picidada |
|
(17.5.2016 7:51:43) Taky máme pár takových nevyzvednutých objednávek do roka (cca 5). Člověku by se nad tím chtělo mávnout rukou, ale ! Když vidím, jak stát nám za odměnu, že platíme daně, dělá zákony takové, že nám podnikání komplikuje (např. to debilní vracení poštovného při vrácení zboží do 14 dnů apod.), tak se taky snažím prosadit si svou.
Do obchodních podmínek si dej větičku o smluvní pokutě při nevyzvednutí věci - nebo alespoň to, že při nevyzvednutí se kupující zavazuje zaplatit náklady na zbytečné poslání.
Když odešlu na dobírku - hlídám si vyzvednutí - když vidím, že se blíží doba, kdy se zásilka vrátí - píšu email nebo volám - slušně - ve smyslu "dobrý den, máte na poště zásilku, nezapomněli jste si ji vyzvednout?"
Když už se zásilka vrátí - volám nebo píšu znova - často se stane, že se lidi omlouvají, že byli nemocní, nestihli, zapomněli - chtějí zboží znovu odeslat, že mi uhradí náklady - za slušné jednání jim to odešlu znovu na mé náklady (a modlím se, ať to podruhý vyzvednou )
Pochopitelně, je část těch, co nevyzvednou a nekomunikují. Odešlu tedy další email s tím, že "odsouhlasili jste pokutu, ale nechci k ní přistupovat, pokud nám uhradíte alespoň náklady na odeslání balíku, což je třeba 100 Kč". Většina lidí v tento moment souhlasí, zaplatí těch 100 Kč a já jsem na tom alespoň šul nul.
Samozřejmě, najdou se tací, co nekomunikují, nereagují, v začátcích jsem se snažila tohle z jednoho vymoct - sliboval zaplacení do telefonu - náklady a nervy s tím jsou větší, než efekt. Jako naštve to, ano. Ale - vždy si řeknu, že je třeba nějaká vyšší spravedlnost a jednou jeho taky někdo "okrade" a nechám to být. Radši, jak tu psala Maťa,oustředit se na získání nové objednávky, ze které mám víc, než to poštovné. Uvědomit si, kolik na tom prodělám - pokud třeba 300/rok, tak je to holt nějaké riziko. Bohužel líp neporadím.
|
picidada |
|
(17.5.2016 7:55:06) A dobírky bych nerušila, příjdeš o velkou část zákazníků - a škoda bude větší, než těch pár stovek za poštovné u těch případných nevyzvednutých. Já třeba když na zboží spěchám, volím dobírku - ze zkušenosti - eshop to odešle rychleji. Když platím převodem nebo kartou - říkám si "eshop má prachy jistý, nic ho netlačí mi to odeslat brzy".
|
picidada |
|
(17.5.2016 8:29:22) Přesně! Tím, že jsou dva tábory, je potřeba, aby eshop měl obě možnosti, protože když jednu zruší, připraví se o část zákazníků. I kdyby utekl třeba jen jeden, už je to větší škoda, než ty náklady s nevyzvednutým balíkem.
Já taky mám problém s hotovostí, to máme stejné, a ne každý eshop povolí PPLku platbu kartou, takže když to jde, platím předem převodem, ale ... když spěchám (např. před vánoci, před dovolenou), prostě chci mít JISTOTU, že to příjde co nejdřív, volím tu dobírku.
|
picidada |
|
(17.5.2016 8:51:47) Ten pocit, že už mají prachy jisté a nemusí tedy spěchat. Navíc, nikdy není 100% jisté, že i když u zboží mají uvedeno skladem, že ho fakt mají. Nevím, prostě u dobírky mám pocit, že se ho budou ve vlastním zájmu rychleji snažit vyexpedovat.
|
picidada |
|
(17.5.2016 10:28:43) Eshop tohle dělá automaticky a existuje "bezdokladová dobírka", políčko v programu pošty nebo PPL s částkou a variabilním symbolem, čili žádné složenka, nic takového.
|
|
|
|
|
|