magrata1 |
|
(11.4.2023 20:41:38) Co si o nich myslíte? Já samozřejmě nejvíc řeším "kulturní výchovu". Ráda bych věděla, jak si reformátoři představují reálnou změnu. Kdo to bude učit? Pokud by měly mít děti možnost vybrat si z VV, HV, dramatické, taneční a filmové výchovy, to by měla mít škola učitele na všechny předměty? Kde se tak najednou vylíhnou, když tyto obory na vysokých školách určitě nejsou tak rozšířené jako VV a HV? A ti učitelé budou mít týdně třeba 4 hod. úvazek? Nebo by měl učitel obsáhnout všechny dovednosti a střídat to? Objíždět školy podle zájmu a být "putovní učitel"? Už takhle VV učí mnohde pomalu uklízečky. Tento předmět se často zaplácne kdekým, nezáleží na aprobaci, učitelům se VV doplní úvazek. Zajímavé je, že u učitele HV se předpokládá znalost hry na nástroj, výtvarkáři stačí nastudovat Pinterest, znalost technik, didaktiky předmětu a pod. není třeba. Obávám se, že pokud k avizovaným změnám dojde, výchovy zaniknou. Já chápu, že ve velkých městech by bylo fajn, kdyby tam byla ZŠ, kde se učí balet nebo step, ale proč nedat možnost, že v případě dobře zpracovaných plánů výuky může škola zažádat o možnost učit třeba místo VV tanec nebo místo HV film? Proč to strkat všude? Aprobovaní učitelé VV už dnes zcela běžně vytvářejí s žáky animované filmy, zapojují témata prostorová, která se blíží scénografii, využívají metod dramatické výchovy... Já jsem dramatickou výchovu měla na VŠ a jezdím na kurzy, je to super. Ale naše vyučující se shodly na tom, že pro dramatickou výchovu u nás nejsou podmínky, že je vynikající ji využívat v jiné výuce (VV, HV, dějepis, zeměpis, jazyky...). Filmová výchova je teda úplně mimo, to jako budou děcka čumět na filmy a pak o nich v lepším případě diskutovat? Nebo si má škola nakoupit vybavení k výrobě filmu? Nebo se budou žačky navzájem točit na Tiktok? No, to ať to teda radši fakt zruší.
|
K_at |
|
(12.4.2023 7:29:16) No, Magrato, upřímně řečeno si vůbec neumím představit, co s tím takto chtějí v praxi dělat. A doufám, že se povedou i nějaké konstruktivní změny. S tou VV máš pravdu. Problém bude v tom, že o hudbě může mít trochu představu každý. Kvalitní výtvarno většina dětí a hodně dospělých nezazije a nepozná. Navíc často s dotací 45 minut toho člověk moc nezvládne. Mě třeba fascinuje, že člověk, který se prezentuje jako ten, co dělá tu vv, produkuje s dětmi 20 stejných obrázků. A nikomu to nepřijde divné. Mají to ty děti přece HEZKÉ! Hlavně výtvarno jde spojit napříč předměty v ZŠ. A když vidím na fb profíky učitele, co umí s dětmi udělat, padá mi brada. Rozdíl je to neskutečný!
|
TaJ |
|
(12.4.2023 7:46:58) Kat, teď jsem si uvědomila, že u syna, když dělají něco ve výtvarné a pak si ty obrázky dávají třeba na třídní FB, tak nikdy nejsou stejné, každý to má úplně jiné 🙂...a dramatická výchova se dá docela dobře propojit s češtinou a nebo třeba s dějepisem....ale jejich učitel má celkem dost waldorfské sklony, takže divadlo zapojují do výuky poměrně často🙂
|
|
|
Alena |
|
(12.4.2023 7:34:23) Priznam se, ze jsem se o to jeste moc nezajimala, ale na dva kliky lze zjistit, ze jednak tebou popisovana koncepce je jen jedna z navrhovanych variant a vsude vidim zduraznovane, ze skola by si vybrala dva z peti oboru a ty ucila minimalne v petilete navaznosti. Cili nikde by neucili vsechno. Vadila by mi celkove snizena dotace. Co znamena: "pro dramatickou vychovu u nas nejsou podminky" ? Oba synove dramatickou vychovu meli (povazuji jednoznacne za nejprinosnejsi z jejich vychov) a krom nadseneho ucitele jsem si nevsimla zadnych specialnich potreb?
|
TaJ |
|
(12.4.2023 7:52:40) Aleno, přesně, dramatickou výchovu vidím taky jako hodně přínosnou, učí se tam mluvit nahlas, srozumitelně, intonovat, pohybovat se, vyjádřit něco pohybem, nebo gestem, dá se to krásné propojit s hudebkou...a když si dělají kulisy, tak i s výtvarkou, nebo pracovkami...
|
|
|
Vítr z hor |
|
(12.4.2023 7:43:50) Na zakladce, kam chodily dcery, ucila hudebku vychovatelka a coby kvalifikaci mela schopnost ovladat youtube a rozdat detem na Vanoce zvonky, kterymi zvonily pri koledach.
Bohuzel nemyslim, ze by se neco melo zmenit k lepsimu, spis naopak. Na tehle urovni byla hudebka samozrejme k nicemu, ale aspon nekde to jeste fungovalo a melo to sanci seznamit deti s hudebnimi styly bez toho, ze by slo o marker spolecenske tridy (tj. napr. Louskacek nejen pro bile, bohate a vzdelane a podobne).
|
|
Dooly. |
|
(12.4.2023 7:52:45) Predpokladam, ze skola nabidne tu vychovu, na kt. ma ucitele. Stejne jako u jazyku
|
K_at |
|
(12.4.2023 8:05:40) Dooly, v praxi to bude vypadat tak, že škola nabídne hodiny s názvem předmětu podle toho, kterému učiteli spadnou výchovy na hlavu a do čeho bude mít největší odvahu se pustit. o kvalifikaci to nebude..... to už často není ani teď.
|
|
|
|