Zufi. |
|
(1.4.2018 15:09:26) Zákazané to nebylo, ale inspekce chtěla vidět hlavně skupinové práce nebo ve dvojicích, případně debatu v kruhu, společný projekt ( balicí papír na zemi a všichni obtiskovali pacičky - příklad).
Před 20 lety se daly dělat skupinky i při 30 dětech , poslední dobou je to téměř nemožné, neříkám nemožné!
|
Lada2 |
|
(1.4.2018 17:45:04) třeba mé dcery práci ve skupinách totálně nenáviděly. Chodily ze školy vždy znechucené. Pokaždé to totiž vypadalo tak, že jeden dva ve skupince makal, zbytek se vezl.
|
Tante Bante |
|
(1.4.2018 18:54:39) To tak je skoro se všemi bystrými a pracovitými dětmi. Chtějí se učit a ne snášet nudu a otravování. Když ve skupině, tak s partnery na své úrovni. Nechtějí, aby jim někdo kazil práci a ničil úsilí, nechtějí si nechat nadávat ani tahat na zádech někoho, koho si tam nechtějí naložit samy. Všechny reformní metody na bázi "slabší se učí od silnějších" jsou myšlené dobře, ale jsou strašně choulostivé na provedení. Málokdo to umí. Já znám asi tak tři lidi, co to umí dobře. Ostatní se snaží být pokrokoví a zavděčit se a taky že se zavděčí, jen je dobré si položit otázku, KOMU. Většinou to fakt odnesou ty děti, které by se jinak mohly naučit nejvíc.
|
|
|
Mr. Miçkey |
|
(1.4.2018 21:39:28) Ja ti muzu rict, ze u nas je na podobny blbiny jako projekty, prace ve skupinach, prezentace atd drtiva vetsina alergicka, jakmile se zaslechnem „Gruppenarbeit“, ozyva se ze vsech koutu kvileni a ze zadnich lavic nadavky Praci, kterou bych doma mel hotovou za 5 minut, delame pul hodiny, jelikoz se do toho serou dalsi tri lidi, ve finale to udela jeden, zatimco ostatni datlujou na telefonu nebo kecaj, pak to nikdo nechce prezentovat, ten, koho k tomu donutime, je nasranej, z toho, co prezentovaly ostatni skupiny vime hovno, jelikoz bud prezentujou pred nama a my jeste doladujem vlastni tema a ignorujem je, nebo po nas, a to uz nemame na nic naladu, takze ve finale si i jejich temata musi kazdej projit doma sam, skoda casu
|
K_at |
|
(1.4.2018 21:49:05) Mickey, tak mne prijde, ze nejlepsi skupinovka je ta uplne neplanovana. Kdyz se semele prirozene, nebo se proste x kamaradu podili na necem.
|
Tante Bante |
|
(1.4.2018 22:34:39) Ono to má cenu, je to celkem vydatné cvičení, jak se naučit vycházet s lidmi, se kterými vyjít musíš, protože ti je napařili někde vyšší mocí, a ti lidé tě brzdí, otravují, dělají naschvály a nějak to musíš zvládnout. Občas to má cenu i jako rámec, aby děti viděly, co taky je nebo není možné, že třeba zatím co já si myslím, že zeměpis je úplná blbost, protože mi to doma říkají rodiče, tak Jarda ví, že vedle nás je Německo a přes něj se dojede do Francie a dokonce umí najít na mapě, kudy vede dálnice, protože ta dálnice má takovou jako značku (WTF?).. Když ve skupině pracují rovnocenní partneři, učí se efektivní spolupráci, můžou přijít na to, že spolupracovat je výhodnější (ono je to výhodnější, i když musíš táhnout "přítěž", jenže tohle je celkem obtížné pro děti k pochopení, zvlášť pro ty dnešní, které jsou vedené k extrémnímu egocentrismu a tvrdosti k ostatním). Má to smysl, když se to nezvrtne ve vylepování papírů na jiné papíry. Ale pravopis tak naučit nejde, ani násobilka, ani rýsovat, ani zakreslit pozorované, nejde tak naučit číst, řešit rovnice, zapamatovat si, jak se počítá trojčlenka.. to jde udělat jen jako potěmkin a za výsledek si vzít ty děti, které se naučí trojčlenku i v hodně ztížených podmínkách a u těch, co se nenaučí, říct,že to vlastně nevadí, že zase umí něco jiného, třeba smát se.
|
vlad. |
|
(1.4.2018 23:40:42) Tante Máš se ? Jak ti to zpívá?
|
Tante Bante |
|
(1.4.2018 23:53:02) Ahoj, mám se, zpívám. Máš FB?
|
vlad. |
|
(1.4.2018 23:55:46) mám hoď laso, přijdu trsat
|
|
|
|
Vítr z hor |
|
(2.4.2018 8:26:52) Je úžasný, jak to máš srovnaný!
|
|
|
|
|
|