Alena |
|
(19.1.2017 12:27:07) Ale ve vetsich mestech takhle postavene vazby vetsinou uz nejsou, deti chodi do ruznych skol a stres z toho zadny neprameni. Prechod ze skolky do jineho kolektivu skoly je prirozeny proces, kdyz to zmena kolektivu skolniho muze byt vekla zatez a stres. Ja jsem sla v 80letech do skoly a jestli jdou se mnou deti ze skolky my bylo uplne jedno, dala jsem se dohromady s nekym jinym.
|
Monty |
|
(19.1.2017 12:31:26) Aleno, jsme v Praze, větší město v ČR není. Syn chodí třeba do ZUŠky osmým rokem, do sedmičky dělal dva obory, kamaráda si tam nenašel žádnýho. Nedávno strávil tři dny s vrstevníkama na biologický soutěži, kde se dokonce koncentrovaly děti, u kterejch se dá předpokládat společnej zájem - i na fotkách stojí vždycky stranou od ostatních, natož aby se tam s někým začal kamarádit. Každej není extrovert s touhou poznávat nový lidi.
|
|
Alena |
|
(19.1.2017 12:37:23) A co to dokazuje? Ze to tak musi byt vzdycky? Navic ZUSka rozhodne neni oddil. Take jsem chodila na vytvarku, syn take. Na vytvarku se prijde a jede individualne, neznam nikoho, kdo by si tam nasel pratele na cely zivot, aspon v detskem veku, deti tam toho spolu moc neprozivaj. Chapu, ze tvuj syn chtej jit se svymi kamarady ze skolky do skoly. Ale to nesvedci o tom, ze by jinde nenasel kamarada sobe blizsiho, ale spis o tom, ze je konzervativni. Az se dostane na prirodovednej gympl a pozna vic spoluzakus podobnymi zajmy, myslim, ze se preorientuje snadno.
|
Monty |
|
(19.1.2017 12:41:49) Aleno, to nemá nic dokazovat, kromě toho, že děti jsou různé a pro někoho je změna kolektivu brnkačka, pro někoho nepředstavitelná věc. Ono ani na té střední si nemusíš najít žádné kamarády, i když musíš do jiného kolektivu. Navíc i tu střední si někdy děti vybírají podle toho, kam jde jejich kamarád/kamarádka - třeba moje sestra to tak udělala, i když to zrovna v jejím případě nebyl moc dobrý nápad. Mmch. zrovna u ní je krásně vidět, kam může ta změna kolektivu vést. Odstěhovala se ve dvanácti k tátovi do jinýho města, první rok probrečela a v podstatě to má následky dodnes. Je to strašně individuální a jestli to je nebo není pro dítě dobrý by měl posoudit každý rodič podle toho, jaký dítě doma má. Mávnout nad tím rukou a říct, že si přece zvykne, to nemusí dopadnout dobře.
|
Alena |
|
(19.1.2017 12:44:51) "Mávnout nad tím rukou a říct, že si přece zvykne, to nemusí dopadnout dobře. " to nikdo nerika? to tu nekdo resi? Ja jen pisu, ze vybirat ZS podle toho jestli tam jdou deti ze skolky nepovazuju za univerzalni reseni.
|
Monty |
|
(19.1.2017 12:52:10) Aleno, ptala ses: "Bylo by dobré, kdyby chodila se stejnou partou do školky i do první třídy....případně do dalších ročníků." Proc?
No tak jsem ti odpověděla, že někdy to tak dítě chce a je to pro něj nejlepší, nic víc v tom nehledej.
|
Alena |
|
(19.1.2017 12:57:12) NO prave, "nekdy".
|
|
|
|
TaJ |
|
(19.1.2017 23:59:46) Maargitt, tak třeba u mého syna vím, že by mu asi docela pomohlo, kdyby šel do školy s nějakými kamarády ze školky....ale už dlouho dopředu jsme věděli, že to tak nejspíš nebude, protože chodil do speciální školky, kam většina dětí dojížděla z různých koutů Prahy a někteří byli i mimopražští...takže šance, že by s někým pak chodil do školy, byla minimální....no, nakonec s jedním spolužákem ze školky teď do té logo třídy chodí, s jeho maminkou jsme už od té školky kamarádky, ale kluci si zase nijak moc blízcí nejsou...myslím, že kdyby tam neznal vůbec nikoho, tak by to vyšlo nastejno...
|
|
|
|
|