monam |
|
(13.9.2023 19:40:46) Do naší spádové, vyhlášené a vyhledávané školy chodí jen jedno naše dítě, to nejmladší. Historky, které jsem slýchala od zkušenějších rodičů byly tak šílené, že jsem dala starší děti raději jinam. U syna se to zpočátku jevilo dobře, ale byl covid a děti (tehdy prvňáci) neměli žádnou online výuky. Tím ztratili jakýkoli kontakt a jakoukoli motivaci. Podobně divoká byla u druhá třída. Až třetí byla normálnější. Ale já už před tím tušila, že syn bude mít nějaké SPU, i když učitelka nám tvrdila, že ne. Na můj popud jsme šli do poradny a jak už jsem psala, v polovině třetí třídy přišla diagnóza dyslexie, dysgrafie, dysortografie + ADHD. Syn není divoké ani zlobivé dítě, ale má hrůzu z písmenek a utíká do svého světa. Učitelka se nijak moc nesnažila ho vrátit do procesu, on se snažil tím vším proklouznout za cenu co nejmenšího odporu. Byl také hodně nemocný, angíny, bronchitidy, psychosomatika. Na konci května!!!! jsme se dozvěděli, že bude dělat dodatečné zkoušky, protože hodně chyběl. Racionálně jsem chápala, že jemu prázdninové učení prospěje, ale vadilo mi, že mě nikdo nekontaktoval v průběhu roku. Žádná zpráva (XY neudělal toto, nesplnil toto, nedonesl toto). Ve škole nemají známky. Toto vše jsem se dozvěděla vlastně náhodně na konci května. OK, syn se učil, v den zkoušek jsme přišli do školy a dozvěděli se že dítě, celkem vyděšený a ve školním světě ztracený třeťák nesmíme ke zkoušce doprovodit. To už jsem bouchla. Velká scéna, naštěstí ne před dítětem, nakonec ustoupili. To už jsem tušila, že můj vztah ke škole bude hodně komplikovaný. Na začátku čtvrté třídy nová učitelka, bez odpovídajícího vzdělání (což mi vzhledem k synově diagnóze prostě vadí) a navíc přišla s nápadem "chci, abyste respektovali moje rozhodnutí, že je nutné zaplatit 4000 do třídního fondu". Nebouchla jsem, napsala jsem slušný mail. Ředitel mi napsal, že pokud škole nedůvěřujeme, máme si najít jinou. A do toho všeho za mnou včera přišel syn, že je třeba podepsat školní řád. Zde rodič souhlasí, že bude respektovat učitele, že si školu pro své dítě svobodně vybral a že bdue respektovat její pravidla. A to už jsem bouchla úplně a napsala řediteli, že nemohu respektovat školu, která nerespektuje ani svoje vlastní pravidla (protože v klasifikačním řádu je jasně uvedené, že učitel komunikuje skrze žákovskou knížku a loni nebyla komunikace žádná, ani skrze knížku, ani jinak, třeba mailem) a že bych ho chtěla upozornit, že jsou naše spádová škola a že my si je nevybrali. Odepsal, že se musíme sejít a probrat naše povinnosti vůči škole. A tak tu sedím a v bojovné náladě se sklenkou vína dumám nad těmi povinnostmi vůči škole. Pošlou k nám OSPOD? Jediná povinnost, kterou mám je, že musím dítě do školy posílat. Samozřejmě, chápu význam vzdělání, s mužem jsme oba vysokoškoláci, já dokonce učitelka (jen na úplně jiném typu školy). Nebo?
|
Ropucha + 2 |
|
(13.9.2023 20:14:49) Nemáš povinnost posílat dítě do školy, máš povinnost zajistit mu vzdělávání Škola je podle popisu zvláštní, ale obávám se, že ředitel měl pravdu. Bude pro vás lepší najít si jinou školu, kde bude probíhat uspokojivá spolupráce, než do nekonečna bojovat s touto školou (a z velké části asi marně).
|
monam |
|
(13.9.2023 20:27:52) Ropucho, syn tam má kamarády a do konce prvního stupně tam rozhodně zůstane. Pak se uvidí. Je to naše spádová škola, byť si hraje na to, že je cosi více.
|
Ropucha + 2 |
|
(13.9.2023 21:06:34) Monam, nojo, tak pak zůstává otázka, čeho chceš dosáhnout. Jestli chceš dosáhnout jiného přístupu ze strany učitelky, asi bude lépe fungovat diplomatická, nekonfliktní strategie. Ale také možná nebude fungovat nic a prostě se budeš muset přizpůsobit.
|
|
|
|
Federika |
|
(13.9.2023 20:14:59) Monam, sejdi se s ním a řekni mu, co si o tom všem myslíš.V klidu, bez emocí. Uvidíš jak bude reagovat, třeba t není všechno tak, jak vnímáš ty. Komunikace, způsob komunikace a řešení problémů-to všechno je strašně důležitý. A někde to prostě nejde. Jinak k těm jednotlivým záležitostem zkusila jsem se do toho vžít: -nekomunikace během roku a následně náhlé (bylo náhlé?) rozhodnutí o komisionálkách (nejsou tam předem daná procenta?) To by mi vadilo hodně.
-Nemožnost doprovodit třeťáka e zkoušce, hmm, záleží na okolnostech, ale to by mi asi nevadilo.
-Příspěvek-trvala bych na tom, že chci přesně vědět, na co má být určen. -Školní řád-přiznám se, že jsem vždycky podepsala, aniž bych ho četla. Ale věděla jsem z jiných zdrojů. jak škola funguje. A asi tam taky stálo cosi o tom, že žák má něco respektovat, já mám něco respektovat...
Neopij se a prostě se s ním sejdi. Když nenajdete společnu řeč, hledej jinou školu.
|
|
Pole levandulové |
|
(13.9.2023 20:15:58) monam, koukni do toho školního řádu, měla by tam být informace, od kolika procent absence se rozdílové zkoušky dělají, my to máme například při absenci nad 25% v jednotlivém předmětu, což třeba při hodinové dotací jednou týdně nastřádáš velmi snadno. Jinak ano, pokud reagují jak reagují, tak změna školy na vstřícnější bude řešením.
|
|
Dari79 |
|
(13.9.2023 20:31:58) Dík za připomenutí, že jsem ještě nepodepsala letos školní řád ¨
Tak jsem si ho teda poprvé přečetla a rodiče u nás mají tyto povinnosti:
- Rodiče mají povinnost zajistit, aby žák řádně a včas docházel do školy a plnil povinnou školní docházku. - Rodiče mají povinnost aktivně se zajímat o průběh vzdělávání žáka a spolupracovat s učiteli. - Rodiče mají povinnost omluvit nepřítomnost žáka podle článku Nepřítomnost ve výuce. - Rodiče mají povinnost účastnit se třídních schůzek či individuálních konzultací. - Rodiče mají povinnost informovat školu o zdravotní způsobilosti žáka ke vzdělávání a případných změnách způsobilosti, o zdravotních obtížích nebo jiných závažných skutečnostech, které by mohly mít vliv na průběh vzdělávání. - Rodiče mají povinnost oznamovat škole údaje podle § 28 odst. 2 a 3 a školského zákona č. 561/2004 Sb. další údaje, které jsou podstatné pro průběh vzdělávání nebo bezpečnost žáka, a změny v těchto údajích.¨
Ještě jsem tam našla, že musíme zaplatit škodu, když ji naše dítě způsobí.
Kupodivu školu respektujeme, i když to nemáme "přikázané". Zas by se někomu mohlo nelíbit, že máme povinnost účastnit se třídních schůzek...
Určitě je třeba si uvědomit, že ten školní řád je univerzální listina a oni jenom chtějí, aby to měli podepsané od všech. Určitě to není nic osobního, myslím, že to tam kvůli tobě nepsali... Zvážila bych, kvůli čemu má smysl dělat nějaké "dusno"...
S ředitelem bych si šla popovídat velmi ráda, ale bez předpojatosti, že oni mě tam budou mistrovat. Třeba se opravdu zajímá o to, co a jak vzájemně můžete udělat, abyste si víc rozuměli.
|
|
Ennywan |
|
(13.9.2023 20:38:37) Jestli jsi na FB, tak zadej dotaz do skupiny Řešení problémů ve škole, stížnosti na učitele a školy. Doporučuji do školy nejít sama a vše nahrávat. Možná si i v bodech sepsat, co všechno chceš probrat.
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(13.9.2023 20:46:05) monam, na schůzku nechoď sama, vem si s sebou manžela nebo někoho jinýho, kdo ti bude dělat morální oporu, určitě bude i ředitel mít někoho u sebe, nebylo by ti dobře samotné
ptej se, proč 4000, možná to má nějaký důvod, třeba se postupně skládá na školu v přírodě
vzdělání učitelky je problém, bohužel škola nemá jak to řešit, učitelů je málo a ředitel musí někoho sehnat, nejspíš taky není nadšený
je to základní škola, zřizovatelem je pravděpodobně obec, tak řekni řediteli, že pokud nebudou dodržovat školní řád, nebudou komunikovat přes to, co mají, budeš to řešit se zřizovatelem nebo čši, protože minulý rok to vedlo k přezkoušení, o kterým jste dopředu nevěděli
podepsat školní řád bys asi měla, skutečně tam dítě mít nemusíš a můžeš si najít školu, která bude mít lepší školní řád, ale oni ho nemají špatný, oni podle něho "jenom" nepracují
já jsem se dozvěděla o nedostatku známek pro klasifikaci u syna v kvartě týden před vysvědčením, kdy to učitelka oznámila synovi, ten tomu ale nevěřil, doma mi říkal, že je to asi blbost, já jsem ho uklidňovala, že by mi museli dát vědět, pro jistotu jsem volala ráno řediteli, ten o ničem nevěděl, a tak jsme to nechali jako blbý kecy učitelky, no a vysvědčení nepřinesl
to byla poslední kapka, trochu mě dodnes mrzí, že jsme už neměli chuť tou školou se zabývat
|
Yuki 00,03,07 |
|
(13.9.2023 20:46:42) jo a ještě - vyžaduj zápis s podpisy všech zúčastněných po schůzce
|
Yuki 00,03,07 |
|
(13.9.2023 21:24:26) vrrtaku, zápis je celkem jednoduchá věc, pryč schůzka byla, co se řešilo, v bodech, na čem jsme se domluvili, co třeba kdo bude dělat, podpisy, datum
já dělám zápis z každého jednání s rodiči a pokud je problémový dítě, tak i z jednání s ním pokud rodič chce, dám mu kopii, bez problémů když jsme měli čši na udání, byly zápisy a podpisy přesně to, co nám pomohlo dokázat, že si rodiče vymysleli nesmysl a my jsme informovali, komunikovali, vysvětlovali, oni o všem věděli, jako škola jsme z toho vyšli dobře, neoprávněná stížnost ale prý jsme v tom nadstandardní
|
Yuki 00,03,07 |
|
(13.9.2023 22:19:34) tak ona se schůzka většinou dělá proto, že dítě něco vyvedlo, a výsledkem by mělo být, co ono udělá jinak, škola nemůže úkolovat rodiče skoro ničím, maximálně můžeme zapsat, že rodič dohlídne na domácí přípravu, pomůže s něčím, ale to je tak celý
|
Yuki 00,03,07 |
|
(13.9.2023 22:33:01) proto jste asi školu měnili, je potřeba najít takovou školu, kde je dětem dobře
|
|
|
|
K_at |
|
(14.9.2023 19:50:50) Vrrrtaku, možná byla tehdy chyba nejít za ředitelem po prvních schůzkách, kdy bylo jasné, že jde o buzeraci, nikoliv konstruktivní dialog. Ale to už je fuk.
|
|
|
|
|