| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Nápady na společné projekty s dětmi

 Celkem 20 názorů.
 Suza007 


Téma: Nápady na společné projekty s dětmi 

(12.6.2015 7:06:19)
Zdravím,

ráda bych se svými dětmi (starší půjde do první třídy, mladší bude od září předškolák) dělala různé projekty a la domácí škola. V první řadě jde o to trávit společně čas zábavnou formou pro všechny zúčastněné, v druhé řadě pak o to, se něco nového dozvědět. Čas budeme mít spíš jenom o víkendech, takže jsem myslela, že bych třeba každý měsíc pojala v určitém tématu, kterému bysme věnovaly třeba půl všech sobot v daném měsíci.

Vidím, jak starší doslova hltá všechny informace kolem sebe, všechno ji zajímá a má kolikrát velmi dobré a konkrétní dotazy, kt. nedokáži zodpovědět. A obávám se, že první třída ji v tomto směru úplně neuspokojí. Tak bych to ráda zkusila já, s tím, že bysme zapojily i mladší. Navíc by mě to bavilo :-)

Moje představa je taková, že si vezmeme nějaké téma (Karel IV., Praha, lidské tělo, kachna - viz jiná diskuze o projektech v německé škole :-)), něco si o něm přečteme, pak si vymyslíme a uděláme k tématu různé "úkoly" (např. Karel IV. - můžeme zajet na Karlštejn, udělat maškarní ve středověkém stylu, vyrobit šperk, udělat si královskou hostinu,...) a na konec nějaký výstup, nejspíš tedy pár obrázků, možná fotky a vyrobit prostě nějaký papír, kde bude shrnuto, co jsme dělaly a zjistily.

Takže jsem se chtěla poradit, jaká témata by tak mohla být vhodná. Nějaké nápady mám, ale uvítám další, klidně i s činnostmi, které by se daly v rámci projektu dělat.

Moc díky za tipy a zkušenosti.
 Eržika. 


Re: Nápady na společné projekty s dětmi 

(12.6.2015 7:15:15)
Suzo a jsi na FB?
Dala bych ti tipy na skupiny, kde jsou prezentovány projekty, i domácích školáků.
 Suza007 


Re: Nápady na společné projekty s dětmi 

(12.6.2015 7:19:34)
Jj, jsem. Tipy na skupiny uvítám.
 Eržika. 


Re: Nápady na společné projekty s dětmi 

(12.6.2015 7:47:11)
Tak mi písni na mail. :-)
 Suza007 


Re: Nápady na společné projekty s dětmi 

(12.6.2015 7:57:33)
e-mail odeslán ~;)
 MarikaP+3 


Re: Nápady na společné projekty s dětmi 

(15.6.2015 11:57:36)
Eržiko, taky jsem si dovolila poslat mail, děkuji.
 Filip Tesař 


Re: Nápady na společné projekty s dětmi 

(12.6.2015 8:14:13)
Doporučuju v dějepise nezajímat se jen o ty "vysoký" dějiny - krále, šlechtu apod., ale i běžnej život obyčejnýho člověka. Zajímavá může bejt hra na "co nebylo" - co z běžnejch věcí kolem nás kdy nebylo, a pokud bylo něco místo nich, co to bylo. Jinak se z dějepisu dá získa takovej falešnej obrázek o minulosti (lidi se akorát jinak a zábavně oblíkali a prožívali víc dobrodružství).

Výborná pomůcka k dějepisu je kniha Cesty dětí do staletí.
 Suza007 


Re: Nápady na společné projekty s dětmi 

(12.6.2015 8:20:54)
Filipe,
děkuji za příspěvek - naprosto s tebou souhlasím :-) Cesty dětí do staletí máme a jsou naprosto úžasné. Jinak mám doma všechny Vondruškovi encyklopedie, ty jsou taky o obyčejných lidech a běžném životě. Pro malé dítě sice vhodné nejsou, ale určitě se z toho dá čerpat.
 Filip Tesař 


Re: Nápady na společné projekty s dětmi 

(12.6.2015 13:09:03)
Čteš anglicky nebo ne? Na dějepisnej přehled a vytvoření zdravýho odstupu od takový tý "důstojný" historie, kterou do nás cpali, plný dat a biflování, je:

The Mental Floss History of the World:
http://www.amazon.com/Mental-Floss-History-World-Civilizations/dp/0061842672

Jestli jsi angličtiny mocná, kup a posléze prodej nějaký další dobrý duši.
 Suza007 


Re: Nápady na společné projekty s dětmi 

(12.6.2015 14:13:43)
Anglicky zatím jenom beletrii, ale můžu to zkusit :-) Díky za tip.
 Ráchel, 3 děti 


Re: Nápady na společné projekty s dětmi 

(12.6.2015 20:39:04)
Filipe, v čem konkrétně ti prosím tahle knížka připadá dobrá?
 Filip Tesař 


Re: Nápady na společné projekty s dětmi 

(13.6.2015 11:36:06)
Četlas ji?

Připadá mi samozřejmě dobrá v tom, co bylo asi prvotním smyslem při jejím vzniku: že dějiny odmytizovává. Nekouká na to, co bylo v dějinách jakoby důležitý, což bejvaj až na výjimky politický dějiny a hlavně politická moc (ten a ten, ti a ti vybudovali stát, nebo rovnou říši a ono ó hrůzo, ona se jim po několika staletích zhroutila, ale jiný převzali štafetu a dál naplňujou smysl dějin).

Za druhý vzali poctivě dějiny celýho světa. Není to to klasický "rybí oko" - Evropa (Athény, Řím...) pupek světa a zbytek takovej okraj v periferním vidění. A berou docela poctivě i dějiny v časovým rozsahu, ne jedna třetina do napoleonskejch válek a dvě třetiny zbytek (nadsázka, ale je fakt, že z moderních dějin se často probírá každej, s odpuštěním, prd, i když jsou to z větší části dějiny už taky "mrtvý", mimo kolektivní paměť, a ty starší se kvůli tomu brávaj metodou žabích skoků - jen to tzv. důležitý, to znamená často to, co je zdánlivě důležitý z pohledu těch moderních dějin a dneška, což je ale pohled dost zkreslene).

Nejsou to odborníci, i když se snažili dost poctivě čerpat z nejnovější literatury a vzali to dost zevrubně, ale občas se jim nějakej ten zastaralej pohled vloudil - ale celkově úroveň slušná.
 Ráchel, 3 děti 


Re: Nápady na společné projekty s dětmi 

(17.6.2015 13:53:59)
ne, nečetla, tak mě právě zajímalo, proč ji doporučuješ, resp. v čem je dobrá, abych zvážila, zda ji pořizovat :)
 Filip Tesař 


Re: Nápady na společné projekty s dětmi 

(18.6.2015 8:47:55)
Ráchel, úplně mi vypadlo to hlavní, proč je pro výuku dějepisu dobrá: je šťavnatá. Psaná šťavnatým slohem, ale ne prvoplánově se snahou o senzačnost nebo hláškovitost. Ale fakt se nenudíš, autoři jsou dva, co se hledali, až se našli, oba se od mládí zajímali o historii a po škole se dali na novinařinu na celkem vysoký úrovni, uměj psát, dát do pár odstavců to podstatný a včas každou pasáž ukončit, je tam spousta pasáží čistě informativních, u kterejch se žádnej hlod napsat nedá, ale v tý celkový omáčce přelouskáš snadno. A spousta vysvětlivek, vsuvek a poznámek bokem, který z tý historie dělaj takovou normální, důvěrnou záležitost, typu od: "Zvraceli opravdu Římani při hostinách, aby si mohlí dát nášup? Ano, je pravda, že zvraceli, ale že by na to měli zvláštní místnosti, pravda není," až po: "po první světový to v Německu bylo těžký, ale občas probleskl paprsek naděje, v jedný vestfálský fabrice například vyrobili zkušebních 36 kousků pískacích čajových konvic a za tři hodiny byly všechny pryč."
 Ráchel, 3 děti 


Re: Nápady na společné projekty s dětmi 

(12.6.2015 14:18:00)
Cesty dětí jsou moc fajn, ted vyšel druhý díl, učím podle toho našeho čtvrťáka, rozhodně lepší, než učebnice vlastivědy :)
 Helča + J+V+M 


Re: Nápady na společné projekty s dětmi 

(12.6.2015 9:13:32)
Suza - co se témat týká, je nejlepší vycházet z konkrétních zájmů toho kterého dítka. Např. my v první třídě jeli velké téma LIDSKÉ TĚLO, pak PŘÍRODA (ptáci, savci, plazi apod., rostliny), SVĚTADÍLY a jejich fauna, státy a VLAJKY.
 Ráchel, 3 děti 


Re: Nápady na společné projekty s dětmi 

(12.6.2015 14:22:29)
často vycházím z toho, co zrovna dítě zajímá - třeba teď přišel mladej s dotazem, jaký je rozdíl mezi sobem a losem, tak jsme rovnou přidali daňka, srnce, jelena a siku a zvládli tak "jelenovité" :)
taky jsou fajn různý ekologický témata
v zásadě ale bude super cokoliv, co budete dělat :)
 Suza007 


Re: Nápady na společné projekty s dětmi 

(12.6.2015 20:52:25)
Rachel,
díky za odpověď. Už jsem se domluvila s holkama, že si sepíšeme do sešitu všechny možné nápady a z toho pak budeme společně vybírat.
 Ráchel, 3 děti 


Re: Nápady na společné projekty s dětmi 

(12.6.2015 20:59:20)
taky se dá vycházet z toho, co máš v okolí k dispozici za výstavy, muzea apod a od toho se odpíchnout
 Suza007 


Re: Nápady na společné projekty s dětmi 

(12.6.2015 21:02:55)
nj, to je pravda :-)

Komerční sdělení

Zajímavé akce

Vložte akci

Další akce nalezte zde

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.