Dráček |
|
(14.8.2015 15:43:35) Monty promiň, ale tvůj názor dost rigidní. (nemáš náhodou nějakou diagnozku? :). Mýlíš se, mýlíš se, mýlíš se!!! Děti s AS často skončili ve zvláštních školách. Takže je to velký postup a díky bohu za něj. Nikdo totiž neřešil proč všechno nechápou a rovnou je měli za idioty. Přesto, že mají inteligenci, o které se nám "normám" může jenom zdát, nedostali šanci dokončit ani normální ZŠ. Takže SLÁÁÁVA, že šel vývoj ku předu a už se to řeší. Teď dostanou tebou nepochopený papír, asistenta a otevřou se jim jiné možnosti, a možná i díky tomu se tady potom ty přes svůj PC můžeš vyjadřovat k něčemu, na co se tě ještě ke všemu nikdo neptal, což je mimochodem trochu nezdvořilé. Já se ptala na něco, co mne trápí a musím se tady prokousávat mnohdy hloupými plky o které jsem nestála, aby mi neušlo něco pro mě zajímavého.
|
Martina, 3 synové |
|
(14.8.2015 15:45:06) aby mi neušlo něco pro mě zajímavého.
To ti možná ušlo, že Monty je diagnostikovaný AS.
|
Dráček |
|
(14.8.2015 15:57:45) to je vcelku vidět, ale to mě vůbec nezajímá a ani jsem se na to neptala
|
|
|
Monty |
|
(14.8.2015 15:48:14) Dráčku, to je nesmysl, který se dnes traduje jako argument pro "papír", ale pravda to není. Ve zvláštních školách děti s nadprůměrnou inteligencí opravdu nekončily. Anebo máš o inteligenci nějakou zvláštní představu. Jasně, filmový Rain Man by tam nejspíš skončil, otázkou je, co by Rain Man v dospělosti dělal, kdyby vychodil běžnou základku s papírem a asistentem.
|
Martina, 3 synové |
|
(14.8.2015 15:51:54) Ve zvláštních školách děti s nadprůměrnou inteligencí opravdu nekončily
Taky si myslím. Ne že bych znala tolik dětí ze zvláštní školy, jen desítky, byli tam dyslektici, asi i autisté nebo schizofrenici, ale nikdo z nich neměl ani průměrnou inteligenci.
|
Monty |
|
(14.8.2015 15:54:18) Martino, schizofrenici spíš ne, schizofrenie se v dětství téměř nediagnostikuje. Mmch., znám celkem dost schizofreniků (exmanžel má schizoafektivní psychózu a je v kontaktu s dost lidmi, co jsou na tom podobně) a minimálně polovina z nich má střední nebo i vysokou školu, možná i víc než polovina.
|
|
|
Dráček |
|
(14.8.2015 16:23:53) Proč pořád řešíte co by dělal v dospělosti? Zkrátka by dostal šanci jako všichni ostatní a nebyl by za idiota, ale za nemocného. Já si prostě stojím za tím, že kdyby můj syn neměl dg. ADHD a asistentku, tak přesto, že má vysoké (změřené!!!) IQ by skončil nevím kde, možná v polepšovně..... protože by prostě neposeděl a nedával pozor. S diagnostikováním pas je to stejné. Jinak díky, na svůj dotaz jsem sice mnoho odpovědí nedostala, za to už vím, že jsem vlastně hysterka co si obstarává papíry pro své dítě, aby mělo úlevičky.........
|
Monty |
|
(14.8.2015 16:25:26) Dráčku, za nemocného ne. Psycholog není lékař. Lékař je psychiatr, který podle Lízy (která psychiatr je) nediagnostikuje tyto poruchy. Tudíž to nemůže být nemoc.
|
Dráček |
|
(14.8.2015 16:44:16) No jo, ty jsi prý diagnostikovaný AS. Jinak bys mne nechytala za slovo a věděla, jak to myslím. Já ještě s AS moc komunikovat neumím, takže promiň. ale právě proto se po tom pídím, abych svému dítěti rozuměla a mohla mu pomoci. Tak jinak, pořád se tu mluví o geniích, kteří by si tu svoji cestu stejně našli. Ok, to je asi možné. Na druhou stranu, jsi si zcela jistá, že nějaký genius třeba díky tomu, že nedostal diagnosu, neskončil špatně??? Ale dobře, co takové dítě s průměrnou inteligencí, které když se mu k tomu přidá ADHD,ADD nebo nějaké to PAS, to prostě nevybere? Možná jako AS nechápeš i tu stránku věci, že tě může zašlapat jen špatné sebevědomí z toho, že jsi prostě jiná. Mám kamarádku, naměřené IQ 125. Žádný genius ale nadprůměr to je. Ve škole ale propadala, protože měla ADHD (tenkrát bez dg)takže byla za hloupou a nevychovanou. Moc jí to trápilo a dnes je z ní alkoholička. Ano, můžeš tady začít probírat kdoví proč atp. ale třeba by stačila jen ta dg a jiný přístup a kde dnes mohla být........ :D
|
Monty |
|
(14.8.2015 16:58:19) Dráčku, jakou jistotu? Na světě kromě smrti není žádná jistota. Génius může skončit dobře nebo špatně, průměrný člověk může skončit dobře nebo špatně a dokonce si o sám může vybrat, co bude pokládat za "dobře" a co za "špatně". Ovšem existuje něco jako pravděpodobnost. Např. pokud budu porušovat denně dopravní předpisy, je vyšší pravděpodobnost, že budu platit pokutu než ten, kdo je neporušuje nikdy nebo jen zřídka. A podle mého názoru je vyšší pravděpodobnost, že člověk, který má na všechno nějaké výmluvy a omluvy, což je často právě ten "papír" na jinakost, nebude ve vyšším věku zrovna vyhledávaný pracovník, protože v dospělosti nikoho žádné papíry zajímat nebudou. Mmch., znám pár dospělých, kteří přesně splňují diagnózu ADHD a i když jsou vzdělaní a úspěšní, dělat s nimi je za trest. Při představě, že se na to někdo celoživotně vymlouvá a přitom si uvědomuje, v čem je problém, je mi celkem úzko. Tihle za to nemůžou, protože za jejich dětství se nediagnostikovalo a tudíž ten problém nevidí a nechápou.
|
aky |
|
(14.8.2015 17:03:36) ... že se na to někdo celoživotně vymlouvá Tak ako sa Ty tu obden ohanas svojim udajnym AS? To musi byt otravne, to verim.
|
Monty |
|
(14.8.2015 17:05:15) aky, já? Tak to si mne asi s někým pleteš nebo máš problém s porozuměním psanému textu.
|
|
Líza |
|
(14.8.2015 17:27:51) Aky
|
|
|
arsiela, |
|
(14.8.2015 17:07:09) Monty jenže ty bereš diagnozu jako něco na co se bude dotyčný vymlouvat.Ale tak to být vůbec nemusí.To,že budu vědět proč se moje dítě takhle chová,co za tím je mě umožní s tím pracovat.Ne se na to vymlouvat.A o to tu snad jde.Ne o to řvát moje dítě má PAS a všichni si sedněte.Ale moje dítě má PAS, potřebovala bych uzpůsobit to a to a zároveň se s tím se s dítětem pracuje.Když diagnozu mít nebude,těžko se dostanu třeba k odborníkům,který budou s dítětem pracovat,nebo naučí mě co a jak mám s dítětem dělat.Aspoň takhle to chápu já a byl to třeba u mě důvod,proč sem diagnostiku chtěla.Abych věděla co sám nedá,protože to prostě nepobere.Velmi laicky řečeno.Ale samozřejmě jinej to může mít jinak.Nemluvím za kohokoli dalšího jen za sebe.
|
Monty |
|
(14.8.2015 17:13:38) arsielo, jenže to jsi ty, a jiní mají zase jiné důvody. Úplně polopaticky, aby tu zas nedocházelo ke zbytečným neshodám - pokud je dítě v něčem JINÉ a papír mu umožní specifický přístup k UČENÍ, OK, dejme tomu. Pokud je jiné v tom smyslu, že se chová jako nepříčetné a není schopné dodržovat základní normy sociálního chování, nechápu, proč by mělo být v běžné základce, ať už s asistentem nebo bez něj. Vidím fakt rozdíl mezi úzkostným dítětem, dítětem s "poruchou pozornosti", dítětem, co mu nejdou písmena a dítětem, které bezdůvodně ječí, hází věcmi, napadá spolužáky a učitele atd. Příkladů najdeš jen tady na Rodině v diskusích dost.
|
arsiela, |
|
(14.8.2015 17:20:42) Monty a kdo tady s téhle diskuse,napsal,že papír používá jako omluvu.Je tu strašně příspěvků mohla jsem něco přehlédnout.A extrém co popisuješ,to by zas bylo na šílenou diskusi,proč se to dítě takhle chová. Já už se nějak za posledních osm let naučila,že nic není ani černé ani bílé a všechno může být uplně jinak,než to na první pohled vlastně vypadá.
|
Monty |
|
(14.8.2015 17:47:29) arsielo, v ideálním světě problémy s učením nebo - řekněme - náturou, odhadne a bude umět "řešit" pedagog. Papíru k tomu netřeba. Nezvladatelné dítě, které je agresivní a nezvládá základy sociální interakce, ať už má papír nebo ne, není integrovatelné do klasické ZŠ. A není ani "nadprůměrně inteligentní", protože inteligentní člověk určité věci pochopí, i když některý dřív a některý později.
|
Lassiesevrací |
|
(14.8.2015 17:52:00) "v ideálním světě problémy s učením nebo - řekněme - náturou, odhadne a bude umět "řešit" pedagog. Papíru k tomu netřeba."
A ty žiješ v ideálním světě?
|
Monty |
|
(14.8.2015 17:54:44) Lassie, bohužel ne, ale aspoň ho nedělám ještě méně ideální zbytečným papírováním.
|
Lassiesevrací |
|
(14.8.2015 18:29:03) Mně z této diskuze spíš vyplývá, že to papírování mnoha dětem k něčemu bylo, i když rodiče mají z toho běhání po odbornících jazyk na vestě. To vážně budeš úplně ignorovat komentáře těch, kteří zde zcela konkrétně popsali, jak jim ta potvrzená diagnoza pomohla?
V tvém ideálním světě vše vyřeší kvalitní pedagog, kde ho mají hledat ti ostatní? Prostě mnozí další toho pedagoga nemají, třídy jsou přecpané a asistent je jistá možnost.
|
|
Lassiesevrací |
|
(14.8.2015 18:29:03) Mně z této diskuze spíš vyplývá, že to papírování mnoha dětem k něčemu bylo, i když rodiče mají z toho běhání po odbornících jazyk na vestě. To vážně budeš úplně ignorovat komentáře těch, kteří zde zcela konkrétně popsali, jak jim ta potvrzená diagnoza pomohla?
V tvém ideálním světě vše vyřeší kvalitní pedagog, kde ho mají hledat ti ostatní? Prostě mnozí další toho pedagoga nemají, třídy jsou přecpané a asistent je jistá možnost.
|
Monty |
|
(14.8.2015 18:39:19) "To vážně budeš úplně ignorovat komentáře těch, kteří zde zcela konkrétně popsali, jak jim ta potvrzená diagnoza pomohla?"
Lassie, jak říká můj manžel - "jsem zvědavej, kdo jim to bude tolerovat v dospělosti". Ráda si tu za deset, dvacet let přečtu, jak je agresivní génius v kolektivu oblíbený, má řadu pracovních nabídek z celého světa a díky "papíru" nikomu nevadí, že sem tam někomu jednu ubalí, když si v kanceláři položí hrneček na "jeho" místo. Já o "poruchách učení" nepíšu, tam (bohužel) někdy ten papír opravdu pomůže, jde mi o "poruchy chování".
|
Lassiesevrací |
|
(14.8.2015 18:45:55) No jo, jenže plno dětí, kteří tu školu úspěšně zvládnou, v žádném kolektivu být pak nemusí. Ale to vzdělání, které získají, jim může umožnit pracovat v oboru, ve kterém se nějak uplatní. Můj soused pracuje v oblasti IT, do žádných kolektivů se nehrne, má jen omezený počet známých a jinak tráví svůj čas s rodiči a u koní. Ale je schopen se sám živit.
Co říká tvůj manžel není v tomto směru nijak důležité, předpokládám, že on o této problematice mnoho neví.
|
Monty |
|
(14.8.2015 18:48:15) Lassie, obávám se, že píšeš o jiných dětech než já. To, co popisuješ, je podivín. Podivínům vzdělání nikdy upíráno nebylo.
|
Lassiesevrací |
|
(14.8.2015 18:49:24) Ne, ten premiant na ZŠ podivín není, to rozhodně ne.
|
|
|
|
Juldafulda |
|
(14.8.2015 18:48:58) Monty ja myslim, ze spousta lidi s As atd se uplatni prave v It. Ale doufam, ze jsou mazky natolik rozumne a neposlou dite delat medicinu. .
|
|
Monty |
|
(14.8.2015 18:55:13) Juldofuldo, jenže lidi s AS jsou specifická skupina - ne každý autista je AS. Jo, dětem s AS určitě některé principy sociálního chování dojdou později. Ale nakonec jim dojdou, a i když si o tom myslí své, tak lidi nenapadají. Když si projdeš místní témata a hlavně ta o integraci, kde je popisováno, co běžně dělají některé děti, které jsou podle "papíru" ukrutně inteligentní, tak z těch, obávám se, žádní ajťáci nebudou.
|
Monty |
|
(14.8.2015 18:57:18) Tady je to třeba celkem hezky a výstižně popsané:
http://www.dobromysl.cz/scripts/detail.php?id=232
|
|
Dani.K, K 05, P 09 |
|
(14.8.2015 18:59:23) Monty, píšeš "Jo, dětem s AS určitě některé principy sociálního chování dojdou později. Ale nakonec jim dojdou, a i když si o tom myslí své, tak lidi nenapadají." Bohužel to ale není pravidlem... ne každému dospělému AS to sociální chování dojde později (včetně kontroly impulzního chování - agrese)...
|
|
Lassiesevrací |
|
(14.8.2015 19:00:01) Která témata máš na mysli? Jsou tu zhruba dva druhy - buď je zakládají rodiče ostatních dětí, kterým to integrované dítě nějak už zasahuje do jejich klidu (to jsou děti o kterých píšeš), nebo témata, která zakládají rodiče dětí s PAS a ty se většinou týkají jiných věcí, než agresivity. Nikdo z lidí, jejichž dítě má asistenta a diagnostikovanou PAS, tu nebude zakládat téma "mé dítě je autista a s asistentem nám to dobře funguje". A přitom takoví rodiče jsou. Jen ty vidíš autistu jako dítě, na který musíš míz zbrojní pas.
|
Monty |
|
(14.8.2015 19:06:23) Lassie, nikoli, jen píšu, že dítě, které je nezvladatelně agresivní a chová se tak, jak je popisováno v některých tématech zde nepatří do standardní základky ani s papírem - a to, že na jinakost, která nikoho neohrožuje, by v ideálním světě papír neměl být zapotřebí.
|
Dani.K, K 05, P 09 |
|
(14.8.2015 19:15:11) Monty, můj syn je v běžné ZŠ, učivo zvládá naprosto bez problémů, co se týká známek, tak má minimální úlevy (TV a když se zasekne při zkoušení, tak dostane písemný test). Je AS a bohužel jeho "jinakost" se projevuje i agresivitou. Má skvělou asistentku, bude ji mít i další rok. Ta skvělá paní ho zná od první třídy, a dokáže odhadnout v 90%, když Kubu něco rozhodí, odvede ho na chodbu nebo do kabinetu, promluví si s ním, zklidní ho a předejde tomu agresivnímu chování. Kluk je rok od roku lepší, ale nejsem tak optimistická, že se v dospělosti bez problémů "zařadí" do společnosti... Proč to píšu - můj kluk je ten, který je úspěšně integrovaný v běžné škole (je to běžná sídlištní základka, nikdy před námi neměli zkušenost s asistenty pedagoga) a doufám, že nám to štěstí na lidi ve škole zůstane i pro další roky
|
|
|
|
|
|
Dani.K, K 05, P 09 |
|
(14.8.2015 18:56:54) Monty, diagnoza PAS v dospělosti může pomoct. A to třeba tak, že ten člověk získá status zdravotně znevýhodněného, případně průkaz ZTP. No a zaměstnat takové lidi se firmě může vyplatit (daňové výhody pro firmy)... Je mi jasné, že už je to řekněme "umělá" pomoc. Ale třeba doufám, že mému synovi (AS) v budoucnosti taková pomoc pomůže... Tedy samozřejmě doufám, že to nebude potřebovat
|
|
ali | •
|
(14.8.2015 19:00:58) a kde bereš tu agresivitu? jedinci s as (středně a vysokofunkční) jsou v naprosté většině neagresivní, nekonfliktní. Zdaleka nedosahují procento agrese běžné populace. Jenom výjimečně se dostanou do střetu se zákonem, tak proč pořád dokola o agresi?
Dále proč mentální retardace? To je jiná kapitola - není tématem. A když si někdo položí šálek na můj stůl - tak mi to vadí i když papír na to nemám.
Ale Monty, není zapotřebí čekat 10,20 let - zeptej se Billa Gatese jak to má, nebo tisíce jiných herců, politiků, spisovatelů, profesorů, učitelů, fyziků, chemiků, matematiků, lékařů....... - máš to nějak zúžené.
|
Monty |
|
(14.8.2015 19:06:57) "...zeptej se Billa Gatese jak to má, nebo tisíce jiných herců, politiků, spisovatelů, profesorů, učitelů, fyziků, chemiků, matematiků, lékařů..."
ali, a kolik z nich chodilo do školy "s papíry na jinakost"?
|
Lassiesevrací |
|
(14.8.2015 19:10:07) Asi ty papíry neměli zapotřebí. Kolik z nich chodilo do placených škol? Třeba.... ten vzdělávací systém nemůžeš srovnávat. Pokud zde potřebuješ papír, aby tvé dítě mohlo chodit do školy, tak ho prostě musíš vyběhat. O nezvladatelně agresivních dětech se tu nikdo nebaví, pořád je téma diagnostika PAS - a to nejsou jen nezvladatelně agresivní děti.
|
|
ali | •
|
(14.8.2015 19:13:43) Monty, a ty to víš?
V Americe je úspěšně zvládnutá inkluze už cca 30 let? Déle? Můžu zjistit i přesně, tak možná s papírem?
Je až neuvěřitelné jak rodiče ve spolupráci s učitelem (mluvím o ideální společnosti, kterou čechy nedohoní ani kdyby jim běžela naproti) dokážou z už všemi odepsaného nemluvícího autistického dítka, vykřesat celosvětově známou a úspěšnou osobnost, schopnou se dokonce podívat i do očí. (případy mně známé byli s papírem)
|
|
Lassiesevrací |
|
(14.8.2015 19:16:26) "Bill Gates je synem Williama H. Gatese, Sr., firemního právníka (dnes pracuje také pro Nadaci Billa a Melindy Gates) a Mary Maxwell Gates (zemřela v roce 1994 na rakovinu), učitelky a členky správní rady First Interstate Bank, Pacific Northwest Bell a národní rady mezinárodní neziskové organizace United Way. Bill Gates má dvě sestry.
Po dokončení šesté třídy základní školy přestoupil na exkluzivní soukromou střední školu Lakeside School. Na této škole měl možnost poprvé pracovat s počítačem a začal se učit programovat. Několik studentů této školy (mezi nimi kromě Gatese byl také Paul Allen) získalo od místní počítačové firmy možnost využívat zdarma (resp. za to, že pomohou hledat chyby systému) její minipočítač PDP-10."
Předpokládám, že u Gatesů neměl malej Bill nouzi o individuální přístup.
|
Lassiesevrací |
|
(14.8.2015 19:22:10) Stejně by mě zajímalo, jestli by lidstvo o Billovi vědělo, kdyby prošel klasickou českou základkou - nebo už MŠ.
|
Monty |
|
(14.8.2015 19:26:54) Robert Fulghum, počítám, do české školky nechodil...
VŠECHNO, CO OPRAVDU POTŘEBUJU ZNÁT o tom, jak žít, co dělat a jak vůbec být, jsem se naučil v mateřské školce. Moudrost mě nečekala na vrcholu hory zvané postgraduál, ale na pískovišti v nedělní škole. Tohle jsem se tam naučil: O všechno se rozděl. Hraj fér. Nikoho nebij. Vracej věci tam, kde jsi je našel. Uklízej po sobě. Neber si nic, co ti nepatří. Když někomu ublížíš, řekni promiň. Před jídlem si umyj ruce. Splachuj. Teplé koláčky a studené mléko ti udělají dobře. Žij vyrovnaně – trochu se uč a trochu přemýšlej a každý den trochu maluj a kresli a zpívej a tancuj a hraj si a pracuj. Každý den odpoledne si zdřímni. Když vyrazíš do světa, dávej pozor na auta, chytni někoho za ruku a drž se s ostatními pohromadě. Nepřestávej žasnout. Vzpomeň si na semínko v plastikovém kelímku – kořínky míří dolů a rostlinka stoupá vzhůru a nikdo vlastně neví jak a proč, ale my všichni jsme takoví. Zlaté rybičky, křečci a bílé myšky a dokonce i to semínko v kelímku – všichni umřou. My také. A nikdy nezapomeň na dětské obrázkové knížky a první slovo, které ses naučil – největší slovo ze všech – DÍVEJ SE. Všechno, co potřebujete znát, tam někde je. Slušnost, láska a základy hygieny. Ekologie, politika, rovnost a rozumný život. Vyberte si kterékoliv z těch pravidel a řekněte to složitými dospělými výrazy a vztáhněte si na to svůj život v rodině nebo práci, na svou vládu nebo svůj svět a uvidíte, že to platí, je to jasné a sedí to. A představte si, oč lepší by byl svět, kdybychom si všichni – na celém světě – každý den ve tři odpoledne dali koláček a mléko a pak si lehli a zdřímli si s polštářkem pod hlavou. Nebo kdyby základní politikou všech vlád bylo vždycky vracet věci nazpátek a uklízet po sobě. A stále ještě platí – bez ohledu na to, kolik vám je let -, že když vyrazíte do světa, nejlepší je chytit někoho za ruku a držet se pohromadě.
|
svynka+2 |
|
(14.8.2015 19:32:27) Diskuziu som nečítala, ale toto bolo krásne, skopírujem si to (teda až na bod "Teplé koláčky a studené mléko ti udělají dobře.")
|
libik |
|
(14.8.2015 19:36:16) Přečti si to celé, je to moc příjemné a zábavné, z části pravdivé mudrování nad životem, ta sbírka úvah a příběhů se tak jmenuje.
|
svynka+2 |
|
(14.8.2015 19:41:17) libik, ak to bolo na mňa (nedohľadám), tak len to nie, teraz sa už nebudem púšťať do čítania tak dlhej diskuzie, dostala som pokyn vybrať si darček k narodeninám, to je pre moju unavenú myseľ na piatok večer optimálna zábava
|
anemon |
|
(14.8.2015 22:14:20) Libik spíš myslí knihu, ze které je úryvek.
|
|
|
|
|
Lassiesevrací |
|
(14.8.2015 19:33:21) A? Jak to souvisí s integrací lidí s PAS?
|
Monty |
|
(14.8.2015 19:35:27) Lassie, třeba tak, že i v USA se od dětí očekává, že budou respektovat nějaká pravidla?
|
ali | •
|
(14.8.2015 19:41:02) přesně tak, jenom na rozdíl od běžné populace, která se s tím jaksi narodí, se to děti s as musí naučit ( v tom je kouzlo úspěchu)
|
Monty |
|
(14.8.2015 19:43:24) ali, ano, to jsem psala - trvá jim to déle, musí se to naučit. Ale naučí se to. I když třeba v deseti místo ve čtyřech letech. A naučily se to generace a generace lidí, co žádné papíry neměli. To, že budou "jiní" nebo "podivíni", to budou s papírem stejně jako bez něj.
|
ali | •
|
(14.8.2015 21:22:08) ano Monty, naučí se, vlastně pořád něco dohánějí, ale co rodič nebo učitel s takovým dítkem bez dg.? uvažuj. jak zareaguje učitel na pepíčka, který si v 8 letech neudělá uzlík na tkaničce, propadne panice při nějaké změně, nepřeskočí švihadlo.......? ten skutečně velký UČITEL si promluví s rodičem a pídí, co je za tím - následuje papír, ten druhý malý učitel - vysměje? kolektivně poníží? i ty sebelepší, sebestudovanější učitelé se speciální pedagogikou, pokud nemají zkušenost - netuší co dělat. a mnohdy stačí strašně málo, jak pomoci dítku. musí ale znát problematiku - anebo se do problematiky dostat. bez dg., bez papíru, bez studia problematiky - je nulová šance na úspěšné začlenění mnohdy dítka s iq 130+
|
|
|
|
Monty |
|
(14.8.2015 19:49:58) Eeko, to, že je moje dítě mimoň poslouchám od chvíle, kdy nastoupil do školky. Stejně jako to, že si má jít "pro papír". Jde do sedmé třídy a žádný papír nemá. Optikou Rodiny.cz jsem hrozná matka, co nechala dítě "trpět". Zhruba do třetí třídy doma občas brečel, že si s dětmi nerozumí, protože mají jiný zájmy než on. Jenže on by si s nimi se svým přístupem nerozuměl ani s papírem. Prostě se to musí NAUČIT. Každej. A když ne, bude na tom bit. Možná to není fér, ale takový je život.
|
Lassiesevrací |
|
(14.8.2015 19:58:28)
|
|
Monty |
|
(14.8.2015 19:58:47) Eeko, ty jsi ale řešila problém ve chvíli, kdy nastal, to je trochu jiný případ. Jít si pro diagnózu jen proto, že je dítě jiné než Pepíček nebo Jeníček je zhruba stejné, jako nosit pro jistotu sádru, kdyby sis náhodou zlomila nohu.
|
arsiela, |
|
(14.8.2015 20:00:21) Monty jít si pro diagnozu?promiň fakt sem z tvých názorů totálně paf
|
|
|
Lassiesevrací |
|
(14.8.2015 20:06:45) To jako nekdo da dg PAS diteti, u ktereho zadny problem jeste nenastal? To dela kdo ?
|
Monty |
|
(14.8.2015 20:08:26) Lassie, a jaký problém může nastat u dvouletého dítěte, které ještě do žádné školky nechodí, aby to stálo za obíhání psychologů? Když pomineme mentální retardaci? Že si něco skládá nebo nemluví nebo mluví málo?
|
Lassiesevrací |
|
(14.8.2015 20:24:28) Nejsem znalec, ale mam za to, ze s detmi s PAS se ma zacit pracovat co nejdrive....neni to tak? To nemam nijak overene, ale mozna to bude ten duvod, proc to nekdo resi takto brzy. Treba ty matky maji normalni obavy, zmasiruje je okoli, ze dite je divny...a nechteji neco zanedbat. Nevidela bych v tom vypocitavost.
|
|
petluše |
|
(14.8.2015 20:42:48) Tak vůbec nemluvili dvouletá může mít problém. Má dcera ho měla, všichni okolo že prehanim, ale ona pak nemluvili ani ve 4 a začala až kolem 5, srozumitelně mluví as teď v 8. Čím dříve bych dostala informace co s ní, tím líp
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dráček |
|
(14.8.2015 20:12:26) Ale Monty tohle nezajímá. Ona ignoruje jasné případy kdy diagnoza pomohla. chce jenom prudit. je to demagog když už neví co by, začne mlít o nějakém ideálním světě, kde papíry nejsou třeba. když už jasnější argumenty nemůžou být, začne o tom, že tyhle děti nemyslí. že myslí nějaké totální agresory vraždící kvůli cizímu hrnečku. jestli jsem ještě nezblbla z toho strašného vedra, tak jsem o tomhle diskuzi nezakládala. ale i kdyby, tak tihle vrahouni tu dg potřebují jako první. takže si jen kaká do pusinky nejdřív že všelijaké diagnozy né, jsou to jen podivíni kterých je spousta, potom ale jo těmhle dětem to může pomoci já myslím děti xy. bleee
|
|
|
Lassiesevrací |
|
(14.8.2015 19:44:06) Ano, a od ostatních se očekává respekt k dětem, které nejsou jako ostatní. Tak to sem dej celý, když už Fulghum.....
"Additionally, when a comment like you made might be interpreted in a way that implies that a student like my son, who is Autistic, might actually be part of a group that is overdiagnosed – you are adding a potential layer of judgment that could harm our students. Our neurodivergent students, those who sometimes are referred to as having invisible disabilities, are very frequently misunderstood by others. They are sometimes misjudged as being manipulative or presumed to be misbehaving because they may not process or respond to the world as does a typically developing student. The last thing they need is the Minister of Education sending out the message that their sensory issues, tics, stims, anxiety, depression, language processing issues, trauma-based history, etc… are not real."
https://30daysofautism.wordpress.com/2014/08/28/dear-mr-fassbender-all-you-really-need-to-know-you-learned-in-kindergarten/
|
Monty |
|
(14.8.2015 19:46:08) Lassie, a ty potřebuješ k respektu ostatních PAPÍR?
|
Lassiesevrací |
|
(14.8.2015 19:49:46) Nepotřebuju. Stejně jako nikdo nepotřebuje tvůj výčet od Fulghuma, co je třeba umět ve školce. Ale ty jsi s Fulghumem začala. Tak by to chtělo napsat i ten zbytek.
|
|
Lassiesevrací |
|
(14.8.2015 19:57:13) Jakej přesně papír máš na mysli? Myslíš, že to je něco jako diplom, kde je tlustě napsáno "Jsem autista"?
Pro Boha, to fakt nevidíš, že papír znamená, že dítě viděl nějaký odborník, který dokáže rozklíčovat určité odchylky v chování, dokáže dát rodičům nějaké vodítko, jak s takovým dítětem jednat, jak se naučit zvládat konkrétní situace, předcházet určitým stavům atp? Nevidím jediný důvod, proč by třeba spolužáci neměli vědět o nějakých odlišnostech, stejně jako synovi spolužáci vědí o jeho zdravotním stavu a vědí, co nedělat nebo čím mu mohou pomoct. Tady nejde o žádné plané nálepkování.
|
Monty |
|
(14.8.2015 20:04:45) "Nevidím jediný důvod, proč by třeba spolužáci neměli vědět o nějakých odlišnostech..."
Lassie, po sto padesáté - a oni ty odlišnosti bez papíru neuvidí? To se musí vystavovat jako na pranýři? Nebo k čemu to má být dobré? Ten, kdo je jiný s papírem je hodný, kdo je jiný bez papíru, ten je darebák? Chodím sem cca 13 let a četla jsem tu fůru provolání typu: Moje dvouleté dítě nemluví/nemá oční kontakt/skládá si hračky do řady, není náhodou autista? Jestli to někomu připadá v pořádku, OK. Podle mne je to magořina na entou.
|
Monty |
|
(14.8.2015 20:13:19) Eeko, ale proč pedagog? Dítě jde do školy v šesti, sedmi letech. To mu do té doby rodiče zatajují, že jsou lidé různí a dozví se to až ve škole? Navíc tomu dítěti je celkem jedno, jestli má spolužák "papír" nebo ne, posuzuje ho podle jiných věcí než podle diagnózy. Chápu, že je třeba upozornit na zdravotní problém, zvlášť pokud není vidět (třeba u dítěte po operaci mozku), ale na odlišnost v chování... to je přinejmenším kontraproduktivní, zvlášť v případech, kdy se to dítě s papírem chová agresivně, nevhodně... jak vysvětlíš dítěti, že Pepíček může bít Toníčka a ono ne, i když by si to podle něj Toníček třeba zasloužil, protože mu ubližuje?
|
|
Epepe |
|
(14.8.2015 20:29:17) ... no, a nebo zajistit asistenta. Ale na to potřebuje dítě papír.
|
|
|
Monty |
|
(14.8.2015 20:40:22) "No a pak jsou deti, ktere opravdu nejsou zvladatelne a integrovatelne za pouziti zadnych dostupnych technik a veskera vynalozena snaha je proste bez vysledku...pak jsem zastance toho, takove dite stahnout do alternativniho vzdelavani."
Eeko, však já tu nepíšu nic jiného.
|
Dráček |
|
(14.8.2015 20:48:57) no jasně, to mluví za vše. na otázku "Dává APLA diagnozu každému? ty odpovídáš, že autistické vrahouny bys zavřela do ústavu (když to zjednoduším) třeba kdybys měla dg na ZŠ, naučili by tě slušnému chování
|
Monty |
|
(14.8.2015 21:03:11) Dráčku, no, pokud to vidíš takto, začínám chápat tvůj přístup k diagnózám.
|
adelaide k. |
|
(14.8.2015 21:20:59) Šuplíku, říká se tomu redukce kognitivní disonance
|
|
|
|
|
Monty |
|
(14.8.2015 21:25:50) Šuplíku, asi proto, že být jiný než Pepíček není nic, s čím by měl člověku někdo pomáhat? Že je to celkem normální věc, být jiný?
|
Monty |
|
(14.8.2015 21:42:45) Šuplíku, to víš, že ne. Všichni jsou stejní, a kdo je jiný, ten má nějakou poruchu, protože kdyby ji neměl, tak by přece nemohl být jiný.
|
Monty |
|
(14.8.2015 22:12:29) Šuplíku, vozíčkáři a nevidomí se diagnostikují v APLE? Odkdy?
|
Monty |
|
(14.8.2015 22:28:04) Šuplíku, nicméně není o vozíčkářích a slepcích.
|
Monty |
|
(14.8.2015 22:31:02) Šuplíku, já zapomněla, že máš problém s tím přirovnáváním. Umami psala, že je to "stejné, jako by byli ze vzdělání vyloučeni cizinci", na to jsem já napsala, že to je blbý příklad a uvedla němé. Neznamená to ale, že se o nich někdo baví.
|
Monty |
|
(14.8.2015 22:47:16) To je pořád dokola. Pokud mají 3/4 dětí s PAS mentální retardaci, měly by být vzdělávány v rámci svých možností a netrápit je (a jejich spolužáky) v běžných školách. Pokud nemají mentální retardaci, jsou jen "jiné" (podivíni), běžné vzdělávání většinou zvládnou, i když je to pro ně často složitější. S "jinakostí" by měl umět pracovat učitel i bez papíru. Že to často neumí je problém, ale diagnostikování "jinakosti" jako poruchy ho nevyřeší.
|
|
adelaide k. |
|
(14.8.2015 23:14:43) Jistě, když rodiče a škola dostanou na základě "papíru" informace a dobré rady jak s dítětem pracovat je to úplně k ničemu. Mnohem lepší je čekat jestli náhodou nenastane ideální situace kdy to pedagog zvládne sám a když ne tak smůla.
|
Monty |
|
(14.8.2015 23:58:32) adelaide, dítě (ať už s PAS nebo bez něj) není nábytek z IKEA, žádný univerzální návod na to, co kdy a jak dělat na něj nedostaneš. Pokud si to někdo myslí, je to spíš smutný. Nicméně, v situaci, kdy něco nejde přes veškerou snahu rodičů, je třeba k něčemu dobré poslechnout si názor psychologa. Ale ta snaha rodiče, který zná nebo by aspoň měl znát své dítě přece jen líp než psycholog, se "během pro papír" nahradit nedá.
|
arsiela, |
|
(15.8.2015 0:01:08) Monty jenže odborník ti dá rady na míru tomu dítěti a té dané škole.Samozřejmě je tam v ideálním případě součinnost psycholog,spc,škola,rodič.
|
JaninaH |
|
(15.8.2015 0:07:14) Arsielo, bezmezně obdivuju tvoji trpělivost v této diskusi.
|
adelaide k. |
|
(15.8.2015 6:50:36) Taky tak, já jsem další odpověď napsala a zase smazala. Nechce se mi plýtvat časem.
|
|
Lassiesevrací |
|
(15.8.2015 13:15:57) A hlavně se odkazuje na Fulghuma, který sám má autistického syna a v této diskuzi by stál přesně na opačné straně, než Monty.
|
|
|
|
|
|
Lassiesevrací |
|
(15.8.2015 10:18:39) Nikdo žádnej univerzální návod nehledá. Proto jde dítě k odborníkovi. Jeho začlenění do vyhovující třídy nepomůže jen jemu, ale taky celému jeho okolí - rodičům, sourozencům. I to tu psalo několik lidí - jak vhodně zvolená škola prospěla všem.
Ještě k tomu, co jsi zde citovala od manžela - oni jsou lidé, kteří pomáhají i dospělým. Jsou různé chráněné dílny, chráněná bydlení, dobrovolnické organizace atp. A mnoho lidí má rodiče, kteří mu mohou i po dokončení školy ještě dlouho pomáhat. A je to pro všechny lepší, než dítě hned v předškolním věku odepsat, šoupnout ho následně do specky a pak do nějaké další instituce.
Znevažuješ práci tolika lidí, až je mi za tebe stydno.
|
|
|
|
|
|
|
arsiela, |
|
(14.8.2015 23:50:07) Monty tohle nemyslíš vážně.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
adelaide k. |
|
(14.8.2015 21:42:00) A s čím je ok pomáhat?
|
Monty |
|
(14.8.2015 21:46:38) adelaide, třeba s problémem, který netrápí tebe jako pozorovatele "jiného Pepíčka", ale přímo toho Pepíčka?
|
adelaide k. |
|
(14.8.2015 21:48:10) A o čem tady Mlho už dobrou půlhodinu hovoříme ???
|
|
Monty |
|
(14.8.2015 22:13:20) Šuplíku, ne, plakal, že nemá papír, protože kdyby ho měl, rázem by bylo všechno zalité štěstím a jako bonus by ho začala bavit matematika.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|