rišulka |
|
(24.11.2018 1:04:01) Prosím vás, jak na to téma narazíte, někdo se zmíní nebo i sami iniciujte, řekněte, že mě znáte a že žijeme a chceme žít "normálně".
Vy tady jste empatické a chápavé, většinou otevřené.. Už třetí týden mám Ríšu doma, z rýmy byl kašel a pak přišel o hlas - dlouho to netrvalo, v pondělí už půjde do školy. Je doma hrozně spokojený, má své výstřelky, pubertální, jinak je celkem v klidu, dokonce se mi daří denně udělat jeden dva úkoly. Taky se snažím ho více zapojovat - sem tam vysává, mazal chleba, pomáhal s vaječinou - jedno vajíčko rozklepl podélně, no komu se to povede? :), druhé SE vykleplo do dřezu, ale neva, jo a nesnáší pražský pojem "míchaná vejce":), už pravidelně krmí kočky a tak. Oblíkání, záchod, mluvení, to je bída, furt stejné, taky strach, úzkosti, zmatenost a orientace, chvílemi nevíme, kde jsme..
- V létě na chatě, na dědině, jsme byli všichni se všema, tady jsme jaksi sami. - Nedávno jsme asi po dvou letech potkali kamarádku, když viděla, jak je Riška velký (jako já :)), až zaslzela dojetím. Říkala, že se staví, i s klukem. Jsou to dva týdny a nic. - Nedávno bylo ve škole setkání k výročí školy, velká akce, hodně lidí. Po úvodních promluvách pustili film z fotografií, co s dětmi za tu dobu už zažili - chvílemi jsme měla vlhké oči i já ..ale pochopila jsem, že tyhle děti mají (docela) bohatý život, dělá se pro ně spousta akcí, byly tam obrázky z výletů, u vody, na lezecké stěně, lyžování na monoski, divadla apod. Krásné, to jo, ale hodně uzavřené, úzké skupiny, mezi sebou. A jak žijou mezi tím? To, co je pro ostatní běžné, normální, nevědomé, tyhle lidi, děti musí opravdu vydřít, pořád a pořád se učí, mluvit a chodit, motoriku atd. - Pro svůj relax jsem nechala kluka jeden den u mamky, abych si nakoupila, spíš blbosti, obrázky a poličky, budu malovat ložnici, tak to zdobení kolem, prostě takový záchvat šopování. Když jsem si pro něj přijela, začal šaškovat, poskakovat, tancovat. Mamka mi bokem povídala, že je jí líto prodávat hračky, co viděla moje inzeráty na FB, ale - na co nám jsou, podívej, ty myslíš, že budu mít vnoučata? - Abych nekončila tak černě - jo budu :) v pondělí to bude 11 let, kdy jsem měla porodní termín a po třech měsících od narození jsem si Rišánka právě ten den přivezla domů. A tento den má termín i moje vyvdaná dcera (jsme stále v kontaktu i po rozvodu, celá léta) a tato skutečnost i ta souhra mě nesmírně dojímá..
Nechci vás zahltit a děkuji za přečtení. Vzniká stále víc nových organizací na podporu lidí s autismem, taky se o tom docela mluví, v současnosti se řeší zvýšení pnp ve 3. a 4. stupni s následnou úpravou celého systému těchto "dávek", anebo v souvislosti s nedostatkem pobytových zařízení právě pro autisty - ale ti lidi samotní jsou kde?
Koukáme hodně na filmy, teď právě o "divných lidech". Některé tipy třeba zaujmou i vás a nejradši bych byla, kdybyste doporučili těm, s kterými budete mluvit..
Já vím, že život je hoňka. Ale přece to není o tom. Někoho potkám a vidím a slyším furt to samé, jak se žene z práce, na nákup, na sport svých dětí, a že starosti, že peníze.. a o ostatní kolem jakoby nezájem, ignorace. Prosím mluvte s nimi - protože my (on a já a další takoví) jsme doma, ve škole pro autisty, v klubu pro autisty, na fb pro autisty.. občas jdem do obchodu (samo), občas nám stačí mekáč na křižovatce, kafe a hranolky za pade, velká okna, kluk hledí na provoz a frmol a je spokojený, nebo na výlet, bo já potřebuju kolem sebe stromy..
Ty filmy - krom známých Rain Man a Temple Grandin - další: Po Tomášovi / Simonův vesmír / Mercury / Adam / Jmenuji se Sam / Dancing Trees / Mami! plus samozřejmě BBT, Teorie velkého třesku - jo a úžasné knihy od Torrey L. Haydn nebo české Lidmily Pekařové
Děkuji.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(24.11.2018 3:41:54) O spoustě věcí se pořád jenom mluví a nakonec se nic neděje, bohužel, je to i celá slavná inkluze. Dětem je líp, když jsou ve své škole, kde mají pro sebe podmínky, učitele, kteří rozumí, spolužáky, kteří rozumí a nebo ne, protože jsou stejní nebo jinak jiní. Ale chtělo by to aspoň nějak spojit ty světy. Možná by lepší než celá inkluze, jak se chápe tady, kdyby existovala spolupráce mezi školou pro zdravé děti a pro postižené, jakkoliv. Vzájemně by se nerušili u práce, přitom by se poznali, obohatili by se a bylo by to určitě prospěšnější. Asi je výhoda mít velkou rodinu, která žije starostma i radostma všech, v tom kolotoči se najde snadněji místo pro všechny, i pro pomoc.
|
Len |
|
(24.11.2018 10:54:32) Hm, tak tohle nepotvrdim, memu diteti bylo lepe jako integrovanemu nez ve specialce.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(24.11.2018 20:38:44) jestli se nepletu, máš dítě s Pas, já taky, taky v běžné škole, ale ono jde nejen o druh postižení, ale taky o schopnosti zapojit se mezi ostatní, jak moc ho ovlivňuje to postižení i inteligence, možná spíš projevy, děti s pas nebo třeba i adhd někdy působí na okolí jako by měly inteligenci mnohem nižší, než ji mají ve skutečnosti, ani na tyto děti nejsme ve škole připraveni a přizpůsobení, je spíš výjimkou škola, která má zázemí i pro ně, to se musí změnit, teprve pak může přijít inkluze tak, aby byla ku prospěchu dětem
|
|
|
magrata1 |
|
(24.11.2018 13:23:18) Ségra je nevidomá. Zná dost nevidomých různého věku. A vidí ten rozdíl mezi lidmi, co byli ve škole pro zrakově postižené a těmi, co byli integrovaní. Jsou daleko normálnější než ti ze speciálek.
|
|
Z+2 |
|
(24.11.2018 13:59:30) Inkluze je naprosto správná cesta. Motivující, pomáhající a při správném uchopení prospěšná pro všechny. Bohužel u nás naráží na líné, nepřipravené a neochotné učitelky co si zvykly na svoji 4 hodinovou pracovní dobu a představa, že by se pořádně na hodiny a třídy kde učí připravily je pro ně děsivá. Ale ono se to zlepší. Společnost si zvykne a přinutí se i tuhle garnituru učitelek pracovat i s znevýhodněnými dětmi.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(24.11.2018 20:33:13) Z, kde se bere představa 4 hodin? kde se bere představa o líných učitelkách? možná v tom je ten problém
Po učitelkách se chce, aby dělaly něco, na co je nikdo nepřipravil, nenaučil, nedal základní znalosti o problému, nejsou podmínky, vybavení, k tomu je situace ve školách pořád horší, v této situaci je inkluze blbost samozřejmě jde o míru postižení, tělesný je ve škole v pohodě, ale jak se jedná o mentální nebo autismus, je to problém, ale není jak to řešit v těchto podmínkách
|
Yuki 00,03,07 |
|
(24.11.2018 22:58:20) no právě, vždyť my nemáme ani podmínky ani vzdělání pro to, co všechno bysme měli ve škole dělat někdo to zvládá intuitivně, o to je to vyčerpávající, někdo to nezvládá vůbec, každopádně mi inkluze připomíná situaci, kdy jsme si přivezli dítě z kojeňáku, ono bylo zvyklý na všechno přizpůsobený batolarům, u nás bylo všechno normální, on měl jeden úraz za druhým a my jsme nevěděli, co s ním, a to jsme prošli školením, tady nemáme ani to školení
|
|
|
Zufi. |
|
(25.11.2018 9:58:12) Yuki, představa 4 hodin je všeobecně známá x let . Za 30 let ve škole jsem měla jen 4 hodiny kdysi dávno 2x týdně, ale to jsem byla na I. st. Pak už nikdy více, např. jeden den jsem v práci od 7 do 16,30 ( mám ale ,,vokna,,), jinak dříve než po 14.hod. nekončím, ale minimálně hodinu, většinou více tam ještě pracuji, pokud nechci dělat z domova.
|
|
|
vlksvajglem |
|
(25.11.2018 20:06:28) Tak tohle je neskutečný blábol.
|
|
|
|