withep |
|
(23.2.2017 15:23:26) Báro, je to asistent pedagoga, ne dítěte. Je to trochu na hlavu postavené, ale je to tak, rodiče nemohou požadovat, aby pracoval (pouze, nebo hlavně) s jejich dítětem, byť právě jejich dítě ho do třídy přivedlo.
Pořád mě to přerozdělování AP fascinuje, očekávám, že se to časem nějak vhodně změní.
|
withep |
|
(23.2.2017 18:56:37) Báro, to se divím, že to tomu dítěti není nepříjemné, mít AP nonstop za zadkem, když ho nonstop nepotřebuje.
Asi jsem se špatně vyjádřila ohledně toho přerozdělování; to je samozřejmě v pořádku, že AP pracuje se všemi dětmi, když už tam je. Myslela jsem spíš případy, kdy je ve třídě několik hraničních dětí, ale nedostane ho ani jedno (teoreticky - 4 děti se 2. stupňěm PO, když 5 už by mohlo mít sdíleného AP), nebo je tam AP plně vytížený jedním dítětem a přistěhuje se další dítě, které potřebuje AP, ale nedostane dalšího. Tuším, že ve třídě může být max. 5 integrovaných dětí a max. 2 asistenti, takže když se tam sejde fakt těch 5 fakt náročných dětí, můžou se ti dva rozkrájet... Jestlipak může PPP/SPC situaci v každé třídě individuálně posoudit? Jaký hlas má v tomto rozhodování učitel (jestli vůbec nějaký a nejede se jen podle tabulek)? Podle toho, co píšeš, asi bohužel ne. A jak se to asi dělá, když škola otvírá dvě paralelní první třídy a dvě děti jdou k zápisu už s doporučením AP; dá ředitel/kraj obě děti do stejné třídy a přijme jednoho AP, nebo každé zvlášť a přijme dva?
|
Delete |
|
(23.2.2017 21:24:52) Báro,
teď už by neměl být problém, od září je dané, že stačí 4 integrované děti a máš nárok na třídního asistenta. Problém je spíš ho skutečně sehnat, ale o nároku třeba u nás nikdo nepochybuje.
Máme na to teď i školení, ptala jsem se potom té paní přímo na svou třídu a ano, nemít tam už asistentku, tak nárok už mám. Jo a překračuju normu v procentu dětí potřebující podpůrná opatření (PLPP + integrace), norma je maximálně třetina třídy .
|
withep |
|
(23.2.2017 21:35:54) Delete, nám na kurzu AP říkali, že 5. Ale občas nám říkají věci, o kterých pochybuju a následně si je prokazatelně vyvrátím, tak beru všechno s rezervou
A do naší školy (kde mám děti), teď jezdí na školení lektorka, dopoledne školí učitelky a odpoledne má seminář pro rodiče, ta se tam taky občas vyjadřuje dost podivně. Je to zajímavý experiment, tahleta "inkluze", už to jede půl roku a spousta věcí se pořád neví nebo je ví každý jinak
Je zvláštní, že v některých třídách (jako v té tvojí) potřebuje třetina dětí podpůrná opatření, a v jiných třídách, resp. celých školách jsou prakticky všechny děti "ok" (u nás z cca 130 dětí má - podle výroční zprávy za loňský rok - 1 dítě IVP na SPU a 1 na mimořádné nadání; letos jednomu dítěti sepsali plán pedagogické podpory pro pomalé tempo, toť vše). Moc dětí nezám a z toho mála, které trochu znám, bych dvě tipla na ADHD, z toho jedno už bylo v PPP a tam na něm neshledali nic neobvyklého (ovšem problémy přetrvávají a školní výkon neodpovídá intelektu). Skoro by člověk řekl, že integrované děti "jdou intuitivně" tam, kde je akceptují...
|
Delete |
|
(23.2.2017 23:38:45) withep,
něco na tom bude, že hodně záleží na ochotě školy se tím zabývat. Ale někdy se to tak skutečně sejde, že v jedné třídě je takových dětí hodně a v paralelce třeba jeden.
|
|
Delete |
|
(23.2.2017 23:43:56) withep,
teď, jak jsem psala Báře, mi došlo, jak to bylo s těmi čtyřmi a pěti (mohla jsem se jít podívat, ale nechtělo se mi zvedat, jsem strašně unavená, ale ještě opravuju) dětmi. Asi nám to říkala stejně jako vám...ale používala jiné formulace...jakože nad čtyři už je nárok na třídního asistenta...proto se mi zafixovala ta čtyřka.
|
|
|
Delete |
|
(23.2.2017 23:41:51) Báro,
jenže v tom případě, že je ve třídě těch dětí 5 a více, už není třeba mít asistenta napsaného k nějakému dítěti, ale je nárok na třídního asistenta. Takže žádní rodiče nemusejí nic vyběhávat (u nás se rodiče naopak dost cukají i u dětí, co nárok mají, a asistenta nechtějí ). O třídního asistenta tak žádá škola na základě těch potvrzení o integraci (nemusí být nutně IVP).
|
|
|
|
|