Matka s dětma | •
|
(1.3.2016 15:32:49) Holky, ještě bych se chtěla zeptat, jestli nevíte o dalších biligvních školách v širším centru Prahy. Nebo školách, kde funguje anglický odpolední program (ale opravdu funguje, často slyším o družinách s rodilým mluvčím, kde jsou mraky dětí, děti anglicky nemluví, takže se tam hovoří jen česky). Zatím jsem našla samé školy na P6, na okrajíc Prahy a nebo za Prahou. V centru nic. :-( V Karlíně jsem narazila na ZŠ Petra Strozziho, ale tam prý není šance dítě dostat, pokud není spádové a nebo nemá jednoho z rodičů cizince. Zajímají mě hlavně městské části P2, P3, P8. Předem díky za odpověď!
|
Federika |
|
(1.3.2016 18:34:37) zkus si zadat do googlu "mezinárodní školy Praha" a vyjede ti toho dost..
|
Matka s dětma | •
|
(1.3.2016 19:47:56) Googlím už téměř rok a nějak mi to stále nic nevyjíždí. ;-)
|
|
Matka s dětma | •
|
(1.3.2016 19:56:03) Kromě toho já nehledám mezinárodní školu (i když vlastně něco jako mezinároní státní škola by se mi líbilo :D ), hledám buď bilingvní státní školu nebo státní školu s programem pro biligvní děti a trochu modernějším přístupem. Vím, že třeba v Londýnské je After school english, ale nevím, jak to tam funguje: http://www.londynska.cz/pic/afterschool.pdf
|
|
Matka s dětma | •
|
(1.3.2016 20:28:25) Ráda bych pro syna českou školu, pravděpodobně se bude dál vzdělávat v ČR, takže bych chtěla, aby tam byla návaznost. Syn mluví anglicky, proto bych byla ráda, aby měl možnost to ve škole dále rozvíjet a hlavně nezapomněl. Kvůli tomu se ptám na bilingvní výuku nebo kvalitní funkční anglickou družinu. Jinak se mi jak fungují školy v zahraničí líbí. Byla bych ráda, aby škola podporovala aktivnější přístup jak žáků, tak rodičů, aby žáci mnohem víc sami něco tvořili, než je u nás běžné, líbí se mi prvky projektového vyučování. Prostě ne klasickou frontální výuku, kdy student jenom sedí a poslouchá. Pokud možno malé třídy a individuální přístup. Existuje vůbec něco takového? :D
|
Federika |
|
(1.3.2016 21:20:04) zkus si třeba něco přečíst tady:
http://is.cuni.cz/webapps/zzp/download/120175701
|
Matka s dětma | •
|
(1.3.2016 21:59:48) Děkuju, kouknu na to. To jsou ale všechno soukromé školy, ne? Kromě ZŠ Spektrum už jsem o nich slyšela. Na Beehive jsem se dívala. Tam musím říct, že mě trochu vyděsily jejich až příliš profi stránky. :) Měla jsem dojem, že to je management banky a ne učitelé. :) Můžu se zeptat, tento výběr, to jsou zástupci různých typů soukromých škol, které se u nás vyskytují?
Ještě bych chtěla napsat, že nehledám školu vysloveně alternativní.
|
Federika |
|
(1.3.2016 22:03:40) ty školy se od sebe dost liší, ale vyloženě alternativní není ani jedna.Školný je hodně rozdílný, program, úroveň angličtiny, přístup k dětem atd taky.
|
Matka s dětma | •
|
(3.3.2016 14:58:09) Ufff, tak jsem to přelouskala. Musím říct, že mě to hodně zaujalo. Překvapilo mě, jak moc se ty školy liší. Přitom by si člověk řekl, všechno soukromé školy, všechny mají rozšířenou výuku angličtiny, všechny projektové vyučování.... tak čím by se lišily? Nejvíc mě teda zaujala (tím nemyslím, že bych tam chtěla dát své dítě) škola Parentes. Na žádnou podobnou jsem ještě nenarazila. A dost mne teda zarazilo, že některé školy děti odměňují věcmi. A ještě postřeh na závěr, nikdy by mne nenapadlo, že soukromé školy budou mít takové problémy s místní samosprávou a komunitou... Přestože jsou to školy zajímavé, tak pro nás není vhodná ani jedna. Problém je především poloha, kromě BeeHive jdou všechny hodně z ruky a pak stále bych si přála, aby syn navštěvoval základní školu státní, přestože věřím, že kvalitní soukromá škola může dát něco navíc. Jsem přesvědčená, že na základní škole by se dítě mělo mimo jiné naučit i vycházet s různými typy dětí z různých typů rodin, poznat různé názory, jak je svět pestrý. Tuhle příležitost už na žádném dalším stupni mít nebude. Díky tomu čtení jsem si i trochu ujasnila své požadavky na školu a hlavně je asi bude umět lépe formulovat. Tím individuálním přístupem a malým počtem dětí ve třídě jsem nemyslela, aby jich tam bylo méně než 10, to už mi přijde trochu extrém. Má představa byla kolem 18, tak 15-22. Individuální přístup byl myšlen tak, aby učitelé byli schopni pracovat s "rychlejšími a pomalejšími" žáky a například jim dávat práci navíc nebo jim naopak ubrat a pomoci. Každopádně bych chtěla, aby se děti více zapojovaly, než je na státních školách stále běžné, byly vedeny k tomu přemýšlet, jak něco udělat a podobně. Systém klidně může být i poněkud striktní, pokud je důstojný, a je mi úplně jedno, jestli se budou učit číst genetickou metodou nebo klasickou. Stejně tak mi je jedno, jestli matematika bude podle hejného nebo ne. Spíš mi jde o nadšení učetelů a vedení dětí k samostatnosti, zodpovědnosti a touze po vzdělání. Prostě takovou "českou mezinárodní" školu. Existuje v centru taková?
|
Federika |
|
(3.3.2016 15:30:57) M.s dětmi. nevím.taky jsem hledala.Shodou okolností tě nejvíc zaujaly školy.se kterýma mám zkušenost Na B.jsem měla děti několik let a v P.je mám teď...
|
Matka s dětma | •
|
(3.3.2016 16:44:54) Hledala a nenašla? To mě zrovna moc nenaplňuje optimismem.....
|
|
Matka s dětma | •
|
(3.3.2016 17:59:55) A mohu se zeptat na názor na některé školy? Dívala jsem se na takovou tu klasiku: Drtinova, Londýnská, Lyčkova, Petra Strozziho, Stross... Teď se snažím nastudovat: Jiřího z Poděbrad, Curieových, Krymská... ale to mi přijde, že to není úplně, co hledám a ještě je to většinou celkem z ruky. :-( Už fakt nevím. :-(
|
Alena | •
|
(3.3.2016 18:08:01) Ale treba Drtinka a Londynska jsou filosofii uplne jine skoly (Curie se ti pohybuje nekdy mezi nimi, a to ti do popisu nezapada?) Obdoba Londynske je tak trochu Vratislavova (ale take maji previs, nevemou vsechny)
|
Matka s dětma | •
|
(3.3.2016 18:28:03) O Vratislavce vím, ale je z ruky. To samé Curie. Drtinku beru jako takovou jedinou možnou alternativu na P5 (nebo ne?), ta má alespoň tu angličtinu. Curie zaměřená na angličtinu není, ne? Tam, se přiznám, jsem se dívala hlavně na program pro nadané a zavrhla jsem to. Dělalo to na mne dojem, že je tam na děti obrovský tlak (bodování dětí a pokud nemají dost bodů, tak ze třídy letí a nahradí je někdo jiný, to pro své dítě v první třídě fakt nechci) a měla jsem pak takový dojem z celé školy.
|
Alena | •
|
(3.3.2016 18:54:21) "O Vratislavce vím, ale je z ruky. To samé Curie. Drtinku beru jako takovou jedinou možnou alternativu na P5 (nebo ne?), ta má alespoň tu angličtinu. Curie zaměřená na angličtinu není, ne? Tam, se přiznám, jsem se dívala hlavně na program pro nadané a zavrhla jsem to. Dělalo to na mne dojem, že je tam na děti obrovský tlak (bodování dětí a pokud nemají dost bodů, tak ze třídy letí a nahradí je někdo jiný, to pro své dítě v první třídě fakt nechci) a měla jsem pak takový dojem z celé školy. " Drtinka ma anglictinu, to jo. Byvala to vykonostni klasika, naprosty opak slova alternativa. Ted je nejak nuti brat spadove deti, tak nevim kam to bude smerovat. Alternativa na P5 je pro me treba Chlupacova (ale pristi rok budou mit 5 trid - po 24/25, to uz mi prijde sileny). Curie zamerena na Aj neni, ale deli deti na skupiny dle vykonosti uz na prvnim stupni, takze to jeste docela jde. Proti Drtince o tlaku vubec nelze mluvit, navic ze tridy nikdo nelita, protoze zadna trida nadanych neni, chodi do tridy s ostatnima a na nektere predmety maji svuj program.
|
Matka s dětma | •
|
(3.3.2016 19:31:21) Omlouvám se, špatně jsem to napsala. Neletí ze třídy, letí z toho programu. Což mi přišlo dost velký tlak na dítě. Že je Drtinova zaměřená na výkon vím. Nadšená bych z toho nebyla, ale syn by to snad zvládnul. Rozhodně to není škola, co hledám, ale jaksi ideální nenacházím, vždycky budu muset z něčeho slevit.
|
Alena | •
|
(3.3.2016 19:39:22) "Neletí ze třídy, letí z toho programu. Což mi přišlo dost velký tlak na dítě. " priznam se, ze tomu nerozumim. Dite ma nadani a takovy program potrebuje a jemu tam dobre - a nebude tam chodit jen kvuli tomu, ze by ho z nej mohli vyhodit? navic tam chodilo nekolik deti, co znam, a k necemu takovemu vubec nedochazelo. Jo jednou se z programu chteli odhlasit vsechny deti jednoho rocniku, protoze nadane vedla nejaka mura. :)
|
Matka s dětma | •
|
(3.3.2016 19:48:26) "Průchodnost skupin MNŽ
nový žák - posudek PPP + 2 měsíce diagnostický pobyt při nesplnění bodového limitu 100 bodů za pololetídítě odchází z programu MNŽ do kmenové třídy pokud se bude chtít vrátit, musí vypracovat prázdninovou práci a návrat je možný pouze do naplnění kapacity skupiny po opětovném návratu do skupiny MNŽ se s žákem nakládá jako s novým (posudek, diagnostika)"
Mně to přijde masakr. Můžu se zeptat, popsalas bys mi prosím, co oprati jiným školám Curie nabízí? Nemám ji až tak nastudovanou.
|
Federika |
|
(3.3.2016 19:52:52) Matko, známá tam má dceru. je asi celkem spokojená,ale angličtinu musí rozhodně řešit vedle a právě-taky byla vyřazená z toho programu, nesplnila limit.
|
Matka s dětma | •
|
(3.3.2016 20:02:11) To je hrozný. :-( A jak to ta holčička nesla? Já tomu nerozumím. Buď ať je tam neberou, nebo ať je pak nevyhazujou. Tohle mi přijde pro tak malé děti hrozně drsné.
|
Federika |
|
(3.3.2016 20:56:31) holčička asi dobře) Rodiče určitě hůř.. Nelíbí se mi to.
|
|
|
|
|
|
|
Matka s dětma | •
|
(3.3.2016 19:40:52) Chlupáčova už je konc světa.
|
Alena | •
|
(3.3.2016 19:42:02) :) aha, myslela jsem podle te Drtinky, ze jste z petky.
|
|
Dora | •
|
(4.3.2016 11:38:13) Pokud netrváš na škole v Praze 6, tak bilingvní třídy mají v ZŠ Angelovova, Modřany, Praha 4. Je to škola veřejná se speciálními třídami. Letošní deváťáci měli v šesté třídě úroveň B1-B2 a teď v deváté úplně nevím, protože už je mé dítě na šestiletém gymplu, ale podle info pár holek má B2-C1. Nemohu potvridt úroveň v nižších třídách, ale v té pilotní třídě byla úroveň agnličtiny super. Jedno dítě bylo bilingvní od začátku a jedno či dvě děti měly zkušenosti ze zahraničních škol. V ptůběhu docházky přešlo jedno či dvě dítě z mezinárodních škol. Výuka a úroveň antličtiny se dají srovnat s NOvým Porgem.
|
jana | •
|
(4.3.2016 11:48:54) Tak tedy současné zkušenosti - úroveň Angelky jde dolů a to hodně velkým tempem. Ředitelka je stará, nestačí na to a vše tam řídila ona. Ted je to jen o tom, říkat, že máš dítě v Angelce. Z jejich bilinvních školek tak protlačují děti, které by měly dostat odklad do běžné třídy, natož bilinvní. Rodiče jsou agresivní, vyhrožují inspekcí, pokud se jejich dítě nedostane.... Tomu pak logicky musí být přizpůsobena výuka. Neustále jen slyšíte, jak je škola náročná, ale už jsem viděla děti na daleko vyšší úrovni na jiných školách. Je to taková škola spíše pro snoby co nemají na soukromé zahraniční školy. Ať už jde o peníze, nebo o dítě samotné....
|
Dora | •
|
(4.3.2016 11:58:49) To je škoda. Asi se měl zachovat úzký výběr dětí jako v té první pilotní třídě a neposunovat automaticky děti z bilingvní školky do bilingvní třídy, ale to jde asi těžko udělat, aby to nebylo napadnutelné. V pilotní třídě šly ze školky asi jen tři děti a zbytek byl výběr hustým sítem. Byla asi fakt trochu utopie myslet si, že bude možné v současných podmínkách takový systém udržet na státní škole.
|
|
|
Matka s dětma | •
|
(4.3.2016 11:56:28) Děkuju moc za odpověď. My se chceme stěhovat na Vinohrady případně na Letnou nebo do Karlína a do práce budeme s manželem dojíždět na P8, takže P4 je pro nás bohužel úplně opačným směrem. :-( Nevíš o něčem podobném v centru?
|
Dora | •
|
(4.3.2016 12:05:38) Není zač, jinou podobnou školu neznám. Na Vinohradech je výborná škola Kladská, ale spíš zaměřená na němčinu. Je to škoda, prostě nám nezbývá než mít děti ještě mimo školu na British Council, protože i na šestiletém GYBU je úroveň v angličině na nižsím gymplu daleko nižší než C1 (až na čestné výjimky). Podle dostupných informací je to i na jiných státních výborných gymplech podobné.
|
Matka s dětma | •
|
(4.3.2016 13:09:31) Tak ona výuka jazyků je v ČR až na ty čestné výjimky furt tragická. Bohužel. :-( A taky u jazyků dělá hodně, kolik peněz škola má. Když se koukneš na výsledek státních maturt z aj, tak mezi nejlepšími jsou až na výjimky (Gymnázium Oty Pavla a Arcibiskubské gymnázium) jenom soukromé gymply. :-( Nevíš, jak to funguje v British Council v kurzech pro malé děti (první stupeň, co již plyně mluví? Pokud by nebyla škola s rozšířenou výukou jazyků, tak chcem syna dát do nějakého afterschool club (když by v okolí byl) a pak buď soukromého učitele nebo BC.
|
Federika |
|
(4.3.2016 16:51:44) Matko s dětmi BC- tam se podle mě vždycky něco .i kdyby měli chodit se staršíma. Gybu- ten 6 letej.tam je prostě výborná španělština.není tu lepší.Ale angličtina na C1.určitě ne.možnosti tam mají.třeba nepovinný semináře s rodilým mluvčím.ale můj syn na to byl už línej...
|
Dora | •
|
(4.3.2016 17:41:00) Jak píše Federika, tak to určitě není na BC problém, když sama tam má syna páťáka. Naše dcera tam šla až ve 13 letech, tak už tak malá nebyla a děti jsou v jednom kurzu různorodé, starší i mladší. Byla to právě naše volba, když odcházela z Angelky na úrovní B2 a na šestiletém GYBU se počítá s úrovni B2 až u maturity. Sešlo se tam v bilingvní třídě 30 dětí a škála angličtiny hodně široká, stejně široká jako škála škol, ze kterých se děti sešly. Je tam samozřejmě víc dětí, které umějí velmi dobře, ale většina umí méně. určitě se na GYBU v angličtině dostanou na vyšší úroveň a naučí se dost, ale vzhledem k tomu, že španělštiny mají teď 11 hodin týdně, tak na angličtinu opravdu třeba první dva roky zbývají dvě hodiny týdně a to je opravudu málo. Ale je jasný, že nemůžeš mít v jedný škole vše, co chceš. To znamená nejlepší španělština, ale angličtinu si musí udržet a rozvinout jinde a hlavně sama. Na druhou stranu jí vůbec neškodí si zopakovat i školní angličtinu, z FCE má známky dost vysoké, ale když má blbej den, je schopná dostat z písemky i trojku. Pořád se mi potvrzuje to, že státní školy jsou fajn, ale když chceš pro dítě víc, tak hlavně v Praze máš spoustu možností dalších mimoškolních. Jak v hudbě, ve sportu apod. Za předpokladu, že dítě chce taky a maká.
|
Federika |
|
(4.3.2016 19:04:39) Doro, v jakým ročníku šp.Gybu máš dceru? Můj syn byl na španěláku 4. rok, španělštinu posoudit umím,ale angličtinu vlastně ne. Jen vím,že zrovna zázrak to nebude, určitě to podle mě chce rozvíjet ještě jinak. Známá má na BC prvňačku, ale chodí taky se staršíma dětma. Bude teď dělat Flyers.
|
Dora | •
|
(5.3.2016 10:36:28) Federiko, teď je ve druháku, mají po malé maturitě. Uvidíme, jak to bude s výukou ve španělštině. Co jsem zatím od starších slyšela, tak to nebývá takový problém, ale třeba jsem mluvila jen s těmi šikovnějšími. A co tvůj syn, jak prožívá přechod na Rakouský? To asi není úplně jednoduché...
|
Federika |
|
(5.3.2016 11:23:54) Doro, on byl trošku vedle z jinýho způsobu studia Nemůže spát, neztratí se, je jich polovina a ještě jsou rozdělený na skupinky.Ve španělštině teď samozřejmě vyniká a navíc mi slíbil, že od září bude pokračovat nějakou formou na instituto de servantes, ale zatím potřebuje dohnat tu němčinu. Vypadá to,že je spokojenej, dokonce bych řekla, že víc motivovanej, doufala jsem v to, když si to sám vybral.Říká, že na Bud. se toho učili víc, jako kvantum tý látky,ale že paradoxně tady toho pochytá víc, protože se musí soustředit, jak je na ně celej den vidět
|
Dora | •
|
(5.3.2016 12:58:26) Ale to měl němčinu asi na vyšší úrovni, než ze školy. Vy doma mluvíte německy? Je vždycky lepší, když to děti chtějí samy, to je motivace větší. To odešel v půlce ctvťáku?
|
Federika |
|
(5.3.2016 13:45:41) v půlce čtvrťáku. Oni jedou tý němčině podobně jako ve španělštině na Gybu, takže první dva roky nalejvárna a a pak předměty v němčině.D. se nikdy němčinu ve škole neučil, ale od malička němčinu slyší, jeho táta je Němec. neumí teda gramatiku, nečetl, jeho němčina je víceméně taková "kuchyňská", žádný odborný věci, s tátou mluví česky, on německy, takže naposloucháno rozhodně má, rozumí všemu,ale aktivně bude muset zabrat, plus samozřejmě dohonit odborný věci a tak. Chce německou maturitu, doufám,že to zvládne, já jsem docela ráda, že vůbec začal přemejšlet, co bych chtěl vlastně dělat,doteď se spíš tak vezl..
|
Dora | •
|
(5.3.2016 22:35:57) To zní jako hodně rozumný rozhodnutí na to, že je to ještě v podstatě dítě, tak držím palce
|
|
|
|
|
Federika |
|
(5.3.2016 11:24:57) a problém mívají hlavně v dějáku, i když mám pocit, že jim kvůli tomu měnili učitele, mluvil totiž španělsky nějakým dialektem a nikdo mu nerozuměl
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Matka s dětma | •
|
(3.3.2016 19:37:33) Já vím, že nejdůležitější je učitelka, ale to takhle dopředu nezjistím. :-( Takže můžu tak vybírat podle systému a ředitele a doufat, že kvalitní ředitel si bude držet kvalitní učitele. Ale je jasné, že černá ovce se vždycky najde. :( Ach jo.
|
Alena | •
|
(3.3.2016 19:41:26) MOje zkusenost je, ze dostatecne aktivni a vlezla matka si to vzdycky dokaze zjistit :) (nejde-li do prvni tridy novacek po skole)
|
|
|
|
|
Alena | •
|
(3.3.2016 19:15:03) Do vsech vyjmenovanych skol ti nevezmou nespadove dite bez sourozence do prvni tridy. Holt si musis zaridit spadovost. A moje zkusenost - casto se vi, kdo pujde do prvni tridy. Jak jsem psala v okolnich deseti tridach to vedeli vsude a vsude si mohl uvest preferenci ( kdyz uz te vzali :)
|
Alena | •
|
(3.3.2016 19:20:15) Ano, psalas to mnohokrat, presto si nemyslim, ze lze tvrdit, ze "maloktera skola vi".
|
|
|
|
Matka s dětma | •
|
(3.3.2016 19:57:26) My ještě nebydlíme, tím je to na jednu stranu jednodušší, na druhou krapet složitější. :) Budeme se stěhovat a já mám fóbii z toho, že se odstěhujeme někam, kde pak zjistím, že není tam není slušná škola a budu vozit dítě přes půl Prahy. Takže jsem zvolila opačný postup. Nejdřív vybrat školu a v okolí pak byt. Ale že seženu byt ve spádovce Londýnský úplně nedoufám. Pradoxně školu, která se mi líbí nejvíc, mám teď přímo za barákem. :-( Měla bych tu vyřešenou i tu angličtinu.
|
|
Matka s dětma | •
|
(8.5.2016 23:12:06) Ahoj, vracím se sem po delší době. Chtěla bych se Tě zeptat, jak jsi vyřešila nakonec přestup dcery. Našla jsi nějakou vhodnou novou školu? Předem díky moc za odpověď!
|
|
|
|
|
Alena | •
|
(3.3.2016 16:58:36) Zadna statni skola bez doplatku ti nezaruci rozumny pocet deti ve tride(nekde je mozna nejakou nizsi platbou alias darem skole zastropovat pocet zaku - doplaci se na ucitelku). Tlak zrizovatele, tlak a velky zajem rodicu o dobrou skolu, finance, to vsechno ma za nasledek 26-28 nebo i 30 deti v prvni tride. Pocet deti proste nejde zarucit (muze se sejit pocet deti, ze se prida trida a najednou je deti treba 21, ale predem to nelze rict, u vyhlasenych skol se tridy vdzycky naplni)
|
Matka s dětma | •
|
(3.3.2016 17:42:50) Aleno, já to chápu, ale nejsou školy, které z důvodu kvality nebo speciální výuky drží strop počtu dětí ve třídě nižší? Co třeba Londýnská? Ta nabírá taky 30? Myslela jsem, že to má nižší. Pokud jde o doplatek, tak by mi nevadil, pokud by to bylo formou jako je to třeba na ZŠ Petřiny - Jih. Ale ta je strašně z ruky. V centru jsem tenhle systém našla akorát na ZŠ Petra Strozziho a nově na Strossmayeráku. Ale u tohle systému mě odrazuje, jak moc mají děti od první třídy nabitý program i odpoledne. Nebo to tak není? Nemáte někdo zkušenost?
|
Alena | •
|
(3.3.2016 18:02:53) "ale nejsou školy, které z důvodu kvality nebo speciální výuky drží strop počtu dětí ve třídě nižší? Co třeba Londýnská? Ta nabírá taky 30?" Jo, strop z duvodu kvality mohou drzet, ale ten strop je treba 26-28 deti. Neznam zadnou statni prazskou skolu a o zadne v ČR jsem neslysela, ze by bez doplatku drzeli ve tride 18-20 deti, kdyz by to znamenalo nejake deti neprijmout, to nedava smysl, navic nemohou neprijmout spadove deti, kdyz maji poloprazdne tridy.
|
Matka s dětma | •
|
(3.3.2016 18:38:14) Tak oni nejdřív přednostně berou spádové a pak až dobírají zybtek. Ale doufala jsem, že ten strop je někde jinde. :-(
|
Alena | •
|
(3.3.2016 18:46:50) Koukala jsem ze Vratislavka mela treba 25 letos.
|
Matka s dětma | •
|
(7.3.2016 18:57:21) Tak jsem hledala a Londýnská bere standardně do jedné třídy 24 dětí. Obvykle otevřou 2. Někdy se stane, že odejde hodně dětí na gymply a to pak otevřou třídu třetí pro 20 dětí. Tohle mi proti 30 dětem ve třídě přijde jako ráj... Takže tam příští týden volám a jdeme na obhlídku.
|
Federika |
|
(7.3.2016 19:05:17) Jen si pohlídej-z londýnský je přece jen malinko těžší dostávat se na dobrý gymply. neříkám,že nemožný, to určitě ne.
|
Matka s dětma | •
|
(7.3.2016 19:24:44) Děkuju moc za upozornění. Už jsem tenhle názor kdysi četla. Můžeš k tomu prosím napsat víc? Trochu se toho s mužem bojíme, že na takovém typu školy to je za cenu, že se mu budeme muset víc věnovat doma. Ale přijde nám, že synovi by takováhle škola vyhovovala. Ale třeba se mýlím. Každopádně se tam půjdu podívat, třeba to na nás bude až moc volné a budeme hledat jiné řešení.
|
Federika |
|
(7.3.2016 19:28:53) Je to tam v pohodě. Děti tam jsou spokojený. Některý víc soutěživý děti, víc ctižádostivý si po čase třeba i přejou víc "náročný" prostředí, pak asi zkoušejí ten gympl. Primárně si ale tahle škola neklade za úkol připravovat děti dobře na víceletý gymply. te´d zas někdo přijde a napíše,že žádnej první stupeň nepřipravuje na víceletý gymply.Cíleně asi ne,ale rozdíly jsou.
|
Matka s dětma | •
|
(7.3.2016 20:33:19) Aha, já jsem právě myslela, že tam umí dobře pracovat s různými typy dětí. Syn je trochu jiný, introvertní, ve školce nás furt upozorňují, jak velmi dbá na dodržování pravidel jak u sebe, tak u ostatních dětí. Je šikovný, ve třech letech třeba chápal rozdíl mezi tím, že auto je vpravo a že jede doprava, taky se tou dobou naučil sám sčítat, ve čtyřech pochopil odčítání. Všechno ho hodně zajímá, furt se ptá. K tomu ta jeho dvoujazyčnost. Myslíš, že by byla tahle škola pro něj?
|
Federika |
|
(7.3.2016 20:37:45) Nevím.Pro moje děti by to nebylo, přičemž nemyslím,že by jim tam bylo zle. a já jako rodič taky asi nebudu ideální pro tenhle typ školy Na druhou stranu pohoda na prvním stupni je strašně důležitá. A myslím,že nějaký děti jim na víceletý gymply odcházejí.
|
Matka s dětma | •
|
(7.3.2016 23:27:24) Mhu se zeptat, proč by to pro Tvé děti nebylo? Pro jaký typ dětí to tam není vhodné?
|
Federika |
|
(7.3.2016 23:56:21) pro -asi moc ctižádostivý, toužící přece jen po "výkonech". A ty jazyky,konkrétně teda angličtina, je na mě málo. I když teda ten první stupeň,s angličtinou mimo, bych si představit uměla.
|
Matka s dětma | •
|
(8.3.2016 0:18:14) Děkuji za odpověď. Náhodou o té ZŠ na Jiřáku něco nevíš?
|
Federika |
|
(8.3.2016 8:16:22) Znám jen Jiřího z Poděbrad, jeslti je to ona..Tam byl můj mladší syn oficielně přihlášenej, když ta jeho mezinárdní ještě neměla akreditaci, ten první rok. Moc o tom nevím, jen si syn stěžoval, když tam chodili asi jednou za dva měsíce, že ho bolí hlava, že tam děti strašně křičí a že že je tam blázinec Nebyl zvyklej na takovou velkou školu.
|
Matka s dětma | •
|
(8.3.2016 8:24:32) Ano, to je ona. To byla ta BeeHive? Můžu se zeptat, Panda Learning Centre jsi nezvažovala? Mně se to tam strašně líbilo, ale dostat tam dítě je téměř nemožné. :-( Byla by to jedna z variant, kam by mohla chodit dcera do školky. Ale pořadník tam je i na 3 roky a musíš chodit furt otravovat.
|
Federika |
|
(8.3.2016 8:32:17) jojo, ta.. Pandu mi někdo doporučoval,ale nic o ní nevím,já jsem pak hledala spíš školu směrem na jih, abych nemusela tak daleko jezdit.
|
|
|
|
|
|
|
|
. . |
|
(7.3.2016 21:59:17) Jo, taková je dcera (pravidla a šikovná). Dala jsem ji na Londýnskou, aby mohla jít ve výuce rovnou dál a neslabikovala a nesčítala do deseti, a k tomu aby se trochu z těch pravidel "rozvolnila". Aby pochopila, že pravidla jsou otázkou společenské dohody a ochoty tu dohodu dodržovat, nikoli fyzikální zákony. Trochu se to povedlo, minimálně v toleranci druhých, kteří ne vždy vše dodržují.
|
|
. . |
|
(7.3.2016 22:06:07) Jo, ptaní v pohodě. Ae dvoujazyčnost nevím - jen, že tam chodily s dětmi i děti cizinců, které zpočátku skoro neuměly česky (rusky mluvící děvče a tuším čínsky chlapec). Poradili si s nimi - i děti jim pomáhaly. Je to takové celkově vstřícné, spolupracující a pohodové prostředí, ovšem hodně záleží i na konkrétní učitelce.
|
Matka s dětma | •
|
(7.3.2016 23:24:50) A už jsi nějakou novou školu vybrala? Nedívala jsi se na školu na Jiřáku? Přijde mi, že by to mohla být taková zlatá střední cesta. http://www.skola-jirak.cz/
|
|
Matka s dětma | •
|
(7.3.2016 23:25:45) Jo a v Londýnský teďka do první třídy berou jedno dítě z pěti. :-( Takovýhle poměr není ani na většinu gymplů....
|
|
|
Matka s dětma | •
|
(7.3.2016 23:30:16) A jaké je tam prostředí ve třídách? Chovají se tam k sobě hezky děti navzájem? To je pro mne hodně důležité. K té dvoujazyčnosti, měli by tam mít pro děti z bilingvních rodin after school club. Ale musím zjistit, jak to přesně funguje.
|
|
|
|
|
. . |
|
(7.3.2016 21:56:23) Matko, měla jsem děti na Londýnské, aby byly první stupeň v pohodě, a aby se mohly rozvíjet podle svých možností, ne podle "průměru". Děti tam byly spokojené, my rodiče bez zátěže domácí přípravou. Tedy vyjma úkolů typu "zítra donést dvě korkové zátky a polystyrenovou kouli". Na 8l gympl se na přijímačky připravovala dcera absolvováním přípravných kurzů příslušného gymplu a pár zk. nanečisto na Zatlance, dostala se (Voděradská, nevím, zda je to "lepší" gympl, převis byl značný). Syn taktéž, ale nakonec šel mimo klasické PZ na Mensag., takže nebylo důležité, co ho (ne)naučili na základce.
Chce to opravdu se tam podívat a rozmyslet, zda je to škola vhodná pro tvoje dítě (děti). Mým sedla oběma, i když každému z jiného důvodu.
|
Matka s dětma | •
|
(8.3.2016 8:27:02) Takže tam nedostávají vůbec domácí úkoly? To by mi asi trochu vadilo. :-( Myslíš, že se tam děti naučí učit?
|
TaJ |
|
(8.3.2016 8:46:51) Matko, já si třeba nemyslím, že by to, že nemají žádné domácí úkoly, bylo nějak na škodu...u syna ve škole taky úkoly prakticky nedostávají, paní učitelka nám na rovinu řekla, že není moc příznivcem domácích úkolů....teď je syn ve 2.třídě a úkol mají tak 2x do měsíce - pár řádků v písance nebo pár příkladů, často ani to ne, ani nic nedopisují do sešitů doma.... Loni v první třídě nám vždycky jednou za čas paní učitelka poslala mail, co zrovna ve škole dělají a co s nimi případně máme doma procvičovat, letos už je ani nepíše...a funguje to, syn se doma "učí" sám, prostě si sám od sebe počítá příklady na tabuli, vezme si písanku a hraje si s plyšáky na školu a přitom toho docela dost udělá... jednou za čas prolétnu sešity, kouknu co dělají...to, že mu něco nejde, poznám, když má třeba něco víc opravené v sešitě, tak se na to koukneme a je to...ale kromě čtení s ním nemusím dělat vlastně nic...a třeba u matematiky se dozvím co probírají z toho, co si počítá za příklady na tu tabuli. Syn je tedy v logo třídě, ale řeč už má teď prakticky v pohodě, je chytrý, učení mu jde bez problémů, volili jsme ji spíš proto, že je tam jen 7 dětí ve třídě, protože on je dost citlivý na hluk a rušné prostředí, je pak rychleji unavený a hůř se soustředí...tahle malá třída mu sedla naprosto dokonale
|
Matka s dětma | •
|
(9.3.2016 20:35:13) A myslíš, že se v takovémhle systému naučí se učit?
|
Federika |
|
(9.3.2016 21:11:45) Matko, moje zkušenost říká, že absolutní většina dětí, který přecházejí ze základky na gympl, se učit neumí.A to proto,že zkrátka toho učiva na základce nikdy nnní tolik,aby se doma učit musely. Pak je to trochu šok,ale naučí se to-nebo taky ne Jasně že když jsou zvyklý dělat čtenářský deníky, seminárky, prezentace atd-je to lepší. Ale každodenní domácí úkoly k tomu zas až tak nepřispějou...
|
Matka s dětma | •
|
(10.3.2016 9:08:43) Právě. Já trpím komplexem, že jsem se nikdy učit nenaučila. Než jsem vlezla na gympl, jsem se na učení vůbec nemusela kouknout a pak přišla puberta a bylo to v háji. Na tohle je podle mě ideální ten první stupeň, kdy si dítě snadno osvojuje potřebné návyky ve škole. Je strašná škoda to promeškat. Proto hledám vhodnou školu. Já vůbec nelpím na tom, aby to byly klasické domácí úkoly. Ale aby dělaly, jak Ty říkáš, seminárky, perezntace, projekty, tak to bych byla moc ráda. Taky bych chtěla, aby děti hodně psaly. Mně se hrozně líbí takový ten britský systém, psaní esejí, projekty, práce ve skupinkách.... přijde mi to, že si vzali to lepší jak z klasického, tak z alternativního stylu výuky. Otázka je. Kde to hledat?
|
Federika |
|
(10.3.2016 13:30:58) Tak by to možná vyhovovala ta B.na Vinohradech...
|
Matka s dětma | •
|
(10.3.2016 16:54:45) A můžu se zeptat, co na ní nevyhovovalo vám?
|
Federika |
|
(10.3.2016 22:07:45) Můžeš, ale nebylo by to fér, rozebírat to tady. Už proto,že jsme tam byli roky a že každýmu vyhovuje něco jinýho...Je tam britskej systém a zároveň českej, dělají prezentace a projekty a je to v centru, angličtina výborná.
|
Matka s dětma | •
|
(11.3.2016 18:12:41) Jasný, omlouvám se.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Matka s dětma | •
|
(8.3.2016 8:38:51) A rozvíjet podle svých možností tedy znamená i pokud je dítě napřed? Mohu se zeptat, jak to tam probíhá? Dávají šikovným dětem třeba úkoly navíc?
|
|
Matka s dětma | •
|
(8.5.2016 23:36:48) Ahoj, tak jsme se byli v Londýnské podívat a byli jsme nadšení. Myslím, že je to přesně škola pro našeho syna. Moc se mi líbí, jak tam mají zmáknutou výuku měkkých dovedností, hodně nás oslovilo projektové vyučování a hlavně přístup učitelů a dětí. Přišlo nám to tam jako taková škola nadšenců na obou stranách. Byli jsme se podívat ve třídě a dostalo nás, jak zvládaly děti ve druhé třídě naprosto samostatně pracovat, jak děti úplně stejně věnovaly práci, ať se učitelka věnovala nám nebo jim, atd. Problém s angličtinou nám tam nevyřeší, ale to už jsem pochopila, jak tu psaly holky, že to na žádné státní škole a budeme to rozvíjet mimoškolně. Proto nám i vyhovuje, že děti dostávají DÚ každý den, ale jen velmi krátké. A zaujalo mě, že na AJ jsou děti rozdělené hned od začátku napříč celým ročníkem do 5 tříd podle úrovně, takže syn by mohl chodit do třídy s dětmi, co jsou na tom podobně jako on, což je také výhoda. Prostě jsme ze školy nadšení, ale už mnohem méně z toho, že berou jen každé šesté dítě. :-( Takže ho tam budeme chtít přihlásit, ale naděje, že se dostane, je jen velmi malá a otázka je, kam ho přihlásit kromě Londýnské. Neporadila bys mi prosím podobnou školu v širším centru? Ideálně Vinohrady, horní Vršovice, nebo Letná? Předem díky moc za odpověď!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Matka s dětma | •
|
(3.3.2016 18:14:40) Maargitt, tak furt lepší 25 než 30. :-( Mohu se zeptat, co přesně znamená, že kvalita jde ruku v ruce s výší poplatků? Našla jsem tu jednu Tvou starou diskuzi, kde jsi hledala vhodnou ZŠ pro své dítě a máme úplně stejné požadavky. Mohu se zeptat, jakou základku bys volila dnes?
|
|
|
|
|