Termix |
|
(3.5.2020 16:41:35) Kroniko, dospělí ve škole na děti nějak působí. Když budou mít pozitivní láskyplný přístup, půjde to. Kdybych měla být s dětmi od 8 do 16, připravila bych si rozvrh ve stylu ... od 8 do 8.30 si budeme povídat. Děti toho budou mít hodně, co budou chtít říct. Pak třeba po 30 minutách všechny možné matiky, češtiny, psaní, ... mezitím vždy třeba dvě písničky a diskotéka, prostě ať se děti protáhnou. A po obědě bych měla tvořivou část. Děti by si mohly samy vyrobit vlastní deskové hry. Samy mohou vyrobit svoji desku z papíru na Člověče, nezlob se. Vyrobit si třeba svoje pexeso. A pak hrát. Ani nemusí být děti u sebe. Můžou být dva metry od sebe., prostě házet můžou oba, figurky posouvá jeden. Můžu jim číst knihy. Můžete určitě přestěhovat hry a hračky z družiny. Víte to měsíc dopředu a můžete si prostudovat třeba pinterest a je tam spousty nápadů. Já bych dětem připravila na každý týden únikovou hru a děti by plněním úkolů otevíraly tajné komnaty. Mě by to bavilo. Ale klidně bych si donesla vlastní notebook. A třeba s dětmi vymyslela, že se podle youtube naučíme počítat do deseti ve dvaceti jazycích.
|
Lada2 |
|
(3.5.2020 16:46:23) Ve třídách se nemá zpívat a cvičit (jen nějaká uvolnovací cvičení) . Ne každý má doma notebook, já třeba ne. Ne každá třída má interativní tabuli. Televize a DVD jsou v družině, kam nesmíme jít To nepíšu jako stížnost, ale jen ilustruju tu pakárnu. Nevím , proč to nenechají normálně. Aspoň do té družiny kdyby děcka mohly.
|
Termix |
|
(3.5.2020 16:49:09) Na to je vyhláška, že se nemá zpívat? Protáhnout děti neznamená cvičit. A to jsme dělali na prvním stupni ve škole i my v době hlubokého socialismu, kde mě přeučovali psát pravou rukou.
|
Federika |
|
(3.5.2020 16:51:30) To je jak z Pyšný princezny, jak zdrhal švec do země krála Miroslava
|
|
Lada2 |
|
(3.5.2020 17:05:58) Tak diskotéka není protažení. Už na začátku Vojtěch mluvil o tom zpěvu, nesmí se zpívat ani v ZUŠce, příliš mnoho kapének.
|
Federika |
|
(3.5.2020 17:09:27) To se zase nesmí brát tak doslova. Diskotéka je protažení, když ho za protažení považuju. A zpívat byhc klidně zpívala.
|
Delete |
|
(3.5.2020 20:17:52) Federiko,
ale ve státních institucích pořád platí, že co není dovoleno, je zakázáno. A pokud je něco vysloveně zakázáno, tak prostě neexistuje to nedodržovat. Soukromá škola tohle může mít jinak, ale státní nesmí. Bagatelizováním problému na tom nic nezměníš. Pokyny byly vydané, školy jsou povinné je dodržet. Jediné, co je možné, pokud ředitel nazná, že je škola dodržet nemůže, tak stanoví kritéria a sníží počet dětí, které do školy budou smět a pokud ani to neprojde, tak školu neotevře. Tohle nevymýšlí učitelky, fakt ne.
|
Federika |
|
(3.5.2020 20:22:54) Ono e toho ale celkem dost dovoleno a než otevřou, povolí se možná další věci. I při respektování těch nařízení se dá učit, smysluplně. Minimálně se to dá zkusit. Pokud budu ale dopředu opovrhovat vším všechno shazovat a s despektem se vyjadřovat o tom "hlídání", tak to nepůjde.Já si třeba nemyslím,že se u nás ve škole nic nebude dodržovat, to si taky nedovolí.
|
|
|
|
Černá kronika |
|
(3.5.2020 17:10:53) Nikdo tady nechce připustit, že možnosti jsou hodně omezený. To dopoledne bude určitě snažší děti udržet v klidu, je jasně danný program - učení. Na odpoledne žádný instrukce jen nesmíš, nemůžeš, není dovoleno....
|
Černá kronika |
|
(3.5.2020 17:41:04) No kéž by. To se fakt může scházet 100 dětí bez roušek na tréninku? To jsem nezaznamenala. Tak to je potom celý tohle opatření pěkná fraška.
|
Federika |
|
(3.5.2020 17:41:47) Jo, od 11. 5. Bez roušek. A můžou být i závody.
|
Černá kronika |
|
(3.5.2020 17:50:57) Ty vole.... nic jinýho mě napadá napsat. Tak k čemu je celý to divadlo ve škole? Ať to otevřou za normálních podmínek a nechají doject do prázdnin v normálním režimu.
|
|
|
|
|
Termix |
|
(3.5.2020 19:28:23) Kroniko, nezlob se na mě, ale práce s dětmi vyžaduje kreativitu. V dnešní době googlu, pinterestu, ... máš měsíc čas se připravit. Ano, možnosti jsou omezené. Ve všech profesích momentálně lidé improvizují. S dětmi je takových krásných možností jak pracovat, ale opravdu se tam nemůžeš postavit stylem, že je vše zakázáno a nechceš tam být. Marné, marné, marné. Vždyť jeden týden můžete být piráti na lodi. Vyrábět pirátské věci. Druhý týden budete třeba Aladin. Můžete si ooravdu nachystat únikovou hru. Můžete být Harry Potter. Můžete letět do vesmíru a něco si povídat o planetách. Můžete se věnovat třeba králům. Staré řecké báje. Fakt si snad s dvacetipěti odpolední poradíš.
|
Federika |
|
(3.5.2020 19:30:31) Obzvlášť, když tam člověk přijde s absťákem po dětech, natěšenej na ně, ne?
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(3.5.2020 19:39:39) Termixi, já asi Kronice rozumím - nevím, kterou má třídu, ale já jsem na druhým stupni, já nechci učit první stupeň, protože si neumím úplně celý den hrát, nemusela jsem ani s mými dětmi, oni se chtěli věnovat knížkám, deskovkám, jako hodně malí vydrželi neskutečně dlouho u knížek, a mě pak ve škole překvapilo, že to nevydrží ani mnohem starší já nechci místo své práce hlídat děti na prvním stupni a vymýšlet jim hry, to neumím, fakt v tom dobrá nejsem a nebudu ale pokud mně někdo dá příkaz, že tam být musím, tak to budu muset nějak udělat, jenže to nebude ono, já neznám dětský hry, mě to nebavilo, ani když jsme z nouze půl roku měla družinu, prostě toto neumím já budu donekonečna vysvětlovat názvosloví kyselin, ale neumím si vymyslet odpoledne pro třeťáky
|
Termix |
|
(3.5.2020 19:45:10) Yuki, aktuálně se jedná o měsíc. A upřímně vždyť můžeš i třeťáky nadchnout k chemii. Pamatuju si, jak syna ve druhé třídě dlouhodobě suplovala biologářka. A děti úplně milovaly všechny ty kroužkovce a nevím co všechno.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(3.5.2020 19:54:25) Termixi, ne ze by to nešlo, říkám, když budu muset, nějak to udělám, ale neumím to, chci dělat svou práci, ne tady tuto a doufám, že nebudu muset
|
Kaipa |
|
(3.5.2020 20:00:08) Yuki, trošku dupání nožkou, ne? Chápu, že něco nechceš, ale tak je mimořádná situace, ne? Nějaké "oběti" musel přinést každý (ne, nesmět dočasně do kina, nosit roušku nebo "učit" třeťáky místo sedmáků není oběť.)
|
Yuki 00,03,07 |
|
(3.5.2020 20:04:15) kaipo, já píšu, proč se mi to nechce, samozřejmě druhým důvodem jsou rodiče 70+ v jednom domě, jak řekla moje maminka, jestli se to objeví v místě mojí školy, je to jasný, že to nejde nedostat
nebo budu pak doma muset nosit roušku, což je super představa
|
Kaipa |
|
(3.5.2020 20:09:13) Yuki, tak roušku snad jen při kontaktu a ten omezit, ne? Jasně, není to žádná hitparáda, ale co naděláme?
|
Yuki 00,03,07 |
|
(3.5.2020 20:13:36) Kaipo, vzhledem ke společným prostorám se toho opravdu bojím
|
Kaipa |
|
(3.5.2020 20:22:03) yuki, já tomu rozumím, každý máme strach o své blízké (koneckonců i strach o sebe je pochopitelný), ale psala jsi o společné pračce kdesi ve sklepě, to se dá logisticky ošéfovat.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(3.5.2020 20:25:48) kaipo, pračka je společný vybavení, tam jde o to, že se toho musíme i dotýkat, že prostě v případě nákazy nevím, jak to udělat, ale ty společný prostory jsou pořád, nejen ten sklep, kde se téměř nedá větrat a kam musíme, ale i veranda, chodba, a není to jak v paneláku, nemáme úplně oddělený byty dveřma, že by se šlo jenom kolem bytu, chodíme bytem našich k nám, je to neřešitelný, taťkovi je 72, mamce 75, to není úplně dobrý
|
Kaipa |
|
(3.5.2020 20:34:44) To je mazec, takovéhle spojené bydlení. V tom případě nevím. neplacené volno?
|
Yuki 00,03,07 |
|
(3.5.2020 20:36:51) jestli budu na neplaceném volnu, nehnu prstem ani pro distanční výuku, pochopitelně
|
|
|
|
|
|
|
|
Lída+2 |
|
(3.5.2020 20:05:22) Kaipa a pokud se v té třídě najde aspoň jeden takový jako můj syn. Což si myslím, že v každé třídě bude těch dětí víc. Strhne v zájmu i ten zbytek a Yuki bude mít vyhráno.
Můj syn zblbnul třídu tretaku do Titaniku na zbytek školní docházky.
Nadchnul je do Verneovky, protože to dokázal skvěle vyprávět.
Kladl chudákovi učitelce dorazy, že museli všichni počkat i dva dny než to zjistila. Ona by musela být minimálně inženýr stavební křížený se strojním a jaderný fyzik bk tumu.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(3.5.2020 20:11:38) Lído, možná měl tvůj syn štěstí na spolužáky, já mám bohužel zkušenost soud takovou, že se téměř vždycky najde někdo, kdo kazí jakýkoliv snahy učitele i dětí mít třídu ochotnou číst, poslouchat čtení víc než tři minuty a pak se tomu tématu věnovat, je to výhra a nezáleží ani na věku dětí
|
|
|
Lída+2 |
|
(4.5.2020 5:27:22) Jitys, samo, že to vím.
Mám hodně kamarádek učitelek,ale taky vím, že chtějí učit max. 15dětí, tak nyní se jim to 100% splní.Všechny svorně tvrdí, že je to paráda, že mají rádi, když nějaká ta viroza vyklidí půl třídy, protože jim se lépe učí.
A rozhodně vím, že třída o 15 lidech bude dělat menší bordel a nerozloží tolik výuku jako ta o 30 hlavách jak se tu píše. Pořád se tu nějak zapomíná, že se bude učit jen polovina třídy.
A opravdu nevím co je za takový problém zabavit 15 dětí, když na to jsou vzdělaný.
Jo syn měl právě tu výhodu, že jich bylo 13.
Já vím, že je to blbý příklad,ale syn byl loni na táboře, dostal na starost 12 dětí 6-7let (hodili ho do toho a plav, na nervy jsem z toho byla já, přišel mi na to mladý). Nepřidělili mu praktikanta(bylo jich málo a náš mladší závodila necítil se na to). Zvládnul to skvěle podle reakcí rodičů a vedoucích a hlavní, první dva dny z nich byl na prášky (šílel z výchovy rodičů ještě po 14dnech po táboře z něj lezli historky). A bez pedagogického vzdělání, bez roky praxe ve školství(dělal jen praktikanta na táboře) si s nima dokázal dnem a nocí hrát a večer před spaním jim číst. Což se blíží tomu odpoledni z kterého má strach většina. Navíc snad studovali, něco se učili, všechny tu mají roky praxe.
Ale když to nejde, tak to nejde.....jasně. To je to nejjednodušší.
Možná měl syn štěstí na kolektiv. Ale ve třídě měl 3 děti co potřebovali pomoci každé mělo min 2 DYS. Opravdu ta třída nebyla NIC extra, když se nad tím zamyslím, účitelka svatozář, že to s nima vydržela, hlavně se synem.(kamarádky by ho učit nechtěli ani omylem, pro ně byl šíleně zvědavé a štouravé dítě, naopak s účou soucítili)
A já bych si s nima klidně odpoledne chodila hrát, protože mám tolik podobných nápadů jako Termix. Protože by s nima šlo dělat spoustu věcí. Myslím si totiž to co ona, budou nadšené, že nejsou doma a budou rádi za všechno, na rozdíl od většiny tady.
A vím co dokáže jedinec ve třídě, mladší mel takovýho jednoho experta na 8G. Už tam dávno není, jako pár dalších. Třída se zmenšila na krásných 18ks a je to prý paráda.
manžel tu už 14dní vzpomíná jak se o žloutence(1979-80 si myslí, že to bylo) učili na směny, půlka ráno a druhá odpoledne. Jak to bylo s učitelkama si nepamatuje. Vzpomíná na to moc rád. Takže i to mě utvrzuje v tom,, že polovina třídy udělá svoje.
Zbytečně se ty děti tady démonizuí.
|
K_at |
|
(4.5.2020 7:10:51) Lído, já myslím, že polovinu veškerých obav tady dělá ta naprostá nejistota, co a jak bude.... Že se pravidla mění za pochodu. A velká změna musí být to, že najednou jde o x hodin s 1 partou dětí. Učitelé, hlavně ti 2.stupňoví, prostě jedou svoje hodiny napříč ročníky a navíc ještě v rámci svých předmětů. Teď mají před sebou vidinu několika hodin v nějaké třídě a s nějakými dětmi, a teď se na to připravuj.... I v té MŠ, když se supluje, se předávají informace a to víš, že jdeš k mrňouskům nebo ke starším. Teď máš něco s někým někde nějak. A každej normální člověk to cítí jako zodpovědnost a chceš, aby to šlapalo. Ale co vlastně má šlapat?
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(4.5.2020 7:18:50) Lído, připomínáš mi moji maminku, vždycky tvrdila, jak je to ve škole paráda, nikdy neučila, jak její kamarádka učitelka pořád říká, jak je to ve škole, a to ona by to tak neměla, protože ona jela párkrát s bráchovou třídou na výlet jako doprovod a ona si poradila jenže výlet a škola je opravdu rozdíl ty děti, který jsou ve škole nezvladatelný, jsou na výletě úplně v pohodě, ty děti, který cizího člověka poslechnou na slovo, na učitele kašlou
pak zažila první nezvladatelný dítě a teprve s tím jí došlo, že nejsou všechny stejný
Syn v 15 na táboře taky dostal skupinu malých, taky byl nadšený a oni z něho a taky tam měl ve škole nezvladatelný děti, to opravdu neznamená, že by ve škole byly ty děti stejný,
ale kdo ví, možná jsou učitelé neschopní, téměř všichni
když jsem svou absolutně nejhorší třídu viděla poprvé, na třídenním soustředění, tak jsem nevěřila, že je to nezvladatelná banda, kterou nikdo nechce učit, je to za trest, oni byli zlatí, pohoda, samý úsměv, mluvili docela rozumně, opravdu jsem neviděla nikoho, kdo by mohl dělat problémy Po týdnu ve škole jsem pochopila, že to nebude tak snadný, fakt to bylo hodně těžký a oddechli jsme si všichni, když odešli
mimochodem je fajn učit polovinu třídy, jen je blbý to pak s tou druhou polovinou dohánět, vlastně je to stejný, jako když můj muž jezdí týden dva z práce ve 4, s tím, že obchodní partneři mají dovolenou, většina kolegů taky, tak je v práci pohoda, stihne si přeskládat nábytek v kanceláři, no a pak jezdí měsíc domů v noci, protože to musí dohánět
stejně tak ta třída, pokud je malá, funguje úplně jinak, než když je polovina velké třídy, ono to asi nejde takto napsat, ale kdo učí, ví o čem píšu
a ne, opravdu nehledáme důvody, proč by něco nešlo, naopak Kronika si šla pro radu, to je přece v pořádku, a já jsem napsala, proč se mi do toho nechce, nikdo nepsal, že to nejde, psaly jsme, že to bude těžký, že to má spoustu pro veřejnost neviditelných problémů
ale to si jako učitelky nemůžeme dovolit
Na druhou stranu kdyby tu někdo napsal, jak něco ve škole zvládá, hned by byl za lempla, který se má dobře, to si moc nevybereme
|
K_at |
|
(4.5.2020 7:37:26) Yuki, taky jsem to chtěla napsat, že děti xy hodin zavřené ve třídě, nebo venku v prostoru, je dost rozdíl... Vono je to o tom, že člověk tuší, jaké eventuální průběhy mohou nastat a rád je předem má nějak promyšlené a předejde jim....
|
Yuki 00,03,07 |
|
(4.5.2020 7:40:41) kat, ono je to těžký, každý chodil do školy, každý ví, jak to dělat líp, a nikdo nevěří, že ty jeho hodný děti v kolektivu fungují úplně jinak, že se normální děti umí proměnit v neuvěřitelný čuňátka, ale jestli to tak není, kde se tyto děti ve škole berou?
|
|
|
|
|
|
|
|
Delete |
|
(3.5.2020 20:47:14) Kaipo,
jenže ono to nebude třeťáci místo sedmáků, ale třeťáci i sedmáci.
Mně je to fuk, já to tak mám i normálně, i když družinové aktivity fakt nemusím, ale asi ani nebudu muset, mě se bude týkat spíš to dopoledne, ale vím, jaký mají běžně druhostupňoví učitelé problém jít k těm malým i jen na hodinu suplovat.
Já zase nechci chodit k deváťákům. Naštěstí nebudu muset. Ale přeci to, když tady někdo napíše, že to nebo ono nechce, neznamená, že v reálu prostě nejde a neudělá, co se musí. Něco nechtít je legitimní. Jak to nakonec dopadne, je věc jiná.
|
Senedra |
|
(3.5.2020 20:57:08) Delete, já se jednou dostala do nějaké debaty, dotyčný mi říkal, že jsem přece vystudovaný pedagog, tak proč nechci učit jinou aprobaci ( navíc ta aprobace byla úplně mimo). No, tak jsem se ho zeptala, jestli by chtěl, aby mu srdce operoval třeba oční lékař... Doktor jako doktor, učitel jako učitel, že jo.
|
*Hany |
|
(3.5.2020 21:00:28) Pravda, stejné jako by srdce operoval očař nebo kamioňák řídil vlak. No a velkou výhodu bude mít ten, kdo vyfasuje "svoje" děti, které už zná a dokáže je zabavit.
Většina lidí si ani neumí představit, na co si rodiče dokážou stěžovat
|
monam |
|
(3.5.2020 21:12:08) no já nevím já vystudovala DPS na určitou humanitní aprobaci, ale kromě chemie bych asi supla dala.
|
|
. . |
|
(3.5.2020 21:20:12) Ty příměry doktor, řidič... mi přijdou mimo. Pokud se bavíme o práci s dětmi na 6 týdnů.
Pracovala jsem jako pedagog volného času dětí a mládeže (Dům dětí), pár týdnů jsem "vychovávala" v družině, učila jsem na prvním stupni i na druhém. Něco mi sedělo víc (mládež, starší děti), něco míň (nejmladší školáci), každé to mělo jiné plusy mínusy... každopádně se to dalo zvládnout i s pár semestry učitelství na matfyzu, tedy prakticky bez přípravy, jen s ochotou se tomu věnovat.
NIKDO nemůže čekat, že když pedagogové budou mít spousty hodin práce navíc a ještě "ne svojí", že ji budou odvádět nějak skvěle. Ale že člověk ochotný a schopný vůbec pracovat s dětmi zvládne i jinou věkovou skupinu, než kterou si vybral, to si myslím, že lze důvodně předpokládat.
|
*Hany |
|
(3.5.2020 21:28:04) "NIKDO nemůže čekat, že když pedagogové budou mít spousty hodin práce navíc a ještě "ne svojí", že ji budou odvádět nějak skvěle. Ale že člověk ochotný a schopný vůbec pracovat s dětmi zvládne i jinou věkovou skupinu, než kterou si vybral, to si myslím, že lze důvodně předpokládat. "
Jo, to by bylo fajn. Všem učitelům bych přála, aby to lidi brali takhle rozumně.
|
|
Delete |
|
(3.5.2020 21:35:07) "Ale že člověk ochotný a schopný vůbec pracovat s dětmi zvládne i jinou věkovou skupinu, než kterou si vybral, to si myslím, že lze důvodně předpokládat."
Ale proč by z toho měl skákat nadšením? Nikdo z nás tady nežřekl, že to nebude dělat (navíc se to tady většiny netýká), jen že to nebo ono nechceme.
A přesně, jak upozornila Kronika, doteď obzvlášť veřejnost ječela, když AP byl sám ve třídě s dětmi a najednou je zcela v pořádku, že má několik týdnů vykonávat plnohodnotně práci za vystudované pedagogy?
Nebo co inženýři s ped. minimem, co jeden týden ohrožují veškeré učitelstvo a v základní škole mají být maximálně jako oživení výuky pro nejstarší ročníky, a najednou se někdo diví, že někdo takový nechce 4 - 8 hodin denně hlídat prvňáčky?
To jsou zvraty.
|
. . |
|
(3.5.2020 21:50:55) Delete, reagovala jsem na příměr s očním lékařem místo chirurga. To pravdu prakticky nejde.
Chápu, že některý fyzikář druhého stupně bude z prvňáků v družině nešťastný.
Ale je to mimořádná situace. Napsat "nechci to dělat a ani to nejde, jelikož je to jako by řidič kamionu měl řídit lokomotivu" je dle mého prostě přepařený.
Popravdě u asistentky pedagoga, která nikdy neměla v úmyslu pracovat s celou skupinou dětí, chápu dotazy "co s nimi" docela dobře, i když jen jako výraz sdílení nervozity a obav z DOST jiné práce a pozice,
protože zdrojů her a jiných aktivit pro daný věk dětí jsou mraky, to nemá smysl efektivně hledat tu na rodině.
Má těch dětí tedy být maximálně 15?
|
Yuki 00,03,07 |
|
(3.5.2020 22:11:42) dvě tečky.., když už něco dáš do uvozovek, tak to opravdu zkopíruj, a nedávej dohromady dva úplně jiný příspěvky, víc to komentovat nechci, ale přečti si znovu, jak která část toho tebou citovaného vznikla a s čím co souviselo nedává se do jedné věty to, co někdo psal jako dvě reakce na dva příspěvky, úplně to pak mění smysl
|
. . |
|
(3.5.2020 22:21:35) Yuki, ok, mažu uvozovky. Ale diplomku tu nepíšu...
|
|
|
Delete |
|
(3.5.2020 22:55:16) To s tím řidičem kamionu a lokomotivy nebo doktorama bylo napsané jinak.
Je jedno, co tu která z nás napíše a dokonce i když každá z úplně jiné školy a jiného kraje napíšeme stejnou zkušenost. My všechny prostě jen nechceme, neumíme, vymlouváme se, hledáme problémy....
Tak jo.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(3.5.2020 23:34:21) delete, asi byla chyba, že to dala Kronika si povídání o škole, měla to dát do drbárny pro učitele
|
. . |
|
(3.5.2020 23:38:57) Yuki, pracovala jsem jako pedagog 11 let (část z toho jako učitelka), v drbárně bych reagovala úplně stejně.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(3.5.2020 23:48:29) .., úplně klidně zopakuju, že nejsem prvostupňový učitel, pokud po mně někdo bude chtít, abych hlídala první stupeň, budu je hlídat, co nejvíc budeme venku, když budeme uvnitř, budou mít k dispozici to, co bude ve třídě, já budu hlídat, aby si neublížili pokud to bude skupina, kde se bude dát třeba číst nebo dělat nějaká společná aktivita, můžeme to zkusit, pokud zájem nebude, tak ne, nutit nikoho nebudu že z toho nejsem nijak nadšená a nebudu se hlásit dobrovolně je jasný pokud bych měla hlídat, samozřejmě nebudu dělat distanční výuku, maximálně do 8 hodin pracovní doby v součtu pokud budu hlídat, příprava na to mi zabere maximálně čas do 8 hodin v součtu pokud budou děti jinak než v lavicích, budou mít roušku, pravidla podle MZ pokud se tak neumí napít, požádám Hrad o manuál, taky to neumím
|
. . |
|
(3.5.2020 23:53:47) Yuki, a proč mi to píšeš? Na tvoje příspěvky co jak (ne)chceš dělat jsem nereagovala ani jednou. Ty jsi žádné přirovnání nepsala, ne?
|
Yuki 00,03,07 |
|
(4.5.2020 0:00:49) .., já jsem psala o tom, že učit na prvním, nebo druhým stupni je jak řídit kamion, nebo lokomotivu je to podobný, ale ve všem jiný, nedá se říct, že kdo umí jedno, zvládne automaticky bez přípravy a zaučení to druhý, stejně tak nevíme, co čekat, jak to bude reagovat, kde tam co jak mají, jdeme do neznámého prostředí a sice je to na měsíc, ale je to velká neznámá
|
|
|
|
|
Okolík |
|
(3.5.2020 23:43:01) Yuki, myslím, že je to úplně jedno, ve které rubrice ta diskuse je ...
|
|
Delete |
|
(4.5.2020 0:08:17) Yuki,
je úplně jedno, kam to Kronika dala. Dostala by sodu kdekoliv, protože na to, kde je diskuze umístěná, kouká jen Roni. A ta na to má navíc svoje měřítka, takže by byla jen otázka času, než by se to někam přesunulo.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(4.5.2020 0:14:11) Del, já vím, ale tam by to možná bylo víc vidět jako dotaz na kolegyně
|
|
|
|
. . |
|
(3.5.2020 23:37:04) "To s tím řidičem kamionu a lokomotivy nebo doktorama bylo napsané" takto:
"... se jednou dostala do nějaké debaty, dotyčný mi říkal, že jsem přece vystudovaný pedagog, tak proč nechci učit jinou aprobaci ( navíc ta aprobace byla úplně mimo). No, tak jsem se ho zeptala, jestli by chtěl, aby mu srdce operoval třeba oční lékař... Doktor jako doktor, učitel jako učitel, že jo."
"Pravda, stejné jako by srdce operoval očař nebo kamioňák řídil vlak. "
A ty mi teď ocituj, kde jsem napsala, že vy všechny prostě jen nechcete, neumíte, vymlouvámte se, hledáte problémy...
Protože já chápu, že to bude složité, a psala jsem, že nikdo nemůže za těchto výjimečných okolností čekat nějakou kvalitu, jen prostě odmítám to přirovnání, protože je v kontextu 6 týdnů práce s dětmi nesmyslné.
Ano, pokud by šlo o trvalou výuku, může to dětem zničit život stejně jako zpackaná operace srdce nebo vlak mimo koleje, ale jde o přechodnou dobu, výjimečné opatření.
|
Delete |
|
(4.5.2020 0:40:43) Proč bych měla něco citovat? Já po tobě taky nechtěla citaci. Jen mi vadilo to překroucení do úplně jiného významu a evidentně nejen mně, ale i Yuki.
Taky jsem nikde nepsala, že tys řekla...
Celé to byl povzdech nad tím, v jakém duchu se diskuze na toto téma vedou a holt to bylo napojedné zrovna na tvůj příspěvek, protože tam byla ta lokomitiva s kamioňákem. Poslední kapka....
|
Černá kronika |
|
(4.5.2020 7:09:33) Hlavně jsem ale tu diskuzi založila já, takže od tématu se úplně odběhlo k mý neschopnosti, lenosti, nekreavitě, neochotě a já nevím, co ještě. Opravdových rad a typů tady padlo minimum. A těm pár, co mi rozumí, děkuju za podporu.
|
K_at |
|
(4.5.2020 7:28:38) Kroniko, měla bych v zásobě 1-2 nějaké výtvarné aktivity, nějaké hry - ať už pohybovky, tak i něco statického. A hlavně - ber to tak, že se uvidíte, popovídáte a dohodnete se, co a jak. Okoukneš děti, zázemí, kde budete a budeš chytřejší. Základem je - předvídat, kdo začíná dělat blbosti, toho včas zaměstnat. Uvidíš, jestli budete uvnitř, nebo venku. V tom případě křídy, švihadla, míč. Výhodou je, že to budou děti, který už jsou schopný přijít i s vlastními nápady na aktivity. Důležité pro tebe je mít pohotovostní "složku" s nápady - ale spousta věcí se ti 100% vyřeší sama to první odpoledne! Neboj se.
|
Jahala. |
|
(4.5.2020 8:00:48) Kronika, je to za tři týdny, karty a jiné karetní hry udělají strašně moc. Takže fakt teď pojede laminovačka týden intenzivně a budem laminovat pexesa a různé kariérní hry aby jsme je mohli půjčit do tříd. Pokud máte jednu družinu. Chtělo by to domluvit aspoň litr, za to je karetních her hodně.
|
|
|
Zufi. |
|
(4.5.2020 7:58:49) Kroniko, je to kruté, ale cos čekala...
|
|
|
|
|
|
|
monam |
|
(3.5.2020 21:51:17) Delete, sám mšmt upozorňuje, že nepůjde o plnohodnotnou výuku. O tu v principu ani jít nemůže. Konkrétně kronika řeší pár hodin po vyučování, nikoli vyučování jako takové. Tam bude z té 15členné grupy pár dětí. Kronika nepsala, do jaké třídy je u nich ve škole družiny, ale pokud má vyfasovat čtvrťáky (pokud si ji s někým nepletu) tak ti už asi raději dojedou domů nějak sami. Ani rodiče ještě vůbec nevědí, jak to bude. Holt všichni čekáme, jak se to vyvine.
|
Delete |
|
(3.5.2020 22:12:44) monam,
tak to, že nepůjde o plnohodnotnou výuku, já píšu od začátku, což se ale nelíbí Federice, protože u nich půjde, že jo. Ale v běžných školách ne, to víme.
Ale Kronice právě nejde o výuku, ale o to potom, což je leckdy mnohem horší. Já taky třeba jak umím děti zabavit učením, tak na tu mimoškolní pedagogogiku prostě nejsem. A kronika s ní navíc nemá žádnou zkušenost. Takže to, co se zdá navenek tak snadné, je pro mnohé to nejtěžší.
Mě taky od začátku děsí právě nejvíc to, že děti budeme buzerovat kvůli nesmyslným pravidlům (smysl by možná dávala, kdyby platila i jinde, za nesmyslné považuju to, že ve škole se nesmí děti potkat a míchat, ale mimo školu je to úplně jedno a tak), půlku běžných věcí nebudeme moct dělat, takže ani normálně učit, a že prostě budu na pět týdnů vymýšlet improvizovaný program. Já umím učit a konečně se dostávám i do fáze, kdy jsem schopná zaimprovizovat v běžné výuce (začátečník toho většinou schopný není a přípravy fakt mají smysl), aniž by to tu výuku rozbilo, ale zabavit děti něčím jiným mi prostě úplně nejde. A když navíc ani nevíš, jestli vůbec budeš mít ty svoje, nebo smíchanou skupinu (u nás určitě pravděpodobnější, ale záleží na tom, kolik jich nakonec půjde), tak člověk jako já nebo Kronika holt hledáme, co všechno by nás mohlo potkat a jak se na to připravit.
|
A. Andrs |
|
(3.5.2020 22:20:03) no ja si to neumim predstavit, jak zabavit deti nekolik hodin, neucit je a udrzet je v nejakem rezimu, vlastne jeste prisnejsim nez normalne, budou sedet v lavicich a nebudou se hybat a asi nebude znamkovani, to je dost divna kombinace
|
|
|
|
|
|
|
libik |
|
(3.5.2020 21:16:13) Senedero, jistěže je trochu problém, aby chemikář učil dějepis a naopak, nakonec angličtinářky, co se přerodily z ruštinářek, mnozí pamatují. Přesto si myslím, že to není stejné.
Nadstavba lékaře je dát člověku soucit a porozumění, to zvládne očař i srdcař stejně, u učitele je to obdobné. Speciální potřeby pak řeší specialisté, jenže jsme v době, kdy je všechno trochu jinak. V případě hromadných komplikovaných nákaz praděpodobně lůžka na oftalmologiích poslouží.
|
|
|
|
|
|
|
Černá kronika |
|
(3.5.2020 19:48:25) Já taky nejsem vychovatelka. Jsem asistentka pedagoga. Párkrát jsem ve družině zaskakovala, jenže to bylo za normálních podmínek a jednou za čas na jeden den. Zvládla jsem to, měla připravený nějaký tvoření, ale to je asi tak všechno. Nemám přípravy,nemám zásobu her a aktivit a nemám ani nepřímou činnost, abych si hry a aktivity připravila. Mě fascinuje, jak celou dobu zdůrazňujou, jak asistent nesmí učit, nesmí být ve družině a hlavně nesmí být sám s dětmi a najednou bude dělat dopolední vyuku i odpolední družinu. Jo, je to výzva.
|
Kaipa |
|
(3.5.2020 19:56:26) Kroniko, přijde mi to, jako kdyby prodavačka obuvi neuměla prodávat v textilu. Jasně, kdyby byla v železářství, asi by tak fundovaně neporadila, ale zřejmě by to taky zvládla. A za této mimořádné situace by jen blázen prskal, že to není na 100 %. Ty fakt jen hledáš, proč to a to nejde. Prostě se ti nechce. Možná se pletu a není to tak, ale působí to tak.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(3.5.2020 20:01:10) ona se určitě i ta prodavačka z obuvi bude muset v tom textilu napřed zaučit, nejspíš ji nenechají hned první den samotnou v obchodě, kde v životě nebyla, a stejně zmatená bude i ta asistentka nebo učitelka druhýho stupně, nezná děcka, nezná hry, neví, co kde najde, akorát tak bude sama, a bude za ty děti mít zodpovědnost, žádná sranda to nebude
|
|
Černá kronika |
|
(3.5.2020 20:36:00) Kaipo, já tady hledám typy a zkušenosti na odpolední zabavení dětí. Fakt nemám pocit, že říkám, že nechci a hledám, proč to nejde. A že tady píšu, že nejsem vychovatelka, ale jen AP bez zkušeností, tak to je jen tak pro informaci, proč zřejmě tápu a nemám tolik nápadu a nejsem kreativní, jak tady taky padlo.
|
|
|
|
Půlka psa |
|
(3.5.2020 20:00:25) Kroniko, předpokládám, že tam půjdou děti, jejichž rodiče potřebují do práce. Je to krizovka a nemyslím, že budou lidi prskat ohledně kvality programu v družině. Budou rádi, že to v rámci možností i v mimořádné situaci aspoň nějak funguje.
|
Senedra |
|
(3.5.2020 20:54:24) Půlko, ráda bych měla tvůj optimismus...
Obávám se, že do školy jako první nakráčí děti, které " se už doma nudí" a jejich rodiče budou prskat, když všechno nebude na 100% dle jejich představ - uznávám, takových rodičů je naprosté minimum, tak dva, tři ve třídě, ale věř mi, že stačí...
A jako se vším - stačí jeden prudič na 14 rozumných a náladu ti dokáže otrávit.
|
|
|
|
Lída+2 |
|
(3.5.2020 19:52:11) Yuki, můj starší syn by byl nadšený. Jeho třídní má doteď nezapomenutelný zážitky na jeho dotazy právě v této třídě musela nastudovat výrobu nafty z ropy a podobně. Úplně je to nadchlo nakonec všechny. Jen na rodicaku:" pani Y nemyslala jsem si, že budu ještě potřebovat kdy chemické znalosti" " váš syn má záludné dotazy a ještě vic toho ví nicim se oblbnout nenechá"
Takže přednášky pobobneho rázu jim rozhodně zpříjemňuješ den.
Oni v tomto roce začali s různými látkami a věř, že to bude zajímat i ty co budeš mít.
Zkus to. Připravit si tyhle věci kolem nich.
|
|
K_at |
|
(3.5.2020 20:15:45) Yuki, pokud k tomu budeš mít i nějaký opakování, výukový hry atd, tak jedině dobře. Prostě udělej to tak, jak je to smysluplné i pro tebe. Ty děti budou happy už jen proto, že se vidí. Určitě budou rady něco montovat, výtvarničit, stavět. Jinak musím říct, že mě fascinuje, jak asistenti normálně nesmí nic a teď budou plnohodnotný hlídači a volnočasoví pedag. To jen k tomu, co tu psala Kronika.
|
|
Jahala. |
|
(3.5.2020 20:47:07) Yuki, tak jestli budeš muset a chceš chemii, tady kniha, Četla jsem ji třeťákum a docela se jim líbila.
|
Jahala. |
|
(3.5.2020 21:16:10) Je nedala jde tu knihu https://www.databazeknih.cz/knihy/poplach-v-tabulkove-300090
|
|
|
|
|