1kulička |
|
(26.9.2015 12:57:08) Se starší se nemusím učit vůbec, má samé jedničky, je v šesté třídě. Snažím se jí vtloukat do hlavy, že např. referát by mohla udělat celkově rozšířenějí a zajímavěji, ale marná snaha...dostala z něj 2, tak možná příště si dá říct. V první měla problém se čtením, spíš psychického rázu, uč nic neříkala, ale vzala jsem jí do ppp, tam řekli, že má dyslexii, že musíme trénovat každý den. Nebyla to pravda, jí ta diagnoza sama o sobě pomohla, že se psychicky spravila, nic jsem netrénovaly. Druhá holka není tak bystrá ani snaživá, spíš velmi lenivá, tam mi dá problém jí donutit, aby udělala to, co má, nic navíc fakt už nezvládáme. Zajímavý je, že v první mne překvapila, nemusela jsem ji nutit do ničeho a zvládala perfektně, od druhé začaly problémy se zapomínáním. Myslím, že velký vliv má učitelka a motivace...učení na komisionální zkoušky jsem přežila jen zázrakem.... Znám maminku, která se učí s dcerou nad rámec a musí na ní dohlížet, smam říká, že má jedničky vydřený.... Se mnou před 30 lety se tedy nikdo neučil, zvládala jsem v pohodě, neměla jsem pokaždé samý, ale vyznamenání ano. Vím, že někdo se doma drtil a stejně měl trojky na výzo. Já pak měla zase problémy na vysoký, že jsem nebyla zvyklá se učit, první rok jsem teda padala na hubu. tak nevím, co je lepší, asi zlatá střední ...plnit DÚ a sem tam něco navíc, když nění jasno, případně motivovat rozvíjení v oboru, který dítě zajímá.
|
Tragika |
|
(26.9.2015 14:32:12) Do letošního září byl u nás stran učení klid. Dopoledne jsme věnovali škole dvě hodiny a tím vše skončilo. Téměř tři roky jsme si nemohli domácí školu vynachválit. V červnu synovi nabídli přeskočení ročníku, čehož jsme nevyužili. Od září jsme v zahraničí a syn navštěvuje britskou školu. Hned první den byl zařazen o dva stupně výš, než v české škole. Jo, do anglické školy nastoupí dítě v pěti letech, syn měl v ČR roční odklad a hned jsou tady ty dva roky navíc. Máme za sebou dva týdny školy a je to teda mazec. Bez domácích příprav a mé pomoci by to nešlo ani omylem.
|
Drop |
|
(28.9.2015 7:37:26) dva a půl hodiny s prvnákem a zhruba to samé s dcerou, zrovna jsem si říkala, že nevím kdy bych chodila do práce a to se neučíme, jen děláme domácí úkoly
|
Federika |
|
(28.9.2015 9:19:38) Annno, nedovedu si představit dělat dvě a půl hodiny úkoly s prvňákem..Moje prvňačka dělá dvakrát v týdnu úkoly až ráno před šestou, protože večer přijíždíme pozdě. Tak to bych ji musela budit asi ve čtyři
|
|
TaJ |
|
(28.9.2015 9:32:11) Annno, co děláte 2,5 hodiny s prvňákem? Denně? To mají tolik domácích úkolů? To si fakt neumím představit...to by byl syn úplně vyřízený...když byl loni v první třídě, tak první pololetí nedostávali úkoly žádné...letos ve druhé mají úkoly prakticky denně, ale je to většinou jen pár řádků psaní a pár příkladů...k tomu každý den pár řádek přečteme (většinou večer v posteli v rámci večerní pohádky...), přes víkend mají ještě udělat zápis do zážitkového deníku....a to je taky tak na 10 minut - nalepit fotky a pár slov k tomu napsat...
|
Anni&Annika |
|
(28.9.2015 9:41:03) Annno...to by me miglo. Ale tenhle cas na uceni svych deti udavaji vsechny maminky kolem me. Nektere uz to v druhe tride vzdaly a plati detem doucovani, kde s detmi delaji i ukoly...rekla bych, ze problem je v tom, ze ve skole toho moc nezvladnou, neb kazdy si jede individualne podle sveho tempa. Na nikoho se nespecha a netlaci, takze toho zbyde hodne na domu.
|
Kafe |
|
(28.9.2015 9:47:02) Se svojí starší dcerou jsem také dělala úkoly tak 2 hodiny denně. Normálně to měla zvládnout za 15 minut, ale když k tomu nakreslila několik obrázků, přečetla komiks, atd atd., tak to holt trvalo dlouho. Teď už jí do úkolů nehoním, jen připomenu, takže v 10 večer přiběhne, že ještě nemá napsaný úkol a šup šup, za 5 minut má hotovo.
|
TaJ |
|
(28.9.2015 10:05:18) Tak to my když sedneme k úkolům, tak neexistuje dělat v tu chvíli něco jiného...maximálně jít čůrat, neodbíhá, sice taky někdy něco vykládá kolem, ale vracím mu pozornost k úkolu...čím dřív ho udělá, tím dřív si bude moci jít dělat něco pro zábavu...prostě když přijde domů, tak se nasvačí, chvíli si odpočine a pak udělá úkoly a nachystá tašku...pak už si může dělat co chce
|
Kafe |
|
(28.9.2015 10:17:42) Tino - "Tak to my když sedneme k úkolům, tak neexistuje dělat v tu chvíli něco jiného...maximálně jít čůrat" - tak mi to funguje se synem, který má ADHD mimochodem. Ten sedne a udělá celý úkol. Dokonce mi to už ve dveřích hlásí, že má úkol a je to jedna z prvních věcí, co udělá po příchodu ze školy. Ale u dcery to prostě nešlo. Je velmi odolná mému i manželovu přesvědčování, domlouvání, strašení trestem, atd.. Asi by se raději nechala zabít, než aby dopsala úkol, když jí řekneme. Velmi náročná povaha.
|
TaJ |
|
(28.9.2015 10:35:20) Aha, tak na syna tedy taky nikdy moc neplatily žádné odměny, ani tresty ani nic jiného...ale ty úkoly dělá bez problémů, většinou si to vytáhne sám od sebe a snaží se to mít rychle hotové...no jo, každý je holt jiný
|
|
|
|
|
TaJ |
|
(28.9.2015 10:06:41) Liško, v deset večer...to syn už skoro 2 hodiny spí
|
Kafe |
|
(28.9.2015 10:19:08) "Liško, v deset večer...to syn už skoro 2 hodiny spí"
Tak to ona také, ale po 2 hodinách v posteli si vzpomene, že má úkol, tak musí vylézt a napsat si ho.
S ohledem na traumata, které mi její úkoly působí, počítám i s tím, že úkoly prostě občas mít napsané nebude a jejímu panu učiteli řeknu, že mi to za ty nervy nestojí.
|
TaJ |
|
(28.9.2015 10:36:16) Liško, tak to syn když usne, tak se vzbudí až ráno, ani čůrat nechodí.. takže asi nehrozí, že by si vzpomněl na úkol
|
|
|
|
|
|
Drop |
|
(28.9.2015 11:12:03) Anni, no taky trpím, ale co s tím, že ano. Něco je určitě dopisování toho co ve škole nestihl, něco je vymalovávání a protože je to kluk, tak holt mu ty vybarvovánka nějakou dobu trvají a když mají napsat jedničky přes celou A4, tak to taky není hned. Jednou jde od toho na záchod, jednou napít. Je to pro něj zápřah, v minulé škole nebyly úkoly vůbec, po přestěhování je to katastrofa.
|
Anni&Annika |
|
(28.9.2015 11:52:46) Annno, a v jake je ted tride? No to si kamaradky stezuji taky. Ze kdyz s detma delaji doma ty ukoly, ze deti odbihaji tamhle, pak diskutuji tady, pak piji a ji a pak je vecer a deti jsou unavene a casto to konci hadkou ...hele, tohle jsem slysela jeste celou treti tridu. Ted ve ctvrte jak kdyz mavnes proutkem, kazdy se predhani v tom, kolik stranek doma udela sam navic. Ale mozna to je jen zacatek skolniho roku, mozna to zase za nejakou dobu zajede do stejnych koleji
|
Drop |
|
(29.9.2015 7:20:03) Anni, mám doma prvňáka a třeťandu. Včera bylo rodičovské sdružení a paní učitelka považuje za normální, aby dítě dělalo úkol hodinu a půl. Takže při dvou dětech jsou to tři hodiny. Asi se nějak vzepřu, věnovat se tři hodiny jenom úlohám každý den mi přijde trochu moc. Samozřejmě další hodina je příprava tašky, penálu, čtení různých zpráv ze školy, zajišťovnání věcí na výtvarku a bastelení. Takže 4 hodiny každý den se školákama - to znamená začít ve 4 odpoledne a dělat do 8 večer. Ještě, že nechodím do práce-to se mi tedy nějak do toho dne nevejde.
|
Federika |
|
(29.9.2015 7:53:03) jak může učitelka doporučovat prvňákovi,aby dělal úkoly hodinu a půl? Mám už třetího prvňáka, nikdy úkoly nezabraly víc než čtvrt hodinky a to fakt jen ty nejdelší a nejtěžší, případně nějaký vymalovávání a lepení...Nechápu, co by měly dělat hodinu a půl..
|
|
Anni&Annika |
|
(29.9.2015 10:01:28) Annno...pani ucitelka zrejme vychazi ze skutecnosti, ze z 15 minut nj a 15 minut matematiky se vyklube nakonec hodina a pul. Jinak si to nedovedu vysvetlit. Nase dite ma od konce druhe tridy /co prisla do Nemecka/ kazdy den za domaci ukol....15 minut matika, 15 minut nemcina. Z nemciny to maji danne /ale ted uz po nich chce vsechno co urci, takze musis to mit cele a verim, ze to cele vyjde jak s tou matikou/ a 15 minut v matice kde je na tobe, co si vyberes. Ucitel jen rekne, co by rad, ale ze je kazdy nekde jinde, mohou jini pokracovat dal, jini musi dohanet. Nase mala v te matice toho zvladne za 15 minut cca 2 stranky, ale jine deti jen jednno cviceni. Jenze...ti co nestihali celorocne, musi na konci roku vsechno dodelavat. Takze pro nekoho matika 15 minut je sice fajn, zni to dobre, ale stejne se to musi dodelat, tudiz 15 minut vlastne pro nekoho znamena 1,5 hodiny. To je ta cela stranka...nekdo ji ma za 8 minut, nekdo za 15 a nekdo za 1,5....
Jinak tady je spis normalni tech 1,5 hodiny. Ale myslim ze je to i tim, ze v 1. a 2. tride meli opravdu neschopnou ucitelku. Ty deti maji mezery prave z tech zacatku. A kdyz pak prijdou do 3. kde jsou uz i znamky a jiny ucitel, tak ten ucitel muze byt dobry ucitel, ale ten zaklad proste chybi. Ti chytrejsi se chytnou, ti pomalejsi maji smulu. Kamaradka nasi male ve druhe nenavidela matiku. Je ale chytra, vsechno dohnala a ted ji ohrome bavi. Maji skveleho ucitele. Nase mala dela kazdy den dobrovolne 1,5...ale ona dela nad ramec. Ji to bavi, hlavne teda matika. Jen teda opravdu nevim, co bude po zbytek skolni dochazky delat. Udelala si skoro cele ucivo z matiky na cely rok.....ac ted...aspon ji zbyde dost casu na to ostatni
|
|
|
|
|
|
|
margotka78 alias shit-roller |
|
(30.9.2015 12:20:06) já myslím, že při této dotaci hodin z nich budou géniové. Protože 45 minut práce ve škole ´je dle mého rovno tak 30 minutám individuální práce doma. Já to vždycky poznala, když mi marodil kluk ( marodil dost), tak toho uměl mnohem více než ti, co chodili do školy.Já si teda neumím představit, jak s dítětem výtvarničím...Hudebka ok. to zpíváme pořád a děti chodí odmala do zušky, ale já nevystřihnu ani čtvereček
|
|
|