31.3.2016 20:49:13 Pam-pela
Re: Slovní hodnocení
Já si myslím, že by se mělo vložit do vzdělání víc "individualizace", protože každé dítě má jiný způsob myšlení, jinak dochází k cíli, někdo prostě potřebuje déle pomůcky pro automatizaci atd. A prsty jsou vždy po ruce.
Jenže ve škole na to není prostor, čas, chuť...většina učitelek jede postaru. Pro učitelku je to jednodušší, nemusí se učit nic nového, nemusí dělat skupinovky a individuální práce, nemusí si komplikovat život.
Osobně si myslím, že přichází nová generace "jinak" myslících a chápajících a vnímajících dětí, koneckonců je to vidět na "poruchách učení", kterými trpí snad každé třetí dítě...možná by bylo dobré položit si otázku, zda jsou fakt ty děti "vadné"
![~;)](/g/s/2.gif)
(jak jsou nálepkovány různými poruchami), nebo jestli potřebují jiný přístup k sobě a jiné vedení.
Myslím, že dnům tichého sezení v lavicích a drnčení bez logiky a pochopení souvztahů a důvodů a suchému opakování pomalu odzvoňuje
![:-)](/g/s/0.gif)
...bude zajímavé, až se tyhle děti stanou samy učiteli, jestli se ta stará struktura školství u nás změní...a podřídí se potřebám "nových elektronických" dětí s jiným ne-logickým myšlením.
Do té doby se některé děti budou krutě střetávat se zastaralým přístupem, které většinu z jejich opravdového potenciálu rozhodně nerozvíjí.
Je zajímavé, jak nové trendy téměř ihned byly zašlapány zpět..."alternativní" výuka zažila svůj boom hned začátkem 90. let...a od té doby odumírá. Určitě existují školy i jednotlivci s individuálním přístupem, ale je jich jak šafránu, bohužel. A řekla bych, že tam se nějaké prstíky při počítání fakt neřeší.
Odpovědět