Tizi |
|
(21.3.2014 9:27:12) Zaujala mě diskuze Rachel a kromě toho jsme nedávno diskutovali s učitelkou syna, že kluk asi nějaké dys má – mají děti s dys poruchami ve škole jiné známkování? Já jsem slyšela, že třeba mají na práci více času nebo dělají lehčí úkoly. Ale jak je to se známkami? Může mít žák s potvrzenou dys poruchou jinou známku za stejnou práci jako žák, který tu dys poruchu nemá? A jak je to třeba s přijímačkami na gympl, kde berou v potaz i vysvědčení? Asi se nerozlišuje jednička dosažena za pomocí individuálních kritérií od té standardní, nebo ano?
|
jentak | •
|
(21.3.2014 9:36:42) Tak dle mých informací - známkování je stejné, jen mají na práci víc času. U nás mají třeba kratší diktáty - píší co druhou větu. Já s tím ale u svého syna nesouhlasila, takže jsem se s učitelkou dohodla, že syn bude psát všechno, ale že potřebuje víc času. Ona s tím teda měla zpočátku problém, protože organizačně pro ni bylo lepší dát dyslektikům míň práce, ale pro všechny stejný limit, ale nakonec jsme se dohodli - když už ostatní pracují na něčem jiném, syn má čas třeba na kontrolu diktátu a tu školní práci si dodělává doma. U přijímaček taky dyslektici musí udělat celý test, jen na něj mají víc času. Myslím, že jsem teď četla, že u testu na 45 minut mají 15 minut navíc, takže já tím argumentovala, že syn potřebuje 1/3 z původního času navíc.
|
Luc. |
|
(21.3.2014 10:47:25) U přijímaček na střední měl syn stejné podmínky jako ostatní
|
|
|
Venavella |
|
(21.3.2014 9:45:29) U nás kluk jenom doplňuje písmena místo diktátu a má víc času. V AJ nic a taky to podle toho vypadá:-( Tolerují mu špatnou úpravu. Někdy ho taky učka vyzkouší ústně. A neznámkují specifické chyby (tečky, čárky, vynechaná písmena) Má ale těžkou formu dys, takže jak je to u jinejch nevím.
|
|
Cimbur |
|
(21.3.2014 9:51:32) Určitě by se aspoň částečně na to mohl brát zřetel. Moje prvňačka má zřejmě poruchu pozornosti a vyhoří vždycky na tzv. pětiminutovkách, i když se samotným psaním či počítáním nemá větší problém - v časovém presu dělá chyby, anebo si v horším případě nestihne všimnout, že mají něco psát či v panice začne řešit jinou úlohu.
|
|
Lída+2 |
|
(21.3.2014 10:20:01) Tizi, syn měl na přijimačkách o 15minut více na matiku a na češtinu. NA matiku nevyužil ani minutu. A na češtinu využil 8minut.
známkování má stejné jako ostatní......
někdy na Zš mu občas úča nadiktovala o větu míň, když viděla, že zaostává...,ale on to chce mít vše jako ostatní......nechce toho zneužívat jak říká....
|
|
Monty |
|
(21.3.2014 10:29:41) Jen dotaz... je teoreticky možný dosáhnout nějakým tím "papírem" toho, aby dítě nemuselo psát ve škole psacím písmem? Asi ne, co?
|
jentak | •
|
(21.3.2014 10:31:58) Monty - a o jaké třídě mluvíš. Myslím, že podle vzdělávacího plánu to třeba v první třídě není možné, asi ne ani v druhé - dokud mají jako předmět psaní. Ale třeba syn je v páté a písmo si už upravil, tudíž pokud píše jen tiskacím, nepíše moc rychle, ale už si upravuje písmo dle svého - vč. napojování apod, zčásti píše tiskace a zčásti psace. A to od čtvrté třídy ZŠ.
|
Ráchel, 3 děti |
|
(21.3.2014 16:26:11) v první třídě ještě dys nejde s jistotou diagnostikovat. já jsem díky svým zkušenostem zastánce Comenia Scriptu. U druhého syna byla taky diagnostikována dysgrafie, byť ne tak těžká, jako u staršího. teď ve 3. třídě přešel do domácí školy a přešli jsme na Comenia Script - a máme mnohem jednodušší život
|
|
|
Líza |
|
(21.3.2014 10:34:32) Monty, u vás ještě trvají na psacím?
|
Monty |
|
(21.3.2014 10:38:06) Lízo, jo, trvají... a syn to nedává, on i kreslí obráceně, takže psací písmo je pro něj utrpení. Vzhledem k tomu, že schopnost psát psacím písmem pokládám za zbytnou bych v případě, že to možný je, pro nějakej ten papír zašla, i když jinak s tím moc nesouhlasím.
|
Líza |
|
(21.3.2014 10:41:10) Tak zkus zajít. Dcera je dysgrafička, nikdy teda úlevy v podstatě neměla, na to měla malej nález, ale sešity se jí strašně zlepšily na gymplu, když nikdo neprudil, ať píše psace.
|
Monty |
|
(21.3.2014 10:46:14) A kam se s tím chodí? Asi to zkusím nejdřív jen s učitelkou na rodičáku, ona ví, že je syn exot, třeba mu to povolí i bez papíru.
|
jentak | •
|
(21.3.2014 10:52:07) Tak to by bylo rozhodně nejlepší - nejdříve se zkusit domluvit s učitelkou.
|
|
Ráchel, 3 děti |
|
(21.3.2014 16:28:29) objednat do pedagogicko-psychologické poradny
|
|
|
|
Monty |
|
(21.3.2014 12:14:11) Šuplíku, ne, nenavštívila jsem s ním nic. Sice mne do toho furt někdo tlačil od chvíle, co nastoupil do školky, ale já pro to nějak neviděla důvod. Jen s tím psaním se nad tím zamýšlím, to mi přijde zbytečný, ale je to jen takovej momentální nápad.
|
Monty |
|
(21.3.2014 12:18:20) Šuplíku, a k čemu by to bylo? On si svý místo našel i bez PPP. Učitelka ho zvládá. Sice je problémovej, ale uznávanej v tom, v čem exceluje a jemu to stačí.
|
Monty |
|
(21.3.2014 12:21:24) Šuplíku, aha, já to konstatovala, netušila jsem, že to budeš brát jako fňukání. Navíc nikdo nikoho o povolení nežádal a slohovky tiskace píše tak jako tak.
|
|
|
|
|
|
Ráchel, 3 děti |
|
(21.3.2014 16:50:08) Monty, je to škoda. Protože od toho ty PPP jsou, a když jsou dobrý, tak fakt můžou pomoct, přinejmenším tím, že poradí rodičům, jak pomoct dětem, aby se využil potenciál, který mají, co nejlíp
|
|
|
.Katka |
|
(21.3.2014 12:34:23) Že, taky mě to překvapilo, že syn Monty ještě nebyl v PPP.
|
jentak | •
|
(21.3.2014 12:40:49) Ale u nás to taky takhle neprobíhalo. Bylo na každým rodiči, zda s dítětem někam zajde nebo ne.
|
|
Monty |
|
(21.3.2014 12:41:09) Ve školce u syna taky byly. Nevím jestli z PPP, ale nějaký testování tam proběhlo, v té poslední třídě.
|
Ráchel, 3 děti |
|
(21.3.2014 16:54:22) to je jen ohledně školní zralosti. trochu se divím, že to máš tak na háku. je to škoda, už jen proto, že je v některých směrech očividně nadaný. a IVP se dělá i s ohledem na nadání, jelikož i nadané děti mají nárok na integraci
|
Monty |
|
(21.3.2014 16:59:44) Ráchel, on si tohle ošéfuje sám, o to nemám strach.
|
Monty |
|
(21.3.2014 17:02:08) Podívej, můj syn působí na lidi pozitivně. Já přesně naopak. Nebudu mu to kazit.
|
|
|
Ráchel, 3 děti |
|
(21.3.2014 17:08:05) hm, tak ono co taky jinýho mu zbejvá
|
Monty |
|
(21.3.2014 17:14:15) Ráchel, já fakt nevím, co by s jeho "problémy" udělala PPP. On nemá "problémy" v tom směru, že by něco nechápal, nezvládal nebo něčemu nerozuměl, když teda pominu to, že neumí hodiny a píše jako prase. Jeho učitelka to popsala poměrně přesně - je nadprůměrně inteligentní, ale nelze nijak motivovat, protože to, co vyhodnotí jako zbytečný nebo nezajímavý NEBUDE dělat. V ZUŠce je to totéž. Jeho učitelka výtvarky mu vůbec nezadává žádný téma, protože on to nebude dělat. Ale přesto si ho vybrali, aby reprezentoval školu v nějaký přehlídce talentů či co to je, právě proto, že je TAK vyhraněnej. A to každej příčetnej člověk pozná, na to papír nepotřebuje.
|
Ráchel, 3 děti |
|
(21.3.2014 17:26:01) Monty, však dělej, jak uznáš za vhodné. v každém případě přeju, aby nadále narážel na příčetné pedagogy
|
|
Lída+2 |
|
(21.3.2014 17:37:06) Šuplík, u nás Ti nic neporadí.....,ale asi o XXkm dál dojedu do města, je tam paní a ta opravdu pomůže.
|
|
|
|
|
|
|
|