Simeona+3 |
|
(8.9.2016 13:29:40) Taky mam pochybnosti ohledne dcery, matika drhne. Ale cte min.stranku kazdy vecer, musi, meli za ukol pres prazdniny precist jednu knizku. Porad jeste necte plynule a slabikuje. Stranka trva cca 10minut (z knizky z edice Prvni cteni)
|
Slíva |
|
(8.9.2016 13:54:54) Eržiko, ony se ty edice dost liší. Není stránka jako stránka. Celkem jsem koukala, že velikost písma je někdy odlišná. A taky mě nemile překvapilo, jak malá mají písmena v povinné četbě, jsme o dost pozadu. My jsme včera přečetli před spaním v posteli jednu stránku, ale jedno slovo já, jedno syn. Aspoň ho to nutí dávat pozor. Ani si nemusel ukazovat. (Což odmítá, protože prý nesnáší, jak mu ten prst jede po papíře, co na to říct???
|
Eržika. |
|
(8.9.2016 14:04:38) Sice byl pro jinýho, ale to neva.
Syn četl s dyslektickým okénkem. A taky dlouho pracoval na různých přpravných cvičených na rozlišování hlásek, skládání slov atd. Dlouho četl jen knihy, kde byly obrázky a dole cca dva řádky.
(cca ve čtvrté třídě četl plynule s porozuměním, ale diktáty nepíše a opisy minimálně, a nezačal číst rád...)
|
|
Eržika. |
|
(8.9.2016 14:04:39) Sice byl pro jinýho, ale to neva.
Syn četl s dyslektickým okénkem. A taky dlouho pracoval na různých přpravných cvičených na rozlišování hlásek, skládání slov atd. Dlouho četl jen knihy, kde byly obrázky a dole cca dva řádky.
(cca ve čtvrté třídě četl plynule s porozuměním, ale diktáty nepíše a opisy minimálně, a nezačal číst rád...)
|
|
Monika |
|
(8.9.2016 19:29:04) Měli jsme na ZŠ spolužáka, co taky nesnášel "šoupání" kůže po papíře (ať prstu, nebo hrany ruky při psaní atd.), podkládal si při psaní vždycky ruku obaleným sešitem (což tedy zase třeba nemusím já, ten igelit ) ... Jestli si syn nechce ukazovat prstem, tak ať si posouvá záložku po řádcích ... A teda jestli to synovi vyhovuje, tak O.K., ale čtení "jedno slovo já, jedno on" mně osobně přijde naprosto šílené, nebyla bych vůbec schopná vnímat, o čem se čte, zjišťovala jsi, jestli syn tomu takhle přečtenému rozumí? Střídala bych kdyžtak po větách...
|
TaJ |
|
(9.9.2016 8:49:31) Moniko, přesně, to čtení po slovech mi taky nepřijde moc dobré....syn, když jeden čas nechtěl moc číst, tak jsme se střídali po větách...později každý jeden odstavec(krátký)....jinak ta záložka fakt pomáhá, on teď už čte pěkně plynule, ale stejně tu záložku sám chce, že ho pak neruší ty ostatní řádky...
|
Slíva |
|
(9.9.2016 16:35:14) Včera jsme to už taky zkusili po větách. Po těch slovech to byl zoufalý nápad, ale šlo to. Je mi jasné, že je důležité i spojování předlože, rytmus věty apod. Taky bych se ráda dostala ke stránku ty a dvě já, nebo tak něco.
Paní učitelka říkala, že ho mám nechat číst 5 minut, nechat dojít, kam dojde, a případně jí napsat, kam došel, aby ho pak vyvolala někde ze začátku. Je celkem rozumná. Jen já se trochu děsím a malý to asi cítí, plus ten tlak okolí.
|
|
|
|
|
Slíva |
|
(8.9.2016 13:56:26) Simi, promiň, to o těch knížkách byla reakce na tvůj příspěvek. Co vlastně čtete? Asi něco pro holky, že.
|
|
|