Berengarie |
|
(17.1.2015 9:37:59) K mému velkému a radostnému překvapení se od letoška u nás změnily spádové okrsky, takže teď spadáme pod školu s výbornou pověstí a částečně alternativním přístupem. Prvních tříd je tam několik – klasické, bilingvní a „Začít spolu“. O projektu „Začít spolu“ jsem teď slyšela poprvé, takže jsem nastudovala z netu všechny dostupné informace a vychází mi z toho, že se tenhle režim hodně blíží mým představám. Takže zatím je tohle moje výrazně preferovaná varianta. Ty bilingvní taky nezní špatně, dle webových info je cca polovina předmětů v angličtině, ale znalost angličtiny údajně není nutná. Jinak dítě se zatím jeví standardně, žádné geniální ani patologické rysy nevykazuje, anglicky neumí, ale do první třídy nastupuje až za rok a půl, takže se příp. základy angličtiny může doučit. Jaké máte praktické zkušenosti s fungováním těchto alternativ? Jsou tam nějaká skrytá úskalí? Co byste doporučovaly? Díky, díky
|
jája | •
|
(17.1.2015 11:16:16) Ještě doplním, po páté třídě dítě uspělo při přijímačkách na obě vybraná (hodně žádaná) osmiletá gymnázia, na tom, kam nastoupilo, je velmi spokojené a daří se mu, což vyvrací některé námitky, že děti z alter. směrů těžko zapadají na druhém stupni, nebo že se jim nedaří při přijímačkách.
|
Siren |
|
(17.1.2015 11:40:42) Dcera je tedy teprve ve 2. třídě, ale s programem Začít spolu jsme velmi spokojeni a co tak slyším, i rodiče z vyšších ročníků také. Hlavně, že jsou spokojené i děti, máme do 4. třídy slovní hodnocení, takže žádná traumata ze známek a ctižádostivé děti si také přijdou na své, např. v centrech aktivitTaké máme skvělou a zapálenou, nevyhořelou učitelku Na naší škole se postupem času začalo v 1. ročnících otevírat více tříd s prvky Začít spolu- např. áčko je klasika a béčko a céčko alternativní, je o to velký zájem.
|
Siren |
|
(17.1.2015 11:47:20) Ještě bych dodala, že u dcery ve třídě je asistent pedagoga, který má na starosti 2 chlapce, jeden má lehkou formu PAS a druhý ADHD, , nemají žádné agresivní projevy a myslím, že je dobře, že děti integrují. V každé třídě Začít spolu mají někoho takového, je tam trochu volnější přístup, i prvky Montessori, nehrozí žádné pozitivní ani negativní srovnávání a to se mi líbí velice.
|
Siren |
|
(17.1.2015 11:51:51) Odpovím za Jáju, každý se angažuje tak, jak je v jeho silách a je mu příjemné, učitelka nikoho k ničemu nenutí. Na začátku 1. třídy- resp.o prázdninách jsme my rodiče podle možností vytvořili třídu k obrazu svému.Po poradě s p.učitelkou, ta tam tráví nejvíce času, že Já např. jsem byla dvakrát pomáhat při centrech aktivit a to je vše, více mi bohužel práce nedovolí.
|
jája | •
|
(17.1.2015 12:14:47) Díky Souhlasím. A asi od třetí třídy jsme mívali třídní schůzly u táboráku , úžasné. Děti měly připravený nějaký program, pak p. uč. 10 minut povídala, co k nám měla, pak se opékaly buřty a hrály hry.
|
|
Berengarie |
|
(17.1.2015 14:33:04) Tak to by šlo. V zásadě jediný argument proti je mužova neochota chystat si nějaké povinné referáty pro děti ve třídě, v čemž ho jako introverta chápu.
|
|
|
Berengarie |
|
(17.1.2015 11:52:58) No teda, to zní čím dál tím líp. A zájem říkáš že je velký? Já jsem právě netušila, jestli to rodiče vítají nebo je spíš většina pro klasiku. Zajímá mě to kvůli tomu, jaká je šance se tam dostat - o rozdělení do tříd rozhoduje ředitel, ale netuším na základě čeho a jestli bere v úvahu preference rodičů a jak pracuje s omezenou kapacitou.
|
|
|
úča | •
|
(17.1.2015 22:08:54) Jestli máte zapálenou nevyhořelou, tak hlavně nezapomeňte přikládat . Ať vám vydrží.
|
Siren |
|
(17.1.2015 22:35:37) Jojo, jinak já učitelky obdivuji, nemohla bych to dělat Bohužel, né všechny jsou dobré.
|
úča | •
|
(17.1.2015 22:54:11) O tom žádná. Ale ono to v jiných povoláních není jiné. U učitelů a pomáhajících profesí obecně je dobré mít na paměti, že ti vyhořelí fakt vznikli tak, že nejdřív byli zapálení, pak nějakou dobu hořeli, ale nikdo nepřikládal, jen si na nich opékal, a pak holt vyhořeli.
|
|
|
|
|
|
el + 2 |
|
(17.1.2015 12:51:26) Co znám lidi kolem jedné školy "začít spolu", jsou to hodně silní ezoterici. Samozřejmě to nemusí být váš případ, ale asi bych se trochu pídila, jak ty jednotlivé třídy, učitelé a lidi kolem nich vypadají. Za sebe bych volila tu bilingvní třídu, pokud budou učitelé částečně rodilí mluvčí, tak to taky pravděpodobně nebude taková nuda jako klasická škola, sama jsem prošla bilingvní gympl a bylo to skvělý. Náročný, ale skvělý.
|
Berengarie |
|
(17.1.2015 17:36:43) el, do školy se samozřejmě chystám, popovídat si s ředitelem a pokud možno omrknout i učitelky. A přivedla jsi mě na zajímavou myšlenku - zkusím s panem ředitelem probrat možnost třídy "Začít spolu" s bilingvními prvky. Proč si dávat jen malé cíle, že?
|
el + 2 |
|
(17.1.2015 18:01:17) ... jen bych doporučila to nezmiňovat hned při první schůzce, máte i tak úžasnej výběr, abys z toho nechtěně nevyšla jako věčně nespokojená matka...
|
Berengarie |
|
(17.1.2015 18:06:38) jo, jasně, půjdu na to opatrně a takticky
|
|
|
jája | •
|
(17.1.2015 18:38:50) Nejsem si úplně jistá, jestli je toto realizovatelné. Na "Začít spolu" jsou asi jiné učitelky, než na výuku různých předmětů v angličtině. U nás děti měly svou učitelku na vše kromě AJ. Jinak s výčtem výhod začít spolu souhlasím.
Určitě si domluvte návštěvu ve výuce obou směrů, ať máš srovnání a taky otestuješ vstřícnost školy vůči rodičům.
|
|
|
Dana |
|
(18.1.2015 11:07:09) Máš štěstí, že si můžeš vybírat. Já to vidím tak, bilingvní třída, tam půjdou děti ambiciózních rodičů, kteří dávají hlavní důraz na co nejlepší vzdělání nebo si myslí, jaké mají bystré děti. Střed bude ta normální první třída a do té alternativní dají děti zase rodiče, kteří dobře vědí, že jejich dítko je pomalejší a méně bystré, či má nějakou poruchu a nechtějí, aby se mu škola znechutila hned na začátku. Rovnou by to mohli nazvat, pro chytré, pro střední a pro ... Hezky si to rozsortýrovali a popřípadě budou doporučovat přestup z jedné třídy do druhé dle toho, jak se dítě v budoucnosti bude jevit.
|
|
|
Markéta, kluci 12 a 6 | •
|
(17.1.2015 12:59:48) Neteř a synovec chodí do Angelovky v Modřenech, kde mají "Začít spolu" - upřímně řečeno, mě to nepřišlo příliš odlišné od standardní výuky, kromě toho, že se neznámkuje (teď myslím do druhé nebo třetí třídy) a nemají rozvrh po jednotlivých předmětech, ale v nějakých blocích. Od první třídy měli angličtinu, pak rozdělenou podle schopností dětí. Od sedmičky všechny děti na AJ spojené, úroveň velmi nízká. Neteř například z AJ neumí vůbec nic, přesto do loňska nosila jedničky a dvojky.
|
Siren |
|
(17.1.2015 13:30:26) Určitě se to liší škola od školy. U nás to bylo tak, že jsme si do zápisního listu u zápisu mohli napsat, co preferujeme a podle toho se odvíjelo, zda budou např. dvě první třídy klasické a jedna Začít spolu, nebo obráceně. Loni otevírali 4 první třídy a je to půl na půl. V naší třídě jsou vesměs standartní rodiče, někteří tam dali dítě i z toho důvodu, že to není jejich spádová a bylo jim celkem jedno, kam jejich dítě bude chodit, takže třeba vím, že asi pěti rodičům volala po zápisu ředitelka, kde má volná místa a rodiče tedy souhlasili, že je dají do Začít spolu, i když ze začátku preferovali klasiku. Nikdo není nespokojený. Naše učitelka vypadá, že umí učit a je dobrá angličtinářka. V jedné současné 1.třídě je jedna učitelka, která není dobrá angličtinářka, takže to po dohodě s rodiči udělali tak, že třídu na AJ rozdělí a děti se učí ve zbývajících třech prvních, kde to učitelky ovládájí dobře, a ta jejich někde zatím supluje. Rozvrh máme normální, jednou za cca 2 měsíce mají celý týden tzv. Centra aktivit, po-čt si vyberou každý den, do jakého centra půjdou, mají Čj, matiku, vědy a umění a další den se zase otočí. V umění-neboli pracovní činosti tvoří užasné věci, ve skupinách, učí se tak týmové práci a že jsou všichni za jednoho a jeden za všechnyKaždý dostane svou roli a té se musí daný den držet-např. kapitán týmu, časoměřič, mluvčí apod
|
Siren |
|
(17.1.2015 13:38:03) Mívali i "narušitele", ale nikdo to nechtěl dělat, tak ho p.uč. zrušila Jinak na naší škole je asi 4 roky nová ředitelka a vedení školy se také pozměnilo, v okolí je velice žádaná, snaží se jít kupředu, jak kapacitně, tak jinými formami a ředitelka je vstřícná, pokud to jde.I učitelé ji mají většinou rádi(učí tam moje kamarádka)
|
|
Berengarie |
|
(17.1.2015 17:46:13) Siren, takže chápu to správně, že hlavní výhody jsou, že (i) vyučování je podáváno pro děti zábavnější formou, (ii) děti jsou aktivnější, musí se samy rozhodovat, (iii) děti se učí týmové spolupráci, nikoli soupeření a (iv) učitelka může díky tomu uspořádání přistupovat k dětem individuálněji?
|
Siren |
|
(17.1.2015 20:19:46) Ano, naše učitelka podporuje spolupráci a ne soupeření, snaží se děti naučit, aby slabším pomáhali a nikomu se neposmívali, vidím u dcery veliké pokroky empatie a ve škole jí to tak baví, že je smutná, když tam nemůže protože je nemocnáP. učitelku milují všechny děti, co jsem se tak poptávala, protože dcera je z ní opravdu nadšená. My jsme na tř.schůzce odsouhlasili z 90% rodičů slovní hodnocení do 4. třídy, po 5.ročníku už se chodí na gympl, tak někdo chce už pak raději známky. Tabulku mračounů a smajlíků nemají, pro motivaci mají takovou přeloženou A4 čtvrtku, kam jim do okýnek učitelka dává razítko za něco...(pomohl spolužákovi, p.učitelce, rozdělil se o svačinu, a já nevím co ještě)Za 10 razítek si dítě může vybrat z truhly "pokládek"(tam nakupuje p.uč. z peněz tř.fondu různé drobné hračky a papírnictví-za cca 25,- kč kus, malé pastelky, nebo třeba hezký magnet apod., mají z toho radost, zavedla to v 1.třídě.
|
Siren |
|
(17.1.2015 20:29:49) A ještě se mi v 1. třídě líbil jeden nápad učitelky, přinesla plyšového pejska- Mazlíka a toho ze začátku dostávali děti za 3 razítka, mohli se s ním mazlit, dokud se nepřesypaly hodiny, které jim položila na laviciŘíkala, že jim chce co nejvíc ulehčit ten přechod od hraní si ve školce k učeníDěti se na něj těšívali a musela ho vzít na školu v přírodě. Mj- na školu v přírodě vzala své morče a děti se o něj týden střídavě starali, byli nadšené
|
|
|
|
|
Berengarie |
|
(17.1.2015 14:29:45) Tak třeba absence známkování je pro mě jasné plus, pokud se to teda učitelka nesnaží kompenzovat nástěnkou se smajlíky a mračouny. Co se týče té špatné angličtiny, máš pocit, že je to učitelkou nebo systémem výuky? A jaký to mělo vliv na postoj dětí ke vzdělávání celkově? Chodí do školy rády? Zajímají se o nové věci? Aktivně řeší, co budou dělat po základce?
|
Markéta, kluci 13 a 6 | •
|
(17.1.2015 14:48:16) JO, to neznámkování mi taky přijde dobré. Měli to snad původně bez známek až do čtvrté třídy, ale pak si rodiče prosadili, že chtějí známky.
Angličtina - myslela jsem si, že je to hlavně neteří, ale synovec umí celkem taky prd. Ona je v sedmičce, on v pětce.
Postoj ke vzděláváním bych řekla mají takový průměrný - rozhodně je lepší víkend než den ve škole. Neteř je ze školy vystresovaná, strašně se snaží, ale moc jí to učení nejde. Synovec je v pohodě, ale jistě by se bez školy obešel. O nové věci se nezajímají nad průměr mě známých dětí. Ona řeší, co bude dělat po základce (však je už v sedmičce), synovec chce zkusit gympl, ale učit na přijímačky se nebude. Dál neřeší.
Celkem bych řekla, že jsou to normální děti s průměrným vztahem ke vzdělávání.
|
|
|
|
|