anuna |
|
(26.1.2018 23:41:34) Dobrý večer, ráda bych znala Váš názor. Má školní dítě (osmá třída) právo vyjádřit názor na špatnou výuku učitele ve formě protestního dopisu, napsaného slušně, bez urážek? Konkrétně -jedno dítě ve třídě napíše na popud dalších kritiku učitele a pak za to má nést následky (omluva danému učiteli, vyhrožování dvojkou z chování).
|
Kudla2 |
|
(26.1.2018 23:50:01) a o co přesně šlo?
dítě napsalo dopis tomu učiteli? vedení školy? ostatní ho podepsali, nebo ho do toho jen navezli?
a je to skutečně tak, že je ta výuka špatná?
já nejsem učitel, ale představovala bych si to tak, že slušná kritika není nic ani na dvojku z chování, ani na omluvu.
Jistě to pro toho učitele není nic příjemného, je to jistě netaktické, ale od těchto děcek bych taktizování ani neočekávala.
Předpokládala bych spíš, že pokud je ta kritika oprávněná, řešila bych s vedením školy přednostně to, a předpokládala bych, že mě spolužáci podpořej.
|
anuna |
|
(27.1.2018 0:05:30) Učitel je nezkušený nováček, učí i podle mě - rodiče, špatně a pomalu. Dítě napsalo kritiku, kterou podepsala třetina třídy. Samo usoudilo, že je to málo a tak to nechalo být. Ale dopis se nějakou záhadou ocitl v ruce tř.uč. a ten to hodlá řešit omluvou a vyhrožováním dvojkou z chování. Máme domluvenou osobní schůzku, tak se uvidí co bude.
|
Alena |
|
(27.1.2018 0:15:23) To naše školství, uf. Mate normálního reditele/lku?
|
Kaipa |
|
(27.1.2018 7:56:23) Nejsem učitelka (a jsem tomu ráda), ale přijde mi příšerný, že je tady popsána JEDNA situace týkající se JEDNOHO učitele na JEDNÉ škole a už se tady "ufuje" nad českým školstvím.
Jinak si myslím, že to na potrestání rozhodně není, bylo - li to napsáno slušně. A pro dítě dobré poučení (myslím to, že někdo dopis aktivně předal, i když od toho pisatel chtěl upustit).
|
Alena |
|
(27.1.2018 9:18:40) "Nejsem učitelka (a jsem tomu ráda), ale přijde mi příšerný, že je tady popsána JEDNA situace týkající se JEDNOHO učitele na JEDNÉ škole a už se tady "ufuje" nad českým školstvím. " Ano, je to urcite JEDINA situace tohoto druhu o ktere jsem kdy slysela :). Prosim te procti si zdejsi temata (staci v poslendi dobe, treba na tema hodnoceni) a jiste ziskas pocit, ze komunikace zak-ucitel-rodic je prvek, ktery je v nasem skolstvi naprosto v poradku. Ucitele, skola neumi jednat s rodici (a take je to nikdo neuci) ani dostatecne nerespektuji zaky (ani zaci ucitele, je to zacarovany kruh). Nekolik deti kamaradu vyjelo na kratkodoba studia do zapadnich zemi a vsechny se shodly - byly nadsene z respektu mezi zakem a ucitelem, pocitu, ze on je tam pro ne a dobre se jim v takove atmosfere pracovalo. Nemyslim si, ze se maji nasi ucitele ruzove a stve me to - zavaleni byrokracii, nesmyslnymi ukony (dozor na chodbach, v jidelne, vybirani penez od zaku...), nizke platy, mala profesni podpora - ale spoluprace ucitel-zak neni o penezich, ale o pristupu.
|
Kaipa |
|
(27.1.2018 9:30:53) Přesto trvám na tom, že odsoudit šmahem celé školství je nesmysl. Totéž bychom mohli udělat se zdravotnictvím, službami v gastronomii, mládežnickým sportem,....(dosaď cokoliv dalšího) a to je prostě špatně.
|
Z+2 |
|
(27.1.2018 9:35:12) Špatně to není. Pokud by to vedlo k zlepšení.
|
Kaipa |
|
(27.1.2018 9:52:47) Tohle má vést ke zlepšení? To snad ne. Podle mě to otráví i ty dobré a řeknou si, že stejně nemá cenu se snažit, když jsou podle veřejnosti špatní VŠICHNI. Nějak si neumím představit, že by to ty špatné obrátilo na správnou cestu, proč taky, když jsou schovaní v davu. Pokud nebude kritika adresná, nezmůže nic. (Jistě, můžeme kritizovat školství kvůli nějakým systémovým chybám, ale tohle není ten případ.)
|
Alena |
|
(27.1.2018 9:59:53) "nějakým systémovým chybám, ale tohle není ten případ.)" Ja si prve myslim, ze tohle je presne ten systemovy pripad. Kdyby meli ucitele prostor se v ramci vzdelavani takovymi situacemi vice zabyvat, vnimat postaveni zaka a sebe v ramci skoly, tak by se tohle nedelo. I profesionalove prece tvrdi, ze ve vzdelani ucitelu je minimum praxe, psychologie ale mraky oborovych predmetu.
|
Kaipa |
|
(27.1.2018 10:14:26) Tohle není systémová chyba, systémová chyba by byla, kdyby tento postup systém školství umožňoval a měl ho někde zakotvený. To, že nějaký učitel takto jedná, je selhání jedince, nikoli systému. Je zajímavé, že ačkoli nikdo ze zde diskutujících patrně neprošel pedagogickým školením, jak se v této situaci zachovat, (téměř) všichni uvedli, že takto to je špatně.
|
HelenaPa |
|
(27.1.2018 10:17:46) Kaipo, asi si sedím na vedení. Minimálně Buchli a já pedagogické vzdělání máme. Tento postup vidí jako špatný většina lidí. Co přesně jsi chtěla příspěvkem říct?
|
Kaipa |
|
(27.1.2018 10:23:31) Tak znovu a jednodušeji. Psala jsem, že tady PATRNĚ nikdo neprošel školením (jak navrhovala Alena), což beru zpět, někteří zde mají pedagogické vzdělání. A smyslem mého příspěvku bylo, že není třeba pedagogického vzdělání na to, abychom si uvědomili, že takto to je špatně.
...a jednodušeji... není myšleno ironicky, už na gymplu mi češtinářka psala: "Čleňte předlouhá souvětí do menších větných celků".
|
HelenaPa |
|
(27.1.2018 10:45:11) Aha, díky. Už jem se zorientovala. Ano, na to není třeba školení, stačí "pedagogický takt".
|
Kaipa |
|
(27.1.2018 11:01:50) Heleno, já bych řekla, že by měl stačit obyčejný "lidský" takt. Tady zřejmě chybí, i když neznáme pozadí, je možné, že tam je "něco", o čem my nevíme, a je to skutečným spouštěcím mechanismem tohoto konfliktu.
|
HelenaPa |
|
(27.1.2018 11:05:04) Kaipo, souhlas. Teď jsem něco hledala v našem klasifikačním řádu, kde se píše o pedagogickém taktu, takže mi to spojení tak nějak "uvízlo".
|
|
|
|
|
|
|
Analfabeta |
|
(27.1.2018 10:17:34) Proč by se měli zabývat postavením žáka a užitele, když tady je to jasné: tady je učitel, který prostě neumí dělat svou práci. Výmluva na nezkušenost je jen výmluvou. Měl by si hoch uvědomit, že pokud si není jistý v kramflekách, tak holt bude mít delší přípravy. I žáci umějí být kritičtí a nic není tak špatného, jako učitel, který nemá autoritu a neumí učit. Taky jsme takové měli, taky jsme se třeba i ozvali. Někdy to vedlo k nápravě, ale třeba na VŠ ne, protože tohosoudruha, bo jeho životním vzorem byl Lenin, takže nosil stejnou čepici, stejnou bradku, stejný kabát a studovala se pouze jeho díla a díla Leninova, nám tam poslali z Městského výboru rodné strany (MV byl na úrovni krajského výboru, ak už byl je ÚV KSČ) a odvolat ho nebylo možné, to bychom docela odskákali u státnic z marxismu. I vedení školy vědělo, co to je zač, ale učit ho nechali, rodná strana měla prostě vždy a za všech okolností navrch.
|
|
|
|
|
Alena |
|
(27.1.2018 9:56:28) TO klidne trvej, otazka je jestli takove celospolecenske trvani situaci ve skolstvi pomuze. Ano jsou ostruvky pozitivni deviace. Zejmena na prvnich stupnich. Ale kdyz tady ctu, co zazivaji deti ve skolach,co jsem obcas videla, o cem vsem se musi rodice dohadovat,mam pocit zmaru. Coz je samozrejme muj subjektivni pohled, ale precti ci poslechni si nejaky rozhovor o soucasnem stavu skolstvi s ustrednim inspektorem skolstvi Tomasem Zatloukalem. Treba https://video.aktualne.cz/dvtv/za-plat-skladnika-se-prace-ucitelu-nezlepsi-vzdelavani-nerea/r~e2b3f508e0ec11e7be860cc47ab5f122/
"V mezinárodním srovnání se stáváme podprůměrnými,"
|
|
|
HelenaPa |
|
(27.1.2018 9:31:36) Aleno, díky za ocenění. Situaci učitelů je málokdo ochoten vidět takto. Bude hůř. Když jsem slyšela, co všechno nás čeká v souvislosti s GDPR, tak jsem zvědavá, jestli bude ve všem tom papírování čas na učení :-( Bohužel je fakt, že není až tak vzácné, že ve školách chybí respekt. Ale mám pocit, že je to tak nějak v celé společnosti. Jak často slýcháme něco podobného: "Já volím Nováčka. Ty volíš Dvořáka. Ty jsi naprostý blbec, to snad nemyslíš vážně." Respekt tu chybí všude. Nejvíc je to samozřejmě vidět tam, kde někdo pracuje s lidmi. U lékaře, úředníka, ale i v obchodě, u řemeslníků.
|
Z+2 |
|
(27.1.2018 9:37:02) Tohle je pravda. Respekt je potřeba a opravdu v naší společnosti chybí.
|
Kudla2 |
|
(27.1.2018 9:53:21) Já si myslím, že především by člověk měl zpytovat své vlastní svědomí, jestli ON projevuje ve všech věcech dostatečný respekt.
Třeba Ty jsi schopen lidem, kteří s tebou nesouhlasí, velmi vulgárně a bezdůvodně nadávat, takže mi přijde docela absurdní, abys zrovna Ty poukazoval na nedostatek respektu, když ho sám jako první dost výrazně porušuješ.
(Ale konkrétně v téhle debatě mi přišla tvoje argumentace OK, kdyby to bylo pořád takovýhle, tak za mě dobrý).
|
Z+2 |
|
(27.1.2018 10:03:01) Kudlo, zalez. Kromě toho, že zase lžeš a manipuluješ, tak se vyjadřuj za sebe. A ano k Tobě nemám respekt ani ten nejmenší.
|
Kudla2 |
|
(27.1.2018 10:58:36) Zetko,
ale ono se to, jestli je někdo schopen respektu, projevuje tak, že je ho schopen ke každýmu, i k momentálnímu "nepříteli" (nebo jako v tomto případě k názorovýmu oponentovi).
Respektovat ty, který se mnou souhlasej, to přece není žádnej problém. Ale respektovat i ty, který maj jinej názor než já, případně maj ke mně i nějaký výhrady (což se projeví tím, že s nima můžu věcně nesouhlasit, ale nebudu jim za to nadávat), to už je vyšší dívčí (a chlapecká), a to bohužel těžce nezvládáš.
A ty si jedním dechem stěžuješ na "nedostatek respektu ve společnosti" a zároveň deklaruješ, že ke mně nemáš respekt ani ten nejmenší, patrně proto, že ti oponuju a poukazuju na věci, který jsou ti nepříjemný. To v tom fakt nevidíš tu ironii?
|
Z+2 |
|
(27.1.2018 11:27:40) Kudlo, s Tebou to vůbec s názorem nesouvisí. Je to o tom, že nemám nejmenší důvod respektovat prolhanou manipulátorku. To je prostě svinstvo, které nehodlám akceptovat. Jiné názory se rozhodně snažím respektovat a rozhodně mi nevaděj. Jak to vnímáš konkrétně ty, je mi naprosto jedno.
|
Kudla2 |
|
(27.1.2018 11:34:03) Zetko,
ale to přece vůbec není o tom, že bych BYLA "prolhaná manipulátorka", ani že bych se dopouštěla nějakejch "svinstev".
Tu nálepku se mi snažíš přilepit, aby sis tak vůči mně mohl ospravedlnit výjimku z pravidel slušného chování (asi v duchu "normálně jsem samozřejmě pro respekt, ale ona je taková a maková, takže vůči ní samozřejmě nemusím").
Vzhledem k tomu, že tak postupuješ i vůči jiným lidem, kteří se také nedopouštějí ničeho špatného kromě toho, že s Tebou nesouhlasí, a jsi vůči nim také HODNĚ neurvalý včetně vulgárních nadávek, si myslím, že jako taktika je to velice průhledný.
|
Z+2 |
|
(27.1.2018 11:39:31) Kudlo, ty jsi prolhaná manipulátorka. Víc k tomu nemám co říct.
|
Kudla2 |
|
(27.1.2018 11:44:28) Zetko,
však k tomu ani nic říct nemůžeš, nemáš co.
Jakmile přišlo na nějaký KONKRÉTNÍ důkazy, abys podložil takové vážné obvinění, vždycky jsi vyhořel jako papírovej čert, a vyhořel bys tak i teď.
|
Z+2 |
|
(27.1.2018 11:48:25) Kudlo, zase lžeš.
|
Kudla2 |
|
(27.1.2018 11:49:15) Dokaž to.
|
Z+2 |
|
(27.1.2018 11:51:42) Kudlo, opravdu nehodlám prolhané manipulátorce věnovat energii. Je to zbytečné.
|
Kudla2 |
|
(27.1.2018 12:01:40) Samozřejmě, jako vždycky. Papírovej čert. Nic jinýho jsem ani nečekala.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Alena |
|
(27.1.2018 9:48:46) To mas samozrejme pravdu.
|
|
K_at |
|
(27.1.2018 12:36:03) Heleno. zrovna nad tim premyslim. Neumime pracovat s kritikou. Casto chybi uplne zakladni respekt v mezilidskych vztazich. Myslim, ze ucitele jsou casto az podvedome v ofenzive. Jsou snadno napadnutelni, a ani neni moc cas ucit deti komunikaci. Ani ucitele se tohle neuci.
|
Kudla2 |
|
(27.1.2018 12:43:39) Já si myslím totéž, Kat.
"Kritika" je velmi často vnímána jako čistě negativní záležitost, kdo je kritizován, je špatný, a proto je třeba v prvé řadě umlčet kritika.
A myslím, že lidi často uvažujou tak, že pokud kritika "nesetřou", bude to vnímáno jako slabost.
(Ostatně myslím, že je to vidět i na různých těch prezidentských debatách, a to nejen u nás).
Myslím, že to je velká škoda, a nejsem si jistá, zda s tím jde něco udělat jinak, než na svý vlastní úrovni (tedy aby člověk SÁM byl schopen kritiku dát i přijmout tím správným způsobem a aniž by to bral moc osobně (do čehož patří dát i mít právo říct "ano, vidím, že se ti to nelíbí, ale já to dělat (z toho a toho důvodu) nepřestanu". Kritika neznamená povinnost jí vyhovět.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Alena |
|
(26.1.2018 23:59:23) Jedině, co by v tomhle pripade mohlo skřípat, je varianta obejít učitele a stěžovat si rovnou vedení. Na druhou stranu chápu, žes některými učiteli není dohoda. Pokud někdo napíše slusne A vecne hodnocení, muže byt uciteljen rad za zpětnou vazbu. Nektere školy je po žácích přímo vyzaduji.
|
anuna |
|
(27.1.2018 0:13:36) No v naší škole je evidentně kritika od dětí brána jako nepřiměřený útok na učitele.
|
Alena |
|
(27.1.2018 0:18:28) Tohle Rakousko-uherske myšlení holt musí odplavit casta krupej rodicovske zpetne vazby.Kdyby na tu dvojku zachování melo dojit, obrátila bych se na CSI.
|
anuna |
|
(27.1.2018 0:37:00) Myslím si, že vyhrůžka dvojkou z chování byl jenom chabý obranný útok. Ale pořád jsem se nesmířila s tím, že dítě vyjádří svůj názor a pak za to bude potrestáno. A tak se podle mě vytváří národ ovcí. Všichni stůjte v řadě, nemějte svůj názor,neodporujte, mlčte. Jsem z toho naprosto rozladěná.
|
Kudla2 |
|
(27.1.2018 0:48:43) Prosim tě, vykašli se na planý filozofování, řeš to dítě.
Podle mě nic špatnýho neprovedlo, naopak vyhrožovat mu za toto dvojkou z chování je nezvládnutý od toho učitele.
Byla bych slušná a šla bych čistě po věcný stránce (že maj výhrady k tomu, že učí tak a tak), forma také nebyla závadná, tak o co jde? Ať učitel řekne, co mu na tom vadilo. To, že maj žáci k jeho práci připomínky? To by přece měl kantor, kterej ví co dělá, s přehledem ustát, pokud je mu to sděleno slušnou formou. Forma? Dle toho, co píšeš, byla slušná, nebyla anonymní, nějak nevím, co tomu vytknout.
(Dle mého odhadu je učitel slaboch, který se snaží zachránit si kůži vyhrožováním. Myslím, že pokud jsi to popsala podle pravdy, tak máte v ruce dost silnou zbraň - obrátit se na vedení školy s tím, že mají žáci výhrady k výuce, že se je pokusili sdělit, ale že jim je za to vyhrožováno, a že byste to rádi vyšetřili).
A teda s tím dopisem, mělo ho Tvý dítě a učiteli ho nakonec dát nechtělo, jestli tomu dobře rozumím, kvůli tomu, že tam bylo málo podpisů. Jak se tedy k učiteli od Tvýho dítěte dostal, to mu ho někdo ukrad?
.
|
|
Jahala. |
|
(27.1.2018 6:44:04) No já bych počkal až si přečtu ten dopis a pokud by byl napsán neurazlive a slušně řekla bych, že čekám jak se k tomu tématu nedostačující výuky hodlá postavit škola... Pokud by až tak slušně napsaný nebyl řekla bych, žes formou nesouhlasím a tu budu řešit se synem, ale víc ne protože na každé škole by měla být schránka důvěry a tam by to klidně mohli hodit anonymně s věděli pes kdo to napsal. A zeptala bych se jak budou řešit problém s výukou.
|
|
|
K_at |
|
(27.1.2018 12:12:11) Anuno, chtela bych presne vedet, jak je dopis koncipovan. Zda opravdu nesklouzl na uroven osobnich utoku. Ale i tak je to situace, ze ktere mohou obe strany tezit.
|
|
|
|
|
|