Ruth |
|
(16.5.2018 12:25:16) Ano, sžívejme děti s odlišnými, různě postiženými dětmi, pomalejšími, cizinci. V momentě, jak začne shazovat ze schodů, píchat kružítkem, nepatří tam.
|
TaJ |
|
(16.5.2018 12:27:51) Ruth, naprosto souhlasím...
|
Kudla2 |
|
(16.5.2018 12:31:02) Já taky.
|
|
|
Epepe |
|
(16.5.2018 12:30:16) Ruth, jsem přesvědčená, že každé, sebezdravější dítě, ve škole aspoň jednou píchne spolužáka kružítkem, prstem do oka, řekne mu, že ho "bude píchat", nebo aspoň při nejapném vtipu přestřelí a položí mu napínáček na židli. A od toho ta škola je. Poskytuje nejen vzdělání, ale vede naše děti k sociálnímu chování, ukazuje nám hranice normy. A je jedno, jestli má dítě jednu nohu, ADHD, nebo je to vystresovaná, pečlivá holčička, která potřebuje slyšet: Kašli na známky, venku svítí sluníčko, upaluj na hřiště!
|
Kudla2 |
|
(16.5.2018 12:32:30) Epepe,
to ano, ale asi je rozdíl mezi ojedinělým excesem a následnou prací s ním (ve smyslu ukazování těch hranic), a mezi setrvalým jednáním (jak tu některé popisované excesy vyznívají)
|
|
Sio |
|
(16.5.2018 12:34:17) Rozdíl je v tom, jestli to udělá jednou, nebo jestli to udělá jednou denně, a to i s armádou asistentů za zády.
|
|
Adelinkaa 1 dítě. |
|
(16.5.2018 12:36:20) Je rozdíl jednout píchnout kružítkem a "normálně" zlobit, než porucha chování, to je hodně hodně jiný level..a mimochodem, vstříční inkluz.švédové i norové, jsou nyní hodně hodně na prášky z dítek migrantů ve škole..taky hodně jiný level než hodní norové a přistěhovalci ze severských států.
|
|
Ruth |
|
(16.5.2018 12:37:47) Epepe, možná nechceš vidět rozdíl.
|
Epepe |
|
(16.5.2018 12:42:21) Ruth, já pracuju ve škole. S inkluzivní výukou se potkávám denně. A věř mi, že já to beru tak, že každé dítě je jiné a je potřeba se na něj naladit. Některé dítě je agresivní, některé skrytě manipulativní, některé nezdravě soutěživé (takový malý bílý, chytrý, zdravý, většinový hokejista nebo fotbalista většinou v kolektivu nadělá větší paseku, než kdokoliv jiný). A některé děti mají plány na ADHD, některé jsou "jen" uzkostne a obojí v jejich dušičkách nadělá paseku, pokud se s tím nepracuje.
|
Sio |
|
(16.5.2018 12:46:42) Na agresivní dítě, který soustavně ubližuje spolužákům, a nic a nikdo mu v tom nebrání, protože "na to má papír", já teda svoje děti ladit nebudu, to se na mě nezlob.
|
Epepe |
|
(16.5.2018 12:51:40) Siobhan, mně přijde na té inkluzi super i to, jak se rodiče začali o atmosféru ve třídě, vzdělání děti, způsob výuky masivně zajímat. Když srovnám s předchozími lety... Dokonce je už i spousta rodičů, kteří se za své dítě postaví, ukazují mu, že se může bránit, jednat s autoritami jako je škola... Za mne jednoznačný klad
|
kreditka |
|
(16.5.2018 20:30:16) To myslíš vážně? Opravdu super, že rodiče se začali zajímat - proč asi kvůli problémům jak jinak.... Taky bych se zajímala pokud by nějaké dítě ubližovalo mému...
|
|
|
|
TaJ |
|
(16.5.2018 12:50:11) Epepe, zní to pěkně, ty jsi možná ta výjimka, ale co tak slýchám od rodičů jiných dětí, tak učitelů, kteří takovým způsobem s dětmi pracují, je fakt málo...a ono taky při tom počtu ve třídě ani není divu...v malém počtu se s tím dá dobře pracovat, vcítit se apod...ale tam kde je skoro 30 dětí ve třídě, je to většinou utopie...já si to neumím představit, i ve třídě o 8 dětech jsme se v první třídě setkali s náznaky šikany, naštěstí tam to bylo ale hned dost vidět a paní učitelka i vychovatelky v družině to s dětmi ve třídě, se synem, i se mnou hned řešily a srovnalo se to...jenže tam byla učitelka většinou ve třídě nebo někde poblíž i o přestávkách, v družině jich bylo dohromady taky jen pár...
|
Buřt |
|
(16.5.2018 14:01:15) Tino, off topic, ale proc jste nakonec odpiskali ten skautsky oddil? Nebo porad chodite, ale jen vynechate tabor?
|
TaJ |
|
(16.5.2018 16:39:03) Burte, já jsem tady někde předtím o tom psala podrobněji....synovi nevyhovuje ten "program", který tam mají - půl roku každou schůzku trávili tak, že lítali po zahradě kolem klubovny a hráli asi tak 4 hry pořád dokola...stezku nedělali, uzly se neučili, v zápisníku, co měli mít, neměli za celou dobu ani čárku, nějaká výchova a to, co se všude píše o skautingu nic...i v zimě lítali potmě po zahradě prakticky celou schůzku....navíc vedoucí nějak ani nedokázali stmelit ten kolektiv, za půl roku syn jakž takž věděl, jak se kluci jmenují a to ještě ne u všech...vzhledem k téhle náplni mě pobavilo, když teď posílali informace k táboru, kde uváděli, že tábor je vyvrcholením celoročního oddílového programu...jaký program měli na mysli, to netuším....nakonec mi sám vedoucí přiznal, že vzhledem k tomu, že v září se obměnila většina oddílu, tak se jim tam sešla dost nesourodá skupinka a že s tím sami dost bojují...tohle všechno dohromady syna otrávilo a chodit už tam nechce...přihlásili jsme ho místo toho u nich ve škole na takový všeobecný sportovní kroužek a minule mi jejich vedoucí říkala, že už ho dlouho neviděla tak vysmátého, prý rohlík od ucha k uchu . Jako celkově mám pocit, že ačkoli se ho všemožně snažím dostat někam do kolektivu "běžných" dětí, tak nikde to nefunguje - ať je to skaut, nebo příměstský tábor a kroužky v DDM, spokojený byl akorát na výtvarce, ale tam se zase jen pozdraví, něco málo prohodí během kroužku a rozejdou se domů...prostě nejvíc mu sedí ten "jeho" malý kolektiv, kde má každý něco a už ví, co od sebe můžou čekat...nedávno měl oslavu narozeniny pro celou jejich třídu a tam to bylo moc pěkně vidět, jak ho děti mají rády, jak ho dobře znají (podle dárků, co mu přinesly), podle toho, co mu přáli...i pán z herny deskovek, kde oslava byla, sám říkal, že je vidět, že ho dobře znají a že je oblíbený.... příští rok už se na to asi vykašlu a bude mít jen kroužky ve škole, kde je mu dobře a je tam s nimi rád...
|
Marika Letní |
|
(16.5.2018 16:58:15) Tino, to je zajímavé, tvé postřehy. Nevím, jesti to chápu dobře, ale vlastně tvoje zkušenost hovoří proti inkluzi...
|
TaJ |
|
(16.5.2018 17:17:03) Marko, no, dalo by se to tak říct...jako věřím, že když se sejdou příznivé okolnosti, kolektiv, učitel, asistent, typ dítěte apod..., tak to může fungovat dobře...ale jak z vlastní zkušenosti, tak z blízkého okolí znám dost případů, kdy to prostě absolutně nefunguje ať už ze strany školy a nebo to prostě nesedí dítěti...nikomu nic nevnucuju, jen píšu naše zkušenosti.... jinak třeba teď ten skaut - možná být tam míň dětí, zajímavější náplň a vedoucí, kteří se maximálně snaží ten kolektiv nějak stmelit a ty méně sociálně zdatné děti tam začlenit, tak by to mohlo být nejspíš docela fajn...
|
K_at |
|
(16.5.2018 17:20:17) Tino, myslis teda kdyby to byl vlastne uplne jinej oddil!
|
TaJ |
|
(16.5.2018 17:28:52) Kat - tak nemusel by to být jiný oddíl, možná by stačilo, kdyby se vedoucí víc snažili, jako nechat bandu kluků lítat týden co týden jen po zahradě a hrát vybíjenou a pár dalších her, mi nepřipadá ideální ke stmelení nového kolektivu...sám syn vlastně říkal, že se tam v podstatě nikdo s nikým moc nebaví...ono i když s nimi byl na těch podzimkách, tam byly i starší oddíly, i holky...ale on tam prostě byl mezi nimi tak nějak bezprizorní, když jsem pak koukala na fotky, co nám poslali (a že jich bylo fakt hodně), tak snad kromě jedné tam všude sedí někde v koutku sám...a i mi to říkal, že si ho tam nikdo moc nevšímal...nevím nějak mi to prostě k těm skautům nesedí, neměli by být kolektiv, co drží při sobě, učí se spolupracovat a spoléhat se nejen sami na sebe, ale taky aby se ostatní mohli spolehnout na ně?
|
Z+2 |
|
(16.5.2018 18:02:16) Tino, tak si třeba myslí, že mu to takto vyhovuje a nenarušují mu osobní prostor. To jNěkteré děti ze začátku sledují než se postupně zapojují. Osobně bych od vedoucích ve skautu nečekal zázraky. Sdelila jsi mu co vnímáš jako problém, aby na to mohl reagovat.
|
TaJ |
|
(16.5.2018 18:11:10) Z+2 - na začátku roku jsme si s vedoucím psali, věděl co a jak, ale snahu jsem neviděla fakt žádnou...a víc jak půl roku mi přijde celkem dlouhá doba...ale beru to prostě tak, že mu to prostě nesedlo...jako on si všude zvyká trochu dýl, ale taky potřebuje vidět trochu vstřícnosti...a ne, že když třeba na vánoční schůzku přinesli cukroví, syn ostatním nabídl a když se slušně zeptal, jestli může taky ochutnat (což už samo o sobě u něj vyžaduje trochu odvahy ke komunikaci), tak se mu dostalo odpovědi, ať se stará o sebe... už tam chodit prostě nechce, nutit ho nebudu, nějak nevidím důvod...bylo to pro nás náročnější i logisticky co se týče dojíždění, ale kdyby to za to stálo, tak mi to nevadí ani trochu a ráda bych to pro něj dělala...jenže nestojí...
|
Z+2 |
|
(16.5.2018 18:16:39) Tino, stát se to může. Ani skauti nejsou svatí.
|
TaJ |
|
(16.5.2018 18:21:52) Z+2 - však jo, já to tak beru...i když mě trochu mrzí, že jsme ten oddíl měli na doporučení a evidentně s předchozí partou to asi celkem fungovalo...teď se kolektiv obměnil a je to na houby...nejspíš blbá shoda náhod, no...
|
|
|
Epepe |
|
(16.5.2018 19:47:36) No, hele, u nás je to podobný a já jsem za to ráda. Běhání po zahradě mi pro děti přijde jako ten nejlepší program. Učit se může ve škole. Takže ono asi záleží i na rodičích.
|
|
K_at |
|
(16.5.2018 20:50:39) Epepe, behani a hrani her je samozrejme soucasti skaut schuzek. Nikoliv jedinou naplni.
|
|
TaJ |
|
(17.5.2018 2:37:50) Epepe, tak po zahradě lítá syn doma i ve škole s družinou...na to nepotřebujeme skauta, od toho jsme čekali trochu víc, než že jen lítají po zahradě, nakonec zakřičí pokřik a jdou domů...jako jasně, běhání a pohyb venku je samozřejmě součástí, to beru, ale měli mít šňůru na uzlování, notes na zápisky....za půl roku šňůra použita jednou, v notesu ani čárka...syn čekal, že se tam prostě i něco naučí a dozví - uzly, morseovku, něco o přírodě, stopy, nebo co já vím ještě...a ne, že budou týden co týden hodinu a půl běhat po zahradě, půlku doby hrát vybíjenou, zbytek nějakou jinou hru a pak půjdou domů...hlavně jsme čekali, že to prostě bude parta, noví kamarádi...syna to hodně otrávilo a jak se na začátku o skauting a věci kolem toho docela zajímal, tak teď už ani moc nechce zkoušet jiný oddíl...škoda, no....
|
|
|
|
|
K_at |
|
(16.5.2018 18:26:52) Tino, je mi to uplne jasny. Fakt to ma vypadat jinak. Naopak pokud ta druzina ma obtize, je treba je proste zaprahnout.
|
|
|
|
|
TaJ |
|
(16.5.2018 17:38:05) Marko, jinak já proti inkluzi jako takové vlastně nic nemám, když se to umí, tak to může být super...ale na druhou stranu si myslím, že prostě jsou děti, kterým to nesedne (z různých důvodů) a kterým by bylo líp někde jinde...a rodiče, kteří dítě znají nejlépe, by to měli dobře zvážit, jestli má smysl za každou cenu se snažit dítě nacpat do "běžné" třídy a nebo jestli mu bude líp v nějaké alternativě...
|
|
|
|
|
|
Z+2 |
|
(16.5.2018 13:22:35) Co je nezdravá soutěživost? A jakou paseku dělají inteligentní hokejisti v kolektivu?
|
|
Buřt |
|
(16.5.2018 15:03:38) Je spousta povah, ktere muzou byt pro atmosfredu ve tride skodlive. Ale to, ze si nekdo o sobe moc mysli nebo ze nekdo jiny je uzkostny snad nejde srovnavat s tim, ze je nekdo vuci ostatnim agresivni. To proste nejde, tecka. Neexistuje.
|
Buřt |
|
(16.5.2018 15:12:13) Madeleine a chtela bys pracovat s agresivnim clovekem? Jak by ses asi citila? A detem to klidne delame
|
|
|
Marika Letní |
|
(16.5.2018 15:15:22) madelaine "Nevím, jestli izolovat děti se sklonem k agresi je ta správná cesta"
No, izolovat (poslat za dveře zpytovat své chování) agresivního žáka považuji za vhodné. Takový time-out, trestná lavička, jako ve sportu...
Nakonec agresivní dospělé, taky společnost izoluje, pokud překročí zákonem stanovenou míru. Myslím, že ve škole by to mělo být stejně. Není možné nechat ostatní děti snášet útoky, jen proto, že spolužák "má diagnózu".
|
Žžena |
|
(16.5.2018 15:25:17) Mně by přišlo ideální, kdyby běžné školy uměly pracovat i s problematickými dětmi, ale to je v českých podmínkách a s tuzemským pedagogickým "výcvikem" sci-fi. Bohužel. Řešení problémů tu většinou školy pořád neumí. A asistenti s rychlokurzem a dočasným flekem na půlúvazek za minimálku to nevyřeší.
|
|
Marika Letní |
|
(16.5.2018 15:30:03) mad "Tady se většina rodičů silně vymezuje proti přítomnosti problematických dětí na běžných školách."
To myslím, že je v případě těch neřešených případů, kdy pak se vztáhne ten konkrétní probém na celou inkluzi. Já nejsem její zastánce, ale ani odprůrce. Mně vadí to nezvládnutí. Může to fungovat, ale je potřeba podpořit učitele asistenty, výchovnými poradci a školit je, jak s kolektivem pracovat. Není dobrá cesta naučit žáky tolerovat agresivní chování. Naopak.
|
|
|
|
Z+2 |
|
(16.5.2018 15:18:32) Není. Je třeba agresi transformovat a pracovat s ní. Bohužel učitelé a hlavně učitelky na ZŠ to neumí a nehodlají se naučit. Jinak si nemyslím, že inkluze je o zařazení agresivních dětí do škol. Agresivita asi v populaci stoupá, ale spíš to souvisí s volnější výchovou. Změněnou skladbou tříd a s neschopností škol na to adekvátně reagovat.
|
K_at |
|
(16.5.2018 15:29:57) Z, nejsem odbornik v tomto smeru, ale od urciteho bodu je ta prace s agresivitou veci nikoliv pro bezneho pedagoga, ale pro psychologa, etopeda, preventistu, neurologa a psychiatra.
|
Žžena |
|
(16.5.2018 15:40:20) Kat, ano, to je práce pro haldu odborníků a taky pro jednoho odborníka přítomného přímo na place s dítětem, s výcvikem k řešení jeho konkrétních problémů, nikoli pro laika po kurzu, sloužícího jako "přídatný hlídač".
|
Z+2 |
|
(16.5.2018 15:43:08) Žženo, tak na tom se asi všichni shodneme, že ve školství chybí vzdělání jak pedagogů tak asistentů.
|
Žžena |
|
(16.5.2018 15:49:31) Z+2, nejsem si jistá, jestli chybí vzdělání, speciální pedagogové a podobní u nás vystudovaní jsou, spíš do školství nejdou peníze na to, aby se slušně uplatnili a inkluze se dělá stylem "za málo peněz chcem vytřískat hodně muziky".
|
|
|
K_at |
|
(16.5.2018 16:18:03) Zzeno, presne. A Shrekyne, ano, spolupraci rodicu!
|
|
|
|
|
|
|