| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Vývoj malého dysfatika do dospělosti - zařazení do běžného života

 Celkem 43 názorů.
 agnesinka 


Téma: Vývoj malého dysfatika do dospělosti - zařazení do běžného života 

(3.1.2013 13:21:52)
Ahoj holky,
jsem tu nováčkem a ráda jsem si početla vaše rady a zkušenosti s dětmi s vývojovou dysfázií.
Mám také syna 6 let s vyývojovou dysfázií, kterou mu v 10 měsících života způsobila rotavirová infekce. Než se mu rozvázal jazyk, tak jsem byla zoufalá. Dnes je to mnohem lepší, mluví, ale ještě to není ideál. Nyní řešíme zápisy na ZŠ, co by bylo nejvhodnější.
Holky, prosím, jak je to s dysfatiky když dospějí? Jsou shcopni žít normální běžný život, být manžele a otcem rodiny? Já svému synovi moc věřím a udělám pro to vše, ale odpověď nikde na netu menohu najít. Nezlobte se za dotaz.
Děkuji a v roce 2013 přeji vše, pevné zdraví a úspěchy. Agnesinka
 agnesinka 


Re: Vývoj malého dysfatika do dospělosti - zařazení do běžného života 

(3.1.2013 13:52:45)
Děkuji za odpověď Bári,

doufám, že takových odpovědí se tu sejde více. Moc díky
 rosemari 


Re: Vývoj malého dysfatika do dospělosti - zařazení do běžného života 

(14.1.2014 8:41:57)
Jeminku donečne niekto kto ma doma dospeleho dysfatika my mame 8 rokov sme prvacikova máme perfektnú učiteľku zvládame čitanie na jeho pomery velmi dobre aj matematiku:-) a touto odpovedou ste ma velmi potesili kedze moj muz ma urcenu dyslekciu ale s dysfatikom som sa ako dospeleho nikde nedocitala
 rosemari 


Re: Vývoj malého dysfatika do dospělosti - zařazení do běžného života 

(14.1.2014 8:41:58)
Jeminku donečne niekto kto ma doma dospeleho dysfatika my mame 8 rokov sme prvacikova máme perfektnú učiteľku zvládame čitanie na jeho pomery velmi dobre aj matematiku:-) a touto odpovedou ste ma velmi potesili kedze moj muz ma urcenu dyslekciu ale s dysfatikom som sa ako dospeleho nikde nedocitala
 rišulka 


Re: Vývoj malého dysfatika do dospělosti - zařazení do běžného života 

(3.1.2013 13:34:02)
Ahoj Agnes. škoda, že píšu jako první, taky bych si početla..
Můj pětiletý prcek je naší rodinou milovaný, druhou ignorovaný, teď má dobré období, dělá pokroky; zápisy nás taky čekají, ale bude odklad, nevyšlo dobře neurologické a psychologické vyš. Ty pokroky dělá nárazově, ve vlnách. Prostě nasává jako houba, třeba dva tři měsíce, pak zas nastane úpadek (nějak se tomu říká, myslím regrese) a to je o strach, nenacpeš mu do hlavy nic a taky, co uměl, najednou zapomíná. Někdy mám pocit, že začínáme pořád znova..
Jak to bude v dospělosti, nevím. Pořád je můj malý brouček, ale důvěřuji mu :)
Na druhou stranu, když čtu esemesky (bývalého manžela nebo jiných) nebo slyším projev některých dospělých, častokrát mi přijdou způsobem svého vyjadřování na úrovni mého prcka..
Někdo snad bude přesnější, vrátím se kouknout.
 agnesinka 


Re: Vývoj malého dysfatika do dospělosti - zařazení do běžného života 

(3.1.2013 13:49:57)
Milá Rišulko,

u nás je milovaný z obou stran. Mnohdy mi náš starší syn - mimochodem premiant v ZŠ - dává najevo, jakoby měl pocit, že mladšího upřednostňujeme, ale není to pravda, jen se mu musím po této stránce více věnovat, aby postupoval dále. Máme to taky skokové, nic nic nebo velice pomalu a najednou obrovský skok. Dříve jeho kresby neříkaly nic, jen klubíčka, dnes jsou to krásné obrázky dinosaurů, dokonce mi teď namaloval velrybu ve vodě suprovu, dělá nám radost každý den. Dg. dysfázky mne prostě v jeho 4 letech zasáhla, ale dnes je to lepší, doufám, že z něho vyroste bezva chlap do života. Jinak je bystrý, problémy s hrubou motorikou nemá, s jemnou trošičku ano, ale pracujeme na tom, korálky navleče, ale moc dlouho ho to nebaví.
Mne spíše když jsem sama a je mi smutno vyvstane otázka, co s ním bude v dospělosti. To jsem se nikde nedočetla, jestli se napraví úplně. Jinak další žádné věci jako ADHD nebo autismus nemá. Prostě jinak zdravej krásnej kluk.
 Renca a 2 


Re: Vývoj malého dysfatika do dospělosti - zařazení do běžného života 

(11.1.2013 19:32:08)
Tak mam dcerku skoro 7 let s VD a internát by nebyl možný a vím že ani syn bez VD by na internát nešel..
 rosemari 


Re: Vývoj malého dysfatika do dospělosti - zařazení do běžného života 

(14.1.2014 8:50:25)
ani nam neurcili ADHD mame proste deti, ktorym urcili dysfaziu a baby nebojte sa oni ak budu mat ucitelku ktora bude vediet ako na ne mate to proste vyhrane inak k tym kresbam do 6 rokoch nenakreslil nic odkedy chodi do skoly pomalicky ale parada chodime od 3 rokoch na logopediu a na grafomotoriku sme narodeny v novembri takze do skoly sme sa dostali ako 8 rocny --1 odklad mal prirodzeny od mesiaca november druhy nam dala psychologicka takze skoly sa nebojte len sa uistite aby ta vasa triedna ucitelka male prax s pracou s takymito detmi mna strasila jeden rok logopedicka, ktora zastupovala tu nasu lebo bola na materskej a navravela mi ze budem mat velke problemy s nim v skole atd.. ale na jeho pomery je to velmi dobre kzade 2 tyzdne chodime opät od roka 2013 k nasej logopedicke a grafotoriku mame tiez 2-3x do mesiaca :-):-)
 JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) 


Re: Vývoj malého dysfatika do dospělosti - zařazení do běžného života 

(3.1.2013 13:41:26)
Já jsem měla za to, že dysfázie nemůže být získaná, že je vždy vrozená (zděděná nebo získaná v těhotenství).
Jde u vás skutečně o dysfázii se vším, co k ní patří, nebo jde jen o špatnou motoriku mluvidel a problém čistě logopedický?

Jinak, pokud jde o dysfázii, nenapsalas, zda jde o dysfázii expresivní nebo recetivní. Podle zmínky o rozvazování jazyka tipuju tu expresivní a u té není vůbec co řešit - nejpozději ve druhé třídě už na dítěti nikdo nic nepozná, hrozí mu maximálně nějaké dys...

Nám syn má těžkou smíšenou dysfázii v důsledku který v 11 letech zatím nečte a nepíše, hůř rozumí a je mu hůř rozumět, ale počítám, že než vyjde základku, ostatní děti taky dorovná a maximálně ho v dospělosti budem jistit v tom, aby bez naší kontroly nepodepisoval žádný smlouvy apod., protože bude mít problém s porozuměním složitějšímu textu.
 agnesinka 


Re: Vývoj malého dysfatika do dospělosti - zařazení do běžného života 

(3.1.2013 14:00:51)
Moc zdravím,

my jsme v rodině nikdy žádnou dysfázii neměli.
Náš malý mluvil v osmi měsících vědomě máma, táta, volal na mne z postýlky, v 10m proběhla ta rotavirová infekce a jeho mluva se zastavila. Moc jsme to v té době neřešili, protže byl opravdu malý, pak měl 1 1/2 roku a stále jsme to moc neřešili, všichni, ať ještě počkáme apod. Nám bylo sdělěno, že to může být i prodělanou infekcí do 1 roku života. Což mi splňujeme. Jnak je o.k jak jsem psala, na EEG žádný nález. O dětech se píše hodně, ale málo o dospělých, jak vyrostli a co dál. Jestli byla plná náprava apod.
Všude mu píšou expresivní.
Logopedka doporučuje logopedickou ZŠ v Brně na Veslařské. Já nevím, jak udělat nejlépe a kam ho dát.
 ..maya.. 


Re: Vývoj malého dysfatika do dospělosti - zařazení do běžného života 

(3.1.2013 14:03:12)
dej na doporučení logopedky, ona má nejlepší přehled, to že půjde na logopedickou školu není žádné omezení, naopak je to velké plus protože pedagogové na logo škole jsou speckaři s logo praxí, dokážou opravdu hodně (sama mám syna s VD a autismem v logo škole) navíc pokud bude zvládat a logopedicky bude v pořádku je možné přejít na běžnou základku, osnovy mají naprosto totožné jako běžné základky akorát je tam navíc logopedická péče a menší počet dětí ve třídě..
 agnesinka 


Re: Vývoj malého dysfatika do dospělosti - zařazení do běžného života 

(3.1.2013 14:10:06)
Děkuji Ti, také se k tomu přikláníme. Ale potíž moje veliká je v tom, že své děti moc miluji a on by tam musel být přes týden. Internát. To už by nás zruinovalo ho denně vozit 60km daleko. To bych snad ano nemohla pracovat.
Mám z toho těžko u srdíčka, že bych ho neměla doma. Zase na druhou stranu se to snažím vyvažovat tím, že to bude pro něho to nejlepší. Prostě koloběh všelijakých myšlenek, guláš v hlavě.
 Eržika. 


Re: Vývoj malého dysfatika do dospělosti - zařazení do běžného života 

(3.1.2013 14:13:33)
Já mám syna v montessori škole, schváleno všemi odborníky, a jsem maximálně spokojena...
 Eržika. 


Re: Vývoj malého dysfatika do dospělosti - zařazení do běžného života 

(3.1.2013 14:41:51)
Divá Báro, já vidím, jak synovi škola vyhovuje. Má naplánovanou práci čj, mat na týden s pracovními listy a pomůckami, projekty dělají ve skupinkách. Zažije úspěch z hotové práce (a pracuje vlastním tempem) i práci ve skupince plus výchovy.

Montessori školu doporučila jak před nástupem, tak při vyšetření ve druhé třídě dr. Krejčířová.
 JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) 


Re: Vývoj malého dysfatika do dospělosti - zařazení do běžného života 

(3.1.2013 15:31:41)
Možná posuzovala spíš fungování konkrétní školy u vás. Ono leckde jde jen o použití značky a skutečný naplňování principů chybí - v ČR pro tohle neexistujou žádný kontrolní mechanismy.
 Kaja222 


Re: Vývoj malého dysfatika do dospělosti - zařazení do běžného života 

(3.1.2013 18:24:05)
predskolni dite bys mela 5dni z tydne z domova? to je nesmysl. Volila bych beznou skolku dopoledne a po obede bych si ho brala domu a venovala se mu.

Dysfatik potrebuje totiz nejen mluvit, ale i rozvijet ostatni veci jako socialni kontakty, jemnou motoriku, hrubou motoriku...

u nas hodne vazla komunikace. Jenom aby pochopil, ze je komunikace dulezita, to byla hruza. K tomu je potreba rodina a stabilni prostredi. Lipnout ho mezi odborniky a mit ho na 5 dni pryc je dvousecne.
 Dobra1 


Internát ne 

(3.1.2013 21:50:51)
Osobně si myslím, že taková zátěž je pro něj horší než normální škola a intenzivní logopedická péče. Možná ještě lepší variantou by bylo učit ho doma a intenzivně cvičit.
 Eržika. 


Re: Vývoj malého dysfatika do dospělosti - zařazení do běžného života 

(3.1.2013 14:43:16)
Jo, to že těžší dyslektici jsou dysfatici, které nikdo nediagnostikoval dřív, mi říkala moje logopedka taky.
 Věra 
  • 

Re: Vývoj malého dysfatika do dospělosti - zařazení do běžného života 

(3.1.2013 19:03:27)
Můj syn do dvou let mluvil,poznali některá písmenka, pak nepoznaná borelioza zkombinovaná s nepovinným očkováním ( já matka pečlivka...) a řeč se úplně ztratila, dnes je mu třináct, má diagnózu expresivní vývojová dysfázie ( těžká), chodí na normální ZŠ s asistentkou ( platím já), bez ní by byl ztracený i přesto že se stále zlepšuje.
 jamall 
  • 

Re: Vývoj malého dysfatika do dospělosti - zařazení do běžného života 

(3.1.2013 19:32:04)
Syn bude mít odklad neb mám expresivní vývojovou dysfázii lehké formy. Ale je dětský, chodí do běžné mš, chodí na logopedii, naučil se hezky básničky a pár písniček v mš a pořád mi zpívá a umí vyprávět krátké příběhy, zná toho dost. Umí si objednat v restauraci, je společenský, přátelský a nebojí se komunikace s cizími dětmi. Jen si jako matka myslím, že ten odklad potřebuje a nic mu neuteče. Potřebuje ještě ten rok na dozrání. Jo, miluje auta a lego, pozná všechny značky aut. A i dost pohádek. Je s ním legrace. Logopedka říkala, že se k takovým dětem má přistupovat jako k jiným dětem a ne k dětem s nějakým tím handicapem. Snad to píšu dobře. Jednám s ním jako s jakýmkoliv dítětem, jen mu víc vše vysvětluji a jdu na něj pomalu. Umí se sám obléci i svléci, jen ještě neumí zavazovat tkaničky. Hodně ho utužuje kolektiv v mš. Děti mu hodně pomáhají i s mluvou. Má své kamarády a svoji partu kluků.
 Martule, 2děti 


Re: Vývoj malého dysfatika do dospělosti - zařazení do běžného života 

(3.1.2013 14:05:03)
Jeno, proč myslíš, že v druhé třídě u všech expr. dysf. není nic poznat? Mám dceru v první třídě, 7 let, a nevěřím, že ve druhé třídě bude na stejné výslovnosti jako vrstevníci. Jen doufám, že to tak bude do jejich cca 10 let (konec 4. třídy). To bude muset přejít z malého kolektivu logotřídy do běžné vesnické ZŠ.
 JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) 


Re: Vývoj malého dysfatika do dospělosti - zařazení do běžného života 

(3.1.2013 15:24:18)
Martule, tak jestli nejde o souhru více diagnóz a dcera má fakt jen dysfázku, tak jste celkem výjimka.

Jak už jsem psala, na našem synovi to bude poznat už při první větě ještě tak do 15, ale on má dysf. i receptivní, takže i kdyby zvládnul výslovnost jednotlivých písmen, bude ještě dlouho používat agramatismy a necitlivě volit slova.

Ale děti se samotnou expresivní dysfázií v té druhé třídě při zběžné komunikaci fakt poznat nebývají.
 Martule, 2děti 


Re: Vývoj malého dysfatika do dospělosti - zařazení do běžného života 

(3.1.2013 15:44:07)
Přiznávám, že občas váhám, jestli nemá ve skutečnosti smíšenou. Všechno je jí musí říkat víckrát a různými způsoby, než pochopí zadání (např ve škole). Ale nevím, podle čeho se usuzuje do kterého věku se které dítě srovná. Copak jsou na dysfázku nějaké tabulky? Lidé, co ji vidí jednou ročně, ji chválí, jak už je to dobré, ale já vím, že nedokáže vyslovit Ď,Ť,Ň a R tahá z krku, Ř ani omylem a s,c,z+č,š,ž nepoužívá. Stále mluví se svých agramatismech, třebaže už slovo umí vyslovit i správně. Pokud ji pořád někdo neopravuje, tak na to kašle. Kdy bude mluvit dobře a bez námahy si netroufám odhadovat.
 JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) 


Re: Vývoj malého dysfatika do dospělosti - zařazení do běžného života 

(3.1.2013 15:54:51)
Tabulky samozřejmě nejsou, ale ten odhad, co kdy bude dítě zvládat, se zpřesňuje s věkem - když už vidíš, co zvládlo za poslední 4 roky, můžeš líp odhadovat, co zvládne za další 4.

Když jsem byla se synem prvně u Krejčířové, byly mu 4 a půl, používal 30 jednoslabičných citoslovcí a porozumění měl na rok a půl. A Krejčířová ho tipovala, že ve čtvrtý třídě by moh začít číst (i když zdůrazňovala, že to je fakt jen hrubej odhad). Teď je ve čtvrtý, věkem teda páťák a přečte dvouslabičná slova typu koza, oko apod.

Někteří odborníci si ten odhad asi můžou dovolit.
 Evžíček 


Re: Vývoj malého dysfatika do dospělosti - zařazení do běžného života 

(3.1.2013 14:37:38)
tady bych mírnila optimismus- syn má pouze expresivní- je mu 8 a stále je to poznat- mluví hodně agramaticky, nepoužívá podmiňovací způsob, neumí r a ř, není mu vždy rozumět....
 JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) 


Re: Vývoj malého dysfatika do dospělosti - zařazení do běžného života 

(3.1.2013 15:29:20)
Já jsem syna z cizího jazyka úplně osvobodila.
Jsem názoru, že dokud nezvládá rodnej jazyk, nebudu mu dělat v hlavě guláš jazykem s úplně jinou výslovností a slovosledem. On by možná něco z AJ i zvlád, ale pravděpodobně by to bylo doprovázeno propadem v češtině, a ta je pro mě mnohem důležitější.

Papírově to schvaluje SPC.
 JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) 


Re: Vývoj malého dysfatika do dospělosti - zařazení do běžného života 

(3.1.2013 16:27:26)
Jj, myslela jsem syna s těžkou formou.

Třeba u syna Eržiky je evidentní, že cizí jazyk na škodu není (mluvím teda o mluvené formě jazyka).

A pak je řada dětí někde mezi, kde to lze za splnění určitých podmínek - to s Tebou naprosto souhlasím.

My máme logopedku výbornou, takže zařídit cokoli by nebyl problém, ale jsme v situaci, kdy fakt nejen že efekt by byl minimální, ale hrozil by regres v tý češtině. Takže pro nás přichází v úvahu spíš varianta, že pokud k tomu syn jednou dozraje, může začít od nuly formou soukromých lekcí šitých jemu na míru. A samozřejmě i varianta, že k tomu nedozraje ~d~
 Eržika. 


Re: Vývoj malého dysfatika do dospělosti - zařazení do běžného života 

(3.1.2013 16:43:29)
Jo, Jeno, mluvený cizí jazyk v pohodě, psaný po něm nikdo nechce (má těžkou dysortografii).
 JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) 


Re: Vývoj malého dysfatika do dospělosti - zařazení do běžného života 

(3.1.2013 15:42:25)
Ok.

Možná mám sníženou hranici, co považuju za vyčnívání. Asi tam počítám všechny děti, kterým jde v zásadě rozumět.

Třeba kvůli R chodí na logopedii dvě děti z "mé" třídy - jde o třeťáka a prvňáka, oba bez dysfázie. Ale když přijdou do obchodu a objednají si, prodavačka ví, co jim dát.


Syn se smíšenou dysfázií (věk 10 let) mluví takhle:
https://www.youtube.com/watch?v=NUCUwSr7CHE
 JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) 


Re: Vývoj malého dysfatika do dospělosti - zařazení do běžného života 

(3.1.2013 15:43:59)
Píšu jak tatar...

Mezi děti, který nevyčnívají, počítám děti, kterým i cizí v zásadě rozumí.

Synovi bylo 10 v době, kdy se natáčelo to video, teď je mu 11.
 sarmi 


Re: Vývoj malého dysfatika do dospělosti - zařazení do běžného života 

(3.1.2013 16:27:11)
jeno, shledla jsem video z vasi skoly - kde jste prosim poridili ty textilni pismena?
ps: mas kraaaasneho syna!~R^
 JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) 


Re: Vývoj malého dysfatika do dospělosti - zařazení do běžného života 

(3.1.2013 16:32:41)
Myslíš ta růžová a modrá?

Ta nejsou textilní, jsou vystříhaná z téhle pryže: http://duhalibochovice.shop5.cz/cz-detail-90448-papiry-z-mechove-pryze-a4.html

Snadno se to stříhá a je to příjemný do ruky.

Kdybys chtěla, tak 16. 2. budu pořádat na tyhle věci workshop (podrobnosti budou na webu školy a na facebooku).
 sarmi 


Re: Vývoj malého dysfatika do dospělosti - zařazení do běžného života 

(3.1.2013 16:59:17)
jojo, tohle. k vam to mam krapet z ruky, ale dik za pozvani.
nechce se mi strihat papir, protoze papirove mame uz mala pismena - klasicke trhaci a chtela jsem, aby to bylo zajimave prave i hmatove. nasla jsem sice textilni na netu, ale ty jsou jednak drahe a takove az moc velke a banate... jen na tom odkazu bude problem s funkcnosti eshopu~d~. takze diky za tip!
 Míša 
  • 

Re: Vývoj malého dysfatika do dospělosti - zařazení do běžného života 

(3.1.2013 13:58:38)
Prosím tě,jak jste zjistili, že dysfázii synovi způsobila rotavirová infekce v 10 měsících? O tom jsem nikdy neslyšela a to jsem to řešila dost, protože syn začal mluvit až ve 4 letech a na dysfázii to viděla logopedka i pediatr. Teď je v první třídě a naštěstí se to nepotvrdilo.
 agnesinka 


Re: Vývoj malého dysfatika do dospělosti - zařazení do běžného života 

(3.1.2013 14:06:24)
Ahojky,

nemohli u našeho malého přijít na to, čím by to bylo, co by to způsobilo. Až jedna paní doktorka se vyptávala i na to, zda do 1 roku života neprodělal nějakou infekci. Když jsem řekla, že jediné co bylo, tak rotaviry, její odpověď byla ta, že jsou to takové svině, že dokážou i horší věci. My jsme jinak úplně zdraví a čiperkové. Jak jsem psala jinde, mluvil už v 8m, nebylo to jen tak ledybylé spojení slabik, vědomě volal máma, když mě neviděl a táta.
Za ty roky vyš. se na tom všichni shodli. protože nic jiného u nás nenašli.
 Natašenka 


Re: Vývoj malého dysfatika do dospělosti - zařazení do běžného života 

(3.1.2013 16:08:56)
Pokud je to takhle, tak bych volila běžnou školu a IVP.
 ..maya.. 


Re: Vývoj malého dysfatika do dospělosti - zařazení do běžného života 

(3.1.2013 13:58:49)
záleží o jakou dysfázii jde ale většinou díky logopedické péči už kolem 15let děti mluví jako jejich vrstevníci, na dysfázii se ale ve škole vážou další dys poruchy proto bych volila pokud možno logopedickou školu, nebo školu kde jsou učitelé vstřícní k integraci~;)
 Eržika. 


Re: Vývoj malého dysfatika do dospělosti - zařazení do běžného života 

(3.1.2013 14:10:05)
Moje logopedka měla v péči dnes již dospělého - těžkého dysfatika. S IVP si udělal bez problémů učňák, už nevím, co přesně, pracuje...
Měl prý horší koordinaci oko-ruka i později, ale jinak nic nápadného.

Nevím, tohle mě nikdy nenapadlo domýšlet.
A uvidím, co bude po základce, ale syn je manuálně velmi zručný...
 Martule, 2děti 


Re: Vývoj malého dysfatika do dospělosti - zařazení do běžného života 

(3.1.2013 14:48:37)
A co se dospělosti týká, nepřemýšla jsem o tom. Myslím, že "normální" život vedou lidé i s mnohem horšími starty do života. Např. můj manžel od malička neslyší, ale je to skvělý manžel i otec, a svou rodinu i slušně uživí. To, jaký má kdo život závisí mnohem víc na jiných okolnostech (např výběr životního partnera) než je problém s mluvením v dětství. Vemte si otce současné britské královny. Těžká vada řeči a co v životě dokázal (viz. film Králova řeč)
 jinan 


Re: Vývoj malého dysfatika do dospělosti - zařazení do běžného života 

(3.1.2013 17:18:28)
Můj syn měl dysfázii, ve 4 letech říkal asi 5 slov, navíc mu nikdo nerozuměl. Chodil na logopedickou MŠ, denně jsme cvičili, měl odklad do ZŠ. Na ZŠ se učil dobře, známky měl moc pěkné. Strašili nás i dysgrafií a dyslexií, ale naštěstí se to nepotvrdilo. Mluvil ale zvláštně, někdy agramaticky a chyběl mu cit na používání synonym, nebo jak to říct. Časem se ale všechno srovnalo, chtělo to jen trpělivost. Teď bude maturovat na umělecké průmyslovce. Čeština a němčina nejsou jeho silnou stránkou, to je fakt, ale není to žádná tragedie. A chodí s holkama, tak snad jednou bude i otcem rodiny ~t~ Tím chci říct, že do běžného života se zařadil normálně.
Držím palce, ať to u vás dopadne taky dobře. ~;((
 agnesinka 


Re: Vývoj malého dysfatika do dospělosti - zařazení do běžného života 

(3.1.2013 17:35:01)
Moc zdravím,
děkuji za optimistická slova. Náš chlapeček co řekne, tak je mu moc hezky rozumět. R mu skáče po D,T, jinak ještě ne, ale je jinak opravdu tak fajn, že plně věřím, že to také jednou zvládne. Moc děkuji ještě jednou za slova podpory.
O malých je napsáno dost, ale až vyrostou, tak už nic.
Kdysi mi psycholožka řekla, proč, když je probém za nimi by se k němu vraceli a poukazovali na něj. Tak asi na tom něco bude. Hezký den
 Kafe 


Re: Vývoj malého dysfatika do dospělosti - zařazení do běžného života 

(3.1.2013 17:53:29)
Prcek má expresivní dysfázii (a k tomu 2 mateřské jazyky, tedy pěkný miš-maš). Chodí do logopedické školky a tam mu prorokují, že do 6 měsíců bude mluvit úplně dobře. Jsou mu 4 roky. Teprve před 2 měsíci začal mluvit trošku ve větách.
 Kaja222 


Re: Vývoj malého dysfatika do dospělosti - zařazení do běžného života 

(3.1.2013 18:39:13)
kdyz jsem patrala po nejakych clankach o dysfaticich tak jsem nasla nekde tusimze v nejake diplomce nebo bakalarce procentuelne vyjadrene jak dopadnou - tusimze 2% vystudovali vejsku, a dal si to nepamatuju (stredni, ZS). Ale jenom jsem to zbezne prolitla, netusim z ceho autor/ka vychazel/a a nakolik je to odpovidajici.

Komerční sdělení

Zajímavé akce

Vložte akci

Další akce nalezte zde

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.