Určitě se to liší škola od školy.
U nás to bylo tak, že jsme si do zápisního listu u zápisu mohli napsat, co preferujeme a podle toho se odvíjelo, zda budou např. dvě první třídy klasické a jedna Začít spolu, nebo obráceně. Loni otevírali 4 první třídy a je to půl na půl.
V naší třídě jsou vesměs standartní rodiče, někteří tam dali dítě i z toho důvodu, že to není jejich spádová a bylo jim celkem jedno, kam jejich dítě bude chodit, takže třeba vím, že asi pěti rodičům volala po zápisu ředitelka, kde má volná místa a rodiče tedy souhlasili, že je dají do Začít spolu, i když ze začátku preferovali klasiku. Nikdo není nespokojený.
Naše učitelka vypadá, že umí učit a je dobrá angličtinářka. V jedné současné 1.třídě je jedna učitelka, která není dobrá angličtinářka, takže to po dohodě s rodiči udělali tak, že třídu na AJ rozdělí a děti se učí ve zbývajících třech prvních, kde to učitelky ovládájí dobře, a ta jejich někde zatím supluje.
Rozvrh máme normální, jednou za cca 2 měsíce mají celý týden tzv. Centra aktivit, po-čt si vyberou každý den, do jakého centra půjdou, mají Čj, matiku, vědy a umění a další den se zase otočí. V umění-neboli pracovní činosti tvoří užasné věci, ve skupinách, učí se tak týmové práci a že jsou všichni za jednoho a jeden za všechny
Každý dostane svou roli a té se musí daný den držet-např. kapitán týmu, časoměřič, mluvčí apod