jalinka |
|
(7.4.2013 10:50:29) Dcera šla do školy sice jako čerstvě šestilá, tudiž je nejmladší ve třídě, ale neměla s učením problémy. Teď přišla s tím, že paní učitelka testuje, kolik slov (správně přečtených či správě opravených) přečtou za minutu a že jí to nejde. Přečte jen cca 17 slov, někteří spolužáci přes 50. Ona je ale docela trémistka, takže mi připadá, že od té doby, co čtou na čas, čte o dost hůře, protože z toho má stres. Taky si myslím, že když se soustředí na rychlost, dost trpí porozumění textu. Dříve si občas něco četla sama pro sebe, teď dobrovolně nechce číst ani za nic:-(
Jsou tu nějaké paní učitelky z prvního stupně? Nemůžu ani nikde najít, jaká je norma. Našla jsem jen 58 slov za minutu pro 2. třídu.
Čtou vaši prvňáci taky na rychlost? Jak to zvládají a co si o tom myslíte vy?
|
Eva + Klárka2/07 |
|
(7.4.2013 10:52:59) Promluvila bych si s dcerou, ať se na nějakou rychlost vybodne! Hlavní je, aby se naučila číst. Je v 1. třídě, nehrotila bych to, musela se naučit číst, psát, a další věci, proč ji ještě stresovat nějakou debilní rychlostí?
|
|
Mlada |
|
(7.4.2013 10:57:52) Myslím si, že bych prvňáky nestresovala čtením na čas.
|
|
propiska |
|
(7.4.2013 11:04:36) Tak náš čerstvý 8letý prvňáček ( měl odklad) přečte odhaduji ai 10slov ale je možné že i někdy i méně. Ve třídě je jich 30, čtou prý všichni kromě jednoho, nejlepší čtenáři čtou rovnou celé věty. Syn zatím po slabikách, obtížná slova mu trvají nebo je ani nedá ( více souhlásek, dvojhlásky ou,au). Tohle je tedy šílenost, máme doma první čtení, trénujeme pravidelně,ale rozhodně na syna netlačím...je to přece první třída a číst se stále ještě učí, ani neprobrali celou abecedu ve slabikáři. Tyhle závody bych očekávala na konci 2.ročníku.
|
jituše |
|
(7.4.2013 11:15:13) V první třídě by děti neměly číst na rychlost!! To je to nejhorší, co může být!! Vím, že to na mnohých školách stále existuje, ale... paní učitelka může mnohým dětem zadělat na problémy!!
|
|
|
Ať |
|
(7.4.2013 11:20:02) máme taky čerstvě šestiletého (srpnový) prvňáka. Do školy nastupoval a číst neuměl, ani neznal všechna písmenka. ČTení na čas mi připadá jako totální blbost - nechápu o čem to má v 1. třídě vypovídat. Ani u staršího dítěte jsem nikdy nekladla důraz na rychlost, ale spíš na kvalitu (aby si slova nevymýšlela a hlavně aby mi text převyprávěla). Také se mi příčí takové ty domácí čtecí deníky, kde denně zapisuješ kolik minut dítě čte. Celá rodina hodně čteme. Starší dítko krotím, nedělalo by nic jiného. Mladší (prvňák) přečetl k dnešku asi 5-6 knih (samozřejmě lehké jednoduché první čtení). Ve škole čtou genetickou metodou. Myslím, že jde o to, mu čtení nezošklivit, naopak v něm touho po čtení spíš probudit, aby sám chtěl a byl zvědavý se příběh bude vyvíjet a jak končí - a tady to opravdu není o tom jak rychle knížku přečte. PRomluv s učitelkou, jaké důvody ji k tomu vedou???
|
jalinka |
|
(7.4.2013 11:25:35) Díky za reakce. Já to taky nějak tak cítím, že je to prostě kontraproduktivní. Paní učitelku k tomu nejspíš vede snaha kvantifikovat dovednost, nějak hmatatelně vyjádřit, kde ti žáci jsou. Promluvím s ní, to určitě.
|
|
|
perko |
|
(7.4.2013 11:24:37) U dítka to v první třídě též "probíhalo".Jestli si dobře pamatuju,tak přečetl přes 40 slov za minutu.Ale taky jsem se nad tím pozastavovala,přišlo mi to divné,že takto děti stresují.
|
|
Jitusch* |
|
(7.4.2013 11:36:21) Mám už druháka,ale o čtení na rychlost slyším poprvé.Je teda pravda,že naše škola jede podle Montessori,takže tam asi takové nápady ani nemají. Mně osobně to přijde jako totální blbost. Jde snad o to, aby se děti naučily srozumitelně číst, aby u toho chápaly text a ne aby drčely,co nejrychleji to jde. A že je to rozhodně stresující pro všechny, kterým to tak dobře nejde, to je snad jasné.
|
|
Petrajda |
|
(7.4.2013 11:37:23) To bych si tedy s paní učitelkou promluvila. Čtení na rychlost může být přece problém i u dětí, které číst umějí.
Syn je taky v první třídě, ale on není měřítko - plynně čte už rok, naučil se sám. Ale - při normální řeči občas trochu zakoktává, naštěstí při čtení ne - ale bojím se, že kdyby ho někdo hodnotil, jak rychle čte (on tedy čte celkem rychle), koktat by začal právě i při čtení.
Já ho naopak při čtení nahlas nutím, aby četl pomaleji, a občas kontroluju, zda pochytil obsah správně, zda jen mechanicky nečte.
|
|
Meta |
|
(7.4.2013 11:39:27) Myslím si, že škola dokáže vymyslet 1000 způsobů, jak dětem znechutit vzdělávání.
|
Ať |
|
(7.4.2013 11:44:36) Souhlas, mě by opravdu zajímalo jaký je důvod ke čtení na rychlost v první třídě?? Třeba je to něčím podložené, možná nějakými 40 let starými osnovami, možná aby mohla učitelka rozhodnout, že ten a ten je lepší čtenář, protože čte o pět slov za minutu rychleji? Nevím, nikdy jsem se s tím nesetkala a nějak mi to hlava nebere, ale třeba je nějaký důvod???
|
|
|
|