kachna_ |
|
(14.11.2022 22:09:07) Dcery 8. a 5. třída se po zhruba desetidenní absenci (vč. víkendu) vrátily do školy a tu starší čekaly dvě čtvrtletky (AJ + NJ) a tu mladší čtvrtletka z AJ + trojpísemka z přírodopisu, a to i z látky, na kterou chyběla. Vymezily byste se? Ve školním řádu oporu nemám, ale, doprčic, mně to přijde horší, než když jsem chodila do školy já. Mladší bylo špatně ještě ve čtvrtek odpoledne, dohnaly jsme do pondělka tu angličtinu.
|
sylvaina |
|
(14.11.2022 22:31:06) Mám pocit, že učitelé od covidu šílí a vedou hony na známky. Dcera vyprávěla, jak se minulý týden v pátek po písemce z fyziky rozbrečela spolužačka. Taky po delší absenci a psali tento týden každý den nejméně dvě a ta holčina už to zkrátka nedala. Dcera nechyběla, ale už toho taky měla plné zuby... Prosím učitelky, neblázněte, letos to na zavírání škol fakt nevypadá. Ty děcka taky nevydrží všechno. Aspoň z té biologie bych se ozvala, to je nelidské.
|
kachna_ |
|
(14.11.2022 22:46:39) Sylvaino, děkuji, mám stejný pocit.
|
|
magrata1 |
|
(14.11.2022 23:12:38) Mně taky připadá, že některým kolegům hrabe. Máme po čtvrtletí a furt písemky, žádný oddech. Prý není vyhnutí, pořád je nějaké volno, tak potřebují známky. Já jsem všem nasázela jedničky z VV, brala jsem to jako nutnost. Překvapilo mě, jak děcka druhý den jásaly, tak jim ty jedničky asi budu muset dávat častěji, ať mají radost
|
Mortadela |
|
(15.11.2022 6:28:45) To dceřina škola (pravda, je to SŠ) to dotáhla k dokonalosti. Klidně pošlou část třídy na povinnou praxi, zbylá část třídy normálně probírá nové učivo. První den po návratu z praxe na to píšou testy. Nikoho nezajímá, že třetina třídy MUSELA být na praxi, a výkladu tudíž nebyla přítomna.
|
Pruhovaná |
|
(15.11.2022 15:11:18) Což znamená, že práce těch učitelů v hodinách je zcela bezvýznamná, bez hodnoty a zbytečná, když není potřeba a žáci se to mohou naučit i bez ní.
|
|
|
|
Monika |
|
(15.11.2022 6:28:10) Na tom honění známek něco bude - dcera dostala z jedné písemky hned 2 známky,aby jich měl ucitel víc
|
nebeska |
|
(16.11.2022 14:57:40) Ano, syn psal z nelterych predmetu uplne 1.pisemku, nektere pro jistou rozdelene na 2 i 3 znamky, des!
|
|
|
Renka + 3 |
|
(15.11.2022 7:29:06) Hlavně, že dodnes v řadě škol nejsou schopni učitelé poskytnou chybějícímu žákovi látku. V dnešní digitální době odkazují na nějaké načmárané poznámky spolužáka i s chybami bez výkladu. Mě z toho bere čert, tohle by měla být jedna z reforem školství, že žák bude mít vždy přístup k probírané látce. A ne, opiš si to od spolužáka. Spolužák, když se mu chce, nafotí něco na mobil a dítě přepisuje, ani neví co. A když se spolužákovi nechce, tak nic není.
Za nás byl čas na dopsání a doučení. Dnes si opravdu leckdo myslí, že do školy přijde naučený žák. Přitom, když je někomu špatně, tak nemá sílu na nějaké samovzdělávání, ještě když neslyší výklad a dopisuje jen zkratkovité poznámky od spolužáka. Vymezila bych se, jenže pokud si sám učitel neuvědomí, že tohle není v pořádku, bude to asi těžká řeč.
|
TaJ |
|
(15.11.2022 7:53:14) Renk, jo, já jsem neskonale vděčná za to, že u syna ve škole jim učitel od začátku udělal vlastní třídní webové stránky, kde je vždycky přehled, co ten který týden probírají ze všech předmětů, stránky z učebnic a pracovních sešitů, úkoly apod. Při distanční výuce jim tam dával i svoje videa s výkladem, co natáčel, případně odkazy na nějaká videa k tématu... Plus mají na FB svojí soukromou skupinu, kde jsou jak děti, tak rodiče, i učitelé, takže tam si můžou taky cokoli napsat, poradit se...a spolužáci teda ochotně i ten sešit nafotí a pošlou, jen ta čitelnost poznámek je někdy holt horší, no 😉
|
|
Fern |
|
(15.11.2022 10:05:52) "Dnes si opravdu leckdo myslí, že do školy přijde naučený žák."
- to si fakt myslíš, že si někdo sedne na (_._) z toho,že zák přijde nenauceny? Komu by to mělo vadit a proč, když samotný zák to neřeší;kdo má zájem stará se a v rámci moznosti se připraví,kdo nemá zájem,je ztracen už dopředu,jelikož rodiče se o jeho věci nebudou starat vecne.
|
Renka + 3 |
|
(15.11.2022 12:48:55) Fren, ty když jsi v neschopnosti, tak chodíš do práce? Ten žák, když je nemocný, tak má třeba horečky nebo zvrací. A do školy alespoň moje děti jsou hned, jak je to možné. A pokud nemá z čeho studovat (dnes totiž nejsou leckdy učebnice, tak jako bývalo dřív), tak se těžko naučí. Přála bych ti vidět ofocené zkratkovité poznámky spolužáků, jenže ti na rozdíl od toho nemocného na hodně byli a slyšeli výklad. Dát žákovi písemku okamžitě v pořádku není a hlavně není v pořádku, že není přístup k materiálům.
Některé školy s tím nemají problém, takže to jde. Moje dcera teď studuje své domovské gymnázium na dálku paralaleně se zahraniční školou a jde to právě díky tomu, že učitelé vyšli maximálně vstříc, i přes časový posun s ní komunikují a dávají svoje materiály na úložiště. U nemocných by úplně stačil popis toho, co dělali plus výklad zpracovaný elektronicky (pokud není učebnice a nelze se na ni odkázat). Z mých zkušeností tomu leckde není, kdysi jsem dozvěděla od paní ředitelky, že to po učitelích nelze chtít.
|
|
|
Alena |
|
(15.11.2022 11:29:10) "Hlavně, že dodnes v řadě škol nejsou schopni učitelé poskytnou chybějícímu žákovi látku. V dnešní digitální době odkazují na nějaké načmárané poznámky spolužáka i s chybami bez výkladu." Ano, souhlasim. Vubec to nechapu. U nas se dite proste z domova muze pripojit do hodiny nebo ho ucitel nasmeruje na zdroje.
|
|
|
|
Fern |
|
(14.11.2022 23:09:57) Těžko na cvičišti,lehko na bojisti!
Tihle vymezují se rodiče,kteří mají potřebu neustále svým pokládkum umetat cesticky
|
|
K_at |
|
(15.11.2022 5:34:18) Kachno, a věděly, že budou dopisovat??? Slušný učitel hlásí a domlouvá se na dopsání. Jinak souhlasím, že leckomu z učitelů hrabe.
|
|
petluše |
|
(15.11.2022 6:02:53) U nás je to stejně. Ale prohranou látku píše vyučující na bakaláře. 4. a 9. třída .
|
|
Monika |
|
(15.11.2022 6:09:08) Tak proč jsi je nenechala ještě v pondělí doma,pokud se nestihly připravit? Nebo to byly už náhradní termíny,ostatní spolužáci psali dřív? Potom bych se snažila domluvit s učiteli spíš předem než se "vymezovat" až po ...
|
kachna_ |
|
(15.11.2022 8:49:21) Moniko, měla jsem info jen o čtvrtletní pisemce z angličtiny, nechtěla jsem, aby Já jsem doháněla s prostřední M+aj, a učila se s prvňákem, přírodověda a vlastivěda šly fakt mimo mě.
|
Fern |
|
(15.11.2022 9:57:00) Ty jsi měla info?
Ty snad chodíš do té školy,aby ses starala a zajímala,kdy se co píše? Tvoje dcery jsou už obě dost staré na to,aby si informace týkající se jejich "jobu" zjistily a zajistily snad samy,ne? Ať už přes spolužáky,na které mají určitě víc kontaktu než ty nebo od učitelek, zvlast po období covidu,kdy byla el.komunikace zcela běžná,by jim to dnes nemělo dělat problém.
Voják se stara, voják má!
Ale proč by se staraly,když se posnazi jejich matinka,a ony mohou být dal v klidu a ve vate,však ona to matka v té škole těm učitelům nanda a vymezi se
|
|
|
Alena |
|
(15.11.2022 11:27:45) "proč jsi je nenechala ještě v pondělí doma, pokud se nestihly připravit?" Tohle mi pripada uplne zvracene, ale vystihuje to stav rady statnich skol. Premysli se o skole, jako o bojisti. Skola je zarizeni pro deti, pro jejich vzdelavani a ony se maji skryvat doma a prichazet o dalsi hodiny, kvuli tomu, ze neni dohoda s ucitelem ? Pokud ucitel s ditetem odmita komunikovat, normalne bych se s nim dohodla jako rodic, ze test doplni, at si smluvi nahradni termin.
|
|
|
Janinka a dvě princezny |
|
(15.11.2022 7:19:38) Řešila jsem totéž včera, dcera 5.třída po nemoci měla dnes psát čtvrtletni čj a matiku nejen v jeden den ale hodiny mají hned po sobě. A ještě ten argument dcera v matice řekla že píše už čj a učitelka ji řekla že psát musí, protože musí dát známky rodičům na schůzce, která je ve středu. Regulérně jsem zavolala třídní, slušně domluvila. My tedy ve školním řádu máme pro první stupeň zákaz dvou velkých testů za den. Osmandy mi bylo líto už minulý týden, denně 2 písemky (čj, aj, M, nj, chemie, zeměpis, fyzika, přírodopis), včera cinknul v bakalářch dejak a dítě málem brečelo
|
|
Velšice |
|
(15.11.2022 7:40:59) Kachno, syn sel po trech tydnech do skoly, z toho byl tyden v nemocnici. Ucitele syna ujistovali, at to hlavne tentokrat neuspecha, ze vse pocka, no a hned prvni den jedna pisemka, dalsi den tri pisemky, za ten tyden jich napsal sest. Ale tusil to a cely predchozi tyden se ucil a co slo, odesilal mailem. Je to na prd, ale pokud se to da predpokladat a to se asi i u vas dalo, tak bych to neresila.
|
|
Koníček mořský |
|
(15.11.2022 7:52:47) Nevymezovala bych se. Ze svého života mám dojem, že si člověk vždycky nějak musí poradit. A čím dříve tohle zjistí a naučí se to, tím lépe. Vždyť takovéhle situace jsou běžné, život se s člověkem nemazlí, oslabení, neschopnost nikoho nezajímá. Ve škole ani v práci fňukání moc nepomůže, vždy musí člověk spoléhat nejlépe sám na sebe. Jo občas se trochu "zhroutí", zapláče si, polituje se, ale stejně musí zabrat a nějak si svou situaci vyřešit. Je to těžké, "bolí to", vyžaduje to úsilí, nepohodlí, stres a nervy, ale každý takovýto " boj" člověka posílí a posune dál. Takže holky si budou muset nějak poradit, je to na nich. Když dostanou špatnou známku nebo známky, tak si je pak opraví nebo budou mít horší známky, však z toho "se nestřílí". Kdyby měli učitelé neustále brát na někoho ohledy, tak nedělaji nic jiného. No, možná se učitelé postcovidově zbláznili, možná jsme covidově zlenivěli. Každý to vnímá ze svého úhlu pohledu a ze svých potřeb. Život není peříčko a když se to děti naučí už ve škole, tak jim to jen prospěje. Holky to zvládnou. A pak zvládnou ještě spoustu jiných, horších věcí.
|
sovice |
|
(15.11.2022 11:37:10) Nevím. Představím si situaci, kdy škola uspořádá pro pedagogy třeba nějaký počítačový kurz. Paní učitelka A. má nemocenskou, horečky, je jí blbě. V pondělí přijde do práce a píše rovnou závěrečný test, odložit nelze, kdo neprojde, nedostane certifikát, a kdo nemá certifikát, bude mít příští čtvrtletí o 20% nižší plat. Asi by měla námitky.
|
Federika |
|
(15.11.2022 11:59:40) Tak by si ten počítačový kurs sehnala před nástupem na závěrečný test.Ale děti mají většinou nějakou jednu látku, téma, dá se to dohledat všude.Paradoxně trochu v tomhle "pomohl " covid, naučily se pracovat víc samostatně,dohledávat, zpracovávat...
|
sovice |
|
(15.11.2022 12:35:08) Fed, nevím. K některým věcem potřebuješ výklad, kdybys neměla ochotnou kolegyni... Ale hlavně nikdo tě nemá právo úkolovat mimo pracovní dobu, zaměstnavatel tě nemůže vyzkoušet aniž by tě proškolil... Když do fabriky dovezou nový soustruh, tak soustružníka po nemocenské taky zaučí. Jasněže od určité pozice pracovní čekáš jistou samostatnost, ale např. na BOZP musíš lidi školit, ne jim dát podepsat, že byli proškoleni...
|
|
|
|
|
L+ 2m |
|
(15.11.2022 8:03:29) Nás gympl zase naplánoval dětem velké písemky na patek, kdy se, myslím, značná část studenstva neplánuje dostavit.
|
|
Rose,2růžičky,1kvítek-01,07,12 |
|
(15.11.2022 8:14:19) vzhledem k tomu, že ještě nejde o známku na vysvědčení, bych asi moc neřešila, jen bych dětem doporučila domluvu s učitelkou, jestli je možnost si případnou horší známku opravit zkoušením nebo třeba referátem a podobně... pokud by už šlo o známku na vysvědčení, které pak hraje roli v přijímačkách na sš či 8g, pak bych nechala nejdřív stejné řešení a pokud by neprošlo, pak bych teprve řešila sama... je pravda, že i mě trochu vytáčí představa učitelů, že nemocné dítě v horečkách doplní látku po dobu své nepřítomnosti, věřím na férový "vyrovnávací týden"
|
kachna_ |
|
(15.11.2022 8:51:52) Ano, chce na 8g
|
|
|
|