Kaliope X |
|
(26.5.2020 8:53:06) Taky mám 13 letého jedináčka. Oba jsme po celou dobu chodili do práce, jen ne na celý týden, ale to už opět dávno neplatí. Dítko zvládá školu samo a bez problémů, ale v některých předmětech to rozhodně není plnohodnotné. Pro její vysněné povolání se bohužel jedná o předměty, které se na vyšším gymplu neopakují, ale pokračuje se, plus nemá první jazyk angličtinu. Online výuka jí nevyhovuje, má radši a přijde ji přínosnější pobyt ve škole. Online sociální kontakt ji nestačil od samého začátku. Jsem ráda, že už má nekrácené tréninky a aspoň tam má kontakt. Už se družila i se spolužáky. Pořád je to ale pro ni málo. Od samého začátku se sama vykopávala denně aspoň na hodinku ven, ale bez kontaktu to nebylo ono. Včera nadšeně přivítala oznámení, že by se letos snad ještě do školy dostala. Nudí se tak, že některé domácí práce vykonává dobrovolně a bez řečí, ale to je dost malý bonus.
|
Lúthien |
|
(26.5.2020 8:56:36) JJ, našeho zachránil náš pes, s ním prostě musel ven dopoledne hodinku, odpoledne hodinku a hned měl pohyb na čerstvém vzduchu... Ale zase šel se psem SÁM, byl rád, když se náhodně potkal s nějakým jiným pejskařem a alespoň na chvíli prohodili pár slov...
|
|
A. Andrs |
|
(26.5.2020 8:59:30) ve skole se ty deti totiz neuci jenom od ucitele, ale taky od ostatnich deti, mozna je to 50 na 50, ucitel se zepta jednoho, ten odpovi a cele tride se to zapise do mozku, ucit se sam nebo jenom s ucitelem online je daleko obtiznejsi
|
Renka + 3 |
|
(26.5.2020 10:12:54) ToAR, jenže to se doma vykompenzuje, že k zadanému tématu děti koukají na různá videa, nakonec vědí víc, než by se dověděly v té škole. A i z jiných úhlů pohledu. A při online výuce taky mají možnost vzájemné komunikace a otázek. Při výkladu tedy musejí mít vypnutý mikrofon, protože se přenášely hrozné šumy, vazby a rušivé zvuky z domácností, ale pak je společná diskuze.
Z pohledu mých dětí je učení doma mnohem efektivnější, protože jim odpadají rušivé vjemy ve škole. Kromě toho, co uvádíš, totiž ve škole někdo vyrušuje, jiný smrká, šoupe židlí, něco se řeší, co s učivem nesouvisí. To vše moje děti s ADHD hrozně unavuje, přitom, když jsou doma na distanční výuce mají kapacitu zvládnou víc učiva do větší hloubky.
|
Alena |
|
(26.5.2020 10:24:45) Jasne, ze doma dite udela vic teorie -pokud je motivovane ci zodpovedne. Ale to je prece jen jeden ze skolnich ucelu, dobra skola dava nasobne vic v oblasti socialni, komunikacni, osobnostni. Pokud si neumime predstavit skolu jinak nez jako znalost druhu lisejniku ci vedlejsi vety podminkove, opravdu nema smysl tam chodit.
|
|
Federika |
|
(26.5.2020 10:46:35) Aleno, přesně. Pokud by škola měla nabízet jen informace, tak se můžu úplně vykašlat na hledání "dobrých škol" pro děti. Protože ty informace nějakým způsobem dostane kdekoli. A nejde zdaleka jen o ty "sociální kontakty" v tom smyslu,že se stýká se spolužáky. Jde o to, že dobrá škola nabízí určitou cestu získávání těch informací, nabývání schopností, jde o to žití školy, o přidanou hodnotu. Zdaleka ne jen o to, jestli se naučí nějakou látku.
|
Vaitea |
|
(26.5.2020 10:54:46) "Jde o to, že dobrá škola nabízí určitou cestu získávání těch informací, nabývání schopností, jde o to žití školy, o přidanou hodnotu."
Zaráží mě, kolika dětem škola nechybí, jako efektivnější mají současný způsob výuky, lépe jim vyhovuje. Nevím, mě by to varovalo, že chodí do ...nevím rozhodně divný školy.
|
Renka + 3 |
|
(26.5.2020 11:04:37) Vaiteo, moje děti chodí do dobré školy, rozhodně není divná. Klasický gympl, jediný, kam jedou spoje. Jsou tam rády, mají rády spolužáky. Ale během dne prostě není čas na bližší kontakty. Vždyť jen sedí v lavicích, o přestávce se stěhují, komunikace je víceméně řízená. Pak jedou všem spoje, takže všichni jsou na nádraží a pak se spojí online doma.
Dcera má na Garminech měření stresu. A ukazovala mi, jak výrazný rozdíl je, když má distanční výuku oproti tomu, kdy se chodilo do školy.
Přitom je extrovert. Ale taky ADHD, v tomto období už bývá vyčerpaná. Je to sova, potřebuje si ráno přispat, což v běžném režimu nejde. Přece neexistuje jeden mustr na to, co člověku vyhovuje. Neznamená to, že má špatnou školu. Ale jako vybírat si nemůžeme, což je dané místem, kde bydlíme.
|
Vaitea |
|
(26.5.2020 11:14:56) "Dcera má na Garminech měření stresu. A ukazovala mi, jak výrazný rozdíl je, když má distanční výuku oproti tomu, kdy se chodilo do školy."
Škola, kdy má dítě při prezenční výuce vysokou hladinu stresu, podle mě není dobrá.
|
Renka + 3 |
|
(26.5.2020 11:16:30) Stres je ranní vstávání, cesta do školy, málo času během přestávek apod. Samozřejmě i to zkoušení, ale to se prostě s těmito věcmi nasčítá. Ona je perfekcionistka, to je vrozená vlastnost, takže chce mít všechno dokonalé. Doma k tomu má prostor.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(26.5.2020 11:18:21)
Renko, jo, přesně :)
|
|
Ropucha + 2 |
|
(26.5.2020 11:33:13) Renko, to, co popisuješ, je stresující i pro neperfekcionistu. Velmi výstižně to popisuje Půlka psa, přesně takhle vnímáme rozdíly v režimech u nás doma. Já jsem tedy vděčná za některé dny v týdnu, kdy se musím dostavit na pracoviště, protože při trvalém pobytu doma se mi rozvolňuje disciplína do neúnosných rozměrů a také mi chybí živá spolupráce s lidmi, která k mé práci patří. Ale denně od časného rána do pozdního odpoledne na žádném pracovišti být netoužím a moje studující děti také ne.
|
Půlka psa |
|
(26.5.2020 11:41:56) Do té práce standardně denně chodím, ale doma je to pohodlnější a ne, že ne. To by v té škole museli mít lunapark, aby našim smráďatům nedošlo, že v pyžamu je pohodlněji.
|
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(26.5.2020 11:17:18) Vaiteo, stres může být už z toho, že musí ráno vstát, stihnout autobus, být ve škole, kde hrozí hodnocení, testy, zkoušení, je tam hluk, třeba můj extrovert, ale nadaný a AS, hluk absolutně nezvládá, on má problém i s vysavačem :) a pak to, že musí děcka podávat výkony i po škole, že jsou málo vyspaný, to všechno ten stres zvyšuje a vůbec to nemusí být špatnou školou
|
Vaitea |
|
(26.5.2020 11:21:30) Yuki, až na tu dopravu, jsou všechny uvedené stresory vyvolané systémem výuky na té škole.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(26.5.2020 11:25:38) Vaiteo, a to je právě teď ideální doba pro prosazení změn, já jako učitel bych měnila všechno, škola mě brzdí, a to jsem na škole, kde si téměř cokoliv můžu zkusit, vedení mi v tom nebrání, akorát mě tak úplně nepodporuje, pro děcka je pak matoucí, že to jeden dva učitelé chtějí jinak než ostatní. to není dobrý. Ale teď všichni rodiče vidí, jak to funguje, co je kde špatně, je prostor pro diskusi o změně školství, moha by to být ohromná změna, která by vzešla z diskuse škol a rodičů, takže všechny strany, a to včetně starších dětí, mohlo by to fungovat jako kompromis, který by co nejvíc vyhovoval všem jenže se obávám, že to zase zajde, protože lidi chtějí, aby seto už hlavně všechno vrátilo do starých kolejí, a to včetně školy
|
|
Alena |
|
(26.5.2020 12:22:22) "až na tu dopravu, jsou všechny uvedené stresory vyvolané systémem výuky na té škole." ano, vaiteo. Zkracene prestavky? Neustale stehovani? co to jako je? Vazne existuji skoly, kde se toto nedeje, cas v hodinach se nezabiji ustnim zkousenim a deti nejsou vydesene z hodnoceni. Perfekcionalisti to budou mit tezke vzdycky uz sami se sebou.
|
|
|
|
|
Ropucha + 2 |
|
(26.5.2020 11:16:07) My jsme si mohli vybrat gymnázium velmi pečlivě ve městě, kde je jich několik a v okolí další. Přesto jsou potomci rádi, že nemusí každé ráno za kuropění někam běžet a celý den jet podle pevného řádu zavření ve školní budově. Studovat z domova je pro ně každopádně méně stresující režim. Kdyby probíhaly konzultace a přednášky pár hodin týdně, byl by to pro ně ideál. Kamarády ze školy mají, kolem školy funguje celá komunita s přesahem do dalších zájmových skupin, vůbec si neumím představit, že by tuto síť lidí kolem sebe neměli.
|
Renka + 3 |
|
(26.5.2020 11:19:31) "Kdyby probíhaly konzultace a přednášky pár hodin týdně, byl by to pro ně ideál."
Přesně tak, to samé u nás.
|
Evelyn1968,2děti |
|
(26.5.2020 13:02:56) Našim dětem na škole nejvíc vadilo to brzké vstávání, škoda, že to nejede na směny, já jako pedagod bych klidně chodila na odpolení
|
Ropucha + 2 |
|
(26.5.2020 13:09:01) Evelyn, jojo, u nás stejně, osmá ranní je zabiják. Od devíti nebo od desíti už je člověku úplně jinak na světě
|
|
|
|
|
Kačeřice |
|
(26.5.2020 12:36:20) "Dcera má na Garminech měření stresu. A ukazovala mi, jak výrazný rozdíl je, když má distanční výuku oproti tomu, kdy se chodilo do školy"
Renko, vzhledem k tomu, že stres na Garminech je hodnocen podle srdečního tepu, tak je jasný, že pokud dcera chodí do školy, přesouvá se ve škole a podobně, tak ta hodnota stresu bude vyšší než když je doma. Já mám podle hodibek největší stres těsně po běhu, protože při měřené aktivitě se to nehodnotí, ale než mi po sportu klesne tepovka, tak jsem "ve stresu"
|
|
|
Půlka psa |
|
(26.5.2020 11:05:45) "Zaráží mě, kolika dětem škola nechybí, jako efektivnější mají současný způsob výuky, lépe jim vyhovuje. Nevím, mě by to varovalo, že chodí do ...nevím rozhodně divný školy."
Mně zase přijde divný, že je tolik cílevědomých dětí, co preferují školní režim, vstávání a dojíždění a dětí, co bez školní výuky nemají kontakt s vrstevníky. Chápu, že rodiče mohou mít pocit, že se ty děti dost nenaučí, ale že jsou děti, takhle uvažují do budoucna, to mě mate.
Kdyby mi v jejich věku dali možnost do školy nechodit, dělat školu doma a ve zbylém čase se vídat s kamarády, tak si určitě nevyberu sezení od osmi na prezenční výuce. Přitom škola divná 100% nebyla a spolužáci byli fajn, ale doma by to bylo pohodlnější a se spolužáky bych se mohla vídat taky.
|
Federika |
|
(26.5.2020 11:09:16) Půlko, mně třeba zdaleka nejde jen o kontakt s vrstevníky a o informace, o výuku, kterou dítě má ve škole. Kvůli tomu bych se fakt nepřetrhla hledat nejlepší školy. Mně jde o tu cestu, o způsob nabývání informací, o týmovou práci,která v dobrých školách převažuje nad prací individuální, o mimoškolní život-a to všechno je v případě dobré školy nenahraditelné, doma.
|
Renka + 3 |
|
(26.5.2020 11:15:10) Federiko, moje děti prošly vesnickou malotřídkou, byla to škola rodinného typu, malá útulná, spojená s mateřskou školou, ze které se vlastně přesunuly do vedlejší budovy. Jako odchovanec klasické velké sídlištní základky jsem jim záviděla, byla to taková škola hrou. Ale jak někdo ještě dnes zmíní týmovou práci, dokáže je to naštvat. To jediné nesnášely, ale až tak, že u nejmladšího jsme to řešili u ředitele.
Pěkná je vize, že se vytvoří tým, který bude společně plnit projekty. Ale jak se namíchají děti do týmu a jsou tam ty, co práci ignorují a jen se vezou a hodnotí se pak práce celého týmu. V pracovním kolektivu by ty jedince vyrazili, ve škole ho nevyhodí a on jim pak celou práci zničí. Všechny moje děti tyhle týmové práce nesnášely.
|
Federika |
|
(26.5.2020 11:20:53) Týmová práce je základ pro jejich budoucí práci, spousta škol přechází hlavně na týmovou práci. Naučí se tam mnohem víc, tedy věci důležité pro využití v budoucnu. Hlavně školy můžou fungovat úplně jinak než "sedět a vstřebávat informace".
|
Vaitea |
|
(26.5.2020 11:25:52) "Týmová práce je základ pro jejich budoucí práci"
děti se ve škole také učí před ostatními obhájit svůj pohled na věc/ názorúdiskutovat - míněno nikoliv jen o přestvce. Prezentovat svoji samostatnou práci, myslím verbálně.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(26.5.2020 11:31:37) Vaiteo děti se ve škole také učí před ostatními obhájit svůj pohled na věc/ názorúdiskutovat - míněno nikoliv jen o přestvce. Prezentovat svoji samostatnou práci, myslím verbálně.
to by být mělo, ale dokud se nesníží množství učiva, dokud neprojde ta redukce obsahu, tk na to není čas já redukuju co se dá, ale s blbým pocitem, že toho nestíháme udělat tolik, jenže jak chceš děcka nechat na něco přijít, když to dlouho trvá, obhájit ještě dýl, když musíš za hodinu zvládnout nějakou celou kapitolu? ¨všechno je to nastavený časově na to,k že děcka ty informace přijmou, že jim to někdo řekne, ne že na to budou přicházet
kvůli tomu by to chtělo právě ty diskuse o školství, aby se učivo zredukovalo a nahradilo týmovou prací, která mimochodem není ani pro každý děcko ideální, některý jsou opravdu individualisti a nic s tím nenaděláme¨ stejně tak hodnocení, dát trojku je záležitost na vteřinu, slovní hodnocení zabere víc a sebehodnocení a vrstevnické hodnocení je na dlouho, to všechno je potřeba změnit
jde to, ale musíme na to mít prostor
|
Renka + 3 |
|
(26.5.2020 11:40:39) Pokud ve škole zadávat týmovou práci, tak ať si děti složí ty týmy samy. Jenže otázka je, co bude s týmem, kdy se sejdou ti, kteří na to kašlou a neplní zadané úkoly. Takový tým by leda potřeboval dospělého, který je povede a bude motivovat, protože nechat to na dětech je nejlepší způsob, jak ty děti otrávit.
U nás snahu měli propojit všechny ročníky napříč. Takže se tým skládal z dětí 1.-5. třídy, mělo to být rovnoměrně rozdělené. Děti měly nějaké úkoly, co měly být v jejich silách. Zní to ideálně, ale nefungovalo to.
Co si tak pamatuji, nefungovala nám týmová práce ani na VŠ, z pěti jsme pracovali 2. Nebo ti ostatní něco udělali, v takové "kvalitě", ve které bych to nikdy neodevzdala. Takže jsme s tou druhou kolegyní práce předělávaly, protože hodnocení bylo za projekt jako takový. Takže já bych ty školní týmové projekty tak nevyzdvihovala.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(26.5.2020 12:06:26) Renko, ono rozdělit třídu opravdu dobře na týmovou práci není tak snadný, nechat je podle nich úplně nejde, zbývali by ti, koho nikdo nechce, někteří by sami nechtěli, nedá se to nechat úplně volně, taky je potřeba rozvrstvit výkonnostně, pokaždé jinak, to sami neudělají
|
Alena |
|
(26.5.2020 12:18:06) ano Yuki, neni to "udelejte is skupinky" .
|
|
|
|
|
libik |
|
(26.5.2020 11:34:16) Vaiteo, ty si fakt neumíš představit normální dítě z normální školy, které "ještě radši nejde"? (s vědomím, že jednou půjde)
|
|
Žžena |
|
(26.5.2020 11:47:25) Děti se ve škole neučí týmovou práci. Učí se, že práce v týmu, když je blbě vedená (což ve škole často je) znamená, že někdo maká a někdo se veze, kdo chce slušné hodnocení, musí to oddřít sám, a neexistuje dovolání. Dobře fungující týmová práce ve škole je fuška a jen tak se nevidí.
|
Federika |
|
(26.5.2020 11:52:04) U syna probíhá týmová práce tak, že jeden pobízí druhýho a celkově dojdou vždycky k daleko lepšímu výsledku, než kdyby nad něčím pracovali sami. Navíc ta zkušenost a společné zážitky jsou nenahraditelné. To je fuk,pro mě prostě škola zdaleka neznamená jen výuku a informace, kvůli tomu fakt dítě do školy nemusí.
|
Renka + 3 |
|
(26.5.2020 13:24:11) Federiko, u tvého syna ve škole jsou ale úplně jinak motivované děti než na běžné základce. Tady prostě holčička druhačka má přinést 5 rostlin do herbáře, celou dobu nepřinese nic a v den odevzdání projektu buď pokrčí rameny, že nemá nebo na lavici vysype mokré natrhané listí. A hodnocení projektu je společné. Fakt super pro motivaci dětí.
A moje zkušenosti. Já mám nějaké standardy, jak má práce vypadat, nejen obsahově, ale i zpracováním. A některým lidem prostě stačí něco v rychlosti splácat, nejlépe odněkud opsat, co nemá hlavu ani patu. Hlavně, když to bude alespoň za tři. A pak to odevzdejte jako tým, že.
Nedá se to vůbec srovnat s prací v pracovním týmu, kde ten, co nebude makat, neobstojí. Těm ve škole je to jedno. OK, motivovaným žákům na výběrovém gymnáziu to asi jedno není, v tom je ten rozdíl.
|
Federika |
|
(26.5.2020 13:28:33) Jo, Renko, tak tohle není týmová práce. A je to demotivační, to určitě.
|
|
|
|
Inka ..|-.|-.-|.- |
|
(26.5.2020 12:01:59) Já jsem to úpně nesnášela.
|
|
Alena |
|
(26.5.2020 12:17:17) Takn ze nekde uci tymove, neznamena ze uci dobre tymove.
|
|
|
|
Renka + 3 |
|
(26.5.2020 11:26:00) V práci ale lemply vyhodí.
Já si vždycky vzpomenu, jak jsme na střední škole jeli na brambory. Nemohli jsme si vybrat tým, šlo to podle abecedy. Takže jsem sbírala se největšími třídními lemply, co to bojkotovali, házeli po sobě brambory a dělali kraviny. Připadala jsem si jako debil, jediná jsem sbírala. Když nám dávali po skončení brigády peníze, dostali jsme zlomek toho, co ostatní, učitelka říkala, vím, že za to nemůžeš, měla jsi prostě smůlu.
Podobně to vyfasoval syn, kdy byl vedoucí týmu a dostal děti, které neplnily úkoly a pak za to byla hodnocená celá skupina. Není to to samé, co v práci, tam by ti lemplové prostě letěli.
Případně bych z takového týmu, kde pracuji jen sama, odešla já. Ve škole ta možnost jaksi není.
|
|
Ropucha + 2 |
|
(26.5.2020 11:39:00) Týmové spolupráci učí i sport nebo skauting, měla by to učit i rodina. Nemusí to být škola.
|
|
|
|
Kaliope X |
|
(26.5.2020 11:22:15) Renko, tak moje zodpovědné dítko se ze společné práce hlavně naučilo, že pokud to chce hotové a dobře, tak se musí převážně snažit samo. Jako chápu, že do života je to skvělé poučení, ale v rámci školní docházky to moc příjemné pro ty zodpovědné děti není. Mělo tuto zkušenost v monte třídě, i teď na gymplu.
|
|
|
Půlka psa |
|
(26.5.2020 11:18:54) Fed, já přínos školy nezpochybňuju. Jen mi přijde divný, že někomu přijde divný, že jsou děti, co jim to doma vyhovuje.
Taky mám raději homeoffice než ježdění do kanceláře, a to se mi tam nic špatnýho neděje. Ale nedá se tam jezdit v županu, pracovat tam pod peřinou v posteli, jít v polední pauze sázet kytky, pouštět nahlas Wohnouty, zapálit si krb, pracovat na houpačce, vstávat pět minut před začátkem pracovní doby,......
Neylučuju, že existují uvědomělé děti, ale ty naše zaručeně nemají tu cílevědomost, že by chtěli do školy, protože se tam líp naučí to nebo ono. Já bych v jejich věku taky neměla a o škole to nic neříká. Spolužáky mohou vídat (a vídají) i mimo školu.
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(26.5.2020 11:12:52) většina dětí se shoduje v tom, že jim teď práce do školy zabere dvě hodiny, a dál mají volno, není na tom nic divnýho, nečeká se na ty pomalejší, neopakuje se, každý dělá svým tempem a jako bonus většina učitelů ubrala na množství obsahu, jak to po nás mimochodem chce mšmt už pro tu strategii 2030+, takže to přišlo tak nějak samo. A děcka se vyspí, mají čas na sociální kontakty doma, což se jim dlouho nestalo, jsou v klidu, bez stresu, už dost dlouho můžou i za kamarády, takže jsou mnohem víc v pohodě, než když musí do školy
já bych školní vyučování zkrátila, dělala úplně jinak a mnohem víc by děcka měly volnost právě na zájmy, aby nemuseli do hudebky nebo na sport v 5 večer a potom ještě dělat úlohy, aby stihly jít se skautem na pár hodin výlet i jindy než o víkendu, když potom zase nemůžou být s rodinou
po prvním měsíci byli nejvíc vykolejený ty rodiny, který neumí být spolu
|
|
Vaitea |
|
(26.5.2020 11:20:06) " Chápu, že rodiče mohou mít pocit, že se ty děti dost nenaučí, ale že jsou děti, takhle uvažují do budoucna, to mě mate."
Nevím, co tě mate. Pokud by bylo samostudium, či on line výuka plnohodnotná, nemusíme mít prezenční studium. Pokud se ukáže a mnohde ukazuje, že je to lepší, byť 60 a více procent on-line výuky vedou učitelé přes email, tak pak ano, tam zřejmě i prezenční výuka bude o ničem.
A rozhodně nejde jen o sociální kontakty ty má a udržuje ten, kdo je chce/potřebuje bez ohledu na přítomnost ve škole.
|
Půlka psa |
|
(26.5.2020 11:27:16) No, že jsou děti, co uvažují nad efektivitou výuky a nad tím, aby se toho co nejvíc naučili na úkor pohodlí, to mě fakt mate.
Přeju to všem, co mají tak ušlechtilé děti, že jim více vyhovuje prezenční škola z důvodu schopnosti pozřít tak více učiva. Ale mást mě to může, protože takový kousek u nás zatím nevylíhnul. Kdyby měli na výběr, tak do prezenční školy chodit nebudou, i kdyby z ní uměli 15x víc slovních druhů než se naučí doma.
Nám rodičům to z důvodu efektivity a týmové spolupráce ve škole klidně i víc vyhovovat může, ale naše drobotina je zatím tak neuvdomělá, že je jim to jedno. Obávám se, že se učí pro dobré známky a proto, aby měli hotovo a co nejrychleji odevzdáno a ne proto, že se toho chtějí naučit co nejvíc. No a tak mě překvapuje, že takové děti jinde jsou.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(26.5.2020 11:33:08) půlko
No, že jsou děti, co uvažují nad efektivitou výuky a nad tím, aby se toho co nejvíc naučili na úkor pohodlí, to mě fakt mate.
ne všechny děti jsou na prvním stupni, ti starší o tom opravdu už přemýšlí, a čím starší, tím víc vidí, jak je neefektivní sedět ve škole, trávit čas dojížděním, pracovkama a výtvarkou a dějepisem, když chce na matiku a potřebuje dělat něco úplně jinýho, a má co dělat, jen nemá kdy
|
Půlka psa |
|
(26.5.2020 11:38:39) "tím víc vidí, jak je neefektivní sedět ve škole, trávit čas dojížděním, pracovkama a výtvarkou a dějepisem, když chce na matiku a potřebuje dělat něco úplně jinýho, a má co dělat, jen nemá kdy"
Tak tomu rozumím, to vidí děti i na prvním stupni, pokud je v něčem napřed, ale tady to bylo naopak. Že ve škole je to efektivnější, a že je divná škola, která má děti, co to tak nevnímaji.
Tak jen píšu, že to nemusí být školou. My máme školy dobré, ale děti pohodlné a jistě se tam nadšeně samy nepohrnou kvůli tomu, že by se tam mohly víc přiučit. Až budou muset, tak tak půjdou bez odmlouvání a budou mít jedničky, ale že by jim ta domaškola nevyhovovala víc, to říct nemůžu.
|
Ropucha + 2 |
|
(26.5.2020 11:42:53) "trávit čas dojížděním, pracovkama a výtvarkou a dějepisem, když chce na matiku"
Dojíždění je opruz, to bez debaty, nicméně všeobecné vzdělání považuji za žádoucí rozvoj osobnosti. Pár hodin dobře vedené výtvarné výchovy nebo historie rozhodně něco dá i budoucímu matematikovi. Stejně jako základy matematiky něco dají budoucímu historikovi či umělci.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(26.5.2020 11:45:11)
Ropucho, to platí ještě na základce, ale na vyšším gymplu, kdy se opakuje pořád dokola, už ho to spíš obtěžuje, přehled má, a vlastně se nic moc novýho neučí,
|
Ropucha + 2 |
|
(26.5.2020 11:52:03) Yuki, to nevím, co opakují na vyšším gymnáziu dokola. Tam se podle mé zkušenosti první dva roky dojíždějí všeobecné předměty a druhé dva roky se studují vybrané semináře k maturitě plus povinná čeština, matika, jazyk.
|
|
|
|
|
|
|
Renka + 3 |
|
(26.5.2020 11:28:48) Tak učitelé nevedou distanční výuku jen přes email, to jsou mnohem dál. Alespoň někteří. Viděla sem nějaké online hodiny, byly zajímavé a pěkně vedené.
Ale ne každý to umí a každý si troufne.
|
|
|
|
|
|
|
Lúthien |
|
(26.5.2020 10:32:55) A to je to, co se mě nelíbí...všechno nahradíme koukáním na PC, videa? I ten osobní kontakt ?
Já i jako dospělá mohu jít na odborné školení, kde mi přednášející vysvětlí novou věc, neví, zeptám se hned, je tam interakce s ostatními apod, anebo si to sama nastuduji doma, případně kouknu na vzdělávací video... No, pro mě větší přínos varianta první.
Ta druhá není špatná, ale nemůže být pořád a jako jediná... Což doufám nebude a opět pojede normální výuka...Děti se spec.potřebami mají mít školu přizpůsobenou, ale to je na jinou diskuzi...
|
Renka + 3 |
|
(26.5.2020 10:39:33) Jenže moje děti mají sociálních kontaktů dost. Třeba syn dělá dva sporty, i teď se 4-5x týdně vidí s kamarády v rámci sportu. A jsou to přesně ty kontakty, o které stojí. Spolužáky si člověk nevybere, nemusí s nimi mít moc společného. V zájmové činnosti je spojuje společný zájem.
Děti mi říkají, že ve škole není prostor na nějaké kontakty. Kvůli dojíždění mají zkrácené přestávky, sotva se stačí přestěhovat, dojít si na WC. Během vyučování si těžko popovídají. Po vyučování letí na bus domů. Co říkají ony samy, pro ně tento kontakt nemá smysl. Se spolužačkami se pak odpoledne stejně spojí online.
|
|
Alena |
|
(26.5.2020 10:47:19) renko, mate skolu ktera vam v podstate nevyhovuje a to co popisujes "ve skole neni cas na kontakty" od nikoho jineho neznam. AAle jine deti maji treba vyhovujici skolu, (ostatne vybrali jste si ji) To ze ma kamarady ze sportu je fajn a muzou to byt kamarádi na cely zivot. Ale spousta deti takovy intenzivni krouzek nema (nebo ho ztrati, kdyz v puberte seknou se sportem) a pro ne je skola misto, kde muzou navazet vztahy na cely zivot a nepotrebuji k tomu zadny talent. Ja nevim, co je na tom nepochopitelneho.
|
Renka + 3 |
|
(26.5.2020 10:51:51) Aleno, já zase nevím, co je nepochopitelného, že máme takovou školu, která je prostě dopravně dostupná. Možná, že žiješ tam, kde si můžeš vybírat. My tu máme jediný gympl, kam jednou spoje, a to ještě omezené. A škola jako taková, co se týká vědomostí je dobrá, jen je to prostě klasický konzervativní gympl. Většina žáků dojíždí z okolních vesnic, spoje jsou špatné, takže se tomu přizpůsobuje vyučování. Je to tak a není jiná možnost. To, že to ze svého okolí, neznáš, asi nežiješ ve Vyšných Vlkodlacích.
|
Alena |
|
(26.5.2020 10:54:15) Ale jestli preferujes odpoledni vztahy a vedomosti ziskas doma, k cemu vicelety gympl?
|
Renka + 3 |
|
(26.5.2020 10:58:58) Tak to přece vyplynulo ze situace. Já nemám čas se věnovat jejich výuce ani po tom netoužím, proto jsem také psala, že z mého pohledu vyhovuje distanční výuka vedená vyučujícím. Ve světě se takhle normálně studuje. Oni mají vysokou inteligenci, jsou chytří, jde jim vše samo a ještě si k dané látce hledají informace. Tedy, když jim odpadnou ty rušivé vlivy ve třídě, naučí se daleko víc.
Je to nový poznatek získaný současným stavem.
|
|
|
|
|
|
Ropucha + 2 |
|
(26.5.2020 10:41:25) Osobní kontakt je určitě důležitý. Denní prezenční výuka 8 - 14 myslím nezbytná není, tam hraje roli spíš ta sociální stránka, že je dítě někde bezpečně umístěné během pracovní doby rodičů. Efektivita je sporná. Ale nějaká část přímého kontaktu denně je myslím nenahraditelná.
|
Lúthien |
|
(26.5.2020 10:48:56) Ano, asi jsem to nevyjádřila dobře, ale tak to cítím.
Nemusí být nutně škola od 8 do 15-16 hodin, klidně míň, ale věřím, že je důležitá, z více důvodů... Pouze on-line škola se mě nelíbí, to opravdu beru jako nouzové řešení.
|
|
|
|