jů |
|
(28.5.2014 22:14:53) I dělníci berou kolem dvaceti čistého
|
heroes |
|
(28.5.2014 22:15:49) Super a kde?
|
jů |
|
(28.5.2014 22:17:51) severní Morava
|
Eremites |
|
(29.5.2014 7:30:03) taky to slyším prvně....jsem taky ze SM, ale v okolních městech je to dost bída. Možná v nějakých hodně lukrativních soukromých firmách ano,ale skutečně jich moc neznám....
|
Jana, 2/07+10/08+5/11 |
|
(29.5.2014 7:49:46) No to ani náhodou. My jsme teda trochu vedle, ale běžný plat je tu kolem 50,- Kč na hodinu čistého.
|
|
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(28.5.2014 22:19:53) když mají dělníci kolem 20 čistého, proč mají učitelé kolem 20 hrubého? mám 14 let praxe a tabulkový plat, mám vš a čistého 16-17
navíc k tomu má ten dělník klid
někde je asi chyba, mají dělníci opravdu tolik?
každopádně pod 15 je to zoufalý, z toho rodinu uživit nejde
|
jů |
|
(28.5.2014 22:22:27) V automobilkách mají tolik, určitě ne hned, ale po zapracování se k takovému platu dostanou.
|
|
Velšice |
|
(28.5.2014 22:22:54) Yuki, ono je to těžký. Dělníci sice třeba nemají vzdělání, ale zase dělají v podmínkách, v kterých by nikdo dělat nechtěl. Ty peníze si zaslouží.
|
jů |
|
(28.5.2014 22:25:57) Přesně tak, někdo je unaven psychicky, ale dělník je udřený fyzicky.
|
Ropucha + 2 |
|
(29.5.2014 9:08:19) "dělník je udřený fyzicky"
Jak který. Myslím, že u pásu je to náročné také spíš psychicky, než že by tam člověk nějak fyzicky dřel. Někdy je to o tom, že člověk sedí celý den na zadku a dělá rukama stále tentýž nenáročný pohyb. Nic na strhání těla, ale do zblbnutí.
|
jentak | •
|
(29.5.2014 9:12:38) Anett - dělala jsi někdy na pásu ve výrobě? Zkus si to a budeš mít po osmihodinové šichtě při těch dle tebe nenáročných pohybech pocit, že jsi právě vyfárala z dolů, jak budeš servana doslova fyzicky. A o zničeným zdraví nemluvím - z jednotvárnýho pohybu zničený ruce, páteř, klouby...... Zkus to -
|
Danik78, P+D 7/09, H 4/11 |
|
(29.5.2014 9:15:34) já jsem si práci u pásu zkusila a jenom pár měsíců, nedokázala bych takhle pracovat dlouhodobě
|
|
Epepe |
|
(29.5.2014 9:20:02) Ježiš, co to je zas za argumenty. Z vás by si jeden hlavu ukroutil. Tak dělník má zničený klouby, učitel zase vyšší riziko infarktu, to byste se takhle mohly hádat do nekonečna. O to přece vůbec nejde. Jde např. o společenskou i právní odpovědnost (když se ti třeba na výletě utopí dítě vs když vyrobíš zmetek), o délku a náročnost vzdělání, o nutnost neustálého celoživotního vzdělávání, atd. Přece nikdo nepopírá důležitost práce dělníka, ale v platu učitele by se měly zohlednit tyto aspekty. Pak bychom tu neměli tolik učitelů, kteří sedí za katedrou a předčítají zápisky.
|
Ropucha + 2 |
|
(29.5.2014 9:22:19) jejdamane, to máš marné Učitel sedí v teple a odpoledne může jít domů a má dokonce dva měsíce prázdnin, chápeš to? To dělník prostě nemá, nemá nemá ...
|
Ananta |
|
(29.5.2014 9:24:21) Přesně tak a kdo to zpochybnuje, tak by si to měl s tím dělníkem na rok vyměnit
|
Epepe |
|
(29.5.2014 9:27:03) Ananto, no zrovna ty vykonáváš práci s vysokou společenskou odpovědností a měla bys být taky patřičně ohodnocena. Přemýšlej takto: Co se stane, když dělník uřízne špatně kus plechu? Co se stane, když učitel podporuje u dětí podvádění, křivost a šikanu? Jako třeba ta paní učitelka v nedávném tématu o šikaně v 1. třídě. Co myslíš, že taková učitelka vyrobí? Ani dobrého dělníka ne.
|
Ananta |
|
(29.5.2014 10:00:11) Já si nestěžuju, protože nemám pocit, že dělám něco důležitějšího než pekař, já bych pekař být nemohla, nešlo by mi to, každý má dělat to co umí.
|
Epepe |
|
(29.5.2014 12:02:54) Ananto, to je jiná: pokud si neuvědomuješ společenskou důležitost zodpovědné práce, kterou děláš, tak by bylo lepší ji nedělat ... To myslím vážně. Když někdo pracuje s lidma a nemá ten potřebný respekt, tak je to často o hubu.
|
jentak | •
|
(29.5.2014 12:05:14) Nevím, co Ananta dělá, ale každopádně - ne každý dělá tu práci, která je pro něj vhodná a o které si myslí, že je společensky přínosná, a to z různých důvodů - práci má a je nějak honorovaná a jinou nesežene, tak by byla blázen, aby odešla z práce a šla na pracák, ne?
|
Epepe |
|
(29.5.2014 12:11:38) jentak, proč hned pracák? Co kdyby se spíš zamyslela, případně dovzdělala?
|
|
Ananta |
|
(29.5.2014 12:38:11) Vtip je v tom, že já považuju každou smysluplnnou práci za společensky přínosnou a často mnohem přínosnější tu manuální, protože ta "kancelářská" se týká mnohdy věcí, které ve skutečnosti k životu až tak nepotřebujeme.
|
|
|
Ananta |
|
(29.5.2014 12:35:47) Jejdamane, nevím o čem píšeš, jaký respekt? A o mé práci nemá smysl debatovat, já dělám přesně to co dělat mám a s tím souvisí i jistá pokora k lidem, kteří to nemají lehké.
|
|
|
|
kreditka |
|
(29.5.2014 13:17:44) Dělník si dá sakra pozor aby ten kus plechu neuřízl špatně, jinak ho totiž musí zaplatit a když takových uřízne víc tak se škoda vyšplná na několik desítek tisíc korur, které musí zaplatit
|
Alena | •
|
(30.5.2014 8:38:42) Nemá cenu něco psát lidem, co pochopit TO nechtějí. Neumí si představit, jaká je to zodpovědnost, když se třeba dělají brzdy, airbagy, pásy a vůbec.
|
|
|
|
Ropucha + 2 |
|
(29.5.2014 9:34:11) Ananto, tenhle experiment výměny už jsme tu měli: zhýčkaní intelektuálové k lopatám, lopaty do vedení státu. Úspěch byl oslnivý, žádný stát nikdy předtím ani nikdy poté tak neprosperoval. Dodnes se z toho nemůžeme vzpamatovat a kdo ví, jestli někdy vůbec přijde generace, která už neponese následky.
|
Grainne |
|
(29.5.2014 9:40:06) Anett, to je zrovna docela blbý srovnání ve chvíli, kdy nám "u lopat", neboli s hadrem a kýblem, ještěrkou ve skladištích a za kasami supermarketů zasedá spousta mladých, vzdělaných a donedávna perspektivních lidí, protože odpovídající pozice jsou bytelně a pevně obsazené na věky věkův. Zase už "regulujeme", nenzevýhodněný je tak znevýhodněný svým neznevýhodněním, že prakticky nemá šanci získat odpovídající práci, protože se na ní nevztahují dotace a regulace.
Dokonce to zní i příšerně, když se to napíše do textu, ale je to fakt, neznevýhodněný, mladý člověk je nezaměstnatelný, protože je výhodnější pořídit si dotovaného zaměstnance. Jiná ideologie, stejný výsledek.
|
Ropucha + 2 |
|
(29.5.2014 9:49:58) "odpovídající pozice jsou bytelně a pevně obsazené na věky věkův"
Nevím, to asi nebude úplně pravda. Obsazené jsou holt ty pozice, které jsou. Jestli je více lidí, než pozic, tak holt se tomu bude muset společnost nějak pružně přizpůsobit, ale těžko si stěžovat, že neseženou místa noví ekonomové (např.), když holt máme ekonomů už dost
|
Grainne |
|
(29.5.2014 9:53:25) Anett, ale přesně to píšu už dlouho - společnost bude muset do projektu "vývoj" zapracovat i nedostatek pracovních míst. Umělé dotování a dosazování zase vede jen ke snížení kvality obsazovaných pozic a šanci obohacovat se na úkor společnosti - to je celý cíl tzv. pracovních agentur. Taky lahůdkové balení neschopnosti a neochoty společnosti řešit tento nový jev.
|
Ropucha + 2 |
|
(29.5.2014 9:58:21) Grainne, ano, s tím souhlasím.
|
|
|
|
Kudla2 |
|
(29.5.2014 10:23:47) "protože odpovídající pozice jsou bytelně a pevně obsazené na věky věkův."
Ale když to bude jinak, tak ti zase budou chodit pětapadesátiletí a plakat, že je vyhodili z práce a jinou neseženou.
|
|
|
Ananta |
|
(29.5.2014 10:01:44) No, nevzpamatujeme se naopak z toho porevolučního dluhu, to bych sem radši vůbec netahala.
|
|
|
|
|
Epepe |
|
(29.5.2014 9:24:24) ... a možná bychom tady neměli ani tolik dělníků, co vyrábějí zmetky, protože by k pásu nešli učitelé, kteří jsou na ruce leví.
|
|
Grainne |
|
(29.5.2014 9:31:09) Jejdamane, nic proti tomu, ovšem na druhou stranu.....učitel nenese zodpovědnost za výsledky své práce. Jestliže u maturit z matematiky neuspěla třetina studentů, je opravdu chyba v nich? Že by jich bylo tolik a až tak moc hloupých a neschopných? Nebo někdo neumí matematiku učit? Kdo ví.
Kvůli bezpečnosti žáků by bylo lepší najmout bezpečnostní agenturu, odpadly by potíže s nekázní. Já si pořád myslím, že když někomu "propadne", nebo se na hranici propadnutí pohybuje většina třídy, nebude chyba v těch žácích. Volat ku pomoci rodiče je nemístné, to bychom všichni mohli vystudovat "pajdáky" a zvolit domácí vzdělávání, individuální programy a podobné cesty a děti do školy posílat jen "na hlídání".
Takže prosím, ale větší zodpovědnost učitelů za výsledek, protože jejich práce je naučit, ne hlídat. I ten dělník nese zodpovědnost, když vyrobí zmetek. Učitel klidně vytvoří třetinu, ba i polovinu "zmetků ve výrobě" a neděje se nic.
|
Škopková |
|
(29.5.2014 9:38:36) Učitel netvoří zmetky, ty si vytvoří ti rodiče.
|
Grainne |
|
(29.5.2014 9:42:40) Škopková, to jistě, když rodič neumí učit všechny předměty, na které se výuka vztahuje, tak má dítě smůlu. Jedno, či dvě ve třídě, nebo u maturit bych ještě zkousla, jakožto přiměřený odpad, ale třetina je na můj vkus už opravdu moc.
Zodpovědnost za vzdělání převzal stát, má ji tedy zajistit a ve většině to dělá prostřednictvím učitelů. Lze to různě obejít, ale nelze se tomu vyhnout.
|
Škopková |
|
(29.5.2014 9:44:30) A když je dítě lempl a neučí se, tak za to taky můžou učitelé? Dětičky by se doma mohly učit, to by ale nesměly pařit hry až do půlnoci.
|
Grainne |
|
(29.5.2014 9:50:37) Dětičky by se i učily, ale dětičky i rodiče musí mít základní přehled o učivu. Učila jsem děti "učit se", ale to úsilí bylo neúměrné, s učebnicemi a pracovními sešity se prakticky nedalo pracovat, učitelé s nimi nepracovali taky, ale pro takový případ bych nejméně očekávala, že dítě si ze školy přinese alespoň orientační přehled toho, co a jak se má vlastně učit.
To jsem pedagog, ale mám dost potíž se vůbec zorientovat v učivu, jak se v tom má orientovat dítě, bez pdopory učitele i rodiče? Já učit umím, no prosím, ale abych k tomu kompletně zpracovávala veškeré předložené materiály, ze kterých se prostě učit nedá? No nemám geniální obrýlené šprtíky, ani není k dispozici fotografická paměť.
|
|
Ropucha + 2 |
|
(29.5.2014 9:57:26) Škopková, hlavní a podstatná část vzdělávacího procesu by měla proběhnout ve škole, když už tam dítě prosedí tolik hodin. Učitel tam není především proto, aby dětem zadal práci na doma. On je tam proto, aby jim něco předal přímo během vyučování. Na gymnáziu nebo jiných středních školách už se asi většina dětí neobejde bez domácího studia, ale nemělo by na tom zcela záviset jejich vzdělání. To by pak nemusely vůbec do školy docházet a mohly by jen dostávat mailem instrukce, co se mají doma naučit.
|
Grainne |
|
(29.5.2014 10:02:07) Možná by ty mailové intrukce byly přínosnější - podle toho bych byla schopná i odpovědně učit. Navíc písemná zpráva už je snadno vyhodnotitelná - jestli je to přínosná informace, nebo změť podivných informací, ze kterých se nedá, nebo jen těžko dá, odvodit potřebné.
Zdejší učitelé se mailové korespondenci vyhýbají, "jako čert kříži". Zřejmě právem, protože by poskytli důkaz, že jejich činnost je velmi mimo toho, co se dá považovat za pedagogickou činnost, ať už ve smyslu výuky, nebo výchovy.
|
jentak | •
|
(29.5.2014 10:10:52) Ano, to bych brala. Řeším s učitelkou, jak se má syn učit na testy z přírodovědy - kupř. Že prý ze sešitu, protože v učebnici je to nepřehledné. No nevím jak, když z každé látky mají v sešitě 4 řádky. Syna jsem podezírala, že si nepíše kompletní poznámky, píše - jiné děti mají poznámky stejné. Vypěnila jsem v okamžiku, kdy jsem zažádala o zaslání testu domů a zjistila, že tam jsou otázky, které nejsou ani v učebnici ani v sešitě. Tak se zjistilo, že děti mají různá vydání s různými info - skvělý. Emailem mi ovšem poznámky naskenovat nechce. Manžel radí - nech to být, příští rok bude mít jinou učitelku. No - tak doufám, že to nebude jiná učitelka se stejnými problémy.
|
|
|
|
jentak | •
|
(29.5.2014 9:57:35) A seš si jistá, že všechny děti jsou lemplové? Já třeba jsem ráda za školu, kam chodí moje děti. Ale - učitelka mladšího syna je poněkud přetížená z domova, nezvládá své hyperaktivní vlastní dítě, další je prvňačka, která má různé problémy. A syn matematiku miluje, ne že by byl talent, ale miluje ji a pak se to učí líp - s pochopením nové látky problémy nemá. A já z dom. úkolu, který dostali z nové látky, zjistila, že tomu nerozumí. Bylo mi to divný. A jak jim látku učitelka vysvětlila - to je přece jednoduchý, na tom nic není, udělejte si úkol a je to. No - jednoduchý to je, pro mne, pro ni, ale pro ty děti, protože to je nová látka, ne. Dnes ráno jsem byla kvůli tomu ve škole a jsem zvědavá, jaký budou následky. Tedy - látku jsem mu vysvětlila sama, nic složitýho, jen potřeboval pochopit princip a za 3 minuty bylo hotovo, ale ten princip měl mít ze školy a ne - je to přece tak jednoduchý. A zrovna tohle je od učitelky zmetek a postižená za to rozhodně nebude.
|
|
Škopková |
|
(29.5.2014 11:55:16) Jestli jste si nevšimly, tak jsem reagovala na příspěvek, kde byla zmínka o maturitách a já jsem oponovala, že děti paří do půlnoci na pc. To asi nebudou děti na základce ne? Na základce by se podle mě měly naučit hlavně ve škole, doma si to max. zopakovat a udělat domácí úkol, toť vše. Když někdo neudělá maturitu, tak to není jen chyba učitele (že je ve třídě nedokáže nic naučit), to se musí učit i doma, no.
|
jentak | •
|
(29.5.2014 11:56:28) Děti dokáží pařit do půlnoci či do rána i na základce - jak můžu tušit, že mluvíš o středoškolácích
|
Škopková |
|
(29.5.2014 12:00:40) stačí sledovat vlákno diskuze
|
jentak | •
|
(29.5.2014 12:02:41) To stačí, ale na druhou stranu - není to nutný. A nechce se mi, vyhovuje mi jen kouknout na něco posledního a nehledat příspěvky předtím - navíc když je to tak rozsáhlý.
|
|
|
|
|
|
|
|
Hanina | •
|
(29.5.2014 10:14:11) Graine, chyba je bohužel v těch žácích. Protože střední školy mají peníze za každého žáka a musí jich mít hodně, aby se uživily. Tak snížily laťku a na střední školu se dostane doslova každý, kdo má do (_._) díru. Když snížím laťku pro příjmačky a pro výuku, jaký div, že mi děti propadnou u maturity? Ty děti totiž neměly být na střední škole, ale na učňáku. Jenže učňáky jsme téměř zlikvidovali, protože výuka učňů je drahá. Učeň musí dostat materiál, stroje - na to ale nejsou peníze a není, kdo by platil případné zmetky. Ale ten učeň se tu práci na něčem musí naučit! Copak se naučí soustružník soustružit, když mu promítneme PewerPointovou prezentaci a řekneme mu, co by třeba dělal, kdyby viděl soustruh? Dřív chodili učňové na praxi do fabrik - to je prý drahé a ničí to stroje a materiál. Tak děcka vyhodíme na ulici a místo nich přivezeme na práci Vietnamce nebo Mongoly? To je levnější? Oni tu práci umí? Vietnamci po čase skončí na tržnici, Mongolové jsou do konce života vyloučení a uživí se, když třeba začnou distribuovat drogy. To chceme? Nebylo by fakt levnější něci naučit naše děti?
|
Ropucha + 2 |
|
(29.5.2014 10:16:42) Hanino
Před časem tu někdo popisoval, jak je praktická výuka propracovaná myslím v Belgii, to nám u nás chybí. Děti se tlačí na střední školy, protože nemají rozumnou alternativu, a pak končí nezaměstnané nebo v nekvalifikovaných profesích, protože ač mají maturitní vysvědčení, stejně nic neumí. Ono to možná nakonec není úplně špatně, selekce proběhne, jen proběhne později v rámci trhu práce, ale je opravdu škoda, že dítě nemá šanci jít se rovnou kvalitně učit řemeslo, pokud má už na ZŠ jasno, co by chtělo dělat.
|
Hanina | •
|
(29.5.2014 11:24:49) Já to chápu. Po r. 1989 jsme tu hlásali, že byli tací, co nemohli jít na školy, že prý hlavně "kvůli komunistům". Málokdo si ale přiznal, že se na školu nedostal proto, protože se prostě neučil. Tak jsme zrušili kvóty a nasekali spoustu středních škol. Následně jsme fakticky zrušili učiliště, protože jsme rozprodali a polikvidovali fabriky, do kterých ty děti chodily na praxi. Dneska se divíme, že dítě, které má už na základce čtyřky, jde na školu s maturitou a že ji následně neudělá. A dokonce se už ani nedivíme, když maturant napíše "přijdu v neděly" nebo "Větnamec", to už bereme jako normu. Jak hluboko tu laťku dáme, aby měl maturitu s odpouštěním každý moula? Má smysl, aby měl maturitu každý? Proč má mít maturitu i hajzlbába? Nešlo by vrátit něco na způsob mistrovských zkoušek, abychom měli jistotu, že učeň má výborné znalosti svého řemesla, ale prostě nemá maturitu (protože tam chceme i jistou úroveň češtiny a matematiky), zatímco po učňovi chceme, aby rozuměl své práci? Já přece nepotřebuju, aby mi kadeřnice citovala Shakespeara, ale aby mi obarvila vlasy a hezky mne ostříhala a aby mi po jejím přípravku neslezly vlasy.
|
Ropucha + 2 |
|
(29.5.2014 11:35:14) Hanino, ona opravdu řada lidí nemohla studovat kvůli komunistům. Nejen, že je komunisté nepustili na školy, ale také nepodporovali některé obory, proto asi ten do druhého extrému vyšponovaný hlad po humanitních studiích a odklon od techniky, která byla tehy protěžovaná. A z podobného důvodu asi i nechuť k učňovským školám a dělnickým profesím. Musíme znovu najít rozumnou rovnováhu. Samozřejmě, že každý nemá kapacitu na náročné studium, ale já bych nikomu studium nezapovídala, on to trh práce urovná, lidé poznají, že studium za každou cenu jim nezajistí živobytí, že se upaltní stejně jen ti nejschopnější. Ale musí tu být nabídka kvalitní alternativy, pokud chceme, aby děti volily i jiné než maturitní obory a aby do učení nechodili jen úplní ignoranti a odpadlíci, když to napíšu nekorektně.
|
jentak | •
|
(29.5.2014 11:40:34) A je nabídka kvalitního učňovské školství? No není. Takže abych to shrnula - vím, že mladší syn by mohl být šikovný řemeslník, ale taky vím, že za současných podmínek ho nemá kdo vyučit, tak prostě tu maturitu mít bude - protože je to bráno jako základ a na učňáku se rozhodně řemeslu nenaučí.
|
adelaide k. |
|
(29.5.2014 12:08:39) Druhá věc je kdo na ty učňáky jde.
|
jentak | •
|
(29.5.2014 12:21:36) Ano - Ty říkáš, že vlastně za to mohou rodiče sami, že neposílají své děti na učňák, já ovšem říkám - nedám své dítě na učňák, pokud se nezmění systém učňovského školství. A ve společnosti, kde i s prominutím hajzlbába musí mít maturitu, nedám své dítě na obor, kde tu maturitu nezíská, aby pak bylo celý život diskriminováno za to, že maturitu nemá.
|
adelaide k. |
|
(29.5.2014 12:40:07) Jen tak, ne, chci říct, že dneska už o dobré řemeslo nikdo nestojí protože se při tom musí moc makat. Všichni (myslím skupinu potenciálně vhodnou na OU) chtějí mít aspoń maturitu (to lze ostatně i na učňáku) a dělat obchodní zástupce a managery TAkže tam jdou jen ti, kteří jinde fakt nemají šanci a jen aby někam šli. A podle toho to tam pak vypadá
|
jentak | •
|
(29.5.2014 12:47:14) Adel - to takhle až tak není - protože já vnímám učňovské školství tak, že mají naučit dítě řemeslu, ale oni ho tomu řemeslu nenaučí, to jednak. A druhak - kde je to s maturitou, tak je to spíš taková ta odborná škola, kde se zase do praxe moc nedostanou a řemeslu se nenaučí. Třeba dcera známého se vyučila cukrářkou - bez maturity. Něco tak blbého aby člověk pohledal, ona má problém už s převodem jednotek a aby něco upekla - no o tom si můžou nechat všichni zdát. A jak udělala tu závěrečnou praktickou zkoušku? No poprvé ji prostě neudělala, protože měla vytvořit jakýsi cukrářský výrobek a neuspěla. No a pak jí řekli, co přesně se má naučit na druhý termín, tedy ten konkrétní cukrářský výrobek a i to udělala jen s odřenýma ušima, protože ona prostě po 3 letech nezná základní technologické postupy. Co v tom učilišti dělala ty roky, to mi není jasný. A kde pracuje? U babičky pomáhá v obchodě - tedy babička vlastní obchod, prodavačku nepotřebuje, ale vnučku zaměstná, aby měla práci.
|
adelaide k. |
|
(29.5.2014 12:56:04) Jen tak neznám, až tak detailně celou problematiku učňovského školství, ale třeba na tom učňáku, co jsem psala výše se řemeslu naučí na dost slušné úrovni + mají rovnou nabídku od fabriky (za velmi slušných podmínek tady v okolí). A stejně není zájem...
|
jentak | •
|
(29.5.2014 13:04:09) Kruci - teď se mi to vymázlo. Ve zkratce - píšeš, co vidíš v okolí a já zase to, co vidím ve svém. Učňák v místě je tragédie sama - učitelé se tam bojí, není dobré po učních něco moc chtít a logicky jim pak ani nemohou nic dát. A chodí tam v podstatě děti výrazně omezené /z hlediska inteligence/ a taky pak děti, s kterými si rodiče nevědí sami rady - no někam to dítě jít musí, tak jde tam, protože tam berou každýho. Tam bych svý dítě nedala, i kdyby mi za to měli platit - bez legrace.
|
adelaide k. |
|
(29.5.2014 13:07:28) To ale píšeš to samé co já. NA učňák jdou jen ti kteří se na sš nemají šanci dostat a potřebujou jít "někam". Bez zájmu o obor, bez elánu něco se fakt naučit V nedostatku praxe to fakt není
|
jentak | •
|
(29.5.2014 13:12:16) No právě, ale to nezměním já jako rodič, to musí změnit systém, a to tak, že prostě budou asi takový ty lepší učňáky /tedy pro ty, kteří mají skutečný zájem a nejdou na něj jen proto, že někam jít musí a že tam berou každýho/ a pak ty ostatní - ale má pak smysl z nich mít učně, když to není k ničemu? Kdepak - pokud celému školství budou vládnout peníze tak, jak se to děje, tak se nic nezlepší. I ty školy dělají, co musí a k čemu je systém nutí, dělat to jinak, byly by proti sobě.
|
adelaide k. |
|
(29.5.2014 13:37:17) Ale to není věc systému, to je věc společenosti
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
adelaide k. |
|
(29.5.2014 12:14:52) Hanino, ale oni chodí, zvlášť třeba ui těch kovoobráběčů o ně mají firmy eminentní zájem. Ale oni zájem nemají. Naberou jich 25 (obor s maturitou), chodí na praxe, fabrika je sponzoruje. Do čtvrťáku to 10 z nich zabalí a jdou jinam (nechce se jim makat), půlku zbytku nepustí k maturitě (nechce se jim učit) a zůstane 7 statečných. Přitom kvalifikovaný soustružník může mít 20 čistého úplně s přehledem, i víc, pokud dělá směny + odměny.
|
|
|
Epepe |
|
(29.5.2014 12:10:37) Grainne: "... učitel nenese zodpovědnost za výsledky své práce ..." To má dvě roviny.
1. Pokud bychom jim nabídli odpovídající podmínky pro výkon povolání, mohli bychom po nich požadovat i kvalitní práci a její neodvádění penalizovat.
2. To je spíš morální hledisko, ale ta zodpovědnost je opravdu "společenská", následky nese celá společnost, a proto by to mělo být součástí morálního postoje učitelů ... a tím se vracíme obloukem k bodu 1, protože kdyby společnost dobře platila, mohla by si vybírat morálně kvalitní jedince (jako je tomu - hypoteticky - např. u většiny policistů, soudců, atd.). Vtipné je, že třeba když chceš být bachařem, tak děláš psychotesty. Přitom vychováváš už vesměs naprosto morálně zkažené jedince, u kterých ale, když se "převýchova" (vím, dnes už se tomu převýchova neříká) podaří, tak se tím výrazně sníží společenské riziko. A učitelé nic ... Jenomže to je opravdu takový hodně abstraktní problém, je to spíš filosofická sociologická otázka postavení té učitelské profese. Nicméně se nad tím můžeme zamyslet.
|
|
|
x x |
|
(29.5.2014 11:49:48)
|
|
|
Ropucha + 2 |
|
(29.5.2014 9:20:32) jentak, právě že jsem to zkusila, jinak bych si o tom netroufla psát Nejsem z těch, co mají jasno např. o práci učitele jen proto, že jako malí chodili do školy Brigádničila jsem v různých fabrikách pravidelně každé prázdniny od svých patnácti let Proto logicky mám zkušenost právě s těmi, kde práce není nijak fyzicky náročná, ty byly vhodné i pro nezkušené mladé lidi.
|
jentak | •
|
(29.5.2014 9:41:09) Anett - ujišťuju Tě, že brigádničit v poměrně dětském věku případně v mladém věku u pásu je rozhodně něco jinýho než tam být po dvaceti či více letech. Já jsem na tyhle brigády vzpomínala v dobrém, protože to byla poměrně sranda - ale proč? Protože to byla JEN brigáda a ne práce na uživení na celý život, to je pak skutečně jiná práce.
|
Ropucha + 2 |
|
(29.5.2014 9:45:41) jentak, samozřejmě, že sedět u pásu jako dvacetiletý student po dobu jednoho měsíce je jiné, než sedět tam celý život. Ale je to jiné hlavně a především psychicky, protože ten student ví, že ta blbárna za měsíc skončí. Fyzicky to samozřejmě může být nepříjemné, ale to jsou i jiné profese, kde se opakuje stejné fyzické zatížení, to může mít i chirurg, který stojí hodiny na operačním sále v jedné pozici.
|
jentak | •
|
(29.5.2014 10:01:09) Anett - v televizi mluvil jeden špičkový chirurg, který říkal, že třeba 12 hodin je v kuse na sále u jedné složité operace. Ptali se ho, jak to vydrží - tedy každý den. A on jasně řekl - tohle přece nejde vydržet, práce na sále pro mne neznámená operovat každou svou celou službu - tedy - zatímco dělník tu stejnou práci dělá každou svou směnu, ten chirurg ne a druhak - je samozřejmě pochopitelné, že chirurg v tom své ohodnocení je o dost jinde - ale o tom by snad nikdo nechtěl debatovat ve smyslu, že se lékařům má snížit mzda, to je totální hovadina.
|
Ropucha + 2 |
|
(29.5.2014 10:08:31) jentak, jenže chirurg při své práci také MYSLÍ (a tipuji, že dost intenzivně, alespoň doufám), což je možná více vyčerpávající, než ta pozice na nohou s rukama v jednom úhlu. Ale je úplně nesmyslné toto srovnávat, já jsem hlavně a především poukazovala na to, že dělnická profese automaticky neznamená fyzickou dřinu. Což je prostě fakt, každý dělník (dělnice) nedře. Čímž netvrdím, že namá otravnou monotónní práci. To má.
|
jentak | •
|
(29.5.2014 11:01:02) Však já píšu, že chirurg se nemůže srovnávat s dělníkem. Ovšem já prvotně reagovala na Tvou poznámku, že dělník u pásu se zas až tak nenadře.
|
Ropucha + 2 |
|
(29.5.2014 11:26:57) Když já nepsala, že "dělník u pásu se nenadře", nýbrž že "ne každý dělník u pásu dře". On je rozdíl pracovat v automobilce nebo v továrně na výrobu zubní pasty a také je rozdíl stát u výrobní linky, případně tahat těžká břemena, a sedět a skládat zubní pasty do krabiček Také jsou např. pozice, kde celý den stojíš u pásu a koukáš na projíždějící výrobky, z nichž vybíráš zmetky. Otrava k uzoufání a nápor na oči, ale že by u toho člověk dřel, to fakt nedře. Takže to jen pro pořádek, abychom si mylně nepředstavovali všechny práce ve fabrikách jako fyzické galeje
|
jentak | •
|
(29.5.2014 11:30:36) No - známá pracuje jako šička, taky prý pohodová práce, je jí 45 let a má v prd-li doslova karpály, zanešený dutiny z prachu z látky a v hajzlu páteř - z toho, jak balancuje na jedný noze. No - ale z práce to prý nemá - to kvůli nemoci z povolání. Ovšem jsem přesvědčená, že při jiné práci by tyto problémy neměla. A závodní doktorka jí taky řekla - na páse vlastně neděláte, práce je to v suchu a čistotě, tak o co vám jde. A že po dvaceti letech stejné práce mají stejné či podobné problémy i jiné ženy - no a? Kdo by to řešil. Dostanou jen výpověď kvůli ztrátě způsobilosti a že neděláš problémy, najdeme pro tebe nějakou odměnu na odchodnou.
|
Ropucha + 2 |
|
(29.5.2014 11:40:38) jentak, já nějak nerozumím, co rozporuješ. Ano, jednotvárný pohyb nebo jednotvárná pozice mohou způsobit zdravotní potíže. Na to si stěžují mnohé profese bez ohledu na vzdělání a plat, každý kdo dlouho sedí nebo dlouho stojí nebo dlouho kouká do monitoru nebo dlouho namáhá jednu část těla. Nicméně: každý dělník ve fabrice fyzicky nedře.
|
Ananta |
|
(29.5.2014 11:43:34) Prosím tě, většina těch co sedí v kanceláři se můžou projít, práci si trochu sami organizovat, to nemůžeš srovnávat s výrobou, fakt jsi mimo realitu.
|
|
jentak | •
|
(29.5.2014 11:48:33) Anet - jde jen o to, že po dvaceti letech práce u stolečku pod lampičkou s pinzetou v ruce chodí domů ženská servaná jak po šichtě v dole.
|
Ropucha + 2 |
|
(29.5.2014 11:51:33) jentak, ano, zatímco učitelka po dvaceti letech práce chodí domů odpočatá jak po dovolené v Karibiku
|
jentak | •
|
(29.5.2014 11:54:20) Ne, to neříkám - ovšem na druhou stranu - pokud je dobrá, tak je servaná, o tom žádná. Ale pokud na to se.e, oddeklamuje si to svoje s tím, že vy holoto líná, kašlu na vás - tak po dvaceti letech není orvaná jako ženská u pásu. Ale to nic nevypovídá o tom platu - jasně, vystudovala, má v rukou budoucnost našich dětí, ale ráda bych, aby tak pracovala. A když nepracuje, tak nezbývá nic jiného než své dítě z té školy vzít a doufat, že najdu takovou, kde na to nebude učitelka kašlat.
|
|
|
|
|
|
Černá kronika |
|
(29.5.2014 11:36:32) Anett, i u toho skládání zubních past do krabiček tělo trpí, protože celou šichtu dělá člověk stejné pohyby. Hele, tady dělají ženský u stolečku, každá má na něm lampičku, v ruce pinzetu a nasazují na malé háčky tou pinzetou malé pružinky. Celou dobu sedí v podstatě nahrbený, oči našponovaný pod umělým světlem, zápěstí dělá jeden stejný pohyb. A musí ject, protože mají předepsaný normy. Jo, netahají těžký věci, ale trápí je oči, karpály a záda.
|
|
Ananta |
|
(29.5.2014 11:42:03) Evidentně vůbec nevíš o čem píšeš a nemáš páru jak je to náročné, já jsem to kdysi zkusila, takže vím. Tito lidé by měli odcházet o deset let dřív do důchodu kdybys jim chtěla aspon trochu vykompenzovat fyzickou zátěž a zdravotní problémy, taky spoustu z nich už po padesátce nezvládá a nebo s bolestma a práškama.
|
Ropucha + 2 |
|
(29.5.2014 11:48:11) Kteří "tito lidé" Ananto? Píšu tady opakovaně, že jsem pár fabrik prošla, ne dvě nebo tři, ale opravdu dost, různé výroby, různé provozy, někde lidé dřou jako koně a někde prostě nedřou, ať si to odmítáte jak chcete. Ano, jsou pozice nesmírně náročné, ať už zátěží nebo "pouhou" jednotvárností, ale jsou i takové, kde je prostě jen nuda a žádná zvláštní dřina to není, kde se třeba i činnosti různě střídají apod.. Ale někdo holt bude do zblbnutí paušalizovat, že dělníci dřou a učitelé se flákají, protože tomu prostě chce věřit
|
Ananta |
|
(29.5.2014 11:50:34) Prošla nebo tam aspon rok pracovala, nejspíš jen prošla, pak nevíš nic. Všichni lidé, kteří dělají manuální praci, to jsem měla na mysli. A že zdravotně trpí je pravda, taky dřív umírají.
|
Ropucha + 2 |
|
(29.5.2014 11:53:13) Ananto, tak jo: nevím nic, o dělnících tu víš všechno jenom ty a pár dalších zasložilých manuálních pracovnic. A ještě víte všechno o učitelích
|
jentak | •
|
(29.5.2014 11:55:35) Tak stejný argument jako říkat - jen Anett ví vše o všech profesích, protože v mládí vše vyzkoušela
|
Ropucha + 2 |
|
(29.5.2014 12:19:54) jentak, jediné, o co se tu snažím, je nebýt fanatik s utkvělými představami, jak se někdo výhradně fláká, zatímco jiný výhradně dře. Tudíž jsem si dovolila podotknout, že pracovat ve fabrice automaticky neznamená fyzickou dřinu, protože tam jsou i pozice, které nijak extrémně fyzicky namáhavé nejsou. Nemusí být namáhavější, než třeba stát celý den za kasou v obchodě nebo pracovat jako zdravotní sestra v nemocnici nebo jako zahradník nebo jako farmář nebo číšník nebo dělník na stavbě nebo já nevím kdo, různá práce může být různým způsobem namáhavá a jednotvárná, nemusí to být nutně v továrně. Čímž netvrdím, že je práce v továrně nějaká povznášející zábava, jestli je nutné to zopakovat. Ale jestli chce někdo vidět svět jednoduše a věřit, že za zdmi všech továren všichni zaměstnanci bez výjimky fyzicky dřou do úmoru, tak já s tím nic neudělám.
|
jentak | •
|
(29.5.2014 12:23:16) Anett - teď jsi mě rozesmála - nemusí být namáhavější než celý den stát za kasou - no to je taky úžasná práce, při které si člověk odpočine No - prostě je to marný, marný, marný, kdo nechce, neslyší.
|
Ropucha + 2 |
|
(29.5.2014 12:37:20) jentak, v tom případě se míjíme v chápání pojmu "fyzická dřina" Já stání za kasou nepovažuji za dřinu, jen za dejme tomu nepohodlí. Fyzická dřina je v mých očích rubat uhlí, stavět dům, kydat hnůj, mýt ručně černé nádobí apod..
|
jentak | •
|
(29.5.2014 12:41:00) No to se asi míjíme - protože denně stát za tou kasou x let považuju taktéž za fyz. dřinu, protože to dřina je. Fyz. dřina není jen přehazování těžkých břemen - kupř.
|
Ropucha + 2 |
|
(29.5.2014 12:50:45) Tak to potom ano. To tedy pak dře i ten učitel, co stojí celý život před tabulí Vlastně nevím, kdo potom nedře. Bez jakékoliv fyzické aktivity asi nelze vykonávat žádnou práci, snad jen ten rentiér si může dovolit život bez fyzické dřiny, ale ti kupodivu chodívají dobrovolně na golf apod., to je prý také namáhavé
|
Ananta |
|
(29.5.2014 12:53:34) Ne, on tam u té baule nestojí, nebo nemusí stát, on si nějak uspořádá hodinu a může ji i prosedět když bude chtít, nebo k té tabuli občas přijde a něco napíše, nebo se projde mezi lavicemi, tady se o fyzické dřině bavit nedá, tam je to duševní práce a bezesporu docela náročná, kompenzovaná častým volném a počtem odučených hodin, které se nerovnají zdaleka plnému úvazku. V podstatě kombinace duševní práce a nějakého fyzického pohybu je ideální.
|
|
|
|
|
Ananta |
|
(29.5.2014 12:49:36) Je to marný, Anett vůbec neví o čem mluví, ale jak jsem psala, dokud nevyzkouší (třeba jak bolí nohy z takového stání u kasy) tak nepochopí, ještě čekám, kdy to začne někdo srovnávat třeba s turistikou, nebo prací na zahradě, protože to je taky úplný jiný typ zátěže, ale lidé, kteří nikdy fyzicky dlouhodobě nepracovali, to těžko pochopí. Je zas může z práce bolet hlava, jsou ve stresu, ten dělník nebo ta prodavačka má taky stres a ne malý, protože ten tlak na výkon, normy, buzerace typu na hajzl můžeš jen o přestávce, je za pár kaček velký.
|
Ropucha + 2 |
|
(29.5.2014 12:53:23) Ananto, ne, konkrétně o stání celý den na nohou já nevím vůbec zhola nic, o tom by mi měl někdy někdo něco povyprávět No nic, půjdu se zabývat pro změnu nějakou užitečnou dřinou
|
Ananta |
|
(29.5.2014 12:55:41) Tak ok, sorry, já nevím co děláš, ale pochopila jsem, že někde v kanceláři. Možná jsi mimořádně fyzicky zdatná, tak ti to problém nedělá, mně ano, já bych to ustála pár dní a fakt bych si na ten pracák šla lapnout. Ono jde tak yo to pracovní tempo, není stání jako stání.
|
Ropucha + 2 |
|
(29.5.2014 13:11:57) Ananto, ono jde podle mě opravdu o to vnímání, co je extrémní dřina. Asi to bude subjektivní, já opravdu radši strávím celý den na nohou a v pohybu, než sezením na zadku v jedné cimře, to by mě zabilo. A ano, člověk je unavený a bolí ho nohy a bolí ho záda, navíc když při tom musí třeba ještě podávat nějaký duševní výkon, tak ho bolí i hlava apod.. Ale v mých očích tohle není dřina, protože nějakou takovou zátěž obnáší každá profese, to je prostě práce. Takhle je na tom podle mě většina lidí, kteří pracují. Někdo musí pracovat venku za každého počasí, někdo naopak v umělém osvětlení a nevětraných interiérech, někdo v hluku, někdo v prachu ... Takže unavený je z práce asi opravdu každý, on takový překladatel, který "jen" sedí x hodin u PC, bude také unavený. Jen prostě mluvíme-li o výslovné fyzické dřině, ta u všech profesí opravdu není, v těch fabrikách, co mám na mysli, je třeba nepohodlí a jednotvárnost a otrava, ale ne fyzická dřina v klasickém slova smyslu.
|
Kaplanka+kluci 05,08 |
|
(29.5.2014 13:45:34) Anett, já Ti věřím, ale zrovna u Tebe si pamatuju, že děláš taky nějaký zkrácený úvazek. Myslím, že pak to člověk vidí trošku jinak.
já brigádničím fyzicky v lisovně plastů. Nejsou výlisky, není později auto Vzhledem k platovému ohodnocení tam já na povolených 4250,- jako nekolidující zam. při UP oddělám téměř poloviční úvazek. A je to zrovna dost makačka. NEjvíc mě zabíjejí noční, nedávám to, neumím spát před ní a potom ráno už vůbec ne. zrovna dneska jednu mám. A to o ní vím od včera večer, kolikrát se to dozvím až ten den. KDyž odcházím domů, tak si neumím předstvit, že bych měla obstarat děti, jít se na 3-4 h vyspat a večer nanovo.
Ale jsem ráda za každou zkušenost. Fyzickou práci já dělala naposledy na střední. Pak mám 2x 2,5 r. praxi "v kanclu" (před a po rodičáku, rodičák do toho nepočítám). Je mi 32.
a u sebe si furt říkám, že ještě mám "nárok" hledat, snažím se korigovat celorodinně - peníze, péče, manžel má ted hrozně práce - což je dobře. Mladšímu je 5,5 a na UP jsem 8 měs. po tom, co mi neprodloužili v býv. zam. smlouvu.Hned jak mi skončila podpora, tak se vyskytla brigáda, kterou jsem přijala (taky bych se mohla vymlouvat na kde co,sranda to není, ale i když jsem grogy, tak pookřeju). Na jednu stranu už jsem vypustila z huby, at si nás manžel uživí, že já jsem rodila a mám zničený zdraví po autonehodě a že jsem se dost obětovala - to nechci rozebírat (on vlastně živí, moje příjmy jdou na spoření a nadměrnou spotřebu, ale spousta nicků asi tím kolikrát v diskuzích myslí výplaty mimo mou reálnou představivost )Na druhou stranu se fakt doma cítím blbě. Možná kdyby měl člověk hospodářství nebo tak něco. A to jsem celou zimu pečovala zvýšeně o děti (nemoc, úraz) a absolutně nevěděla, jak bychom do dali, kdybych měla nastoupit ze dne na den do práce.
|
Ropucha + 2 |
|
(29.5.2014 17:09:49) Kaplanko, ano, já pracuji na miniúvazek, takže se opravdu nemohu stavět do pozice prací ztrhaného člověka, o nic takového se ani nepokouším Ale občas nějakou tu činnost vyvíjím, také ne vždy zcela fyzicky a psychicky pohodlnou, a finančně je to hodnoceno asi jako v té fabrice u pásu. Takže nějakou tu představu, co musí člověk udělat pro peníze, snad mám. Ale já jsem se vůbec nechtěla kasat svou vlastní prací, původně jsem jen chtěla poukázat na to, že ne každý dělník(dělnice) z fabriky je automaticky extrémně fyzicky namáhán. Někteří samozřejmě ano, ale jiní se podle mě namáhají podobně, jako většina jiných zaměstnanců, prostě osm až dvanáct hodin pracují Profesí, kde se člověk namáhá nebo snáší nepohodlí a je málo placen, je bohužel spousta, řekla bych valná většina.
|
jepice1 |
|
(29.5.2014 20:13:03) Já bych nepřeceňovala odpovědnost učitelů ve srovnání s ostatními povoláními. Jakou ten učitel nese reálnou odpovědnost? Téměř žádnou. Jak je trestán za to, že žáky málo naučí nebo respektive jak se to vůbec pozná nebo hodnotí? V reálu má ten učitel tu odpovědnost menší než ten dělník. Dělník musí splnit normu, učitel musí plnit akorát osnovy, a to teoreticky. Co teda učitelé učí, když absolventy nechce nikdo zaměstnat, protože jejich znalosti nejsou pro trh práce relevantní? Není to též chyba učitelů, že absolventi mají tyto problémy? To je právě odpovědnost učitelů. Naprosto selhali, a nesou odpovědnost? Nikoliv. Proč se učitelé sami neohradí a nezasazují se o změnu učebních plánů, když vidí, že to, co učí, absolventům neumožní najít si práci? Na to jsou učitelé pohodlní a líní, že? To jet raději ve starých kolejích, však oni si absolventi poradí, že? Takže asi tak to vidím já.
|
Chrysantéma |
|
(29.5.2014 21:22:35) Učitelé nesou odpovědnost za to,jaký obor si student/absolvent vybral?? To snad ne... Učitelé nenesou odpovědnost ani za automatizaci,ani za snižování počtu pracovních míst...to jsi milá Jepice(nebo kolik těch nicků vlastně máš!?)totálně mimo pekáč...
|
|
|
|
|
|
|
|
jentak | •
|
(29.5.2014 12:55:08) Já nechci srovnávat dělníka třeba s tou učitelkou a říkat - no jo, ta se má, ta nic nedělá. Dřív se říkalo - ti v kanceláři se válí, my na ně dřem. Prostě kdo dělá práci poctivě, tak toho to prostě bolí - někoho hlava, někoho ruce, někoho nohy......... bez ohledu na to, jestli je to pokladní, člověk na páse nebo učitel nebo doktor....... Ale taky nechci říkat - pokladní si jen sedí a pípá, to je bezva práce, z čeho je orvaná. Tenhle dělník má na páse jen jednoduchý úkony, ten se má, jo, to kdyby přehazoval pytle s cementem, to bych uznala, to je dřina, ale tohle? No - pár válecích profesí bych znala, ale to je profláklý, až je blbý o tom mluvit - třeba europoslanec typu Ransdorfa, který si s kufříkem jde ráno píchnout příchod, aby dostal diety a pak vesele odkvačí. No, ono se stačí kouknout do poslanecké sněmovny, podle dotyčných se tam zrovna řeší bláboly, což je možná pravda, ale pak by se ty dny neměly platit, ono by je to pak přešlo. Proč za ty prachy tam neblábolit?
|
|
Chrysantéma |
|
(29.5.2014 12:55:29) Ananto,
třeba zdravotní sestry jsou taky 12 hodin na nohách a o WC,nebo času na oběd si můžou nechat jen zdát,protože pacient je na prvním místě...
|
|
|
|
Černá kronika |
|
(29.5.2014 12:43:35) No hlavně srovnávat práci učitele a dělníka jakýkoliv pásový výroby je blbost. Kolik učitel odučí hodin týdně? Mám známou učitelku a viděla jsem její rozvrh - po až čt učí 5 hodin a v pátek má 4 hodiny. Mezi tím přestávky a samozřejmě jí nikdo nestopuje, kdy opouští sborovnu a jestli přijde do hodiny o 5 minut dřív. Dělník u pásu nastoupí v 6 hodin a jede a jede a jede s půlhodinovou pauzou až do 14,30 . Já už jsem z toho celkem znechucená. Dřív mě vůbec nenapadlo poukazovat na to, že učitelé chodí daleko dřív domů z práce, mají prázdniny, byli pro mě vesměs autorita a někdy až slepě jsem k tomu vedla i děti, ale poslední roky už mě to stěžování učitelů na platy a malou prestiž už celkem vadí. Už nejsem slepá - mají snad kromě Zufi krásnou pracovní dobu, celkem slušný plat, na který část pracujících s podobným vzděláním i zodpovědností často ani nedosáhne. A prestiž? Běžně mi syn referuje, že na ně učitelka zase řvala: zavřete huby vy debilové.... Skvělý příklad, ne? Nebo další? U syna na několikadenním školním výletě se učitel s učitelkou prý večer u táboráku"lehce" opili.... A ještě k té přípravě, kterou učitelky dělají doma. Co vím, tak jsou placený za normální úvazek a pokud tedy jdou dřív domů, tak je snad logický, že si přípravu či písemky připraví, opraví doma. I to je velká výhoda, protože jsou doma, u svých dětí, během přípravy se jim vaří jídlo na sporáku, pere prádlo v pračce...., copak tohle z nich si nikdo neuvědomuje? Moje sousedka je taky učitelka a po druhé hodině už bývá na zahrádce, přitom do školy ráno odchází stejně s dětmi.Dělá normálně na plný úvazek. V jakém jiném povolání jsou tyhle výhody?
|
Chrysantéma |
|
(29.5.2014 12:45:52) Přezdívko,
copak!? Zase nějaká průda nebo deprese?? Nebo proč máš potřebu kopat a srovnávat!?
|
Černá kronika |
|
(29.5.2014 12:49:07) To mi tedy vypíchni, čím kopu okolo sebe. Půl diskuze se tady porovnává učitel s dělníkem. Můžu snad přidat svůj názor a postřeh, ne?
|
Chrysantéma |
|
(29.5.2014 12:53:02) Co vím, tak jsou placený za normální úvazek a pokud tedy jdou dřív domů, tak je snad logický, že si přípravu či písemky připraví, opraví doma. I to je velká výhoda, protože jsou doma, u svých dětí, během přípravy se jim vaří jídlo na sporáku, pere prádlo v pračce...., copak tohle z nich si nikdo neuvědomuje? Moje sousedka je taky učitelka a po druhé hodině už bývá na zahrádce, přitom do školy ráno odchází stejně s dětmi.Dělá normálně na plný úvazek. V jakém jiném povolání jsou tyhle výhody?
Tohle se mi líbilo ze všeho nejvíc...apropos...pokud už chceš kritizovat,možná by stálo za to si uvědomit,čím jsi Ty sama přispěla za poslední dobu společnosti!? Sorry,jsem tvrdá,ale Ty sama jsi to vzdala a druhé kritizuješ,jakou mají/nemají pracovní dobu,jakou mají/nemají pracovní náplň...
|
Černá kronika |
|
(29.5.2014 12:59:06) To není kritika, ale připomenutí faktu, že jsou placený za plný úvazek a když jsou v práci ve skutečnosti je kupříkladu 6 hodin, tak není namístě si stěžovat, že ještě doma opravují písemky a dělají přípravu. A proto, že sama nechodím do práce, tak nemám právo se vyjadřovat? Jelikož mám děti chodící do školy, tak mám možnost sledovat, co se mi ve školství líbí a nelíbí a taky vidím, kdo je učí a jak je učí, někdo líp a někdo hůř. K tomu se taky ale nemůžu vyjadřovat, když nechodím do práce?
|
Líza |
|
(29.5.2014 13:01:52) Přezdívko, pokud vím, nikdo si nestěžuje, že musí opravovat písemky po vyučování; pouze si dovolují to říkat nahlas, protože kdekterej mamlas má pocit, že učitel pracuje jen když stojí před tabulí. Když se ovšem ohradí a řeknou, že přece dělají přípravy, opravují písemky a dělají hromadu jinejch věcí, tak se najde okamžitě někdo další, kdo jim vpálí, ať si nestěžujou, že ostatní taky pracujou 8 hodin. Oni si nestěžujou, jen uvádějí dezinformace na pravou míru.
|
|
adelaide k. |
|
(29.5.2014 13:02:18) Tyjo a co teprve takoví hasiči... když není výjezd tak se jen válí
|
|
Chrysantéma |
|
(29.5.2014 13:03:46) Přezdívko,
snadno se kritizuje,když Ty sama jsi doma pěkně za bukem...už bys fakt potřebovala mezi lidi,aby Tě ty roupy a blbá nálada přešly... Podle čeho chceš posuzovat kvalitu práce učitele,když u toho nejsi!? Podle toho,co děti řeknou,nebo podle toho,že opravují písemky doma?? No a co?? Školství je tak nastavené.Jiné profese jsou nastavené jinak...To je jako bys záviděla zdrav.sestře,že si jde po noční lehnout a při tom jí pere pračka...Přestań srovnávat a uvidíš jak se Ti uleví.
|
Černá kronika |
|
(29.5.2014 13:07:27) Díky za radu, já jsem se srovnáváním nezačla.
|
|
|
|
|
|
|
adelaide k. |
|
(29.5.2014 12:53:39) Přezdívko, to jsou dost ubohé argumenty. Když pominu tu zodpovědnost kterou učitelé mají (teď myslím aby se čistě fyzicky nikomu nic nestalo v době kdy ho mají na starost), že mají kolikrát problém si zajít i na záchod, když přestávka trvá 5-10 minut a oni se musí v mezičase připravit na další hodinu (i kdyby jen zajít do kabinetu a zpět), přípravy, opravování písemek...
Mmch, můžu tady vypsat spoustu historek o dělnících jak ošulí co můžou, zašívají se v pracovní době, chodí na oběd v půl desáté a když udělají chybu zatloukají a hážou to jeden na druhého... To ale není důkaz, že dělníci jsou líná pakáž, že?
|
|
Senedra |
|
(29.5.2014 13:04:07) Přezdívko, to, že je někdo po druhé hodině doma na zahrádce - to si může zorganizovat každý, kdo pracuje z domova - programátoři, překladatelé, různí lidé, co dělají OSVČ ( třeba kamarádka dělá v divadle, domlouvá představení - ta potřebuje diář a telefon a každý den tak na dvě hodiny k počítači) - a je na nich, jak si ten čas zorganizují. Manžel třeba programátor je, pracuje občas doma a sousedé ho můžou vidět, že ve všední den ve dvě odpoledne seká trávník nebo natírá plot. Jenže on pak sedne večer v osm k počítači a spát jde o půlnoci. Takže nejen učitelé si můžou zorganizovat čas, jak potřebují.
|
Černá kronika |
|
(29.5.2014 13:12:08) Hele, ať si to učitel organizuje, jak chce. Mě to nevadí. Záleží zřejmě na řediteli, jestli učitelé musí celou pracovní dobu trávit ve škole nebo můžou jít po vyučování domů. Začalo to tady na diskuzi tím, že se někdo podivil nad tím, že si dělník může vydělat 20 000 Kč, když takový plat má učitel....
|
Chrysantéma |
|
(29.5.2014 13:15:54) Přezdívko,
ježkovy zraky!! Učitelům se do pracovní doby počítá i ta domácí příprava,chápeš?? Dělník třeba pracuje v úkolu,takže kolik udělá tolik má...aky záleží na oboru,ve kterém dělá.Pokud dělá v přesném strojírenství(to jsou malé serie),bude to jiné,než na klasické pásovce...
|
Černá kronika |
|
(29.5.2014 13:19:58) Samozřejmě, že se započítává i ta příprava, takže když jde ze školy učitel dřív domů, tak holt tu přípravu dělá doma. Podle mě, je to výhoda, protože se (alespoň ženská) doma obstará snadněji domácnost a dohlídne na vlastní děti. Když je to pro učitelky tak nevýhodný, tak proč tedy nedělají od 7 do 15,30 jako každý jiný?
|
Ropucha + 2 |
|
(29.5.2014 13:30:15) Přezdívko, Líza ti to tu psala: Nikdo netvrdí, že to učitelům nevyhovuje, že část práce mohou dělat z domova. Oni na to poukazují jen proto, aby vyvrátili bludy, že pracují jen těch pár hodin, kdy stojí ve třídě. To snad není nesrozumitelné. Někdo to může považovat za výhodu, že částečně pracují doma, někdo naopak za nevýhodu, že nezavřou dveře své práce a neodejdou s čistou hlavou a práce jim zasahuje i do rodinného života.
|
Černá kronika |
|
(29.5.2014 13:34:59) Jo jo, já vím. Ještě bysme se mohli bavit, jeslti opravdu každý učitel denně doma opravuje písemky a tráví čas nad přípravou (sama jsem chodila nedávno do školy a zažila jsem učitelky, co zvládly opravit písemky ještě během hodiny, jak jsme jí je hotové postupně nosili), ale raději jdu něco dělat, což je nejlepší lék na tohle děsný počasí.....
|
Ananta |
|
(29.5.2014 13:42:36) Netráví a určitě ne čtyři hodiny denně, ale tak nějak se obhájit musí, když si (dobrovolně) vybrali tak strašné povolání. Mám učitelů plnou rodinu, celkem mám přehled, učí už dlouho.
|
|
Chrysantéma |
|
(29.5.2014 13:44:27) sama jsem chodila nedávno do školy a zažila jsem učitelky, co zvládly opravit písemky ještě během hodiny, jak jsme jí je hotové postupně nosili...
To víš,ony to raději opravovaly v té hodině,aby jim pak chytráci jako Ty neotloukali o hlavu,že v té hodině,kdy žáci píšou písemku,sedí a nic nedělají...
|
|
|
|
|
|
Ananta |
|
(29.5.2014 13:19:56) "že si dělník může vydělat 20 000 Kč, když takový plat má učitel.."
No jo, závist a nepřejícnost
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Černá kronika |
|
(29.5.2014 9:37:25) Přesně, tady je víc fabrik, někde se nadřou, protože přendavají těžký kusy, stojí u toho, bolí je nohy, záda a ramena, v jiné dělají práci s pinzetou nebo pájkou do zblbnutí pořád stejný pohyb a šichni si stěžujou na karpály, oči a záda. A v létě na děsný horko v hale a je normální, že tam lidi omdlívají a volá se záchranka. V jedný z fabrik jsem i chvíli pracovala a děsilo mě, jak jsou tam na sebe ty ženský zlý, pár jich bylo vyložený sprostý štěkny.
|
|
kreditka |
|
(29.5.2014 13:15:41) Je vidět že jsi nikdy tak nepracovala, navíc u pásu se málokdy sedí ale stojí když už jsme u toho i ve zmíněných automobilkách sedí na zadku jen lidi z kanclíků
|
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(28.5.2014 22:26:58) jo, já bych taky nešla dělat každou práci, teda když si můžu vybrat, ana druhou stranu jestli kvlitní učitel odejde kvůli platu dělat dělnickou profesi, kam to ten náš stát dohrabe? práce by měla být placená i podle toho, jak moc si stát váží určité profese, jak moc ji potřebuje, u nás učitele nepotřebujeme, vzdělání nepovažujeme za důležité
přitom práce na 2. stupni zš není snadná, stejně tak učňáky, to je práce hodně náročná. Jistě, je to v teple a čistotě, jenže jsou tu jiné věci, které ten dělník zasenepotká
ale to by bylo na jinou debatu :)
|
Červená řepa |
|
(28.5.2014 22:29:53) jakkoli učitele ocenuji, chtěla bych vidět, jak jde některý dobrovolně na třísměnný provoz k pásu, aby měl o 3tis.vyšší plat. Fakt ne, to je otročina. Odejít ze školství ano, ale ne do fabrik.
|
|
Velšice |
|
(28.5.2014 22:29:54) Yuki, v tom s tebou musím souhlasit.
|
|
Černá kronika |
|
(28.5.2014 22:55:21) Jestli tě to trochu uklidní, tak dělníci v tom platu většinou mají příspěvěk za směnnost, příplatky za soboty, neděle a noční a většinou taky nějaký přesčasy. A těch 20 000 Kč čistého VŠICHNI dělníci rozhodně neberou, spíš je to vyjímka. Tady ve fabrice jedou na dvě směny za 8 500 Kč a po zkušebce tisícovku přidají, pokud zvládají normy.
|
|
kreditka |
|
(29.5.2014 8:14:22) Učitelství je náročné na psychiku, ale v automobilce je to náročné fyzicky - děláš v rychlém taktu, hluku... už vidím učitelky co pamatuji ze ZŠ jak jdou k pásu - nevydržely by fyzicky ani týden. Navíc i v autmobilce může být pěkná buzerace a pak jsi udřená psychicky i fyzicky....
|
|
Ananta |
|
(29.5.2014 9:23:33) "práce by měla být placená i podle toho, jak moc si stát váží určité profese, jak moc ji potřebuje, u nás učitele nepotřebujeme"
učitelů je dost a nevím proč si myslíš, že dělnické profese nepotřebujeme a jsou něco méně, dneska je větší problém sehnat dobrého řemeslníka než učitele
|
Ropucha + 2 |
|
(29.5.2014 9:28:40) Ananto, když onemocní dělník u pásu, může ho zastoupit z minuty na minutu kdokoliv. Kdokoliv z ulice, bez vzdělání, ani nemusí umět česky, když na to přijde. Jeho zaučení možná trvá jeden den. Když onemocní učitel, lze tento mechanismus aplikovat jen těžko. Jestli někdo nevnímá rozdíl, tak mu asi není pomoci. Možná je někomu dokonce jedno, s jakými lidmi jeho děti tráví podstatnou část svého mládí, jací lidé ovlivňují jejich myšlení a názory a chování, jakou kulturní úroveň ti lidé představují ... Holt každého věc
|
Grainne |
|
(29.5.2014 9:33:45) Anett, myslím, že když už jsme u té pedagigické "výroby zmetků", k propadnutí takového množství žáků, nebo studentů by postačil okolojdoucí maturant, možná by to zvládl i lépe. Třeba tu matematiku umí a umí ji i předat. Případně - je někdo jiný zodpovědný za kvalitu výuky daného předmětu, než učitel, který ji učí? ...a nenaučí...
|
Ropucha + 2 |
|
(29.5.2014 9:36:31) Grainne, já vůbec nevím, kolik žáků propadlo, za jakých okolností a z jakých příčin, takže nemohu ani hodnotit jejch učitele Třeba na těch školách všichni dobří učitelé zrovna odešli do výroby a učili tam dělníci
|
kreditka |
|
(29.5.2014 13:49:12) Nás měl na matemaku učitel, který tak tak dokončil svá studia. Sotva dovedl vypočítat příklad u z učebnice a proto nás zásadně postupy učil na příkladech u kterých byl v učebnici vyobrazen i postup.... měl nás 3 roky a i díky jeho úsilí bylo ve 4. ročníku 22 z 28 studentů na propadnutí... v rtu chvíli zasáhli rodče a učitel musel vzít zpátečku a začít trochu učit... paradoxně ve výsledku ti nejhorší studenti nepropadli, protože jejich rodiče u dotyčného učitele podepsali spoření a pojistky různého druhu a ti lepší, kteří neměli tak prozíravé rodiče měli smůlu a k maturitě nepustzil 5 lidí ze třídy
|
|
|
|
Ananta |
|
(29.5.2014 9:57:57) Není nám pomoci, pokud nechápeme, že jsou důležité všechny profese a máme si být vzájemně prospěšní. Stejně debilní bylo za komančů znevažování inteligence.
|
Ropucha + 2 |
|
(29.5.2014 10:03:20) Ananto, ano, skoro všechny profese jsou prospěšné (některé opravdu nejsou), ale všechny profese rozhodně nejsou stejně náročné, protože ani všichni lidé nejsou stejně schopní, a je tedy utopií, aby všechny profese byly stejně finančně i společensky hodnocené. Idea rovnostářství zatím zavedena do praxe nikdy nedopadla dobře.
|
Grainne |
|
(29.5.2014 10:06:52) Anett, ono nejde ani tak o ideu rovnostářství, jako o prostou ideu, že za práci má člověk dostat tak zaplaceno, aby nebyl nucen živořit na okraji společnosti. To rozhodně neobnáší jachtu na vlnách a červené Ferrari ve vlastní garáži, ovšem nemělo by to tak samozřejmě obnášet ani ubytovnu, obnošené šatsvo ze sekáče a šetření na zdravých potravinách, nebo dokonce lécích. Pracující chudí je pro mně velmi trapný fenomén této relativně bohaté doby a území Evropy.
|
Ropucha + 2 |
|
(29.5.2014 10:13:07) Grainne, ale proti tomu já vůbec nic nemám, to je logický požadavek, ale je legrační srovnávat tu pořád dokola učitele a dělníky s tím, že dělník více pracuje a je méně ohodnocen. Dělník bude vždycky méně ohodncen, to vyplývá z prosté logiky (resp. byl tu pokus logiku postavit na hlavu, ale naštěstí už je snad překonán), ovšem bylo by samozřejmě příjemné, kdyby učitel neměl 20 tisíc, nýbrž 50 tisíc, a dělník měl těch dvacet místo ubohých deseti.
|
Kudla2 |
|
(29.5.2014 10:26:43) "bylo by samozřejmě příjemné, kdyby učitel neměl 20 tisíc, nýbrž 50 tisíc, a dělník měl těch dvacet místo ubohých deseti."
Ano, ale to by pak s sebou neslo i odvrácenou stranu toho jevu - že výrobek toho dělníka, který si koupíš, bude 2x tak drahý.
Nehodnotím, co je správně nebo špatně, jen na to upozorňuji.
|
Ropucha + 2 |
|
(29.5.2014 10:33:49) Kudlo, nejsem si úplně jistá, jestli by v každém případě takto vzrostla cena výrobků, ale v principu asi ano. Tím se můžeme dostat k otázce, jestli potřebujeme tolik výrobků, jestli by nám nestačilo méně, ovšem ve vyšší kvalitě třeba ... Ono je to takové zacyklené, a to celosvětově, já sama nevím, jak by se měl systém ideálně přenastavit, aby se všichni najedli a přitom nebylo třeba zběsile produkovat nesmyslné kšunty za cenu otročiny ...
|
|
|
|
|
Ananta |
|
(29.5.2014 10:11:44) Jsou jen jinak náročné, pro mě je náročné dělat pekaře, pekař by třeba nezvládl moji práci.
|
|
|
|
kreditka |
|
(29.5.2014 13:43:04) No tak našeho bývalého angličtináře na střední škole by opravdu někdo náhodný klidně vystřídat mohl doslova z fleku - nic nás nenaučil, místo angličtiny celé hodiny žvanil o tom jak jeho rodina za totáče trpěla... všichni to věděly že nikoho nic nikdy nenaučil, naše žádost o to že chceme jiného učitele byla smetena ze stolu... odmaturovala jsem z angličtiny jen díky učitelce ze ZŠ, která nás hodně naučila a taky díky štěstí díky němuž jsem si vyklosovala dobrou otázku.... mmch tento pedagog vydržel ve škole až do odchodu do penze...
|
|
|
|
|
|
Eva + Klárka2/07 |
|
(28.5.2014 22:23:47) a nemají třeba tolik, ptž dělají noční, víkendy, za to jsou příplatky, ne?
kámoška dělá v továrně, na hodinu má trochu přes 50 Kč, ale ptž dělá i přesčasy, má prý kolem 13 tis. čistého
|
Hanina | •
|
(29.5.2014 10:20:53) 13 čistého mám za odbornou práci v kanclu. Nahradit mně někým z ulice nelze, je zapracování trvá několik let.
|
|
|
Červená řepa |
|
(28.5.2014 22:24:23) dělníci mají 20 (někde), ale za třísměnný provoz a fyzickou dřinu, kdy neznají víkendy a svátky. Lepší učit za 17, než dřít a nemít žádný osobní život za 20.
|
Jahala. |
|
(29.5.2014 23:15:19) Dělala, jsem ve fabrice na směny, svátky pátky... osobní život jsem měla. Jen zdravotně jsem to odnesla.Teď jsem v družině, osobní život mám taky plat stejný psychicky mnohem náročnější no ano 12 noční je horší. Některé dny se ovšem rovnají dení 12 v klidu. Na směny jsem dělala 10,5 roku vím o čem mluvím
|
|
|
Jaana2 |
|
(28.5.2014 22:25:37) zas učitelé ... si to rozpočítej na dny měsíce, kdy máš volno (prázdniny, ředitelské volno...), kolik to bude vycházet hodinově ... fakt neznám učitele, který by pracoval 8 hodin v kuse každý den ( + možno připočítat třeba i směny a víkendy v jiných profesích) s max půlhodinou na oběd a 2 x 10 min přestávkou ( a tu ani někde dělníci nemají, ač je to v zákoníku práce).
Netvrdím, že práce učitele není náročná, je, ale plat mají k pracovní době a náplni přiměřený
|
Velšice |
|
(28.5.2014 22:29:00) Jojo, tohle nemá smysl řešit. Přítel je učitel a vím, co je zatím práce, nervů a né vždy, kdy mají volno děti, mají volno i oni. Na druhou stranu, když mi zavolá ve tři a říká mi "jsem urvanej jako pes, teprve jedu domů" a já mám před sebou ještě další tři čtyři hodiny práce, chci ho zabít Ale každá profese má svoje.
|
MÍŠA&FÍK |
|
(28.5.2014 22:31:16) Velšice, však ano !
Každá práce má svoje a každý má možnost volby, že ?
|
|
cinnamon |
|
(28.5.2014 22:41:13) Na druhou stranu to, že jede domů, ještě neznamená, že dál nepracuje - většina škol nemá prostory na to, aby se tam mohli učitelé v klidu připravit na výuku na další dny, opravovat písemky, dělat pracovní listy, prezentace na interaktivky apod. - takže doma je čeká další práce (aspoň ty, kteří to chtějí dělat dobře, neučí "z podstaty" a pár let starých příprav a nemají tzv. "královské kombinace" typu "nábožka - míčové hry"(myšleno jakákoli okecávací výchova s tělákem, kde se nicmoc neopravuje a na tělocvik přípravy dělá málokdo). Znám dost učitelů a řada z nich pracuje i o prázdninách a tzv. dnech volna, asi je to hodně ovlivněno osobním přístupem k práci.
|
Velšice |
|
(28.5.2014 22:43:45) Nemůžu než nesouhlasit.
|
Velšice |
|
(28.5.2014 22:44:07) Tedy souhlasit :-D
|
|
|
Hana36 |
|
(29.5.2014 6:31:36) Na okecávací výchovu se učitel musí připravovat několikanásobně víc než na matematiku nebo češtinu, kterou učí už 10. rok. Dostat občanku je postrach. Připravit si kvalitně skupinovou práci nebo jakýkoliv projekt apod. dá strašných hodin. Dnes se tyto předměty už frontálně téměř neučí.
|
Ropucha + 2 |
|
(29.5.2014 9:15:31) Hanko, to je zbytečné vysvětlovat. To je zde stále dokola. Každý zažil v dětství frontální výuku a má proto jasno, že učitel prostě čtyři hodiny denně předčítá u tabule své dvacet let staré zápisky a pak jde domů a v tom spočívá celá jeho práce. A pak ještě ty prázdniny atd., prostě je to zašívárna. Navíc každý zažil nějaké ty špatné učitele, kteří bohužel opravdu existují, takže to už pak vůbec nevysvětlíš, že toto není univerzální model. Nemá to cenu.
|
|
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(28.5.2014 22:30:47) o tom by se dalo polemizovat, možná mít lepší plat, tak by bylo ve škole víc mužů možná mít větší plat, tak by učitelky byly ochotné dělat i něco navíc
manžel, bývalý učitel, který zběhl kvůli platu, je teď už úplně mimo učitelství. Pochopitelně dělá přesčas, pochopitelně se přesčasy neproplácí, pochopitelně udělá práci nejlíp jak dokáže... ale už ten základní plat je takový, že je normální takto se přizpůsobit práci - toto učitelům nidko nedá, takže nemají důvod hnout prstem navíc, poslání je sice super, ale o vlastní děti se mi nepostará
|
MÍŠA&FÍK |
|
(28.5.2014 22:35:17) Mého syna na ZŠ učí více učitelů, než učitelek.
Možná už není takové terno pro pány s ukončenou pajdou jít dělat obchodního zástupce nebo pojišťováka.....nebo kam všichni po škole mizeli.......možná, že alespoň nějaká jistota slušné práce se cení víc, než ony zde zmiňované 3.000,- v platu navíc.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(28.5.2014 22:41:24) víc učitelů než učitelek? to existuje? u nás je poměr 2 učitelé a 16 učitelek, to jen proto, že jeden z těch chlapů je ředitel, na minulé škole je jen ten ředitel, jinak samý učitelky
|
|
Jaana2 |
|
(28.5.2014 22:42:05) u syna na ZŠ je učitelů několik, syn má např na výuku na 2. st. 3 učitele ( zěměpis, tv + takové ty předměty jako je vaření (POVAŽTE !) a na jazyk.
a vím, že to není jediná škola u nás, kde je učitelů více než jeden
jako kolik by učitelky musely mít, aby dělaly práci líp ( ve smyslu dobře)? Jako to si děláš legraci, ne? práci má každý dělat dobře. Z toho možná taky pramení to opovržení k určitým typům učitelek
|
Yuki 00,03,07 |
|
(28.5.2014 22:45:31) jasně, nemyslím tím, že by tu práci nedělaly dobře, ale určitě víš, žře se dá dělat dobře a ještě líp, jakákoliv práce - rozčiluju se jen do výše svýho platu, tak to chodí když bduu mít plat lepší, třeba sizaplatím za nějakou službu a ušetřený čs můžu věnovat kvalitnější přípravě, to jde téměř vždycky udělat líp
jinak právě tím, že manžel odešel z finančních důvodů ze školy, vím moc dobře, jaký je rozdííl
|
remus |
|
(28.5.2014 22:47:07) Přesně tak, manžel taky neučí, nebylo to k uživení.
|
|
|
Horama |
|
(29.5.2014 8:41:34) Dělat práci dobře a dělat věci nad rámec té práce a myslet na děti všech ostatních více než na své, to jsou dvě různé věci. Učitel časem dojde k závěru, že dělat svou práci dobře je za ty peníze dostatečné, protože se dočká nanejvýš buzerace ze všech stran.
|
|
|
|
|
luthienka |
|
(28.5.2014 22:50:20) Učila jsem v mš přes tři roky na zkrácený úvazek a chodila jsem víc vyřízená než teď, když jezdím hodinu a půl do práce a to samé z práce a dělám 8 hodin. A na vyšších stupních to také není žádný med. Možná ještě gymply a podobné "lepší" školy... Učitelům není co závidět, jen by jim člověk měl přát, aby je to pořád bavilo a naplňovalo.
|
|
|
MÍŠA&FÍK |
|
(28.5.2014 22:28:38) Proč mají dělníci 20.000,- hrubého ?
Třeba proto, že dřou jako koně ve vedru, v kraválu, v šílených podmínkách, dělají na 3 směny skoro non stop, stojí na nohách 12 hodin denně..... umí něco, co třeba jen tak nikdo neumí, chodí do práce o víkendech, přesčasy dělají kdykoliv, kdy si zaměstnavatel umane, dovolenou si berou jen tehdy, když jim to vedení dovolí, marodit si naopak nedovolí oni a ještě musí držet hubu a krok....a svému zaměstnavateli vydělávají velký prachy....
...tak třeba proto.
Však si to jdi vyzkoušet.....a uvidíš sama.
|
|
HelenaPa |
|
(29.5.2014 7:37:56) Yuki, manžel dělá ve fabrice, 6.00-14.00 a ročně bere tolik, co jsem měla jako učitelka na SŠ. Takže tě chápu. Já svůj plat beru jako "daň" za to, že dělám, co mě baví.
|
|
Pollyenka |
|
(29.5.2014 8:41:25) Co je na tom divného. Opravdu si myslíš, že ten dělník takový plat nezaslouží? Pokud dělá v soukromém, ten plat je určitě vyšší než u učitele ve státním.
|
Epepe |
|
(29.5.2014 9:14:11) To jsou všechno legrační odpovědi. Tady nejde o to, kdo je jak udřený.
Tady jde o to, že učitel má nesrovnatelně větší ODPOVĚDNOST přímo za životy lidí, než běžný dělník u pásu ... proto by mělo (nepíšu, že to tak je), být v zájmu vzdělávacích institucí, aby dobře platili lidi, kteří na to mají a té odpovědnosti dostojí.
A znovu píšu: nejde o to, že dělník má moc. Učitel má málo, to je ten problém.
|
jentak | •
|
(29.5.2014 9:37:46) Jejdamane - já si vážím práce dobrých učitelů, ovšem bohužel ne všichni učitelé jsou dobří. A co se týká jejich odpovědnosti - přes to všechno, můžeš mi říct, jakou mají zodpovědnost - krom tedy zdraví. Pokud se dítě cosi nenaučí, naučí si ho doma, protože je to buď chyba dítěte, že nedává pozor a nebo rodičů, že se mu nevěnují. A jak se leckde vyučuje, to je šílený. Dělník, pokud bude dělat zmetky neustále, bude odejit a pokud náhodou nějaký udělá, bude potrestán na platu /nedostane prémie/, zmetek musí opravit ve volném čase a za své a dostane žlutou - tedy výhrůžku. Ještě jsem neslyšela, že by učitel byl potrestán odejitím za to, že žáci umějí houby - třeba konkrétně v jazycích.
|
|
|
|
Epepe |
|
(29.5.2014 9:11:18) Yuki, klasická chyba uvažování. Problém není v tom, že dělníci berou moc, ale že učitelé berou málo.
|
|
|
veverkaa | •
|
(28.5.2014 22:49:24) střední čechy taky kolem 20 tis. čistého. ale dělají třeba ve 4 směnném provozu. volný víkend mají snad 1x v měsíci, ale přesně nevím.
|
|
|