kaplenka |
|
(25.6.2013 12:50:18) Včera jsem seděla v jedné-ehm,nevím čím to nazvat,není to ani pekárna,ani kavárna,ani cukrárna,ale takový obchod,kde mají mimo jiného pečivo,dorty,chlebíčky a udělají tam kávu.A mají tam kouteček na sezení,tři stolečky,a šest židlí.Tak nevím, jak vystihnout výraz toho obchodu.Čekala jsem tam na kamarádku,přišla paní s malým klukem,a kluk jedl osminku pizzy.Paní mu koupila zákusky a chlebíčky,sobě taky a sobě ještě kafe,a usadili se u stolku.A prodavačka paní slušně a v klidu udělala kázání,že příště by tam to dítě nemělo nosit žádné vlastní jídlo.K žádnému konfliktu nedošlo,paní jí to odkývala,slušnost na obou stranách.Vím že se to nesmí a chápu,že když někdo jde do restaurace,tak si tam nemůže nosit svoje džusy nebo víno,ale tohle jsem považovala za takový nepatřičný,když kluk měl jen kousek pizzy,kterou mu paní koupila asi cestou,a ještě v tom obchodě udělala útratu.To je takový prohřešek,že si dítě donese kousek jiného jídla?
|
papírník |
|
(25.6.2013 12:57:58) Tak pokud tam udělala pani útratu a kluk si dojedl jen kousek co už měl sebou tak bych to nehrotila a nic neříkala.Stát se mi toto tak už bych si hodně rozmyslela tam jít znovu.
|
|
Epepe |
|
(25.6.2013 12:58:00) Taky nechápu.
|
Grainne |
|
(25.6.2013 13:02:20) Myslím, že chápu, prodavačka prostě jednala podle nějakého pokynu a sama neumí odhadnout míru, kdy je ten zásah oprávněný a kdy je to přes míru slušnosti vůči zákazníkovi. Ta paní je zákazník, podle popisu nákupu dokonce solidní zákazník, takže to by bylo vhodnější velkoryse pominout.
Na druhou stranu je jasné, že ty stolečky a židle tam jsou pro zákazníky tohoto obchodu, ne pro zákazníky okolních "kšeftů" takže samozřejmě není žádoucí, aby si tam někdo objednal jedno umoulousané kafe, které mu poslouží jako záminka ke snědení levného jídla odjinud.
|
|
|
Abigail* |
|
(25.6.2013 12:58:56) Tohle by mi nevadilo, kdyby to kluk dojedl před vchodem, tržby by jim to nezvýšilo
Děcka si takhle zas všude tahají svoje pití. Nejradši mají sirup s vodou, nepijí nic s bublinkama, džusy taky moc ne.
|
|
Ropucha + 2 |
|
(25.6.2013 13:00:28) V tomto případě byla prodavačka moc horlivá a zbytečně to hrotila. V restauraci jako takové by to samozřejmě bylo nevhodné, ale v popisovaném občerstvovacím zařízení se podle mě kouskem pizzy v ruce dítěte žádné zásadní faux-pax nestalo.
|
|
Cimbur |
|
(25.6.2013 13:01:53) Tak je to pochopitelny pozadavek, vsak jen vysvetlila, nevyhodila je.
|
|
Alenka.Alča |
|
(25.6.2013 13:03:56) Stalo se nám něco podobného. A i prostředí bylo podobné, ale bylo tam víc stolků i židlí a nebylo ani plně obsazano. Byla jsem tam ještě s mojí maminkou a s dítětem. My s maminkou jsme si u nich koupily chlebíček a dítěti šáteček z listového těsta. A k pití jsme si koupili na chodbě z automatu kávu a pro dítě jsem měla pití vlastní. A paní prodavačka nám vynadala, že prý je to "restaurace" a do té se nesmí "tahat" nic z venku. Na můj argument, že jsme si přece u nich každý něco koupily a automat je hned vedle na chodbě a rozhodně toto nepovažujeme za "restauraci", nebrala zřetel. Prý to je "restaurace" a hotovo.
|
Cimbur |
|
(25.6.2013 13:06:16) Ze ti to nepripada jako restaurace, to prece neni argument.
|
Alenka.Alča |
|
(25.6.2013 13:14:36) A co je pro tebe argument? Ty jsi nikdy nedala dítěti napít něčeho svého, když jsi zároveň pro všechny návštěvníky takového zařízení něco koupila? Nikdo tam nebyl jen tak, že by tam jen seděl bez něčeho od nich.
|
*Dorka* |
|
(25.6.2013 13:19:43) No, Alenko, podobné zařízení zde máme taky, občas tam jdeme s dětmi na snídani. A opravdu by mě nenapadlo, přinést si tam kávu. Podle mě je mezi Tvým příkladem a popisovanou situací zakladatelky dost velký rozdíl.
|
Alenka.Alča |
|
(25.6.2013 13:32:24) Jak jsem psala, ta káva byla hned na chodbě u vchodu do tohoto zařízení. My NETUŚILY, že to nepatří k tomuto zařízení. Paní prodavačka byla zřejmě celkově naštavaná, že toto asi udělalo více lidí. Ale tak potom, když má takovou zkušenost, co ji brání v tom, aby lidem, kteří si něco objednají z pečiva, s úsměvem nenabídla i jejich pití? Tím by dala najevo jak se věci mají. Nemusela za námi od pultu pak vyběhnout a ječet na nás, že toto se nesmí, že je to restaurace. Jo, zapomněla jsem napsat, že jsem ji kromě argumentu, že to není restaurace, říkala i to, že jsme netusily, že ten automat nemají oni v pronájmu.
|
|
|
Cimbur |
|
(25.6.2013 13:27:19) Ano, už jsem krmila v restauraci mlékem z flašky, ba dokonce i kojila. Ale přeci nemůže být dostatečným argumentem, že ti seskupení stolečků a židliček nepřipadá dostatečně jako restaurace. Přeci někomu ten prostor patří, někdo nábytek koupil, udržuje to tam. To je jakoby ti někdo vlezl na zahradu s odůvodněním, že mu to nepřipadá dostatečně jako soukromý pozemek.
|
Alenka.Alča |
|
(25.6.2013 13:36:14) Jen prodej pečiva je restaurace? Jinak to ještě vice vysvětluji v jiném vlákně. Měly jsme za to, že ten automat patří k tomuto zařízení. A pokud paní má tuto zkušenost, že to udělalo více lidí, mohla nám při koupi pečiva a chlebíčků s ůsměvem nabídnout jejich pití. A né za námi potom vyběhnout a ječet na nás.
|
Grainne |
|
(25.6.2013 13:40:19) Já bych to vyhodnotila jako křupanství a buranství a ke Křupanovým a Buranovým nechodím ani kupovat rohlíky.
|
Alenka.Alča |
|
(25.6.2013 13:44:36) Grainne, díky Už jsem si tady jako křupan a buran díky jednomu nicku připadala sama.
|
|
|
|
|
|
|
Abigail* |
|
(25.6.2013 13:10:32) Já to vnášení vlastního pití nebo jídla beru jako normální u menších dětí, ale jako dospělou by mě to nenapadlo.
|
|
Alenka.Alča |
|
(25.6.2013 13:11:47) Ještě jsem zapomněla napsat, že tam nikdo ani neobsluhuje, chlebíčky a pečivo se kupuje u pultu a pak se to donese ke stolku. A použité talířky musíme také sami zanést na určený stolek. A "restaurace" to skutečně nebyla. Bylo to právě něco mezi pekárnou, cukrárnou, bistrem, rychlým občerstvením apod. A zdaleka nebylo plně obsazeno.
|
|
Horama |
|
(25.6.2013 13:54:54) V tomto popisovaném případě by mi koupě kávy v automatu a konzumace spolu s koupenými chlebíčky přišla v pořádku pouze, pokud by v daném obchodě sami kávu neprodávali.
|
|
|
kosatka2 |
|
(25.6.2013 13:14:30) Zrovna to hypoteticky řešim. mám nově bezlepkovou a bezmléčnou dietu, takže si široko daleko v cukrárnch, pekárnách apod. nic k jídlu nedám. navíc jsem podviživená a musím hodně jíst. s kolegy nemáme žádnou kancelář a tak se občas scházíme na pracovních snídaních. buďto se teď budu muset pořádně najíst doma a pak koukat na ostatní, jak jedí, nebo slušně žádat o možnost snědení vlastního, nebo to budem muset dělat nějak úplně jinak. hrozně asociální nemoc, tahle celiakie...
|
Grainne |
|
(25.6.2013 13:18:45) To je právě ten důvod, že do jisté míry by obsluha měla být tolerantní - ve smyslu dobrého chování a tak trochu umět odhadnout situaci, kdy je to zpovykanost hosta - jsem host a všechno můžu a kdy se jedná o řešení nějakého problému, ať už zdravotního, nebo jiného, případně u dětí, které takřka neustále něco pojídají i když maminka si chce jenom dát kafe.
|
|
janule81 |
|
(25.6.2013 13:55:08) Mám celiakii a teda stejný problém. Řeším to tak, že když si jde rodina něco koupit nebo objednat, na rovinu to řeknu obsluze, že to co tam prodávají nemohu a proto si u nich rozdělám svoje jídlo, svoji tatranku atd. Nikdy jsem se za 25 let nesetkala s nikým, kdo by v tom po mém oznámení viděl problém. Ale podotýkám, vždy to oznamuji předem. Vím jaké to je i obráceně, protože máme hospodu a není opravdu příjemné, když si dospělí lidé večer přinesou svoje pití. Platím obsluhu, topení, úklid, nájem a stojím tam vlastně zadarmo. Ale vůbec neřeším, když mamina s malým dítkem vytáhne lahev pití pro něj.
|
Papillon |
|
(25.6.2013 14:16:36) idealni pristup
|
|
|
|
Tizi |
|
(25.6.2013 13:15:52) Myslím, že je to typický příklad špatného podnikání. Pokud všichni udělali útratu a něco si koupili, měl by je majitel a potažmu personál hýčkat, aby byli spokojeni a vrátili se příště a ne takto naprosto hloupě a zbytečně sekýrovat. Nevím jaká to je lokalita, ale většinou bývá těch stravovacích možností víc, tudíž spousta zázakníků, i když se třeba nepohádá, aby měla klid, tak tam příště už nevkročí a jde raději jinde a ani ten podnik nikomu známému nedoporučí.
|
|
18.9Evka+313 |
|
(25.6.2013 13:16:52) není, ale co ty víš, jaké má prodavačka zkušenosti s jinými hosty... prostě jen eliminuje budoucí problémy
|
Grainne |
|
(25.6.2013 13:21:59) Takto si ovšem vyeliminuje i solidní zákazníky do budoucna, protože dnes je možností dost a konkurence veliká. Nebudu se dohadovat s pitomou obsluhou, která nemá dost soudnosti a neumí se slušně chovat a příště odnesu své peníze jinam.
|
Kopřiva Dvoudomá |
|
(25.6.2013 13:23:43) Tak tak.
|
|
18.9Evka+313 |
|
(25.6.2013 13:29:49) ale nikde se nepíše, že se nechovala slušně, slušně požádala a nic víc... nemám ráda, když se zákazníci chovají nevychovaně jenom proto, že jsou zákazníci, myslím, že obě strany by měly dodržovat chování v mezích slušnosti nejen proto ,že jeden je za pultem a druhý před ním
|
|
Kreaty |
|
(25.6.2013 13:35:43) taky to může být prodavačka, která má šéfa o kterém nikdy neví, že přijde a uvidí tam kluka jíst pizzu a udělá bugr, jí prodavačce a ona bude vysvětlovat, že tu pizzu si tam nepřišel sníst celou, ale jenom jí dojídal, pokud jí nevyrazí rovnou, byla slušná, já bych to nechala být
|
Tizi |
|
(25.6.2013 13:46:04) Ano, je to skutečně problém majitele, že není schopný buď nastavit rozumné hranice nebo si vybrat schopné zaměstnance. Pro příklad - my máme v místě bydliště dvě květinářství, v jednom z nich měl prodavač hloupé řeči. Nebudu řešit, jestli sám od sebe nebo na pokyn šéfa. Do květinářství jsem už tři roky nevkročila a vkročit nehodlám, dělám pěkné tržby tomu druhému květinářství (dneska jdu koupit krásnou a drahou kytku a další bude v pátek pro učitelku )
|
Hilly. |
|
(25.6.2013 15:07:35) Taky jsem na nevhodné jednání obsluhy choulostivá. Jak mě někde naštvou, tak tam prostě už nejdu. Takto u nás ve městě zkrachovl jeden obchod. Měli tam hezký výběr, ale paní příšerná nesympatická neochotná můra. Zajímalo by mě, zda si to ta "obsluha" vůbec uvědomuje, jak obrovský vliv na tržby má to, jak se chová.
|
|
|
|
MrakovaK |
|
(25.6.2013 20:27:18) vždyť to prodavačka řekla ve vší slušnosti. Jen to podotkla. nějak nechápu, co udělala až tak příšerného, že by tím měla odlákat zákazníky.
|
|
|
|
Xantipa. |
|
(25.6.2013 13:24:11) My si do restaurace, kde jsme slavili, směli vzít vlastní dorty. Dopředu jsme se ale zeptali.
|
|
Tante Ema |
|
(25.6.2013 13:31:04) Není. Ale prodavačka využila příležitosti uplatnit moc. Protože ta se jí asi jinak moc často nenaskytne.
|
|
Horama |
|
(25.6.2013 13:43:46) Pokud tam nakoupili, kluk měl tu pizzu v ruce už při příchodu a pak tam jedl tu pizzu a maminka to, co si koupila, držela bych na místě paní prodavačky ústa, protože jinak bych tvrdila, že je lepší, aby s tou pizzou kolem mého obchodu jen prošli a nic nekoupili. Dá se ocenit, že na obou stranách proběhlo všechno ve vší slušnosti, ale považovala bych to za zbytečné.
|
|
Zufi. |
|
(25.6.2013 13:53:16) Trochu mi to připomíná jiný trapas-odnášení jídla nebo dokonce pití (lití do vlastní láhve) ze švédských stolů, já se vždy za ty lidi stydím. To musí dát dítěti do ruky rohlík, aby ho měli k sváče na odpo, když tam je v rámci all incsluve jídla k ,,přežrání,,?
|
|
L+2 ks |
|
(25.6.2013 13:58:45) Já bych byla opatrnější. Kluk může být diabetik a potřebuje zakousnout hned a musí vědět co a kolik toho má sníst. Pochybuju, že kdyby se zeptal prodavačky, kolik je v chlebíčku sacharidů, byla by mu schopna odpoVědět. A vůbec, pokud jde o děti, mávla bych rukou, co se jídla a pití týče. Něco podobného máme u dětí na jejich sportovištích, tam je to taky jo a ne. Ale když jsme byli prvně ptala jsem se, jestli vadí, když si vypijou svoji sportovní láhev z tréninku. Paní z bufetu je celkem tolerantní.
|
aach |
|
(25.6.2013 14:19:01) ke mě si dokonce přinesla paní kytky z penny, abych jí je uvázala v pugét vedle k řeznici občas lidi nosí maso koupené jinde, aby jim ho umlela nesnáším burany. ale pizzu v ruce bych neřešila. kdybych si nesla někam nápoj z automatu, už ve dveřích bych se zeptala, jestli tam můžu s nápojem.
|
|
|
Hilly. |
|
(25.6.2013 14:54:37) Myslím, že prodavačka jednala malicherně. Takto docílila tak akorát toho, že tam tahle paní už příště asi nepůjde a neudělá jí útratu žádnou
|
|
Insula |
|
(25.6.2013 16:03:16) Většinou takové podniky argumentují hygienickými důvody. Asi se bojí "zavlečení" bakterií (třeba salmonela). I když nevím, do jaké míry je to technicky možné.
|
daba+holčička |
|
(25.6.2013 21:55:33) jo, to je jako když nám sestry v porodnici kladly na srdce, ať zavíráme dveře od hajzlu, v jehož předsíňce byl koš na vložky. Ten záchod byl na chodbě :) jsme se nasmály, když jsem si představily, jak ty zákeřné božky hopsají po chodbě že na tom hajzlíku nebylo mejdlo a každej cestou zpět na pokoj ohmatal 3 kliky, než se mohl pořádně umejt už tak vtipný nebylo :-/
|
Insula |
|
(26.6.2013 13:22:21) Tak pokud šlo o použité vložky, tak sice netuším, "jak daleko" se mohou dostat bakterie z nich, ale každopádně jde o infekční odpad a mělo by s ním být takto zacházeno. Navíc fekální bakterie, které se dostanou do ovzduší při splachování WC uletí docela slušnou vzdálenost. V menších koupelnách se záchodem se našly i na zubním kartáčku. Proto je lepší mít koupelnu a WC zvlášť.
|
|
|
|
Markéta |
|
(25.6.2013 18:16:25) Já už bych tam příště prostě nešla a bylo by to.
Podobně mě dostali před pár měsíci v jedné pizzerii, kam jsme přišli tři dospělí a tři děti, objednali si čtyři komplet obědy a dvakrát hranolky s kečupem. A číšník, že se zeptá kuchaře, protože hranolky podávají pouze jako přílohu. V restauraci kromě nás byli další dva hosté. Tak tam už taky příště nepůjdu.
|
Len |
|
(25.6.2013 20:41:02) Marketo, to mi pripomina cisnici z jedne restaurace, ktera mi tvrdila, ze livanecky s boruvkama a slehackou nemuze prinest bez te slehacky a dat tam misto toho kopecek zmrzliny. Pry "jen ty varianty, ktere jsou v menu" Malem jsem ji skocila po krku a ne, nepujdeme tam znovu Kazdopadne nakonec prisla na to, jak tam tu slehacku nenastrikat, chytra deva
|
|
|
MatfyzKrtek |
|
(25.6.2013 20:37:32) Prodavačka je zřejmě zaměstnankyní někoho, není to její obchod. Kdyby byl, nedovolila by se takto chovat k zákazníkovi, který jí udělal slušnou tržbu, protože by jí tam už příště nepřišel. Tato prodavačka se v dané konkrétní situaci zachovala sice dle předpisů, ale dle selského rozumu zcela blbě. Naprosto chápu pocity autorky.
|
|
Adelinkaa 1 dítě. |
|
(26.6.2013 8:37:27) Kdybych byla ta prodavačka a zákaznice mi tam nakoupila a poté nechala sníst dítě něco svého, tak bych to nekomentovala..Kdyby nenakoupili a jen si tam sedli a pojídali vlastní zásoby, tak rozhodně.
|
|
Jindřiška a holčička |
|
(26.6.2013 9:10:35) Prodavačce to asi moc nemyslí, nedovede rozlišit mezi pouhou konzumací doneseného jídla bez útraty a útratou a dojedením již rozjedeného vlastního jídla. Já už bych tam podruhé nešla.
|
|
Ráchel, 3 děti |
|
(26.6.2013 10:14:44) kaplenko, blbost je věčná... jelikož sami máme co do činění se zákazníky, byť v jiném oboru, tak se často s mužem nestačíme divit, jak si někdo může kazit kšeft takovými malichernostmi...
|
|
|