. . |
|
(16.9.2015 11:11:45) Monty, ty jsi fakt mistr v úkrocích stranou, překrucování, vytažení jedné věci bez ohledu na související, atd. atd...
Prosímtě můžeš mi říct, jak souvisí to, co vyhovuje tobě (na synově povaze, v tomto případě) s tím, co je vhodné pro nějakou instituci (určité gymnázium, v tomto případě)?
Maargit ti píše, co si myslí žena tom gymplu je výhoda-nevhoda, a ty píšeš, co se líbí tobě
|
Monty |
|
(16.9.2015 11:13:49) Slupko, co je přesně nejasné na větě "Jsem zvědavá, co na to syn řekne. Já na jeho místě bych to asi chtěla zkusit, ale je to na něm."? Přijde mi, že by se mu to MOHLO líbit. Předpokládám, že mám po dvanácti letech soužití jistou představu o tom, jaký je nebo není a co se mu líbí/nelíbí. Ale je to NA NĚM.
|
|
. . |
|
(16.9.2015 11:26:48) Monty, zkopíruji návaznost:
16.9.2015 10:58:02 maargitt & dráčátka
nevím, to není gymnázium pro dítě bez ambicí s odporem k matematiku, bez urážky. podle mě.
16.9.2015 11:01:08 Monty
maargitt, věc názoru, mně celkem vyhovuje, že není soutěživej, nemám ráda ambiciózní lidi tohoto typu. V tom bych problém neviděla.
16.9.2015 11:11:45 Slupka
Monty, ty jsi fakt mistr v úkrocích stranou, překrucování, vytažení jedné věci bez ohledu na související, atd. atd...
Prosímtě můžeš mi říct, jak souvisí to, co vyhovuje tobě (na synově povaze, v tomto případě) s tím, co je vhodné pro nějakou instituci (určité gymnázium, v tomto případě)?
Maargit ti píše, co si myslí žena tom gymplu je výhoda-nevhoda, a ty píšeš, co se líbí tobě 16.9.2015 11:13:49 Monty
Slupko, co je přesně nejasné na větě "Jsem zvědavá, co na to syn řekne. Já na jeho místě bych to asi chtěla zkusit, ale je to na něm."? Přijde mi, že by se mu to MOHLO líbit. Předpokládám, že mám po dvanácti letech soužití jistou představu o tom, jaký je nebo není a co se mu líbí/nelíbí. Ale je to NA NĚM.
KONEC CITACE
Jde o to, že na upozornění, že daný gympl není pro neambiciózní lidi píšeš, že ti synova nesoutěživost vyhovuje.
|
Monty |
|
(16.9.2015 11:31:24) Slupko, asi proto, že nesdílím názor maargitt na to, že nesoutěživé děti jsou nějak handicapované ve výběru gymnázia nebo že je to nějaký problém. Nevím, co je tak závadného na tom nestarat se o to, co dělají/nedělají ostatní. Přijde mi to spíš jako plus.
|
Monty |
|
(16.9.2015 11:38:32) maargitt, tak třeba právě proto, že mám dítě starší a mám s těmi rodičovskými očekáváními víc zkušeností?
|
|
|
. . |
|
(16.9.2015 11:41:20) Monty, dítě, které nemá ambice být dobré v tom, co škola požaduje (nikoli lepší než ostatní, je úplně jedno, co dělají ostatní), je poněkud handicapováno při studiu té školy. Vybrat si ji samozřejmě může, v tom handicapováno není, ale maargit tě prostě jen upozorňuje, že to tam může pak být pro neambiciózní dítě těžké.
Nestarat se o to, co dělají ostatní, je někdy plus někdy mínus dle situace a dle toho, co je považováno za plus a co za mínus. Dodnes si pamatuji značný údiv, který jsi ve mně vzbudila jakousi diskuzí na téma viditelných ramínek spodního prádla na jakési společenské akci. Zde bych například já považovala za plus se nestarat
|
Monty |
|
(16.9.2015 11:43:32) Slupko, obávám se, že si termín "ambiciózní" vysvětlujeme každá trochu jinak.
|
. . |
|
(16.9.2015 11:47:21) Monty, tak si to ujasněme, pro mě je ambiciózní
"mající vysoké cíle, ctižádostivý, podnikavý"
Tedy nikoli nutně lepší než ostatní, ale prostě fakt dobrý v tom, co dělá.
|
Monty |
|
(16.9.2015 11:50:06) Slupko, no a pro mne je "ambiciózní" člověk, co se snaží být lepší než ostatní primárně kvůli nim, nikoli kvůli sobě, a je pro něj důležité prezentovat své ambice navenek. Když chce někdo něco sám kvůli sobě, asi bych nepoužila zrovna slovo "ambiciózní".
|
. . |
|
(16.9.2015 11:58:34) Monty, "člověk, co se snaží být lepší než ostatní primárně kvůli nim, nikoli kvůli sobě"
to je ale nedorozumění!!! Tohle je pro mě snob nebo tak něco, třeba "soutěživej typ, skvělej v tom, co je vidět". Ambice jsou pro mě prostě vysoké cíle. Touha dosáhnout těch cílů. (Můžu třeba chtít rychle běhat, ale nepotřebuju k tomu chodit na závody a dostat metál.)
Kromě toho původně jsme se bavili o nárocích konkrétního gymplu. Tak pokud člověk nemá ambice tam uspět, tak tam asi neuspěje, žejo... leda omylem, což se samozřejmě taky občas stává
|
|
breburda71 |
|
(16.9.2015 11:59:28) Monty, takže to může být třeba skladník ve šroubárně, co si zkoumá tajemství biologie po práci a ví o biologii opravdu hodně? Na to gympl potřeba není, ani ta matika..ale jestli chce otevřeně být v něčem dobrý, tak to znamená být lepší než ostatní a to zjistíš jen porovnáním- viz. přijímačky, pohovory, výběrová řízení atd..
|
|
|
Monty |
|
(16.9.2015 11:51:46) "...ambiciózní je, že se nespokojí s průměrem"
maargitt, tak takhle to nevnímám už vůbec.
|
jak |
|
(16.9.2015 11:59:36) Monty, to je uz ale jen slovickareni. nic jineho.
|
|
. . |
|
(16.9.2015 12:02:26) maargitt, "testuje své demagogické argumentační schopnosti." no, tak to já zahrnuju pod pojem "dělá si z nás pr.el"
|
|
Monty |
|
(16.9.2015 12:02:59) "cpát dítě na jeden z nejambicióznějších pražských gymplů a argumentovat rodičovskou zkušeností mi přijde prostě srandovní"
maargitt, jen jsem napsala, že se mi ten gympl podle informací na webu líbí a myslím si, že by mohl synovi vyhovovat. CPÁT ho tam proti jeho vůli nikdo nebude, to se neboj. On by se nenechal.
|
|
|
Monty |
|
(16.9.2015 12:00:59) "umět něco bez ohledu na to, že bych to umět nemusela, ale já chci"
maargitt, ale přesně takhle já to slovo prostě neberu, chápeš? Pro mne je ambiciózní člověk, který chce něco dokázat těm ostatním. Ve vztahu k sobě samému to slovo nepoužívám, necítím ho tak. Když řeknu příklad, snad mi to bude odpuštěno - řekla bys o angreštovi, že je ambiciózní? Přitom je to nesmírně inteligentní a vzdělaná holka s obrovským množstvím vědomostí v hlavě, ale AMBICIÓZNÍ?
|
Monty |
|
(16.9.2015 12:09:36) maargitt, pro mne právě trochu jo. V tom je asi ten komunikační zádrhel. Já si pod pojmem "ambiciózní" představím člověka, co jde přes mrtvoly, jen aby dokázal okolí, že je v čemkoli "lepší". Je fuk, jestli jde o vzdělání nebo o ambice "dobře se provdat".
|
JaninaH |
|
(16.9.2015 12:14:28) Monty, já slovo "ambiciózní" chápu jako synonymum slova "ctižádostivý", tedy ne nutně s pejorativním nádechem. Člověka, o kterém píšeš, bych nazvala "přehnaně ambiciózním", "nezdravě ambiciózním", případně kariéristou nebo arivistou. Ambice bych přeložila jako "cíle", tedy zase ne s pejorativním nádechem.
|
Monty |
|
(16.9.2015 12:17:03) Janino, OK, tak každý to očividně chápeme jinak a máme k tomu slovu jiný vztah, vzbuzuje v nás jiné asociace... to se stává. Jak ho chápu já jsem už psala a doufám, že to dostatečně vysvětluje, proč své dítě nepokládám za ambiciózní.
|
. . |
|
(16.9.2015 12:23:55) Monty, dobře, tak tvoje dítě není soutěživé a tobě se to tak líbí. Ok, to jsme na tom podobně. Takže když tě někdo upozorní, že gympl, o kterém uvažujete, má hodně soutěživé prostředí, tak odvětíš, že to nevadí, protože co dělají ostatní tvého syna nezajímá. Ok, pokud mu jeho zdravá zvídavost poskytne dostatečnou motivaci pro získání dostatečného množství znalostí a schopnost prokázat je při ověřování na tom gymplu, tak nemáte problém. Pokud ti "ostatní" soutěživí nastaví laťku "dostatečnosti" vysoko, bude potřeba, aby syn měl také vysoké cíle, byť neokázale.
|
Monty |
|
(16.9.2015 12:31:24) Slupko, probůh, vždyť já ani nevím, jestli tam vůbec bude chtít dělat přijímačky. Třeba mne s tím pošle někam. To mne jen napadlo při čtení jejich webu, protože mi přišlo, že by se mu právě tohle mohlo líbit. Ale taky nemusí. S tím, že není soutěživej a soutěživost pokládá spíš za úsměvnou zbytečnost to vcelku nesouvisí.
|
. . |
|
(16.9.2015 12:39:21) Monty však ano, vše je ve stádiu úvah. O tom ty příspěvky tady jsou - co kdo o jakém gymplu ví, aby se to mohlo vzít v úvahu (viz název debaty).
Maargitt psala, že ten gympl je vhodný pro ambiciózní (protože o tom gymplu něco ví z praxe, nikoli jen z webu), a ty píšeš, že syn není ambiciózní (protože o něm něco víš z praxe, nejen z webu). To je celé.
|
Monty |
|
(16.9.2015 12:53:14) Slupko, ano, ale tím, jak různě vnímají lidé slovo "ambiciózní" může snadno dojít k nedorozumění. Maargitt napsala, že ambiciózní člověk se podle ní nespokojí s tím, aby byl průměrný. To, aby se člověk cítil průměrný vyžaduje, aby se zajímal o ostatní a srovnával se s nimi - nebo to tak aspoň chápu. Jak jinak by k tomu pocitu došel? Můj syn tyhle věci neřeší a nemá potřebu na sebe upozorňovat ve smyslu "hleďte, jak jsem dobrý". Takže se pravidelně stává, že o jeho "úspěších" nikdo nic neví, resp. nikdo kromě těch, co byli osobně přítomni. Zrovna vloni v šestce jsem na předávání cen za výtvarnou soutěž slyšela od jeho učitelky na výtvarku, že vůbec netušila o tom, že syn reprezentuje školu ještě v něčem jiném, dozvěděla se to náhodně teprve ve chvíli, kdy přišly výsledky z té výtvarné. A já pravidelně rok co rok nevím, kam ho posílá škola a co kde vyhrál, dozvím se to teprve, když přinese pozvánku na finálový večer. Proto píšu, že není ambiciózní - on nic nedělá proto, aby se tím vytahoval nebo aby nad někým "vynikal". Jemu chvála spíš vadí a vyhýbá se lidem, co ho chválí, protože to odvádí od podstaty věci.
|
. . |
|
(16.9.2015 13:15:59) Monty, my už tady všichni o úspěších tvého syna víme, nemusíš to porád vytahovat I když já to tedy dělám taky...
Jde o to, že když bude průměrný (ať se tak bude cítit či ne), tak ten gympl nevystuduje, no, to je celé.
A pak taky mi nedá neupozornit na skutečnost, že pokud se tvůj syn zúčastňuje nějaké soutěže, musí s tím dle mého souhlasit, a účast v soutěži je přímo spjata s porovnáváním s ostatními, je to přímo podstata té např. výtvarné soutěže (respektive neporovnávají se lidi, ale ta díla, ovšem ocenění se dostane autorovi). Takže bych být tebou nežila tak úplně v přesvědčení, že je zcela nesoutěživý typ. Jistě, může to dělat, protože ho tam učitelka přihlásila, a on (jí) nechce dělat potíže. Nebo nevím proč. Ale pokud by si "držel charakter", tak ho přihlásí jen jednou, a na příště už jí vysvětlí, že soutěžit nechce. Bys viděla to čoro, když můj syn (v té době - tedy žákovských a dorost. kategoriích - závodník evropské úrovně) nahlásil trenérovi, že už dál reprezentovat (a závodit obecně kromě případné ligy, kde jde o tým) nebude, protože nevidí smysl v tom dokazovat soupeři (a rozhodčím), že je lepší (danému sportu se věnuje intenzivně nadále). Ale stálo mu to za to (synovi, trenér to asi dosud nepochopil).
|
Monty |
|
(16.9.2015 13:30:32) Slupko, ale o nějaké úspěchy přece vůbec nejde. Pořád se točíme kolem "ambicí" v rámci nějaké/jakékoli školy. Asi jsem použila blbý příklad. To, že syn neodporuje učitelům, když ho někam posílají je čistě účelová záležitost, prostě si nechce přidělávat zbytečné problémy. Rozhodně to není o tom, že by ho to těšilo. Sám se taky nikdy nikam nehlásí a pokud mu to někdo jiný než učitel navrhne, pošle ho celkem s přehledem někam.
|
jak |
|
(16.9.2015 13:33:21) Monty, moje dite jezdi reprezentovat skolu take jen tak, nerika to doma, nepovazuje za dulezite. Lakonicky na muj dotaz, ze to nerekl, odpovi ze o nic neslo. ale stejne sleduje, co ostatni, nemysli...
|
Monty |
|
(16.9.2015 13:43:04) jentak, a jací "ostatní"? Jako spolužáci? Nebo konkurence? U konkurence se samozřejmě zajímá, to je tak nějak nutný v každém oboru - nejlépe se učíš na chybách jiných a bereš si pozitivní příklad z toho, co dělají dobře. Jenže to je zase osobní, kvůli druhým to neděláš. A co si myslí spolužáci, to fakt neřeší, protože ti tomu nerozumí, stejně jako on zas nerozumí tomu, co dělají oni (třeba sporty).
|
|
|
. . |
|
(16.9.2015 13:45:11) Monty, další nedorozumění: "Pořád se točíme kolem "ambicí" v rámci nějaké/jakékoli školy. "
Nikoli. Ne v rámci nějaké školy, ale obecně ambicí, tedy vysokých cílů - chceš-li, tak tedy být lepší než ostatní. Pokud na tom gymplu jsou vesměs nadprůměrní studenti (tedy nad průměrem té věkové skupiny), tak někdo, kdo se nesnaží být lepší, tam holt nepřežije. Protože bude nedostatečný. Za 5.
Ano, příklad jsi zvolila špatný. Nicméně dokážu pochopit, že říct učitelům, kteří kreslí ty známky na výzo, že on na jejich ambice prdí, může být pro něj těžké. Musel by si být pevný v kramflecích v těch předmětech, které učí, a nedělat si nic z "drobných ústrků", kterých by se mu od dotčených kantorů dostalo. Na druhou stranu vy máte štěstí na základku, tak tam by se nějaké svobodné rozhodnutí nesoutěžit nemělo brát jako protivení se.
|
Monty |
|
(16.9.2015 13:55:41) Slupko, obávám se, že pořád nerozumím, v čem by - čistě hypoteticky - měl být problém. Asi mi není jasné, co myslíš tou nadprůměrností a v čem se má projevovat. Vždycky jsem si myslela, že gymnázia jsou určená pro děti, u kterých se předpokládá, že mají na další studium na VŠ, ať už na ni pak jdou nebo ne.
|
. . |
|
(16.9.2015 14:51:18) Monty, no ano, " gymnázia jsou určená pro děti, u kterých se předpokládá, že mají na další studium na VŠ, ať už na ni pak jdou nebo ne." v tom se s tebou nikdo nepře.
Ovšem mezi gymnázii jsou rozdíly. V zaměření i v náročnosti. V ambicích. Rozepíšu:
To, že "na to mají" se musí projevovat během studia na gymplu. Tedy nejen, že na to mají (na VŠ), ale že to umí i předvést. Vyrobit prezentace na úrovni, napsat dostatečně písemky... A to "na úrovni" a "dostatečně" se na různých gymplech liší podle toho, jaká jsou celkové ambice gymnázia: jeho pedagogů, ředitele, rodičů, studentů. Pokud jsou ty ambice relativně nízké, pak ten gympl bez problémů vystuduje i průměrný student (vzhledem k počtu gymnázií versus současné populační ročníky a skutečnosti, že jde o 6ti leté, nikoli 8). Jelikož i VŠ (některou) vystuduje řada průměrných. Pokud jsou ale celkové ambice vysoké (o čemž psala maargitt, že zrovna Helichovka je "hodně náročný gymnázium..." a "není pro dítě bez ambicí s odporem k matematiku, bez urážky. podle mě" (tedy podle člověka, který o tom gymplu něco ví, na rozdíl od tebe) tak tam jsou v pohodě nadprůměrní studenti, průměrní budou mít problémy.
|
Monty |
|
(16.9.2015 14:58:37) Slupko, aha, já zapomněla, že ten, kdo má v šesté třídě na konci roku trojku z matiky musí být průměrný student, pardon.
|
. . |
|
(16.9.2015 15:06:33) Monty, co do toho taháš nějakou trojku a její vztah k průměrnosti?!? (mmch 3 je průměr 1 až 5 ) Bavíme se o ambicích a vhodnosti jejich (ne)dostatku pro to které gymnázium. Nejde o nějaký konkrétní jednotlivý výsledek natož někdy v minulosti, ale tu vůli být co nejlepší, o povahu.
|
Monty |
|
(16.9.2015 15:11:57) "...co do toho taháš nějakou trojku a její vztah k průměrnosti?"
Slupko, tak z něčeho tu průměrnost vyvozujete. A o trojce z matematiky jsem tu psala, takže mi to přijde logické. Má trojku z matematiky = je blbej a nemá studijní předpoklady pro náročný gympl. Nebo jsem poskytla ještě nějaké jiné indicie?
|
. . |
|
(16.9.2015 15:32:54) Monty, ale já nevyvozuju průměrnost tvého syna z ničeho. Bavíme se o tom, zda jsou potřeba ambice na studium "ambiciózního" gymplu. Ambice znamenají touhu být co nejlepší, tedy být nad průměrem (minimálně). Pokud tu touhu člověk nemá, může být samozřejmě schopný být velmi nadprůměrný ("mít na to"), ale nechce se mu to předvádět, tedy dosahovat potřebných hodnocení od pedagogů, například. A pak může mít problém se studiem na ambiciózním gymplu.
|
Monty |
|
(16.9.2015 15:47:56) Slupko, mám pocit, že se s "předváděním" dostáváme zase k různé interpretaci slova (resp. k pocitům, které vyvolávají), stejně jako s "ambiciózností". Pro mne "předvádění znalostí" úplně stejně negativní termín. Pod tím si prostě představím Krhounka. Samozřejmě nechci tvrdit, že mám doma bezelstného dobráčka typu Káji Maříka, kříženého s otcem Terezou, pochopitelně že na určité aspekty "lidské neznalosti" nahlíží poněkud s despektem, pouze jsem psala, že není typ, kterého by naplňovalo nadšením prodávat znalosti v rámci nějakého soutěžení. Prostě je mu fuk, co ví Pepíček nebo Mařenka a nemá potřebu je trumfovat - to ale není totéž, jako "neví totéž či víc, než Pepíček a Mařenka". S učiteli diskutuje pořád, jenže oni na to nemají čas, protože není ve třídě sám a navíc to, o čem chce diskutovat ty ostatní žáky většinou nezajímá. A já s těmi učiteli taky čas od času mluvím, takže znám i jejich interpretaci, ne jen tu synovu.
|
. . |
|
(16.9.2015 16:02:39) Monty, jsem to tam pro jistotu rovnou napsala, jak myslím předvádět:
"to předvádět, tedy dosahovat potřebných hodnocení od pedagogů"
EDIT: tedy pokud bude vědět totéž či více než Pepíček a Mařenka, ale nenapíše to do písemky, tak si to může naložit do láku akorát... a navíc k tomu, aby to mohl napsat do písemky, to musí vědět, a aby to věděl, musí se dozvědět, a aby se to dozvěděl, musí začasté chtít se to dozvědět (někdy pravda se člověk dozví i věci, které nechce ), a to už jsme zase u těch ambicí - chtít vědět hodně předpokládá jistou touhu po tom hodně vědět a hodně je víc než průměr...
|
Monty |
|
(16.9.2015 16:06:39) Slupko, no a já někdy někde psala, že s tím má problém? Kromě matematiky? Mně spíš učitelé říkají, že mají problém ho zastavit, když se do něčeho pustí.
|
. . |
|
(16.9.2015 16:15:17) Monty, psala jsi, že není ambiciózní. Ale pokud předpokládáš, že bude makat jako šroub na gymplu (dobrá, tak aspoň jako šroubeček) ve všech předmětech, tak sorry, JE ambiciózní, ať už si o tom slovu myslíš, co chceš.
Zcela určitě jsem nikdy nikde nenapsala, že tvůj syn je průměrný. Určitě není. Čtu tu o něm od tebe od těhotenství, a vymyká se v lecčem dost. V něčem nahoru, v něčem mimo, možná by se dalo říct i dolu (schopnost zapsat si úkoly a termíny soutěží mi připadá silně podprůměrná). Nosí delší vlasy než je průměr. Nemá rád matiku celkem průměrně, to je pravda, ale to je výjimečně tedy u něj průměrné.
|
Monty |
|
(16.9.2015 16:30:35) Slupko, on by musel makat jen na té matice, možná ještě fyzice, pokud půjde o počítání. Což je právě kámen úrazu a důvod, proč jsem byla tehdy po tom rodičáku tak naštvaná. On se holt těžko překonává k práci, která ho nebaví. Což není zrovna praktický povahový rys, to samozřejmě uznávám. Ale zas bych neřekla, že nějak extra výjimečný.
|
. . |
|
(16.9.2015 16:39:33) Monty, "on by musel makat jen na té matice, možná ještě fyzice, pokud půjde o počítání. " to je právě domnívám se tvůj (nebo jeho, teď si nejsem jistá, za koho píšeš) omyl. Na některých gymplech nemusí dělání jen toho, co baví, stačit. Ve více předmětech (i když studenta obecně zajímají) mohou být nezáživná témata nebo vyloženě biflovací části, i když se nad těmi naučenými daty pak třeba diskutuje (na Voděradské se tedy nediskutuje, co vím, aspoň synovi se to nepodařilo, a to je dost průbojná povaha a projevuje se slušně, takže ve formě to nejspíš nebylo).
Je to poměrně běžný povahový rys, a také jsou s ním poměrně běžně studijní problémy.
|
Monty |
|
(16.9.2015 16:51:28) Slupko, pravda, já sama gymnázium nemám, ale řekněme, že ho absolvovala většina lidí v mém okolí vč. vlastní matky. Ta dokonce měla na gymnáziu pořád samé jedničky, protože byla právě ten klasický šprt - ale tím to taky končí. Všichni ostatní tím tak nějak proplouvali se střídavými úspěchy. Takže mne těžko přesvědčíš, že co gymnazista, to jedničky odshora až dolů, jinak nemá vůbec význam se na gymnázium hlásit. Jinak totiž nevím, v čem by měl ten problém být. Mám pocit, že se tu vytváří nějaký iluzorní obraz gymnazisty, který s realitou nemá zrovna mnoho společného.
|
. . |
|
(16.9.2015 17:04:05) Monty, stoprocentně jsem si jistá, že o jedničkách jsem v souvislosti s perspektivou úspěchu studia na gymnáziu nepsala nikdy nic. A vůbec nepíšu o tom, kdy má smysl se na gymnázium hlásit (to ty jsi psala, že jsi po jedné trojce řekla synovi, že mu nepodepíšeš přihlášku, mě do toho fakt netahej, já na známky nedám skoro vůbec, pro mě je podstatné "dostačuje požadavkům školy" x "nedostačuje"). Bavíme se tu o VÝBĚRU VHODNÉHO gymnázia v momentě, kdy se o případném studiu nějakého uvažuje.
|
Monty |
|
(16.9.2015 17:11:53) Slupko, tak o tom si rozhodne syn, kam se bude nebo nebude hlásit, já mám max. poradní hlas. Ale když si tedy odmyslím nějakou trojku z matematiky, tak na stránkách gymnázia v Hellichově čtu: POŽADAVKY NA UCHAZEČE studijní předpoklady sociální vyspělost samostatnost schopnost přiměřené sebereflexe schopnost formulovat vlastní názor ochota pracovat samostatně touha po hlubším poznávání souvislostí, ne jenom po shromažďování informací
Plus jsem si projela všechny přiložené vzorové přijímačky... (v testu všeobecných znalostí jsou např. vyjmenované přesně věci, ve kterých syn dost vyniká) a nevím, co je na tom nějak nevhodného. Jasně, budou se tam hlásit mraky dětí, ale nevyplynulo mi z přečteného, že by šlo o ústav určený výhradně pro budoucí uchazeče o studium ČVUT nebo matfyzu. To by pak pochopitelně nevhodný byl.
|
. . |
|
(16.9.2015 17:34:27) Monty, taky jsem si ty požadavky četla.
Za prvé - maargitt zde psala o zkušenosti se školou, nikoli o tom, co píší na webovkách. To bychom se tu nemusely vůbec bavit, kdyby všem stačilo si pročíst webovky a spoléhali jen na ně.
Za druhé je možné, že stejně, jako se rozcházíme v chápání některých pojmů zde, představuješ si pod těmi vypsanými požadavky také něco jiného, než má na mysli jejich autor.
Tak např. kde vidím možné zádrhele:
1) studijní předpoklady - odhaduji, že ty se domníváš, že jde o inteligenci (což je jistě ok), ale je možné, že se pod tím skrývá i tzv. sicflajš, tedy schopnost sedět i nad učením, které studenta nebaví
2) samostatnost - odhaduji, že ty jsi přesvědčená, že S. je velmi samostatný, ale je možné, že škola tím myslí též schopnost "nezapomínat"
Všechny ostatní body si myslím že S. sedí, zvláště ten poslední
A dále, ústav jistě není určen výhradně pro..., ale to nic nemění na tom, že si vyberou ty nejlepší podle toho, co předvedou v přijímačkách ve všech částech (půlka matiky může být málo, i kdyby ostatní bylo za 100). Navíc opakuji, stejně jako ty, že jde o úvahy, typy zdejších přispěvatelek, jejich zkušenosti, upozornění...
|
Marta | •
|
(16.9.2015 17:36:01) Slupko, jen technická připomínka, to nepsala maargitt ale Piggy.
|
. . |
|
(16.9.2015 17:43:10) 16.9.2015 10:52:03 maargitt & dráčátka
Re: Skutečná úroveň a zaměření gymnázií - kde zjistit?
v hellichovce je gymnázium jana nerudy, ne? pokud vím, kromě nátřesku je to hodně náročný gymnázium.
http://www.rodina.cz/nazor18283721.htm
16.9.2015 10:58:02 maargitt & dráčátka
Re: Skutečná úroveň a zaměření gymnázií - kde zjistit?
nevím, to není gymnázium pro dítě bez ambicí s odporem k matematiku, bez urážky. podle mě.
EDIT: jó Marto, jasně, myslíš to původní zadání - jo, to psala Piggy, máš pravdu!
|
Marta | •
|
(16.9.2015 17:55:00) Slupko, aha, já myslela, že tady v této diskuzi reagujeme na Piggy:
Skutečná úroveň a zaměření gymnázií - kde zjistit? Dcera uvažuje o sestiletém gymnáziu v Praze, konkrétně asi gymnázium Voděradská a na Vítězné pláni, případně na Budějovické (Gybu?). Hm, ráda bych získala reference na tyto gymnázia, ale kde je nejlépe získat? Na internetu toho moc nemohu najít, z oficiálních www stránek toho moc nevykoumám. Jde taky o to, že gymnázia jsou různá svým rozsahem učení a přístupem i atmosférou. Jak zjistím, které by bylo nejvhodnější pro dceru? Nestojíme o příliš biflovací gymnázium nebo s dlouhým dojížděním. Nejsem v kontaktu s lidmi od těch gymnázií, takže toutou cestou nic moc nezjistím. POradila by s výběrem psychopedagogická poradna, je k něčemu vůbec?
|
Marta | •
|
(16.9.2015 17:56:03) Slupko, omlouvám se, špatně jsem to pochopila
|
. . |
|
(16.9.2015 17:58:32) Marto v pohodě, vždyť já jsem zas špatně pochopila tebe. Ono je to jedno - jde o ten rozdíl přečíst webovky x slyšet (no tady tedy vlastně taky jen přečíst) reálné zkušenosti.
|
Marta | •
|
(16.9.2015 18:04:24)
Já osobně si myslím, že pokud někdo chce, ať si přihlášku ke studiu podá a zkusí to. Je ale dobré to dítě připravit předem na to, že nemusí být přijato. Zvlášť u šestiletých gymnázií, kde je velký zájem a je tam nával. Výhoda je, že když se tam to dítě nedostane, tak prostě pokračuje dál na ZŠ. Jen se z toho nepřijetí nesmí dělat velké drama.
|
|
|
|
|
|
|
Monty |
|
(16.9.2015 17:40:51) Slupko, tak hlavně je podstatný, že porcujeme medvěda, který běhá po lese. Syn zatím není úplně rozhodnutý, jestli se vůbec bude na nějaký gympl hlásit, natož aby věděl na který. A zatím dostává jen informace, které z jeho pohledu mluví víc "proti" než "pro", ale učení se netýkají. Psala jsem tu výhradně svoje dojmy z webových stránek.
|
. . |
|
(16.9.2015 18:02:07) Monty, ještě ohledně "dojmu" z webových stránek: jsou instituce a firmy, do kterých bych podle webovek nevstoupila ani náhodou, protože je maj udělaný zcela nepochopitelně blbě. Ale reálně jsou velmi dobré. A naopak. Webovky svědčí více o úrovni marketingu, než produktu.
|
|
|
|
Monty |
|
(16.9.2015 17:59:44) Šuplíku, jistě, ty rozhodnou vždycky, ale Hellichovka má jiný způsob hodnocení - 100 bodů za každou část testu. Ve Voděradské je čeština a matika za 30 a angličtina jen za 15.
|
|
|
|
|
. . |
|
(16.9.2015 17:08:09) Monty, teď to čtu pozorněji - za tebe a dokonce tvé matky byla víceletá gymnázia?
EDIT: Chci tím říci, že pohlídat si nutné minimum pro projití školou je snazší pro starší studenty, než děti (pokud tedy vůbec vystudovat chtějí), a i ta sebekázeň, sebeorganizovanost, motivace je v 15-19 jinde, než ve 13ti. A taky teda mám pocit, že na těch čtyřletých tehdy studovalo míň lidí, než teď jich chodí k maturitě na gymplu, takže ten výběr tam byl defacto užší, a moc lidí, kteří by to mohli nedat, se tam tudíž nevyskytovalo. Přesto vím o spolužácích, co ty potíže měli. O vrstevnících svých dětí na nižším st. víceletého gymnázia vím určitě, že ne všichni to dají. (Bez ohledu na známky na zš, to s tím nesouvisí).
|
Monty |
|
(16.9.2015 17:13:39) Slupko, nebyla víceletá, byla jen klasická čtyřletá, ale to na věci nic nemění, účel měly vždycky stejný. Už za časů mé matky se čekalo, že gymnazista půjde na VŠ a že je gymnázium ideální škola pro ty, co o VŠ uvažují.
|
. . |
|
(16.9.2015 17:21:53) Čtyřletost s tím souvisí: pohlídat si nutné minimum pro projití školou je snazší pro starší studenty, než děti (pokud tedy vůbec vystudovat chtějí), a i ta sebekázeň, sebeorganizovanost, motivace je v 15-19 jinde, než ve 13ti. A taky teda mám pocit, že na těch čtyřletých tehdy studovalo míň lidí, než teď jich chodí k maturitě na gymplu, takže ten výběr tam byl defacto užší, a moc lidí, kteří by to mohli nedat, se tam tudíž nevyskytovalo. Přesto vím o spolužácích, co ty potíže měli. O vrstevnících svých dětí na nižším st. víceletého gymnázia vím určitě, že ne všichni to dají. (Bez ohledu na známky na zš, to s tím nesouvisí).
|
Marta | •
|
(16.9.2015 17:52:51) Slupko, jinak to co píšeš o tom, že některé děti jsou jinde ve 13 a v 15 letech, tak to je naprostá pravda. Mám zkušenost se synem, který s 6. a 7. třídě měl dvě trojky na vysvědčení, z češtiny /dyslexie, dysgrafie/ a z matematiky. Moc učení nedával, zapomínal stejně jako syn Monty. Sám nevěděl, co přesně by chtěl studovat, ale bavila ho chemie, biologie. Jeho starší sestra šla na čtyřleté gymnázium na Praze 6 a on se rozhodl, že tam taky půjde. Rekla jsem mu, že ale musí zlepšit svůj prospěch. Začal na tom v 8. a 9. třídě pracovat, domluvila jsem mu doučování z Čj, začal se připravovat na hodiny a nakonec měl jen pár dvojek. Věděla jsem, že je inteligentní a k tomu, aby si dokázal sednout nad učení musí dozrát. Na gymnázium se dostal, bez problémů vystudoval, maturitu udělal /dvě jedničky, dvě dvojky/ a momentálně studuje lékařskou fakultu, je v 5. ročníku. Studium ho strašně baví a nemá nejmenší problém s tím, to penzum vědomostí do sebe dostat. Když jsem nedávno o tom mluvila s jeho třídní učitelkou ze 6. a 7. třídy, tak mi řekla, že nevěřila, že zvládne odmaturovat. Já jsem ale věděla, že syn je dostatečně chytrý, jen potřebuje čas a dozrát. Pro něj by osmileté gymnázium vůbec nebylo vhodné, proto jsme to tehdy ani nezkoušeli.
|
. . |
|
(16.9.2015 17:56:05) Marto, super, doktor v rodině se hodí vždycky ...jo, někteří, zvláště kluci, k tomu "přemoct se" dozrají později. Někdy až na vš (tedy poté, co nějak překlepou sš).
|
Marta | •
|
(16.9.2015 18:00:23) Slupko, díky. Syn je z doktorské rodiny, nebude jediný. Já jsem hlavně ráda, že se našel, že dělá, co ho baví. Stejně jako další moje děti.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Monty |
|
(16.9.2015 16:55:59) Šuplíku, tak jsou různé stupně toho překonávání. Já jsem na to u syna kritičtější, protože má extrémně líného otce a nerada bych, aby šel v jeho stopách. I když je fakt, že u jeho otce to je do jisté míry protest proti extrémně pracovitým rodičům. Blbý je, že je problematické ho motivovat, většina lidí se za nějakou "cílovou odměnu" nakonec přemůže.
|
|
|
|
|
|
Monty |
|
(16.9.2015 16:08:05) A proč by to jako neměl napsat do písemky?
|
. . |
|
(16.9.2015 16:18:24) Monty: "A proč by to jako neměl napsat do písemky?"
No protože tím by předvedl, že to ví. Dokonce by možná předvedl, že ví víc, než Pepíček s Mařenkou dohromady...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
. . |
|
(16.9.2015 12:15:53) neumí čésky
Slovo ambiciózní má samozřejmě širší významové pole, a každý ho vnímáme trochu jinak, vybíráme si jinou výseč, ale mít pod ním pouze (především) představu "člověka, co jde přes mrtvoly, jen aby dokázal okolí, že je v čemkoli "lepší". " je poněkud omezené a hlavně omezující v diskuzi s ostatními, kteří ho chápou šířeji a bez (nadbytečného) negativního akcentu. Ovšem Monty tobě může být samozřejmě jedno, co dělají ostatní, to je jasný
|
|
|
|
. . |
|
(16.9.2015 12:10:39) Monty, aby angrešt byla tak dobrá, asi musela chtít, tedy mít ty ambice. Leda by ke všem těm znalostem přišla taknějak mimochodem
|
Monty |
|
(16.9.2015 12:13:30) Slupko, njn, tak holt někdo mezi "zdravou filologickou zvídavost" a "ambicióznost" neklade rovnítko.
|
. . |
|
(16.9.2015 12:17:30) a co "dravá filologická zvídavost"? aha! to už trochu ambicemi zavání
|
Monty |
|
(16.9.2015 12:20:55) Slupko, "zdravá filologická zvídavost" je hláška z Cimrmana.
|
. . |
|
(16.9.2015 12:24:23) Monty já vím, však si s tím hraju v jejich duchu...
|
|
|
|
|
|
Sandrine | •
|
(16.9.2015 12:21:06) No zrovna paní angrešt je podle mě zatraceně ambiciózní - jinak by nevydávala kuchařky, nechodila do TV atd. - ta chuť neustále něco dokazovat i v oblasti, která je pro ni vlastně koníčkem, je naprosto evidentní. A nemyslím to negativně. A rozhodně to nesouvisí s tím, že by "šla přes mrtvoly".
|
|
|
|
|