caira (Vojta1/03,Mates11/04) |
|
(10.2.2020 14:20:19) Školu si vybrala sama? Píšeš: težší SŠ... to znamená co? Gymnázium? Průměrný intelekt, spíše dolní hranice - hmmm. Možná je toho na ni moc celkově, a nedává to. Souhlasím s holkama, že Čeština je základ (o angličtině si to opravdu nemyslím, je to pouze cizí jazyk). Zaměřila bych se prioritně i na doučování ČJ. v AJ jsou dobré konverzace s kamarády, nebo si najděte seriál s titulky a v AJ a koukejte.
|
Magdda |
|
(10.2.2020 14:26:22) Chemická průmyslovka.. já jsme jí říkala, ted v pololetí, at si podá přihlášku na učnák. Nechce..Ví, že když rupne, tak skončí na zbylém učnáku..Aleonamá pocit,že se jí to nemůže stát..to je to...
|
Magdda |
|
(10.2.2020 14:27:11) Na tuto školu chtěla...Dostala se na odvolání..tak tak..
|
Magdda |
|
(10.2.2020 14:31:34) Mám jedniné dítě..a nechci se dočkat toho, že mě bude jednou vyčítat, že jsem měla udělat to a to, aby měla maturu a nemusela dřít za pár korun..je tohle špatné uvažování z mé strany? Žijem 10 let sami(mám přítele), jsme na sebe závislé, víme že máme jen jedna druhou..
|
K_at |
|
(10.2.2020 14:41:08) Magda, no dopadne to tak, že ti dcera bude na krku až bůh ví do kdy. Tak si maturitu dodělá, až k tomu dojde ona. Není mimino, chápu tvé obavy, ale není v tvých silách udělat maturitu za ní. A čím dřív ona pochopí, že musí makat ONA, tím líp.
|
|
troposfera36 |
|
(10.2.2020 14:55:04) A co jsi ty a otec dcery profesne? Ze se tak branis pekarce ?
Psala jsi, ze je ji 16,5 roku. To by mela mit uz dost rozumu na to, aby pochopila, ze tudy cesta nevede. Mozna bych promluvila s ucitelem, ale chtit musi sama. Pokud by jeji vykony nemely zlepsujici se tendenci, nechala bych ji prestoupit na ucebni obor. Treba by Se tam take zalibilo. Takhle bych s ni promluvila. Naposledy.
|
Magdda |
|
(10.2.2020 15:14:02) já tu pekařku spíš plácla..já mám dvě maturity(ekonomka) a zdravka..Pracuji v nemocnici. otec má učňák..nemám nic proti učnáku, jen chci pro svoje dítě prostě to nejlepší a vím že s maturitou může získat lepší pracovní ohodnocení(což není jistota,ale vetší možnost..)Ona je holčička trochu náročná a proto vím, žes amlou výplatou bude trpět a já ji, ale přispívat nebudu.to taky ví..Pro ni by z učnáku v úvahu, tak přicházela aranžerka, je taková hračička...Ale tam by si musela dat tu přihlášku už ted, ale nechce..
|
Kristiána. |
|
(10.2.2020 15:19:02) Ještě mě nepadlo, a nemá nějakou nediagnostikovanou dys poruchu? Některé děti nejsou na ZŠ diagnostikovány a potom na SŠ se může problém projevit. Pětky v čj a aj tomu tak trochu vybízí.
|
Renka + 3 |
|
(10.2.2020 15:37:25) I kdyby měla nějakou poruchu učení (ale zakladatelka píše, že je líná se vůbec učit), tak na náročnější SŠ jí nejspíš řeknou, ať si najde vhodnější typ školy, mám zkušenosti z okolí. A je to pravda, proč by měl papír někomu zajistit vzdělání, na které nemá?
|
Alena |
|
(10.2.2020 15:43:52) " tak na náročnější SŠ jí nejspíš řeknou, ať si najde vhodnější typ školy, mám zkušenosti z okolí. A je to pravda, proč by měl papír někomu zajistit vzdělání, na které nemá?" To je prece nesmysl, jde o chemickou prumyslovku a dite ma probmlemy s jazyky. Ciste teoreticky (ja si teda myslim,ze na to kasle, ale dejme tomu), kdyby byla tezky dyslektik, muze mit potize prave v techto predmetech a neni duvod, aby kvuli dyslexii nemohla vystudovat klidne vysokou, s podstatou chemicke prumyslovky (s odbornymi predmety problemy nema) to nesouvisi.
"proč by měl papír někomu zajistit vzdělání, na které nemá?" fascinuje me, ze si stale lidi mysli, ze poradna da nekomu razitko a nekdo jiny mu k tomu prida diplom. Ne papir, nikomu vzdelani nezajistuje a papir se dava proto, aby se mohlo dite s poruchami uceni lepe vzdelavat.
|
Renka + 3 |
|
(10.2.2020 15:47:22) Aleno, já zase z okolí vidím, že pro ten papír leckdo běží, když dítěti něco nejde. Tady matka píše, že je dítě líné se naučit slovíčka z AJ nazpaměť a hned je návrh, že má poruchu učení. A v chemii nejsou věci, co se musí učit nazpaměť? Ani nevíme, jaké jsou ty ostatní známky, kromě těch předmětů, ze kterých propadá, jestli to nejsou čtyřky.
|
Kristiána. |
|
(10.2.2020 15:54:37) Jenže chemie je hodně o logice, má to své spojitosti, reakce se dají odvodit. Názvy chemických prvků slyší člověk kolem sebe, není to neznámé slovo. Ale anglická slovíčka je něco jiného, třeba je nemůže pořádně přečíst, je to pouze změť písmen, pro ni nedávající smysl. Možností je mnoho, jak se může dys porucha projevovat. Do poradny bych rozhodně zašla a to, že písmo má úpravné taky nic neříká o možné dys poruše, tím spíš jestli je výtvarně nadaná.
|
|
Alena |
|
(10.2.2020 16:03:42) "že pro ten papír leckdo běží, když dítěti něco nejde." a to rika co? ze poruchy uceni neexistujou? Ja netvrdim, ze dite ma poruchu uceni, nic o ni nevim, ale tohle pausalizujici odsuzovani "papiru" mi pripada jak z minulyho stoleti
|
Renka + 3 |
|
(10.2.2020 16:05:49) Nejspíš nerozumíš psanému textu.
|
|
|
|
|
|
Magdda |
|
(10.2.2020 15:52:22) Má dysortografii.Chodíme do poradny. Naposledy jsme byly než se podávaly přihlášky. Na papíru má napsaný stupeň číslo jedna, což je u v podstatě v pořádku. odtud vím i ten intelekt..Je fakt že trochu zakopanej pes může být v tom, že na zš měla úlevy díky dys a ty už nyní nemá a proto je to pro ni těžší..
|
troposfera36 |
|
(10.2.2020 15:58:05) ....... Na papíru má napsaný stupeň číslo jedna, což je u v podstatě v pořádku. odtud vím i ten intelekt.. Takze dysortographii nema.
A jak reaguje na to, kdyz ji reknes, ze pokud bude mit dve petky MUSI odejit ze skoly. Copak tohle nechape? Jak je na tom v jinych predmetech?
|
Magdda |
|
(10.2.2020 16:17:50) Měla ve druhé třídě diagnostkovanou dysortografii,která se věkem zlepšila..mám pocit, že tato dg je vrozená, jen se může postupně upravit a jedinec se s ní naučí žít..Ale nejsem si jista, zda jsem to napsala správně..Ve stresu se u ní dys projeví více(psáno od psycholožky), ale nestačí to na úlevy ve škole..Toť závěr laicky..Je fakt, že mě ani dceři tato psycholožka nesedla, ale nechcu strkat hlavu do písku a být zaujatá,že nám schválně nedala papír na úlevy..MMch,myslíte, že jemožné, že jí psycholožka udělala inteligenční testy,zjistila,že je na dolním pásmu průměru a na to konto si řekla(nebo maj příkaz z vyšších míst), tak toto dítko na střední školu jít nemá,to má jít na učnák,at se to pěkně vyselektuje a proto jí nenapíšu úlevy při přijímačkách a ve škole?? Měla 3 a o fous jí utekla trojka z chemie-tu měla za 4, ale to mně nevadí..Ta je opravdu těžká a za tento výsledek jsem ráda.
|
|
|
|
|
Renka + 3 |
|
(10.2.2020 15:41:10) "Ona je holčička trochu náročná a proto vím, žes malou výplatou bude trpět"
Tak když nemákne teď, tak ať si nabije ústa a trpí s malou výplatou, třeba mákne později. Já bych trvala na jednom, buď bude někde, kdekokliv, studovat nebo pracovat. Ve studiu dítě podpořím, ale musí chtít ono a teda učit se s dítětem, kterému je 17 let, to by mě vůbec nenapadlo, to ať radši studuje na toho pekaře nebo jde pracovat do Lidlu. Každý chceme pro své dítě to nejlepší, ale z mého hlediska to není o tom, že budu za dítě řešit jeho školu.
|
|
|
|
caira (Vojta1/03,Mates11/04) |
|
(10.2.2020 14:56:01) Tím spíš by na tebe mohla dát. Chemická je pěkný obor, má perspektivu. Co zkusit soukromé lekce z AJ? Slovíčka se prostě musí nadrtit, jak není talent je to v háji. Mám to doma, jazyky katastrofa. Zbytek výborný.
|
|
caira (Vojta1/03,Mates11/04) |
|
(10.2.2020 14:59:25) Není to špatné uvažování, jen je nepravdivé . Nikde není psáno, e tu maturitu nikdy mít nebude. A už vůbec není psáno, že jako dobrá pekařka vydělá méně než špatná chemička. Co by ONA chtěla? Zůstat na škole v kolektivu? Pak prostě MUSÍ makat a přes to nejede vlak. Já vždycky říkám: Já už maturitu mám, teď musíš makat Ty.
|
zvířevdíře |
|
(10.2.2020 15:14:11) "A už vůbec není psáno, že jako dobrá pekařka vydělá méně než špatná chemička."
Pro všechny, kdo plodí podobná doporučení: Asi by bylo dobré se podívat, za kolik dnes pracují pekařky a možná si tu práci i na jeden den vyzkoušet.
Pro zakladatelku: Myslím, že je správné, že ti na škole záleží. Dcera určitě není hloupá, když zvládá přírodovědné předměty a dohrabat se ke čtyřce z čj a aj není zas taková věda. Na Aj bych sehnala doučování, jinak bych zkoušela pozitivně motivovat, odměňovala každou slušnou známku, což je ve vašem případě i trojka. A hlavně dohlížet na to, aby se maximálně snažila nahrabat slušné známky za věci, kde záleží jen na snaze a ne na vědomostech - čtenářské deníky, referáty, domácí úkoly atd. - a s tím bych jí i pomáhala.
|
caira (Vojta1/03,Mates11/04) |
|
(10.2.2020 18:00:27) Tak s pekařinou to byl "příměr" (můžež dosadit jiné řemeslo... cukrářka se líbí víc?) Pokud nedodělá chemárnu, bude O. Pokud učňák, má aspoň něco. Mně se líbí, že zakladatelka si připouští, že dcera není zrovna na inteligenční špici a zvažuje, co je a co není dobré do budoucna. Zase na druhou stranu je fakt, že pokud je schopná dávat M,F,CH nejhůře za tři, blbá nebude a pak je učňák škoda.
|
|
|
|
|
troposfera36 |
|
(10.2.2020 16:59:37) Skolu si vybrala kvuli poctu kluku. O zadny zajem o obor Se ne jedna. Z chemie mela 4.
|
K_at |
|
(10.2.2020 17:00:30) Tropo, to psala matka? Myslím si, že to je fake. Troll.
|
troposfera36 |
|
(10.2.2020 17:01:07) Ano.
|
|
margotka78 alias shit-roller |
|
(10.2.2020 17:01:32) Přečti si. Já jsem se ptala na motivaci ke studiu na této škole. Protože mi přijde klíčová.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(10.2.2020 17:06:08) motivace důležitá je, zvlášť ta vnitřní, ale ze zkušenosti vím, že atmosféra školy je ještě mnohem důležitější, takže pohlídat a zjistit všechno, je jen jednu část
|
margotka78 alias shit-roller |
|
(10.2.2020 17:21:57) Ano, taky jsme to poznali. Když syn přestoupil na tu jinou sš. Dobré klima ve třídě, super kolektiv(to předtím na G nezažil), zájem o studium. Najednou byl mnohem víc v pohodě, chodí tam už 3. rok rád a jde mu to. Nu a protože je s ještě jedním spolužákem o 2 až 3 roky starší než zbytek třídy, tak tam platí oba s tím spolužákem za jakousi morální autoritu a třídní si je moc chválí. Když jsem byla u výchovné se na něco zeptat ohledně maturity a řekla jsem tam, že konečně máme školu, kam nechodím na rodičák v nervech a syn má podporující prostředí, tak byla poradkyně s kolegyní v kabinetě skoro dojatá.
|
|
Pam-pela |
|
(10.2.2020 17:33:52) Yuki, atmosfera skoly je raky motivace, nebo antimotivace. Jo a pokud to jde, je dobre vest s dcerou rozhovor, dialig, zajimat se, vedet o ni, jak co ma. Byt polokamaradka...leccos lze pak pochopit.
|
margotka78 alias shit-roller |
|
(10.2.2020 17:52:18) Souhlas. Já jsem si tehdy řekla, že sice kluk z jednoho předmětu propadá, ale když se ho kapelník z orchestru ze ZUŠky zeptal, jestli by náhodou nemohl jít 1. července hrát na nějaké obecní slavnosti bezvýznamné okolní obce, tak řekl, že půjde. Tak jsem si řekla, sakra vždyť je tak zodpovědnej, kdo by tohle udělal? Jinej by se třeba vymluvil, že jede pryč na prázdniny a nemůže. Lempla z něj nikdo dělat nebude! Takže si v pátek přebral vysvědčení s jednou koulí, v sobotu šel hrát, v pondělí jsme se dostavili do jiné školy, kde jsme s ředitelem domluvili přestup bez přijímacího řízení (což je možné, pokud nejde z devítky) a bylo. Tím chci říct, že je hrozně důležité v dítěti vidět to dobré, pomoci mu a zastat se ho v těžkých chvílích. Jinak syn už mi to asi stokrát vrátil svým chováním a přístupem. A myslím, že ani v té jiné škole na něj nemohou nadávat.
|
|
|
|
|
Magdda |
|
(10.2.2020 17:50:08) Nejsem troll a ani fake. Jsem matka od puberťačky, která si neví rady..A co je divného na tom, když si nevyhraněné dítě, které nemá páru o tom co chce dělat, vybere školu podle toho že je tam hodně kluků. Ví jen, že chce na střední a ne na učnák..Na učnáku je taky hodně kluků a tam nechce...
|
caira (Vojta1/03,Mates11/04) |
|
(10.2.2020 18:04:24) Náš synoveček vybíral NĚCO s maturitou. A protože je hooodně na holky, je na obchodní akademii, kde je jediný kluk ve třídě. Učení ho moc nebere, ale samice jo takže u něj vynikající
|
|
|
Alena |
|
(10.2.2020 18:48:12) Proc Kat? myslim, ze vybrat si skolu kvuli klukum, holkam, automatu na napoje, velke telocvicne, bazenu ci sousedovi je v tomhle veku normalni.
|
K_at |
|
(10.2.2020 18:51:29) Aleno, asi jo. Já už jsem paranoidní a za vším vidim Mrakovou. A pravda je, že si neumím představit vybírat si SŠ podle kluků.
|
Magdda |
|
(10.2.2020 19:12:47) ..protože ti není 16..proto si to neumíš představit...
|
K_at |
|
(10.2.2020 19:32:09) Hele, ale já se nenarodila 40+. 16 mi bylo taky.....
|
|
Ropucha + 2 |
|
(10.2.2020 19:58:21) V 16 si člověk snad nevybírá školu podle takhle nesmyslných kritérií... Vždyť v mém ročníku se v 17 maturovalo, pokud byl člověk narozený v létě. V 16 jsme pomalu vybírali VŠ.
K dotazu - čeština a angličtina budou úplně všude a všude v maturitním rozsahu, takže měnit SŠ za lehčí SŠ asi nemá smysl. Vysvětlila bych tedy dceři, že buď musí zamakat, nebo holt si vybrat učební obor. Se všemi souvislostmi, které to obnáší. Ať se samostatně rozhodne, za rok a půl bude dospělá.
|
K_at |
|
(10.2.2020 19:59:22) Ropucho, 👍
|
|
|
|
77kraska |
|
(10.2.2020 19:17:53) Kat, pockej, az budes pristi rok chodit s dcerou na DoD na strednich skolach...aspon tu moji hlavne zajimaly automaty, jidelna, telocvicna, jestli tam chodi nekdo znamy, jak jsou tam studenti obleceni....a jestli ucitele vypadali hodni
|
K_at |
|
(10.2.2020 19:31:27) 77, ale tak vybavenost školy je určitě dobrá otázka.
|
K_at |
|
(10.2.2020 19:58:53) Kruci, možná budu. Ale mladá má zatím tak jasnou představu, že dotazy na spolužáky a výbavě školy zatím nejsou vůbec. Ale samozřejmě může být za půl roku všechno jinak. Spíš si neumím představit, že jde kvůli kamarádce na školu, která ji jinak netankuje ...
|
troposfera36 |
|
(10.2.2020 22:02:09) Mne ne. Vzdyt ani to kresleni ji vlastne nebavi, protoze uz to nedela. Kdyby ji bavilo, chtela by to zkusit treba ted.
|
troposfera36 |
|
(10.2.2020 22:13:21) Neznam. Vychazim z toho, co tu jeji maminka pise.
Ja proste porad nedovedu pochopit, k cemu je dobre, aby vsichni meli maturitu. I nekdo, kdo ma intelekt na dolni hranici prumeru. Vzdyt to nedava smysl. A vubec to nemyslim ve zlem ( pokud by Se to tak jevilo).
|
|
|
Magdda |
|
(11.2.2020 11:00:00) ..ptala jsem se proč už nekreslí...řekla, že už ji to nebaví..na téhle škole je její nej kamarádka ze zš a ona už ví, že by jí to stejně nebavilo a ani neví čím by pak byla... S mladou jsem vše probrala.nic moc jsem z ní nedostala..ale zajdu do školy,promluvit s učiteli a když si do konce února nezlepší známky, tak dáme přihlášku na učňák..Ač nerada,tak souhlasila...
|
|
|
|
|
K_at |
|
(10.2.2020 20:09:16) Kruci, OT,ale Mrakova mě napadla z poznámek na téma "dcera je náročná a s ucnakem si nevydělá na své potřeby" a poznámce o výběru SŠ kvůli klukům. Oboje mi přijde .... divný.
|
|
|
|
Monty |
|
(10.2.2020 19:31:49) Sedmi, moje sestra šla na střední školu tam, kam šla její nejlepší kamarádka. Aby byly spolu. A bylo jí dost jedno, co je to za školu.
|
77kraska |
|
(10.2.2020 20:09:04) Monty, ano....driv meli lidi vselijake duvody pro vyber skoly
ale musim rict, ze v okresnim meste to bylo lehke...nejchytrejsi sli na gympl, trochu mene chytri na zdravku, ekonomku, prumyslovku...a ostatni na ucnak....v Praze jsou mraky skol a kdyz chces treba na obchodni akademii, tak mas na vyber vic nez deset
|
|
|
|
|
|
|
Pam-pela |
|
(10.2.2020 17:43:17) A ptala bych se, prosč je pro ni ten počet kluků ve třídě prioritní? Co jí chybí? Co tím sledovala?
|
Magdda |
|
(10.2.2020 17:51:41) Měla blbej kolektiv na základce. Holky děsný slepice..Nezapadla..chtěla do smíšené třídy..je jích půl holek a půl kluků.
|
|
Pam-pela |
|
(10.2.2020 19:56:57) Kruci, ale vždyť ano...naše holky i moje mamka si taky víc rozumí s druhým pohlavím. Sestra ženský kolektiv vyloženě nesnáší . Jenže pokud je to pro někoho kritérium pro výběr školy, pak třeba zjistí, že mě daný obor fakt nebaví a změní ji. Po prváku žádný problém, jde i přestoupit.
Já třeba jsem šla z osmičky na gympl, a protože mě to strašně nebavilo, přišlo mi to totiž úplně nanic, snažila jsem se na druhák přestoupit bu´d na zdrávku nebo do mateřinky. Nešlo to, bylo plno...a tak jsem ten pitomej gympl dodělala, no...bez smysluplnosti a nerada. Nakonec jsem ani nešla na vybranou nástavbu porodní asistentky, ale nechala jsem se přemluvit od třídní na další čtyřletou školu.
Kdyby to bývalo šlo, prostě bych šla na jinou školu po tom prváku střední, kde bych to vnímala jako smysluplnější. Někdo si zas vybere školu, protože je lehká. někdo protože tam jde kamarád/ka.
Ale jsou to věci, které bych mohla (pokud je dítě sdílné) vědět, pokud dítě propadá. A podle toho ho nasměrovat dál...třeba. Navést, rozebrat, pochopit. Jasně, že to dítě musí mít zájem i o tohle.
to jsou věci, kterýma jsme doma taky prošli, takže taky jsem s některým dítětem řešili.
|
|
|
|