Monty |
|
(14.8.2015 9:38:52) Empaticky se má člověk chovat ke každému. To, že je problém být jiný a na každou kravinu musí mít rodiče diagnózu se mi taky vůbec nelíbí, ale je to samozřejmě každého věc.
|
arsiela, |
|
(14.8.2015 9:47:58) Monty PAS je kravina?
|
Monty |
|
(14.8.2015 9:54:45) arsielo, kravina je dělat z každé odlišnosti diagnózu. Mně to trochu připomíná doby, kdy každá dáma z lepší společnosti měla neurózu, protože jinak by byla nespokojená se životem. Jistě, jsou "odlišnosti", které celkem dost komplikují život, ale nevěřím tomu, že se najednou zničehož nic objevily mraky autistů. Procento výskytu jakékoli "poruchy" v populaci takhle dramaticky nenarůstá, to platí leda u chorob z ozáření v okolí Černobylu. Nadužívání diagnóz navíc škodí těm, co opravdu nějaký závažný problém mají.
|
arsiela, |
|
(14.8.2015 10:01:49) Monty záleží čemu říkáš odlišnost.Když máš dítě co ti absolutně nekomunikuje s lidma,v kolektivu běžné třídy by se druhej den asi zbláznilo a zabilo se, tak už to je docela problém a řešit to musíš.Bohužel bez štemplu tě většina škol pošle do kopru a bude se to dítě snažit nacpat do škatulky průměru nebo ho vyštípat.A že dřív se nediagnostikovalo?Bohužel ne,spousta autistů měla nálepku mentální retardace a nikdo to neřešil.Flákli se do úžasného socíkovského ústavu a bylo.Spousta dětí s dys poruchama propadala a končili na dvouletých učňácích uplně zbytečně.fakt to enchci s minulostí srovnávat.
|
koa |
|
(14.8.2015 10:08:03) Ne, nekonečnou smyčku s Monty si dávat nebudu.
|
Clary |
|
(14.8.2015 10:20:37) Já s Monty souhlasím. Mám osobní zkušenost. Dnes se všechno zdiagnostikuje za pár minut jako autismus. Několikrát jsem musela se synem navštívit slovutného soudního znalce z obou dětské psychologie. Otec dítě najednou žádal do své péče a musel se znalecky přezkoumat synův názor, že k otci na trvalo nechce. Bylo mu v té době 6 let. Už jsme u znalce v pracovně byli asi hodinu, znalec nejprve zpovídal mě, syn se nudil, tak si hrál s míčkem. V zápisu znaleckého posudku je několik vět o možném autismu syna, neboť "dítě si monotónně pohrává s míčkem". Tak to se ve mě vařila krev, když jsem to četla.
|
Dani.K, K 05, P 09 |
|
(14.8.2015 18:02:31) Clary, jen reaguji na tuto větu: "Dnes se všechno zdiagnostikuje za pár minut jako autismus." V Aple diagnostika trvá dva dny (jednou pohovor s rodiči, podruhé i s dítětem) a celkem je to sezení na cca 8-10 hodin. A to nepočítám dobu na vytvoření lékařské zprávy. No a v Motole je diagnostika minimálně na týden hospitalizace... Že někdo po hodinovém pozorování/rozhovoru určí nebo naopak zruší diagnozu autismu, je průser... ale ano, i to se děje...
|
Juldafulda |
|
(14.8.2015 18:30:32) Ono kdyby se pi ucitelky neustale sebevzdelavaly, tak nemuseji matky litat po vsech certech a honit razitka. Ono je jednodussi dat diteti nalepku problematicke dite nez si obcas neco precist ze.
|
Juldafulda |
|
(14.8.2015 18:36:53) Lassie tak zrovna my jsme pripad toho, ze ac po nas byl vyzadovan papit, tak na pristupu k diteti se nic nezmenilo. Ve skole to razitko mit musi, aby mohla dostat pi ucitelka asistenta i k jinym deckam. A mohl mit ivp k dys porucham kam se schovalo i davani vice ukolu.
Prijde mi to fakt padle na hlavu.
U autisty nevim. Ono ja jednoho znam defakto az na tu socialni stranku je v poho. Zajimalo by me jak potom funguje takov clovek jako dospely.
|
Lassiesevrací |
|
(14.8.2015 18:41:18) Já znám dvě děti s PAS, kteří asistenta mají a kde to dobře funguje. Jedno to dítě je premiant na ZŠ(II. stupeň). V PPP přitom rodičům vymlouvali zařazení dítěte do běžné ZŠ.
|
|
|
Juldafulda |
|
(14.8.2015 18:50:53) Tutenstein mame bezva ucitelku, ktera si umi prosadit sve. . Otazkou je jak dlouho ji to vydrzi.
|
|
|
|
|
|
|
|
Monty |
|
(14.8.2015 10:22:10) arsielo, v tom to asi bude. Mně je jasný, že je pro rodiče těžké smířit se s tím, že je dítě mentálně retardované a že "autista" zní líp. Problém je jinde. Ať už totiž ten fakt nazveš jakkoli, realita zůstane stejná. Takže k čemu je to v praxi? Dítě s "problémem" nepůjde do zvláštní školy, ale bude s asistentem na běžné základce, kde bude mít buď pětky nebo se bude známkovat mírněji, protože má diagnózu. A dál? Bude z něj jednou profesor na VŠ, chirurg nebo top manager? Těžko. Pokud bude schopné pracovat, tak bude stejně dělat práci, jakou dřív dělaly ty děti z dvouletých učňáků. Jediné, co se změnilo je, že s tím mají učitelé víc práce a že to často dost ruší ostatní děti ve třídě a znesnadňuje výuku. Takže pro mne žádný extra progres, spíš cesta zpět. Lidé nejsou stejní a nikdy nebudou. I když mají rovné příležitosti, nemají rovné schopnosti. Papír odkudkoli k tomu není potřeba, to je celkem stará vesta, nic nového pod sluncem.
|
Martina, 3 synové |
|
(14.8.2015 10:25:50) tak bude stejně dělat práci, jakou dřív dělaly ty děti z dvouletých učňáků.
Nebude. Protože dítě, které prolezlo základku s asistentem, na žádný učňák nevezmou, ani by to nezvládlo, ani by mu to maminka nedovolila.
|
arsiela, |
|
(14.8.2015 10:32:58) martino co to je za debilní blábol.Jak dítě ,které prolezlo základku s asistentem.Myslíš že vozíčkář,který má nadprůměrné IQ a má asistenta nemá an to studovat?Se prober laskavě a přestaň kafrat debilní moudra o kterých víš akorát houby.
|
Monty |
|
(14.8.2015 10:34:34) asielo, ale o vozíčkářích tady nebyla řeč, fyzický handicap je něco docela jiného.
|
arsiela, |
|
(14.8.2015 10:36:39) Monty to Martina nenapsala psala o ZŠ s asistentem.A navíc AS může mít asistenta a přitom vysoké IQ a vystudovat yvsokou.Poteřba asistenta se schopností studovat nemá nic společného.
|
Martina, 3 synové |
|
(14.8.2015 10:39:31) Poteřba asistenta se schopností studovat nemá nic společného.
To jsem přece tvrdila taky. Jen jsem podotkla, že sehnat placené zaměstnání s asistentem může být poněkud problematické.
|
|
koa |
|
(14.8.2015 10:40:48) Arsielo, beru to tak, že tyhle ty kecy, pardon, "řeči s nadhledem", jsou od lidí, co skutečné obtíže tohoto druhu nemuseli (nebo nechtěli) řešit. Rozčiluje mě to, to jo, protože takhle se na to dívá asi hodně lidí, akorát že do očí mi to nikdo neřekne. Ale co s tím, kolikátá je to jen tady diskuse na podobné téma se stejnými lidmi, kteří se nehnuli ani o píď.
|
|
Monty |
|
(14.8.2015 10:40:56) arsielo, potřeba asistenta ne, ale mentální retardace ano. Potřeba asistenta u tělesně postižených je tak trochu jiná liga. V tomhle směru ten progres vidím a přijde mi to naprosto v pořádku.
|
xx | •
|
(15.8.2015 21:32:22) Plete si pojmy, byla řeč o AS, případně vysokofunkční (tj. velmi schopný fungovat se specifiky ) a toto se vylučuje s mentální retardací - to je něco jiného a nekombinuje se to.
|
|
|
|
|
Martina, 3 synové |
|
(14.8.2015 10:37:24) Arsielo
Omlouvám se, měla jsem pocit, že námětem diskuze je diagnostika autismu, při kterém snad hybnost končetin omezena nebývá. Ale odborník na to nejsem.
|
arsiela, |
|
(14.8.2015 10:41:00) Ale i autismu máš širokou škálu,a může tam být yvsoké IQ,přesto třeba na základce potřeba asistenta je.Můžeš mi říct jeden jediný důvod proč by nemohli studovat?A proč by jim to asi rodiče nedovolili?To jako máš maminky autistů za pitomce či co?Fakt končím,bavit se o tomhle s někým kdo ví o PAS houby,ale o to větší má potřebu vznášet moudra je zbytečná ztráta času.
|
Martina, 3 synové |
|
(14.8.2015 10:46:26) je zbytečná ztráta času.
Vím, že tvůj čas je drahý.
Mnoho autistů, nediagnostikovaných, vystudovalo i dřív, netřeba snad jmenovat, jsou to známí lidé.
Podpora je jistě dobrá věc, ale odmítám vidět autismus jako osudové prokletí, pro mě je to úplně normální stav, těch lidí jsou mraky, vždycky byly.
|
arsiela, |
|
(14.8.2015 10:49:25) martino jenže ty vidíš za autismem asi jen AS nebo VFA,vezmi si na dvě ,tři hodiny NFA a pak přijď povídat o normálním stavu a o tom,že to není prokletí.
|
Martina, 3 synové |
|
(14.8.2015 11:19:21) NFA a pak přijď povídat o normálním stavu a o tom,že to není prokletí.
To si zase nerozumíme, pochopitelně mluvím o VFA, ten považuji za normu. Skutečně mentálně postižení lidé jsou jiná liga.
|
arsiela, |
|
(14.8.2015 11:23:48) Martino ani VFA není norma ,spíš AS to je celkem pohoda pokud u toho není ADHD a podobně.Ale když napíšeš že se nemá dělat z autismu pohroma,tak se nediv,že tu skáču u klávesnice.
|
Martina, 3 synové |
|
(14.8.2015 11:27:52) že se nemá dělat z autismu pohroma
To jsem nikdy nenapsala. Jen to, že si diagnostikují podivné "hraniční stavy", které má kde kdo a z toho se dělá pohroma.
|
|
|
|
|
Monty |
|
(14.8.2015 10:50:38) "Podpora je jistě dobrá věc, ale odmítám vidět autismus jako osudové prokletí, pro mě je to úplně normální stav, těch lidí jsou mraky, vždycky byly."
Martino,
|
koa |
|
(14.8.2015 10:51:43) Autismus prostě není normální stav.
|
Clary |
|
(14.8.2015 10:52:43) No, ale co je normální ???
|
|
|
|
|
|
|
|
Jahala. |
|
(14.8.2015 10:33:26) Hmmm nevezmou to je divné od nás ze školy ty děti na učňák vzali i asistenta jin dají a některé i na SŠ
|
arsiela, |
|
(14.8.2015 10:35:20) jahalo znám dost vozíčkářů co studujou VŠ,proto sem reagovala na ten neuvěřitelnej blábol tak ostře.
|
|
|
|
Clary |
|
(14.8.2015 10:26:20) Monty, naprostý souhlas !!! Syn kamarádky je dle slov třídní učitelky na opakování ročníku. Ukončil teď 3. třídu. Na vysvědčení měl pouze 2 dvojky. Učitelka musí brát ohledy na tunu papírů z poraden, takže ho nemůže nechat propadnout. Takže podle vysvědčení nadprůměrný študent.
|
|
ali | •
|
(14.8.2015 14:43:35) V tom se právě pleteš Monty. Kdyby to bylo jak píšeš - dnes bychom neznali teorii relativity , netušili nic moc o černých dírách, neměli cca půlku druhů léků, půlku všech vynálezů, microsoft by nikdy neexistoval..... AS nerovná se mentální retardace, v mnoha případech právě naopak. A ještě jinak, zatímco ti, co se "umějí chovat" tancují po bálech, pořádají party, baví se......ti, co jim to " dobré chování" ( a co je vlastně dobré chování???) do vínka dáno nebylo - se bravurně a trpělivě perou v oblastech, do kterých většina z nás nemá nejmenší šanci proniknout. Ta práce, trpělivost a pochopení se stonásobně vrátí. Ale to platí o všech dětech.
|
Monty |
|
(14.8.2015 14:50:38) ali, právě proto, že NEZNAMENÁ - buď se špatně vyjadřuji, nebo špatně čteš. Sama Líza napsala, že AS nediagnostikuje psychiatr, což je lékař. Je to JEN odchylka od něčeho, co má být "normální". A nějakou odchylku má každý, nejsme sériově vyrábění v továrnách podle jednoho mustru a kdo neprojde výstupní kontrolou, je vyhozen do krabice se zmetky. Na to, že je někdo v něčem jiný prostě podle mne není potřeba mít štos papírů s razítky.
|
aky |
|
(14.8.2015 15:07:58) ... že je někdo v něčem jiný prostě podle mne není potřeba mít štos papírů s razítky. Vies, oni niektore tie deti potrebuju papier a razitko preto, aby sa s nimi mohlo pracovat tak, aby ako 12-rocne dokazali Velku Fermatovu vetu a neopakovali rocniky kvoli roznym Monty a ich predstavam o svete.
|
Monty |
|
(14.8.2015 15:10:12) aky, zatímco chudák Einstein bez papíru s razítkem skončil jako čistič bot. Kdyby ho býval měl, mohl třeba formulovat teorii relativity.
|
Martina, 3 synové |
|
(14.8.2015 15:12:30) Což teprve Nikola Tesla: kam jen to mohl dotáhnout při včasné diagnostice.
|
Monty |
|
(14.8.2015 15:12:54) Martino, teď jsem ho chtěla připsat.
|
koa |
|
(14.8.2015 15:18:01) Podivín je z titulu svého označení podivný; nějakou zvláštností se vyděluje z většinové společnosti.
|
Monty |
|
(14.8.2015 15:18:54) "Podivín je z titulu svého označení podivný; nějakou zvláštností se vyděluje z většinové společnosti."
A vyděluje se z ní jak s papírem, tak bez něj.
|
koa |
|
(14.8.2015 15:22:20) Jistě, reagovala jsem na spojení "normální podivín" a tvrzení, že být podivínem bývalo prý kdysi společensky přijatelné. Odlišnost = podivnost na sebe ovšem upozorní vždy.
Jsem podivíny dost obklopená a nemyslím si, že být jím je výhra.
|
Monty |
|
(14.8.2015 15:25:40) koa, taky jich mám kolem sebe dost a i když to jistě mají v některých věcech složitější, nemyslím si, že by jejich největší životní přání bylo pasovat do nějakého mustru. Spíš to, aby lidé akceptovali, že jsme různí a být jiný neznamená být debil hodný opovržení. Což se ale štemplováním nedosáhne, spíš přesně naopak.
|
|
Martina, 3 synové |
|
(14.8.2015 15:26:35) Jsem podivíny dost obklopená a nemyslím si, že být jím je výhra.
Nikdo tu nepsal, že být podivínem je životní výhra. Pochybuju, že si to někdo myslí.
Jenže podivíni byli jsou a budou - ať už orazítkovaní či neevidovaní.
|
Drop |
|
(14.8.2015 15:30:01) Martino souhlas. Být podivínem je těžké, ale podivínství není léčitelné a lze s ním žít mimo ústav a dokonce s ním lze i vykonávat nějaké povolání. Takže dle mého mu nepatří žádná diagnoza.
|
|
Epepe |
|
(14.8.2015 15:33:39) MArtina, ovšem na podivína ti nikdo štempl nedá. Myslím, že ty, Monty, Clary a další diskutérky, které tu bojujete proti diagnózám, si neuvědomujete, že doba se posunula. Je to pochopitelné, protože kdo měl to štěstí, že se s postižením v rodině nemohl potkat, to neví. Diagnózy už dnes neslouží k onálepkování jako v dobách socialismu a dávné historii. Papír se uděluje z funkčních důvodů - zejména proto, aby dotyčnému bylo umožněn normální život nebo nějaké výhody. Jestli se úředník do toho strefí, to už je jiná otázka.
|
Martina, 3 synové |
|
(14.8.2015 15:40:40) Já jsem přece ráda, že diagnostika psychických nemocí je lepší než dřív.
Jen si myslím, že je to ode zdi ke zdi.
Každá zasmušilost není deprese, a tak.
|
Clary |
|
(14.8.2015 15:48:03) Přesně tak. A každej malej šmodrcha není budoucí Beethovenek
|
|
|
Clary |
|
(14.8.2015 15:46:20) Pokud tu diagnózu bude mít přidělenou dítě, které bude vyhodnoceno jako vysoce nadprůměrně inteligentní v některém oboru a nebude ve společnosti fyzicky ohrožovat spoluobčany, pak ať klidně ty výhody má. Já si ráda počkám na to, kolik z těch odiagnostikovaných dětí u syna ve třídě to dotáhne dál než na učňák. Mně jde o to, že ty jejich matky olítaj několik poraden, než z nějakého psychologa nebo psychiatra konečně vyrazí ten papír, že ten jejich miláček má mít úlevy a i spolužáci na něj mají brát ohledy, protože je chudáček. A to se nejedná o žádné malé Einsteiny. Někteří to mají od porodu, kdy měli nedostatek kyslíku a jsou retardovaní, někteří prostě nemají být po kom chytří (když znám jejich rodiče , některým se doma nevěnují a necvičí s nimi atd.
|
Monty |
|
(14.8.2015 15:50:51) Clary,
|
|
Epepe |
|
(14.8.2015 20:02:44) Clary, evidentně nevíš o problematice nic. Matek, co obíhají poradny, je minimum a navíc pořád stejně, kdo by chtěl argumentovat zkaženou dobou.
|
Monty |
|
(14.8.2015 20:06:40) "Matek, co obíhají poradny, je minimum a navíc pořád stejně..."
Umami, to bych netvrdila. Jakmile se objeví nový trend, podlehne mu řada lidí jen proto, že ten trend existuje.
|
Juldafulda |
|
(14.8.2015 20:24:57) Monty nas tam dohnalo neadekvatni chovani. Uz od narozeni jsem videla ze je neco spatne.
Dcera se zacala chovat prapodivne po nevinnem ockovani Prevenarem. Do te doby byla bezproblemove detatko.
|
|
|
Epepe |
|
(14.8.2015 20:13:44) Tak to netvrď, ale já to tvrdím. Stěžovatel je určitá společenská skupina a ta byla vždycky, stačí se třeba mrknout na Nemocnici na kraji města, apod.
Ovšem, na co se hádat, neznalost problému z tvé strany je evidentní - např. mentální retardaci mají minimálně 3/4 dětí s PAS.
|
Monty |
|
(14.8.2015 20:15:59) "...mentální retardaci mají minimálně 3/4 dětí s PAS."
Umami, možná v literatuře, na Rodině.cz je každé dítě s PAS Albert Einstein. Na mentální retardaci jsem sama opakovaně upozorňovala, bylo mi x krát řečeno, že nejsou retardované, ale strašně inteligentní.
|
Epepe |
|
(14.8.2015 20:18:08) O Einstainech s PAS píšeš především ty, viz: "Lassie, a jaký problém může nastat u dvouletého dítěte, které ještě do žádné školky nechodí, aby to stálo za obíhání psychologů? Když pomineme mentální retardaci? Že si něco skládá nebo nemluví nebo mluví málo?"
Z toho vyplývá, že počet dětí s kombinací MR a PAS je zcela marginální.
|
Monty |
|
(14.8.2015 20:21:06) Umami, tak tobě z toho vyplývá, že je marginální počet dětí s MR mezi dětmi s PAS, mně zas, že se diagnostika MR ve dvou letech neodvíjí od toho, kolik toho dítě namluví a co si jak skládá.
|
|
|
Epepe |
|
(14.8.2015 20:24:46) A mimochodem, k PAS se vážou další projevy jako agresivita, kompulzivní chování, neschopnost sebeobsluhy, nekomunikace, dyspraxie a výrazná pohybová neobratnost, poruchy řeči, někdy i velmi výrazné, atd.
Chtěla bych tě vidět, jako učitelku v MŠ, s dalšími dvaceti dětmi, kterou tohle nezatěžuje.
|
Monty |
|
(14.8.2015 20:42:57) "A mimochodem, k PAS se vážou další projevy jako agresivita, kompulzivní chování, neschopnost sebeobsluhy, nekomunikace, dyspraxie a výrazná pohybová neobratnost, poruchy řeči, někdy i velmi výrazné, atd...."
Umami, a podle mne dítě s takovými projevy do běžné školy nepatří, což je velmi stručné shrnutí celé debaty. Byť původní téma bylo o něčem trochu jiném, za což se zakladatelce omlouvám.
|
Epepe |
|
(14.8.2015 20:46:29) Neberu ti tvůj názor. Nicméně je to segregace.
|
Monty |
|
(14.8.2015 20:48:27) Umami, je, ale v tomto případě odůvodněná.
|
Epepe |
|
(14.8.2015 20:54:09) Takže bychom do školek neměli přijímat ani cizince, protože neumějí dokonale komunikovat česky a mohou pančelku zdržovat, nebo nedejbože potřebovat pomoc? Oni za to taky nemůžou, že se narodili jako Afghánci nebo Švédové a jiné děti by to mohlo obtěžovat.
|
Monty |
|
(14.8.2015 21:02:17) Umami, to je dost hloupý příklad, ale to asi víš sama, že.
|
Epepe |
|
(14.8.2015 21:14:01) Vůbec ne. Je to naopak výborný příklad integrace ve školství. Ale to asi víš sama, viď.
|
Monty |
|
(14.8.2015 21:23:50) Umami, ne, je to stejné, jako bys tvrdila, že je segregace, když němý nemůže zpívat ve sboru.
|
Epepe |
|
(14.8.2015 21:27:19) To ti kulhá na obě nohy.
|
Monty |
|
(14.8.2015 21:27:59) Umami, kdepak. Cizinec se česky naučí, němý zpívat těžko.
|
Epepe |
|
(14.8.2015 22:59:45) Dítě s PAS se taky naučí psát a číst.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
aky |
|
(14.8.2015 15:32:42) ... chudák Einstein Tak za 1) neviem o tom, ze by Einstein mal diagnostikovanu PAS, za 2) Einsteina fakt nepovazujem za bezneho reprezentanta ludstva, akych behaju po ulici stovky a za 3) ak pochopis body 1 a 2 a budes mat doma autistu s IQ v pasme geniality so specialnymi schopnostami, a nechas ho opakovat rocnik iba preto, ze si nezelas ziadne razitka a asistenta, ktory by ho trochu usmernil pocas skolskej hodiny, tak sa ozvi.
|
Monty |
|
(14.8.2015 15:33:50) "...budes mat doma autistu s IQ v pasme geniality so specialnymi schopnostami, a nechas ho opakovat rocnik iba preto, ze si nezelas ziadne razitka a asistenta, ktory by ho trochu usmernil pocas skolskej hodiny, tak sa ozvi"
aky, těch bude běhat po světě asi tolik, jako Einsteinů, takže dost těžko.
|
aky |
|
(14.8.2015 15:38:05) ...běhat po světě asi tolik, jako Einsteinů, takže dost těžko. Tak ked budes mat doma nadpriemerne inteligentneho autistu, tych je urcite viac.
|
Monty |
|
(14.8.2015 15:40:49) aky, mám doma nadprůměrně inteligentního podivína, to už není tak velký rozdíl. A bez papíru se obejde docela dobře, přestože mne pro něj pedagozi posílali od školky až do konce prvního stupně.
|
Martina, 3 synové |
|
(14.8.2015 15:45:43) Nadprůměrně inteligentní lidé jsou vždycky divní.
|
|
aky |
|
(14.8.2015 15:45:51) ...doma nadprůměrně inteligentního podivína, to už není tak velký rozdíl. Ja som Ti pisala, ze sa mas ozvat, ked budes mat doma diagnostikovaneho autistu so zmeranym nadpriemernym IQ. Tvoje kecy o Vasej vynimocnosti ma nezaujimaju.
|
Monty |
|
(14.8.2015 15:50:35) aky, sorry, já kvůli nějakému mávajícímu nicku z Rodiny nebudu tahat dítě po zbytečných vyšetřeních. Ale ty jsi samozřejmě chytřejší než všichni jeho učitelé, kteří ho pro ten papír posílali, i když jsi ho v životě neviděla, na to jsem zapomněla.
|
aky |
|
(14.8.2015 15:56:08) ...já kvůli nějakému mávajícímu nicku z Rodiny nebudu tahat dítě po zbytečných vyšetřeních Samozrejme, Ty to napises a tym to dokazes.
|
|
Persepolis |
|
(14.8.2015 21:01:11) "sorry, já kvůli nějakému mávajícímu nicku z Rodiny nebudu tahat dítě po zbytečných vyšetřeních. Ale ty jsi samozřejmě chytřejší než všichni jeho učitelé, kteří ho pro ten papír posílali, i když jsi ho v životě neviděla, na to jsem zapomněla."
Monty, dcera mé kamarádky by bez toho hloupého papíru skončila ve speciální škole, ale jako oficiálně diagnostikovaná má nárok na asistenta a možnost chodit do normální školy. Ona nemá nízké IQ, ale je totálně neschopná se sociálně zařadit. A je to diametrální rozdíl od toho : "být tak trochu podivín"
|
|
|
|
|
ali | •
|
(14.8.2015 16:48:18) Monty, ale my ostatní nemáme doma tvého syna , máme svého . A my někteří to holt s tím papírem dotáhneme dále, než bez něj. Docela dobře se obejdu bez známek a přes to je domů dostávám ani nemluvě o vypovídací hodnotě školních známek . A taky se obejdeme bez některých názorů , stejně si půjdeme svojí (pro nás tou nejlepší cestou) , bez ohledu na to, co si o tom myslí sába nebo gába a bez ohledu na to co udělala sába nebo gába . V tom, že jsme každý jiný je naše krása , jinak by byla nuda.
|
|
Ostružina |
|
(15.8.2015 0:12:52) Tak to jsi měla fakt štěstí na dobré učitele. Máme jednoho malého génia s AS, se kterým se dá podle mě v pohodě vyjít, ale jen pokud je dobrá vůle na straně pedagoga. Od jeho 3 let jsme po roce střídali školky, protože v první (soukromé) to sice bylo fajn, ale ve společnosti mladších dětí už začínal vyčnívat trochu víc, v druhé školce (státní) to byl děs běs - z veselého šikovného kluka se stal nešťatný agresivní uzlíček nervů, v třetí školce (soukromé lesní) se i ve společnosti mladších dětí zase stal veselým šikovným dítětem, ve čtvrté školce (soukromé, třída předškoláků - na doporučení PPP s více dětmi, aby se pořádně srovnal tj. nevyčuhoval v žádném ohledu) zase problémy, neochota učitelek cokoli udělat pro to aby líp fungoval ... Takže já bych byla pro to zrušit diagnózy u každého podivínka, ale jen v případě, že na světě budou jen učitelky, které dokážou přizpůsobit své metody potřebám konkrétních dětí a ne se snažit pěkně všechny srovnat do jedné lajny. Papír máme teprve od června letošního roku a po prázdninách půjde do školy. Díky papíru půjde do třídy s méně dětma a s astistentem pedagoga, tak doufám, že se nám z něj zase nestane uzlíček nervů (a ze mě následně taky)
A mimochodem, sice je nadprůměrně inteligentní (sám se naučil číst- ve 4.5letech, psát(tiskacím), počítá i příklady co měla starší dcera na příjmačky na 8G), ale na někoho může působit jako mentálně retardovaný, protože např. odmítá odpovídat na podle něj triviální dotazy, nebo schválně odpoví špatně a má z toho legraci - to jen k tomu, že každý s poruchou autistického spektra je mentálně retardovaný... není jen to tak může vypadat.
|
arsiela, |
|
(15.8.2015 0:15:19) Ostružino držím palce aby to bylo ve škole v pohodě a měli jste štěstí na samé dobré pedagogy.
|
|
|
|
|
|
|
Martina, 3 synové |
|
(14.8.2015 15:38:28) Autista v pásmu geniality nikdy není tuctový člověk. Ale díkybohu že jsou, bez nich by byl svět hodně jiný.
|
aky |
|
(14.8.2015 15:41:34) ... Ale díkybohu že jsou, bez nich by byl svět hodně jiný. Tak niektori by si ich najradsej obzerali v cirkuse a za vynimocnost vydavali svoju priemernost a este sa chvalili, ako to zvladaju.
|
Martina, 3 synové |
|
(14.8.2015 15:43:31) niektori by si ich najradsej obzerali v cirkuse
Přesně tak!! Proto jsem proti lékařskému bádání nad každou osobnostní odchylkou.
|
aky |
|
(14.8.2015 16:10:09) ...nad každou osobnostní odchylkou Autizmus nie je ""kazda osobnostna odchylka"". Autista fakt nie je ten, kto nema rad zemiakovu kasu. Su tam ine kriteria a sposob diagnozy.
|
|
|
|
|
|
|
Drop |
|
(14.8.2015 15:21:45) nedělám si iluze, že školství dokáže něco dělat s tím, když polovina dětí ve třídě má na něco papír, to by paní učitelka musela mít vystudovanou speciální pedagogiku a mít max 4 dětí ve třídě, pro paní učitelku je donesený papír maximálně známka toho, že rodiče jsou schopní zaběhnout na nějaké specializované pracoviště a nějak se bránit a není tedy radno dávat jejich dítěti čtyřky odshora až dolů, o individ. přístupu vůbec nemůže být řeč / a není to vina píučky/
|
koa |
|
(14.8.2015 15:27:55) Annno, takhle to ale skutečně není.
I dítě "s papírem" může mít špatné známky, pokud neovládá probrané učivo. na učitelce je, aby znalost učiva ověřila způsobem, který nepodněcuje potíže spojené se specifickou poruchou učení. Tedy u dysgrafika třeba ústně a ne písemkou s vypisováním odpovědi. Ten papír není záruka dobrých známek, papír slouží - tedy měl by - k tomu, aby proces učení probíhal pro dítě přijatelně.
|
koa |
|
(14.8.2015 15:33:58) Monty, můj syn by třeba rád víc zapadal. Jeho největší životní přání to asi není, ale být víc jako druzí, to chce a snaží se o to.
Můj exmanžel na již postarší kolena a po rozvodu (našem) taky dělá některé věci jinak, aspoň o tom tedy mluví, což vím od dětí. Bohužel jeho komunikace se mnou se nezměnila.
Můj otec je, jemně řečeno, zvláštní a je mu to srdečně jedno. Pro celou jeho rodinu je to ale veliká komplikace.
|
Monty |
|
(14.8.2015 15:36:48) koa, můj třeba ne. Chápe, že má spousta věcí těžší, dokonce i to, že by některé věci neměl řešit, ale nemyslím si, že by měnil, protože každý má něco - jeden je tlustý, druhý špatně vidí, třetí má nevzhledný mateřský znamínko na obličeji... a někdo je holt "podivín".
|
|
|
Drop |
|
(14.8.2015 15:34:08) ale jistou individualitu dětí by měl dobrý pedagog postřehnout ve třídě jako součást normálního procesu, také dítě si na ni může přijít samo společně s rodiči, někdo se učí tím, že si to musí stokrát přečíst a někomu to stačí odposluchat ve škole, plus milion dalších příkladů, ale pedagogická fakulta je 5 let školy každý den, tak snad je tam pro to prostoru dost, ne?
|
koa |
|
(14.8.2015 15:40:16) Annno, ono to má možná praktický základ. Jak už jsem psala, na integrované dítě pobírá škola víc peněz, může pak koupit víc speciálních cvičebnic, psacích pomůcek a tak. Nadto odůvodní požadavek na asistenty.
Můj syn asistentku má, když ji nepotřebuje, věnuje se jiným dětem, ačkoliv "psaná" je na syna.
No a pak je to začarovaný kruh, kdy rodiče žádají úlevy pro dítko, které je ale nepotřebuje, tudíž škola chce potvrzení.
|
koa |
|
(14.8.2015 15:44:21) Monty, tak asi tvůj syn nemá s vrstevníky tak komplikované vztahy jako můj.
|
|
|
Jahala. |
|
(14.8.2015 15:48:04) Anno, to tu píšu léta jestli se něco má změnit ve školství musí se nejdřív změnit VŠ pedagogické, protože to jak to je teď třeba na UK je hrůza, hrůz, málo co k užití v praxi. Jsem teď na ZČU tam je to výrazně lepší a i tak bych si představovala spoustu věcí jinak. Na klasické denní formě je hlavně žalostně málo praxe.
|
|
|
Jahala. |
|
(14.8.2015 15:38:03) Moje dys i měla normálně známky jako 4 a co papír na dys jí nikdy nezaručil, že se nemusí učit. Musela dřít víc než jiní a známky stejně nic moc. jen jsme prostě věděli kde je problém a co a trochu i jak dělat, už je dospělá a pracuje. škoda kdybych dělala to co dělám teď mohlo to být vše daleko jednodušší protože mám víc informací a internet jsem měla volně přístupný až když byla v 9 spousta věcí mohla být jinak a třeba by neměla tak nízké sebevědomí. I když by dělala to co dělá tak sebevědomí a sebehodnocení je strašně důležité pro spokojený život a to je to co pro svoje dítě chci, aby byla spokojená a šťastná.
|
|
|
|
|
Eržika. |
|
(14.8.2015 15:17:16) Monty, na to, že je někdo "jiný" není přinejmenším připraveno běžné školství.
Ale s tebou se dohadovat nebudu, moje "jiné" dítko místo semletí systémem nastupuje k tetě Jeně. (jasně, jen si tam bude hrát a nepřipraví ho na život, vím ).
|
arsiela, |
|
(14.8.2015 15:19:34) Eržiko to nemá cenu Monty a Martinu nepřesvědčíš.Já si akorát nechala skazit den.A nadávám si,že sem koukám.Jinak škola dobrá volba,ať se daří.
|
Eržika. |
|
(14.8.2015 15:22:11) Máš pravdu.
Jo, jo, se školou mám zaručeny 4 roky mého klidu a nadšení dítka... Akorát to dojíždění, něco za něco...
|
|
Drop |
|
(14.8.2015 15:24:42) Arsielo, zbytečně na sebe vztahuješ něco co se tě netýká, tvůj syn zcela jistě potřebuje zvláštní péči. Ale to není ten případ, o kterém je tady celou dobu řeč. Moje děti jsou taky jiné, zřejmě po mně, taky nejsem většinová, že ano.Ale k čemu by jim byl papír? Budu se snažit je nasměrovat někam, kde budou moci využít své vyjímečné schopnosti a nebudou jim na obtíž jisté nemotornosti, které mají zřejmě po mně.
|
|
|
Monty |
|
(14.8.2015 15:23:28) Eržiko, asi máme každá trochu jinou představu o tom, co je nebo není být "jiný". Myslím si, že kdo je jiný, a umí se přitom chovat slušně nebo aspoň předstírat, že to umí, tak zas žádné extra velké problémy nemá, pokud nenarazí na učitele - blbce (což se stát může, jako v každém povolání).
|
|
|
Dráček |
|
(14.8.2015 15:43:35) Monty promiň, ale tvůj názor dost rigidní. (nemáš náhodou nějakou diagnozku? :). Mýlíš se, mýlíš se, mýlíš se!!! Děti s AS často skončili ve zvláštních školách. Takže je to velký postup a díky bohu za něj. Nikdo totiž neřešil proč všechno nechápou a rovnou je měli za idioty. Přesto, že mají inteligenci, o které se nám "normám" může jenom zdát, nedostali šanci dokončit ani normální ZŠ. Takže SLÁÁÁVA, že šel vývoj ku předu a už se to řeší. Teď dostanou tebou nepochopený papír, asistenta a otevřou se jim jiné možnosti, a možná i díky tomu se tady potom ty přes svůj PC můžeš vyjadřovat k něčemu, na co se tě ještě ke všemu nikdo neptal, což je mimochodem trochu nezdvořilé. Já se ptala na něco, co mne trápí a musím se tady prokousávat mnohdy hloupými plky o které jsem nestála, aby mi neušlo něco pro mě zajímavého.
|
Martina, 3 synové |
|
(14.8.2015 15:45:06) aby mi neušlo něco pro mě zajímavého.
To ti možná ušlo, že Monty je diagnostikovaný AS.
|
Dráček |
|
(14.8.2015 15:57:45) to je vcelku vidět, ale to mě vůbec nezajímá a ani jsem se na to neptala
|
|
|
Monty |
|
(14.8.2015 15:48:14) Dráčku, to je nesmysl, který se dnes traduje jako argument pro "papír", ale pravda to není. Ve zvláštních školách děti s nadprůměrnou inteligencí opravdu nekončily. Anebo máš o inteligenci nějakou zvláštní představu. Jasně, filmový Rain Man by tam nejspíš skončil, otázkou je, co by Rain Man v dospělosti dělal, kdyby vychodil běžnou základku s papírem a asistentem.
|
Martina, 3 synové |
|
(14.8.2015 15:51:54) Ve zvláštních školách děti s nadprůměrnou inteligencí opravdu nekončily
Taky si myslím. Ne že bych znala tolik dětí ze zvláštní školy, jen desítky, byli tam dyslektici, asi i autisté nebo schizofrenici, ale nikdo z nich neměl ani průměrnou inteligenci.
|
Monty |
|
(14.8.2015 15:54:18) Martino, schizofrenici spíš ne, schizofrenie se v dětství téměř nediagnostikuje. Mmch., znám celkem dost schizofreniků (exmanžel má schizoafektivní psychózu a je v kontaktu s dost lidmi, co jsou na tom podobně) a minimálně polovina z nich má střední nebo i vysokou školu, možná i víc než polovina.
|
|
|
Dráček |
|
(14.8.2015 16:23:53) Proč pořád řešíte co by dělal v dospělosti? Zkrátka by dostal šanci jako všichni ostatní a nebyl by za idiota, ale za nemocného. Já si prostě stojím za tím, že kdyby můj syn neměl dg. ADHD a asistentku, tak přesto, že má vysoké (změřené!!!) IQ by skončil nevím kde, možná v polepšovně..... protože by prostě neposeděl a nedával pozor. S diagnostikováním pas je to stejné. Jinak díky, na svůj dotaz jsem sice mnoho odpovědí nedostala, za to už vím, že jsem vlastně hysterka co si obstarává papíry pro své dítě, aby mělo úlevičky.........
|
Monty |
|
(14.8.2015 16:25:26) Dráčku, za nemocného ne. Psycholog není lékař. Lékař je psychiatr, který podle Lízy (která psychiatr je) nediagnostikuje tyto poruchy. Tudíž to nemůže být nemoc.
|
Dráček |
|
(14.8.2015 16:44:16) No jo, ty jsi prý diagnostikovaný AS. Jinak bys mne nechytala za slovo a věděla, jak to myslím. Já ještě s AS moc komunikovat neumím, takže promiň. ale právě proto se po tom pídím, abych svému dítěti rozuměla a mohla mu pomoci. Tak jinak, pořád se tu mluví o geniích, kteří by si tu svoji cestu stejně našli. Ok, to je asi možné. Na druhou stranu, jsi si zcela jistá, že nějaký genius třeba díky tomu, že nedostal diagnosu, neskončil špatně??? Ale dobře, co takové dítě s průměrnou inteligencí, které když se mu k tomu přidá ADHD,ADD nebo nějaké to PAS, to prostě nevybere? Možná jako AS nechápeš i tu stránku věci, že tě může zašlapat jen špatné sebevědomí z toho, že jsi prostě jiná. Mám kamarádku, naměřené IQ 125. Žádný genius ale nadprůměr to je. Ve škole ale propadala, protože měla ADHD (tenkrát bez dg)takže byla za hloupou a nevychovanou. Moc jí to trápilo a dnes je z ní alkoholička. Ano, můžeš tady začít probírat kdoví proč atp. ale třeba by stačila jen ta dg a jiný přístup a kde dnes mohla být........ :D
|
Monty |
|
(14.8.2015 16:58:19) Dráčku, jakou jistotu? Na světě kromě smrti není žádná jistota. Génius může skončit dobře nebo špatně, průměrný člověk může skončit dobře nebo špatně a dokonce si o sám může vybrat, co bude pokládat za "dobře" a co za "špatně". Ovšem existuje něco jako pravděpodobnost. Např. pokud budu porušovat denně dopravní předpisy, je vyšší pravděpodobnost, že budu platit pokutu než ten, kdo je neporušuje nikdy nebo jen zřídka. A podle mého názoru je vyšší pravděpodobnost, že člověk, který má na všechno nějaké výmluvy a omluvy, což je často právě ten "papír" na jinakost, nebude ve vyšším věku zrovna vyhledávaný pracovník, protože v dospělosti nikoho žádné papíry zajímat nebudou. Mmch., znám pár dospělých, kteří přesně splňují diagnózu ADHD a i když jsou vzdělaní a úspěšní, dělat s nimi je za trest. Při představě, že se na to někdo celoživotně vymlouvá a přitom si uvědomuje, v čem je problém, je mi celkem úzko. Tihle za to nemůžou, protože za jejich dětství se nediagnostikovalo a tudíž ten problém nevidí a nechápou.
|
aky |
|
(14.8.2015 17:03:36) ... že se na to někdo celoživotně vymlouvá Tak ako sa Ty tu obden ohanas svojim udajnym AS? To musi byt otravne, to verim.
|
Monty |
|
(14.8.2015 17:05:15) aky, já? Tak to si mne asi s někým pleteš nebo máš problém s porozuměním psanému textu.
|
|
Líza |
|
(14.8.2015 17:27:51) Aky
|
|
|
arsiela, |
|
(14.8.2015 17:07:09) Monty jenže ty bereš diagnozu jako něco na co se bude dotyčný vymlouvat.Ale tak to být vůbec nemusí.To,že budu vědět proč se moje dítě takhle chová,co za tím je mě umožní s tím pracovat.Ne se na to vymlouvat.A o to tu snad jde.Ne o to řvát moje dítě má PAS a všichni si sedněte.Ale moje dítě má PAS, potřebovala bych uzpůsobit to a to a zároveň se s tím se s dítětem pracuje.Když diagnozu mít nebude,těžko se dostanu třeba k odborníkům,který budou s dítětem pracovat,nebo naučí mě co a jak mám s dítětem dělat.Aspoň takhle to chápu já a byl to třeba u mě důvod,proč sem diagnostiku chtěla.Abych věděla co sám nedá,protože to prostě nepobere.Velmi laicky řečeno.Ale samozřejmě jinej to může mít jinak.Nemluvím za kohokoli dalšího jen za sebe.
|
Monty |
|
(14.8.2015 17:13:38) arsielo, jenže to jsi ty, a jiní mají zase jiné důvody. Úplně polopaticky, aby tu zas nedocházelo ke zbytečným neshodám - pokud je dítě v něčem JINÉ a papír mu umožní specifický přístup k UČENÍ, OK, dejme tomu. Pokud je jiné v tom smyslu, že se chová jako nepříčetné a není schopné dodržovat základní normy sociálního chování, nechápu, proč by mělo být v běžné základce, ať už s asistentem nebo bez něj. Vidím fakt rozdíl mezi úzkostným dítětem, dítětem s "poruchou pozornosti", dítětem, co mu nejdou písmena a dítětem, které bezdůvodně ječí, hází věcmi, napadá spolužáky a učitele atd. Příkladů najdeš jen tady na Rodině v diskusích dost.
|
arsiela, |
|
(14.8.2015 17:20:42) Monty a kdo tady s téhle diskuse,napsal,že papír používá jako omluvu.Je tu strašně příspěvků mohla jsem něco přehlédnout.A extrém co popisuješ,to by zas bylo na šílenou diskusi,proč se to dítě takhle chová. Já už se nějak za posledních osm let naučila,že nic není ani černé ani bílé a všechno může být uplně jinak,než to na první pohled vlastně vypadá.
|
Monty |
|
(14.8.2015 17:47:29) arsielo, v ideálním světě problémy s učením nebo - řekněme - náturou, odhadne a bude umět "řešit" pedagog. Papíru k tomu netřeba. Nezvladatelné dítě, které je agresivní a nezvládá základy sociální interakce, ať už má papír nebo ne, není integrovatelné do klasické ZŠ. A není ani "nadprůměrně inteligentní", protože inteligentní člověk určité věci pochopí, i když některý dřív a některý později.
|
Lassiesevrací |
|
(14.8.2015 17:52:00) "v ideálním světě problémy s učením nebo - řekněme - náturou, odhadne a bude umět "řešit" pedagog. Papíru k tomu netřeba."
A ty žiješ v ideálním světě?
|
Monty |
|
(14.8.2015 17:54:44) Lassie, bohužel ne, ale aspoň ho nedělám ještě méně ideální zbytečným papírováním.
|
Lassiesevrací |
|
(14.8.2015 18:29:03) Mně z této diskuze spíš vyplývá, že to papírování mnoha dětem k něčemu bylo, i když rodiče mají z toho běhání po odbornících jazyk na vestě. To vážně budeš úplně ignorovat komentáře těch, kteří zde zcela konkrétně popsali, jak jim ta potvrzená diagnoza pomohla?
V tvém ideálním světě vše vyřeší kvalitní pedagog, kde ho mají hledat ti ostatní? Prostě mnozí další toho pedagoga nemají, třídy jsou přecpané a asistent je jistá možnost.
|
|
Lassiesevrací |
|
(14.8.2015 18:29:03) Mně z této diskuze spíš vyplývá, že to papírování mnoha dětem k něčemu bylo, i když rodiče mají z toho běhání po odbornících jazyk na vestě. To vážně budeš úplně ignorovat komentáře těch, kteří zde zcela konkrétně popsali, jak jim ta potvrzená diagnoza pomohla?
V tvém ideálním světě vše vyřeší kvalitní pedagog, kde ho mají hledat ti ostatní? Prostě mnozí další toho pedagoga nemají, třídy jsou přecpané a asistent je jistá možnost.
|
Monty |
|
(14.8.2015 18:39:19) "To vážně budeš úplně ignorovat komentáře těch, kteří zde zcela konkrétně popsali, jak jim ta potvrzená diagnoza pomohla?"
Lassie, jak říká můj manžel - "jsem zvědavej, kdo jim to bude tolerovat v dospělosti". Ráda si tu za deset, dvacet let přečtu, jak je agresivní génius v kolektivu oblíbený, má řadu pracovních nabídek z celého světa a díky "papíru" nikomu nevadí, že sem tam někomu jednu ubalí, když si v kanceláři položí hrneček na "jeho" místo. Já o "poruchách učení" nepíšu, tam (bohužel) někdy ten papír opravdu pomůže, jde mi o "poruchy chování".
|
Lassiesevrací |
|
(14.8.2015 18:45:55) No jo, jenže plno dětí, kteří tu školu úspěšně zvládnou, v žádném kolektivu být pak nemusí. Ale to vzdělání, které získají, jim může umožnit pracovat v oboru, ve kterém se nějak uplatní. Můj soused pracuje v oblasti IT, do žádných kolektivů se nehrne, má jen omezený počet známých a jinak tráví svůj čas s rodiči a u koní. Ale je schopen se sám živit.
Co říká tvůj manžel není v tomto směru nijak důležité, předpokládám, že on o této problematice mnoho neví.
|
Monty |
|
(14.8.2015 18:48:15) Lassie, obávám se, že píšeš o jiných dětech než já. To, co popisuješ, je podivín. Podivínům vzdělání nikdy upíráno nebylo.
|
Lassiesevrací |
|
(14.8.2015 18:49:24) Ne, ten premiant na ZŠ podivín není, to rozhodně ne.
|
|
|
|
Juldafulda |
|
(14.8.2015 18:48:58) Monty ja myslim, ze spousta lidi s As atd se uplatni prave v It. Ale doufam, ze jsou mazky natolik rozumne a neposlou dite delat medicinu. .
|
|
Monty |
|
(14.8.2015 18:55:13) Juldofuldo, jenže lidi s AS jsou specifická skupina - ne každý autista je AS. Jo, dětem s AS určitě některé principy sociálního chování dojdou později. Ale nakonec jim dojdou, a i když si o tom myslí své, tak lidi nenapadají. Když si projdeš místní témata a hlavně ta o integraci, kde je popisováno, co běžně dělají některé děti, které jsou podle "papíru" ukrutně inteligentní, tak z těch, obávám se, žádní ajťáci nebudou.
|
Monty |
|
(14.8.2015 18:57:18) Tady je to třeba celkem hezky a výstižně popsané:
http://www.dobromysl.cz/scripts/detail.php?id=232
|
|
Dani.K, K 05, P 09 |
|
(14.8.2015 18:59:23) Monty, píšeš "Jo, dětem s AS určitě některé principy sociálního chování dojdou později. Ale nakonec jim dojdou, a i když si o tom myslí své, tak lidi nenapadají." Bohužel to ale není pravidlem... ne každému dospělému AS to sociální chování dojde později (včetně kontroly impulzního chování - agrese)...
|
|
Lassiesevrací |
|
(14.8.2015 19:00:01) Která témata máš na mysli? Jsou tu zhruba dva druhy - buď je zakládají rodiče ostatních dětí, kterým to integrované dítě nějak už zasahuje do jejich klidu (to jsou děti o kterých píšeš), nebo témata, která zakládají rodiče dětí s PAS a ty se většinou týkají jiných věcí, než agresivity. Nikdo z lidí, jejichž dítě má asistenta a diagnostikovanou PAS, tu nebude zakládat téma "mé dítě je autista a s asistentem nám to dobře funguje". A přitom takoví rodiče jsou. Jen ty vidíš autistu jako dítě, na který musíš míz zbrojní pas.
|
Monty |
|
(14.8.2015 19:06:23) Lassie, nikoli, jen píšu, že dítě, které je nezvladatelně agresivní a chová se tak, jak je popisováno v některých tématech zde nepatří do standardní základky ani s papírem - a to, že na jinakost, která nikoho neohrožuje, by v ideálním světě papír neměl být zapotřebí.
|
Dani.K, K 05, P 09 |
|
(14.8.2015 19:15:11) Monty, můj syn je v běžné ZŠ, učivo zvládá naprosto bez problémů, co se týká známek, tak má minimální úlevy (TV a když se zasekne při zkoušení, tak dostane písemný test). Je AS a bohužel jeho "jinakost" se projevuje i agresivitou. Má skvělou asistentku, bude ji mít i další rok. Ta skvělá paní ho zná od první třídy, a dokáže odhadnout v 90%, když Kubu něco rozhodí, odvede ho na chodbu nebo do kabinetu, promluví si s ním, zklidní ho a předejde tomu agresivnímu chování. Kluk je rok od roku lepší, ale nejsem tak optimistická, že se v dospělosti bez problémů "zařadí" do společnosti... Proč to píšu - můj kluk je ten, který je úspěšně integrovaný v běžné škole (je to běžná sídlištní základka, nikdy před námi neměli zkušenost s asistenty pedagoga) a doufám, že nám to štěstí na lidi ve škole zůstane i pro další roky
|
|
|
|
|
|
Dani.K, K 05, P 09 |
|
(14.8.2015 18:56:54) Monty, diagnoza PAS v dospělosti může pomoct. A to třeba tak, že ten člověk získá status zdravotně znevýhodněného, případně průkaz ZTP. No a zaměstnat takové lidi se firmě může vyplatit (daňové výhody pro firmy)... Je mi jasné, že už je to řekněme "umělá" pomoc. Ale třeba doufám, že mému synovi (AS) v budoucnosti taková pomoc pomůže... Tedy samozřejmě doufám, že to nebude potřebovat
|
|
ali | •
|
(14.8.2015 19:00:58) a kde bereš tu agresivitu? jedinci s as (středně a vysokofunkční) jsou v naprosté většině neagresivní, nekonfliktní. Zdaleka nedosahují procento agrese běžné populace. Jenom výjimečně se dostanou do střetu se zákonem, tak proč pořád dokola o agresi?
Dále proč mentální retardace? To je jiná kapitola - není tématem. A když si někdo položí šálek na můj stůl - tak mi to vadí i když papír na to nemám.
Ale Monty, není zapotřebí čekat 10,20 let - zeptej se Billa Gatese jak to má, nebo tisíce jiných herců, politiků, spisovatelů, profesorů, učitelů, fyziků, chemiků, matematiků, lékařů....... - máš to nějak zúžené.
|
Monty |
|
(14.8.2015 19:06:57) "...zeptej se Billa Gatese jak to má, nebo tisíce jiných herců, politiků, spisovatelů, profesorů, učitelů, fyziků, chemiků, matematiků, lékařů..."
ali, a kolik z nich chodilo do školy "s papíry na jinakost"?
|
Lassiesevrací |
|
(14.8.2015 19:10:07) Asi ty papíry neměli zapotřebí. Kolik z nich chodilo do placených škol? Třeba.... ten vzdělávací systém nemůžeš srovnávat. Pokud zde potřebuješ papír, aby tvé dítě mohlo chodit do školy, tak ho prostě musíš vyběhat. O nezvladatelně agresivních dětech se tu nikdo nebaví, pořád je téma diagnostika PAS - a to nejsou jen nezvladatelně agresivní děti.
|
|
ali | •
|
(14.8.2015 19:13:43) Monty, a ty to víš?
V Americe je úspěšně zvládnutá inkluze už cca 30 let? Déle? Můžu zjistit i přesně, tak možná s papírem?
Je až neuvěřitelné jak rodiče ve spolupráci s učitelem (mluvím o ideální společnosti, kterou čechy nedohoní ani kdyby jim běžela naproti) dokážou z už všemi odepsaného nemluvícího autistického dítka, vykřesat celosvětově známou a úspěšnou osobnost, schopnou se dokonce podívat i do očí. (případy mně známé byli s papírem)
|
|
Lassiesevrací |
|
(14.8.2015 19:16:26) "Bill Gates je synem Williama H. Gatese, Sr., firemního právníka (dnes pracuje také pro Nadaci Billa a Melindy Gates) a Mary Maxwell Gates (zemřela v roce 1994 na rakovinu), učitelky a členky správní rady First Interstate Bank, Pacific Northwest Bell a národní rady mezinárodní neziskové organizace United Way. Bill Gates má dvě sestry.
Po dokončení šesté třídy základní školy přestoupil na exkluzivní soukromou střední školu Lakeside School. Na této škole měl možnost poprvé pracovat s počítačem a začal se učit programovat. Několik studentů této školy (mezi nimi kromě Gatese byl také Paul Allen) získalo od místní počítačové firmy možnost využívat zdarma (resp. za to, že pomohou hledat chyby systému) její minipočítač PDP-10."
Předpokládám, že u Gatesů neměl malej Bill nouzi o individuální přístup.
|
Lassiesevrací |
|
(14.8.2015 19:22:10) Stejně by mě zajímalo, jestli by lidstvo o Billovi vědělo, kdyby prošel klasickou českou základkou - nebo už MŠ.
|
Monty |
|
(14.8.2015 19:26:54) Robert Fulghum, počítám, do české školky nechodil...
VŠECHNO, CO OPRAVDU POTŘEBUJU ZNÁT o tom, jak žít, co dělat a jak vůbec být, jsem se naučil v mateřské školce. Moudrost mě nečekala na vrcholu hory zvané postgraduál, ale na pískovišti v nedělní škole. Tohle jsem se tam naučil: O všechno se rozděl. Hraj fér. Nikoho nebij. Vracej věci tam, kde jsi je našel. Uklízej po sobě. Neber si nic, co ti nepatří. Když někomu ublížíš, řekni promiň. Před jídlem si umyj ruce. Splachuj. Teplé koláčky a studené mléko ti udělají dobře. Žij vyrovnaně – trochu se uč a trochu přemýšlej a každý den trochu maluj a kresli a zpívej a tancuj a hraj si a pracuj. Každý den odpoledne si zdřímni. Když vyrazíš do světa, dávej pozor na auta, chytni někoho za ruku a drž se s ostatními pohromadě. Nepřestávej žasnout. Vzpomeň si na semínko v plastikovém kelímku – kořínky míří dolů a rostlinka stoupá vzhůru a nikdo vlastně neví jak a proč, ale my všichni jsme takoví. Zlaté rybičky, křečci a bílé myšky a dokonce i to semínko v kelímku – všichni umřou. My také. A nikdy nezapomeň na dětské obrázkové knížky a první slovo, které ses naučil – největší slovo ze všech – DÍVEJ SE. Všechno, co potřebujete znát, tam někde je. Slušnost, láska a základy hygieny. Ekologie, politika, rovnost a rozumný život. Vyberte si kterékoliv z těch pravidel a řekněte to složitými dospělými výrazy a vztáhněte si na to svůj život v rodině nebo práci, na svou vládu nebo svůj svět a uvidíte, že to platí, je to jasné a sedí to. A představte si, oč lepší by byl svět, kdybychom si všichni – na celém světě – každý den ve tři odpoledne dali koláček a mléko a pak si lehli a zdřímli si s polštářkem pod hlavou. Nebo kdyby základní politikou všech vlád bylo vždycky vracet věci nazpátek a uklízet po sobě. A stále ještě platí – bez ohledu na to, kolik vám je let -, že když vyrazíte do světa, nejlepší je chytit někoho za ruku a držet se pohromadě.
|
svynka+2 |
|
(14.8.2015 19:32:27) Diskuziu som nečítala, ale toto bolo krásne, skopírujem si to (teda až na bod "Teplé koláčky a studené mléko ti udělají dobře.")
|
libik |
|
(14.8.2015 19:36:16) Přečti si to celé, je to moc příjemné a zábavné, z části pravdivé mudrování nad životem, ta sbírka úvah a příběhů se tak jmenuje.
|
svynka+2 |
|
(14.8.2015 19:41:17) libik, ak to bolo na mňa (nedohľadám), tak len to nie, teraz sa už nebudem púšťať do čítania tak dlhej diskuzie, dostala som pokyn vybrať si darček k narodeninám, to je pre moju unavenú myseľ na piatok večer optimálna zábava
|
anemon |
|
(14.8.2015 22:14:20) Libik spíš myslí knihu, ze které je úryvek.
|
|
|
|
|
Lassiesevrací |
|
(14.8.2015 19:33:21) A? Jak to souvisí s integrací lidí s PAS?
|
Monty |
|
(14.8.2015 19:35:27) Lassie, třeba tak, že i v USA se od dětí očekává, že budou respektovat nějaká pravidla?
|
ali | •
|
(14.8.2015 19:41:02) přesně tak, jenom na rozdíl od běžné populace, která se s tím jaksi narodí, se to děti s as musí naučit ( v tom je kouzlo úspěchu)
|
Monty |
|
(14.8.2015 19:43:24) ali, ano, to jsem psala - trvá jim to déle, musí se to naučit. Ale naučí se to. I když třeba v deseti místo ve čtyřech letech. A naučily se to generace a generace lidí, co žádné papíry neměli. To, že budou "jiní" nebo "podivíni", to budou s papírem stejně jako bez něj.
|
ali | •
|
(14.8.2015 21:22:08) ano Monty, naučí se, vlastně pořád něco dohánějí, ale co rodič nebo učitel s takovým dítkem bez dg.? uvažuj. jak zareaguje učitel na pepíčka, který si v 8 letech neudělá uzlík na tkaničce, propadne panice při nějaké změně, nepřeskočí švihadlo.......? ten skutečně velký UČITEL si promluví s rodičem a pídí, co je za tím - následuje papír, ten druhý malý učitel - vysměje? kolektivně poníží? i ty sebelepší, sebestudovanější učitelé se speciální pedagogikou, pokud nemají zkušenost - netuší co dělat. a mnohdy stačí strašně málo, jak pomoci dítku. musí ale znát problematiku - anebo se do problematiky dostat. bez dg., bez papíru, bez studia problematiky - je nulová šance na úspěšné začlenění mnohdy dítka s iq 130+
|
|
|
|
Monty |
|
(14.8.2015 19:49:58) Eeko, to, že je moje dítě mimoň poslouchám od chvíle, kdy nastoupil do školky. Stejně jako to, že si má jít "pro papír". Jde do sedmé třídy a žádný papír nemá. Optikou Rodiny.cz jsem hrozná matka, co nechala dítě "trpět". Zhruba do třetí třídy doma občas brečel, že si s dětmi nerozumí, protože mají jiný zájmy než on. Jenže on by si s nimi se svým přístupem nerozuměl ani s papírem. Prostě se to musí NAUČIT. Každej. A když ne, bude na tom bit. Možná to není fér, ale takový je život.
|
Lassiesevrací |
|
(14.8.2015 19:58:28)
|
|
Monty |
|
(14.8.2015 19:58:47) Eeko, ty jsi ale řešila problém ve chvíli, kdy nastal, to je trochu jiný případ. Jít si pro diagnózu jen proto, že je dítě jiné než Pepíček nebo Jeníček je zhruba stejné, jako nosit pro jistotu sádru, kdyby sis náhodou zlomila nohu.
|
arsiela, |
|
(14.8.2015 20:00:21) Monty jít si pro diagnozu?promiň fakt sem z tvých názorů totálně paf
|
|
|
Lassiesevrací |
|
(14.8.2015 20:06:45) To jako nekdo da dg PAS diteti, u ktereho zadny problem jeste nenastal? To dela kdo ?
|
Monty |
|
(14.8.2015 20:08:26) Lassie, a jaký problém může nastat u dvouletého dítěte, které ještě do žádné školky nechodí, aby to stálo za obíhání psychologů? Když pomineme mentální retardaci? Že si něco skládá nebo nemluví nebo mluví málo?
|
Lassiesevrací |
|
(14.8.2015 20:24:28) Nejsem znalec, ale mam za to, ze s detmi s PAS se ma zacit pracovat co nejdrive....neni to tak? To nemam nijak overene, ale mozna to bude ten duvod, proc to nekdo resi takto brzy. Treba ty matky maji normalni obavy, zmasiruje je okoli, ze dite je divny...a nechteji neco zanedbat. Nevidela bych v tom vypocitavost.
|
|
petluše |
|
(14.8.2015 20:42:48) Tak vůbec nemluvili dvouletá může mít problém. Má dcera ho měla, všichni okolo že prehanim, ale ona pak nemluvili ani ve 4 a začala až kolem 5, srozumitelně mluví as teď v 8. Čím dříve bych dostala informace co s ní, tím líp
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dráček |
|
(14.8.2015 20:12:26) Ale Monty tohle nezajímá. Ona ignoruje jasné případy kdy diagnoza pomohla. chce jenom prudit. je to demagog když už neví co by, začne mlít o nějakém ideálním světě, kde papíry nejsou třeba. když už jasnější argumenty nemůžou být, začne o tom, že tyhle děti nemyslí. že myslí nějaké totální agresory vraždící kvůli cizímu hrnečku. jestli jsem ještě nezblbla z toho strašného vedra, tak jsem o tomhle diskuzi nezakládala. ale i kdyby, tak tihle vrahouni tu dg potřebují jako první. takže si jen kaká do pusinky nejdřív že všelijaké diagnozy né, jsou to jen podivíni kterých je spousta, potom ale jo těmhle dětem to může pomoci já myslím děti xy. bleee
|
|
|
Lassiesevrací |
|
(14.8.2015 19:44:06) Ano, a od ostatních se očekává respekt k dětem, které nejsou jako ostatní. Tak to sem dej celý, když už Fulghum.....
"Additionally, when a comment like you made might be interpreted in a way that implies that a student like my son, who is Autistic, might actually be part of a group that is overdiagnosed – you are adding a potential layer of judgment that could harm our students. Our neurodivergent students, those who sometimes are referred to as having invisible disabilities, are very frequently misunderstood by others. They are sometimes misjudged as being manipulative or presumed to be misbehaving because they may not process or respond to the world as does a typically developing student. The last thing they need is the Minister of Education sending out the message that their sensory issues, tics, stims, anxiety, depression, language processing issues, trauma-based history, etc… are not real."
https://30daysofautism.wordpress.com/2014/08/28/dear-mr-fassbender-all-you-really-need-to-know-you-learned-in-kindergarten/
|
Monty |
|
(14.8.2015 19:46:08) Lassie, a ty potřebuješ k respektu ostatních PAPÍR?
|
Lassiesevrací |
|
(14.8.2015 19:49:46) Nepotřebuju. Stejně jako nikdo nepotřebuje tvůj výčet od Fulghuma, co je třeba umět ve školce. Ale ty jsi s Fulghumem začala. Tak by to chtělo napsat i ten zbytek.
|
|
Lassiesevrací |
|
(14.8.2015 19:57:13) Jakej přesně papír máš na mysli? Myslíš, že to je něco jako diplom, kde je tlustě napsáno "Jsem autista"?
Pro Boha, to fakt nevidíš, že papír znamená, že dítě viděl nějaký odborník, který dokáže rozklíčovat určité odchylky v chování, dokáže dát rodičům nějaké vodítko, jak s takovým dítětem jednat, jak se naučit zvládat konkrétní situace, předcházet určitým stavům atp? Nevidím jediný důvod, proč by třeba spolužáci neměli vědět o nějakých odlišnostech, stejně jako synovi spolužáci vědí o jeho zdravotním stavu a vědí, co nedělat nebo čím mu mohou pomoct. Tady nejde o žádné plané nálepkování.
|
Monty |
|
(14.8.2015 20:04:45) "Nevidím jediný důvod, proč by třeba spolužáci neměli vědět o nějakých odlišnostech..."
Lassie, po sto padesáté - a oni ty odlišnosti bez papíru neuvidí? To se musí vystavovat jako na pranýři? Nebo k čemu to má být dobré? Ten, kdo je jiný s papírem je hodný, kdo je jiný bez papíru, ten je darebák? Chodím sem cca 13 let a četla jsem tu fůru provolání typu: Moje dvouleté dítě nemluví/nemá oční kontakt/skládá si hračky do řady, není náhodou autista? Jestli to někomu připadá v pořádku, OK. Podle mne je to magořina na entou.
|
Monty |
|
(14.8.2015 20:13:19) Eeko, ale proč pedagog? Dítě jde do školy v šesti, sedmi letech. To mu do té doby rodiče zatajují, že jsou lidé různí a dozví se to až ve škole? Navíc tomu dítěti je celkem jedno, jestli má spolužák "papír" nebo ne, posuzuje ho podle jiných věcí než podle diagnózy. Chápu, že je třeba upozornit na zdravotní problém, zvlášť pokud není vidět (třeba u dítěte po operaci mozku), ale na odlišnost v chování... to je přinejmenším kontraproduktivní, zvlášť v případech, kdy se to dítě s papírem chová agresivně, nevhodně... jak vysvětlíš dítěti, že Pepíček může bít Toníčka a ono ne, i když by si to podle něj Toníček třeba zasloužil, protože mu ubližuje?
|
|
Epepe |
|
(14.8.2015 20:29:17) ... no, a nebo zajistit asistenta. Ale na to potřebuje dítě papír.
|
|
|
Monty |
|
(14.8.2015 20:40:22) "No a pak jsou deti, ktere opravdu nejsou zvladatelne a integrovatelne za pouziti zadnych dostupnych technik a veskera vynalozena snaha je proste bez vysledku...pak jsem zastance toho, takove dite stahnout do alternativniho vzdelavani."
Eeko, však já tu nepíšu nic jiného.
|
Dráček |
|
(14.8.2015 20:48:57) no jasně, to mluví za vše. na otázku "Dává APLA diagnozu každému? ty odpovídáš, že autistické vrahouny bys zavřela do ústavu (když to zjednoduším) třeba kdybys měla dg na ZŠ, naučili by tě slušnému chování
|
Monty |
|
(14.8.2015 21:03:11) Dráčku, no, pokud to vidíš takto, začínám chápat tvůj přístup k diagnózám.
|
adelaide k. |
|
(14.8.2015 21:20:59) Šuplíku, říká se tomu redukce kognitivní disonance
|
|
|
|
|
Monty |
|
(14.8.2015 21:25:50) Šuplíku, asi proto, že být jiný než Pepíček není nic, s čím by měl člověku někdo pomáhat? Že je to celkem normální věc, být jiný?
|
Monty |
|
(14.8.2015 21:42:45) Šuplíku, to víš, že ne. Všichni jsou stejní, a kdo je jiný, ten má nějakou poruchu, protože kdyby ji neměl, tak by přece nemohl být jiný.
|
Monty |
|
(14.8.2015 22:12:29) Šuplíku, vozíčkáři a nevidomí se diagnostikují v APLE? Odkdy?
|
Monty |
|
(14.8.2015 22:28:04) Šuplíku, nicméně není o vozíčkářích a slepcích.
|
Monty |
|
(14.8.2015 22:31:02) Šuplíku, já zapomněla, že máš problém s tím přirovnáváním. Umami psala, že je to "stejné, jako by byli ze vzdělání vyloučeni cizinci", na to jsem já napsala, že to je blbý příklad a uvedla němé. Neznamená to ale, že se o nich někdo baví.
|
Monty |
|
(14.8.2015 22:47:16) To je pořád dokola. Pokud mají 3/4 dětí s PAS mentální retardaci, měly by být vzdělávány v rámci svých možností a netrápit je (a jejich spolužáky) v běžných školách. Pokud nemají mentální retardaci, jsou jen "jiné" (podivíni), běžné vzdělávání většinou zvládnou, i když je to pro ně často složitější. S "jinakostí" by měl umět pracovat učitel i bez papíru. Že to často neumí je problém, ale diagnostikování "jinakosti" jako poruchy ho nevyřeší.
|
|
adelaide k. |
|
(14.8.2015 23:14:43) Jistě, když rodiče a škola dostanou na základě "papíru" informace a dobré rady jak s dítětem pracovat je to úplně k ničemu. Mnohem lepší je čekat jestli náhodou nenastane ideální situace kdy to pedagog zvládne sám a když ne tak smůla.
|
Monty |
|
(14.8.2015 23:58:32) adelaide, dítě (ať už s PAS nebo bez něj) není nábytek z IKEA, žádný univerzální návod na to, co kdy a jak dělat na něj nedostaneš. Pokud si to někdo myslí, je to spíš smutný. Nicméně, v situaci, kdy něco nejde přes veškerou snahu rodičů, je třeba k něčemu dobré poslechnout si názor psychologa. Ale ta snaha rodiče, který zná nebo by aspoň měl znát své dítě přece jen líp než psycholog, se "během pro papír" nahradit nedá.
|
arsiela, |
|
(15.8.2015 0:01:08) Monty jenže odborník ti dá rady na míru tomu dítěti a té dané škole.Samozřejmě je tam v ideálním případě součinnost psycholog,spc,škola,rodič.
|
JaninaH |
|
(15.8.2015 0:07:14) Arsielo, bezmezně obdivuju tvoji trpělivost v této diskusi.
|
adelaide k. |
|
(15.8.2015 6:50:36) Taky tak, já jsem další odpověď napsala a zase smazala. Nechce se mi plýtvat časem.
|
|
Lassiesevrací |
|
(15.8.2015 13:15:57) A hlavně se odkazuje na Fulghuma, který sám má autistického syna a v této diskuzi by stál přesně na opačné straně, než Monty.
|
|
|
|
|
|
Lassiesevrací |
|
(15.8.2015 10:18:39) Nikdo žádnej univerzální návod nehledá. Proto jde dítě k odborníkovi. Jeho začlenění do vyhovující třídy nepomůže jen jemu, ale taky celému jeho okolí - rodičům, sourozencům. I to tu psalo několik lidí - jak vhodně zvolená škola prospěla všem.
Ještě k tomu, co jsi zde citovala od manžela - oni jsou lidé, kteří pomáhají i dospělým. Jsou různé chráněné dílny, chráněná bydlení, dobrovolnické organizace atp. A mnoho lidí má rodiče, kteří mu mohou i po dokončení školy ještě dlouho pomáhat. A je to pro všechny lepší, než dítě hned v předškolním věku odepsat, šoupnout ho následně do specky a pak do nějaké další instituce.
Znevažuješ práci tolika lidí, až je mi za tebe stydno.
|
|
|
|
|
|
|
arsiela, |
|
(14.8.2015 23:50:07) Monty tohle nemyslíš vážně.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
adelaide k. |
|
(14.8.2015 21:42:00) A s čím je ok pomáhat?
|
Monty |
|
(14.8.2015 21:46:38) adelaide, třeba s problémem, který netrápí tebe jako pozorovatele "jiného Pepíčka", ale přímo toho Pepíčka?
|
adelaide k. |
|
(14.8.2015 21:48:10) A o čem tady Mlho už dobrou půlhodinu hovoříme ???
|
|
Monty |
|
(14.8.2015 22:13:20) Šuplíku, ne, plakal, že nemá papír, protože kdyby ho měl, rázem by bylo všechno zalité štěstím a jako bonus by ho začala bavit matematika.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lassiesevrací |
|
(14.8.2015 20:13:06) A proc se tedy vydavaji publikace o poruchach chovani a uceni? Vsichni to preci vidi. To preci nemusite hlasit, ty sterace a odstrikovace, to vidim. Je to o tom, ze nektere ty deti potrebuji urcitou podporu. Stejne jako jinak hendikepovane deti. Dite na voziku ze skoly taky nevyloucis jen proto, ze do skoly samo nedojde. Ti odbornici tu preci nejsou jen proto, aby davali diagnozy, ale aby rodicum o tom neco rekli, poradili jim a navedli je, jak treba veci ulehcit. Stejne tak ty informacemohou pomoci ucitelum.
|
|
|