Martina, 3 synové |
|
(12.9.2012 21:27:40) Náš prostřední takhle psal čísla (byl počtář samouk) - jedním tahem odspodu.
Problém to byl, psal takhle asi tři roky než šel do školy a zaboha se to nemohl přeučit. Trochu jsme to dětské čmárání podcenili a pak nás to mrzelo.
|
Udalka |
|
(12.9.2012 21:35:44) Asi bych ho vlídně opravovala, kdybych to viděla, ale hlavně bych na to upozornila paní učitelku, aby svou autoritou trvala na správném postupu. U nás to fungovalo. Třeba čárku nad písmeny ale píše zdola dodneška.
|
|
nesouměrná |
|
(12.9.2012 21:36:58) Toho se taky bojím,že jsme to podcenili a měla jsem ho víc pohlídat. Ta čísla mě sice trápí taky, ale ne tolik jak písmena Třeba znaménko plus píše buď zespoda nahoru a pak zprava doleva. Ještě míval složitější způsob, že dělal čárky ze všech čtyř stran až to spojil nebo ještě skobičku zezdola a zeshora. A nakonec jste to zvládli? Jak moc to řešil učitel?
|
Martina, 3 synové |
|
(12.9.2012 21:45:24) Učitelka to řešila dost a on se kvůli tomu dost navztekal - pokud se soustředil na psaní, měl to pěkné, ale pokud se soustředil na výpočet, namastil to tam po svém.
Navíc si zakládal na tom, jak rychle umí počítat a chtěl odevzdávat první - jenže učitelka mu to dala přepsat, ať nespěchá a má to pořádně, což on bral jako křivdu...
Nakonec se to poddalo, ale byly to boje - on je vůbec konfliktní magor, no byla jsem ve škole denně a rovnala půtky, ani nevzpomínat.
|
|
Dani.K, K 05, P 09 |
|
(12.9.2012 22:16:13) Psaní pluska čtyřmi čárečkami k prostředku znám moc dobře . Co ještě dělá i teď v druhé třídě je to, že v písance předepsaná písmenka mají přepsat, ale to ne, on musí to písmenko napsat o cca 2mm stranou, že tomu předtištěnému písmenku udělá "stín" . Učitelka to neřeší, pro ni je důležité, že to písmenko umí.
|
|
|
Len |
|
(12.9.2012 23:32:51) Smarja a proc zalezi na tom, jakym smerem cislici nebo pismeno napise, pokud je konecny vysledek spravne?
|
nesouměrná |
|
(13.9.2012 9:15:46) U čísel je to jedno. Mně to nevadí, ale mám dojem, že učitelce to vadit bude, jak jsem pochopila u zápisu. Seběhli se tam na něj čtyři učitelé a kroutili hlavou, co že tohle jako je. U psacího písma je to nepraktické a zdlouhavé, to se přeučit musí, to je jasný. U tiskacího by mi to přišlo taky jedno.
|
|
|
KoproFka |
|
(13.9.2012 9:09:46) Martino, mám doma to samé. Ale nevyčítej si to. Možná by se ti to ani nepovedlo.
Já to, že synek čísla a písmena píše "proti srsti" zaznamenala hned - tedy cca kolem 2-2,5 roku, kdy se pokoušel je napsat - nejprve na oroseném zrcadle v koupelně po koupání (čísla a písmena uměl na 18měs - to ještě pořádně nemluvil) a hned jsem se mu to snažila vysvětlit a naučit ho správný postup odshora dolů - tedy "správný", ten, kterým se to učí ve škole.
Jenže to prostě nešlo. FAKT JAKO NEŠLO! Strašně se u toho vztekal. A mockrát mi pak říkal: "já si to dělám jak já chci!" Vůbec nešlo třeba vzít jeho ručičku a vést s ním ten tah - tenhle postup nepřipustil, protože on to chtěl dělat SÁM. Tu pomoc nepřipustil vůbec u ničeho, ať to byly kostky, stavebnice, puzzle - prostě on SÁM! Takže jsem to vzdala. Nemělo smysl nervovat jeho a sebe. Už i tak s ním, jako prtětem, byla těžká domluva - má silnou vůli.
Já to psaní proti srsti tedy připisuji tomu, že má zkříženou lateralitu - tedy dominantní pravou ruku a levé oko. Jestli je to skutečná příčina, to ale nevím.
Teď nastupoval do první třídy - umí psát tiskace, plynule čte, dokáže sčítat a odčítat dvoumístná čísla a chápe číselnou řadu přes sto (jak daleko v té matice vlastně je ale moc netuším, ale určitě dál, než běžný prvňák, druhák). Cíleně jsme ho nic neučili - jen to, s čím on sám přišel a vyžadoval.
Už se fakt vidím, jak učím 1,5 roku staré batole abecedu - hahaha!!! Přesto pořád narážím na nesouhlasné řeči typu - neměli jste ho to učit, atp.
Tohle je nepřenositelná zkušenost - kdo to nemá doma, tak to stejně nepochopí.
|
nesouměrná |
|
(13.9.2012 9:24:12) KoproFko, absolutně s Tebou souhlasím.Neučili jsme ho vůbec nic. Náš sice nezačínal ve 2,5 letech, začal až v 5, ale vzal to hopem. Já považuju za velký úspěch, že jsem ho odnaučila psát zrcadlově. Jinak umí, to co tvůj syn, zvládá i malou násobilku a má pojem o desetinných číslech.
|
|
Jita111 |
|
(13.9.2012 10:38:52) Trochu se mi ulevilo, že je takových víc. Syn jde do školy až příští rok, taky píše, čte, počítá. Všechno se naučil sám. A taky píše většinu písmen odzdola. Asi je to přirozenější... Už teď se děsím, že poleze učitelce na nervy. Jsme na malém městě s jednou základkou, takže na výběr nemáme. A taky poslouchám řeči, že jsme ho to neměli učit. Haha.
|
KoproFka |
|
(13.9.2012 12:41:05) Hele, fakt je ten, že pokud na to dítě nemá, tak se to dřív prostě stejně nenaučí. A tohle oni nevědí.
Učitelce to vysvětli, já o tom mluvila i s ředitelem. Synek by měl správně chodit do třídy pro nadané děti, která je ale s dojížděním (mhd 2x přestup), ale vzhledem k jeho akutálním zdravotním problémům jsme se rozhodli, že bude lepší, pokud bude chodit do nejbližší školy - 5min pěšky od domu.
Ředitel se zpočátku cukal, páč na mě vychrlil, že oni umí pracovat se všemi dys atp., ale já mu řekla, že nic takového nepotřebujeme, že synek je naopak o dost napředu a co oni s tím. Evidentně na tohle nebyl na tuhle variantu připravený, prý že nic speciálně pro tyhle děti nedělají.
Ale celkem jsem ho zaskočila větou: "Přece ale budete rádi, že tady budete mít chytré děti." nějak na to neměl co říct.
Jinak učitelka vypadá rozumná, už mi říkala, že vidí že se asi nudí a že mu vymyslí něco navíc. TAk jsem zvědavá. Ten první stupeň jsme si dali testovací (musíme nějak pořešit a naučit se pracovat s tím jeho fyzičnem - migrény a teď ta aktuálně zjištěná špatná ledvina a k tomu vysoký TK - bere léky) a pak třeba půjde na víceletý gympl...
|
|
|
Martina, 3 synové |
|
(13.9.2012 13:51:20) Ta zkřížená lateralita roli hrát mohla - máme ji v rodině, on měl tak sklony psát najednou oběma rukama, jeden řádek normálně a druhý zrcadlově apod.
A přístup "aletaksetopřecenedělá" se na něm podepsal dost negativně.
|
|
|
|