Monty |
|
(31.1.2018 13:45:27) Tak skoro dvanáct, diskuze je 11/2014 a syn je narozený 1/2003. http://www.rodina.cz/nazor17919466.htm Když už to chceš někomu natřít, tak si předtím ověř fakta.
|
Žžena |
|
(31.1.2018 13:47:32) Mně to v jedenácti přijde úplně stejně bezpředmětné jako v osmi
|
Monty |
|
(31.1.2018 13:49:55) Žženo, tak až budeš mít doma nějaké mimořádně nadané dítě, možná to pak budeš vidět jinak.
|
Žžena |
|
(31.1.2018 13:51:23) Monty, mimořádně nadané jako S? Já myslela, že ten je normální.
|
Monty |
|
(31.1.2018 13:57:50) Žženo, sorry, tuhle hru nehraju.
|
. . |
|
(31.1.2018 14:02:47) Monty, nechápu, co nehraješ? Přeci píšeš defacto, že vhodnou vš jsi tu neprobírala v osmi, ale (skoro) dvanácti letech dítěte, a že je to rozdíl, který Žžena pochopí, až bude mít doma mimořádně nadané dítě. Myslím, že z toho nelze jinak než usoudit, že ty doma to nadané dítě máš. Vykládám si to špatně?
|
Monty |
|
(31.1.2018 14:04:53) Slupko, nehraju jakoukoli hru, která se týká mého dítěte. Už toho bylo dost. Stačilo.
|
. . |
|
(31.1.2018 14:09:13) Monty, ovšem tahle tvoje poznámka "až budeš mít doma mimořádně nadané dítě, tak ten rozdíl uvidíš"
už tou hrou JE, a naprosto jednoznačně je to "chlubení mimořádně nadaným dítětem, které já doma mám". Až budeš mít zase pocit, že to neděláš, tak si to připomeň
|
Monty |
|
(31.1.2018 14:09:48) Slupko, to byla reakce právě na tu zpochybňující ironii. Ano, mohla jsem si ji odpustit.
|
. . |
|
(31.1.2018 14:12:40) Především sis, Monty, mohla odpustit reakci na Grétu, notabene s odkazem na tu tehdejší diskuzi. Jako mně to nevadí, stejně tu víme, v čem čí dítě vyniká a naopak.
Jde jen o to, že ty pak píšeš, že nepíšeš, a přitom píšeš
|
Monty |
|
(31.1.2018 14:15:59) Slupko, psal nebo nepsal. Já minulost nevytahuji a o ničem aktuálním nepíšu, jen neumím reagovat, když mi to přijde mimo nebo přes čáru od jiných.
|
|
|
Žžena |
|
(31.1.2018 14:16:33) Moje ironie zpochybňovala toliko jen Montyinu pózu matky neřešičky.
|
|
|
Ananta |
|
(31.1.2018 19:05:57) Montin syn má talent na malování, to můžu potvrdit, jestli je mmimořádně nadaný to nevím. Mimořádně nadaný znamená, že má výborné známky a v nějakém předmětu, obvykle matematika, čeština atp. vykazuje vysoký nadprůměr.
|
Ropucha + 2 |
|
(31.1.2018 19:09:55) "Mimořádně nadaný znamená, že má výborné známky a v nějakém předmětu, obvykle matematika, čeština atp. vykazuje vysoký nadprůměr."
Ananto, výborné známky mít nemusí. Známky nejsou vždy přímo úměrné nadání.
|
Kudla2 |
|
(31.1.2018 19:12:15) Ropucho,
tak jestli je někdo opravdu MIMOŘÁDNĚ nadaný dejme tomu na češtinu, tak jak by bylo možno docílit toho, aby z ní měl blbé známky (odmyslíme-li, že by si na něho učitel těžce zased)?
Přece když je to MIMOŘÁDNÝ, tak to musí daleko vyčnívat i nad ty, kteří jsou "jen" hodně nadaní, a neznám nikoho hodně nadanýho na češtinu, aby z ní měl byť i jen dvojku.
|
Ropucha + 2 |
|
(31.1.2018 19:16:04) Kudlo, tak zrovna z češtiny může mít mimořádně nadané dítě dvojku velmi snadno - nesplní zadané úlohy, nenaučí se literární teorii, nepřečte knihy, nevypracuje referáty, nebude se soustředit při písemkách a naseká gramatické chyby z nepozornosti ... Neznámkuje se jen nadání, známkuje se práce.
|
Eudo |
|
(31.1.2018 22:44:03) "Neznámkuje se jen nadání, známkuje se práce."
Nadani se neznamkuje. A jelikoz se znamkuje zrovna "TA" prace, neznamkuje se nijak to vse, co to dite umi odjinud a komplezne. To je prave ten problem s ocenovanim nejakych znalosti. Znalosti nejsou jen to, co se uci ve skole, ale kvanta omacky kolem, kterou nadane deti do sebe sajou a na tom buduji, aby posleze skola usoudila, ze nic neumej, protoze neumej ZROVNA TO, co mame tohle pololeti.
Takze jakypak jednicky. Dite nemusi bejt liny jen proto, ze je nema, ale ze to, co se zrovinka ve skole ucej, uz ma zabudovane do komplexu znalosti, coz je prakticky cil, ale ve skole se to kouskuje dle osnov v to ci ono obdobi a ten kousek uz samostatne davno dite zapomnelo. Jen ho treba proste umi bez problemu pouzivat.
To potom mluvime o genialnich detech. At maj treba koule na vysvedceni.
|
Ropucha + 2 |
|
(31.1.2018 22:49:36) Eudo, rozumím ti, co máš na mysli, ale já jsem měla na mysli něco trochu jiného. Nejde o to, že by dítě dostalo špatné známky, protože neumí odříkat vyjmenovaná slova nebo násobilku nebo jakékoliv jiné dílčí pravidlo, ale v praxi to pravidlo dávno správně používá. Mně šlo o případ, kdy se postě fláká.
|
Eudo |
|
(31.1.2018 22:59:17) Ropucho, ja chapu.
Ono je to dost problematicke. Nekdy se to dite flaka hlavne proto, ze ho NEBAVI se ucit neco, co chapalo uz davno, ovsem nikdo o tom jaksi nema tuseni, protoze se to neda kontrolovat, a dite je votraveny a zacne se flakat z nudy. Takovych je taky dost. Pak se treba kapne na neco, co dite zaujme, a z ditete se stane genius.
Mela jsem pred asi 15 lety cest byt tridni jednoho takoveho pubertaka. Ten ve skole NEDELAL ABSOLUTNE NIC. Ja ho na nic nemela, on si ke mne chodil sedat na diskutovat filosoficka temata, kdyz se nekde chtel ulejt, odtahnout se dvoumetrovej klacek nenechal, chudak matka ve skole jak placena, protoze s nim fakt nebylo zadny porizeni. Na jedne schuzce se rozplakala, ze nevi, co s nim (a to mela jeste jednoho presne stejnyho a jednu mladsi holku, rok po sobe, rozvedena). Ucitele ho od prvni tridy pokud mozno vykazovali, protoze kluk mrknul na tabuli a umel uz i pokracovani, kdyz ostatni neco smolili, a tim padem b yl znudenej k smrti. A coural se mezi spoluzaky, nicil jim vybaveni a kdyz ho i to prestalo bavit, sel se courat ven. Ovsem skola neni zarizena na genialni Einsteiny, skola ma cviceni na vyplnovani a odevzdavani testu.
Dneska je z nej uspesnej neco u filmu, nekdo mu ukazal, co se da delat na pocitaci (coz bylo tehda uplne novy) a on se tim stal posedlej. Jenze takovy stesti kazdej nema. Jeho bratr je zas uspesnej narkoman.
|
Ropucha + 2 |
|
(31.1.2018 23:09:42) Eudo, jasně, já tomu také rozumím, z jakých důvodů nadané děti nemusí ve škole ideálně pracovat a prospívat. Právě proto jsem psala Kudle, že nadané dítě klidně může mít i horší známky, protože ve škole se nehodnotí nadání, ale práce, výkony.
|
Eudo |
|
(31.1.2018 23:14:59) Chapu, jen jsem mela chut se rozepsat.
Cast diskuze se toci kolem Tech jednicek, ktery zas tak nak nejsou zadnym ukazatelem geniality, ale hodne casti sprtani.
On ten Einstein ve skole taky zadny genius nebyl, vyhazovali ho pro omezene IQ.....
|
Monty |
|
(31.1.2018 23:22:04) Mám pocit, že pro omezené IQ vyhazovali ze školy Edisona, nikoli Einsteina.
|
Ropucha + 2 |
|
(31.1.2018 23:25:44) Monty, jojo, také myslím. A také se myslím traduje, že Mikoláš Aleš měl pětku z výtvarné výchovy. To jsou takové perličky, kterých bych se ovšem raději nechytala, mám-li dítě s pětkami
|
aky |
|
(1.2.2018 8:20:45) ...To jsou takové perličky, kterých bych se ovšem raději nechytala, mám-li dítě s pětkami Ropucha, keby si mala deti s patkami, tak by sa ich chytala a verila im. Kedze inteligencia je hlavne dedicna (a je to vidiet aj v diskusii, ked sikovnost deti skor uveris jednemu nicku ako inemu na zaklade jeho prejavu tuna), tak rodicia deti s patkami budu zrejme nachylnejsi verit kdeakemu dristu.
|
aky |
|
(1.2.2018 8:33:55) ...Třeba je matka dle tebe úplně blbá a dítě dostalo inteligenci od otce Akoze profesor atomovej fyziky si zobral upratovacku s IQ 90, pretoze vyzera ako Brigitte Bardot? No, to by sedelo, tu su vsetky mlade a krasne. Vravim, ina bublina.
|
K_at |
|
(1.2.2018 8:37:48) Zefyr
|
|
aky |
|
(1.2.2018 8:41:07) ...Jestli si představuješ, že každý člověka vysokým IQ to dotáhne na profesora, To nie, ale dost pochybujem, ze bude tuzit sa cely zivot stretavat a diskutovat doma s clovekom, ktoremu bude musiet ob den vysvetlovat, co znamena slovo institucia a ze je to nieco ine ako prostitucia.
|
aky |
|
(1.2.2018 8:52:59) ...podle povolání poznáš IQ jen částečně. Dobre, tak jednoduchsie ( povolanie som pouzila ako zjednodusenie). Dost pochybujem, ze chytry clovek chce zit s clovekom vyrazne menej chytrym. A v prvom prispevku pre ropuchu som pisala o chytrom prejave jednotlivych nickov, nic o ich povolani, ktore nepoznam a ani ma nezaujima. Citaj, co pisem a neprojikuj si tam svoju predstavu o mne.
|
aky |
|
(1.2.2018 8:59:35) ...Obvykle se samozřejmě k sobě párují lidé, co si mají i co říct, Tak tu bude problem. Ja pisem o obvykle a na rodina.cz sa zrejme stretavaju vsetky vynimky.
|
|
|
aky |
|
(1.2.2018 9:15:09) ...ale v praxi se to často děje. Je to mozne, ked sa kompenzuje nejaky iny vyrazny nedostatok a neviem, kolko presne je ""casto""?
|
|
|
|
|
Z+2 |
|
(1.2.2018 8:58:32) zefyr, tak myslím si, že i profesoři s podprůměrným IQ se vyskytují. Asi ne na MatFyzu.
|
|
|
|
|
K_at |
|
(1.2.2018 8:37:24) Aky, a co maji tve uzasne analyticke poznamky delat s tematem? Pises, zda se, jenom proto, abys tady neco psala..... O kvalite a smysluplnosti ani stopa.
|
aky |
|
(1.2.2018 8:43:59) ... O kvalite a smysluplnosti ani stopa. Kat, kazdy nemoze pisat kvalitne a zmysluplne ako Ty. To vies, nevyhoda verejnych serverov, niekedy tu pisu aj ludia nedosahujuci Tvojich uzasnych analytickych schopnosti a kvality. Budes sa s tym nusiet zmierit, ignorovat to alebo poprosit o pomoc Roni.
|
Kudla2 |
|
(1.2.2018 8:52:34) Tak si, Aky, aspoň ujednoť přístup.
Protože na jednu stranu se vyjadřuješ pohrdlivě o lidech, kteří maj potřebu shazovat někoho, kdo je dobrej, ale na druhou stranu to ty sama děláš v jednom kuse. Těžko tady hledat jedinej tvůj příspěvek, kterej by někoho neshazoval nebo neironizoval.
|
aky |
|
(1.2.2018 9:01:19) ...Těžko tady hledat jedinej tvůj příspěvek, kterej by někoho neshazoval nebo neironizoval. Mas to vyjadrene aj v percentach a grafoch, alebo sa Ti iba zda, ze Ti dostatocne nepritakavam?
|
Kudla2 |
|
(1.2.2018 9:05:55) Aky,
a čemu přesně nerozumíš na slově "těžko"?
|
aky |
|
(1.2.2018 9:13:25) ...čemu přesně nerozumíš na slově "těžko"? Ako tezko pre Kudlu? To ale nie je moj problem a doucovat Ta nebudem.
|
Kudla2 |
|
(1.2.2018 9:17:29) Aky,
ale to přece TYS chtěla, abych ti vysvětlila význam toho slova.
|
aky |
|
(1.2.2018 9:20:03) ...abych ti vysvětlila význam toho slova. Tak mi to vysvetli. Iba Ta upozornujem, ze co je ""tezko"" pre Teba, iny zvladne bez problemov.
|
Kudla2 |
|
(1.2.2018 9:21:50) Tak mi tady "bez problémů" najdi aspoň deset svejch příspěvků, ve kterejch nikoho nekritizuješ a neironizuješ.
|
aky |
|
(1.2.2018 10:15:00) ...Tak mi tady "bez problémů" najdi aspoň deset svejch příspěvků, ve kterejch nikoho nekritizuješ a neironizuješ. Kudla, velmi rada, ale najprv mi musis pomoct vytvorit koeficient ironizacie a zhadzovania, pretoze sa moze stat, ze to, co je povazujem za objektivny neemocny popis faktu, bude niekto vidiet ako do neba volajucu aroganciu. A budeme sa tu tocit dookola a ja uprednostnujem lepsiu zabavu.
|
Rodinová |
|
(1.2.2018 10:17:57) Aky , asi mas pravdu, ty dle sveho nazoru komunikujes primerene a konzistentne, tak jako vzdy a vsude a rodina.cz dle reakci tady to vidi jako vysmivani se a shazovani...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
K_at |
|
(1.2.2018 10:09:39) Aky, berusko, ja tu nekopu kolem sebe na potkani. A pokud prudce inteligentni tvor s vybornym vzdelanim znamena neco takoveho, jako jsi ty, tak fakt radeji toho metare.
|
aky |
|
(1.2.2018 10:20:22) ... tak fakt radeji toho metare. A co ja s tym? Preco ma o tom informujes? Mas nejaku ponuku od niekoho na zvysok zivota a nevies sa rozhodnut?
|
K_at |
|
(1.2.2018 10:21:31) Aky, pitomy komentar. Pokud te nezajima, co pisu, nevim, proc reagujes. Fakt nas slabsi den asi.
|
aky |
|
(1.2.2018 10:24:36) ...Pokud te nezajima, co pisu, nevim, proc reagujes. Nie, nezaujima ma to a nabuduce ma o tom nemusis informovat. Ked ma nieco bude zaujimat, tak sa opytam.
|
K_at |
|
(1.2.2018 10:43:31) Tak nereaguj, ne????
|
|
|
|
|
|
|
|
Z+2 |
|
(1.2.2018 8:37:43) Prvomájové mávátko, vážně by mně zajímalo co se ti v životě stalo, že jsi takové jaké jsi.
|
aky |
|
(1.2.2018 9:10:00) ... vážně by mně zajímalo co se ti v životě stalo, že jsi takové jaké jsi. Nic. Sirim osvetu. Vzdelanie je dolezite a budme vdacni za chytrych ludi medzi nami. Svojimi napadmi a vynalezmi nam ulahcuju a zlepsuju zivot.
|
Rodinová |
|
(1.2.2018 9:12:12) Aky
|
|
Z+2 |
|
(1.2.2018 9:12:31) Prvomájové mávátko, když vynechám tu první větu s které nevěřím, tak v tomhle se shodneme. Buďme vděční za chytré lidi. Díky ním se máme, tak jak se máme.
|
|
Renka + 3 |
|
(1.2.2018 9:51:22) Ano, buďme vděční za chytré lidi mezi námi. Buďme ale taky rádi, že jsou ti méně chytří, co udělají tu práci, která se těm chytrým dělat nechce. Bez nich by to taky nešlo. Někdo musí opravovat auta, rozvádět elektřinu, obkládat koupelny, řídit tramvaj a kopat výkopy.
Zrovna dnes jsem tu měla řemeslníka, který nám nově obkládal koupelnu, před chvílí odešel a je radost se na jeho dílo podívat. A doslova jsme ho uprosili, nemohli jsme nikoho sehnat. I on říkal, co má práce, že zdaleka nemůže brát všechny zakázky.
Kdyby byl na světě samý absolvent matfyzu, ajťák nebo doktor, tak ten život taky nebudeme mít úplně jednoduchý.
|
Gertruda |
|
(1.2.2018 9:54:13) Renko a to je to, co nám hrozí nebo jak? Dav doktorů?
|
Renka + 3 |
|
(1.2.2018 10:00:51) On nám spíš hrozí nedostatek těch řemeslníků, protože všichni musejí mít co nejvyšší vzdělání. Byť pak končí v administrativě nebo za kasou.
Na děti, které jsou na učňák se mají ti vzdělanci tendenci koukat přes prsty, ale my také potřebujeme vyučené lidi. A je také dobré si uvědomit, že výši své inteligence si vážně nevybíráme, takže nějaké řeči o úspěšnosti/neúspěšnosti dětí podle známek, jsou docela vedle. A tá já mám ty chytré děti, ale měly prostě štěstí, že jim byla vysoká inteligence dána do vínku.
|
Gertruda |
|
(1.2.2018 10:06:10) Renko, to je pořád dokola tady. Ani špetka pokusu o pochopení druhé strany. Tak jo, já na tohle nemám nervy.
|
|
|
Z+2 |
|
(1.2.2018 10:15:02) Renko, je pravda, že šikovné řemeslníky potřebujeme. o tom žádná.
|
|
|
|
Renka + 3 |
|
(1.2.2018 10:02:09) Zefýr ano, jenže podle některých v diskuzi tady jsou ti trojkaři ve škole pak neúspěšní v životě.
Jo a nedávno tu byla diskuze o Kanadě, psala jsem své zkušenosti, tak další je, že na jednu stranu si tam nesmíte během stavby provádět odborné práce sám, musíte mít na to odborníky, zedníky, instalatéry, elektrikáře, na straně druhé je tam obrovská krize právě co se týká řemeslníků, je to horší než u nás, ale my k tomu také dospějeme, protože všichni přece musejí mít ten papír na vyšší vzdělání. A doktorů a IT odborníků tam mají dost, chybějí ti řemeslníci.
|
sovice |
|
(1.2.2018 10:03:36) No, já tu opakovaně čtu, jak ti jedničkáři jsou pak v životě méně úspěšní než trojkaři.
|
|
Puma |
|
(1.2.2018 10:04:02) Ne, někteří tady psali, že pokud má někdo trojky na vysvědčení, pravděpodobně je míjí genialita a někteří tady to tak nevidí.
|
Monty |
|
(1.2.2018 10:07:00) Pumo, no, asi proto, že génius na matiku klidně může mít trojku třeba z němčiny, protože holt ne každý je geniální úplně na všechno. Lidí, co jim jde fakt úplně všechno "nadprůměrně" je prostě hodně málo.
|
Puma |
|
(1.2.2018 10:15:54) Mně to nemusíš vysvětlovat. Dokonce máme doma exemplář, který je v jeho mimořádném nadání schopen zaměnit plus za mínus...trochu to zahýbá s výsledkem. Taky blbě opisuje zadání, triviálním počtům nevěnuje pozornost, nemá zautomatizovanou násobilku...
|
Puma |
|
(1.2.2018 10:35:21) Naše má taky jedničku a nevypadá to, že by to zatím bylo jinak, ale rozumím tomu když i velmi nadané děti nejsou schopny potvrdit své nadání známkou na vysvědčení.
|
|
|
|
|
|
|
Monty |
|
(1.2.2018 10:13:14) zefýr, tak ony ale jedničky samy o sobě fakt moc neznamenají. Viz to, co jsem včera psala na FB o té holce, co vstává každý den ve čtyři ráno a učí se, aby měla jedničky. Je rozdíl mezi nadaným dítětem, jaké třeba popisuje Buchli, a dítětem, který se prostě našprtá (do určité úrovně vzdělání to jde, rozumět tomu nemusí). Když vidíš jen ty jedničky a neznáš to dítě, tak z toho nelze vyvodit prakticky nic.
|
Monty |
|
(1.2.2018 10:19:01) zefýr, ale to já přece právě píšu, že na ně někdo šprtá, někdo nešprtá, a jen podle toho, že uvidíš vysvědčení s jedničkama to nepoznáš. Nevíš, co je za nimi, jestli píle, houževnatost a průměrný intelekt nebo nadprůměrný intelekt, kterému to jde "samo" a nic se šrotit nemusí, prostě si to jen přečte nebo zapamatuje ze školy.
|
|
|
Z+2 |
|
(1.2.2018 10:17:20) Jedničky říkají spoustu věcí.
|
Monty |
|
(1.2.2018 10:19:48) Z+2, jedničky mohou říkat spoustu věcí, ale samy o sobě neříkají nic moc.
|
Z+2 |
|
(1.2.2018 10:22:34) I samy o sobě říkají, že daný student je schopný splnit výborně to co se po něm v daném předmětu chce.
|
Monty |
|
(1.2.2018 10:24:45) Z+2, ano, to ano. Ale zas nevíš, kolik se toho ve které škole chce. A jak jsem psala včera Kudle, nevíš, jestli ví JEN to, co se ve škole chce nebo ještě něco/hodně navíc. Takže jo, dá se říct, že dítě XY splnilo požadavky školy na jedničku. Ovšem z mého pohledu to je trochu málo na hodnocení dalších schopností toho dítěte.
|
Monty |
|
(1.2.2018 10:30:39) Zefýr, ale nic takového se tu přece nepíše, proč si to myslíš? Jedné, co jsem psala je, že jednička se automaticky nerovná nadprůměrné nadání, že se to prostě jen podle jedničky nepozná. Že bez znalosti toho konkrétního dítěte to není dostatečně relevantní informace, nic víc.
|
Z+2 |
|
(1.2.2018 10:35:22) Přesně. Z mého pohledu je to pro to studium důležitější než ten talent se naučit z paměti zlatý stránky nebo jména měkkýšů.
|
Monty |
|
(1.2.2018 10:38:38) Z+2, no, ale ono u spousty předmětů stačí naučit se to zpaměti. A tam je zase podstatný, jakou má které dítě paměť. Takže o čem mluvíme, o ochotě se naučit zpaměti něco, co tě vůbec nezajímá jen kvůli jedničce? Jo, to je výhodný, samozřejmě. Ale zase to nic nevypovídá o nadání. Tedy pokud se tu ještě bavíme o nadání.
|
Monty |
|
(1.2.2018 10:44:08) zefýr, no to asi je, ale jak jsem psala o té paměti - výborná paměť je taky druh nadání. A ta naopak často schopnost "učit se" na vyšším stupni vzdělání komplikuje. Takových debat tu taky bylo dost, jak se děti na základce nemusí učit, protože si všechno pamatují ze školy a pak třeba na střední nebo až na VŠ zjistí, že už to nestačí a ony se učit neumí. Na tom výsledku se prostě podílí strašně moc dílčích faktorů, proto píšu, že samotná jednička pro mě osobně nevypovídá o ničem víc než o tom, že dítě zvládlo požadovaný objem učiva na jedničku, a jen na základě toho nemůžu dělat o dítěti závěry.
|
|
|
|
Z+2 |
|
(1.2.2018 10:42:15) Monty, ale ta paměť je součástí nadání. Mám kamaráda co si pomatuje všechny zápasy co kdy hrál a má problém pochopit, že ostatní to mají jinak. Dalšího co se fakt nauil zpaměti ten telefonní seznam. Nakonec paměť je taky velká výhoda. Třeba pro právníka nebo toho doktora.
|
|
Monty |
|
(1.2.2018 10:47:02) Z+2, ano, teď to píšu Zefýr. Ale já se snažila vysvětlit něco jinýho. Tak zkusím příklad. Mě ve škole hrozně nebavil zeměpis. Resp. ta část, kde jsme se měli učit hory, nížiny, povodí, rozvodí apod. Jenže díky tomu, že mám výbornou paměť jsem z něj měla vždycky jedničku. Vůbec to neznamená, že jsem nadaná na zeměpis. Nejsem a nikdy jsem nebyla. Už si rozumíme?
|
Monty |
|
(1.2.2018 10:52:03) zefýr, nevím, co je vloha na zeměpis, ale myslím, že třeba na kartografii už nějaký druh nadání potřebuješ. Ve většině školních předmětů se kombinují různé typy nadání (nebo nenadání, případně nenadání s kompenzací) a schopností. A čím nižší stupeň a menší nároky školy, tím je pravděpodobnější, že to zvládneš na jedničky jen pečlivostí, důsledností a šprtáním při jinak průměrném "nadání" na cokoli.
|
Monty |
|
(1.2.2018 11:14:20) zefýr, už se v tom nějak ztrácím, jak by to mohl někdo chtít někomu sdělovat, když tu Růženku nezná? Je asi třeba rozlišit, o jaké úrovni komunikace se bavíme. Jací dva lidé se mezi sebou baví o nějakých jedničkách (nebo jakýchkoli jiných schopnostech svých dětí). Když ti o Růžence bude vyprávět ta cizí paní ve vlaku, tak přece není vůbec potřeba přemýšlet nad tím, jestli má Růženka vydřený jedničky nebo je génius, protože ta paní taky může trpět bájivou lhavostí a vůbec žádnou dceru/vnučku Růženku mít nemusí. To přece nikdo nemůže brát jako "vytahování se na jiný dítě". Ale u dětí, které znáš ze své rodiny, dětí tvých přátel nebo u spolužáků tvých dětí máš těch informací už mnohem víc, takže informace od jejich rodičů máš s čím porovnat.
|
Kudla2 |
|
(1.2.2018 11:20:36) Monty,
ale znovu opakuji, že tady se NEjedná o to, že "když má někdo samé jedničky, tak je určitě génius", proč to sem neustále cpeš, když se o to nikdo nehádá?
|
Monty |
|
(1.2.2018 11:23:07) Kudlo, proč by se měl o to někdo hádat? Nevím, jakou diskuzi čteš ty, ale nějaké názorové výměny ohledně jedniček tu proběhly, no tak na ně reaguji.
|
Kudla2 |
|
(1.2.2018 11:24:54) Monty, a jsi si jistá, že jediným aktérem těch výměn, co o těch jedničkách pořád mluvil, jsi nebyla Ty?
|
Monty |
|
(1.2.2018 11:25:47) Kudlo, jo, to docela jsem. Mám pocit, že o mimořádném nadání v souvislosti se známkami psala včera večer Ananta.
|
Ananta |
|
(1.2.2018 12:12:21) Monty, ale ne takhle
Nikdy bych podobnou blbost, že samé jedničky znamenají mimořádné nadání nenapsala.
Ty chceš slyšet, že i trojkař může být v nějaké oblasti mimořádně nadaný, no jasně že může, to se přece vůbec nevylučuje. Trojkař může být dokonce mnohem inteligentnější než jedničkář, ale je to flink, kam ho to flinkání zavede je otázka.
Inteligence je opravdu více složková záležitost. A součástí té inteligence je třeba taky to, že si dokáže člověk "spočítat", že stylem "tohle mě nebaví, na to kašlu" třeba neudělá VŠ, protože i tam je spoustu věcí, kterýma musíš projít a připadají ti jako opruz a k ničemu. takže to zaměření na cíl, pochopení toho, jak cíle dosáhnout a samotná realizace.
|
Monty |
|
(1.2.2018 12:13:47) Ananto, však já netvrdím, že jsi to napsala. Reaguju průběžně na to, co lidi píšou a přidávám k tomu i nějaké vlastní názory. Když budeme jen opakovat to, co už bylo psáno, tak si moc nepokecáme.
|
|
Puma |
|
(1.2.2018 13:41:26) "Trojkař může být dokonce mnohem inteligentnější než jedničkář, ale je to flink, kam ho to flinkání zavede je otázka."
Nemusí být flink, může být chytřejší než jedničkář a přesto mít trojku.
Jen další možnost.
|
libik |
|
(1.2.2018 13:50:59) Pumo, já si myslím, že každý je schopen za optimálních podmínek (dost času, dost vůle, speciální nácvik) mít jedničky.
Sebekázeň (nebýt flink) je součást inteligence v nejširším slova smyslu.
|
|
Ananta |
|
(1.2.2018 14:25:26) Pumo, tak pak může mít třeba špatné podmínky ke vzdělávání, do téhle oblasti jsem nezabrousila. SPU těžko, to by se jednalo o jeden předmět max dva, tři už jsou blbost. Ještě teda nějaké ADHD.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Z+2 |
|
(1.2.2018 10:50:24) Z mého pohledu neexistuje nic jako nadání na zeměpis, přírodopis, dějepis. Existuje zájem o ty obory a všeobecné nadání se učit. Což nějaký výsledkem může přinášet. Ale nadání na zeměpis je z mého pohledu nesmysl. Nadaná můžeš být na matematiku, jazyky, sport... můžeš mít skvělou paměť a ta v kombinaci se zájmem o zeměpis vytváří nějaké výsledky.
|
Monty |
|
(1.2.2018 10:56:30) Z+2, to je hrozně široký zadání, takhle se to samozřejmě nedá říct. Může existovat nějaké nadání pro dílčí složky nějakého oboru. Kombinace dílčích nadání. Od určitého stupně vědění už nestačí jen čistě paměť a zájem.
|
Z+2 |
|
(1.2.2018 11:14:26) Monty, jasně, ještě by člověk měl být ty informace schopen nějak intepretovat.
|
Monty |
|
(1.2.2018 11:18:03) Z+2, interpretovat, vidět logické souvislosti, umět si je podle toho zařadit... je to prostě složitější, není nadání "na zeměpis", je to souhrn nadání a dovedností, který správným vzájemným propojením vytváří rozdíl mezi "baví ho to a jde mu to" a "jeví v tomto oboru nadprůměrné schopnosti".
|
|
|
|
Žžena |
|
(1.2.2018 11:31:03) Z+2, já myslím, že nějaké nadání může být i v té biologii. Jsou to ale subtilní věci a je mi jasný, že člověk zvenku je nepochopí.
|
|
|
Eudo |
|
(1.2.2018 12:16:52) Monty, diskuze o jednickach a pod. nemuze nikdy byt diskuze o nadani nebo zajmu. Tys mela jednicky z predmetu, ktery te nijak neoslovil, a takovych jsou kvanta. My treba meli na fyziku na zakladce ucitele, ktery daval znamky podle toho, jake kdo mel znamky v jinych premetech. Tazke jednickari meli jednicky, ac o fyzice vedeli prd, trojkari trojku, az fyziku umeli lip, atd. Na gymnaziu jsme na fyziku meli profesora, ktery vyzadoval zpameti doslovne odrikavani clanku v ucebnici. Na pisemky davaj jen ty priklady z ucebnice (=mozno naucit postup zpameti...). Ja mela vzdycky dobrou pamet, clanky jsem ze sebe sypala, aniz bych mela poneti, co vubec rikam. Do tridy se mnou chodili 2 kluci, kteri meli z fyziky trojky a ctyrky, protoze si ty clanky nepamatovali. Za to ale meli poneti, o cem ta fyzika vlastne je - oba vystudovali atomovou fyziku, dokonce v Moskve, a byli z nich dost "dulezity" znami fyzici. No, ja pracuju s jazykama a s lidma. To mi jde lip, teda z toho jsem taky mela jednicky, ale jeste k tomu jsem to fakt lehce zvladala.
Takze co ta jednicka o cem rika? Nic moc - tak asi to, jestli nekoho bavi chodit do skoly kvuli nakym znalostem nebo kvuli kamaradickum; jake naroky jsou MOMENTALNE akademiky, kteri vypracovavaji osnovy, povazovany za dulezite pro spolecnost; jestli je dite ve skole klidny (=oblibeny ucitelem); jak dlouho si co pamatuje; a tak podobne.
|
Monty |
|
(1.2.2018 12:27:53) Eudo, však proto jsem to tu psala. Navíc to souvisí i s Kudliným příkladem "vytahuje se, že se Růženka dostala na gympl jako první a Pepíček až na odvolání", protože ani to není důkaz nadprůměrnýho nadání. U té Růženky myslím. Proto opakovaně vznáším dotaz, o jakých dětech se tu vlastně bavíme, protože je velký rozdíl mezi dítětem úplně cizím, o kterém si může kdokoli vymyslet cokoli, a dítětem, které nějak známe.
|
Monty |
|
(1.2.2018 12:47:02) zefýr, prostě nemáš co komu vykládat, že tvoje Růženka vyhrála matematickou olympiádu, ale máš říct, že ji matika baví a docela jí jde.
|
|
Kudla2 |
|
(1.2.2018 12:52:26) "Vesměs tu podle mě zaznělo, že povyšování je i konstatování faktu, pokud se ten fakt týká plusů."
To já si právě vůbec nemyslím, že by to tu zaznělo "vesměs".
|
Monty |
|
(1.2.2018 12:59:42) Kudlo, nevím jestli "vesměs", ale ten pocit mám taky. Ostatně, tvůj návrh "aby se nevytahoval, tak to nějak zlehčí" je celkem v intencích toho, co má na mysli Zefýr.
|
|
|
Eudo |
|
(1.2.2018 13:08:05) "Co je to nesmí se to povyšovat? Vesměs tu podle mě zaznělo, že povyšování je i konstatování faktu, pokud se ten fakt týká plusů. Takže platí asi to že o dětech, co vynikají je nejlepší nemluvit."
Zefyr, naprosty souhlas. Hodne lidem priserne vadi, kdyz se nekdo zmini, ze je neco umi (=tim padem uspesny), a povazuje to za povysovani. Kazdy ma proste nakej ten zebricek a nekdo tu povysovaci prisku ma hodne dole, protoze to prijima jako svou vlastni ujmu =obycejna zavist, ze jo.
Jako kdyz stare kamaradky si povidaji o svych vnoucatech, a jedne z kamaradek zadny vnoucata nema =co ji zajima, ze neci vnouce ma uz zub! Cili to nazve "vytahovanim se vnoucatama". Tak nak.
|
|
|
Kudla2 |
|
(1.2.2018 12:51:31) s Kudliným příkladem"vytahuje se, že se Růženka dostala na gympl jako první a Pepíček až na odvolání".
Monty,
ale takhle ten můj příklad nebyl.
Nemyslím si, že by se ta maminka "vytahovala, že se Růženka atd.", tak to vůbec nebylo.
Jen na můj vkus příliš horovala pro Růženku v momentě, kdy já jsem byla smutná, protože to vypadalo, že se Pepíčkovi nezadařilo, a uvědomuji si, že se do toho promítla i moje vztahovačnost (holt nejsem žádnej světec).
Následně ji ani nenapadlo se vytahovat, že se Pepíček dostal až na odvolání, kdežto její Růženka hned, to bych jí zas křivdila.
|
Monty |
|
(1.2.2018 12:57:11) Kudlo, OK, tak jsem to pochopila špatně. Ty to bereš tak, že maminka Růženky nerespektovala tvoje aktuální rozpoložení. Otázka je, jak moc je to blízkej člověk, aby na to ohled bral nebo si to aspoň připouštěl. Protože podle mého názoru je mezi blízkými lidmi tak nějak normální, že se maminka Růženky vůbec nebude pouštět do nadšeného hovoru o jejích jedničkách ve chvíli, kdy Pepíček kamarádky propadá - a ve chvíli, kdy jsou ty děti "srovnatelné" (což asi jsou, když se obě hlásí na nějakou školu) jí víceméně automaticky dojde, že to maminku Pepíčka může mrzet a nebude o tom rozprávět půl hodiny v superlativech, stačí když to konstatuje.
|
Kudla2 |
|
(1.2.2018 13:03:13) Monty,
takže si o tom v podstatě myslíš to samý, co já, že je netaktní dlouze hovořit o vlastních úspěších (potažmo vlastních dětí) před někým, o kom vím, že se mu momentálně nezadařilo (nedaří)?
(Ano, beru to tak, že maminka Růženky nerespektovala mé momentální rozpoložení, a ač to není nijak blízká kamarádka, tak že nebyl takovej problém, aby jí to došlo, vzhledem k situaci, že se známe a že se naše děti hlásily na tu školu současně a potkaly jsme se tam).
A uvědomuju si taky, že jsem v tomhle případě nedokázala zůstat úplně "nad věcí", protože samozřejmě "Pepíček" na školu chtěl a chtěli jsme ho tam mít i my, ale zároveň mi snad zůstalo dost soudnosti, abych si podíl týhle svý zaujatosti uvědomovala.
|
Kudla2 |
|
(1.2.2018 13:21:37) Zefýr,
no to je teda děs.
|
|
|
|
libik |
|
(1.2.2018 13:39:43) Fakt? Ty jo, to já bych tak dlouho přepočítávala, že by bylo zřejmé, že jsem mdlého rozumu(když nevím, do které třídy chodí dítě) a potomek bude jistě po mně
|
|
|
|
|
|
Monty |
|
(1.2.2018 13:10:03) Kudlo, pokud to není blízká kamarádka, tak vůbec neřeším, co říká a nebudu si to brát osobně.
|
|
Eudo |
|
(1.2.2018 13:10:57) "Ano, beru to tak, že maminka Růženky nerespektovala mé momentální rozpoložení, a ač to není nijak blízká kamarádka, tak že nebyl takovej problém, aby jí to došlo, vzhledem k situaci, že se známe a že se naše děti hlásily na tu školu současně a potkaly jsme se tam)."
A kdybys se poctive zamyslela:
Ty vyzadujes na druhem brat ohledy na tvoje rozpolozeni (at z jakehokoli duvodu)
ale ze bys brala ohled na jeji rozpolozeni (=nadseni nad tim, ze se zadarilo), to jako se od Tebe pozadovat nema?
|
Kudla2 |
|
(1.2.2018 13:20:23) Eudo,
já jsem tuším hned na začátku říkala, že nadšení a radost z toho by mi nevadily vůbec (a že by to i ten neúspěšnej měl normálně unést), ale to dlouhatánský rozebírání v momentě, kdy bylo jasný, že Pepíček se nedostal, už trochu jo.
Ale ty si jedeš furt po svý linii bez ohledu na to, co je opravdu napsáno, možná by nezaškodilo číst nejen to, co se ti hodí do krámu.
|
Eudo |
|
(1.2.2018 13:24:41) Ne, Kudlo, ja nejedu "dle svyho". Ja reaguju presne na to, co pises.
No, a dale vychazim z toho, jak na temer veskere moje prispevky na jakekoli tema, kde napisu neco o tom, ze "jinde je to jinak" okamzite vydedukujes, jak se s tim nak povysuju (a to doslovne). Nebo kdyz napisu neco o tom, co napr. ja umim - a hlavne obvykle i PROC to umim (a opet, umim toho kvanta ruznych veci a mam s tim uspech... A co ty na to?
No, nebudu zavadet diskuzi do koleji, jak ja Ruzenka (maminku uz nemam a ta to ani nevedela) jsem tak silene uspesna, ze ano, a ty budes plakat v koutku z jakehokoli duvodu, a posleze mi rychle jednu vbodnes na zaklade neceho, co bylo uplne jinak...
|
aky |
|
(1.2.2018 13:36:08) ... (a opet, umim toho kvanta ruznych veci a mam s tim uspech... Povedzte, Kefalin, čo vy si predstavujete pod takým ""umim toho kvanta ruznych veci""?
|
Eudo |
|
(1.2.2018 13:40:23) Aky, stav se na kafe, mozna nakou tu castecku nejak postrehnes. Tady na rodine je na to v Tech ctvereckach tak malo prostoru.....
|
aky |
|
(1.2.2018 13:43:32) ... Tady na rodine je na to v Tech ctvereckach tak malo prostoru..... Myslim, ze ten priestor je vypovedajuci dostatocne a o kavu nemam zaujem. Ale vdaka za pozvanie.
|
Eudo |
|
(1.2.2018 13:44:57) Tak bohuzel, budes muset zit bez podrobnosti.
No, tobe ten prostor na tva moudra rozhodne staci, ze.
|
aky |
|
(1.2.2018 13:49:51) ...budes muset zit bez podrobnosti. Poznam mnoho ludi, ktori ""umi toho kvanta ruznych veci"" ( dokonca aj umim kvanta ruznejch veci, ale nenapadlo by ma to vydavat za nieco extra ), takze v pripade zaujmu sa porozpravam s nimi, mam to blizsie. Alebo vies pilotovat Vostok? To by som o tej kave mozno zacala uvazovat.
|
Eudo |
|
(1.2.2018 13:50:32) Zaskoc, dovis se to.
Voni jeste vyrabej Vostoky????
|
Eudo |
|
(1.2.2018 13:51:22) No jinak - ptala ses MNE, tak co budes diskutovat se znamyma, co mne neznaj?
|
aky |
|
(1.2.2018 14:00:56) ... ptala ses MNE, No lebo ""umim kvanta ruznejch veci"" moze znamenat aj ""viem dobre kradnut penazenky"" a nemienim riskovat.
|
Eudo |
|
(1.2.2018 14:04:42) Takze fakt posledni nabidka: Stav se na kafe - bud te oslnim, nebo te okradu. Nech se prekvapit.
|
JaninaH |
|
(1.2.2018 14:05:22) Eudo,
|
|
aky |
|
(1.2.2018 14:08:54) ...bud te oslnim, nebo te okradu. Pokial nie je ina moznost, tak vysledok uz poznam. A nie, dakujem, neprosim si.
|
Eudo |
|
(1.2.2018 14:18:54) Ty dve moznosti jsi mi dala ty. Tak smula, no. Budes zit v nevedomosti.
|
|
|
|
|
|
aky |
|
(1.2.2018 13:52:01) ...Zaskoc, dovis se to. Ja uz to viem.
|
Eudo |
|
(1.2.2018 14:07:01) A caaaakrys - tak co ses ptala?
Hotova telepatka. Ták to si odskrtni, ze neumim. Ale to bude asi tak jediny, jak tak uvazuju.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Monty |
|
(1.2.2018 13:37:02) Kudlo, dlouhatánský rozebírání čehokoli od jakýchkoli cizích lidí si myslím, že by ti mělo být buřt. U lidí blízkých předpokládám, že jsou soudní a mají dostatek informací k tomu, aby v tom druhém nejitřili zbytečně nějaké nepříjemné pocity, pokud vědí nebo tuší, že by tyto pocity mohly nastat. Ovšem u těch blízkých zas vycházím z toho, že to dítě stejně znají a vědí, jak na tom je, takže nějaké dalekosáhlé opěvování je vcelku bezpředmětné.
|
|
|
|
|
|
Eudo |
|
(1.2.2018 13:02:32) Vis, Kudlo, mne zrovna z toho tveho tematu, a posleze i z temer veskerych tvych reakci na mne, vyplyva presne TOHLE:
Jen na
můj vkus
příliš horovala
No a?
Co ma materske horovani a nadseni nad svym vlastnim ditetem, na ktere je matka hrda, at je takove ci onake, ale je JEJI, co do cineni s tvym vkusem?
Ze to TOBE vadi je TVUJ problem. Ona jako matka ma na to pravo. Ty klidne muzes odejit stredem a nijak se neporovnavat. At je jeji nebo tvoje dite takove ci onake. Ne vyzadovat na nekom druhem, aby se dle tTVEHO VKUSU ovladal, protoze tobe to nevyhovuje a ty jsi deprimovana, ze tvoje dite je jine. Nebo ze ty mas jiny zebricek hodnot. Lidi si o te matce pomysli svoje a hotovo. Tak si to mysli taky. Jina prava totiz zadna nemas.
|
Kudla2 |
|
(1.2.2018 13:12:43) Eudo,
a jaký jiný práva bych jako měla mít?
Já jsem tady nastínila situaci, poctivě jsem popsala, že mi na ní něco vadilo a co, a přiznala jsem i svou ne zcela ušlechtilou motivaci, proč mi to vadilo.
Samozřejmě bych si o tý matce mohla pomyslet, že je to krá.va (ale kupodivu si to nemyslím, ač mi to celý extempore nebylo příjemný.) A obecně si každej může myslet, co chce.
Ale přece jenom jsme lidi a žijeme mezi lidma a musíme spolu nějak vycházet, a připadá mi zbytečný jednat stylem "kašlu na všecky a budu si dělat co chci a komu se to nelíbí, ať se jde vycpat" (ostatně nepsala jsi tu dost obsáhle o tom, jak vedeš cizince k tomu, aby se přizpůsobili nějakejm zvyklostem "tam u vás" a nedělali si věci po svým)?
|
Eudo |
|
(1.2.2018 13:38:35) Kudlo - mas pocit, ze mas pravo rozhodovat, do jake miry okoli ma brat ohled na tvoje rozpolozeni? No a jak toho jako chces docilit?
Mne jako matce je srdecne jedno, jestli TOBE vadi, ze mam chytry deti, ktery maji uspech. Zrovna tak jako mi je uplne jedno, jestli TOBE vadi, jak na tom jsem ja. A kdyz mam chut o tom mluvit - a to jako treba o tom, co fakt kdo z nas delame, a ze to fakt delame, nemam zapotrebi k tomu nic pridavat - a ty to povazujes za povysovani a vytahovani a otravovani TEBE osobne? Mas nejakej dojem, ze mne to nejak bere???? Jak jsem x-krat napsala, nemas poneti o tom, co jako delat kde a kdy jde a co do toho clovek musi vlozit, kdyz v te situaci nejses a nemas ani s cim porovnavat, takze si klidne muzes myslet, co chces. Celkem lidske, ze to vadi a prijima se to jako povysovani. (A TED TU NEJDE O rUZENKU A JEJI MATKU, ale o tak vseobecne to, co tobe velice obvykle vadi a hned to napadnes).
|
K_at |
|
(1.2.2018 13:42:31) Eudo, ja bych rekla, ze cela problematika spada pod kolonku "takt", ci " socialni obratnost a empatie".
|
Eudo |
|
(1.2.2018 13:47:08) Kat, souhlas - ja reaguju na to, jak se to nazve POVYSOVANIM.
A jeste k tomu jen u jak koho a jak kdy - nekdy se dotycnej dotcenej v uplne stejny situaci zalyka obdivem.
|
|
Eudo |
|
(1.2.2018 13:49:55) Jinak - ono zalezi na tom, co "posluchac" povazuje za povysovani:
- neco, z ceho "vypravec" ma momentalne radost, - neco, co je vylhane, - prosta odpoved na to, jak to fakt ve skutecnosti je.
Ona totiz i ta treti moznost druhe dost nastve, kdyz na tom nejsou podobne nebo eventuelne zrovna v ty chvili hloubaj nad vypovedi svyho potomka.
|
|
|
Kudla2 |
|
(1.2.2018 14:09:13) Eudo,
a můžeš mi říct, proč tak dupeš nožkou a opakovaně zdůrazňuješ, že TY FAKT UMÍŠ spoustu věcí (pokud možno ještě NA ROZDÍL od jinejch lidí), a že by se nad tím lidi ZALYKALI OBDIVEM , i když se na to nikdo neptá a v dané chvíli to není ani relevantní?
Mám skoro pocit, jestli ti kdysi úplně někdo jinej nešlápnul na kuří oko a jestli si to teď neventiluješ na mně, protože si fakt nemyslím, že bych byla takovej hajzlík, kterej sedí v koutě a pláče, že se někomu jinýmu něco daří, protože on sám nic neumí a nezná.
|
Eudo |
|
(1.2.2018 14:15:27) "a můžeš mi říct, proč tak dupeš nožkou a opakovaně zdůrazňuješ,"
No vidis - TADY MAS PRESNE ODPOVED NA TO, CO SE TI SNAZIM VYSVETLIT.
=ze TEBE nastve uz jen to, ze clovek se v ruznych textech na ruzna temata zmini, ze neco resi jinak/a hlavne proc/a ze je to uplne mozny. Ty z toho posleze vydedukujes neco uplne jinak a jineho, a pak to nazves "dupeš nožkou a opakovaně zdůrazňuješ". Protoze ty to tak nedelas, delat nechces (a nikdo te nenuti), a tim padem ostatni povazujes za vytahovani, zduraznovani a povysovani a jine nazvy. Zrejme abys ospravedlnila neco, co ti ani nikdo nevycita, protoze tvuj i muj postoj prakticky je uplne fuk.
|
Kudla2 |
|
(1.2.2018 14:22:21) Eudo,
ale mě vůbec neštve to, že "někdo něco řeší jinak a že je to možný".
Takovejch věcí tu lidi píšou denně mraky a je to ostatně důvod, proč sem člověk chodí - že se doví i řešení, který by ho jinak nenapadly.
Ale ty to děláš jinak - nestačí ti napsat "to a to řeším jinak a je to úplně klidně možný", to někdy děláš taky a přijde mi to v pohodě, ale pak máš momenty, který bych skoro nazvala "víte, kdo já jsem a co všecko dovedu? takovejch hloubek vy pitomci nejste schopní ani dohlédnout, natožpak něco takovýho dokázat" a to mi přijde docela k smíchu, protože kdybys to řekla normálně, tak by ses třeba dočkala i nějakýho toho obdivnýho zalykání či jak jsi to napsala, ale takhle je to prostě jen legrační.
|
Eudo |
|
(1.2.2018 15:07:03) "který bych skoro nazvala "víte, kdo já jsem a co všecko dovedu? takovejch hloubek vy pitomci nejste schopní ani dohlédnout, natožpak něco takovýho dokázat"
No prave.
To je presne totez, cos napsala v jinem textu: "Jen na můj vkus"
Proste "kdo se neridi dle tveho vkusu = tak to nazves (viz vyse).
Mne je srdecne jedno, jak co nazves a jak je co dle tveho vkusu nebo neni.
Problem ale je, ze "dle meho vkusu" si to prekroutis a vydedukujes z toho neco, co v tom vubec neni a co posleze opakovane tvrdis, neco k tomu jeste prihodis, ze to "dotycny" - a nejsem sama - osobne napsal, a posleze o dotycnem napises svuj usudek. A to jeste k tomu na zaklade svych vlastnich vydedukovanych a prekroucenych nazoru na dotycneho.
No, holt jsme kazdej jinej. Ovsem - "na rozdil od..." ne kazdy ma ten "tvuj vkus".
|
|
|
|
Eudo |
|
(1.2.2018 14:17:50) "kdysi úplně někdo jinej nešlápnul na kuří oko a jestli si to teď neventiluješ na mně"
Kudlo, fakt.... Ono ti nedoslo, ze lidi reagujou na to, co pises? Tak jednoduchy to je.
|
Kudla2 |
|
(1.2.2018 14:23:02) Eudo,
a co ty, tobě dochází, že lidi reagujou na to, co píšeš?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Eudo |
|
(1.2.2018 12:34:36) No a koukam:
Tohle mi prave prislo pod ruku v pocitaci:
https://ona.idnes.cz/ceske-skolstvi-pohledem-neurovedy-dto-/deti.aspx?c=A150426_220232_deti_haa
|
|
|
|
Puma |
|
(1.2.2018 11:15:36) Z+2, vysoká inteligence se často pojí s horší pamětí.
|
Ananta |
|
(1.2.2018 12:03:38) Cože?
|
|
|
|
|
|
Ananta |
|
(1.2.2018 11:19:39) Jo, Zefýr, já mám docel avypozorováno, že takhle je to i v praxi. Nejúspěšnější nejsou ti co jsou nenadanější (samozřejmě někdy ano) ale ti co mají vysoko výkonovou a sebemotivační složku osobnosti. Bez té výkonové složkysi takmůžeš leda něco mudlat domana koleni. Inteligence, nadání, volní vlastnosti (samozřejměsociální podmínky atp.)- jejich kombinace tvoří nakonec ten výsledek.
|
Kudla2 |
|
(1.2.2018 11:24:05) Ananto,
ano, také to vidím tak, že velmi často s sebou větší úspěšnost nese kombinace různých vlastností u člověka, kterej je v něčem nadán řekněme lehce nadprůměrně, než mimořádné JEDNOSTRANNÉ nadání.
Čímž v žádným případě to nadání nesnižuju, jen si myslím, že ta úspěšnost (pokud tím rozumíme dosažení třeba nějaké pozice v práci) znamená krom toho talentu i schopnost ho prodat.
|
|
|
|
|
Monty |
|
(1.2.2018 10:34:41) zefýr, jo, bude to vědět rodič (i když taky ne každý), bude to vědět učitel, ale když ti řekne úplně cizí člověk "naše Růženka má samé jedničky", tak tobě jako někomu, kdo nezná Růženku to prostě konkrétní informaci o Růžence nedá. Růženka může být druhý syn Buchli stejně tak dobře jako prostě jen šprt, a mezi těmi dvěma póly je ještě celá řada dalších možností.
|
Z+2 |
|
(1.2.2018 10:37:06) Ne, ale říká to, že Ruženka se je schopná srovnat s požadavky školy ve všech předmětech. Což není zrovna málo. Za mně jsou samé jedničky úspěch, ke kterému se hodí pogratulovat.
|
|
|
|
|
Z+2 |
|
(1.2.2018 10:32:01) Apropo, teď mně zaujalo, že holčičkám se u nás nadržuje. Prý dle poměru známek a výsledků na přijmačkách na gymnázia. Jejich výsledky prý neodpovídají výsledkům kluků se stejnými známkami. Přesto to nějakou informaci poskytuje.
|
sovice |
|
(1.2.2018 10:43:45) Z+2, je otázka, jestli to lze interpretovat, že holčičkám se nadržuje. IMHO to lze interpretovat, že holčičky dokáží častěji splnit školní požadavky na jedničky. A ty požadavky u nás obecně nejsou "v okamžik X budeš mít znalosti na hladině Y" - což je požadavek přijímacích zkoušek. Naše školství víc jede po systematickém výkonu, tipuju, že chlapci budou v průměru víc inklinovat k "naučím se, až když o něco jde (až když mi hoří koudel za zadkem)", dívky k systematičtější práci. Což je podle mě taky hodně dáno výchovou a očekáváními na chlapce a dívky ze stran školy a rodičů.
|
Z+2 |
|
(1.2.2018 10:46:26) Tak to interpretovala slečna co tu reportáž na Radiožurnálu měla. Samozřejmě je to složitější. Co mně překvapilo, že se jim co se týče vysvědčení víc nadržuje v matematice než v češtině. U češtiny známky daleko více korelují s výsledky u přijímaček.
|
sovice |
|
(1.2.2018 10:57:04) Z+2, to je zajímavé. U matiky by to imho mohlo být rozdílem v efektu pochopení (který se může dostavit v plné síle později, teprve když se rozhodneš a nad učivo opravdu sedneš a zapneš mozek) a efektem tréninku a cviku v určitých druzích úloh (které ti můžou jít částečně mechanicky a tak se nemusíš dopracovat k vnitřní logice). Ale to jsou jen mé dohady. Nadržování je taky možnost, pochopitelně.
Ačkoliv osobně jsem zažila na SŠ ve fyzice výrazné nadržování klukům (tomu holka nemůže rozumět - projevovalo se to tím, že holky byly smeteny u zkoušení s "neumí" v prvním okamžiku přemýšlení, které se u nich nepředpokládalo; v písemkách jsme měly kupodivu obdobné výsledky jako kluci, ale na vysvědčení známky horší, díky ústnímu zkoušení).
|
Z+2 |
|
(1.2.2018 11:13:18) Sovice, prý se porovnávaly výsledky 5000 holek a 5000 kluků. To už něco přinést může. taky jsem si myslel, že podle dosavadních studií to je obráceně. A v matematice se nadržuej klukům.
|
|
|
|
Ropucha + 2 |
|
(1.2.2018 12:07:27) "naučím se, až když o něco jde (až když mi hoří koudel za zadkem)"
Tento přístup ke studiu jsem bohužel měla já a naneštěstí ho podědily i mé děti, přestože inteligenci zdědily po geniálním otci. Doufám, že na rozdíl ode mě budou lepší v odhadování okamžiku, kdy začíná hořet koudel, protože já jsem to nakonec celé dosti podcenila a zazdila.
|
|
|
Renka + 3 |
|
(1.2.2018 10:50:44) Zetko, syn taky říká, že se holkám nadržuje. Jenže, když porovnám jeho a dceru, tak vidím, že dcera je klidnější, pečlivá, ve škole víc dává pozor a víc spolupracuje s učitelkou. Syn je třeba i chytřejší, ale je taky živější, dělá blbiny a diví se, že se učitelce jejich legrácky nezamlouvají. Kluci asi mají takovou živost v sobě, dokud mi chodily do školy jen holky, nikdy mě nenapadlo o tom takhle přemýšlet. Oni ty děti třeba podají výkon stejný, ale liší se přístup. Prostřední je teď v primě a přinesla samé jedničky, ve třídy jich bylo několik a všechny měly holky. Přitom třída je půl na půl. Ale myslím si, že to právě je to té pečlivosti a přístupu holek, dcera říká, že kluci dost zlobí a ze všeho mají legraci, uplně stejně to dělá můj syn.
|
|
|
|
|
|
|
|
|