Yuki 00,03,07 |
|
(17.4.2015 16:58:21) když odpadne, tak výuka není, takže se nepočítá za 100 % těch 20 možných dní, ale třeba 15 skutečně odučených. pak i 30 % povolené absence není z 20, ale z 15 hodin, ne? přece nebude děcko nahrazovat něco, co nebylo
jinak syn chodí na olympiády a má víc než 50% absenci v předmětech ,který jsou jen jednou týdně, protže spousta olympiád připadla letos na úterý. Předpokládám, že reprezentace školy není důvodem k potížím, jinak by ho čekaly komisionální zkoušky z hudebky a výtvarky, na gymplu :)))
Delete, jsi učitelka, copak se nezvládneš domluvit? zjistit si ve škole, ve své škole, jaká jsou pravidla a pak se z pozice kolegyně domluvit, kdyby hrozil problém? že děcko není flákač, ale bylo nemocný, to přece jsou opatření hlavně pro lenochy, neber to tak vážně :)
|
Puma |
|
(17.4.2015 17:04:13) "když odpadne, tak výuka není, takže se nepočítá za 100 % těch 20 možných dní, ale třeba 15 skutečně odučených. pak i 30 % povolené absence není z 20, ale z 15 hodin, ne? přece nebude děcko nahrazovat něco, co nebylo"
Takhle jsem uvažovala taky.
|
|
Líza |
|
(17.4.2015 17:06:55) Yuki, no právě, takže k naplnění těch procent stačí chybět méně hodin.
|
Puma |
|
(17.4.2015 17:08:15) Aha, už rozumím.
|
|
|
Delete |
|
(17.4.2015 18:57:32) Delete, jsi učitelka, copak se nezvládneš domluvit? zjistit si ve škole, ve své škole, jaká jsou pravidla a pak se z pozice kolegyně domluvit, kdyby hrozil problém? že děcko není flákač, ale bylo nemocný, to přece jsou opatření hlavně pro lenochy, neber to tak vážně :)
Jak souvisí to, že jsem učitelka, se schopností se domluvit? Pro gymply jsem rodič jako každý jiný.
Nehledě na to, že ono jaksi nebylo zatím kdy se na něčem domlouvat. Povolenou 20% absenci jsem zjistila chvíli před tím, než jsem založila tohle téma. A téma jsem založila proto, že jsem potřebovala vyventilovat své zjištění. V noci toho člověk o moc víc nezmůže.
Jinak na tohle nejsou žádná univerzální pravidla, takže ptát se u sebe ve škole je zcela mimo. Pokud má škola ve školním řádu, co jsem sem kopírovala, mohu tak maximálně žádat o výjimku, ale pouze z pozice rodiče.
Jak je zřejmé z diskuze, moje obavy nejsou tak zcela mimo. Ale ono je snadné nebrat něco vážně, když se tě to netýká...jenže mě se to týká, takže to vážně beru.
|
Delete |
|
(18.4.2015 14:50:37) Tak dítě šlo nakřáplé do školy s omluvenkou na TV, že kdyby jí nebylo dobře, ať má nějakou úlevu ze zátěže (takže ani ne úplné uvolnění)....dítě předalo učitelce, učitelka řekla, že to zvládne, nechala je v dešti běhat....a odpolednee dítě definitivně lehlo .
A aby toho nebylo málo, na ZŠ dostalo nejmladší dítě napomenutí třídního učitele za nedostatečnou přípravu na vyučování a neplnění školních povinností...za 10 zapomenutí, z toho skoro polovina jsou podpisy rodičů (3x nepodepsané čtení....že má dítě za tu dobu přečtené a zapsané 2 knížky ve čtenářském deníku je úplně jedno) a jednou v ŽK nepodepsaný výskyt vší ve škole.
|
Karel | •
|
(19.4.2015 9:31:21) Napiš dopis, že s potrestáním nesouhlasíš, že dítě ti vše k podpisu předložilo, ale že jsi prostě zapomnětlivá a věci mu zapomínáš podepsat. Tedy že dítě se nedopustilo žádného zaviněného úmyslného ani nedbalostního porušení školního řádu. Nadto že s podepisováním domácích úkolů a domácí práce nesouhlasíš, už proto, že tuto povinnost nezakládá školský zákon, ani školní řád a ani škola není k takovému opatření zmocněna školským zákonem. A že v případě dopadu na hodnocení chování se proti němu odvoláš zákonem stanoveným způsobem.
|
|
Karel | •
|
(19.4.2015 10:17:42) Jo a závažný pokyn k uvolnění z TV dává lékař a alespoň ta naše fanatické tělocvikáře nemusí. Takže nám už uvolnění nabízela několikrát - na astma i celkovou velkou nemocnost.
A už jsem četl, že takto kdosi prostě zmařil komisionálky, uvolnění a zákaz TV doručený před prázdninami a škola nemohla nic dělat.
|
Karel | •
|
(19.4.2015 17:02:22) Toto opatření s termínem, do kdy je nutno uvolnit z TV, je nezákonné. Právě proto to myslím řešila ČŠI (?). Protože prostě rozhodnutí lékaře nesmí škola ignorovat, ani když přijde během roku.
|
Jahala. |
|
(19.4.2015 19:19:22) Šuplíku, třeba nejdřív rodiče Špičák, že bude brzo lepe a pak řeší jiné věci dulezitejsi než TV a docházka. Já se teda se školou vždy domluvila až na střeni byly trochu problémy. Nakonec jsem je uargumentovala
|
|
|
Karel | •
|
(20.4.2015 10:14:10) Šuplíku, já vím, že existují děti záškoláci. Ale zrovna u tělocviku je problém s tím, že na začátku roku (na podzim) vypadá dítko vcelku zdravě. A během podzimu se někdy sesype, někdy ne. A pokud ano a dostane dvě angíny za sebou s nějakým virózním náběhem, tak z to ho máš 6 týdnů doma, jen to fikne. Jenže v TV to není 6 týdnů, ale třeba 8 nebo 10, podle délky doporučené rekonvalescence. A to už máš 50% nedocházky.
Pokud ho máme uvolnit do konce září apod. z TV, tak musíme být věštci. A navíc dítko by nemuselo být uvolněné, stačilo by kdyby prostě škola vzala v úvahu, že když tam není, tak tam není. Částečné uvolnění. Klasifikace fakt u TV není náš problém, klidně neklasifikace.
Navíc pediatrička nás tlačí do toho, abychom děti nechávali doma při každé zvýšené teplotě s náznaky virózy, ale nechodili za ní. Že to prostě potřebují vyležet.
Zřejmě v novém gymplu mé dcery hned na začátku zajdu za ředitelkou, co s tím dělat.
|
Karel | •
|
(20.4.2015 15:47:03) Šuplíku, jenže pro některé z nás co je psáno, to je dáno. Já samozřejmě vím, že se s normálním učitelem domluvím. Jenže tak nějak mimo psaná pravidla.
Příklad: Ministr školství chce prosadit povinný předškolní ročník. Proč? Protože určitá nevelká skupina dětí má problém v první třídě, především sociálně nepřizpůsobivých. Takže kvůli problému malé skupiny a školy budeme buzerovat plošně většinu. Zápis, omluvenky, nelze si zvolit jinou formu, maminka co je doma na MD apod. Čili kvůli malé skupině se přijme nepřiměřené opatření.
Říci ve ŠkŘ, že děti smí být uvolňované na počátku roku je přesně stejného kalibru. Jde o tom, že lze pracovat i s pravidly jemněji, vyjadřovat se přesněji apod. Rodiče požádají bezodkladně, na nový školní rok do ...
Ale stejně je to škole na nic, protože pokud je rozhodnutí lékaře závazné (a to je), tak škole po doručení papíru nezbude nic jiného než sklapnout podpatky. Protože pokud je třeba dítě osvobozené od 1.6. tak prostě technicky komisionálky z TV nelze udělat (leda snad napsat nějaký referát o sportu).
Kromě toho, teď mne napadlo, ve ŠkZ je pro výchovy odchylná úprava komisionálek, ne? Tak jsem šel do zákona, ale pouze pro ZŠ. Aha, takže je to takto:
Na ZŠ by komisionálky pro nedocházku být vůbec neměly. Podle zákona se pouze odloží klasifikace do konce září. Komisionálky by být měly pouze v případě námitky ke klasifikaci ze strany rodičů a reparátu a netýkají se výchov - tam je jenom přezkum. A neprospěl z výchov neznamená propadnutí.
Na SŠ už nikdo na výchovy nemyslel (i když 8lG je mají). Přitom komisionálky z výchov jsou bytostně nesmyslné...
|
Karel | •
|
(20.4.2015 23:36:51) Já jen vycházel ze ŠkZak - a to pro ZŠ.
Všimni si prosím: - že z výchov se nedá propadnout (par 52/1), čili i neklasifikován na konci roku neznamená propadnutí. - že z výchov se nedá dělat reparát (par.53) - že i v případě nesouhlasu rodiče s klasifikací výchovy nenastupuje komisionální přezkoušení, ale pouze přezkum průběžné klasifikace (podobně jako u známky z chování) - že se nikde nepíše o tom, že odložená klasifikace je automaticky komisionální zkouška (oproti reparátu a námitce rodiče), čili logicky vyloženo, spíše to má být něco jiného, než komisionálka a to obzvláště u výchov, kde je jasný předpoklad, že výchovy nelze komisionálně hodnotit...
Logické by bylo doplnění chybějící klasifikace z částí, kde žák chyběl, pokud je to možné. Zákon zde ponechává prostor pro jemnější nástroje, než je komisionálka. I v duchu toho, že by škola neměla např. nemocnému komplikovat nadmíru samotné nemoci jeho situaci, naopak má povinnost být příznivá a vytvářet podmínky, kde hendikep není nevýhodou. Podobně hovoří i přiložená důvodová zpráva MŠMT k původnímu znění zákona, které se zde neměnilo.
---------------------------
§ 52 (1) Do vyššího ročníku postoupí žák, který na konci druhého pololetí prospěl ze všech povinných předmětů stanovených školním vzdělávacím programem s výjimkou předmětů výchovného zaměření stanovených rámcovým vzdělávacím programem a předmětů, z nichž byl uvolněn, pokud mu nebylo povoleno opakování ročníku podle odstavce 6 věty třetí. ... (2) Nelze-li žáka hodnotit na konci prvního pololetí, určí ředitel školy pro jeho hodnocení náhradní termín, a to tak, aby hodnocení za první pololetí bylo provedeno nejpozději do dvou měsíců po skončení prvního pololetí. Není-li možné hodnotit ani v náhradním termínu, žák se za první pololetí nehodnotí. (3) Nelze-li žáka hodnotit na konci druhého pololetí, určí ředitel školy pro jeho hodnocení náhradní termín, a to tak, aby hodnocení za druhé pololetí bylo provedeno nejpozději do konce září následujícího školního roku. V období měsíce září do doby hodnocení navštěvuje žák nejbližší vyšší ročník, popřípadě znovu devátý ročník. (4) Má-li zákonný zástupce žáka pochybnosti o správnosti hodnocení na konci prvního nebo druhého pololetí, může do 3 pracovních dnů ode dne, kdy se o hodnocení prokazatelně dozvěděl, nejpozději však do 3 pracovních dnů ode dne vydání vysvědčení, požádat ředitele školy o přezkoumání výsledků hodnocení žáka; je-li vyučujícím žáka v daném předmětu ředitel školy, krajský úřad. Pokud není dále stanoveno jinak, ředitel školy nebo krajský úřad nařídí komisionální přezkoušení žáka, které se koná nejpozději do 14 dnů od doručení žádosti nebo v termínu dohodnutém se zákonným zástupcem žáka. Česká školní inspekce poskytne součinnost na žádost ředitele školy nebo krajského úřadu. (5) V případě, že se žádost o přezkoumání výsledků hodnocení žáka týká hodnocení chování nebo předmětů výchovného zaměření, posoudí ředitel školy, je-li vyučujícím žáka v daném předmětu ředitel školy, krajský úřad, dodržení pravidel pro hodnocení výsledků vzdělávání žáka stanovených podle § 30 odst. 2. V případě zjištění porušení těchto pravidel ředitel školy nebo krajský úřad výsledek hodnocení změní; nebyla-li pravidla pro hodnocení výsledků vzdělávání žáků porušena, výsledek hodnocení potvrdí, a to nejpozději do 14 dnů ode dne doručení žádosti. Česká školní inspekce poskytne součinnost na žádost ředitele školy nebo krajského úřadu. (6) Žák, který plní povinnou školní docházku, opakuje ročník, pokud na konci druhého pololetí neprospěl nebo nemohl být hodnocen. To neplatí o žákovi, který na daném stupni základní školy již jednou ročník opakoval. Ředitel školy může povolit žákovi na žádost jeho zákonného zástupce a na základě doporučujícího vyjádření odborného lékaře opakování ročníku z vážných zdravotních důvodů, a to bez ohledu na to, zda žák na daném stupni již opakoval ročník.
§ 53 (1) Žáci devátých ročníků a žáci, kteří na daném stupni základní školy dosud neopakovali ročník, kteří na konci druhého pololetí neprospěli nejvýše ze dvou povinných předmětů s výjimkou předmětů výchovného zaměření, konají opravné zkoušky. (2) Opravné zkoušky se konají nejpozději do konce příslušného školního roku v termínu stanoveném ředitelem školy. Žák může v jednom dni skládat pouze jednu opravnou zkoušku. Opravné zkoušky jsou komisionální. (3) Žák, který nevykoná opravnou zkoušku úspěšně nebo se k jejímu konání nedostaví, neprospěl. Ze závažných důvodů může ředitel školy žákovi stanovit náhradní termín opravné zkoušky nejpozději do 15. září následujícího školního roku. Do té doby je žák zařazen do nejbližšího vyššího ročníku, popřípadě znovu do devátého ročníku. (4) V odůvodněných případech může krajský úřad rozhodnout o konání opravné zkoušky a komisionálního přezkoušení podle § 52 odst. 4 na jiné základní škole. Zkoušky se na žádost krajského úřadu účastní školní inspektor.
---------------------------
Důvodová zpráva: K § 52 Pokud jde o postup žáka do vyššího ročníku, stanoví se, že postupuje žák, jehož hodnocení bude ve všech povinných předmětech stanovených rámcovým vzdělávacím programem lepší než nedostatečné (vyjádřeno klasifikačními stupni), s výjimkou předmětů výchovného zaměření, které bývá značně subjektivní a závisí často na vrozených předpokladech žáka, navíc v mnohých případech zhoršená známka z výchovně zaměřeného předmětu spíše supluje známku z chování. Nově se zavádí možnost opakovat ročník na každém stupni pouze jednou, poté žák postupuje do vyššího ročníku bez ohledu na prospěch (s výjimkou opakování ze zdravotních důvodů). Předkladatelé jsou toho názoru, že: - žák, který propadne a dostává se do třídního kolektivu mladších žáků, obvykle i z pocitu vlastní degradace, chová se vůči spolužákům agresivně; jeho prospěch se přitom nijak výrazně nezlepší, - žák, který z některého předmětu nebo některých předmětů neprospívá a zůstane v kolektivu svých vrstevníků, může být motivován k lepšímu výkonu právě tím, že zůstává ve své třídě; - pokud žák opakuje ročník, zvláště několikrát, se s některými vyučovacími předměty a obsahy učiva již nikdy nesetká, což pro jeho další život nebude také nijak prospěšné; - opakování ročníku doporučujeme v případě, když o to požádá zákonný zástupce žáka z důvodu žákova dlouhodobého onemocnění, kdy nemohl být vzděláván ani podle individuálního vzdělávacího plánu a zameškanou látku by se doučoval jen velmi obtížně. V případě, kdy je žák dlouhodobě nemocen nebo nebyl z jiných důvodů hodnocen a škola nemá dostatek podkladů pro objektivní hodnocení žáka, umožňuje se řediteli školy stanovit náhradní termíny pro hodnocení. I nadále v souladu se současnou úpravou je zachováno právo zákonného zástupce žáka odvolat se proti hodnocení žáka na konci příslušného pololetí, pokud má pochybnosti o jeho správnosti a chce využít práva na komisionální přezkoušení žáka.
K § 53 Ustanovení zakládá právo žáka konat opravné zkoušky, a to v případě, že neprospěl nejvýše ze dvou povinných předmětů mimo předmětů výchovného zaměření. Pokud žák neprospěl ze tří a více povinných předmětů (mimo předmětů výchovného zaměření), předpokládá se, že jeho nedostatky ve vzdělání jsou takového rozsahu, že je nelze doplnit do termínu opravných zkoušek a žák opakuje ročník. Pokud žák již na daném stupni opakoval ročník, postoupí do vyššího ročníku bez ohledu na prospěch, opravné zkoušky nekoná. Termín konání opravných zkoušek se stanovuje nejpozději do konce letních prázdnin. Vzhledem k nutnosti zachování objektivity přezkoušení žáka stanovuje zákon opravnou zkoušku jako zkoušku komisionální. Dále jako ochranu před nadměrnou zátěží žáka omezuje počet zkoušek v jednom dni na jednu. Stanoví se, že pokud žák nevykoná opravnou zkoušku úspěšně nebo se k ní nedostaví, neprospěl. Zároveň se umožňuje v závažných případech (předpokládají se zejména zdravotní důvody) posunout termín opravných zkoušek do 15. září. V době od 1. září do termínu konání zkoušky je žák zařazen do nejbližšího ročníku nebo znovu do devátého ročníku (zůstává žákem školy). Postup je shodný se současnou úpravou. V zájmu ochrany práv žáka a zajištění objektivity při opravné nebo komisionální zkoušce se zavádí v odstavci 4 možnost konat tyto zkoušky na jiné škole a za účasti školního inspektora. Kompetence rozhodnout jsou v daných případech svěřeny krajskému úřadu.
|
Karel | •
|
(21.4.2015 21:32:33) To nejsou slovíčka, to je zákon. A je jasné, že školské zvyklosti jsou nějaké, ale je hloupé, pokud se třeba v doplnění klasifikace postupuje tak, že se dělá reklasifikace za celý ročník (a zřejmě se nepřihlíží, nebo jen z části k dosavadním známkám).
Možná nás tohle téma, zatím akademicky pojaté, čeká, protože kluka pro velké bolesti hlavy trvající už přes týden a dvě mdloby během té doby dneska doktorka nechala doma.(Domnívá se, že je to vyčerpáním. Pokud to nepomůže, tak neurologie...) A v AJ už to měl nahnuté. Přitom měl ale všechny písemky doplněné, takže jaké doplnění klasifikace. Navíc v ŠŘ je povinnost 3 známky za rok, což je vcelku nesrovnatelné s cca 10 písemkami, které absolvoval.
Takže pokud by padl tento návrh, tak společně (synovi bude těsně 18) napíšeme paní ředitelce velmi mírně, slušně a výkladově naše odchylné stanovisko a budeme žádat o vysvětlení jejího výkladu ŠkZ a ŠŘ.
Ono opravdu jde o to, že škola podle antidiskriminační legislativy navíc nesmí diskriminovat nemocného, ale naopak mu pomoci překonat tento hendikep (povinné pozitivní opatření), což když se stalo (vše je dohnáno), tak není důvod k přezkoušení.
|
Karel | •
|
(22.4.2015 1:10:58) Jasně, synovi asi nebudou dělat problém, snad. Zase jednou úspěšně reprezentoval školu.
Ale taky referoval, že ona kantorka o něm veřejně prohlásila, že se jí ulejvá z hodin a byl z toho zoufalej (má ještě občas divný reakce jak je LMĎák, možná trochu s PAS, ale tehdy se to ještě tak detailně neřešilo). A tak šel za třídní, ta je taková máma všech, a pak ta musela jít vysvětlit, že byl fakt tak dlouho nemocnej + reprezentace školy. Někdy jsou ty reakce a lidi divný. Dokonce i uvnitř sboru... Přesto, že to bylo v třídnici jasné, že nejde jen o hodiny AJ.
Navíc, jak lze pracovat s pojmem "ulejvák"? Nic takového oficiálně neexistuje. Buď škola omluvu uzná, nebo ne. Zbytek jsou dojmy a pocity a ty jsou zrádný a lze jimi jen ublížit. Sorry, možná jsem taky trochu PAS, prostě já mám radši logickou strukturu práva, než nejasnou spleť vztahů, dojmů, pocitů... Ale rozhodně taky třeba nenechám kvůli opravkám narušit rodinnou dovolenou apod.
Mj.: Přesně tohle zažila teď drahá polovička na VOŠce, kde na 40-60l ženský dělal ramena ftvs (cca 28), že kdo nepojede na lyže, je ulejvák a když přinese papíry od doktora, tak bude muset psát práci za trest o délce XX normostran, a že si ho užije a bude mu to vracet (to bylo v písemné prezentaci předmětu na webu). Tak mu jedna dáma napsala do té práce, že je blbec, a že si léčí mindrák... A že jestli jí to vrátí, tak ale jedině přes vedení školy, kde bude předně řešit otázku, zda není už dávno mimo etický kodex školy... Přežila.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|