Delete |
|
(15.4.2014 21:34:36) Nevím, kolik se toho neví, ale vím, že většina má pocit, že o ní ví úplně vše a rozhodně víc než já a mé kolegyně .
|
kambala pláááckááá |
|
(15.4.2014 21:35:54) tak to je u každý práce, ne? tady rozumí každej všemu
|
Delete |
|
(15.4.2014 21:37:19) kambalo, no jenže tady je to jasné, do školy přeci chodil každý .
|
Ráchel, 3 děti |
|
(16.4.2014 13:28:21) Delete, to samý bývá i u jiných profesí, protože - každý byl někdy nemocný, takže nějakej doktor mu nebude nic vykládat - každý kouká na filmy (tudíž automaticky pozná kvalitní film atd.) - každý (skoro) někdy pobíral nějaké dávky, takže je jasné, že všechny sociální pracovnice jsou úřednice, a taky každý viděl Kolju, takže to jsou Zubatý - každý, kdo má nebo měl nějaké dítě, ví, vše o výchově
a tak dále...
|
Delete |
|
(16.4.2014 16:22:54) Ráchel, no ale u všech profesí to tak není, je jich poměrně málo, kde je to takto výrazné. A třeba u toho učitelství se to opravdu i učí jako jeden z faktorů, která tu profesi utváří, jako něco, čeho si učitel musí být vědom. Vem si třeba řidiče autobusů. Dneska řídí kdekdo, přesto řidičům do práce kecá málokdo a málokdo jim říká, jak by to měli dělat líp. Spolupráce řidiče a pasažérů je víceméně mizivá. Jsou daná pravidla a ta většina lidí bez řečí dodržuje, i když se autobus od autobusu (nebo spíš společnost od společnosti) liší (třeba kterými dvěřmi se nastupuje, jak se platí jízdné, atd.). Ve škole je ta spolupráce nutná, ale často poznamenaná právě tím, že rodiče mají pocit, že se to nebo ono má dělat tak a tak, protože tam a tam to dělají takhle nebo onak, a všechno ostatní je špatně. A úplně nejlepší je "za nás to tak taky bylo".
|
daba+holčička |
|
(16.4.2014 17:21:51) Delete, když jestli ono to není nastaveno od začátku blbě, že do toho rodiče nemají co kecat. Já do toho prostě kecat chci a chci informace, jak to probíhá. Protože se nejedná o nějakou věc, ale moje dítě a není to na týden, ale devět let.
Jinak mě do práce lidi taky kecaj, od chvíle co existuje word, powerpoint, nedejbože Corel si každej myslí, že tomu taky rozumí a je to takový klikání, klik sem, klik tam a hotovo Nejhorší jsou architekti
|
Delete |
|
(16.4.2014 17:38:16) dabo,
ale vždyť píšu, že ta spolupráce je nutná . Každý učitel ví a je učen, že vzdělání má tři složky, tedy žáka, školu a rodinu a je to provázané . Akorát někteří rodiče neřeší své dítě, nepřijdou s tím, že dítě má problém s tím a tím a co by se dalo dělat, ale řeší to, že učitel dělá všechno blbě, že má matiku vykládat takhle a češtinu takhle...no a to právě tu spolupráci narušuje. A samozřejmě všichni vědí ty věci kolem, jako kolik kdo tomu věnuje času, energie (jinak řečeno, jak učitelé nic nedělají a mají moc volna), že nejlíp tu práci odvedou, když budou celou pracovní dobu trávit ve škole (protože doma se flákají, doma nikdy neudělají, co mají)...Taky že se učitelé nechtějí vzdělávat, nemají rádi děti a učí jen proto, že nic jiného neumí a nezvládli by . Prostě všichni o téhle práci vědí všechno a všechno líp, no .
Jinak já pročítám stránku úřadu práce a u většiny nabízených pozic si vůbec nedokážu představit, co se za ní skrývá .
|
ALL |
|
(17.4.2014 11:43:08) Mně ale jako rodiče fakt hodně zajímá, co a jak učitel učí. A není mi to jedno, když to není tak nějak ono, případně je to dle mého názoru docela blbě. Taky jsem sama učila. Vím, nejhorší jsou rodiče, kteří taky učí a mají na to svůj názor. Na druhou stranu učiteli, který dle mého názoru neučí dobře, to stejně nemá smysl říkat - jednak by se urazil (to chápu), jednak by se stejně nezměnil, protože kdyby chtěl a uměl, učí lépe.
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(16.4.2014 19:10:15) já mám taky problém jako rodič s tím, že učitelka mýho dítěte nemá potřebu komunikovat se mnou jako s rodičem svýho žáka, přestože jsem učitelkaa vím, jak to ve škole chodí, tak si při setkání s ní připadám jak cvok, který nerozumí ničemu. Možná rodiče, kteří opravdu neví, jsou spokojení, že je ona provede úskalím školního vzdělávání jejich dítěte, ale já to vidím hodně jinak.
zajímavý je, že jsem zažila i pocit spolupráce škola - rodina a dítě do toho tak nějak sedlo, že jsem nikdy neměla pocit, že by byla nějaká nedůbvěra nebo že bcyh cokoliv měla dělat radši bez vědomí školy, teď mě k tomu víceméně nutí
takže nejen že si rodiče často myslí, že ví, jak by měli učit, ale i učitelé si často myslí, že do toho, co se děje ve škole, nemají rodiče co mluvit - a obojí je špatně
musí e změnit obě strany, dřív to lepší nebude
|
|
|
|
|
|
|
|