| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Slovní hodnocení

 Celkem 19 názorů.
 kachna_ 


Téma: Slovní hodnocení 

(31.3.2016 13:42:33)
Je toho vícero, proto jsem použila souhrnný název.
1) Je paní učitelka oprávněna požadovat, aby dítě nepočítalo na prstech? Je něco (studie...), čím mohu podložit svůj případný požadavek, aby dcera směla počítat na prstech?
2) Podle učitelky dělá "velké chyby ve skládání". Doma je nedělá (včera udělala jednu, slova byla dlouhá, nejméně tříslabičná). Kde může být chyba? Jako že by doma měla větší klid, bych si troufla i vyloučit. Více času možná, ale odměřovat čas hodinkama jako se to děje ve škole se mi příčí.
 anemon 


Re: Slovní hodnocení 

(31.3.2016 14:27:12)
Lenko - k tomu počítání na prstech - dávala jsem podobné téma před pár lety, dcera nechtěla prsty opustit. Na radu zdejších zkušených jsem pořídila (nakreslila) číselnou osu a pomohlo to. A zanedlouho na to si přinesla osu i ze školy.
 Ráchel, 3 děti 


Re: Slovní hodnocení 

(31.3.2016 15:57:53)
počítám na prstech dodnes
 Ropucha + 2 


Re: Slovní hodnocení 

(31.3.2016 16:39:15)
Já sice nepočítám na prstech, ale vizualizuji si, představuji si puntíky jako na hrací kostce. Což je podle mě totéž, jen to není tak nápadné :-)
Dítěti bych místo prstů nabídla jinou pomůcku.
 Inka a Viki 
  • 

Re: Slovní hodnocení 

(31.3.2016 16:01:18)
Pocitani by se melo postupne automatizovat, proto je dobre, aby se dite na prsty nefixovalo prilis. I doma bys ji mela spis podporovat. Druhe otazce nerozumum - jako proc dela chyby ve skole? No to se prece ve stresu ci pod tlakem stava.
 kachna_ 


Re: Slovní hodnocení 

(31.3.2016 16:19:02)
potřebuju ten problém napsat, (vidět napsanej), abych našla řešení. Původně tam těch problémů bylo pět (například ještě "má velké výkyvy ve čtení!", "Zlepšít psaní tvarů písmen"...). Tři jsem smázla ještě během psaní s tím, že paní učitelka je prostě píp, u toho druhého bych tedy prosila politovat dceru, jakou že má paní učitelku. Upřímně řečeno, já bych vlastně s tímhle asi odmávla všechny "problémy", ale to by pro dceru nebylo nejlepší řešení.

Já vím, že se to s těmi prsty říká, ale já věřím hlasům, které říkají, že to vliv nemá a když je čas, vymizí to samo. Jenže argumentovat při případné schůzce tím, že to píšou na diskusích je trošku k ničemu.

Číselnou osu dceři udělám, to je myslím dobrý nápad.
 Inka a Viki 
  • 

Re: Slovní hodnocení 

(31.3.2016 16:28:35)
Promin, uz to chapu, ucitelka napsala ve slovnim hodnoceni chyby tve dcery ve vyctu a ty s tim nesouhlasis pod dojmem, ze to doma dcera umi, nebo ze jeste nemusi zvladat pozadovane tempo a rychlost od ucitelky. No a chces pomoct dceri, aby se zlepsila - nebo chces protiargumentovat ucitelce? Ta se ji zrejme hodnoti i v porovnani s jinymi detmi, tudiz jeji nahled muze byt prisnejsi nez tvuj.
 kachna_ 


Re: Slovní hodnocení 

(31.3.2016 17:31:32)
pomoct dceři (jakkoliv) a jak je to s paní učitelkou napytel, tak mi z první rozhodně nenaskočí řešení v souladu s ní, ale osa super, puntíky možná zkusíme.
 kachna_ 


Re: Slovní hodnocení 

(31.3.2016 17:25:41)
to nesmí mít ve škole. Tu číselnou osu jí vlepím do penálu.
Jo, jasně, s mladší jsem taky začala počítat na počítadle.
 magrata1 


Re: Slovní hodnocení 

(31.3.2016 19:11:52)
u nás má ve škole každý žák počítadlo- stojí na pianu, kdo potřebuje, vezme si ho. Nevidím v tom problém. Na počítadle aspoň vidí princip sčítání, odčítání, násobení, dělení.
 TaJ 


Re: Slovní hodnocení 

(1.4.2016 23:30:10)
Lenko, syn měl loni na matematiku učebnici, ve které byla přímo ta číselná osa vložená - proužek papíru s čísly...nebo se dá použít i pravítko...a tu papírovou číselnou osu měli všichni nalepenou na lavicích celý rok....prsty jim paní učitelka bez problémů tolerovala celkem dlouho, potom to pomalu začali omezovat...
 tante 
  • 

Re: Slovní hodnocení 

(31.3.2016 18:44:28)
To je blbou učitelkou, stěžuj si na vedení (svoje).
 Brunhilda 


Re: Slovní hodnocení 

(31.3.2016 19:54:23)
:-)~R^
 Pam-pela 


Re: Slovní hodnocení 

(31.3.2016 20:49:13)
Já si myslím, že by se mělo vložit do vzdělání víc "individualizace", protože každé dítě má jiný způsob myšlení, jinak dochází k cíli, někdo prostě potřebuje déle pomůcky pro automatizaci atd. A prsty jsou vždy po ruce.

Jenže ve škole na to není prostor, čas, chuť...většina učitelek jede postaru. Pro učitelku je to jednodušší, nemusí se učit nic nového, nemusí dělat skupinovky a individuální práce, nemusí si komplikovat život.
Osobně si myslím, že přichází nová generace "jinak" myslících a chápajících a vnímajících dětí, koneckonců je to vidět na "poruchách učení", kterými trpí snad každé třetí dítě...možná by bylo dobré položit si otázku, zda jsou fakt ty děti "vadné" ~;) (jak jsou nálepkovány různými poruchami), nebo jestli potřebují jiný přístup k sobě a jiné vedení.

Myslím, že dnům tichého sezení v lavicích a drnčení bez logiky a pochopení souvztahů a důvodů a suchému opakování pomalu odzvoňuje :-)...bude zajímavé, až se tyhle děti stanou samy učiteli, jestli se ta stará struktura školství u nás změní...a podřídí se potřebám "nových elektronických" dětí s jiným ne-logickým myšlením.
Do té doby se některé děti budou krutě střetávat se zastaralým přístupem, které většinu z jejich opravdového potenciálu rozhodně nerozvíjí.

Je zajímavé, jak nové trendy téměř ihned byly zašlapány zpět..."alternativní" výuka zažila svůj boom hned začátkem 90. let...a od té doby odumírá. Určitě existují školy i jednotlivci s individuálním přístupem, ale je jich jak šafránu, bohužel. A řekla bych, že tam se nějaké prstíky při počítání fakt neřeší.

 Anča123 


Re: Slovní hodnocení 

(1.4.2016 8:18:55)
Já vidím jádro pudla jinde.. Už teď se s učitelkou zásadně názorově rozcházíš a myslíš si, že je ... To bude mít, dříve či později, vliv na to, s jakou motivací se Tvá dcera bude učit, a jak jí to půjde. Najdi učitelku/školu, které budeš věřit. ~x~
 kachna_ 


Re: Slovní hodnocení 

(1.4.2016 12:50:27)
já vím, ale od druhé třídy bude mít jinou a tady lepší volba není, není tady pomalu ani jiná volba, blízké okresní město bere pouze spádové děti, nejbližší městečko je z bláta od louže.
Já se strašně snažila chválit každý dobrý čin, ale když jí zakáže používat prsty a začne jí dávat ze dne na den pětky, tak to je na mě prostě moc, ještě když vidím tu bezvýchodnost a propojenost učitelka - ředitelka - zřizovatel.
 Anča123 


Re: Slovní hodnocení 

(1.4.2016 19:26:38)
Aha Lenko, tak to chapu.. Tak bych se aspon snazila, aby dcera moji frustraci nevnimala.. Drzim palce, at se Vam to od te druhe zlepsi..
 Alena 
  • 

Re: Slovní hodnocení 

(1.4.2016 9:12:14)
tady je neco obecneho
http://pppcl.cz/informace-pro-rodice/automatizace-pocetnich-spoju/
 kachna_ 


Re: Slovní hodnocení 

(1.4.2016 13:00:31)
dík.

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.