bono |
|
(4.11.2020 12:50:09) V roce 2013 zveřejnilo Pew Research Center široce podloženou studii o postojích muslimů ve 42 islámských zemích, založenou na osobních rozhovorech s reprez. vzorkem obyvatelstva každého státu....nechce se mi to vypisovat celé: 23%Turků, 15% Iráčanů a většina respondentů v Palestině, Egyptě a Afgánistánu považuje sebevražedné atentáty za určitých okolností za oprávněné.... 70%Turků, 94%Egypťanů 95% muslimů v Indonésii je přesvědčeno, že bez víry v Boha nelze být dobrým člověkem....24% Turků, 57%Egypťanů a 46% Pákistánců, že vražda ze cti je oprávněná (pokud žena má sex před manželstvím, nebo je nevěrná)...šaría jako platný zákon - toto by uvítalo 74%Egypťanů, 84% Pákistánců a 86% Malajců a jen 12% Turků. Trest smrti pro odpadlíky od víry schvaluje 8%Turků, 41%Iráčanů a 88%Egypťanů. Kamenování za cizoložství schvaluje 9%Turků, 80%Egypťanů, 86% Pákistánců a 37% Indonésanů. Evropa a muslimové: 50% dotazovaných si myslí, že se islám má vrátit ke svým kořenům, 65% považuje náb.předpisy za důležitější, než světské zákony. atd.... Zdroj: Nepřátelské převzetí, Thilo Sarazin, s. 230-234
|
K_at |
|
(4.11.2020 13:12:22) Bono, bylo by velmi zajímavé mít takový výzkum z Evropy. To by mě zajímalo, jaký rozdíl by v tom byl. Myslím si, že by snad ta procenta byla více ve prospěch těch proevropských pravidel
|
bono |
|
(4.11.2020 13:19:28) ten výzkum je 7 let starý. Bohužel se domnívám, že radikalizace postupuje i v Evropě. Pak už je to začarovaný kruh: odtržení od reality, život v komunitě,která ctí staré islámské zákony,tudíž vzdělání žen je nežádoucí a tudíž zapojení do západního stylu života je nemožné.Pokud budu sedět doma a rodit děti, nebudu smět vycházet sama ven a řídit auto, nikdy se nebudu integrovat. A za tento styl neintegrace západ úplně nemůže.
|
*Hany |
|
(4.11.2020 13:24:26) Ta čísla nejsou úplně dobrá:
"Studie z roku 2016 ukázala, že 29 % muslimů žijících ve Francii je přesvědčeno, že islámské právo je nadřazeno francouzskému právu, a že se jejich život musí řídit především islámskými zákony. Podobná nedávná studie ukazuje, že o čtyři roky později je situace ještě horší. Nyní již ve Francii považuje islámské právo za nadřazené francouzskému právu 40 % muslimů. 18 % francouzských muslimů si také zjevně myslí, že vražedný útok na redakci časopisu Charlie Hebdo v roce 2015 byl oprávněný. U muslimů ve věku od 18 do 25 let toto číslo vzroste na 26 %."
"V Paříži nyní probíhá soud s těmi, kteří v roce 2015 zaútočili na redakci časopisu Charlie Hebdo a košer supermarket Hyper Cacher. Proces je však do značné míry bezvýznamný, protože všichni teroristé jsou mrtví a před soudem stanou jen lidé, kteří teroristům poskytli zbraně nebo přístřeší. Tito lidé bezostyšně tvrdí, že nevěděli, koho hostí a že neměli ponětí o tom, k čemu byly zbraně určeny. A dokonce řekli, že nevědí nic ani o žádném džihádu.
Tento soudní proces vyvolal protesty po celé Francii a tisíce demonstrantů se postavily proti redakci Charlie Hebdo a francouzské vládě. Reakce amerického právníka a komentátora Johna Hinderakera na zprávy o těchto demonstracích byla lakonická: „Když tisíce lidí protestují proti soudu s údajnými pomocníky vrahů, tak víte, že máte problém.“
https://www.ifop.com/publication/droit-au-blaspheme-caricatures-liberte-dexpression-les-francais-sont-ils-encore-charlie/
|
Natascha |
|
(4.11.2020 13:47:02) A co těch ostatních 60 procent? Ti můžou zůstat na Západě, nebo je taky musíme kopnout do prdele?
|
*Hany |
|
(4.11.2020 13:51:03) Asi nechápeš text, no s tím nic nenadělám. Pak v každém vidíš nácka.
|
Natascha |
|
(4.11.2020 13:52:38) V každém ne.
|
|
|
bono |
|
(4.11.2020 13:55:10) Vydrž ještě pár let, z 40% se stane 95% a pak si odpověz sama
|
Natascha |
|
(4.11.2020 13:59:20) To není odpověď na moji otázku. Na základě tvé spekulace máme s lidmi jiného smýšlení udělat CO?
|
*Hany |
|
(4.11.2020 14:04:04) To není spekulace, ale výsledek průzkumu. Na rozdíl od tebe si nemyslím, že máme ty lidi kopnout do prdele. Jsou i jiná řešení.
|
Natascha |
|
(4.11.2020 14:20:05) Na tebe jsem vůbec nereagovala, tak mi laskavě nepodsouvej, co si myslím.
|
|
|
bono |
|
(4.11.2020 16:02:32) navrhovala bych je přijmout s otevřenou náručí a z osnov vyjmout téma holokaust. Protože toto téma muslimy spravedlivě rozhořčuje, rozčiluje a pobuřuje, neboť ho považují za hoax.
|
Natascha |
|
(4.11.2020 16:20:04) Připadáš si vtipná?
|
bono |
|
(4.11.2020 16:41:33) bohužel ne. Dnes se řeže hlava učiteli za obrázky, zítra za jiné téma.
|
|
|
|
|
|
K_at |
|
(4.11.2020 14:41:24) Natascho, a co navrhuješ tedy za opatření pro těch cca 40 a oněch cca 60%????
|
Natascha |
|
(4.11.2020 15:40:23) Já žádná opatření nenavrhuji. Jsem pro pomoc lidem v nouzi, bez ohledu na jejich politické a náboženské přesvědčení, pokud není vyloženě nenávistné. Ještě cca před půlrokem to na Rodina.cz byl normální postoj. Evidentně se tady atmosféra hodně změnila. Pár starých dobrých nicků tady ještě vidím, ale ty zjevně drží hubu a krok.
|
K_at |
|
(4.11.2020 15:50:44) Natascho, tak ale tady ta nenávist je celkem zásadní faktor. A dostalo se pomoci mnoha lidem, kteří rozhodně neoplácí vděkem. Nebo slušností. Takže sice kritizuješ krásně a pořád, ale nevíš vlastně taky. Jen máš řeči, které jsou takové pěkné.....
|
Natascha |
|
(4.11.2020 15:52:31) Ale houby. Akorát nevěřím na kolektivní vinu, jako to dělali komunisti a tím pádem i zdejší soudružky. Takže já vím.
|
K_at |
|
(4.11.2020 15:56:18) Kolektivní vínu tu snad nikdo nepropaguje. Takže nevíš nic víc, než ostatní.
|
|
|
|
Lexi. |
|
(4.11.2020 16:06:17) "sem pro pomoc lidem v nouzi, bez ohledu na jejich politické a náboženské přesvědčení, pokud není vyloženě nenávistné." - bohužel to vypadá, že část těch lidí v nouzi nenávistné přesvědčení má. A teď, co s tím.
|
Natascha |
|
(4.11.2020 16:15:25) Tady ten poslední vrah byl, ehm, čistokrevný Evropan. Takže, jedině zavčas poslat do vězení. Za nenávistné projevy, z obou stran. Jiné řešení to nemá.
|
Lexi. |
|
(4.11.2020 16:27:20) "Tady ten poslední vrah byl, ehm, čistokrevný Evropan." - to byl. Já jsem o něm snad něco psala, nebo se na něj odkazovala?
"Takže, jedině zavčas poslat do vězení. Za nenávistné projevy, z obou stran." - v tom vězení se prý mohou ještě víc radikalizovat + k tomu přitáhnout další spoluvězně
|
Natascha |
|
(4.11.2020 16:37:23) Chápu, ale kam jinam bychom posílali Evropany jiného vyznání, dokud nic neprovedou?
|
Lexi. |
|
(4.11.2020 16:43:02) 1) Tak zrovna ten Evropan jiného vyznání, o kterém jsi psala, měl dvojí občanství, samozřejmě chápu, že je problematické někoho zbavit občanství a vykázat ho ze země, i když už něco provedl.
2) Ve světle této bezzubosti lze chápat, že někteří "původní" Evropané a jejich potomci mají zábrany přijímat do Evropy "nové" Evropany, navíc jiného vyznání.
|
Natascha |
|
(4.11.2020 17:20:38) Zábrany jsou OK. Já se ptám, co s těmi, co se tu už narodili. Odpověď jsem nedostala.
|
Lexi. |
|
(4.11.2020 17:25:04) "Já se ptám, co s těmi, co se tu už narodili. Odpověď jsem nedostala." - odpověď, co s těmi, kteří se tu narodili asi nikdo nezná. Proto, jak už jsem psala, mnozí původní obyvatelé jsou proti, aby sem přicházeli další imigranti, u kterých je důvodné podezření, že se jim zde narodí děti, kterých už se v případě jejich radikalizace nebudeme moci zbavit.... dalo by se to chápat, jako prevence zvětšování stávajících problémů
|
K_at |
|
(4.11.2020 17:35:19) Lexi, bingo.
|
|
|
K_at |
|
(4.11.2020 17:34:03) Natascho, pokud jsou občany dané země, samozřejmě zavřít.
|
Natascha |
|
(4.11.2020 17:35:26) Za co zavřít, když dosud nic nespáchali?
|
K_at |
|
(4.11.2020 17:39:40) Natascho, no snad je jasné, že jaksi ne preventivně. V lepším případě se povede předejít nějaké akci.
|
|
|
|
|
|
|
|
Lexi. |
|
(4.11.2020 16:45:42) "Takže, jedině zavčas poslat do vězení. Za nenávistné projevy, z obou stran." - považuješ za takový nenávistný projev i urážlivé pokřikování na ženy v sukních po kolena a odmítnutí obsloužit samotné ženy v kavárně? - v západní Evropě se PRÝ toto děje
|
Vítr z hor |
|
(4.11.2020 16:50:14) V hlavnim meste zapadoevropske zeme mi na mnoha mistech a opakovane odmitli prodat pivo nebo vino s poukazem, ze je Ramadan. Je to prosim nenavistny projev?
|
Lexi. |
|
(4.11.2020 16:57:50) Pokud při tom neměli nějaké urážlivé průpovídky, tak to samozřejmě nenávistný projev není. Je to "jen" vnucování ti jejich pravidel. Jinak, pokud vím, muslimové by správně neměli pít alkoholické nápoje vůbec, nejen o Ramadánu, tak tomu moc nerozumím.
|
|
K_at |
|
(4.11.2020 17:10:44) Větře, to je otázka. Diskriminace tebe, nebo jejich právo na víru? Ty jo.
|
Lexi. |
|
(4.11.2020 17:22:03) "Diskriminace tebe, nebo jejich právo na víru? " - jak už jsem psala, muslimové by, pokud vím, neměli konzumovat alkoholické nápoje vůbec, nejen o Ramadánu. Takže moc nerozumím tomu, proč se dotyční při odmítnutí prodeje odkazovali na Ramadán.
|
Vítr z hor |
|
(4.11.2020 17:49:50) V tom pripade byli dost vlazni. Vzdycky jsem se totiz hostitelum omlouvala, ze jsem fakt nechtela prinest plnou naruc dzusu a oni rikali, ze treba pred mesicem jeste vino normalne koupili. Ale ze si clovek na Ramadan zvykne a holt nakupuje chvili jinde.
|
anexa |
|
(4.11.2020 17:51:55) a to se mi právě nelíbí. Proč si má evropa zvykat na ramadán, za pár let by si mohli zvykat na to, že nezahalenou ženu neobslouží... prostě postupují salámovou metodou.
|
|
Marika Letní |
|
(4.11.2020 18:35:59) Vítr "Ale ze si clovek na Ramadan zvykne a holt nakupuje chvili jinde."
Tak to bych nakupovala JINDE od té doby pořád.
|
|
|
|
|
Natascha |
|
(4.11.2020 17:22:16) To tam byl jediný obchod? Pokud ne, tak na to mají právo.
|
Natascha |
|
(4.11.2020 17:24:15) Recept je v zásadě stále stejný. Monitorování jednotlivců včetně komunikace na sociálních sítích. Spolupráce bezpečnostních složek uvnitř státu i mezi státy. Práce s komunitami. Přistěhovalecké komunity mají specifickou kulturu, která nesouvisí nutně s islámem, například to, že donášení policii se nedělá, protože hrozí, že dotyčný i jeho rodina bude čelit komunitní ostrakizaci: už si nenajde práci, jeho dcera se dobře nevdá… Členy těchto komunit je potřeba přesvědčit, aby s policií spolupracovali, vysvětlit jim, že je to v jejich zájmu, a třeba je i chránit. Je nutné bezodkladně vyhošťovat ty, kteří mají být vyhoštěni. A pak je třeba dohlížet na imámy, monitorovat pololegální uliční mešity a vězení, jež jsou často místem šíření džihádistického islámu. Není to krátká ani jednoduchá cesta, ale žádný lepší recept dosud vymyšlen nebyl.
https://www.respekt.cz/rozhovor/politolog-albanci-maji-silny-valecnicky-etos-i-to-mohlo-motivovat-dzihadistu-z-vidne?fbclid=IwAR2vRRc-PTk1em8N1KGRpvG7tHriNU-xI5YAVHIUy4iqO2ig8Yo58gJ3q5U
|
Lexi. |
|
(4.11.2020 17:28:40) "Je nutné bezodkladně vyhošťovat ty, kteří mají být vyhoštěni." - to se bohužel často snaží znemožňovat tzv. lidskoprávní aktivisté
Jinak, to co popisuješ, je natolik složité, drahé a zdlouhavé, že je snad opravdu jednodušší, prostě je nepřijímat....
|
Natascha |
|
(4.11.2020 17:34:28) Prostě je nepřijímat ... Koho? ;) To se trošku obávám, že to prostě moc nepůjde. Oni si cestu najdou. Když to nepůjde po dobrém, bude to po zlém. Takže si myslím, že po dobrém je to lepší. Ale kdo ví.
|
Lexi. |
|
(4.11.2020 17:48:25) "Prostě je nepřijímat ... Koho?" - imigranty z jiných kultur
"To se trošku obávám, že to prostě moc nepůjde. Oni si cestu najdou." - Tak jde o to, jim tu cestu co nejvíc zkomplikovat.
"Když to nepůjde po dobrém, bude to po zlém. " - ono to už po zlém není?
|
|
|
|
|
Vítr z hor |
|
(4.11.2020 17:45:58) V rozumnem dosahu byvalo tak 5 obchodu, ale vsechny pod vlivem Ramadanu. Vetsinou se mi to stavalo cestou na navstevu, kdy jsem vlitla do metra, ze nic nepotahnu a cestou neco koupim. Pritom nikdo ze znamych nebydlel v nejake dramaticky muslimske ctvrti. Jen teda vetsinu malych obchodu v celem meste drzi muslimove. Vetsi samosky jsem nejak nemivala na trase. Kdyz se mi to stalo asi popate, zacala jsem si davat bacha a nakupovat v centru. Tam byli prodavaci, ac vetsinou taky muslimove, jeste nedusledni.
|
K_at |
|
(4.11.2020 17:49:30) Větře, to je nepříjemný pocit. Pokud to bylo takto koncentrovaně. Zajímalo by mě, jak vy na to nahlížel zákon. Jsem celkem za to, aby si poskytovatel služby určil nějaké podmínky. Jenže....
|
Vítr z hor |
|
(4.11.2020 17:53:51) Ja jsem si pripadala divne, ze jsem to takhle nezvladla, ale mistni to pokladali za normalni. A kdo nebyl chudy student, nenakupoval vino na rohu nebo v samosce, ale bud ve specializovanem obchode nebo si delal zasoby u vinare. Takze tomu to bylo uplne fuk.
|
|
|
|
anexa |
|
(4.11.2020 17:48:52) hm, to je zajímavá myšlenka. Takže pokud to podle tebe nebyl jediný obchod a alkohol v době ramadánu si dotyčný mohl koupit jinde, tak je v pořádku, že v evropské zemi někdo diskriminoval evropského obyvatele a neprodal mu alkohol, protože je důležitější, že dotyčný prodejce je muslim. V tom případě vůbec nechápu, jak je možné, že v jiné zemi řvali neziskovky a dokonce soudili chudáka cukráře, který odmítl upéct dort pro dva homosexuály, protože se to neslučovalo s jeho křesťanskou vírou. A ten chudák byl pranýřován v médiích, vláček mám dojem až k soudu... takže křesťan a ateista musí zkousnout vše, zatímco muslim, pokud prohlásí, že to je kvůli jeho víře, tak srazíme paty a mlčky odejdeme?
|
K_at |
|
(4.11.2020 17:52:50) Anexo, jo. Neobslouží li někoho kvůli barvě kůže, orientaci, atd, rozhodně bych to vnímala jako nepřípustné. Asi bych pochopila, když by prostě neprodávali alkohol vůbec. Nikdy. Nikomu.
|
Vítr z hor |
|
(4.11.2020 17:55:39) Oni ho vzdycky za Ramadanu odnesli z polic v obchode nekam dozadu do skladu.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|