TiNiWiNi |
|
(6.2.2020 14:32:29) Jako vy fakt myslite, ze ucitelka MŠ muze vedet, jestli zrovna drahy nepsilaji touto cestou nejaky nakladak, jiny vlak? Zcela vyjimecne treba. To proste nevi nikdy nikdo u prejezdu. A kdyby se tam neco stalo, tak opravdu nikoho nebude zajimat, ze jim mel ujet vlak. Lepsi zive dite o hodinu pozdeji KDYKOLIV A KDEKOLIV nez takovy sileny hazard s zivoty tech nejmensich.
|
Černá kronika |
|
(6.2.2020 14:45:09) Mě se nelíbí to zkreslený podání, který nám Novotný překládá. Manipujuje s videem i s lidkým míněním, hraje si na Boha. Podle mě to měly učitelky pod kontrolou, ve stanici stál vlak, měl ject až za několik minut, ale závory už byly staženy s předstihem. Učitelky se gestem domluvily s vlakvedoucím a s dětmi závory obešly. Je tam jednokolejka, tudíž žádný jiný vlak jet nemohl. Ano, je špatně přecházet na červenou nebo obcházet závory. Daly dětem špatný příklad, ale nemyslím, že je ohrozily. Dost do vysvětlují místní v diskuzi pod videem. Tak si říkám, že pokud se ukáže, že to nějak takto bylo, neměl by být odpovědný i starosta Novotný, že šířil neobjektivní zprávy?
|
A. Andrs |
|
(6.2.2020 15:00:03) na jednokolejce skutecne nemuzu jet vlak v protismeru
|
Žžena |
|
(6.2.2020 15:09:46) NENÍ to jednokolejka.
|
A. Andrs |
|
(6.2.2020 15:55:20) ano koukam na to, mas pravdu, neni to jednokolejka, mohl jet vlak z druhe strany
|
Eudo |
|
(6.2.2020 16:00:14) zavory dole, cervena.
kolik koleji je zcela jedno.
|
Puma |
|
(6.2.2020 16:25:56) "zavory dole, cervena. kolik koleji je zcela jedno."
Když to hodně přeženu: Na přechodu čekám, pokud neskočí zelená, a to i kdyby mi šlo o život, je jedno, že mě honí vrah.
Já rozdíl vidím. Jedna kolej, potřebuju stihnout vlak, vlak projel, jen těžko může jet další, tak zpozorním a obezřetně přejdu. Co mi hrozí, je nutné v tomhle případě trvat na dodržení pravidla?
|
libik |
|
(6.2.2020 16:32:24) Pokud to máš takhle, tak ti těžko vysvětlím něco jiného. Není to tvoje chyba, je to celospolečenská tolerance k porušování pravidel. U přechodu to má to nebezpečí, že tím strháváš ostatní, kteří nemusí mít stejně "dobrý" odhad a taky, že vyhodnocování "bezpečnosti" porušení pravidel se v různých životních situacích mění, jednou budeš rozčílená, vydeptaná nebo těhotná, stará a můžeš šlápnout vedle.
|
Puma |
|
(6.2.2020 16:48:53) Nevím jak celospolečensky, ale kolem sebe rozhodně nevnímám toleranci k porušování pravidel. Naopak, setkávám se spíš se zodpovědností.
Nepotřebuju nic vysvětlit, děkuji. Jen se každá koukáme na dodržování pravidel z trochu jiného úhlu a tak to je. Někdy nedodržení pravidla je jediná dobrá věc.
Kdo se nechá strhnout nevhodným chováním, je i tak pořád za svoje chování zodpovědný. Můžu mít pochopení, ale důsledky nese sám. Tečka (to je děsně arogantní výkřik, nesnáším ho).
|
A. Andrs |
|
(6.2.2020 17:30:22) je ale rozdil nedodrzovat pravidla a nest si rizika sam nedodrzovat pravidla a do tohoto rizika dostat nekolik malinkych deti, ktere mi byly svereny je jiny level
a to se dostavame zase k problemu nakolik je dobry davat dite do skolky, kdyz jak je videt to sebou nese znacna rizika,
|
Černá kronika |
|
(6.2.2020 17:54:36) Poslední odstavec
§ 29
(1) Řidič nesmí vjíždět na železniční přejezd, a) je-li dávána výstraha dvěma červenými střídavě přerušovanými světly signálu přejezdového zabezpečovacího zařízení, b) je-li dávána výstraha přerušovaným zvukem houkačky nebo zvonku přejezdového zabezpečovacího zařízení, c) sklápějí-li se, jsou-li sklopeny nebo zdvihají-li se závory, d) je-li již vidět nebo slyšet přijíždějící vlak nebo jiné drážní vozidlo nebo je-li slyšet jeho houkání nebo pískání; toto neplatí, svítí-li přerušované bílé světlo signálu přejezdového zabezpečovacího zařízení, e) dává-li znamení k zastavení vozidla zaměstnanec dráhy kroužením červeným nebo žlutým praporkem a za snížené viditelnosti kroužením červeným světlem, f) nedovoluje-li situace za železničním přejezdem jeho bezpečné přejetí a pokračování v jízdě.
(2) V případech uvedených v odstavci 1 písm. a), b) a c) smí řidič vjíždět na železniční přejezd pouze tehdy, jestliže před železničním přejezdem dostal od pověřeného zaměstnance provozovatele dráhy11) k jízdě přes železniční přejezd ústní souhlas. V tomto případě je řidič povinen řídit se při jízdě přes železniční přejezd pokyny pověřeného zaměstnance provozovatele dráhy. Pověřený zaměstnanec provozovatele dráhy je povinen se na požádání řidiče prokázat platným pověřením provozovatele dráhy.
|
Černá kronika |
|
(6.2.2020 18:01:45) Hele, já to četla společně s manželem už dopoledne a jako první jsme to okomentovali taky svorně, že ty učitelky jsou nezodpovědný pindy. Pak jsem si ale začala trochu o tom hledat a ono to nebude tak jednoznačný, jak to vypadá. Novotný si ten přejezd snímá a zveřejňuje detaily lidí, co přes něj přecházeli na červenou. Místní se k přejezdu i k Novotnýmu vyjadřují a hlavně samotná prezentace Novotnýho je hnusná, hulvátská, nadřazená. Asi tady v tý diskuzi jsem za černou ovci, který nezáleží na životech dětí, ale to není pravda, vadí mě způsob prezentace a dokážu si představit, jak tohle může těm učitelkám ublížit, pokud to bylo jinak. Jestli se ukáže, že učitelky měli pokyn od zaměstnance drah, že můžou přejít a nastoupit do vlaku, tak by měl mít Novotný postih a to dost citelný.
|
TiNiWiNi |
|
(6.2.2020 18:06:08) A četla jsi, že dráhy toto chování odsoudily? A že i v tvé citaci zákona se vlastně píše, že nikdo od vlaku nemá právo říkat lidem, jestli můžou, nebo nemůžou přebíhat přes přejezd...
|
|
troposfera36 |
|
(6.2.2020 18:24:25) Za lonsky rok zemrelo na prechodech ci prejezdech pres zeleznici cca 200 osob. VSICHNI si mysleli, ze maji situaci pod kontrolou. Tyto deti si pres trat budou behat zcela lehce, vzdyt se to muze, pani ucitelka to take dela.
|
Puma |
|
(6.2.2020 18:26:12) "Tyto deti si pres trat budou behat zcela lehce, vzdyt se to muze, pani ucitelka to take dela."
To je blbost. Udělaly by to tak tvoje děti?
|
troposfera36 |
|
(6.2.2020 18:33:16) Ja, ani ucitelky ze skolky ci skol s nimi pres zeleznicni prechody a prejezdy nikdy neprejizdeli ani neprebihali.
|
K_at |
|
(7.2.2020 6:10:54) Troposféra, já šla jednou přes přejezd. Není v tom místě kudy jinudy k místu určení. A i když nic neblikalo, závory nebyly, prostě klidovém stav, stejně jsme s kolegyní ty děti hnaly jak nadmutý kozy. Fuj.
|
|
|
|
|
Žžena |
|
(6.2.2020 20:05:08) Kroniko, ať už měly pokyn nebo ne, ty učitelky přecházely jako blbý krávy. Ne proto, že přešly. Ale podívala ses na to video? Vždyť si ty děcka ani nezorganizovaly (kde sakra už jinde dávám bacha na skupinku, než na přejezdu na červenou), mezi průchodem druhé a třetí ženské se po kolejích couralo 5 bezprizorních dětí. Ta třetí paní by fakt zasloužila pár facek.
|
|
|
TiNiWiNi |
|
(6.2.2020 18:03:46) před železničním přejezdem...od pověřeného.....ne od borca, co stojí u vlaku - co se tu snažíš obhájit????
|
|
|
|
libik |
|
(6.2.2020 17:55:22) Jasně, když tě bude čekovat osmileťák s výškou 120 cm, bez možnosti se rozhlédnout a slušně vyhodnotit provoz a uvidí , jak to jde pěkně přebehnout, je to čistě jeho odpovědnost, jestli vletí pod náklaďák.
|
Puma |
|
(6.2.2020 18:22:12) Má rodiče, kteří mu do jeho osmi let předávají zkušenosti, jdou příkladem a samozřejmě jsou za něj zodpovědní. I proto hodně rodičů nenechá osmileté dítě samotné ve světě, prostě ještě není připravené. Děti nejsou pitomý a nemají tendence napodobovat každého na potkání. Pud sebezáchovy u nich taky funguje. Kdyby to tak nebylo, padali by odmileťáci houfně pod auta a řidiči vjížděli běžně do kolejiště.
|
|
|
|
libik |
|
(6.2.2020 19:26:40) Jasně, kdekdo přechází mimo určená místa. Takhle vlezla známé pod tramvaj stařenka s výškou 143 cm, z vysoké tramvaje neviditelná. Přišla o život a řidička tramvaje je 6 let v soudním procesu, v těžkých depresích, bez práce. Nakonec možná půjde sedět.
Jo, kdybych napsala, že s klidem hodím vajgla na chodník, protože platím daně a vím, že se tam uklízí, takže je to jen takové rozumově pochopitelné porušení pravidel, to by byl jiný hukot.
|
|
|
|
|
Martina, 3 synové |
|
(7.2.2020 0:18:01) Jedna kolej, potřebuju stihnout vlak, vlak projel, jen těžko může jet další
Může jet velmi lehko. I na jedné koleji může jet jeden vlak za druhým nečekaně brzy. Ne třeba jako vlak, ale jako posunový díl. Z hlediska úrazu to vyjde nastejno.
|
|
|
Martina, 3 synové |
|
(7.2.2020 0:13:19) červená není absolutní (a už vůbec ne na dráze, tam to znamená stůj xx minut a pak jeď se zastavením na dohled)
Jen u oddílových návěstidel automatického bloku nebo automatického hradla - u odjezdových a vjezdových návěstidel rozhodně ne!
|
77kraska |
|
(7.2.2020 0:23:59) Martino, diky, ale je to na mne moc odborne, vubec neznam pojmy Tve profese :-(
|
Martina, 3 synové |
|
(7.2.2020 0:38:17) Přesně tak: jsem výpravčí, řeším problémy, o kterých nemáte ponětí, způsobem, který nepochopíte.
|
Kudla2 |
|
(7.2.2020 0:42:15) Martino,
v tom případě proč se vysiluješ tím, že o tom píšeš?
Psala jsi onehdá, že jsi mimořádně inteligentní, tak by snad neměl být problém vysvětlit SROZUMITELNĚ něco, s čím jsi důvěrně obeznámena, lidem, o kterých víš, že jsou laici?
|
Martina, 3 synové |
|
(7.2.2020 0:48:42) tak by snad neměl být problém vysvětlit SROZUMITELNĚ
Já to píšu velmi zjednodušeně. Kdybych ocitovala předpis, tak pochopíte leda spojky a předložky.
Ale na dráze (na rozdíl od silnice) je víc druhů návěstidel a návěst "Stůj" nemusí být ani červená, může být i modrá nebo i jiná, a každé návěstidlo platí pro jinou situaci.
Rozhodně to není tak, že kouknu na tříminutové video a vím, jak to bylo. Až z toho bude protokol a budeme to mít ve školení, tak to založím jako téma. Slibuju.
|
|
Eudo |
|
(7.2.2020 12:03:29) Nevim, co Martina vysvetluje, ze tomu nekdo nerozumi.
Martina pise uplne jasne, jak to funguje.
Krome toho nechapu, co je komu nejasnyho na tom, ze kdyz jsou zavory dole a cervena, ze se proste pres prechod nejde. A je vyborny, ze to video je uverejneny, aspon se snad nekdo zamysli nad tim, ze kdyz je prechod uzavren, tak je uzavren a nikdo nema "radit", ze muze druhej prebehnout.
Krome toho na tom videu je videt celkem jasne, ze se ty ucitelky vubec ani nedivaly, jestli neco z nejaky strany jede. Ta prvni se ohlidla - spis na deti nez na zeleznici - a dalsi mazaly pres. Mezitim mohlo neco dojet. Vlaky bejvaj rychlejsi, nez maly deti.
|
monam |
|
(7.2.2020 14:51:15) Ano, porušili předpisy, ale zase je jasné, že cestující je povinnen uposlechnout pokynů průvodčích dávaných k zajištění bezpečnosti a plynulosti přepravy (ZDr). A teď babo raď. Lze to interpretovat i tak, že nešli přes přejezd, ale přes trať na pokyn průvodčího.
Jaké pokyny průvodčích? Z toho videa žádná komunikace patrná není. Navíc nejde určitě o průvodčího, ale o výpravčího, pokud teda.
|
monam |
|
(7.2.2020 15:26:12) vážný, někdo gestikuloval. Vtipný. To použiju, až se mi to někdy bude hodit.
|
|
Marika Letní |
|
(7.2.2020 15:26:57) Vážný "na ně gestikuloval někdo z vlakové čety, ať nastoupí"
Jo to je dobrej fór.
|
|
monam |
|
(7.2.2020 15:42:09) jinak zrovna výpravčí by tam být měl, pokud nikdo jiný.
|
|
|
|
Martina, 3 synové |
|
(8.2.2020 16:12:16) Navíc nejde určitě o průvodčího, ale o výpravčího
Výpravčí tam není přítomen, stanice Řeporyje je řízena dálkově.
|
|
|
|
|
|
|
Martina, 3 synové |
|
(7.2.2020 0:42:41) je to na mne moc odborne
Strojvedoucí může jet podle rozhledu za návěstidlo s návěstí "Stůj" v případě, kdy je za ním rovná kolej. Jakmile je za ním nějaká výhybka, tak ne.
Strojvedoucí ta návěstidla rozezná. Běžný kolemjdoucí ne. A tak je to se vším.
|
|
|
|
|