| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Re: Renesance frontální výuky?

 Celkem 23 názorů.
 HelenaPa 


Re: Renesance frontální výuky? 

(1.4.2018 13:54:28)
Myslím, že odezdikezdismus ještě ničemu nepomohl. Takže opustit "pestřejší" metody jen proto, že bude frontální výuka in je na škodu. Stejně jako jsem si v době, kdy byly (jsou) moderní zábavné metody neodpustila občas nějaký ten dril, tak i nadále budu míchat všechno podle nejlepšího vědomí a svědomí a potřeb skupinky, která se mi zrovna sešla. Bez ohledu na momentální názor inspektorů.
 Jahala. 


Re: Renesance frontální výuky? 

(1.4.2018 16:08:37)
U nas frontalku kritizovali i letos.
 Martina, 2 kluci 


Re: Renesance frontální výuky? 

(1.4.2018 14:07:16)
Amen :-)
 Senedra 


Re: Renesance frontální výuky? 

(1.4.2018 19:44:10)
Heleno, přesně tak...

Tante to shrnula pěkně.

Někde jsem před nějakou dobou našla zmínku, že dětem s různými poruchami učení dokonce vyhovuje pevná struktura hodiny s klidem na práci. Bohužel jsem zapomněla, kde jsem ten odkaz viděla.
 SendyWendy 


Re: Renesance frontální výuky? 

(1.4.2018 14:11:34)
Jojo, frontální výuka, o Hejného metodě se už taky diskutuje - já myslím, že učitelé ví své, jen musí vždy absolvovat ty "vylepšení", co kdo vymyslí (jako byly za nás množiny - kde je jim dnes konec). No ono přijde zase něco..
 daba+holčička 


Re: Renesance frontální výuky? 

(1.4.2018 14:15:41)
já si teda nevšimla, že by někdy přestala...
 Z+2 


Re: Renesance frontální výuky? 

(1.4.2018 14:24:04)
Buchli, co je tohle zase za výkřik. Frontální výuka má svůj smysl někdy, stejně jako mají svůj smysl jindy skupiny a stejně jako cokoliv jiného. Náše zaostávání je důsledkem nekvalitních učitelů a nekoncepce.
 Cimbur 


Re: Renesance frontální výuky? 

(1.4.2018 15:03:36)
Frontální to jako že učitel stojí vpředu a povídá? To se nesmělo?
 Zufi. 


Re: Renesance frontální výuky? 

(1.4.2018 15:09:26)
Zákazané to nebylo~:-D, ale inspekce chtěla vidět hlavně skupinové práce nebo ve dvojicích, případně debatu v kruhu, společný projekt ( balicí papír na zemi a všichni obtiskovali pacičky - příklad).

Před 20 lety se daly dělat skupinky i při 30 dětech , poslední dobou je to téměř nemožné, neříkám nemožné!
 Lada2 


Re: Renesance frontální výuky? 

(1.4.2018 17:45:04)
třeba mé dcery práci ve skupinách totálně nenáviděly. Chodily ze školy vždy znechucené. Pokaždé to totiž vypadalo tak, že jeden dva ve skupince makal, zbytek se vezl.
 Tante Bante 


Re: Renesance frontální výuky? 

(1.4.2018 18:54:39)
To tak je skoro se všemi bystrými a pracovitými dětmi. Chtějí se učit a ne snášet nudu a otravování. Když ve skupině, tak s partnery na své úrovni. Nechtějí, aby jim někdo kazil práci a ničil úsilí, nechtějí si nechat nadávat ani tahat na zádech někoho, koho si tam nechtějí naložit samy.
Všechny reformní metody na bázi "slabší se učí od silnějších" jsou myšlené dobře, ale jsou strašně choulostivé na provedení. Málokdo to umí. Já znám asi tak tři lidi, co to umí dobře. Ostatní se snaží být pokrokoví a zavděčit se a taky že se zavděčí, jen je dobré si položit otázku, KOMU. Většinou to fakt odnesou ty děti, které by se jinak mohly naučit nejvíc.
 Mr. Miçkey 


Re: Renesance frontální výuky? 

(1.4.2018 21:39:28)
Ja ti muzu rict, ze u nas je na podobny blbiny jako projekty, prace ve skupinach, prezentace atd drtiva vetsina alergicka, jakmile se zaslechnem „Gruppenarbeit“, ozyva se ze vsech koutu kvileni a ze zadnich lavic nadavky~l~ Praci, kterou bych doma mel hotovou za 5 minut, delame pul hodiny, jelikoz se do toho serou dalsi tri lidi, ve finale to udela jeden, zatimco ostatni datlujou na telefonu nebo kecaj, pak to nikdo nechce prezentovat, ten, koho k tomu donutime, je nasranej, z toho, co prezentovaly ostatni skupiny vime hovno, jelikoz bud prezentujou pred nama a my jeste doladujem vlastni tema a ignorujem je, nebo po nas, a to uz nemame na nic naladu, takze ve finale si i jejich temata musi kazdej projit doma sam, skoda casu~q~
 K_at 


Re: Renesance frontální výuky? 

(1.4.2018 21:49:05)
Mickey, tak mne prijde, ze nejlepsi skupinovka je ta uplne neplanovana. Kdyz se semele prirozene, nebo se proste x kamaradu podili na necem.
 Tante Bante 


Re: Renesance frontální výuky? 

(1.4.2018 22:34:39)
Ono to má cenu, je to celkem vydatné cvičení, jak se naučit vycházet s lidmi, se kterými vyjít musíš, protože ti je napařili někde vyšší mocí, a ti lidé tě brzdí, otravují, dělají naschvály a nějak to musíš zvládnout. Občas to má cenu i jako rámec, aby děti viděly, co taky je nebo není možné, že třeba zatím co já si myslím, že zeměpis je úplná blbost, protože mi to doma říkají rodiče, tak Jarda ví, že vedle nás je Německo a přes něj se dojede do Francie a dokonce umí najít na mapě, kudy vede dálnice, protože ta dálnice má takovou jako značku (WTF?).. Když ve skupině pracují rovnocenní partneři, učí se efektivní spolupráci, můžou přijít na to, že spolupracovat je výhodnější (ono je to výhodnější, i když musíš táhnout "přítěž", jenže tohle je celkem obtížné pro děti k pochopení, zvlášť pro ty dnešní, které jsou vedené k extrémnímu egocentrismu a tvrdosti k ostatním). Má to smysl, když se to nezvrtne ve vylepování papírů na jiné papíry.
Ale pravopis tak naučit nejde, ani násobilka, ani rýsovat, ani zakreslit pozorované, nejde tak naučit číst, řešit rovnice, zapamatovat si, jak se počítá trojčlenka.. to jde udělat jen jako potěmkin a za výsledek si vzít ty děti, které se naučí trojčlenku i v hodně ztížených podmínkách a u těch, co se nenaučí, říct,že to vlastně nevadí, že zase umí něco jiného, třeba smát se.
 vlad. 


Re: Renesance frontální výuky? 

(1.4.2018 23:40:42)
Tante :-)~R^
Máš se ~x~? Jak ti to zpívá? ~s~
 Tante Bante 


Re: Renesance frontální výuky? 

(1.4.2018 23:53:02)
Ahoj, mám se, zpívám. Máš FB?
 vlad. 


Re: Renesance frontální výuky? 

(1.4.2018 23:55:46)
mám :-) hoď laso, přijdu trsat
 Vítr z hor 


Re: Renesance frontální výuky? 

(2.4.2018 8:26:52)
Je úžasný, jak to máš srovnaný! ~R^
 Tante Bante 


Re: Renesance frontální výuky? 

(1.4.2018 18:43:34)
Buchli, mně připadá, že tohle je přece jasné každému, kdo má mozek v hlavě a minimální zkušenosti se skutečným učením. Ostatně ani žádná knížka nebo skripta o reformní pedagogice nebo z ní vycházející o tom nemlčí, i když to odbudou asi tak jako údaje o RPSN na reklamě na půjčku, všude stojí, že slabinou metody je "nižší efektivita".
PROTO je taky potřeba, aby skupiny, se kterými pracuješ, nebyly příliš velké. U skupinek po čtyřech máš celkem jedno, jestli ti budou lomozit čtyři nebo šest. Při společném soustředění je velikost skupiny stěžejní.
Já dneska utáhnu třicet dětí, když chci, jsem ve formě a jsou maximálně dva, kteří se věnují pouze torpédování toho, co dělají ostatní. Ale když jsem začínala, tak jsem dala s bídou dvacet bez narušitele. A i dneska, kdybych to ještě dělala, tak takové lekce dáš po sobě max. tři, pak jsi mrtvá a buď si musíš odpočinout nebo holt jiná metoda.
Vždycky záleží na tom, ČEHO chceš dosáhnout. Čeho v tu konkrétní chvíli (vyučovací jednotka) a čeho dlouhodobě a podle toho volíš metodu.
Kromě toho dobře učit frontálně, tak aby se stalo to, co se stát má, to je daleko nejtěžší ze všeho, co učitel dělá. "Utáhnout" velkou skupinu, dát jí rytmus, soustředění, zaujetí, radost z práce, to všechno jde, ale musí se to umět a je to dřina.
Laické řeči nejsou relevantní a bohužel do nich spadají i řeči ČŠI.
A za "propady" nemůže ani absence frontální výuky ani její přítomnost, to jsou úplně jiné důvody, najmě ten, že učitelské práce si veřejnost neváží, nepovažuje ji za kvalifikovanou ani důležitou a tím pádem ji ani neplatí. Tak má výsledky, jaké má. Pár málo nadšenců ochotných se nechat sedřít z kůže národ nevzdělá.
 K_at 


Re: Renesance frontální výuky? 

(1.4.2018 21:17:13)
Tante, jo. Hezky shrnuto. Hlavne by bylo fajn, kdyby se inspekce jaksi dohodla, co teda chteji. Co tak slysim, jsou ooravdu mezi jednotlivymi pracovniky diametralne odlisne nazory.
 Binturongg 


Re: Renesance frontální výuky? 

(1.4.2018 19:41:34)
Všeho s mírou a zlatá střední cesta + mix různých metod. Na pajdách se to neučí, chce to cit a talent a přizpůsobit se jednotlivým třídám a v nich jednotlivým dětem...
 Dana 


Re: Renesance frontální výuky? 

(2.4.2018 10:13:20)
Naprosto souhlasím. Chce to zlatou střední cestu přizpůsobenou dětem, které se zrovna v té které třídě sejdou.
 Hr.ouda 


Re: Renesance frontální výuky? 

(2.4.2018 21:23:20)
já osobně jsem jako dítě nesnášela různý skupinový práce a tak, a jako dospělá taky , naštěstí mne to povetšinou minulo

na druhou stranu mi jako dítěti vadilo a jako dospělejší (SŠ) připadalo absurdní, že učitel zadal nejaký úkol (např. v matematice a nemyslím písemku), něco těžšího a hlídal, abychom se neradili, i když jsme s nějbližšími sousedy začali sami od sebe spolupracovat, protože třeba nikdo si nebyl jist, ale každý mel nejaký nápad ....to byly kecy typu "tohle není kolektivní práce", "nebavte se" "každej sám" .....

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.