K_at |
|
(18.10.2020 18:20:05) Dodám, že zcela chápu, jak tento stav působí na osoby, které již jsou nějak zatížené. Včetně dětí. Ale myslím, že někdy prostě nám dospělým i dětem chybí frustrační tolerance. Zdůrazňuji NĚKDY A NĚKTERÝM.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(18.10.2020 18:25:31) kat, pokud člověk nežije v nějakým špatným vztahu, jako dospělý nebo dítě, pak omezení, který mají svoje opodstatnění, jsou sice nepříjemnost, ale nic víc, samozřejmě při zachování nějakýho životního standardu, problém by byl při nemožnosti splatit bydlení třeba
pokud má někdo problém se vztahy, pak není viníkem virus, dokonce ani opatření proti němu, ale většinou systém, který neumí bránit slabší, nemají možnost dostat se k pomoci, pomoc není to, že týraný nebo zneužívaný dítě může jít do školy, Termix promine, ale určitě jí to taky nebylo moc platný ta pomoc musí být úplně jiná
|
Yuki 00,03,07 |
|
(18.10.2020 18:29:58) zapomněla jsem dopsat
ty problémy teď nevznikly, ony se jenom neřešily už dávno dřív
|
|
K_at |
|
(18.10.2020 18:35:47) Yuki, já právě si připadám jako krutá osoba, když to píšu. U dětí z nefunkčních rodin je tragické to, že o nich nikdo neví a nemají únikovou zónu ve formě školy. To je strašná představa. Ale lkaní nad traumaty dětí, kterým se nic strašného neděje, to mě trošku teda štve. Nevylučuji tím běžný smutek, vztek, nepohodu. To se stává. Asi to tak cítím i v kontextu s tím, jaká "traumata" mi někdy předkládají rodiče ve školce. A říkám si, jak ty děti zvládnou srážku s realitou....
|
Yuki 00,03,07 |
|
(18.10.2020 18:40:17) kat, já si uvědomuju, že děti v nefunkčních rodinách to teď mají těžší než mimo nouzový stav, ale je to stejný jaký s dětmi, který nepracovaly na jaře, ony nevznikly na jaře, jen se to neřešilo, úplně stejný
|
Tante Bante |
|
(18.10.2020 18:43:49) Kromě toho nepracuje dost dětí ve funkčních rodinách. Protože jejich rodiče nevědí, proč by měly. Nechápou smysl vzdělání.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(18.10.2020 18:44:29) samozřejmě, rodina je základ, úspěchu i neúspěchu
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(18.10.2020 18:52:21) Hudební nebo výtvarný nadání určitě není vázaný na inteligenci, nebo aspoň není nadprůměrná inteligence podmínkou pro hudební nebo výtvarný nadání, a kolik dětí,z nefungujících rodin chodí do zušky...
|
Vítr z hor |
|
(18.10.2020 18:55:50) Všimla jsem si, že pokud dítě chodí na hudební obor, zejména na piano, tak je dost zásadní výhoda, pokud hraje někdo z rodičů. Pomáhám dětem několika známých s úkoly nebo vysvětluju, co znamenají některé věci a ukazuju, jak se to hraje. Nevybavuji si ani jedno dítě, které by dalo celý první cyklus aniž by někdo z rodiny hrál...
|
sovice |
|
(18.10.2020 19:04:26) Větře, dcera dala oba cykly bez jakéhokoliv pomocníka
|
Vítr z hor |
|
(18.10.2020 19:11:25) Sovice, tak buď je úplně úžasná, nebo má skvělého učitele – nebo obojí.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(18.10.2020 19:22:06) větře, hraju na akordeon, mám celý první cyklus, a fakt mi to šlo, doma nehrál nikdo na nic, stejně tak u kamarádky, ta hrála na klavír, maminka si tak plnila svoje dětský přání, ta moje taky, jeden z mých kluků se v pěti letech rozhodl pro housle, taky to zvládl, ale on je specifický případ, bez talentu, bez hudebního sluchu, zato s ohromnou vnitřní motivací, teď se naučil na ukulele, ale fakt nemá talent 😁
|
|
|
|
Půlka psa |
|
(18.10.2020 19:05:50) Proto jsem dala dítě za zpěv. S těmi nástroji je to tak nějak složitější.
|
Zasjaj. |
|
(18.10.2020 19:31:05) Pulko, OT, vcera jsem te vzpomnela, ze musi byt naprosto uzasne mit doma hvezdare! Stravila jsem noc kolegou a jeho teleskopem 😁 uzasny zazitek
|
|
|
|
|
Půlka psa |
|
(18.10.2020 19:00:36) "Kromě toho nepracuje dost dětí ve funkčních rodinách. Protože jejich rodiče nevědí, proč by měly. Nechápou smysl vzdělání."
Mé děti mají funkční rodinu s celkem vysokým vzděláním po x generací zpátky, ale když při online škole vidím, co se tam učí za pytloviny, tak mám často taky chuť se na to vykašlat.
|
Vítr z hor |
|
(18.10.2020 19:10:05) Připojuju se coby matka, která často nechápala smysl vzdělávání na bývalé škole.
Kolikrát mě chytl rapl, šla jsem je pod nějakou záminkou vyzvednout a odvezla je ze školy třeba do muzea, do galerie, na výlet... protože jim například uklízečka pouštěla filmy, asistentka pedagoga řekla, ať si hrajou na telefonech nebo družinářka, která je měla učit několik předmětů, odcházela ze třídy a nechala je hlídat svou oblíbenou šikanující žákyní.
Základní předměty jsem je naučila sama, nebo jsem platila kurzy a doučování.
(Jo a jedna učitelka z dané školy byla přesvědčená, že svým dětem ubližuju, nutím je učit se věci, které je nebaví, jsou zbytečné a kromě toho, že je týrám učením, se o ně nestarám a zaručeně jim nedám najíst nebo je nutím jíst divná jídla. Kdyby je viděla, jak se cpou sushi, asi by se pozvracela.)
|
|
Tante Bante |
|
(18.10.2020 21:12:26) Půlko, já s tím bojuju taky, už od jara, psala jsem to tu, byl to jeden z důvodů, proč jsem dětem měnila školu. Dneska přišlo pytlozadání od skvělé učitelky od dcery, taktně mezi řádky uvádí, že zadání není její, ale musela ho zadat rozkazem vedení. Tohle je to, co se tu snažím říct ostatním matkám s bradou na kolenech nad pytlozadáními: "Vraťte to vedení, ať zajistí, aby chodila zadání hodná člověka. Tohle je jejich práce, zodpovídají za to. Učitel je v případě pytlozadání buď obět mající strach a nebo je marný. Obojí zpracovává vedení." Vedení bude mít prekérku, protože pořád si někdo stěžuje a chodí stížnosti i na dobrá zadání, jenže oni to musí třídit a pracovat s tím.
|
Tante Bante |
|
(18.10.2020 21:22:25) S trochou vzdoru: "Ať na ně konečně dojde a vidí, za co jsou státem placeni, protože to asi už kolektivně zapomněli." Bez vzdoru asi jde pytlozadání odignorovat a počkat, co bude následovat. Já jsem je ignorovala a nestalo se nic.
|
Tante Bante |
|
(18.10.2020 21:23:54) Ať přestanou pořádat schůze a začnou se starat o výuku. Sorry, muselo to ven.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(18.10.2020 22:49:22) Tante, nám naplánovali schůzi na 26 a 27 října, nejspíš odmítnu, ať mi dá áčko, ale manžel kolegyně je pozitivní, kdoví, kdo další
|
Okolík |
|
(18.10.2020 22:54:37) Na prázdniny osobní přítomnost ve škole? Kamarádka na jaře napsala řediteli, že se nehodlá s kolegy vzájemně promořovat, ani cestovat MHD do školy a že když tedy učí on-line, že ho prosí o zprostředkování on-line schůze... Čekala sprdunk a ejhle, od té doby prý byly on-line schůze standard.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(18.10.2020 23:24:50) okolíku, jj, tento přístup mám taky, zabírá to
|
|
|
|
|
Okolík |
|
(18.10.2020 21:59:11) Co je pytlozadaní? Příklad by nebyl?
|
|
|
Půlka psa |
|
(18.10.2020 21:31:39) My teda dostáváme zadání dobrý. Máme vyloženě fajn malou školu, za kterou jsme se více méně stěhovali. Učitelka je taky docela fajn a rozumná. Spíš mi přijde, že se tam učí zbytečnosti a nezbytné se vynechává, ale to je spíš dáno systémem než konkrétní školou. Místo porozumění textu a schopnosti se písemně vyjádřit se cvičí gramatické jevy a jinak to nejde, protože to bude po páté třídě v přijímačkách. Jenže to je tak nějak všude stejný.
|
|
K_at |
|
(18.10.2020 22:01:02) Tante, co to je "pytlozadání"? Konkrétně? Já se jen obávám, že vždycky bude někdo mít pocit, že je něco blbě a k ničemu....
|
Tante Bante |
|
(18.10.2020 22:35:28) Jo, to je pravda. Teď víc než jindy, na cokoliv bude kdokoliv mrmlat a posílat stížnosti. To se už děje několik let zpátky. Většina vedení to řeší naprosto utilitárně, zrubou toho, na koho si rodiče stěžují a podstatu věci nezkoumají. Jednou na tom, že slušní a zaneprázdnění lidé si na úkoly nestěžují. Když budou mít stížností mnoho na každého, budou se muset zabývat tím, o co jde. Poslední pytlozadání z naší školy, které není od paní učitelky, ale od někoho z vedení. Třeťákům zadáno v pátek: "..vymyslet příběh, pohádku, báseň, detektivku, sci-fi. Cokoliv, potřebuji, aby začali používat fantazii a psát delší vymyšlené texty. Úkol napsat do sešitu - ČJ sloh. Určitě to pro ně bude těžké, ale začátky takové jsou. Není důležité, co vymyslíte spolu, důležité je, jak si s tím poradí. :) Vylosovali jsme ve škole slova, která žáci v textu použijí. váhy, ruka, spánek, týpí, lávka(můstek), baterka, oheň, kytka, oko" Odevzat v úterý. Zkus si to sama rukou zapsat a stopni si, jak dlouho ti to bude trvat. Představ si, že jsi třeťák.
|
Půlka psa |
|
(18.10.2020 22:45:41) Mně se to zadání dost líbí. Nemám tedy tušení, jak na tom bývají třeťáci, takže třeba je to moc brzy. Tohle konkrétní zadání by náš kluk asi nedal a to je o rok starší, ale on vůbec není češtinář, takže to může být tím. Obecně mi ale skládání příběhu z předepsaných slov přijde pěkný a líbilo se mi i na základce.
Jinak pro dospělého je to na dvě minuty, ale děti v tomhle budou pomalejší.
Náčelník Rudá řiť bydlel v týpí vedle lávky přes řeku. Na trhu ve vesnici prodával kukuřici, kterou vlastníma rukama pěstoval. Jednu týdně vyrážel brzy ráno po krátkém spánku s těžkou nůší na zádech. Byla ještě tma a neměl baterku, tak si svítil loučí. Nesl zboží na prodej, váhy, křesadlo na rozdělání ohně na tržišti a nikdy nezapomněl ani na kytku pro trhovkyni s krásnýma očima. Bim bam zazvonil zvonec a příběhu byl konec. (Nejspíš se vzali a měli v týpí mnoho dětí.)
Zítra to dám klukovi a uvidím, jak se s tím popere, ale moc nadějně to nevidím.
|
|
Okolík |
|
(18.10.2020 22:49:00) To vám to poslali i s tím úvodem? Nechápu, to mi připadá určené pro kolegy učitele, ne pro žáčky. Jinak já mám takové úkoly ráda, ale třeťáčci mi na to přijdou malí.
|
Tante Bante |
|
(18.10.2020 23:02:16) Jenže to, KOMU to zadáš, je dost podstatné. Zvlášť v situaci, kdy vyhlásíš, že plnění úkolů je povinné na termín. Pytlozadání typu "Smotej fusky" je nevymahatelné, resp. nikdo se o to nepokusil. Tohle způsobí všem žákům jen prudu, šprtům typu moje dcera amok. Nebo jí nabídnu fixlovat, vymyslím jí to a nadiktuju, nebo nesplnění povinnosti. To si vyber.
|
|
Tante Bante |
|
(18.10.2020 23:10:16) Ano. Forma úvodu je blbě taky, ale to zase tolik nevadí, je to blbě, ale neškodí to. Zadání je škodlivé. Je to přesně to "takové úkoly se mi líbí". To je možný amatérský přístup, ty si to můžeš myslet, nezadáváš úkoly. Ten, kde je zadává, musí vědět, jak se to dělá, studoval na to.
|
Okolík |
|
(18.10.2020 23:15:26) No a co je na tom škodlivé? Pro 3. třídu chápu, je to úkol nad jejich síly. Ale třeba pro 7, 8, 9. Třídu? Taky škodlivé?
|
Federika |
|
(18.10.2020 23:16:25) Okolíku, to zas nevím, jestli by to tak velký děti bavilo Ty by zas dělaly až moc velký kraviny.
|
Půlka psa |
|
(18.10.2020 23:21:11) V sedmé a osmé jsme tenhle druh úkolů dostávali a bavilo nás to. Většinou tam byla slova o více významech, tak to každý měl úplně jiné. (Srážka aut vs dešťové srážky)
|
Federika |
|
(18.10.2020 23:22:55) To je právě super, myslím,že je to úkol, při kterým se děti můžou spoustu věcí naučit.
|
Půlka psa |
|
(18.10.2020 23:46:43) To jo, ale pokud je to fakt pro třeťáky moc těžký (nevím, neposoudím), tak je to úkol pro rodiče. Jinak je to ale moc hezká hra a ráda ji s dětma hraju. No ale nemuseli by na tom trénovat rodiče, kteří to třeba s dětma hrát nechtějí.
|
Tante Bante |
|
(18.10.2020 23:52:17) Já nic proti hře nemám. Klidně se může hrát ve škole a klidně ve třetí třídě, protože může dobře sloužit mnoha věcem, co se mají ve škole dělat. Nemám nic ani proti písemnému zadání v té podobě, jaké poslali, když se dá šesťáků na týden, nadřou se, ale procvičí se a je to výzva. Pro třeťáky, kterým nesmí nikdo pomáhat, je to zadání, které vyprodukuje jen frustraci. Není problém, že ty to neposoudíš, není to tvoje práce, na to platíš učitele, aby to udělali. Garantuje to vždycky vedení. Jenže tuhle zpackaninu udělalo vedení a učitelům poručili to zadat. Zjevně ani naše učitelka nebyla dost velký Jánošík, aby jim vysvětlila, že to je blbost. Nebo byla, ale prohrála.
|
Federika |
|
(19.10.2020 0:02:03) A proč jim nesmí nikdo pomáhat? Já bych to brala jako hru, při online hodině, vyzkoušely by si to na jiných příkladech, bylo by jim řečeno, že to nemá cíl, aby stvořili něco perfektního, že to může bejt i zábavný jen by se měli snažit,aby to mělo trochu hlavu a patu. A aby se tedy o něco pokusili, příští hodinu si ty pokusy sdělíme, je to výzva a bude to sranda. ..."váhy, ruka, spánek, týpí, lávka(můstek), baterka, oheň, kytka, oko"...
Jednou si jedna baterka vyšla na procházku přes lávku. Cestou si utrhla kytku a omylem si ji vrazila do oka. Pak před sebou uviděla týpí a u něj oheň. Ležel tam medvěd, kterého přemohl spánek. Ty váhy se mi tam nějak nevešly , pane učiteli...
|
Lída+2 |
|
(19.10.2020 5:41:19) Federiko, jj to je super. Sousedce nastoupil v září do školy syn a paní učitelka ho každý den kárá, že zdraví potichu. Ve školce se mu nelíbí. Paní učitelku nemá rád.
|
|
|
|
|
|
|
|
Federika |
|
(18.10.2020 23:24:16) Šánti, třeťákům s tím zadáním musí hlavně někdo pomoct, pokud by jim to někdo jen takhle zadal, tak by ani nepochopili, co mají dělat. Někdo tu hru musí rozehrát. Starší děti by to už pochopily.
|
|
Tante Bante |
|
(18.10.2020 23:41:32) Špatně je na tom to, že to zadávají třeťákům a podmiňují, že jim nesmí nikdo pomoct. Je fakt tak těžké to pochopit? Asi jo. U úkolu nejde jen o to, jaký je, ale úplně stejně i o to, komu a jak ho zadáš. Rodiče a amatéři to vědět nutně nemusí. Učitelé ano, proto jsou učitelé. Argument "ale mně se to líbí" je příznačný. Bohužel takhle funguje naše škola.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(19.10.2020 0:26:49) tante, to nevysvětlíš
a už vůbec to nepochopí někdo, kdo má šikovného potomka ve věku minimálně pátá třída, už vlastně neví, co uměl předloni, navíc nejsou všechny děti ani stejně šikovný, ani stejně odvážný, aby podváděly s pomocí rodičů nebo řekly, že se jim něco nepovedlo,
vlastně se vaší učitelce povedla zajímavá věc, z původně dobrýho nápadu vznikla úplně nesmyslná úloha, chyba není ani tak v zadání, jako ve věku dětí, maličkost
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(19.10.2020 0:28:07) jj, mně se to líbí a moje děti by to zvládly, to je cesta do pekel
|
Federika |
|
(19.10.2020 0:33:25) Moje děti, hlavně tedy syn, si prošly anglickým školním systémem a mně se právě líbilo, že podobný úkoly měly klidně od školky. Jenže vůbec nikdo nečekal od dětí od dokonalost, byly chválený za každý pokus, za každou snahu, za každý zapojení. Nikdo je netrestal za to, když se něco nevedlo. Děti to bavilo a byly strašně chtivý brát to jako výzvu. Jasně že ne všechny stejně, ale to po nich taky nikdo nechtěl. Dělaly často věci, na které by si v našem školním systému nikdo netroufl. Asi i proto, že tady se očekává od dětí perfektní vypracování úkol. Jinak za pět, nazdar.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(19.10.2020 0:40:26) Federiko, představ si, že nejsou všechny děti stejný, některý má sice iq 150, ale přitom je perfekcionista, nebo rovnou asperger, který potřebuje mít práci dokonalou, jiný má zase iq 80 a vlastně nechápe, co se to po něm chce, no a pak je úplně cokoliv mezi tím, že ty máš dobrou zkušenost se svým dítětem neznamená, že je to dobrý pro všechny samozřejmě taky musíš brát v úvahu, jakým způsobem se učili ještě před týdnem, pokud stejným, fajn pokud jiným, je to problém a ten se nevyřeší tím, že teď začneme zadávat práci, kterou třeba nikdy neviděli, to nejde samozřejmě, jiná věc by byla, kdyby dostali napsat dvě související věty, ve kterých by se objevily dvě slova, to je dobrý začátek
|
Federika |
|
(19.10.2020 0:44:26) Yuki, vždyť já jsem ale psala, že bych to viděla jako námět na úkol, kdy by předtím v online hodině o tom mluvili, zkoušeli si to a měli to zadáno víceméně jako hru. Pokud y třeba moje dítě s tím ve třetí třídě mělo velkej problém, normálně bych mu řekla,ať učitelce při té další hodině řekne, že si s tím vůbec nevědělo rady a nic nevymyslelo. Muselo by to dítě ale vědět, že kvůli tomu nedostane ani pětku, ani se na něj učitelka nebude zlobit a ani ho nijak před ostatníma dětma neshodí. Což se právě asi docela často stává. Nevím.
|
Jahala. |
|
(19.10.2020 6:51:17) Fderiko, já to hraju v družině klidně s prvňákama mám teda tři kostky, zaprvé to nepíšou, to ještě pro tretaka dál víc omezující. Za druhé to hrají s nimi takže třeba ten co neví co po něm chci si chvíli poslouchá co bydlím já a jiní, za třetí mají ten obrázek ne jen slovo takže se jim to tvoří snáz. To prostě není pro třeťaka úkol který zčista jasná zadám a ono to sami zvládnou...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(18.10.2020 22:54:03) Tante, to bych dala jako dlouhodobý úkol, třeba na dva týdny, třeťákům na dýl asi ne, a možná jako nepovinný, každý to fakt nezvládne,ani mnohem starší děcka
|
Tante Bante |
|
(18.10.2020 23:04:35) Tohle neudělá ani nadprůměrný třeťák. Zkus si to. Stopni si to. Já jsem to dělala hodinu, vznikla banální pitomost. Adekvátní zadání pro třeťáky je: "Napiš tři věty, které dávají smysl jako celek a použij v nich slovo žehlička. I s tím se nadřou.
|
Federika |
|
(18.10.2020 23:07:54) Tante Barbe, ale vždyť to se nevylučuje. Mně to přijde jako zábavnej úkol pro třeťáka, nikdo- netvrdí, jakou to má mít úroveň a že to nutně musí mít hlavu a patu. Může jim někdo ukázat, jak na to a určitě budou schopni vymyslet spoustu věcí.
|
|
Renka + 3 |
|
(18.10.2020 23:08:35) No nevím, hrávali jsme v podobném věku s dětmi Story Cube, 9 kostek tj. 9 slov a docela jim ty příběhy šly. Podle mě, jde o to nějak začít. To není tak špatný úkol , pokud to učitelka nehodnotí a spíše chce rozvíjet fantazii a vyprávění příběhů.
|
Federika |
|
(18.10.2020 23:10:17) Přesně tak, taky jsme hráli podobné hry,děti to baví a občas jim fantazie jede tak, že i dospělí koukají
|
Renka + 3 |
|
(18.10.2020 23:13:24) No přesně, možná první hru byly rozpačité, ale pak se rozjely, že jsme se nestačili divit, co vymysli. Úkol s jedním slovem je snad tak pro školku. A jasně, bylo to občas trochu kostrbaté, ale dokonalost nikdo neočekává.
|
Federika |
|
(18.10.2020 23:17:42) Ne, Renko, naopak, kostrbatý člověk očekává a právě že to má to svý kouzlo U větších dětí je to až moc dokonalý, event. jak píšu v předchozím příspěvku, už vymejšlí kraviny, ve snaze bejt za každou cenu zábavní.
|
|
|
|
Půlka psa |
|
(18.10.2020 23:16:02) Kostky jsme taky hrávali, ale pak jsme jich postupně pět ztratili a bylo to čím dál tím víc o ničem. Shodou okolností v těch zbývajících čtyřech taky je týpí, oheň, ruka a kytka. Nejspíš to má paní učitelka odtud.
|
Půlka psa |
|
(18.10.2020 23:26:04) Koukám teď na obrázky z oranžové krabičky a váhy a baterka tam jsou taky, tak je to jasný. Úkol vznikl hodem kostkama story cubes.
https://www.storycubes.com/en/
|
Tante Bante |
|
(18.10.2020 23:44:07) Je to celkem zjevné. Někoho doma baví ta hra. Tak to zadal, vždyť je to tak moderní a kreativní. Že to děti nedokážou? Proč né, moje to se mnou hrajou. Jo, hrajou, ale asi to v devíti letech nezapisují na papír, žejo, skládají to na kostičkách. To je dost velký a podstatný rozdíl. Když přemýšlíš, může ti to dojít, i když nejsi učitel, ale učiteli to dojít musí NEŽ to zadá.
|
Marika Letní |
|
(18.10.2020 23:54:55) "v devíti letech nezapisují na papír"
Ale jo. Vylosovaly si 5 slov a psaly (5 vět). Někde bych to našla schované, protože v podání mého dítěte se mi to líbilo. I obrázek k tomu kreslily, měli jsme doma vystavené.
|
|
|
|
|
|
|
|
K_at |
|
(18.10.2020 23:03:02) Tante, úkol hodnotím jako dobrej, ALE nikoliv do úterý a nikoliv pro 3. třídu - v tomto rozsahu a s těmito slovy. To je dost zběsilý.
|
Tante Bante |
|
(18.10.2020 23:07:20) A tím pádem to NENÍ dobrý úkol. Je to projev amatérismu a pedagogické nekompetence. Z dílny vedení školy. Učitelka se sice jemně distancovala, ale zadala to. Předpokládám, že to pak nebude hodnotit, protože vedení hodnocení nezkontroluje. Tohle prostě neexistuje, je to stejné, jako kdyby v nemocnici začali voperovávat kardiostimulátor pacientovi, který má tříselnou kýlu. Je to blbě, i kdybys ten kardiostimulátor odoperovala brilantně. A pacient by si asi stěžoval.
|
|
|
|
|
|
|
|
K_at |
|
(18.10.2020 19:06:20) Yuki, ani. Rozumím ti.
|
|
|