyzvedávání při jednom.
|
|
Minka+Sabi 11/05+Sebi 4/11 |
|
(31.8.2012 20:10:47) Reference maminek a dojem ze dnu otevrenych dveri. U nas byly i pozadavky na jazykovou vyuku.
|
|
KoproFka |
|
(31.8.2012 20:15:37) jednoznačně podle vzdálenosti od bydliště - máme ji 4 min. chůze.
Dojíždění mám plné zuby!!! 4 roky do MŠ!!! každý den jsem stávila navíc 2 hodiny při plném úvazku dopravování synka do a ze školky, která byla opačným směrem než moje práce... a to máme školky, prosím pěkně, hned 2 do 5-ti minut. od domu - ani dojedné ho nevzali....
|
|
Červená řepa |
|
(31.8.2012 21:10:18) volit jsem mohla jen ze dvou. Vybrala jsem tu, která na mě působila sympatičtěji(jak prostory tak personálně) a kam chodí většina dětí našich známých.
|
|
Renka + 3 |
|
(31.8.2012 22:16:33) Tak, aby dítě chodilo do školy s kamarády, se kterými si bude moct odpoledne hrát. Nikdy jindy si dítě tak nevybuduje vztah k bydlišti a kamarádům z okolí, než na prvním stupni ZŠ. Mě osobně připadá učivo na 1. stupni tak lehké, že si myslím, že z toho není třeba dělat vědu.
|
|
překvapená 20.9. |
|
(31.8.2012 22:17:06) Chtěla jsem něco rodinného typu, nic aglomerátního, kde jeden nezná druhého. Co se týče obsahu vzdělání byla jsem názoru (pokud tedy nedám statisíce za francouzské lyceum v Praze), že úroveń bude srovnatelná, byť někde nabízejí rozšířené jazyky.
Nakonec vyhrála jedna soukromá škola, 15 žáků ve třídě. Pokud bychom ji tam nedostali, zcela vážně jsem zvažovala školu z nějaké přilehlé vísky
|
|
Zuzana + kluk04, holčička06 |
|
(1.9.2012 12:33:02) Syn nastupoval předloni, kritéria: škola blízko, skvělá učitelka. Nyní jde do 3. třídy a stěhuje se. Původní učitelka učí jen 2 třídy, ostatní učitelé zde nestojí za moc. Během prvních 2 let se ukázalo, že dítě zvládne (nebo spíš potřebuje) náročnější školu (a jako bonus - odchází s ním další 3 děti ze třídy, ve škole již zná děti z MŠ). Zatím není jisté, zda se mu bude chtít na víceleté gymnázium, kvalita na 2. stupni je tu špatná. Chci se vyhnout stresům v 5. třídě (buď - anebo), na slušné základce ho klidně nechám do devítky.
Dcera bude nastupovat příští rok. Pokud bude jistota, že dostaneme učitelku, kterou budeme chtít, nechala bych ji tu alespoň ty 2 roky. Pokud to nebude jisté, půjde jinam. Pak budu rozhodovat mezi 2 školami - buď tou, kde bude brácha (náročnější jazykovka, frontální výuka), nebo sousední školu (větší pohoda, alternativní přístup). Rozhodovat budu podle podrobnějších psychologických testů dítěte.
|
|
ALL |
|
(1.9.2012 16:02:37) Myslím, že důležitější než to, podle čeho vybírají ostatní, je ujasnit si, co od školy pro své dítě očekáváte vy jako rodiče - a vybírat pak podle toho. Když mluvíte s ostatními rodiči o jejich volbě, zjistit, co od školy očekávají oni. Každý má jiné priority, s čím je spokojený jeden, s tím nemusí být spokojeni všichni!
|
Martina, 2 děti | •
|
(1.9.2012 17:02:24) Tak nevím, jestli to máte některá taky tak... Mám doma moc hodnýho, ale citlivýho kluka, do školky chodí od tří let, občas se slzičkama, ale zvládal to vždy vcelku dobře. Jen prostě kdyby si mohl vybrat, tak je raději celé ty roky doma. Stačí mu o 4 roky starší ségra, která se do školy pravidelně každý rok naopak hrooozně těší. Teď o prázdninách jsem ho připravovala na to, že už bude ve třídě jeden z nejstarších ( je srpen 2007 ), ve třídě bude většina nových tříleťáků, o které budou mít paní učitelky větší starost.A že by jim měl spíš pomáhat. A on mi tady teď brečí, že mu není dobře, že bude nemocný a tudíž v pondělí nikam nemůže:( Se z něj picnu, až já ho tam dovlíknu, tak možná při pohledu na jeho slzy přestanou brečet i ti noví malí prcci...
|
|
|
2janinka |
|
(23.10.2012 19:23:41) Taky se přidávám s žádostí o recenze škol, jelikož bydlíme v Brně, ale pocházíme z Čech, takže zdejší školy vůbec neznáme, ráda si přečtu postřehy od ostatních rodičů. Zastávám také názor, že důležitá je především učitelka.... Co se týče výběru u nás, tak já mám právě celkem problém. První škola, kterou máme takřka za rohem jsem ale rovnou vyřadila z výběru, jelikož nemá moc dobrou pověst, což poznáte už z dětí, které se v jejím okolí pohybují - kouří za rohem apod. Škola se sice chlubí velkým počtem speciálních pedagogů, ale proč asi???? Protože je tam spousta dětí se speciálními vzdělávacími potřebami - dyslektici, dysgrafici, děti s ADHD apod., takže tempo bude pomalejší a učitelky či asistenti pedagogů budou více zaměřeni na tyto děti...což by byla kontraindikace pro nás, jelikož moje dítě plní úkoly moc rychle, takže pak se nudí a ,,otravuje,,... Další nejblíže stojící škola je cca 3 minuty od nás, je ale umělecká, takže pochybuji, že by bylo dcery tancování natolik omračující, že by ji přijali (ikdyž chodí 2x týdně na tancování a umí kratší sestavu...). Flétna bohužel kvůli nemoci paní učitelky ve školce ještě nezačala, takže tam nevím, jestli se něco projeví... Třetí škola už je cca 7-8 minut od nás, už se přechází přes čtyřproudou silnici, takže nic moc, ale stejně ji musíme vodit (to spíš do budoucna). Škola má výbornou úroveň podle ohlasů, má rozšířenou výuku jazyků, což mně osobně moc nenahrává, protože nejsem jazykový typ - ale dejme tomu. Tempo je prý celkem vražedné, navíc škola je starší a jelikož je o školu velký zájem, prý už dotváří třídy tak, že seberou kantorům kabinet a z toho udělají novou třídu. Je pravda, že když jsem psala email s dotazem kdy je den otevřených dveří, odpověď jsem dostala ihned. Mám strach, že budu mít třeba druhé dítě méně inteligentní a už bude mít problémy - a zase - dávat ho na jinou školu? Jinak hodně dětí pak přechází naproti přes park na jazykové gymnázium.... A konečně poslední škola je nejdál, je spíš sportovně zaměřená - což mi je bližší, má svůj vnitřní bazén, kam prý chodí i s družinou...chodíme tam plavat i teď. První stupeň je prý v pohodě, ale děti s druhého stupně prý nemají dobré výsledky při výstupu na střední školy - jsou málo přijímány na gymnázia a odborné školy.
Co se týče známých, tak jeden chlapeček co známe jde na jazykovou, jeden na tu sportovní, takže kamaráda by měla na obou posledních zmiňovaných školách. Rozhodne asi den otevřených dveří, ale musím si nějak sepsat otázky na co se ptát a ještě lépe zjistit, kdo by dceru učil.....
Omlouvám se za román....
|
|
|