Jantara |
|
(1.2.2013 7:35:47) Já se v první třídě rozčilovala, jak syn hrozně škrábe, kroutí se u toho... Náhodou jsem o tom dala s učitelkou řeč a ta se smála, že nemám srovnání s ostatními dětmi. Prý je můj syn naopak hrozně na psaní šikovný. Není to u vás také tak? Podle tebe dcera škrábě, ale ve skutečnosti patří mezi ty šikovnější?
Jinak v naší škole nosí děti známky. Jednou za čtvrt roku přinese domů i slovní hodnocení. Jsem za to moc ráda.
|
Jantara |
|
(1.2.2013 8:07:18) Syna známky nestresují, ale motivují.
Každý systém (známkování, slovní hodnocení) někomu vyhovuje a někomu ne. Paušalizovat se prostě nedá.
|
Jantara |
|
(1.2.2013 8:18:38) Danulu - nikde jsem nečetla výsledky výzkumu, do jaké míry známky děti stresují. Možná si jednou přečteme, že slovní hodnocení bylo velkou módní vlnou, která neměla racionální podklad (tohle ber jako nadsázku).
Každopádně tahle diskuze není o tom, jestli slovní hodnocení je lepší nebo ne. Zakladatelka se jen pozastavuje (tedy podle mého) nad úrovní slovního hodnocení u jejího dítěte a vyjadřuje s ním nespokojenost.
P.S. Mému synovi by myslím ublížilo, kdyby v první třídě neměl známky. Je totiž hodně soutěživý, touží vyniknout. Jednička je pro něho tou nejvyšší metou. Kdyby výsledkem jeho snažení bylo slohové cvičení, snaha by hodně opadla. Každý je holt geneticky jiný. Proto jsem psala, že jsem moc ráda, že v jeho škole mají kombinaci známek, slovního hodnocení a sebehodnocení žáků. Pro nás je to tak optimální.
|
Emília Fernandéz |
|
(1.2.2013 8:32:49) Tak já si dodnes pamatuju svoje vysvědčení z první třídy, dostala jsem jednu velikou dvojku, kvůli tomu, že škaredě píšu. A tenkrát jsem to fakt obrečela, protože jsem se snažila jak to jen šlo a ocenění žádné. Bylo mi to hrozně líto. Takže já jsem minimálně u prvnáčků pro slovní hodnocení.
|
|
Kamisi |
|
(1.2.2013 10:33:45) Jantaro, soutěžení ze vzdělávání dělá škola a její přístup, i přístup rodičů. Vzdělávání by ale se soutěžením nemělo mít nic společného, ze všech stran většina lidí souhlasí s tvrzením, že děti by se měly učit pro sebe, nicméně z druhé strany taky souhlasí se známkováním. To ale stojí dost proti sobě, že.
|
|
|
|
Kreaty |
|
(1.2.2013 8:32:34) Jantaro, tak pokud má syn jedničky, tak to je jednoznačné-splňuje všechny požadavky, všechno jak má být. Ale pokud má třeba prvňák trojku, tak rodiče vůbec netuší, má ji protože nedává pozor, má ji protože tak špatně čte na rozdíl od ostatních a tisíc jiných důvodů, které ze známky nevyčteš a nemůžeš dělat žádnou nápravu. Akorát víš, že je všechno špatně, ale nevíš kde co. Hlavně když ti doma připadá, že obstojně čte i píše. Ale ty nemáš dalších 30 dětí, aby si viděla, že je prostě jen horší nebo nevíš, zda má s ním píuč nějaký jiný zásadní problém aprostě muto jenom osolila.
|
Jantara |
|
(1.2.2013 8:41:42) Mandalo - vždyť jsem to tu napsala už několikrát. Syn má kombinaci známek a slovního hdonocení. Každé čtvrtletí přinese domů papír o velikosti A4, na kterém je uvedeno, co se mu daří, kde vyniká a kde naopak má slabá místa, kde musí přidat. Pozornost je věnována i jeho chování, jeho aktivitě při vyučování... Prostě z každého systému si synova škola vzala to dobré.
|
Jantara |
|
(1.2.2013 8:49:58) Mimochodem - myslím si, že slovní hodncení dokáže děti také pěkne rozhodit. Jak tu třeba píše zakladatelka - děti dostávají různé smajlíky. Pamatuju si, že syn v prvních týdnech první třídy nedostával známky, ale razítka. Bylo až neskutečné, jak děti závodily, kdo bude mít víc včeliček (obdoba jedniček). Jsem přesvědčená o tom, že známky nebo smajlíci... vyjde to nastejno. Důležité je, abychom to korigovali my - rodiče. Můžeme našimi reakcemi dát velkou důležitost známkám (počtu správných smajlíků), ale i můžeme dětem vysvětlit, že se známkami svět nestojí a nepadá. Je to hlavně na nás.
|
Pawlla |
|
(1.2.2013 9:05:32) Slovní hodnocení nejsou smalíci.Základem slovního hodnocení je upozornit jak na negativa,tak na pozitiva,v jednom hodnocení.To známky,razítka ani smajlíci nezajistí.Slovní hodnocení,pokud je dobře napsané nerozhodí nikoho.
|
Jantara |
|
(1.2.2013 12:10:01) Nedělejte ze mě, prosím, blondýnu. Zakladatelka diskuze psala, že syn má na vysvědčení místo známek slovní hodnocení. Během roku dostává místo známek smajlíky. O těhle smajlících jsme psala. Samozřejmě, že vím, že smajlíci se nerovnají slovnímu hodnocení. Mé IQ se skutečně nepohybuje kolem 70 .
|
|
|
Eržika. |
|
(1.2.2013 10:07:18) Smajlíci fakt nejsou slovní hodnocení.
Syn přinesl slovní hodnocení ve třetí. Má dys- a má moc pěkně popsané, co zvládl, a co je třeba pilovat, a to pozitivně.
|
|
cyann |
|
(1.2.2013 12:01:45) U nás se nedávají ani smajlíci, paní učitelka vysvětlila, že to ve shodě s RVP nesmí.
|
|
Pawlla |
|
(1.2.2013 12:15:31) Jantaro nevím jakou máš barvu vlasů,ale píšeš:
"Mimochodem - myslím si, že slovní hodncení dokáže děti také pěkne rozhodit"
Nedokáže,protože slovní hodnocení nejsou smajlíci,ty jsi to špatně napsala,ne my.
|
Eržika. |
|
(1.2.2013 12:52:42) Pawlo, reagovala jsem na stejný příspěvek....
|
Pawlla |
|
(1.2.2013 14:33:26) Jj,vím..
|
|
|
|
|
|
|
|