| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Záměna d-b, a-e

 Celkem 32 názorů.
 Lubar 


Téma: Záměna d-b, a-e  

(25.3.2013 15:14:19)
Určitě jste se s tím u některého z vašich dětí některá setkala, M. plete d - b, občas a - e, jak jste to u dětí napravovaly, uvítám jakékoli tipy.
Vyráběli jsme písmena z modelíny, píše je do mouky, udělali jsme je z window color, říkáme si, že d má zaDek a b má Břicho, máme hmatový udělaný z vlnitý lepenky, zkoušel je tvarovat z vlastního těla ... ale pořád se mu to plete, občas tak moc, že z toho šílím. Má stránku, u které mu řeknu, že je na procvičování d a on mi tam stejně neustále cpe b...
Máte ještě nejaký tipy, co by se dalo dělat?
 Lída+2 


Re: Záměna d - b, a - e  

(25.3.2013 15:24:48)
ZA to nemůže a má DYS poruchu. Mám to taky ~:(

...a rozhodně to nedělá naschvál....

Vidím to hlavně taky na návštěvu PPP a určení přesně kolik jich e...většinou to u jedné nezůstane.
 Lubar 


Re: Záměna d - b, a - e  

(25.3.2013 15:43:03)
A tak to já si myslím taky, že má dys poruchu, ale chci praktický tipy, co ještě můžu dělat, aby si toho rozdílu víc všímal ~;)
 štěpánkaa 


Re: Záměna d - b, a - e  

(25.3.2013 15:47:08)
myslím, že víc než jsi napsala asi nic. bude se to časem zlepšovat...
 Lída+2 


Re: Záměna d - b, a - e  

(25.3.2013 17:01:12)
Myslím, že toho děláš dost.....

já vozila syna do Turvova k paní Emerlingové. Cvičením...znánlivě nesmyslným, upravilo se to, jen to s ním musí dělat někdo kdo nemá DYS jak jsem zjistila. takže to cvičení s ním musel pak dělat starší bratr, nebo manžel.
 Lída+2 


Re: Záměna d - b, a - e  

(25.3.2013 17:02:54)
Lubar, můj DYslektik čte nejlíp ze třídy jak mi sdělila jeho letošní nová úča třídní...jakoby se to upravovalo až si na to nějak zvykl....možná spíš...,ale je v páté.
 Alraune 


Re: Záměna d - b, a - e  

(25.3.2013 15:31:42)
Dcera si plete b a d při čtení, při psaní ne. A ne nějak markantně, jen občas.
 štěpánkaa 


Re: Záměna d - b, a - e  

(25.3.2013 15:44:14)
tak mám s tím vlastní zkušenost, plete se mi to pořád a dokonce i na klávesnici.... ale to jsi asi slyšet nechtěla. je to jeden z projevů dys - poruchy~d~
 Jachtarka 


Re: Záměna d - b, a - e  

(25.3.2013 16:31:18)
Jsou to dyslektické záměny. Podívej se na http://www.dyspomoc.cz/

Je tam pár výukových her i zdarma - mým dětem to pomohlo.
 Danyse 


Re: Záměna d - b, a - e  

(26.3.2013 12:06:43)
Ahoj žluťásku,
nevim jak najít deníček, mohla bys mi prosím obrázek babky a dědka také poslat na e-mail.jadanysek@seznam.cz Děkuju moc ~x~
 Janylka 


Re: lednička 

(26.3.2013 13:25:21)
Nevíte prosím někdo, jak vyrobit tu ledničku, viz
http://www.debrujar.cz/2010/view.php?nazevclanku=pohar-vedy-nobel-2013-2-kolo-ukoly-unor&cisloclanku=2013010025
kategorie první stupeň
aby fungovala?
Nám se ten pokus vůbec nezdařil. Led jsme rozdrtili smíchali se solí, zkoušeli i méně rozdrcený a nic, rozpustil se rychle na vodu a voda ve skleničce zůstala pouze studená, ale nikoliv led, jak to mají na obrázku.Tak by mě zajímalo, co jsme mohli udělat za chybu?
 Žanika, Rony 03, Willy 05 


Re: lednička 

(26.3.2013 14:11:09)
Janylko, my jsme takto dělali pomerančový sorbet, ale použili jsme k tomu něco většího - ne jen kelímek, a místo vody pak pomerančovou šŤávu.
 sarmi 


Re: Záměna d - b, a - e  

(26.3.2013 13:37:35)
muzes to prosim poslat i me?
 Xantipa. 


Re: Záměna d - b, a - e  

(25.3.2013 17:54:04)
Nic nepomůže, pomůže jen cvik. My u dcery nevěděli, že to je porucha, jen jsem věděla, že to schválně nedělá a cvikem se naučila domýšlet. Doteď má problém bez textu rozlišit body a boby - tedy ne že to nepřečte, ale tak nějak to není automatika.
 Tragika 


Re: Záměna d - b, a - e  

(25.3.2013 18:04:03)
Žluťásku, jak dopadla dnešní výuka ve škole?
Myslela jsem na vás.

Já můžu jen poradit , co zabralo u syna. Doma mluvíme slušně a syn, kterému bude sedm, považuje i slovo - baba - za sprosté. To jen pro vysvětlení mého, níže popsaného, pedagogického úspěchu.
B je jako BLBEC a má břicho na pravou stranu, tady na tu ruku, kterou neumíš psát. (syn je levák)
Slovo blbec ho zjevně zaujalo a už se v jeho psaní neplete.
Dost se u této poučky zasmál a přidal, že je to logické, když je jeho pravá ruka blbá.~5~
 Tragika 


Re: Záměna d - b, a - e  

(25.3.2013 18:39:18)
Žluťásku, dobrá zpráva.
Zase napiš, jak škola pokračuje (klidně na mail). Držím všechna kopyta.
 Žanika, Rony 03, Willy 05 


Re: Záměna d - b, a - e  

(26.3.2013 14:14:39)
Žluťásko, myslím na vás. Čtu si tady, jak popisuješ, co a jak prožíváte a podnikáte za kroky.
ALe musím reagovat, jak jsi napsala moc důležitou věci pro mne k pochopení - Mája není schopná se zapojit do některých činností, protože jsou pro ni složité, tak je pro ni jednodušší zapojit se do různých blbosti - mluvení sprostřed, praní se atd.
Dík, to jsem potřebovala číst ohledně toho, jak pochopit některé dětičky, se kterými občas něco dělám.
 ronniev 


Re: Záměna d - b, a - e  

(25.3.2013 21:56:16)
Jojo. Nám zase blbec pomohl, když si dcera nemohla zapamatovat, co je slabikotvorná souhláska.~;)
 sarmi 


Re: Záměna d - b, a - e  

(26.3.2013 8:19:08)
blb :-)
 ivaxx 


Re: Záměna d - b, a - e  

(25.3.2013 18:08:17)
Tohle dělal syn (dyslektik) a dosud (4.třída) odhaduje občas písmena dle smyslu slov.
Klasické rady - roztřiďovat písmenka, nebo podtrhávat na řádku stejná písmenka nám nepomohly - to zvládal bravurně. Problém nastal vždy až při čtení celých slov, kdy musel kombinovat více věcí naráz.
Nepochodili jsme ani s klasickými nápravnými sešity pro dyslektiky - opět rozlišování shodně a neshodně otočených obrázků. To také nebyl problém.

Takže de-fakto nepomůžu - při čtení s tím bojuje dodnes ~d~. Ráda si přečtu rady ostatních.
 sarmi 


Re: Záměna d - b, a - e  

(25.3.2013 18:11:08)
pokud je to prvnak, ma narok si to plest, pokud je starsi zapracujte na zrakovem vnimani. dobre jsou listy od bednářová - optická diferenciace nebo shody a rozdily od michalove. jsou tam ruzne tvary, vcetne nekterych pismen, ale b/d/p taky, delaji problem nejcasteji.
jinak toho delas maximum, ale chce to kazdodenni procvicovani, po troskach, ale denne.~3~
 sarmi 


Re: Záměna d - b, a - e  

(25.3.2013 18:11:59)
pripadne vyhledavat v kratkem textu, oznacovat kazde jinou barvou.
 Tragika 


Re: Záměna d - b, a - e  

(25.3.2013 18:18:22)
Lubar, vy jste zapsaní u Jeny? Určitě ti ráda a dobře poradí. Napiš jí.
 Vítr z hor 


Re: Záměna d - b, a - e  

(25.3.2013 18:20:16)
Hm, nerozeznava zrcadlove tvary. Do urciteho veku je to normalni, byva to i duvod k odkladu skolni dochazky. Cili pokud se bavime o 1. tride, jeste je tu sance, ze dozraje.

Ucit se to rovnou na pismenech je slozite, existuji pracovni listy s dvojicemi stejnych-nestejnych a pozdeji stejnych-zrcadlovych obrazcu. Nevzpominam si na autora tech listu :-(
 sarmi 


Re: Záměna d - b, a - e  

(25.3.2013 18:23:42)
psala jsem neco vys, jestli myslis tytez :-).
 Vítr z hor 


Re: Záměna d - b, a - e  

(25.3.2013 18:30:21)
Mas pravdu, to bude ono!
 Mikita.miki+Zd10/10+J+J06/13 


Re: Záměna d - b, a - e  

(25.3.2013 22:44:04)
takhle napsaný to téměř nedokážu sama rozlišit, odvozuju od slova ale slovo OBCHOD byla moje noční můra v dětství. byla jsem nejlepší čtenář třídy, nikdo na to nikdy nepřišel, až v 15 psycholožka na mě po základnch testech zůstala zkoprněle koukat, kolik mám dys poruch. já to vysvětluju tak, že tam, kde člověk bez poruchy má tu cestičku snadnější, já si ji musím vyšlapat složitější a jaksi křivolakou, ale jde to. syna učit číst bude chlap bych to tak viděla, jinak chudák dítě nepobere to, co provádím za čáry máry. občas píšu i místo písmen čslice, a podobně~f~
 JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) 


Re: Záměna d-b, a-e  

(26.3.2013 15:44:37)
ahoj

já teď moc nestíhám číst...

Lubar, na to b a d možná zkus neřešit to oboje najednou, ale zafixovat jen jedno z toho - třeba tejden do M. hustit jen b, až mu to poleze i ušima :-D ale bude přesně vědět, jak vypadá b
a že když něco vypadá jinak, tak to prostě není b
(počítám teda, že řešíš čtení, protože při psaní to prvňáci převrací běžně)


mně se tohle odizolování osvědčilo třeba u znamének menší větší - pro některý děti informace že špička ukazuje na menší číslo a rozevřenej konec na větší číslo má za následek, že vědí, že je tam špička a rozevřenej konec a že jedno z toho ukazuje na menší a jedno na větší číslo, ale zaboha si nevzpomenou co na co (a jsou to zároveň děti, který nezajímaj nějaký nenasytný kuřátka s otevřenym zobáčkem)
takže poslední asi 4 roky už říkám jen že špička ukazuje na menší číslo (aby se mi nepletlo, co jsem komu řekla) a oni jak slyší furt tu samou větu dokola, tak maj zafixováno špička a menší a jsme všichni spokojený ~;)

čtení je sice jinej případ, ale řekla bych, že za zkoušku to stojí.. ~d~
 Janylka 


Re: Záměna d-b, a-e  

(26.3.2013 21:58:27)
Žaniko, můžeš mi prosím přesně popsat, jak jste postupovali a jakou teplotu jste doma cca měli? Popř. zhruba množstevní údaje /tj. poměr soli a ledu/. Fakt nevím, v čem děláme chybu :(

Jeno, synovi tenkrát moc pomohl ten obrázek u Frause, jak je nakresleno znaménko a u malého je myš a u velkého konce žirafa.
 Žanika, Rony 03, Willy 05 


Re: Záměna d-b, a-e  

(27.3.2013 6:48:03)
Janylko,
my to dělali i v "lehčí" verzi. Normálně igelitka naplněná sněhem a solí, dovnitř dali sáček s pomerančovou šťávou - dobře zavřený:-). A máváš s igelitkou, až to hezky zmrzne. Dneska napadl nový sníh, tak se třeba do toho pustíme.
Teplotu máme doma normální - děláváme to v kuchyni. Trvá to pár minut.
 Žanika, Rony 03, Willy 05 


Re: Záměna d-b, a-e  

(27.3.2013 13:35:53)
Žluťásku, napadlo mne, zda bys mohla do deníčku, pokud to tam není, někde mezi kontakty viditelně dát kontakt na lidi, kteří se aktivně účastní a pomáhají s Domškolou na SLovensku: Lucia.kuzminova gmail.com
Možná už to tam ale je:-)
Jinak prosím ještě tam někde vlož, že Vsetínská PPP - sídlí tam dvě psycholožky již několika maminkám velmi pozitivně pomohli, potvrdili a vše zařídili pro vstup do domškoly na první stupeň.
Díky:-)
 Lubar 


Re: Záměna d-b, a-e  

(27.3.2013 16:46:59)
Jeno, dík za tip, řeším čtení... on podle mě má právě problém s tou fixací v paměti, skoro se zdá, že paměť je vůbec jeho největší slabina... Včera jsem dětem diktovala, v jakém pořadí jdou šneci a jakou mají barvu (první modrý táta, druhá žlutá máma a tak dál)... S. se projevil neuvěřitelně organizovaně, prostě si rovnou bral pastelky příslušné barvy a řadil si je za sebou apamatoval si jen to pořadí šneků, M. se projevoval naprosto chaoticky, předčítala jsem mu to asi pětkrát a nebýt S. vedle, tak to nejspíš nedá vůbec...Je to právě i jedna z věcí, kterou řešíme v lidušce, jemu fixace čehokoli do paměti trvá mnohonásobně déle, než většinové populaci, takže na lidušku umí písničku celá rodina (skoro i včetně benjamínka) a M. to pořád plete. A jak si něco náhodou zapamatuje špatně, tak není síly, aby se to odučil... Protože graficky ten rozdíl vidí naprosto v pohodě, aspoň z něj mám ten pocit.

Žluťásku, to je přesný - M. taky obvyklým hrám dětí moc nerozumí, tak se chytá "lumpáren"...

Komerční sdělení

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.