Lída+4 |
|
(5.1.2014 20:44:45) Anni, prostě proto, že nikde jinde tě matiku pořádně nenaučej. Pokud samozřejmě matikář stojí aspoň za něco. Pokud chceš jít dál studovat matiku, každou jinou střední školou si dost ztížíš postup.
|
Lída+4 |
|
(5.1.2014 21:12:46) Šuplíku, to není tak jednoznačný - obvykle na technickejch oborech mají gympláci problém s odbornejma předmětama, zatímco průmyslováci s matikou... a v obou případech často končej.
|
Lída+4 |
|
(5.1.2014 21:32:16) No, ono se to vcelku vyrovná, pokud počítáš se studentama z trošku rozumnejch průmyslovek (jo, ne všechny jsou co k čemu). Konkrétně na naší fakultě to tak skutečně je - mám průběžný informace od kolegů.
|
Anni&Annika |
|
(5.1.2014 21:56:44) Zlutasku, dcera ma nj z domova, aj uz velmi dobre mluvila na zakladce /chodila od 3 na aj/, navic se nam vratil strycek z ameriky s americkou tetou co neumi cesky, takze aj a nj nepocitam /ty ale na ekonomce mela/ plus k tomu dva romanske jazyky. Ale ona je talent na jazyky. Ona je nekde tyden a uz se v zakladu domluvi. V praci ale pouziva denne nj a ted se pridava i aj. Ona tesnopis nemela. Ale manzel ji po maturite zaridil dost zajimave praxe /evropske-svetove spolecnosti/, kde ji pak i nabidli praci. Zacala studovat /bylo to i neco s pravem, fakt nevim presne/, ale rozhodla se, ze to nechce a prerusila. Pak zmenila firmu /zase mezinarodni/, ale byly to pozice, kde se dost naucila. Nevim, nemluvi o te sve skole spatne, jen se stejne pry nejvic naucis v praxi. Ale ona je workoholik a kdyz dela a lezi pred ni nove vec, je schopna sedet do rana cel edny na netu a hledat a ucit se, dokud na to neprijde. No po me neni
|
Anni&Annika |
|
(5.1.2014 21:58:49) holky a co se da teda studovat s bunkama na matiku po gymplu.....me teda napada jen ucitel matematiky...
|
Lída+4 |
|
(5.1.2014 22:01:59) Proč jen učitel??? Dá se studovat odborná matika s nejrůznějším zaměřením.
|
|
Lída+4 |
|
(5.1.2014 22:09:23) No, neřekla bych, že až tak málokdo... aktuálně bych tipla tak dvě stovky studentů ročně.
|
Lída+4 |
|
(5.1.2014 22:21:04) Nemáš pravdu, bez zkoušek se bere jen na některý obory, a i pak musíš splnit určitý podmínky (prospěch z matiky, úspěšná účast v olympiádách a podobně). Bez přijímaček se bralo jen poměrně krátkou dobu, a brzo se vzbouřili mladý asistenti, co to museli učit. A není ani pravda, že by měli problém naplnit obory (to má v současný době třeba strojárna, a dost velký).
|
Lída+4 |
|
(5.1.2014 22:32:04) Tak jsem to schválně vyhledala - na obecnou matiku se letos zapsalo 194 studentů, na informatiku 120, na fyziku 184. To mi zas tak málo nepřipadá...
|
Lída+4 |
|
(5.1.2014 22:41:02) Šuplíku, je jich tam tolik, že se na společný přednášky nevejdou do posluchárny - část lidí nemá kde sedět.
|
Lída+4 |
|
(5.1.2014 23:06:38) Za našich časů v prváku odpadla zhruba třetina lidí, podobná "úmrtnost" je i na technikách.
|
. . |
|
(6.1.2014 12:22:07) Šuplíku, " "naše časy" se s těmi současnými nedají srovnat " tím jsi myslela co - že za našich časů (MFF 80tá léta) byl odpad studentů daleko menší či daleko větší? Nebo jiné srovnání? (nerejpu, jen mě to zajímá a možná jsem i něco minula v diskuzi, takže fakt nevím...)
|
Lída+4 |
|
(6.1.2014 12:34:01) Šuplíku, DALO se studovat dvě školy zároveň, případně dva obory na stejný škole.
|
Lída+4 |
|
(6.1.2014 23:22:19) Měla jsem o rok staršího spolužáka, kterej asi dva roky studoval zároveň učitelství M+F a pravděpodobnost a statistiku... oboje teda na matfyzu. A vím o lidech, co například dělali zároveň kybernetiku a psychologii.
|
Žžena |
|
(6.1.2014 23:30:44) Sestřenice studovala současně dva samostatné obory na fildě. 20 let zpátky.
|
|
|
|
.kili. |
|
(7.1.2014 5:50:44) "DALO se studovat dvě školy zároveň, případně dva obory na stejný škole"
tak nevím, na dvou VŠ do r. 1990 se mi nedzá, na jedná dva obory to netušáím vůbec, tedy co vlastně se těmi obory míní, např. na medicíně se daly, ba i musely studovat v rámci teoretických oborů chemie, fysika, statistika, pak také farmakologie a ještě ke všemu jakási pseudfilosofie. Na pávech zase třeba právo občanské, trestní, mezinárodní a pod. Ale hlavně, nedovedu si představit studium - tím míním skutečné studium - na dvou VŠ. V porevolučním období to možné je, syn měl cosi takového v úmyslu než jsem mu to namahavě rozmluvil. Je třeba se věnovat studiu vybraného oboru a nanejvýš k tomu jazyků, což pospolu je až až a dost a dost, pokud se to skutečně studuje.
|
|
|
. . |
|
(6.1.2014 13:20:19) Jo, tak už rozumím - odpad je dnes daleko větší... to jo. Proč tomu tak je na matfyzu si ovšem netroufám odhadovat - snad že se tam dostane víc lidí méně kvalitních? Fakt nevím, já vylítla i tehdy, jelikož narozdíl od Martinina syna jsem šok z toho, že se mám začít prvně v životě učit, nerozdýchala. Současný student MFF z mého okolí na čisté matice také tvrdí, že je jich po prváku třetina
Jinak tedy dvě školy se i za stara studovat daly (měla jsem na MFF spolužáka, který byl ještě snad na psychologii nebo kde...).
Ohledně "pořádného rozmyšlení co studovat"... no, kdyby bylo na mém zájmu, asi bych již tehdy volila spíš humanitní obor (jako pak po revoluci), ale bylo téměř jisté, že se tam díky podmínkám přijetí které zdaleka jak víme neodrážely jen znalosti, prospěch atd... nedostanu takže jsem šla na matiku, kam nebyl takový nával a stačilo projít po "odborné" stránce - tedy i tehdy jsem se tam ocitla vlastně jako nekvalitní student
|
|
. . |
|
(6.1.2014 13:25:56) Šuplíku, ještě k tomu odpadu - byla jsem na učitelství M-F v prváku v roce 1982/3, a odpadli jsme určitě nejméně dva (teda já až ve druháku, kolega už nevím přesně). To muselo být nějaké podobné období tvému, ne? to jen tak pro zajímavost...
|
|
|
|
|
Lída+4 |
|
(6.1.2014 12:23:35) Šuplíku, ani bych moc neřekla - zrovna tam mám jedno z dětí.
|
|
|
|
|
|
|
Martina, 3 synové |
|
(6.1.2014 12:02:52) Můj syn studuje obecnou matematiku na matfyzu - začalo jich 120, ve třeťáku jich je 17.
|
Martina, 3 synové |
|
(6.1.2014 12:10:12) Taky měl krize: poprvé v životě se musel začít fakt učit a ne všechno mu hned šlo - to bylo velké překvapení, nikdy dřív to nezažil.
Mockrát skučel, že měl jít radši na tu divadelní režii, ale teď už je (skoro) jisté, že to dá.
Proto je skutečných matematiků tak málo: je to opravdu těžké.
|
|
|
Lída+4 |
|
(6.1.2014 12:25:04) Martino, tak tomu nevěřím ani náhodou. 17 možná na jejich specializaci - rozhodně ne na celý obecný matice.
|
Martina, 3 synové |
|
(6.1.2014 12:44:52) I to je možné: našla jsem, že v r. 2011 bylo na matice celkem 660 studentů, bakaláře jich získalo 82.
Jenže to jsou studenti přijatí v různých letech, ne každý obhajuje přesně ve 3. roce studia.
Se studentem konzultovat nemohu - je ve škole.
|
|
|
Martina, 3 synové |
|
(11.1.2014 16:54:03) Vyzvěděla jsem, jak je to se studiem na matfyzu: začalo jich 120, ve třeťáku jich je 17 - někteří další jsou zatím v nižších ročnících a studují dál.
Úplně studium vzdalo asi 40.
Na obhajobu bakalářské práce se chystají 3, můj syn mezi nimi není, odložil si to na příští rok, prý nestačil navštívit všechny zajímavé přednášky.
|
|
|
|